Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
2461-KDIB3-2.4012.19.2017.1.MN
z 6 czerwca 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 lutego 2017 r. (data wpływu 8 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży towarów przez internet – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 marca 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży towarów przez internet.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest spółką osobową i prowadzi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą. Wnioskodawca w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Podatnik w przyszłości chce rozszerzyć przedmiot prowadzonej działalności gospodarczej o świadczenie usług polegające na udostępnianiu serwisu internetowego. Podatnik planuje otworzyć platformę ala Cupsell.pl. czyli serwis internetowy, w którym każdy internauta może prowadzić sklepik z t-shirtami, bluzami, kubkami itp. z własnymi wzorami. Użytkownik rozpoczyna prowadzenie sklepiku poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego i wgrania własnych wzorów graficznych. Użytkownik sklepu następnie promuje swój sklepik, zarabiając poprzez prowizję od każdej sprzedaży produktu z jego wzorami.

Podatnik w zakresie świadczonych usług odpowiada za stronę techniczną działania serwisu, rozliczenia oraz produkcję i wysyłkę produktów. Jednakże usługi w zakresie produkcji i wysyłki będą kupowane od podmiotu zewnętrznego. Wszystkie zlecenia będą automatycznie kierowane do firmy, która specjalizuje się w produkcji tego typu t-shirtów/bluz itp., towary bezpośrednio od tego kontrahenta będą wysyłane do nabywcy.

Wnioskodawca będzie prowadził ewidencję sprzedaży towarów. Podatnik będzie posiadał uzyskane z firmowego konta bankowego potwierdzenia poszczególnych wpłat oraz odpowiadające tym wpłatom dane z systemów zawierające co najmniej: nazwę tj. tytuł opis czynności, której przelew dotyczył, imię, nazwisko i dane adresowe kupującego.

Każda transakcja kupna-sprzedaży będzie możliwa do zdefiniowania z imienia i nazwiska Kupującego. Z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie będzie wynikało, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy, w tym jego adres).

Nabywającym ww. towary może być osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej, zapłata przez Użytkownika za zakup towarów przez internet ze sklepiku dokonywana będzie przez osoby fizyczne za pośrednictwem poczty, banku, na rachunek bankowy podatnika, płatności elektronicznych (poczty, przelew bankowy na konto, płatność kartą płatniczą poprzez system płatniczy on-line tj. Pay Pal, PayU itp.).

W związku z powyższym na firmowe konto bankowe będą trafiały następujące rodzaje wpłat od klientów:

  • Indywidualne wpłaty użytkowników,
  • zbiorcze kwoty z serwisu obsługującego płatności kartą płatniczą, wraz ze szczegółową specyfikacją transakcji,
  • indywidualne kwoty wpłacane przez operatora logistycznego tj. Poczta Polska z tytułu dostarczanych przesyłek pobraniowych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy przy sprzedaży towarów wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego (innych niż wymienione w § 4 Rozporządzenia z dnia 16 grudnia 2016 w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących) przez internet na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej Wnioskujący może skorzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej (fiskalnej) sprzedaży tych towarów, a co za tym idzie także z wystawiania, drukowania i wydawania paragonów fiskalnych?

Stanowisko Wnioskodawcy:

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą o VAT”, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 2 pkt 22 ustawy o VAT, ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o sprzedaży – rozumie się przez to odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Obowiązek w zakresie prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z art. 111 ustawy o VAT. W myśl ust. 1 tego przepisu, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani do prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Powyższy przepis określa generalną zasadę z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonego w nim kręgu odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem jednym z podstawowych kryteriów decydujących o obowiązku stosowania do ewidencjonowania kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń. Oznacza to, że nie podlega obowiązkowi prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej dostawa towarów/świadczenie usług w części, w jakiej te czynności są opłacane przez inne podmioty niż osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej lub rolników ryczałtowych.

Obowiązek w zakresie prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z art. 111 ustawy o VAT. W myśl ust. 1 tego przepisu, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani do prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Przepis ten określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń.

Stosownie do art. 111 ust. 3a pkt 1, podatnicy prowadzący ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących są obowiązani – dokonywać ewidencji każdej sprzedaży oraz wydruku paragonu fiskalnego lub faktury VAT z każdej sprzedaży, jak również wydawać oryginał wydrukowanego dokumentu nabywcy.

W pierwszej kolejności należy wskazać, że zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy o VAT obowiązek prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników dokonujących sprzedaży na rzecz określonej grupy nabywców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Oznacza to, że nie podlega ewidencji za pomocą kasy rejestrującej dostawa towarów i świadczenie usług w części, w jakiej te czynności są opłacane przez inne podmioty niż osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej.

Kwestie dotyczące między innymi zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, ustawodawca reguluje na mocy wydawanych rozporządzeń w zakresie kas rejestrujących.

Zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kas rejestrujących poszczególnych czynności i podatników zawarte są obecnie w § 2 i 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2016 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. 2016. 2177 z dnia 28 grudnia 2016 r.).

Zgodnie z § 2 ust. 1 ww. rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2017 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.

Pod poz. 38 ww. załącznika do ww. rozporządzenia wskazano, iż zwalnia się dostawę towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi), jeżeli dostawca towaru otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy, w tym jego adres).

Analiza powołanych przepisów prowadzi do wniosku, że aby podatnik miał możliwość skorzystać z prawa do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu sprzedaży towarów przy sprzedaży wysyłkowej (przez internet) na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 38 załącznika do rozporządzenia, jeśli zostaną łącznie spełnione następujące warunki:

  • Sprzedający towar przy sprzedaży wysyłkowej otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem),
  • z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy i jego adres),

Niewystąpienie jednego z ww. warunków oznacza brak możliwości zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu (towarów) przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Wnioskodawca wskazuje, iż każda transakcja dokonywana za pośrednictwem sklepu internetowego umożliwia pełną jej identyfikację, tj. każdy klient dokonujący zakupu towarów (koszulek, bluz itp.) staje się unikalnym użytkownikiem, a w danych transakcji zakupu potwierdzany jest przedmiot umowy, cena indywidualna transakcji, cena jednostkowa poszczególnych składników w przypadku zakupu więcej niż jednego produktu oraz inne dane identyfikacyjne. Dodatkowo każda transakcja kupna-sprzedaży będzie możliwa do zdefiniowania z imienia i nazwiska Kupującego. Tym samym, z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie będzie wynikało, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana sprzedaż (dane Kupującego).

Z analizy okoliczności przedstawionych w złożonym wniosku wynika, że sprzedaż towarów przez internet nie została wymieniona w § 4 ust. 1 rozporządzenia, jako podlegająca obowiązkowi bezwzględnej ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej. Ponadto, jak wskazano we wniosku, dostawa towarów na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej następuje w formie sprzedaży wysyłkowej, a przyjętym sposobem zapłaty przez kupującego za zakupiony towar będzie płatność za pośrednictwem poczty, banku, na rachunek bankowy Wnioskodawcy oraz płatności elektroniczne (przelew bankowy na konto, płatność kartą płatniczą poprzez system płatniczy on - linę). W odniesieniu do każdej powyższej formy płatności za towar Wnioskodawca prowadził będzie ewidencję, z której wynikać będzie, jakiej konkretnie transakcji wpłata dotyczyła i przez kogo została dokonana (dane nabywcy, w tym jego adres). Wnioskodawca będzie miał zatem możliwość każdorazowej identyfikacji danych nabywcy przy każdej dokonanej sprzedaży (w tym jego imienia i nazwiska oraz adresu).

W odniesieniu do płatności poprzez systemy płatnicze on-line należy zauważyć, że taka forma płatności, ponieważ dokonywana będzie z konta nabywcy przedmiotowych towarów na konto bankowe Wnioskodawcy, będzie spełniała przesłankę do uznania, że została dokonana za pośrednictwem banku. Przemawia za tym również wykładnia celowościowa, ponieważ obowiązkiem ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej na podstawie rozporządzenia objęta jest przede wszystkim sprzedaż detaliczna w żaden inny sposób nieudokumentowana. Natomiast w opisanym przypadku każda sprzedaż będzie pozostawiała po sobie ślad w postaci wpływu środków na konto Wnioskodawcy w związku z wcześniejszą sprzedażą. Także wpłaty dokonywane bezpośrednio przez klientów przelewem bankowym oraz wpłaty pobraniowe dokonywane przez operatora logistycznego (tj. Poczta Polska) za dostarczone przesyłki, będą wpływały bezpośrednio na firmowe konto bankowe Wnioskodawcy, a zatem również te formy płatności spełniają przesłankę do uznania, że zostały dokonane za pośrednictwem banku.

Należy zatem stwierdzić, że w sytuacji, gdy Wnioskodawca z tytułu sprzedaży przedmiotowych towarów będzie otrzymywał w całości zapłatę przelewem na rachunek bankowy (czy to zapłata będzie na rachunek bezpośrednio od nabywcy, czy też od operatora obsługującego płatności kartą płatniczą poprzez system płatniczy on-line tj. PayPal, PayU i inne) a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie będzie wynikało, jakiej konkretnie czynności wpłata dotyczyła to będzie miał on prawo do zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie fiskalnej obrotu i kwot podatku należnego, na mocy § 2 ust. 1 rozporządzenia w związku z poz. 38 załącznika do ww. rozporządzenia, tym samym wnioskodawca nie będzie zobowiązany do dokumentowania tych czynności paragonami fiskalnymi.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z art. 111 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. 2016 r. Nr 710, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT. W myśl ust. 1 tego przepisu, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani do prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Powyższy przepis określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem jednym z podstawowych kryteriów decydujących o obowiązku stosowania do ewidencjonowania kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń.

Kwestie dotyczące zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, ustawodawca reguluje na mocy wydawanych rozporządzeń w zakresie kas rejestrujących.

Zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kas rejestrujących określone zostało w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2016 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2016 r. poz. 2177), zwanym dalej rozporządzeniem.

Zgodnie z § 2 ust. 1 ww. rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie później jednak niż do dnia 31 grudnia 2017 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.

Pod poz. 38 ww. załącznika do cyt. wyżej rozporządzenia wymieniono dostawę towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi), jeżeli dostawca towaru otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy, w tym jego adres).

Dostawa niektórych towarów została wyłączona przez ustawodawcę z prawa do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania bez względu na wysokość obrotów. Szczegółowo zostały one określone w § 4 powołanego rozporządzenia.

Aby zatem Wnioskodawca miał prawo do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 38 załącznika do rozporządzenia, muszą zostać spełnione następujące warunki:

  • dostawa towaru następuje w systemie wysyłkowym,
  • dostawca towaru otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem),
  • przedmiotem dostawy nie są towary wymienione w § 4 rozporządzenia.

Niewystąpienie jednego z ww. warunków oznacza brak możliwości zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca chce rozszerzyć przedmiot prowadzonej działalności gospodarczej o świadczenie usług polegające na udostępnianiu serwisu internetowego. Podatnik planuje otworzyć serwis internetowy, w którym każdy internauta może prowadzić sklepik z t-shirtami, bluzami, kubkami itp. z własnymi wzorami. Użytkownik rozpoczyna prowadzenie sklepiku poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego i wgrania własnych wzorów graficznych. Użytkownik sklepu następnie promuje swój sklepik, zarabiając poprzez prowizję od każdej sprzedaży produktu z jego wzorami. Wnioskodawca będzie prowadził ewidencję sprzedaży towarów. Podatnik będzie posiadał uzyskane z firmowego konta bankowego potwierdzenia poszczególnych wpłat oraz odpowiadające tym wpłatom dane z systemów zawierające co najmniej: nazwę tj. tytuł opis czynności, której przelew dotyczył, imię, nazwisko i dane adresowe kupującego. Każda transakcja kupna-sprzedaży będzie możliwa do zdefiniowania z imienia i nazwiska Kupującego. Z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie będzie wynikało, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy, w tym jego adres). Nabywającym ww. towary może być osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej, zapłata przez Użytkownika za zakup towarów przez internet ze sklepiku dokonywana będzie przez osoby fizyczne za pośrednictwem poczty, banku, na rachunek bankowy podatnika, płatności elektronicznych (poczty, przelew bankowy na konto, płatność kartą płatniczą poprzez system płatniczy on-line tj. Pay Pal, PayU itp.). Podatnik w zakresie świadczonych usług odpowiada za stronę techniczną działania serwisu, rozliczenia oraz produkcję i wysyłkę produktów. Jednakże usługi w zakresie produkcji i wysyłki będą kupowane od podmiotu zewnętrznego. Wszystkie zlecenia będą automatycznie kierowane do firmy, która specjalizuje się w produkcji tego typu t-shirtów/bluz itp., towary bezpośrednio od tego kontrahenta będą wysyłane do nabywcy.

Wnioskodawca wskazał, że zapłata przez Użytkownika za zakup towarów przez internet ze sklepiku dokonywana będzie przez osoby fizyczne za pośrednictwem poczty, banku na rachunek bankowy podatnika i z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie będzie wynikało, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy i jego adres).

Biorąc pod uwagę opis sprawy oraz regulacje prawne wynikające z zacytowanych wyżej przepisów należy uznać, że w zakresie sprzedaży towarów przez internet, za które Wnioskodawca będzie otrzymywał zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku na rachunek bankowy Wnioskodawcy, płatności elektronicznych realizowanych przy udziale podmiotów pośredniczących – Pay Pal, PayU oraz innych operatorów kart płatniczych, a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie będzie wynikało, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy i jego adres), Wnioskodawca będzie korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej.

Analiza opisu sprawy pozwala na stwierdzenie, że w przedmiotowej sprawie spełnione zostaną warunki konieczne do zwolnienia sprzedaży towarów przez internet z ewidencji obrotu i kwot podatku należnego za pomocą kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w związku z poz. 38 załącznika do rozporządzenia.

Zatem przy sprzedaży towarów (innych niż wymienione w § 4 rozporządzenia z dnia 16 grudnia 2016 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących) przez internet dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych Wnioskodawca do dnia 31 grudnia 2017 r. może korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących, a co za tym idzie także z wystawiania, drukowania i wydawania paragonów fiskalnych.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Zaznaczenia wymaga, że interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj