Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP3-2.4011.77.2017.2.MK
z 27 czerwca 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 kwietnia 2017 r. (data wpływu 4 maja 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 1 czerwca 2017 r. (data wpływu 7 czerwca 2017 r.) na wezwanie znak: 0114-KDIP3-2.4011.77.2017.1.MK z dnia 25 maja 2017 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie sposobu opodatkowania nagród rzeczowych przyznawanych laureatom konkursu wiedzy i umiejętności zawodowych policjantów – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 4 maja 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie sposobu opodatkowania nagród rzeczowych przyznawanych laureatom konkursu wiedzy i umiejętności zawodowych policjantów.


Pismem z dnia z dnia 25 maja 2017 r. znak: 0114-KDIP3-2.4011.77.2017.1.MK Wnioskodawca został wezwany do uzupełnienia przedmiotowego wniosku poprzez przesłanie dokumentów z których będzie wynikać umocowanie dla osoby, która podpisała przedmiotowy wniosek w imieniu Wnioskodawcy oraz że osoby, które udzieliły pełnomocnictwa do działania w imieniu Wnioskodawcy posiadają stosowne do tego umocowanie, zgodnie z uregulowanym sposobem reprezentacji Wnioskodawcy. Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 30 maja 2017 r., natomiast w dniu 2 czerwca 2017 r. (w terminie) pismem z dnia 1 czerwca 2017 r. przesłano brakujące dokumenty.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Na podstawie decyzji z dnia 22 marca 2017 r. Komendanta Głównego Policji w sprawie powołania zespołu do zorganizowania finału Kynologicznych Mistrzostw Policji, Wnioskodawca jest organizatorem konkursu wiedzy i umiejętności zawodowych policjantów.


W eliminacjach do finału Mistrzostw uczestniczą wszyscy przewodnicy psów służbowych pełniący służbę w Policji, a w finale reprezentacje z komend wojewódzkich i Komendy Stołecznej Policji.


Dla laureatów zawodów wiedzy i sprawności zawodowej poszczególnych konkurencji fundowane są nagrody rzeczowe oraz nagrody motywacyjne w formie pieniężnej przekraczającej kwotę 760 zł.


Ponieważ złożony wniosek zawierał braki formalne, tutejszy organ podatkowy pismem z dnia 25 maja 2017 r. Nr znak: 0114-KDIP3-2.4011.77.2017.1.MK wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku poprzez doprecyzowanie przedstawionego zdarzenia przyszłego o następujące informacje:

  • Czy organizowany przez Wnioskodawcę Konkurs będzie posiadał regulamin określający reguły konkurencji, sposób wyłaniania zwycięzców i przyznawania im nagród?
  • Czy Wnioskodawca będzie jedynym podmiotem uprawnionym i zobowiązanym względem uczestników konkursu, do jego przeprowadzenia, wyłonienia laureatów i osób uprawnionych do otrzymania nagród. A tym samym będzie działał we własnym imieniu i na swoją rzecz.
  • Czy Nagrody zostaną zakupione przez Wnioskodawcę z jego własnych środków pieniężnych i w chwili ich wydawania uprawnionym uczestnikom ich właścicielem będzie Wnioskodawca. Względnie, jeżeli w konkursie nagrodą będą środki pieniężne, będą one wypłacane z rachunku bankowego (lub kasy) Wnioskodawcy na rachunek (lub do rąk) uprawnionego uczestnika.
  • Czy w finale laureatami konkursu będą reprezentacje z Komend Wojewódzkich i Komendy Stołecznej Policji, czy też laureatami będą indywidualnie osoby fizyczne?
  • Czy jednorazowa wysokość nagród rzeczowych oraz nagród pieniężnych będzie przekraczać kwotę 760 zł. W przedstawionym stanie faktycznym Wnioskodawca wskazał, że w konkursie będą przyznawane nagrody rzeczowe oraz nagrody motywacyjne w formie pieniężnej przekraczającej kwotę 760 zł, natomiast sformułowane pytanie dotyczy m.in. zwolnienia od podatku przedmiotowych nagród w sytuacji gdy jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 760 zł?


Braki uzupełniono w wyznaczonym terminie (data nadania 2 czerwca 2017 r.). W kwestii doprecyzowania wyjaśniono, że:

  1. Organizowany przez Wnioskodawcę konkurs - Kynologiczne Mistrzostwa Policji posiada regulamin określający zarówno reguły konkurencji, sposób wyłaniania zwycięzców, jak i przyznawania nagród.
  2. Na podstawie decyzji Komendanta Głównego Policji z dnia 22 marca 2017 r. w sprawie powołania zespołu do zorganizowania XVII Kynologicznych Mistrzostw Policji, Wnioskodawca jest organizatorem finału Mistrzostw, natomiast nadzór nad organizacją i przebiegiem konkursu sprawuje Komendant. Zgodnie z regulaminem konkursu zwycięzcy w klasyfikacji indywidualnej i drużynowej - laureaci uprawnieni do otrzymania nagród, zostaną wyłonieni przez jury wytypowane spośród kadry dydaktycznej Zakładu Kynologii Policyjnej Wnioskodawcy przez Komendanta. Honorowy patronat nad Mistrzostwami sprawuje Komendant Główny Policji. Zatem Wnioskodawca będzie jedynym podmiotem uprawnionym i zobowiązanym do przeprowadzenia konkursu i wyłonienia laureatów uprawnionych do otrzymania nagród a co za tym idzie będzie działał we własnym imieniu i na swoją rzecz.
  3. Komendant postanowił nagrodzić trzy pierwsze miejsca w klasyfikacji indywidualnej nagrodami rzeczowymi o wartości 700 złotych każda. Zakup zostanie zrealizowany z własnych środków pieniężnych. Ponadto na podstawie art. 110a ust. 1 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2015 r. poz. 355, z późn. zm.) w związku z § 2 ust. 1 i § 7 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 września 2014 r. w sprawie nagród i zapomóg dla policjantów oraz tworzenia funduszu nagród i zapomóg dla policjantów (Dz. U. poz. 1314) za wzorowe wykonywanie zadań służbowych oraz zajęcie pierwszego, drugiego i trzeciego miejsca zarówno w klasyfikacji indywidualnej jak i drużynowej Komendant Główny Policji postanowił przyznać nagrody pieniężne w kwotach od 1000 do 2500 złotych.
  4. Środki finansowe zostaną przekazane przez Komendę Główną Policji na rachunek pomocniczy Wnioskodawcy, które jedynie wypłaci je zwycięzcom.
  5. Laureatami konkursu będą wyłącznie funkcjonariusze Policji reprezentujący Komendy Wojewódzkie / Komendę Stołeczną Policji. Nagrody rzeczowe zostaną przekazane zwycięzcom konkursu w klasyfikacji indywidualnej, natomiast nagrody pieniężne w klasyfikacji indywidualnej jak i drużynowej.
  6. W zaistniałym stanie faktycznie uczestnik konkursu, który przykładowo zajmie trzecie miejsce w klasyfikacji indywidualnej otrzyma nagrodę rzeczową od Komendanta o wartości 700 złotych oraz 1000 złotych nagrody pieniężnej od Komendanta Głównego Policji. Wątpliwość budzi fakt czy powinno być to traktowane jako nagroda jednorazowa czy też jako dwie różne nagrody. Ponadto pytanie dotyczyło kwestii opodatkowania nagród wręczanych laureatom. Czy w opisanej sytuacji mają zastosowanie przepisy art. 21 ust. 1 pkt 68 (zwolnienie od podatku -nagrody rzeczowe) jako konkursu z dziedziny nauki ogłaszanego przez środki masowego przekazu oraz art. 30 ust. 1 pkt 2 (opodatkowanie 10 % podatkiem zryczałtowanym - nagrody pieniężne Komendanta Głównego Policji) ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032 ze zm.).

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.


Czy do otrzymanych przez laureatów konkursu nagród mają zastosowanie przepisy art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych – Dz. U. z 2016 r., poz. 2032 ze zm. - (wartość wygranych w konkursach z dziedziny nauki, sztuki, dziennikarstwa i sportu - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł) oraz art. 30 ust.1 pkt 2 (z tytułu wygranych w konkursach - w wysokości 10% wygranej lub nagrody) ww. ustawy.


Przedmiot niniejszej interpretacji dotyczy sposobu opodatkowania nagród rzeczowych przyznawanych przez Wnioskodawcę laureatom konkursu wiedzy i umiejętności zawodowych policjantów. Odpowiedź w zakresie sposobu opodatkowania nagród motywacyjnych w formie pieniężnej przyznanych przez Komendanta Głównego Policji będzie przedmiotem odrębnego rozstrzygnięcia.


Zdaniem Wnioskodawcy, w opisanym wyżej stanie faktycznym, w pełni znajdują zastosowanie przepisy art. 21 ust. 1 pkt 68 oraz art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem w organizowanym przez Wnioskodawca Szkolenia Policji konkursie z zakresu nauki - uczestnicy konkursu rywalizują wiedzą nabytą w trakcie nauki lub samokształcenia z zakresu kynologii policyjnej, udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej a także umiejętnościami z zakresu użycia psa służbowego.


Wymienione przez nas cechy charakterystyczne dla ww. konkursu wyczerpują przesłanki uprawniające do zastosowania zapisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych określonych w art. 21 ust. 1 pkt 68 oraz art. 30 ust. 1 pkt 2.

Przepis art. 21 ust. 1 pkt 68 stanowi, że wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł.

Natomiast przepis art. 30 ust. 1 pkt 2 updof stanowi, że od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania wyrażoną w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.


Przepis art. 10 ust. 1 ww. ustawy zawiera katalog przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdzie m. in. w pkt 9 tego artykułu wymieniono, jako jedno ze źródeł przychodów – inne źródła.


Zgodnie z art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14–15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 20 ust. 3 i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Stosownie do art. 20 ust. 1 ww. ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12 – 14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Stosownie do brzmienia art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy: z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 – w wysokości 10% wygranej lub nagrody.


Jak stanowi art. 30 ust. 3 ww. ustawy, zryczałtowany podatek, o którym mowa m.in. w ust. 1 pkt 2, pobiera się bez pomniejszania przychodu o koszty uzyskania.


Zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a i 13 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5 oraz 10.

Natomiast w myśl art. 41 ust. 7 pkt 1 cytowanej ustawy, jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 - nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.

Na podstawie art. 42 ust. 1 ww. ustawy, płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku, w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby.

Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawierają definicji pojęć konkurs oraz nagroda, wobec czego w celu ich określenia uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej. Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego PWN konkurs jest to przedsięwzięcie dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp., natomiast nagroda to dyplom, odznaczenie, pieniądze lub wartościowy przedmiot będące formą uznania lub wyróżnienia za osiągnięcia, zwycięstwo w konkursie, w zawodach, itp. Z definicji tych wynika, że jakieś przedsięwzięcie można określić mianem konkursu, jeśli istnieje w nim element współzawodnictwa w celu osiągnięcia najlepszego rezultatu. W powszechnym rozumieniu konkurs to postępowanie mające na celu wyłonienie zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy najlepszych uczestników spełniających określone kryteria. Również ważnym jak element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu konkursu, w którym określona zostanie nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.

Z treści wniosku oraz jego uzupełnienia wynika, że na podstawie decyzji Komendanta Głównego Policji z dnia 22 marca 2017 r. w sprawie powołania zespołu do zorganizowania XVII Kynologicznych Mistrzostw Policji, Wnioskodawca jest organizatorem finału Mistrzostw, natomiast nadzór nad organizacją i przebiegiem konkursu sprawuje Komendant. Organizowany przez Wnioskodawcę konkurs - Kynologiczne Mistrzostwa Policji posiada regulamin określający zarówno reguły konkurencji, sposób wyłaniania zwycięzców, jak i przyznawania nagród. Zgodnie z regulaminem konkursu zwycięzcy w klasyfikacji indywidualnej i drużynowej - laureaci uprawnieni do otrzymania nagród, zostaną wyłonieni przez jury wytypowane spośród kadry dydaktycznej Zakładu Kynologii Policyjnej Wnioskodawcy przez Komendanta. Honorowy patronat nad Mistrzostwami sprawuje Komendant Główny Policji. Zatem Wnioskodawca będzie jedynym podmiotem uprawnionym i zobowiązanym do przeprowadzenia konkursu i wyłonienia laureatów uprawnionych do otrzymania nagród a co za tym idzie będzie działało we własnym imieniu i na swoją rzecz. Komendant postanowił nagrodzić trzy pierwsze miejsca w klasyfikacji indywidualnej nagrodami rzeczowymi o wartości 700 złotych każda. Zakup zostanie zrealizowany z własnych środków pieniężnych.


W konsekwencji przychód z tytułu nagród uzyskanych przez uczestników z tytułu wygranej w konkursie podlega opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, w oparciu o przepis art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy, wolna od podatku jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Warunkiem zastosowania omawianego zwolnienia w stosunku do wygranych w konkursach, których jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 760 zł, jest rodzaj konkursu. Mianowicie musi to być konkurs z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa lub sportu, a w przypadku konkursów z innych dziedzin wyłącznie taki, którego organizatorem i emitentem (ogłaszającym) są środki masowego przekazu.

W świetle powyższego, należy stwierdzić, że konkurs wiedzy i umiejętności zawodowych policjantów, którego organizatorem jest Wnioskodawca, w którym wysokość przyznawanych nagród rzeczowych nie przekroczy kwoty 760 zł, spełnia przesłanki do zwolnienia z opodatkowania ww. nagród uzyskiwanych przez zwycięzców przedmiotowego konkursu w oparciu o przepis art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4 , 00-013 Warszawa w dwóch egzemplarzach – (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Z 2016 r., poz. 718 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy)

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj