Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB2-3.4011.101.2017.2.AB
z 8 września 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 28 czerwca 2017 r. (data wpływu 3 lipca 2017 r.), uzupełnionym 16 sierpnia 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku podatkowego odnośnie wynagrodzenia wypłacanego przez Europejską Organizację Badań Jądrowych z siedzibą w Szwajcarii - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 lipca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku podatkowego odnośnie wynagrodzenia wypłacanego przez Europejską Organizację Badań Jądrowych z siedzibą w Szwajcarii. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 7 sierpnia 2017 r. Znak: 0111-KDIB2-3.4011.101.2017.1.AB, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Uzupełnienia dokonano 16 sierpnia 2017 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca, prawdopodobnie w najbliższym czasie będzie mógł czasowo podjąć pracę w Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych (dalej: „CERN”) w Genewie (Szwajcaria). CERN jest organizacją międzynarodową której Polska jest członkiem od 1 lipca 1991 r. Zgodnie ze statutem CERN, wszyscy jego pracownicy są zwolnieni z podatków (tekst statutu dostępny pod adresem: http://cds.cern.ch/record/1035110/files/cer-002693576.pdf, Paragraf 10 statutu).

Wnioskodawca jest osobą fizyczną i nie prowadzi jakiejkolwiek działalności gospodarczej. Na chwilę składania wniosku nie jest określony możliwy czas trwania pracy dla CERN. Miejscem zamieszkania Wnioskodawcy w przypadku pracy dla CERN będzie Francja (CERN leży na granicy Szwajcarsko-Francuskiej). Wnioskodawca rozlicza się z Urzędem Skarbowym używając formularza PIT-37. Po zakończeniu kontraktu z CERN, jego pracownik otrzymuje stosowne zaświadczenie, że w danym okresie czasu był pracownikiem CERN.

W uzupełnieniu wniosku z 11 sierpnia 2017 r. Wnioskodawca wyjaśnił, że:

  • na stałe przebywa na terenie Polski; jego centrum interesów osobistych i gospodarczych jest w Polsce,
  • będzie posiadał dokumenty stwierdzające, że jest funkcjonariuszem Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych (CERN) w Genewie i będzie pracownikiem, któremu na podstawie statutu tej organizacji przysługuje zwolnienie dochodów z podatku.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

  1. Czy, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 82 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych Wnioskodawca jest zwolniony w Polsce z podatku dochodowego od wszystkich przychodów uzyskiwanych z pracy w CERN?
  2. Czy pracując dla CERN poniżej 183 dni w roku Wnioskodawca jest zobowiązany do wykazywania dochodów uzyskanych w CERN w Polskiej deklaracji podatkowej, zakładając, że dodatkowo uzyskuje dochody z pracy w Polsce?
  3. Czy pracując dla CERN powyżej 183 dni w roku Wnioskodawca jest zobowiązany do wykazywania dochodów uzyskanych w CERN w Polskiej deklaracji podatkowej, zakładając, że dodatkowo uzyskuje dochody z pracy w Polsce?
  4. Czy pracując cały rok wyłącznie dla CERN i nie osiągając jakichkolwiek dochodów z pracy w Polsce Wnioskodawca jest w ogóle zobowiązany do składania deklaracji podatkowej w Polsce?
  5. Jeśli Wnioskodawca ma obowiązek wykazywania dochodów z pracy w CERN, to na jakim formularzu i w którym polu tego formularza ma to zrobić?

Zdaniem Wnioskodawcy, dochody uzyskiwane z tytułu stosunku pracy w CERN podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych w Polsce.

Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 82 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, uposażenia funkcjonariuszy Organizacji Narodów Zjednoczonych, organizacji wyspecjalizowanych oraz innych międzynarodowych instytucji i organizacji, których Rzeczpospolita Polska jest członkiem i których statuty przewidują zwolnienie od podatku wypłacanych przez nie uposażeń, pod warunkiem posiadania przez podatnika dokumentów stwierdzających, że jest funkcjonariuszem takiej organizacji lub instytucji.

Zatem, zdaniem Wnioskodawcy, jest on zwolniony z podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z pracy w CERN.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

W myśl art. 3 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:

  1. posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub
  2. przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.

Natomiast, art. 3 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, stanowi, że osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

Zdaniem Wnioskodawcy, w przypadku przebywania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej poniżej 183 dni w roku i pracy dla CERN jest zobowiązany do składania deklaracji rocznej z uwzględnieniem wyłącznie dochodów uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Nie ma obowiązku wykazywania dochodów uzyskanych na podstawie pracy w CERN gdyż są zwolnione z podatku dochodowego w całości.

Dla przykładu: Wnioskodawca mieszka w Polsce 9 miesięcy, pracuje w polskiej firmie, zatem rozlicza się z podatku na ogólnych zasadach obowiązujących w Polsce. Kolejne 3 miesiące Wnioskodawca mieszka na terytorium Szwajcarii lub Francji, pracuje dla CERN, wtedy nie musi wykazywać dochodów uzyskanych z CERN gdyż bez względu na kwotę są zwolnione z opodatkowania w Polsce.

W przypadku przebywania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej powyżej 183 dni w roku i pracy dla CERN, zdaniem Wnioskodawcy jest on zobowiązany do składania deklaracji rocznej z uwzględnieniem wyłącznie dochodów uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz złożenia deklaracji rocznej w kraju w którym zamieszkiwał powyżej 183 dni w roku, a tam dochody z pracy w CERN również są zwolnione z podatku.

Dla przykładu: Wnioskodawca mieszka w Polsce 3 miesiące, pracuje i tylko za ten okres rozlicza podatek na ogólnych polskich zasadach. Kolejne 9 miesięcy mieszka we Francji, pracuje dla CERN i za 9 miesięcy rozlicza się z francuskim urzędem skarbowym, gdzie nie ma obowiązku wykazywania dochodów uzyskanych w Polsce.

Zdaniem Wnioskodawcy, pracując w CERN cały rok i nie uzyskując w Polsce żadnych dochodów, nie ma obowiązku składania w Polsce deklaracji podatkowej w ogóle.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 2032, ze zm., dalej „updof”), osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Na podstawie art. 3 ust. 1a updof, za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:

  1. posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub
  2. przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.

Zgodnie z art. 3 ust. 2a updof, osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

Przepis art. 3 ust. 1a updof, wskazuje na dwa warunki, od spełnienia których uzależnia się kwalifikację danej osoby jako mającej miejsce zamieszkania w Polsce. Powyższe przesłanki są rozdzielone spójnikiem „lub”, co jest równoznaczne z tym, że wystarczy spełnienie którejkolwiek z nich, aby uznać, że osoba posiada miejsce zamieszkania w Polsce, a co za tym idzie – podlega w kraju nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, czyli opodatkowaniu od wszystkich osiąganych dochodów.

Ustalenie miejsca zamieszkania podatnika decyduje o zakresie ciążącego na nim obowiązku podatkowego. Inaczej mówiąc, od miejsca zamieszkania zależy czy podatnik podlega nieograniczonemu, czy ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce. Nieograniczonym obowiązkiem podatkowym objęci są podatnicy, którzy w Polsce mają miejsce zamieszkania. Podlegają oni obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów. Natomiast, jeśli podatnik będzie miał miejsce zamieszkania za granicą, to w Polsce będzie płacił podatek tylko od dochodów (przychodów) uzyskanych w danym roku podatkowym w Polsce (ograniczony obowiązek podatkowy).

W myśl art. 4a updof, przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca jest obywatelem Polski i nie prowadzi działalności gospodarczej. Na stałe przebywa na terenie Polski. Jego centrum interesów osobistych i gospodarczych jest w Polsce. Czasowo będzie zatrudniony na umowę o pracę w Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych w Genewie (dalej: „CERN”), będzie posiadał dokumenty stwierdzające, że jest funkcjonariuszem tej organizacji. Na podstawie statutu CERN Wnioskodawcy przysługuje zwolnienie dochodów z podatku.

Z uwagi na fakt, że Wnioskodawca będzie zatrudniony na umowę o pracę w CERN, która ma siedzibę w Szwajcarii w przedmiotowej sprawie zastosowanie znajdzie Konwencja między Rzecząpospolitą Polską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, sporządzona w Bernie dnia 2 września 1991 r. (Dz.U. z 1993 r. Nr 22, poz. 92, dalej „Konwencja”).

Stosownie do art. 4 ust. 1 Konwencji, określenie „osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie” oznacza każdą osobę, która zgodnie z prawem tego Państwa podlega tam opodatkowaniu z uwagi na jej miejsce zamieszkania, jej miejsce stałego pobytu, siedzibę zarządu albo inne kryterium o podobnym charakterze.

Natomiast, zgodnie z art. 4 ust. 2 Konwencji, jeżeli stosownie do postanowień ustępu 1 osoba fizyczna ma miejsce zamieszkania w obu Państwach, to jej status będzie określony według następujących zasad:

  1. osobę uważa się za mającą miejsce zamieszkania w tym Państwie, w którym ma ona stałe miejsce zamieszkania; jeżeli ma ona stałe miejsce zamieszkania w obu Państwach, to uważa się ją za mającą miejsce zamieszkania w tym Państwie, z którym ma ściślejsze powiązania osobiste i gospodarcze (ośrodek interesów życiowych);
  2. jeżeli nie można ustalić, w którym Państwie osoba ma ośrodek interesów życiowych, albo jeżeli nie posiada ona stałego miejsca zamieszkania w żadnym z Państw, to uważa się ją za mającą miejsce zamieszkania w tym Państwie, w którym zwykle przebywa;
  3. jeżeli przebywa ona zazwyczaj w obydwu Państwach lub nie przebywa zazwyczaj w żadnym z nich, to będzie ona uważana za mającą miejsce zamieszkania w tym Państwie, którego jest obywatelem;
  4. jeżeli jest ona obywatelem obu Państw lub nie jest obywatelem żadnego z nich, właściwe władze Umawiających się Państw rozstrzygną zagadnienie w drodze wzajemnego porozumienia.

Mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe oraz przedstawiony powyżej stan prawny, należy stwierdzić, że Wnioskodawca posiada miejsce zamieszkania w Polsce i podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, tzn. będzie podlegał opodatkowaniu w Polsce od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów.

Do dochodów uzyskanych z tytułu pracy w CERN w Szwajcarii znajdzie zastosowanie art. 15 Konwencji.

Stosownie do art. 15 ust. 1 Konwencji, z uwzględnieniem postanowień artykułów 16, 18 i 19 pensje, płace, uposażenia i inne podobne wynagrodzenia, które osoba mająca miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie osiąga z pracy najemnej, podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że praca wykonywana jest w drugim Umawiającym się Państwie. Jeżeli praca jest tam wykonywana, to osiągane za nią wynagrodzenie może być opodatkowanie w tym drugim Państwie.

Zgodnie z treścią art. 14 ust. 2 Konwencji, bez względu na postanowienia ustępu 1, wynagrodzenia, jakie osoba mająca miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie osiąga z pracy najemnej, wykonywanej w drugim Umawiającym się Państwie, podlegają opodatkowaniu tylko w pierwszym Państwie, jeżeli:

  1. odbiorca przebywa w drugim Państwie przez okres lub okresy nie przekraczające łącznie 183 dni w każdym dwunastomiesięcznym okresie rozpoczynającym się lub kończącym w danym roku podatkowym oraz
  2. wynagrodzenia są wypłacane przez pracodawcę lub w imieniu pracodawcy, który nie ma miejsca zamieszkania lub siedziby w drugim Państwie, oraz
  3. wynagrodzenia nie są ponoszone przez zakład lub stałą placówkę, którą pracodawca posiada w drugim Państwie.

W świetle powołanych przepisów co do zasady wynagrodzenia polskiego rezydenta z tytułu pracy na terenie Szwajcarii podlegają opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 15 ust. 1 Konwencji, a zatem są opodatkowane w obu państwach, za wyjątkiem przypadków przewidzianych w art. 15 ust. 2 Konwencji.

W przedmiotowej sprawie wynagrodzenie Wnioskodawcy z tytułu pracy w Szwajcarii – zgodnie z cyt. powyżej art. 15 ust. 1 Konwencji – podlega opodatkowaniu zarówno w Szwajcarii, jak
i w Polsce.

Przy czym, w celu uniknięcia podwójnego opodatkowania stosuje się postanowienia o unikaniu podwójnego opodatkowania, o których mowa w art. 23 Konwencji.

Zgodnie z brzmieniem tego przepisu w przypadku Polski podwójnego opodatkowania unikać się będzie w sposób następujący:

  1. jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga dochód lub posiada majątek, który zgodnie z postanowieniami niniejszej konwencji może być opodatkowany w Szwajcarii, to Polska zwolni, z uwzględnieniem postanowień wymienionych pod literą b), taki dochód lub majątek od opodatkowania, z tym jednak że przy obliczaniu podatku od pozostałego dochodu lub majątku tej osoby może zastosować stawkę podatkową, która byłaby zastosowana, gdyby dochód lub majątek zwolniony od opodatkowania w powyższy sposób nie był tak właśnie zwolniony od opodatkowania,
  2. jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga dochód, który zgodnie z postanowieniami artykułów 10, 11 i 12 może być opodatkowany w Szwajcarii, to Polska zezwoli na potrącenie od podatku dochodowego tej osoby kwoty równej podatkowi dochodowemu zapłaconemu w Szwajcarii. Jednakże takie potrącenie nie może przekroczyć tej części podatku, która została obliczona przed dokonaniem potrącenia i która odpowiednio przypada na dochód, który może być opodatkowany w Szwajcarii.

Na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dochody z umowy za pracę na terytorium Szwajcarii podlegają opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 27 ust. 8, zgodnie z którym jeżeli podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1, oprócz dochodów podlegających opodatkowaniu, zgodnie z ust. 1, osiągał również dochody z tytułu działalności wykonywanej poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub ze źródeł przychodów znajdujących się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych - podatek określa się w następujący sposób:

  1. do dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym dodaje się dochody zwolnione od tego podatku i od sumy tych dochodów oblicza się podatek według skali określonej w ust. 1;
  2. ustala się stopę procentową tego podatku do tak obliczonej sumy dochodów;
  3. ustaloną zgodnie z pkt 2 stopę procentową stosuje się do dochodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Zdaniem Wnioskodawcy w przedmiotowej sprawie dochody uzyskiwane z tytułu stosunku pracy w CERN podlegają zwolnieniu z opodatkowania w Szwajcarii i w Polsce.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 82 updof, zwolnione z opodatkowania są uposażenia funkcjonariuszy Organizacji Narodów Zjednoczonych, organizacji wyspecjalizowanych oraz innych międzynarodowych instytucji i organizacji, których Rzeczpospolita Polska jest członkiem i których statuty przewidują zwolnienie od podatku wypłacanych przez nie uposażeń, pod warunkiem posiadania przez podatnika dokumentów stwierdzających, że jest funkcjonariuszem takiej organizacji lub instytucji.

Jak powyższy przepis wskazuje, ze zwolnienia podatkowego korzystają uposażenia funkcjonariuszy organizacji międzynarodowych. Dla przysługiwania zwolnienia konieczne jest spełnienie wszystkich uwarunkowań, wynikających z ww. przepisu, a mianowicie:

  • Polska winna być członkiem danej organizacji międzynarodowej.
  • statut danej organizacji winien przewidywać zwolnienie od podatków wypłacanych przez tę organizację uposażeń.
  • osoba uzyskująca dochody od organizacji, instytucji, o których mowa w omawianym przepisie winna posiadać dokumenty stwierdzające, że jest funkcjonariuszem takiej organizacji lub instytucji.

Jak wynika z wniosku oraz jego uzupełnienia CERN jest organizacją międzynarodową której Polska jest członkiem od 1 lipca 1991 r. Wnioskodawca będzie posiadał dokumenty stwierdzające, że jest funkcjonariuszem CERN w Genewie oraz będzie pracownikiem, któremu na podstawie statutu tej organizacji przysługuje zwolnienie dochodów z podatku.

Należy zatem stwierdzić, że zgodnie z opisanym zdarzeniem przyszłym wynagrodzenie wypłacane Wnioskodawcy przez CERN będzie korzystać ze zwolnienia od podatku od osób fizycznych, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 82 updof, pod warunkiem, że faktycznie zostaną spełnione wszystkie warunki wynikające z ww. przepisu.

Zgodnie z art. 45 ust. 1 updof, podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym, w terminie do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym, z zastrzeżeniem ust. 1aa, 7 i 8.

Stosownie do art. 9 ust. 1 updof, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Biorąc powyższe pod uwagę, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie obowiązku podatkowego odnośnie wynagrodzenia wypłacanego przez Europejską Organizację Badań Jądrowych z siedzibą w Szwajcarii jest prawidłowe. Ponadto, na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek wykazania w zeznaniu podatkowym dochodów otrzymanych z CERN. Bez znaczenia pozostaje fakt, czy Wnioskodawca będzie przebywał za granicą dłużej, czy krócej niż 183 dni. Natomiast, w sytuacji gdy Wnioskodawca poza dochodami z CERN nie osiągnie w Polsce dochodów podlegających opodatkowaniu nie ma w ogóle obowiązku złożenia zeznania podatkowego.

Z uwagi na powyższe, pytanie oznaczone w niniejszej interpretacji jako nr 5 stało się bezprzedmiotowe.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Należy jednocześnie nadmienić, że niniejsza interpretacja rozstrzyga tylko w zakresie objętym pytaniem Wnioskodawcy. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy oraz własnym stanowisku, które nie zostały objęte pytaniem, nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków - w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2017 r., poz. 1369) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj