Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT1-1.4012.493.2017.2.ŻR
z 28 września 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 lipca 2017 r. (data wpływu 31 lipca 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 31 sierpnia 2017 r. (data wpływu 05 września 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT związanego z realizację zadania pt. „…” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 lipca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • braku prawa do odliczenia podatku VAT związanego z realizację zadania pt. „…”,
  • braku prawa do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących budowę budynku żłobka.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 31 sierpnia 2017 r. (data wpływu 05 września 2017 r.) w zakresie doprecyzowania opisu zdarzenia przyszłego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).

Gmina … ma zamiar zrealizować inwestycję - budowa Centrum Rozwoju Rodziny w miejscowości …. Budowa Centrum obejmuje trzy główne części, tj. parterowy budynek żłobka, parterowy budynek przedszkola (wraz z salą doświadczania świata i pracownią artystyczną) oraz piętrowy budynek biblioteki z salą wielofunkcyjną. Przewiduje się również prace obejmujące zagospodarowanie otoczenia Centrum (m.in. parking, place zabaw i gier zespołowych, ciągi komunikacyjne, wiata śmietnikowa).

Łączna powierzchnia obiektów Centrum ma wynosić 2145,71 m2, w tym: powierzchnia budynku przedszkola - 1007,75 m2, budynku żłobka - 424,24 m2 , budynku biblioteki - 713,72 m2.

Budowa przedszkola będzie realizowana w ramach projektu pt. „…” współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa … na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa 13 Infrastruktura społeczna, Działanie 13.5 Infrastruktura przedszkolna.

Wydatkami kwalifikowalnymi tego projektu są jedynie prace budowlane i wyposażenie przedszkola (wyposażenie sal: doświadczania świata i pracowni artystycznej). Głównym celem projektu jest zapewnienie powszechnego dostępu do wysokiej jakości usług przedszkolnych oraz poprawa warunków nauczania i możliwości rozwoju dzieci w zakresie edukacji przedszkolnej. Projekt zakłada również montaż instalacji solarnej (co pozwoli na znaczne oszczędności w utrzymaniu infrastruktury) oraz instalacji systemów monitoringu na wypadek zagrożeń. W budynku przedszkola zakłada się utworzenie 100 miejsc przedszkolnych dla wychowanków w wieku 3-6 lat.

Budowa żłobka będzie finansowana ze środków własnych, zaś na budowę biblioteki został złożony wniosek o dofinansowanie do Instytutu Książki, który w obecnym czasie jest na etapie oceny merytorycznej.

Po zakończeniu inwestycji Gmina przekaże budynek przedszkola oraz budynek żłobka w trwały zarząd swoim jednostkom budżetowym, zaś działalność w budynku biblioteki będzie sprawować Gminna Biblioteka Publiczna - instytucja kultury.

Budynki Centrum Rozwoju Rodziny będą wykorzystywane do realizacji zadań własnych Gminy na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 6, 8, 9 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym. Zadania te będą realizowane za pomocą jednostek budżetowych oraz instytucji kultury.

Dodatkowo w budynku przedszkola będzie funkcjonować stołówka, która zapewni wyżywienie dla wychowanków przedszkola oraz wychowanków żłobka. Korzystanie z posiłków w stołówce przedszkolnej będzie odpłatne. Warunki korzystania ze stołówki, w tym wysokość opłat za posiłki ustalać będzie Dyrektor Przedszkola w porozumieniu z organem prowadzącym przedszkole. Opłaty za korzystanie z posiłku będą wyłącznie zwrotem kosztów poniesionych na zakup żywności (kosztów tzw. wsadu do kotła). Ponadto Przedszkole będzie pobierało opłatę za każdą dodatkową godzinę opieki przedszkolnej powyżej pięciu godzin bezpłatnych w wysokości 1 zł za każdą godzinę. Opłaty za wyżywienie i opiekę przedszkolną będą korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 i 26 ustawy o podatku od towarów i usług.

W budynku przedszkola nie będą wynajmowane odpłatne żadne sale.

Prowadzenie żłobka jako zadanie własne gminy z zakresu polityki społecznej reguluje ustawa z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3. Nowo powstały budynek żłobka zapewni opiekę dla 30-ga dzieci w wieku do 3 lat. Z rodzicami lub opiekunami prawnymi dzieci będą zawierane umowy na pobyt dzieci w żłobku na okres jednego roku. Opłaty pobierane z tytułu opieki i wyżywienia dzieci w żłobku samorządowym będą stanowić jedynie część zwrotu kosztów poniesionych w związku z realizowanymi zadaniami. Wysokość opłat będzie regulowana uchwałą Rady Gminy. Opłata za wyżywienie dzieci będzie wyłącznie zwrotem kosztów poniesionych na zakup żywności (koszt tzw. wsadu do kotła). Posiłki będą przygotowywane w Przedszkolu, zaś wydawane na terenie żłobka. Z posiłków będą korzystać jedynie dzieci uczęszczające do żłobka.

Usługi opieki nad dziećmi w wieku do lat trzech oraz związane z nimi wyżywienie są usługami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem VAT, które na mocy art. 43 ust. 1 pkt 24 ustawy o VAT objęte są zwolnieniem od podatku. Jednostka budżetowa, która będzie zarządzać budynkiem żłobka nie będzie wynajmować w nim odpłatnie żadnych sal.

W obu przypadkach w budynkach przedszkola i żłobka będą realizowane dochody z tytułu wyżywienia oraz opłaty za pobyt w żłobku i opłaty za każdą dodatkową godzinę opieki powyżej 5 godzin bezpłatnych, obejmujących realizację podstawy programowej w przedszkolu.

Gmina … jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Od 01 stycznia 2017 r. dokonała centralizacji rozliczeń podatku VAT ze swoimi jednostkami budżetowymi.

Obecnie Gmina … podpisała umowę z Wykonawcą na realizację inwestycji polegającej na budowie przedszkola i żłobka w miejscowości … w ramach Centrum Rozwoju Rodziny. Faktury za roboty budowlane wynikające z tej umowy będą wystawione na Gminę ….

W uzupełnieniu wniosku wskazano: Odpowiedzi na pytania dotyczące realizacji zadania pt. „…”.

Nabywane towary i usługi związane z realizacją powyższego projektu będą wykorzystywane przez Gminę i jej jednostki do czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług (opłaty za wyżywienie i opłaty za każdą dodatkową godzinę opieki) oraz do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Nabywane towary i usługi będą wykorzystywane przez Gminę i jej jednostki zarówno do celów prowadzonej działalności gospodarczej (w zakresie opłat za wyżywienie i opłat za każdą dodatkową godzinę opieki), jak i do celów innych niż działalność gospodarcza w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Przy nabywaniu towarów i usług nie istnieje możliwość przyporządkowania wydatków w całości do celów wykonywanej przez Gminę działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Nabywane do realizacji projektu towary i usługi nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Cała kwota podatku naliczonego będzie przyporządkowana do czynności zwolnionych i niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Odpowiedzi na pytania dotyczące realizacji zadania – budowa budynku żłobka w miejscowości ….

Nabywane towary i usługi związane z budową żłobka będą wykorzystywane przez Gminę i jej jednostki do czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług (opłaty pobierane z tytułu opieki i opłaty za wyżywienie) oraz do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Nabywane towary i usługi będą wykorzystywane przez Gminę i jej jednostki zarówno do celów prowadzonej działalności gospodarczej (w zakresie opłat pobieranych z tytułu opieki oraz opłat za wyżywienie), jak i do celów innych niż działalność gospodarcza w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Przy nabywaniu towarów i usług nie istnieje możliwość przyporządkowania wydatków w całości do celów wykonywanej przez Gminę działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Nabywane do realizacji projektu towary i usługi nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Cała kwota podatku naliczonego będzie przyporządkowana do czynności zwolnionych i niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

(we wniosku oznaczone jako nr 1) Czy Gmina ma możliwość odliczenia kwot podatku VAT z faktur dokumentujących realizację zadania pt. „….”?

Zdaniem Wnioskodawcy: Gminie … nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją zadania „…” na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zgodnie z powyższym przepisem podatnikowi przysługuje prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami które są wykorzystane do czynności opodatkowanych.

Zakupy dokonane w związku z realizacją inwestycji - budowa przedszkola nie mają związku ze sprzedażą opodatkowaną, gdyż dochody przedszkola z tytułu opłat za wyżywienie i opiekę przedszkolną korzystają ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 i 26 ustawy o VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Należy zauważyć, że formułując w art. 86 ust. 1 ustawy warunek związku ze sprzedażą opodatkowaną, ustawodawca nie uzależnia prawa do odliczenia od związku zakupu z obecnie wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Wystarczającym jest, że z okoliczności towarzyszących nabyciu towarów lub usług przy uwzględnieniu rodzaju prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej wynika, że zakupy te dokonane są w celu ich wykorzystania w ramach jego działalności opodatkowanej.

W każdym przypadku należy dokonać oceny, czy intencją podatnika wykonującego określone czynności, z którymi łączą się skutki podatkowo-prawne, było wykonywanie czynności opodatkowanych.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Natomiast na podstawie art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza – według art. 15 ust. 2 ustawy – obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L Nr 347 z 11 grudnia 2006 r., str. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże w przypadku, gdy organy te podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446, z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym do zakresu działania Gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych Gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy m.in. pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych, edukacji publicznej oraz sprawy dotyczące kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami (art. 7 ust. 1 pkt 6, 8 i 9 ustawy o samorządzie gminnym).

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy, itp. umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych). Tylko w tym zakresie ich czynności mają bowiem charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Generalnie zatem wyłączone z opodatkowania podatkiem od towarów i usług są czynności wykonywane przez podmioty prawa publicznego (organy władzy publicznej i urzędy obsługujące te organy) w ramach sprawowanego przez nie władztwa publicznego.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony. Jak wskazał Wnioskodawca w opisie sprawy, Gmina ma zamiar budować przedszkole w ramach projektu pt. „…” współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa … na lata 2014-2020. Po zakończeniu inwestycji Gmina przekaże budynek przedszkola w trwały zarząd swojej jednostce budżetowej. W budynku przedszkola nie będą wynajmowane odpłatne żadne sale. W budynkach przedszkola będą realizowane dochody z tytułu wyżywienia oraz opłaty za pobyt w żłobku i opłaty za każdą dodatkową godzinę opieki powyżej 5 godzin bezpłatnych, obejmujących realizację podstawy programowej w przedszkolu. Opłaty za wyżywienie i opiekę przedszkolną będą korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 i 26 ustawy o podatku od towarów i usług. Nabywane towary i usługi będą wykorzystywane przez Gminę i jej jednostki zarówno do celów prowadzonej działalności gospodarczej (w zakresie opłat za wyżywienie i opłat za każdą dodatkową godzinę opieki), jak i do celów innych niż działalność gospodarcza w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Nabywane towary i usługi związane z realizacją powyższego projektu będą wykorzystywane przez Gminę i jej jednostki do czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług (opłaty za wyżywienie i opłaty za każdą dodatkową godzinę opieki) oraz do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Nie istnieje możliwość przyporządkowania wydatków w całości do celów wykonywanej przez Gminę działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Nabywane do realizacji projektu towary i usługi nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Cała kwota podatku naliczonego będzie przyporządkowana do czynności zwolnionych i niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Zatem w okolicznościach niniejszej sprawy, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu realizacji przedmiotowego zadania.

Reasumując, Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT związanego z realizację zadania pt. „…”, ponieważ nabywane towary i usługi nie będą miały związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją zadania „…”, należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, w szczególności budowa budynku biblioteki, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego, co oznacza, że w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT związanego z realizację zadania pt. „…”. Natomiast wniosek w pozostałym zakresie został załatwiony odrębnym rozstrzygnięciem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj