Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4013.49.2017.1.MS
z 21 czerwca 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2017 r., poz. 201, ze zm.) - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 21 kwietnia 2017 r. (data wpływu 4 maja 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 3 ustawy wyrobów gazowych zużywanych przez Wnioskodawcę do celów opałowych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 maja 2017 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 3 ustawy wyrobów gazowych zużywanych przez Wnioskodawcę do celów opałowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (Nadleśnictwo) jest jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, wchodzącą w skład P., reprezentującą Skarb Państwa w zakresie zarządzanego mienia. Nadleśnictwo działa na podstawie ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz.U. z 2015 r. poz. 2100 z późn. zm.). Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Nadleśnictwo w ramach struktury Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych we W., w zakresie swojej właściwości prowadzi gospodarkę leśną. Zgodnie z ustawą o lasach, gospodarką leśną jest działalność leśna w zakresie urządzania, ochrony i zagospodarowania lasu, utrzymania i powiększania zasobów i upraw leśnych, gospodarowania zwierzyną, pozyskiwania – z wyjątkiem skupu - drewna, żywicy, choinek, karpiny, kory, igliwia, zwierzyny oraz płodów runa leśnego, a także sprzedaż tych produktów oraz realizację pozaprodukcyjnych funkcji lasu.

Nadleśnictwo posiada w swoich zasobach budynek biurowy, sklasyfikowany w KŚT pod symbolem 105 (budynki biurowe), będący siedzibą Nadleśnictwa. W budynku dokonywane są czynności administracyjno-biurowe związane z działalnością leśną. We wskazanym budynku biurowym wykonywane są czynności, związane między innymi z opracowywaniem planów pozyskania drewna, z planowaniem zabiegów pielęgnacyjnych, czy też sprzedaż pozyskanego drewna. W budynku tym zlokalizowany jest także główny magazyn Nadleśnictwa, w którym przechowywane są zakupione środki ochrony roślin, sprzęt służący do cechowania i odbioru drewna, urządzenia służące do odłowu szkodników (pułapki), karma dla ptaków, urządzenia służące do prawidłowego prowadzenia gospodarki leśnej (motyki, hydronetki, tłumice itp.). Przedmiotowy sprzęt jest sukcesywnie dostarczany do poszczególnych leśnictw. Ponadto, w budynku administracyjnym Nadleśnictwa znajduje się baza główna sprzętu p.poż. Materiały i narzędzia oraz sprzęt służący obsłudze biura, jak również pracownikom w terenie, w postaci materiałów biurowych, kas fiskalnych całego sprzętu informatycznego.

Nadleśnictwo zakupuje paliwo gazowe do ogrzewania budynku biurowego. Na potrzeby podatku akcyzowego złożyło oświadczenie o przeznaczeniu paliwa gazowego, w którym wskazane zostało, że paliwo gazowe będzie używane na cele opalowe w leśnictwie, tym samym Wnioskodawca nie opłacał akcyzy od nabywanego paliwa gazowego. Nadleśnictwo średnio rocznie zużywa około 9.000 m3 paliwa gazowego. Są to wyroby gazowe sklasyfikowane w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej CN - 2711 oraz wymienione w Wykazie Wyrobów Akcyzowych będącym Załącznikiem nr 1 do ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 43) pod poz. 28. W umowie na dostawę wyrobów gazowych pomiędzy Nadleśnictwem a spółką Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A zostało wskazane, że przedmiotowe wyroby są nabywane na cele opałowe.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy użycie przez Nadleśnictwo wyrobów gazowego (klasyfikowanego w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej CN 2711) do celów, o których bliżej mowa w opisie stanu faktycznego, pozwala na zastosowanie zwolnienia określonego w przepisie art. 31b ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tj. Dz.U. z 2017 r. poz. 43)?

Zdaniem Wnioskodawcy, Wnioskodawca jest uprawniony do zastosowania zwolnienia z akcyzy z tytułu zakupu wyrobów gazowych na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 43 z późn. zm. zwanej dalej ustawą).

W art. 31b ust. 1 został określony przedmiotowy katalog zwolnień z podatku akcyzowego z tytułu zakupu wyrobów gazowych. W ust. 1 pkt 3 ustawodawca wskazał, że zwalnia się z akcyzy wyroby gazowe służące do celów opałowych w leśnictwie. Ustawa o lasach ani ustawa o podatku akcyzowym nie określają definicji pojęcia „leśnictwa”. W ustawie o lasach wyjaśniono termin - gospodarka leśna (definicja w stanie faktycznym). Zdaniem Wnioskodawcy termin „leśnictwo” swoim pojęciem obejmuje znacznie szerszy zakres niż „gospodarka leśna” wobec tego nie może być stosowany zamiennie.

W doktrynie przyjmuje się, że ustalając znaczenie norm prawa podatkowego, powinno rozpocząć się od wykładni językowej, przy czym z uwagi na związanie prawa podatkowego z gospodarką oraz prawami i wolnościami jednostki, jego stosowanie musi być oparte również na zasadach konstytucyjnych, a po wejściu Polski do Unii Europejskiej także na zasadach wspólnotowych, co powoduje konieczność korzystania z techniki tzw. wykładni stwierdzającej, która ma na celu potwierdzenie wyników wykładni językowej wynikami wykładni systemowej i celowościowej (R. Mastalski: Przepisy podatkowe (...)). W literaturze prawniczej wskazuje się, że z uwagi na brak definicji legalnej pojęcia „leśnictwo”, należy odwołać się do definicji słownikowych.

Zatem za Słownikiem Języka Polskiego PWN (www.sjp.pwn.pl), leśnictwo to: „dział gospodarki obejmujący zagadnienia związane z utrzymaniem lasów.”

Jest to bardzo szeroka definicja, którą należy objąć wszystkie działania i czynności w tym również czynności biurowo-administracyjne jakie są dokonywane w Nadleśnictwie. Dokonując wykładni tego pojęcia, przyjmując, że racjonalny ustawodawca ma świadomość znaczenia pojęć, których używa, należy uznać, że w jego intencji zakres zwolnienia podatku akcyzowego dotyczącego wyrobów gazowych używanych w leśnictwie powinien być jak najszerszy. Jeśli ustawodawca chciałby zawężać zwolnienie jedynie do określonych prac leśnych to takie pojęcie zostałoby wpisane do ustawy. Należy zwrócić uwagę, że w tym samym punkcie ustawodawca wyodrębnia prace rolnicze i ogrodnicze, tzn. że zamiarem ustawodawcy było sprecyzowanie w tych dwóch działalnościach - zakresu zwolnienia. W przypadku leśnictwa mamy do czynienia z ogólnym pojęciem odnoszącym się do całokształtu zadań jakie wykonuje się w Lasach Państwowych bez sprecyzowania, że chodzi wyłącznie o prace leśne.

Należy także dodać, że w dniu 12 stycznia 2015 r. została wydana interpretacja przepisów prawa podatkowego przez Burmistrza Miasta Kowary (FD.3120.1.2015), w której to uznano, że budynek administracyjno-biurowy korzysta ze zwolnienia od podatku od nieruchomości, z uwagi na to, że służy działalności leśnej.

W związku z powyższym należy uznać, że wykorzystanie budynku Nadleśnictwa do celów administracyjno-biurowych związanych z działalnością leśną mieści się w zakresie wykorzystania „w leśnictwie”.

Wobec powyższego przyjmując wykładnie literalną art. 31b ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, zdaniem Wnioskodawcy należy uznać, że Nadleśnictwu przysługuje prawo do zwolnienia z akcyzy z tytułu zakupu wyrobów gazowych służących ogrzewania budynku będącego siedzibą Wnioskodawcy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2017 r. poz. 43 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Przez wyroby gazowe - w myśl art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy - rozumie się wyroby energetyczne o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00, 2711 29 00 i pozostałe paliwa opałowe, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b, z wyłączeniem wyrobów energetycznych o kodzie CN 2901 10 00. W poz. 28 załącznika nr 1 wymieniono pod kodem CN 2711 - gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 19a ustawy za finalnego nabywcę gazowego uznaje się podmiot, który:

  1. nabywa na terytorium kraju, importuje lub nabywa
  • niebędący pośredniczącym podmiotem gazowym.

Podatnikiem akcyzy, zgodnie z art. 13 ust. 1 pkt 11 i 13 ustawy, jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą w tym podmiot będący finalnym nabywcą węglowym – w przypadku, o którym mowa w art. 9a ust. 1 pkt 5 oraz będący finalnym nabywcą gazowym - w przypadku, o którym mowa w art. 9c ust. 1 pkt 5.

Zgodnie z art. 9c ust. 1 pkt 2 ustawy w przypadku wyrobów gazowych - przez które rozumie się wyroby energetyczne o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00, 2711 29 00 i pozostałe paliwa opałowe, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b, z wyłączeniem wyrobów energetycznych o kodzie CN 2901 10 00 (art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy) - przedmiotem opodatkowania akcyzą jest sprzedaż wyrobów gazowych finalnemu nabywcy gazowemu.

Stosownie do art. 11b ust. 1 w przypadku wyrobów gazowych obowiązek podatkowy powstaje z dniem:

  1. nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  2. wydania wyrobów gazowych finalnemu nabywcy gazowemu, w przypadku ich sprzedaży na terytorium kraju;
  3. powstania długu celnego, w przypadku importu wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  4. użycia wyrobów gazowych przez podmioty w przypadkach, o których mowa w art. 9c ust. 1 pkt 4 lub 5.

W przypadku sprzedaży wyrobów gazowych, zgodnie z art. 9c ust. 4 i 5 ustawy – sprzedawca jest obowiązany ustalić, czy sprzedaje te wyroby pośredniczącemu podmiotowi gazowemu czy finalnemu nabywcy gazowemu oraz może zażądać od nabywcy przedstawienia potwierdzenia przyjęcia powiadomienia o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot gazowy, a w razie odmowy jego przedstawienia przez nabywcę – może odmówić sprzedaży wyrobów gazowych po cenie nieuwzględniającej akcyzy.

Zasadą jest zatem opodatkowanie obrotu wyrobami gazowymi, tym niemniej ustawodawca przewidział również określone wyłączenia od zasady opodatkowania obrotu tymi wyrobami.

Zgodnie z art. 31b ust. 1 pkt 3 ustawy, zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe przeznaczone do celów opałowych: w pracach rolniczych, ogrodniczych, w hodowli ryb oraz w leśnictwie.

W przypadku sprzedaży wyrobów gazowych w ramach zwolnień, o których mowa w ust. 1, ust. 2 pkt 2-8, ust. 3 pkt 2 i 3 oraz ust. 4, podmiotom, które użyją tych wyrobów do celów określonych w tych przepisach, warunkiem zwolnienia jest określenie w umowie zawartej między sprzedawcą a nabywcą, że wyroby te będą użyte do tych celów. (art. 31b ust. 5 ustawy).

Zgodnie z opisem sprawy Wnioskodawca (Nadleśnictwo) jest jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej wchodzącą w skład P., reprezentującą Skarb Państwa w zakresie zarządzanego mienia. Nadleśnictwo jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Nadleśnictwo posiada w swoich zasobach budynek biurowy, sklasyfikowany w KŚT pod symbolem 105 (budynki biurowe), będący siedzibą Nadleśnictwa. W budynku dokonywane są czynności administracyjno-biurowe związane z działalnością leśną. We wskazanym budynku biurowym wykonywane są czynności, związane między innymi z opracowywaniem planów pozyskania drewna, z planowaniem zabiegów pielęgnacyjnych, czy też sprzedaż pozyskanego drewna. W budynku tym zlokalizowany jest także główny magazyn Nadleśnictwa, w którym przechowywane są zakupione środki ochrony roślin, sprzęt służący do cechowania i odbioru drewna, urządzenia służące do odłowu szkodników (pułapki), karma dla ptaków, urządzenia służące do prawidłowego prowadzenia gospodarki leśnej (motyki, hydronetki, tłumice itp.). Przedmiotowy sprzęt jest sukcesywnie dostarczany do poszczególnych leśnictw. Ponadto, w budynku administracyjnym Nadleśnictwa znajduje się baza główna sprzętu p.poż. Materiały i narzędzia oraz sprzęt służący obsłudze biura, jak również pracownikom w terenie, w postaci materiałów biurowych, kas fiskalnych całego sprzętu informatycznego.

Nadleśnictwo zakupuje paliwo gazowe do ogrzewania budynku biurowego. Na potrzeby podatku akcyzowego złożyło oświadczenie o przeznaczeniu paliwa gazowego, w którym wskazane zostało, że paliwo gazowe będzie używane na cele opalowe w leśnictwie, tym samym Wnioskodawca nie opłacał akcyzy od nabywanego paliwa gazowego. Nadleśnictwo średnio rocznie zużywa około 9.000 m3 paliwa gazowego. Są to wyroby gazowe sklasyfikowane w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej CN - 2711 oraz wymienione w Wykazie Wyrobów Akcyzowych będącym Załącznikiem nr 1 do ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 43) pod poz. 28. W umowie na dostawę wyrobów gazowych pomiędzy Nadleśnictwem a spółką Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A zostało wskazane, że przedmiotowe wyroby są nabywane na cele opałowe.

Wnioskodawca ma wątpliwości czy użycie wyrobów gazowych do celów wskazanych we wniosku pozwala na zastosowanie zwolnienia określonego w przepisie art. 31b ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym.

Wskazać należy, że w orzecznictwie, w szczególności dotyczącym wspólnego systemu podatku VAT, wyróżnić można wyraźną linię orzeczniczą odnoszącą się do problematyki zwolnień podatkowych. Podkreśla się w niej zgodnie, że pojęcia używane do opisania zwolnień powinny być interpretowane w sposób ścisły, ponieważ stanowią odstępstwa od ogólnej zasady. Jednakże interpretacja tych pojęć powinna być zgodna z celami, jakim służą owe zwolnienia. Zatem powyższa zasada ścisłej interpretacji nie oznacza, by pojęcia użyte w celu opisania zwolnień należało interpretować w sposób, który uniemożliwiałby osiągnięcie zakładanych przez nie skutków. Powyższe tezy, pomimo że – jak wspomniano – wydane na gruncie dyrektyw wspólnotowych odnoszących się do podatku VAT, znajdują również zastosowanie pomocnicze przy interpretowaniu przepisów nakładających zwolnienia podatkowe w obrocie wyrobami akcyzowymi, w tym węglem. Argumenty te są również prezentowane przez polskie organy interpretujące prawo podatkowe. Zasadą jest, jak to sformułowano w wyroku Sądu Najwyższego z dnia 7 maja 1997 r. w sprawie III RN 22/97, ścisła interpretacja przepisów wprowadzających przywileje podatkowe.

Zatem mając na uwadze powyższe (ścisłą interpretację przepisów) w pierwszej kolejności należy zauważyć, że użycie przez ustawodawcę w art. 31b ust. 1 pkt 3 ustawy pojęć - prace rolnicze, ogrodnicze, w hodowli ryb, w leśnictwie) wskazuje, że zwolnienie to nie ma charakteru podmiotowego lecz przedmiotowy (przysługuje jedynie w określonych pracach, a nie określonemu podmiotowi, tj. rolnikowi, ogrodnikowi, hodowcy ryb oraz posiadaczowi lasu - w całym jego zakresie działalności).

W tym przypadku, ponieważ ustawodawca w ustawie, zakreślając w art. 31b ust. 1 pkt 3 zakres zwolnienia od akcyzy, nie zamieścił odrębnej definicji pojęcia „w leśnictwie”, należy się odnieść do wykładni językowej tego pojęcia.

Z Małego słownika języka polskiego Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa 1999, str. 389 wynika, że leśnictwo to nauka obejmująca całokształt zagadnień związanych z gospodarką leśną, np. sadzenie, ochrona, użytkowanie lasów.

Za Słownikiem Języka Polskiego PWN (www.sjp.pwn.pl), leśnictwo to: „dział gospodarki obejmujący zagadnienia związane z utrzymaniem lasów”.

Jednocześnie zgodnie z zasadami wynikającymi z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), Dz.U. Nr 251, poz. 1885) leśnictwo zostało sklasyfikowane w sekcji A wraz z rolnictwem oraz łowiectwem i rybactwem.

Dział 02 leśnictwo i pozyskanie drewna obejmuje:

  • gospodarkę leśna i pozostałą działalność leśną, z wyłączeniem pozyskiwania produktów leśnych - PKD 02.10.Z,
  • pozyskanie drewna - PKD 02.20.Z,
  • pozyskiwanie dziko rosnących produktów leśnych, z wyłączeniem drewna - PKD 02.30.Z,
  • działalność usługową związaną z leśnictwem - PKD 02.40.Z.

W myśl art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz.U. z 2017 r. poz. 788) przez gospodarkę leśną rozumie się działalność leśną w zakresie urządzania, ochrony i zagospodarowania lasu, utrzymania i powiększania zasobów i upraw leśnych, gospodarowania zwierzyną, pozyskiwania - z wyjątkiem skupu - drewna, żywicy, choinek, karpiny, kory, igliwia, zwierzyny oraz płodów runa leśnego, a także sprzedaż tych produktów oraz realizację pozaprodukcyjnych funkcji lasu.

Ponadto pomocniczą w zdefiniowaniu działalności w leśnictwie jest ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz.U. z 2016 r. poz. 374 z późn. zm.). Za działalność leśną w rozumieniu tej ustawy uważa się działalność właścicieli, posiadaczy lub zarządców lasów w zakresie urządzania, ochrony i zagospodarowania lasu, utrzymywania i powiększania zasobów i upraw leśnych, gospodarowania zwierzyną, pozyskiwania - z wyjątkiem skupu - drewna, żywicy, choinek, karpiny, kory, igliwia, zwierzyny oraz płodów runa leśnego, a także sprzedaż tych produktów w stanie nieprzerobionym.

Z powyższego wynika, że użyte przez ustawodawcę w art. 31b ust. 1 pkt 3 ustawy określenie „w leśnictwie” obejmuje czynności w zakresie: gospodarki leśnej.

Powyższe wynika wprost z literalnej analizy użytego przez ustawodawcę pojęcia w leśnictwie, która to analiza wskazuje, że zwolnienie uregulowane w art. 31b ust. 1 pkt 3 ustawy, ma charakter przedmiotowy i odwołuje się jedynie do celowej działalności z zakresu zagadnień związanych z gospodarką leśną, np. sadzeniem, ochroną, użytkowaniem lasów.

Interpretacja językowa pozwala zatem stwierdzić, że czynności takie jak np. prace administracyjne w części budynku zajętej na siedzibę Wnioskodawcy, czy przeznaczenie pomieszczeń na magazyn są innym rodzajem działalności niż prace w leśnictwie, o których mowa w art. 31b ust. 1 pkt 3 ustawy.

Przy czym gdyby intencją ustawodawcy było, jak wskazuje Wnioskodawca, by zakres zwolnienia określony w art. 31b ust. 1 pkt 3 ustawy był maksymalnie szeroki (by obejmował wszystkie działania i czynności Wnioskodawcy - podmiotu prowadzącego gospodarkę leśną) to nadałby mu charakter zwolnienia podmiotowego a nie przedmiotowego. Użycie określenia w leśnictwie nadaje zwolnieniu charakter zwolnienia przedmiotowego i zakreśla jego zakres (przedmiotowy) do czynności ściśle związanych z pracami leśnymi.

Reasumując, zużycie przez Wnioskodawcę wyrobów gazowych na cele opałowe do ogrzania budynku, w których Wnioskodawca ma swą siedzibę oraz, w których znajduje się główny magazyn Wnioskodawcy, nie spełnia warunków zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 6 ustawy.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy, że jest on uprawniony do zastosowania zwolnienia z akcyzy z tytułu zakupu wyrobów gazowych na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 3 ustawy, należało uznać za nieprawidłowe.

Jednocześnie zaznacza się, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy oraz zmiany stanu prawnego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78-79, 50-126 Wrocław w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj