Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
1061-IPTPB1.4511.710.2016.2.RK
z 22 listopada 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 29 lipca 2016 r. (data wpływu 11 sierpnia 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 31 października 2016 r. (data wpływu 2 listopada 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej wydatków związanych z prowadzeniem serwisu internetowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 sierpnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej wydatków związanych z prowadzeniem serwisu internetowego.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 1 i § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 19 października 2016 r., Nr 1061 IPTPB1.4511.710.2016.1.RK, na podstawie art. 169 § 1 i § 2 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 19 października 2016 r. (data doręczenia 24 października 2016 r.). Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 31 października 2016 r. (data wpływu 2 listopada 2016 r.), nadanym za pośrednictwem …. w dniu 31 października 2016 r.

We wniosku i jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca od sierpnia 2011 r. prowadzi działalność handlowo-usługową na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Zamierza rozszerzyć zakres działalności o prowadzenie bloga i serwisu internetowego (PKD 58.19.Z). Oczekuje, że narzędzia te będą źródłem znacznego przychodu Jego firmy. Celem Jego firmy jest stworzenie miejsca w Internecie, gdzie użytkownicy będą mogli znaleźć pomysły jak aktywnie spędzać czas z dziećmi, przeczytać cenne porady i inspiracje, śledzić ciekawe wydarzenia dla dzieci w swoim mieście, dzięki wyszukiwarce wydarzeń zamieszczonej na Jego portalu. Każdy będzie miał również możliwość dzielenia się swoimi ulubionymi miejscami oraz ciekawymi wydarzeniami.

Serwis ma dotyczyć szeroko rozumianej tematyki „lifestylowej” - czyli edukacji, zajęć dodatkowych, warsztatów, turystyki, tematyki kulinarnej, gadżetów, sportów, zdrowia, mody, kultury. Wnioskodawca chce stworzyć miejsce, gdzie będzie można znaleźć miejsca, usługi, produkty i wydarzenia przyjazne dzieciom i rodzinie. Działalność serwisu będzie polegała na:

  • prowadzeniu katalogu firm,
  • prowadzeniu wyszukiwarki wydarzeń,
  • prowadzeniu profilu w mediach społecznościowych,
  • prowadzeniu bloga podróżniczo-kulinarnego,
  • zamieszczaniu reklam na stronie internetowej,
  • udziale w kampaniach reklamowych, a także pozyskiwaniu reklamodawców,
  • udziale w programach partnerskich (np. pisaniu artykułów sponsorowanych),
  • organizowaniu konkursów dla czytelników,
  • organizowaniu akcji marketingowych dla partnerów serwisu,
  • przyznawaniu certyfikatów miejscom przyjaznym dzieciom i rodzinom.

W serwisie znajdą się m.in.:

  • wirtualne wizytówki firm przyjaznych dzieciom,
  • opisy i recenzje wydarzeń dla dzieci (tj. np. filmów, spektakli teatralnych, koncertów muzycznych i innych),
  • relacje i recenzje z podróży krajowych i zagranicznych z dziećmi (blog i artykuły z poradami i trasami zwiedzania),
  • opisy i recenzje restauracji i hoteli przyjaznych dzieciom,
  • opisy i recenzje usług dla dzieci (tj. np. salonów fryzjerskich dla dzieci, fotografów dziecięcych, gabinetów stomatologicznych, terapeutów, firm organizujących urodziny i innych),
  • opisy i recenzje ubrań, zabawek, akcesoriów, książek, sprzętu sportowego dla dzieci,
  • opisy i recenzje zajęć dodatkowych, warsztatów dla dzieci, przedszkoli, placów zabaw, parków rozrywki, basenów, aquaparków,
  • opisy i recenzje innych miejsc, usług, produktów i wydarzeń przyjaznych dzieciom i rodzinie.

Wnioskodawca wskazuje, że spodziewa się przychodów w szczególności ze sprzedaży:

  • wizytówek firm przyjaznych dzieciom w katalogu firm,
  • powierzchni reklamowej - zamierza udostępniać ściśle określone miejsce na swojej stronie internetowej określonemu reklamodawcy lub systemowi reklamowemu,
  • praw do korzystania z certyfikatu miejsca przyjaznego rodzinom z dziećmi.

W ramach prowadzenia serwisu ma również zamiar organizować akcje marketingowe oraz konkursy pod konkretnego partnera/sponsora.

Pod marką serwisu internetowego będą także pisane artykuły i posty sponsorowane na portalach społecznościowych. Nie wyklucza zlecania tworzenia artykułów i postów po wypromowaniu marki serwisu. Zamierza także zawierać umowy o współpracy z partnerami, których produkty będą odpłatnie recenzowane. Przykładowo, przed wyjazdem turystycznym będzie prowadził rozmowy z potencjalnymi partnerami, którzy mogą być zainteresowani udostępnieniem, np. odzieży, sprzętu turystycznego, fotograficznego, noclegów, biletów autokarowych, lotniczych, które następnie będą opisywane i prezentowane na zdjęciach zamieszczonych w serwisie. W ramach prowadzonej działalności będzie zawierał umowy z kontrahentami (reklamodawcami, partnerami, sponsorami. Po wykonaniu określonej usługi przychód będzie dokumentowany fakturą.

W piśmie z dnia 31 października 2016 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, Wnioskodawca wskazał, że prowadzona działalność handlowo-usługowa opodatkowana jest podatkiem dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zaliczki na podatek wpłacane są miesięcznie. Dla potrzeb działalności handlowo-usługowej prowadzona jest podatkowa księga przychodów i rozchodów. Zarówno serwis …, jak i blog podróżniczy … na dzień złożenia uzupełnienia wniosku istnieją. Trwają prace nad zawartością obu serwisów. Po wprowadzeniu odpowiedniej treści Wnioskodawca planuje kampanię reklamową, która będzie miała na celu zdobycie nowych użytkowników. Kampania ta jest planowana na przełomie grudnia 2016 r. i stycznia 2017 r. Serwis …. to portal internetowy, natomiast strona …. to blog internetowy o tematyce lifestylowej i podróżowaniu z dziećmi, będący integralną częścią serwisu ….

W portalu … będzie można znaleźć miejsca, wydarzenia, usługi, zajęcia przyjazne dzieciom i zaplanować czas z rodziną. Portal …. to portal internetowy o tematyce związanej z dziećmi i spędzaniem z nimi czasu. Jego celem jest stworzenie miejsca w sieci, gdzie użytkownicy będą mogli znaleźć pomysły jak aktywnie spędzać czas z dziećmi, przeczytać cenne porady i inspiracje, śledzić ciekawe wydarzenia dla dzieci w swoim mieście, dzięki wyszukiwarce wydarzeń zamieszczonej na Jego portalu. Każdy będzie miał również możliwość dzielenia się swoimi ulubionymi miejscami oraz ciekawymi wydarzeniami.

Wnioskodawca wskazał, że poza przychodami ze sprzedaży:

  • wizytówek firm przyjaznych dzieciom w katalogu firm,
  • powierzchni reklamowej - zamierza udostępniać ściśle określone miejsce na swojej stronie internetowej określonemu reklamodawcy lub systemowi reklamowemu,
  • praw do korzystania z certyfikatu miejsca przyjaznego rodzinom z dziećmi,

- spodziewa się przychodów z organizowanych akcji marketingowych oraz konkursów organizowanych na potrzeby konkretnego partnera/sponsora.

Ma nadzieje uzyskiwać również przychody z tytułu artykułów i postów sponsorowanych na portalach społecznościowych. Dodatkowo zamierza osiągać przychody z tytułu odpłatnego przygotowywania recenzji dla konkretnych partnerów. Działania te będą miały charakter usług reklamowych.

Ponadto Wnioskodawca stwierdził, że działalność gospodarczą prowadzi od 2011 r. i w jej ramach osiąga przychody z różnych źródeł oraz ponosi w związku z ich osiągnięciem koszty, jednakże nie są one przedmiotem niniejszego wniosku.

Osiąganie przychodów ze sprzedaży praw do korzystania z certyfikatu miejsca przyjaznego dzieciom będzie polegać na tym, że firmy, które spełnią określone warunki i uzyskają miano miejsca/produktu rekomendowanego dla dzieci będą mogły wykupić prawo do korzystania z materiałów związanych z otrzymaniem wyróżnienia (certyfikat, znak graficzny projektu). Osiąganie przychodów ze sprzedaży wizytówek w katalogu firm przyjaznym dzieciom będzie polegać na tym, że firmy mogą wykupić abonament i umieścić swoją wizytówkę firmy na stronie … w jednej z 13 kategorii, czyli Kultura, Parki Rozrywki, Urodziny, Usługi, Warsztaty, Restauracje, Turystyka, Edukacja, Zajęcia Dodatkowe, Sport i Rekreacja, Zdrowie, Zakupy, Zabawa. Wykupienie płatnej wizytówki gwarantuje im rozbudowaną prezentację firmy na Jego stronie z linkami do ich strony www, wysoką pozycję na liście prezentowanych firm oraz na stronie głównej, możliwość dodawania wydarzeń organizowanych przez firmę, cennik, informacje o promocjach, galerie zdjęć i filmów oraz możliwość prezentacji firmy w artykule sponsorowanym. Umowy z reklamodawcami, partnerami, sponsorami będą zawierane w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Będą to umowy współpracy gospodarczej, w tym umowy partnerskie i sponsoringowe. Umowy te będą miały charakter odpłatny. Rozliczenie z kontrahentami będzie następowało na podstawie wystawionych faktur. Wnioskodawca wskazał, że miejsce na stronie może udostępniać wszystkim firmom, których grupą docelową są kobiety/mężczyźni/rodziny z dziećmi. Wachlarz tych firm jest bardzo duży. Pierwszeństwo będą miały firmy i miejsca z kategorii wyszczególnionych na Jego stronie: Kultura, Parki Rozrywki, Urodziny dla dzieci, Usługi dla dzieci, Warsztaty dla dzieci, Restauracje przyjazne dzieciom, Turystyka przyjazna dzieciom, Edukacja, Zajęcia dodatkowe, Sport i Rekreacja dla dzieci (miejsca, sprzęt, odzież), Zdrowie (placówki i specjaliści dla dzieci), Zakupy produkty dla dzieci (zabawki, ubrania, gadżety, sprzęt sportowy), Zabawa - sale zabaw dla dzieci, Wydarzenia dla dzieci.

W związku z prowadzeniem serwisu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawca zamierza zaliczyć:

  • koszty rejestracji domeny, opłatę za serwer, oprogramowanie serwisu - niezbędne do powstania serwisu,
  • wydatki na reklamę, akcje marketingowe zwiększające znajomość marki serwisu są to niezbędne wydatki reklamowe, mające na celu zwiększenie przychodu z serwisu,
  • koszt kursów odbywanych przez Niego i pracowników firmy, związanych z marketingiem internetowym, fotografią, grafiką, pozwalających uzyskać większe kompetencje w prowadzeniu serwisu oraz większe przychody z tej części działalności,
  • koszt zakupu nagród w konkursach organizowanych przez serwis ponoszony w celu zwiększenia liczby odbiorców i zwiększenia zainteresowania serwisem, a tym samym zwiększenia przychodu,
  • koszty zakupu produktów i usług, które będą później testowane, opisywane i recenzowane, niezbędne do utworzenia recenzji, przewodników, tras odwiedzanych miejsc, opisu atrakcji dla dzieci,
  • koszty sesji fotograficznych organizowanych w Polsce i za granicą (w tym koszt podróży, zakwaterowania, zatrudnienia fotografa, ubrań, rekwizytów, sprzętu), a także koszty wynagrodzenia oraz wyjazdu osób tworzących lub współtworzących publikowane treści - koszty ponoszone w celu opracowania i opublikowania odpowiednich treści na stronach serwisu.

Wykorzystywany sprzęt turystyczny, fotograficzny, odzież do recenzowania i sesji fotograficznych, noclegi, bilety autokarowe, lotnicze, będą służyły wyłącznie do celów działalności gospodarczej i nie będą służyły prywatnym celom Wnioskodawcy ani osób trzecich. W szczególności nie będą to wydatki osobiste sklasyfikowane w art. 23 ust. 1 pkt 49. Podobnie wydatki na zakup usług gastronomicznych (żywności, napojów) dokonane w celu przygotowania recenzji miejsca „przyjaznego dzieciom” nie będzie stanowił kosztu reprezentacji określonego w art. 23 ust. 1 pkt 23. Wnioskodawca nadmienia, że nie będzie świadczył usług tworzenia stron internetowych i uzyskiwał wynagrodzenia za takie usługi.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku:

Czy wydatki związane z prowadzeniem serwisu i tworzeniem artykułów w nim publikowanych, takie jak: koszty rejestracji domeny, opłata za serwer, oprogramowanie serwisu, wydatki na reklamę, akcje marketingowe zwiększające znajomość marki serwisu, koszt kursów odbywanych przez właściciela i pracowników firmy związanych z marketingiem internetowym, fotografią, grafiką, koszt zakupu nagród w konkursach organizowanych przez serwis, koszty zakupu produktów i usług, które będą później testowane, opisywane i recenzowane, koszty sesji fotograficznych organizowanych w Polsce i za granicą (w tym koszt podróży, zakwaterowania, zatrudnienia fotografa, ubrań, rekwizytów, sprzętu), a także koszty wynagrodzenia oraz wyjazdu osób tworzących lub współtworzących publikowane treści, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu, zgodnie z art. 22 ust. l ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Zdaniem Wnioskodawcy, ostatecznie sformułowanym w uzupełnieniu wniosku, osiąganie przychodów związanych z prowadzeniem serwisu będzie możliwe przede wszystkim po pozyskaniu jego użytkowników. W tym celu niezbędne będą:

  • atrakcyjna treść serwisu,
  • kampania reklamowa budująca znajomość marki tworzonego przez Wnioskodawcę serwisu.

Wnioskodawca wskazuje, że prowadzenie serwisu wiąże się z ponoszeniem wydatków, takich jak: koszty rejestracji domeny, opłata za serwer, oprogramowanie serwisu, wydatki na reklamę, akcje marketingowe zwiększające znajomość marki serwisu, koszt kursów odbywanych przez właściciela i pracowników firmy związanych z marketingiem internetowym, fotografią, grafiką, koszt zakupu nagród w konkursach organizowanych przez serwis, koszty zakupu produktów i usług, które będą później testowane, opisywane i recenzowane, koszty sesji fotograficznych organizowanych w Polsce i za granicą (w tym koszt podróży, zakwaterowania, zatrudnienia fotografa, ubrań, rekwizytów, sprzętu), a także koszty wynagrodzenia oraz wyjazdu osób tworzących lub współtworzących publikowane treści.

Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.), kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 ust. 1. Wydatki wskazane powyżej przez Wnioskodawcę będą poniesione w celu osiągnięcia przychodów i są ściśle powiązane z planowanymi przychodami, więc spełniają wymogi ustawowej definicji kosztów uzyskania przychodu. Wnioskodawca wskazuje, że: koszty rejestracji domeny, opłata za serwer, oprogramowanie serwisu - niezbędne do powstania serwisu, wydatki na reklamę, akcje marketingowe zwiększające znajomość marki serwisu - są to niezbędne wydatki reklamowe mające na celu zwiększenie przychodu z serwisu, kursy odbywane przez właściciela i pracowników firmy związane z marketingiem internetowym, fotografią, grafiką pozwalają uzyskać większe kompetencje w prowadzeniu serwisu oraz większe przychody z tej części działalności, koszty zakupu nagród w konkursach organizowanych przez serwis ponoszone są w celu zwiększenia liczby odbiorców i zwiększenia zainteresowania serwisem, a tym samym zwiększenia przychodu, koszty zakupu produktów i usług, które będą później testowane, opisywane i recenzowane - niezbędne są do utworzenia recenzji, przewodników, tras odwiedzanych miejsc, opisu atrakcji dla dzieci, koszty sesji fotograficznych organizowanych w Polsce i za granicą (w tym koszt podroży, zakwaterowania, zatrudnienia fotografa, ubrań, rekwizytów, sprzętu), a także koszty wynagrodzenia oraz wyjazdu osób tworzących lub współtworzących publikowane treści - ponoszone są w celu opracowania i opublikowania odpowiednich treści na stronach serwisu.

Zdaniem Wnioskodawcy powyższe dowodzi, że są to wydatki ponoszone w celu uzyskania przychodu, a jednocześnie nie są wyłączone z katalogu kosztów, zgodnie z art. 23 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tym samym będą one stanowiły koszty uzyskania przychodu z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. W szczególności nie będą to wydatki osobiste sklasyfikowane w art. 23 ust. 1 pkt 49. Również wydatki na zakup usług gastronomicznych (żywności, napojów), poniesione w celu przygotowania recenzji miejsca „przyjaznego dzieciom”, nie są kosztami reprezentacji określonymi w art. 23 ust. 1 pkt 23.

Ponadto wykonywane czynności będą miały charakter zarobkowy, zorganizowany i będą wykonywane w sposób ciągły, a więc przychody z prowadzenia tego rodzaju działalności będą przychodami z pozarolniczej działalności gospodarczej.

W konsekwencji, kosztami uzyskania przychodu będą wydatki poniesione w celu osiągnięcia tych przychodów. Nie powinno ulegać wątpliwości, że wskazane powyżej wydatki ponoszone są w celu uzyskania przychodu - aby serwis i blog mogły odnieść komercyjny sukces muszą zawierać atrakcyjne dla użytkowników treści.

Analizując przywołane przepisy prawne, tj. art. 22 ust. 1 oraz art. 23 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w opinii Wnioskodawcy, koszty rejestracji domeny, opłata za serwer, oprogramowanie serwisu, wydatki na reklamę, akcje marketingowe zwiększające znajomość marki serwisu, koszt kursów odbywanych przez właściciela firmy związanych z marketingiem internetowym, fotografią, grafiką, koszt zakupu nagród w konkursach organizowanych przez serwis, koszty zakupu produktów i usług, które będą później testowane, opisywane i recenzowane, koszty sesji fotograficznych organizowanych w Polsce i za granicą (w tym koszt podróży, zakwaterowania, zatrudnienia fotografa, ubrań, rekwizytów, sprzętu), a także koszty wynagrodzenia oraz wyjazdu osób tworzących lub współtworzących publikowane treści, będą stanowić koszty uzyskania przychodu z działalności portalu internetowego, który Wnioskodawca będzie prowadził w ramach działalności gospodarczej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.), odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej w tym zakresie oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Jednocześnie zaznacza się, że dokonując weryfikacji stanowiska Wnioskodawcy, tut. Organ nie odniósł się do kwestii dotyczącej zaliczenia wydatków związanych z prowadzeniem bloga do kosztów uzyskania przychodów w prowadzonej działalności gospodarczej, ponieważ zagadnienie to nie było przedmiotem zapytania.

Należy podkreślić, że to na Wnioskodawcy spoczywa ciężar wykazania związku przyczynowego pomiędzy ponoszonymi wydatkami, a osiąganymi przychodami oraz okoliczności, że ich poniesienie ma lub może mieć wpływ na wysokość osiągniętych przychodów bądź na zachowanie lub zabezpieczenie źródła przychodów, jakim jest pozarolnicza działalność gospodarcza. Wykazanie takiego związku jest warunkiem koniecznym dla uznania danego wydatku za koszt uzyskania przychodu.

Należy przy tym zastrzec, że rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest ustalanie stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego), stanowi to bowiem domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne. Organ nie prowadzi postępowania dowodowego, ograniczając się do analizy okoliczności podanych we wniosku. W stosunku do tych okoliczności wyraża swoje stanowisko, które zawsze musi być jednak ustosunkowaniem się do poglądu (stanowiska) prezentowanego w danej sprawie przez wnioskodawcę. Jeżeli w toku ewentualnego postępowania organ uzna, że zdarzenie opisane we wniosku różni się od zdarzenia występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego …., po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj