Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-3.4011.255.2017.1.GG
z 27 września 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 i art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 11 sierpnia 2017 r. (data wpływu 17 sierpnia 2017 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych nieodpłatnego przekazania dwóch oddziałów stanowiących zorganizowaną część przedsiębiorstwa będących majątkiem spółki jawnej do majątku osobistego wspólnika tej spółki – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 sierpnia 2017 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek wspólny o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych nieodpłatnego przekazania dwóch oddziałów stanowiących zorganizowaną część przedsiębiorstwa będących majątkiem spółki jawnej do majątku osobistego wspólnika tej spółki.

We wniosku złożonym przez:

– Zainteresowanego będącego stroną postępowania:

– Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania:

Pana ….

przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest osobą fizyczną, polskim rezydentem podatkowym o nieograniczonym obowiązku podatkowych na terenie kraju.

Wnioskodawca wraz z zainteresowanym niebędącym stroną postępowania jest wspólnikiem spółki jawnej dwóch osób fizycznych, w której każdy ze wspólników posiada 50% udziału w zyskach i stratach spółki.

Przychody z działalności gospodarczej prowadzonej w formie spółki jawnej opodatkowane są przez wspólników podatkiem liniowym, na podstawie art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Spółka jawna jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Głównym przedmiotem działalności spółki jawnej ujawnionym w Krajowym Rejestrze Sądowym jest sprzedaż paliw (PKD 47.30.Z) dokonywana poprzez własne stacje paliw, głównie gazu LPG. Spółka posiada również stacje, na których sprzedawane są inne rodzaje paliw (PB 95, ON). Spółka posiada licencję na sprzedaż paliw.

Spółka posiada również zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego, w którym przetwarzany jest gaz propan i propan-butan.

Wspólnicy spółki jawnej podjęli działania restrukturyzacyjne polegające na wydzieleniu z majątku spółki jawnej dwóch oddziałów, z których każdy stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa (zwaną dalej w treści interpretacji ZCP). Oddziały zostały wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego. ZCP obejmuje:

  • nieruchomości wraz z naniesieniami, stanowiące środki trwałe,
  • prawa wieczystego użytkowania, stanowiące środki trwałe,
  • pozostałe środki trwałe i wyposażenie,
  • inwestycje rozpoczęte,
  • towary handlowe i opakowania,
  • prawa wynikające z umów najmu i dzierżawy nieruchomości lub ruchomości oraz prawa do korzystania z nieruchomości lub ruchomości wynikające z innych stosunków prawnych,
  • wierzytelności, prawa z papierów wartościowych,
  • zawarte umowy handlowe z kontrahentami,
  • zobowiązania wynikające z funkcjonowania ZCP,
  • pracowników i zleceniodawców, przy czym ZCP nie będzie odrębnym pracodawcą, (własnych, a także zatrudnionych przez agentów obsługujących stacje sprzedaży paliw),
  • tajemnice handlowe.

ZCP prowadzi odrębne księgi i ewidencje podatkowe.

Każdy z oddziałów stanowiących ZCP zarządzany jest odrębnie przez jednego ze wspólników. Każdy z oddziałów stanowiących ZCP może samodzielnie prowadzić dalej działalność gospodarczą. Wszystkie składniki aktywów spółki jawnej wymienione powyżej są wykorzystywane w działalności gospodarczej prowadzonej przez spółkę.

Kolejnym etapem restrukturyzacji będzie nieodpłatne przekazanie oddziałów stanowiących ZCP do majątków własnych wspólników, a następnie wniesienie ich do dwóch niezależnych spółek komandytowych, w których są wspólnikami. Obydwa oddziały zostaną przekazane wspólnikom w tym samym czasie i będą posiadały na moment przekazania jednakową wartość rynkową, w związku z czym nie przewiduje się wzajemnych spłat i dopłat.

Ostatecznym celem restrukturyzacji spółki jawnej jest przeniesienie działalności gospodarczej spółki do własnych firm wspólników, tj. spółek komandytowych, w których będzie kontynuowana działalność gospodarcza w co najmniej tym samym zakresie.

Przeniesienie ZCP do majątku wspólników nastąpi na podstawie uchwały wspólników. Nieruchomości i prawa wieczystego użytkowania nieruchomości, które należą do majątku spółki jawnej, a przekazane zostały do użytkowania utworzonym oddziałom zostaną w ramach wykonania postanowień uchwały przeniesione do majątków osobistych wspólników w formie aktów notarialnych.

Powyższe przekazanie nie będzie miało formy sprzedaży i nie będzie stanowiło umowy darowizny w rozumieniu przepisów ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r., poz. 121, z późn. zm. ), będzie natomiast umową nienazwaną. Nie stanowi również zwrotu wkładów wspólników. W wyniku przeniesienia na wspólników prawa własności ZCP, Spółka nie uzyska żadnych korzyści majątkowych z tytułu dokonania tej czynności.

Wspólnicy ze względu na prowadzony przez spółkę Skład Podatkowy i posiadane w związku z tym zezwolenie nie przewidują w najbliższym czasie likwidacji spółki – będzie ona nadal prowadziła swoją działalność w oparciu o pozostały majątek.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy przekazanie z majątku spółki jawnej dwóch oddziałów stanowiących zorganizowaną część

przedsiębiorstwa (ZCP) do majątku osobistego wspólników tejże spółki jawnej, w części

odpowiadającej posiadanym udziałom w zyskach w spółce jawnej, bez dokonania wzajemnych spłat i dopłat spowoduje u wspólników spółki jawnej (w tym Wnioskodawcy) powstanie przychodu, a tym samym obowiązku zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych?

Zdaniem Zainteresowanych, nieodpłatne wycofanie części majątku spółki jawnej w postaci oddziałów stanowiących ZCP do majątku osobistego jej wspólników (w tym Wnioskodawcy) nie spowoduje powstania przychodu, a tym samym obowiązku podatkowego w oparciu o przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 51, poz. 307, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z art. 10 ust. 2 pkt 3 ww. ustawy zbycie składników majątku traktowane jest jako przychód z działalności gospodarczej, nawet jeżeli przed zbyciem zostały wycofane z działalności gospodarczej, a między pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym składniki majątku zostały wycofane z działalności i dniem ich odpłatnego zbycia, nie upłynęło 6 lat jeśli jest odpłatne.

W myśl art. 14 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, za przychód z takiej działalności uważa się przychód pomniejszony o podatek od towarów i usług.

Z kolei zgodnie z art. 14 ust. 2 pkt 1 lit. a) ww. ustawy, przychodami z działalności gospodarczej są również przychody z odpłatnego zbycia składników majątkowych wykorzystywanych na potrzeby związane z działalnością, ujętych w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

Z powyższego wynika, zdaniem Wnioskodawcy, że za przychody z działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy uznać wszelkie odpłatne formy zbycia składników majątku wykorzystywanych na potrzeby działalności gospodarczej. Odpłatne zbycie oznacza przeniesienie własności lub innych praw majątkowych w zamian za korzyść majątkową, natomiast wycofanie ZCP ze Spółki do majątku prywatnego nie ma charakteru odpłatnego. Wnioskodawca nie uzyska przysporzenia majątkowego w związku z planowaną czynnością przekazania ZCP. Nastąpi jedynie zmiana charakteru posiadania tego majątku. Nie będą również dokonywane dopłaty dla drugiego wspólnika.

Udziały wspólników w spółce jawnej nie ulegną zmianie. Tym samym czynność taka nie będzie

powodowała powstania przychodu, podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Powyższe stanowisko potwierdzają organy podatkowe w następujących interpretacjach indywidualnych:

  • Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 13 stycznia 2015 r., nr IPTPB1/415-553/14 -4/MD;
  • Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 4 grudnia 2014 r., nr ITPB1/415 -911/14/AD;
  • Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 8 maja 2014 r., nr IBPBI/1/415 -130/14/ESZ;

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Zainteresowanych w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Spółka jawna jest spółką prawa handlowego, której ustrój i zasady funkcjonowania określają przepisy ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1577).

Stosownie do art. 22 § 1 ustawy Kodeks spółek handlowych, spółką jawną jest spółka osobowa, która prowadzi przedsiębiorstwo pod własną firmą, a nie jest inną spółką handlową.

Z kolei art. 28 ww. ustawy precyzuje, że majątek spółki jawnej stanowi wszelkie mienie wniesione jako wkład lub nabyte przez spółkę w czasie jej istnienia.

Z powyższego przepisu wynika, że spółka jawna jest osobnym od swoich wspólników bytem prawnym działającym pod indywidualizującą ją nazwą. Jako osobowa spółka handlowa, nieposiadająca osobowości prawnej, bierze jednak udział w obrocie gospodarczym jako podmiot praw i obowiązków, ze względu na fakt przyznania jej przez ustawodawcę zdolności prawnej. Powyższe oznacza, że może we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania. Może także posiadać własny majątek, odrębny od majątków jej wspólników.

Dochody spółek niebędących osobami prawnymi nie stanowią odrębnego przedmiotu opodatkowania. Opodatkowaniu podlegają natomiast dochody poszczególnych wspólników takiej spółki. Sposób opodatkowania dochodu z udziału w spółce niebędącej podatnikiem podatku dochodowego uzależniony jest od cywilnoprawnego statusu danego wspólnika. Jeżeli wspólnikiem spółki osobowej jest osoba fizyczna, to dochód z udziału w tej spółce będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032, z późn. zm.), przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy lub praw majątkowych u każdego podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa do udziału w zysku (udziału) oraz, z zastrzeżeniem ust. la, łączy się z pozostałymi przychodami ze źródeł, z których dochód podlega opodatkowaniu według skali, o której mowa w art. 27 ust. 1. W przypadku braku przeciwnego dowodu przyjmuje się, że prawa do udziału w zysku (udziału) są równe.

Zgodnie natomiast z art. 9 ust. 1 ww. ustawy, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Przepis art. 10 ust. 1 powyższej ustawy stanowi, że odrębnymi źródłami przychodów są określone w pkt 3 i 8 tego przepisu:

  • pozarolnicza działalność gospodarcza oraz
  • odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,
  4. innych rzeczy,

− jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a-c - przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany.

Stosownie do treści art. 10 ust. 2 pkt 3 ww. ustawy, przepisów ust. 1 pkt 8 nie stosuje się do odpłatnego zbycia składników majątku, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1, z zastrzeżeniem ust. 3, nawet jeżeli przed zbyciem zostały wycofane z działalności gospodarczej, a między pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym składniki majątku zostały wycofane z działalności i dniem ich odpłatnego zbycia, nie upłynęło 6 lat.

W myśl art. 14 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodem z działalności gospodarczej są również przychody z odpłatnego zbycia składników majątku będących:

  1. środkami trwałymi albo wartościami niematerialnymi i prawnymi, podlegającymi ujęciu w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
  2. składnikami majątku, o których mowa w art. 22d ust. 1, z wyłączeniem składników, których wartość początkowa ustalona zgodnie z art. 22g nie przekracza 1 500 zł,
  3. składnikami majątku, które ze względu na przewidywany okres używania równy lub krótszy niż rok nie zostały zaliczone do środków trwałych albo wartości niematerialnych i prawnych,
  4. składnikami majątku stanowiącymi spółdzielcze prawo do lokalu użytkowego lub udział w takim prawie, które zgodnie z art. 22n ust. 3 nie podlegają ujęciu w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych

− wykorzystywanych na potrzeby związane z działalnością gospodarczą lub przy prowadzeniu działów specjalnych produkcji rolnej, z zastrzeżeniem ust. 2c; przy określaniu wysokości przychodów przepisy ust. 1 i art. 19 stosuje się odpowiednio.

Z treści przytoczonych przepisów wynika zatem, że przychodami z działalności gospodarczej są zarówno przychody z odpłatnego zbycia wykorzystywanych na potrzeby związane z działalnością gospodarczą składników majątku, do których odnosi się art. 14 ust. 2 pkt 1 (z wyjątkiem nieruchomości mieszkalnych wymienionych w art. 14 ust. 2c ww. ustawy), jak i przychody uzyskane ze sprzedaży tych składników majątku, które zostały z działalności gospodarczej z różnych względów wycofane. Jeżeli jednak między pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym składniki majątku zostały wycofane z działalności i dniem ich odpłatnego zbycia upłynęło 6 lat, to przychód ze sprzedaży tych składników majątku nie stanowi przychodu z działalności gospodarczej.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca jest wspólnikiem spółki jawnej dwóch osób fizycznych, w której każdy ze wspólników posiada 50% udziału w zyskach i stratach Spółki. Przychody z działalności gospodarczej prowadzonej w formie spółki jawnej opodatkowane są przez wspólników podatkiem liniowym, na podstawie art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wspólnicy spółki jawnej podjęli działania restrukturyzacyjne polegające na wydzieleniu z majątku spółki jawnej dwóch oddziałów, z których każdy stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa. Oddziały zostały wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego. Każdy z oddziałów stanowiących ZCP zarządzany jest odrębnie przez jednego ze wspólników. Każdy z oddziałów stanowiących ZCP może samodzielnie prowadzić dalej działalność gospodarczą. Wszystkie składniki aktywów spółki jawnej wymienione powyżej są wykorzystywane w działalności gospodarczej prowadzonej przez Spółkę. Kolejnym etapem restrukturyzacji będzie nieodpłatne przekazanie oddziałów stanowiących ZCP do majątków własnych wspólników, a następnie wniesienie ich do dwóch niezależnych spółek komandytowych, w których są wspólnikami. Obydwa oddziały zostaną przekazane wspólnikom w tym samym czasie i będą posiadały na moment przekazania jednakową wartość rynkową, w związku z czym nie przewiduje się wzajemnych spłat i dopłat. Ostatecznym celem restrukturyzacji spółki jawnej jest przeniesienie działalności gospodarczej Spółki do własnych firm wspólników, tj. spółek komandytowych, w których będzie kontynuowana działalność gospodarcza w co najmniej tym samym zakresie. Przeniesienie ZCP do majątku wspólników nastąpi na podstawie uchwały wspólników. Nieruchomości i prawa wieczystego użytkowania nieruchomości, które należą do majątku spółki jawnej, a przekazane zostały do użytkowania utworzonym oddziałom zostaną w ramach wykonania postanowień uchwały przeniesione do majątków osobistych wspólników w formie aktów notarialnych. Powyższe przekazanie nie będzie miało formy sprzedaży i nie będzie stanowiło umowy darowizny w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego będzie natomiast umową nienazwaną. Nie stanowi również zwrotu wkładów wspólników. W wyniku przeniesienia na wspólników prawa własności ZCP, Spółka nie uzyska żadnych korzyści majątkowych z tytułu dokonania tej czynności. Wspólnicy ze względu na prowadzony przez Spółkę Skład Podatkowy i posiadane w związku z tym zezwolenie nie przewidują w najbliższym czasie likwidacji Spółki będzie ona nadal prowadziła swoją działalność w oparciu o pozostały majątek.

Mając na uwadze, że planowana czynność przekazania dwóch oddziałów stanowiących zorganizowaną część przedsiębiorstwa ze spółki jawnej do majątku osobistego wspólników spółki jawnej, nie nosi w istocie cech zbycia, jak również nie posiada przymiotu odpłatności, to czynność ta nie spowoduje powstania przychodu w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zatem, biorąc pod uwagę przedstawione zdarzenie przyszłe oraz powołane przepisy prawa podatkowego, stwierdzić należy, że dokonanie bezpłatnego przekazania dwóch oddziałów stanowiących zorganizowaną część przedsiębiorstwa z majątku spółki jawnej do majątku odrębnego wspólników (w tym Wnioskodawcy), nie będzie generować dla Wnioskodawcy jako wspólnika spółki jawnej przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Końcowo nadmienić należy, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego w trybie art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego czy kontrolnego. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. Pełna weryfikacja prawidłowości czynności przekazania dwóch oddziałów stanowiących zorganizowaną część przedsiębiorstwa ze spółki jawnej do majątku osobistego wspólnika tej spółki może być dokonana jedynie w toku ewentualnego postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego organu kontroli celno-skarbowej, będącego poza zakresem instytucji interpretacji indywidualnej, do której zastosowanie mają przepisy określone w art. 14h (w zamkniętym katalogu) ustawy Ordynacja podatkowa. Dokonując interpretacji indywidualnej organ interpretacyjny przedstawia jedynie swój pogląd dotyczący wykładni treści analizowanych przepisów i sposobu ich zastosowania w odniesieniu do przedstawionego we wniosku stanu faktycznego bądź zdarzenia przyszłego (którego elementy przyjmuje jako podstawę rozstrzygnięcia bez weryfikacji).

Podkreślenia wymaga również, że jeżeli przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe różnić się będzie od zdarzenia przyszłego, które wystąpi w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na ustawy Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Zainteresowanemu będącemu stroną postępowania (art. 14r § 2 Ordynacji podatkowej) przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w…, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj