Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
1462-IPPB2.4511.705.2016.3.MK
z 31 stycznia 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 19 października 2016 r. (data wpływu 24 października 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 30 listopada 2016 r. (data wpływu 5 grudnia 2016 r.) na wezwanie Nr 1462-IPPB2.4511.705.2016.1.MK z dnia 23 listopada 2016 r. oraz pismem z dnia 21 grudnia 2016 r. (data wpływu 27 grudnia 2016 r.) na wezwanie Nr 1462-IPPB2.4511.705.2016.2.MK z dnia 15 grudnia 2016 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych z przeprowadzaniem przez Wnioskodawcę konkursu na zlecenie klienta – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 24 października 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych z przeprowadzaniem przez Wnioskodawcę konkursu na zlecenie klienta .


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca działając jako agencja reklamowa, zamierza zorganizować i przeprowadzić na zlecenie klienta konkurs, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (t. j. Dz. U. z 2016r., poz. 380), dalej „kc” o przyrzeczeniu publicznym. Konkurs organizowany będzie na terytorium RP, na podstawie regulaminu sporządzonego przez wnioskodawcę. Uczestnikiem konkursu może być każda osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych oraz zgodę przedstawicieli ustawowych na wzięcie udziału w konkursie. Warunkiem udziału w konkursie jest dokonanie oznaczonego produktu promocyjnego i zachowanie paragonu z kasy fiskalnej sklepu, w którym uczestnik dokonał zakupu produktu promocyjnego. Następnie, aby wziąć udział w Konkursie, Uczestnik zobowiązany jest wykonać zadania konkursowe, w postaci wykonania pracy artystycznej z dziedziny kultury i sztuki według wyboru: (i) wykonanie pracy plastycznej, tj. własnoręcznego naszkicowania lub narysowania dowolną techniką ulubionego bohatera związanego z produktem promocyjnym; (ii) sporządzenie własnoręcznie opowiadania, historii związanej z bohaterem z produktu promocyjnego; (iii) wykonania artystycznej fotografii przedstawiającej dowolny krajobraz, zdarzenie lub sytuację związaną z bohaterem z produktu promocyjnego.

Tak wykonane zadanie konkursowe winno zostać zgłoszone do konkursu za pośrednictwem konkursowej strony internetowej. Zdjęcie pracy konkursowej w przypadku ad (i) i ad (ii) oraz nagranie audiowizualne zapisane w formacie plików .avi. lub .wav powinno zostać załączone do zgłoszenia Uczestnika wraz z danymi uczestnika. Fotografia powinna zostać załączona w formacie jpg.

Zwycięzców konkursu wybierze jury konkursu powołane przez organizatora. Jury spośród wszystkich prac konkursowych dokona wyboru 5 prac konkursowych z każdej oddzielnie dziedziny określonej w ad (i), ad (ii) i ad (iii). Kryterium wyboru stanowić będzie wyłącznie kreatywność wykonania, atrakcyjność sposobu ujęcia zadania, stopień skomplikowania użytej techniki wykonania, a w przypadku nagrania audio także poprawność wykonania.

Uczestnicy-autorzy wybrane w sposób opisany powyżej zadań konkursowych otrzymają nagrody w postaci tabletów o wartości 700,00 złotych każdy. Warunkiem odbioru przez zwycięzcę nagrody jest przesłanie do organizatora oświadczenia, iż uczestnik spełnia wymagania określone regulaminem konkursu. Do oświadczenia uczestnik zobowiązany jest załączyć kopię paragonu z kasy fiskalnej sklepu dokumentującą zakup produktu promocyjnego oraz podpisaną umowę, której przedmiotem będzie przeniesienie wszystkich praw autorskich, w tym praw zależnych do wykonanej pracy konkursowej na organizatora na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.


Ponieważ złożony wniosek zawierał braki formalne, tutejszy organ podatkowy pismem z dnia 23 listopada 2016 r. Nr 1462-IPPB2.4511.705.2016.1.MK wezwał Wnioskodawcę o doprecyzowanie przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego poprzez wskazanie:

  • kto będzie organizatorem przeprowadzanego konkursu,
  • do kogo uczestnicy będą zgłaszać ewentualne roszczenia wynikające z tytułu udziału w konkursie?
  • który podmiot ponosić będzie ciężar ekonomiczny organizowanego konkursu, Wnioskodawca, czy też Klient (np. dot. zakupu nagród)?
  • przeformułowanie zadanego we wniosku pytania tak aby z jego treści wynikało, że zapytanie dotyczy Wnioskodawcy, jako płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych.
  • przedstawienia własnego stanowiska w odniesieniu do tak przeformułowanego pytania.

Organ podatkowy wskazał, że pojęcie organizatora konkursu powinno odnosić się do faktycznego organizatora akcji, który faktycznie ponosi koszty organizacji danej akcji (w tym koszt nagród), a nie podmiotu, który odpłatnie organizuje akcje, ale tylko i wyłącznie na zlecenie innego podmiotu i na jego rzecz.


Braki uzupełniono w wyznaczonym terminie (data nadania 2 grudnia 2016 r.). W kwestii doprecyzowania wyjaśniono, że:

  • Organizatorem przedmiotowego konkursu będzie wnioskodawca, tj. Andrzej C. prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą X.;
  • Wszelkie roszczenia uczestnicy będą zgłaszać do Organizatora. Legitymowanym biernie do wytoczenia powództwa do sądu powszechnego w przedmiocie roszczeń będzie Organizator. Procedura reklamacji opisana będzie w regulaminie konkursu. Każda reklamacja będzie rozstrzygana indywidualnie przez Organizatora.
  • Nagrody zostaną wybrane i kupione przez Organizatora. Nagrody nie będą nabywane od żadnego z klientów Organizatora. Sprzedaż nagród stwierdzona będzie umową oraz fakturą VAT. Ciężar ekonomiczny konkursu, w tym zakup nagród, reklamę konkursu, ponosić będzie w całości organizator konkursu. Organizator według własnego uznania dokonuje wyboru nagród i ich wartości, określa pulę nagród, oraz mechanizm ich wydania uczestnikom - zwycięzcom konkursu. Organizator ustala także mechanizm wzięcia udziału w konkursie, krąg osób uprawnionych do wzięcia udziału w konkursie, zasięg terytorialny, a także katalog produktów promocyjnych objętych akcją promocyjną.

Po dokonaniu analizy przesłanej odpowiedzi na wezwanie Organ podatkowy ponownie pismem z dnia 15 grudnia 2016 r. Nr 1462-IPPB2.4511.705.2016.2.MK wezwał Wnioskodawcę o doprecyzowanie przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego poprzez wskazanie:

  • Nagrody są przyznawane za zwycięstwo w konkursie. Wybór zwycięzców w konkursie jest dokonywany przez jury konkursu, na podstawie kryteriów opisanych we wniosku. Nagrody nie będą stanowić ekwiwalentu za przeniesienia praw autorskich do nagrodzonych- prac konkursowych. Wskazuję, że prawa autorskie przysługujące twórcy do wykonanej pracy są przenoszone już przez zwycięzcę konkursu. Zatem najpierw jury konkursu wybiera zwycięzców, a następnie wydaje im nagrodę i przejmuje prawa autorskie (np. licencja) do wykonanej pracy na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy o prawach autorskich, tylko i wyłącznie w celu umożliwienia organizatorowi prezentami publicznej wykonanej pracy - zadania konkursowego.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy w stanie faktycznym opisanym we wniosku, zachodzą przesłanki do uznania, że Wnioskodawca i jednocześnie organizator będący płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, zobowiązany jest do obliczenia, pobrania od zwycięzców konkursu i przekazania na rachunek właściwego urzędu skarbowego, podatku dochodowego od osób fizycznych, w przypadku organizowania konkursu z dziedziny kultury i sztuki, jeżeli jednorazowa wartość wygranych lub nagród nie przekracza 760 zł. w myśl art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. Z 2012 r., poz. 361)?


Zdaniem Wnioskodawcy,


  1. Organizator jako podmiot w całości wykonujący wszystkie prawa i obowiązki wynikające z obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności z przepisów Kodeksu cywilnego dot. przyrzeczenia publicznego jest także płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych.

Z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 361), dalej „PU”, konkursy z dziedziny nauki kultury, sztuką dziennikarstwa i sportu a także nagrody związane ze sprzedażą premiową towarów lub usług są wolne od podatku dochodowego jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł.

Co do zasady, podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych w przedmiotowym przypadku będzie zwycięzca, który nabędzie prawo do otrzymania nagrody zgodnie z postanowieniami regulaminu konkursu. Podatek w wysokości 10 % wartości nagrody winien być obliczony i pobrany przez płatnika - organizatora przed wydaniem nagrody, a następnie przekazany na rachunek właściwego urzędu skarbowego. Ustawodawca w wymienionym wyżej art. 21 ust. 1 pkt 68 PIT określił wyjątki od wskazanej ogólnej zasady określając, iż konkursy z dziedziny nauki kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu a także nagrody związane ze sprzedażą premiową towarów lub usług są wolne od podatku dochodowego jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł. Tym samym, w takim przypadku płatnik - organizator przed wydaniem nagrody zwycięzcy nie będzie zobowiązany do obliczenia i pobrania kwoty podatku dochodowego od zwycięzcy.


Ustawodawca nie określił jednakże jakie przesłanki winien spełniać konkurs, aby mógł zostać uznany za konkurs z dziedziny kultury, sztuki, a tym samym jakie przesłanki winny zostać spełnione aby móc skorzystać zwolnienia wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 68 PIT.


W ocenie wnioskodawcy, w opisanym stanie faktycznym planowany konkurs jest konkursem z dziedziny kultury i sztuki, a tym samym zastosowanie znajdzie zwolnienie wymienione w art. 21 ust. 1 pkt 68 PIT. W przypadku gdy wydawane nagrody, nie będą przekraczać kwoty 760 zł. każda, płatnik - organizator nie będzie zobowiązany do obliczenia, pobrania i przekazania kwoty podatku na rachunek właściwego urzędu skarbowego.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 361 ze zm.) wg stanu prawnego do dnia 31.12.2016 r. oraz wg stanu prawnego od dnia 1 stycznia 2017 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2032), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy przychodami, z zastrzeżeniem art. 14–15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Rodzaje źródeł przychodów zostały określone w art. 10 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdzie między innymi w pkt 9 wymieniono inne źródła.


Zgodnie z art. 20 ust. 1 aa przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12–14 i art. 17.

Użycie w cytowanym przepisie sformułowania „w szczególności” oznacza, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i tym samym powyższa ustawa w swoich założeniach daje podstawy prawne, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w art. 20 ust. 1 ww. ustawy.

Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawierają definicji pojęć „konkurs” oraz „nagroda”, wobec czego w celu ich określenia uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej. Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego „konkurs” – jest to przedsięwzięcie dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp., natomiast „nagroda” – to dyplom, odznaczenie, pieniądze lub wartościowy przedmiot będące formą uznania lub wyróżnienia za osiągnięcia, zwycięstwo w konkursie, w zawodach, itp. Z definicji tych wynika, iż jakieś przedsięwzięcie można określić mianem konkursu jeśli istnieje w nim element współzawodnictwa w celu osiągnięcia najlepszego rezultatu. W powszechnym rozumieniu konkurs to postępowanie mające na celu wyłonienie zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy najlepszych uczestników spełniających określone kryteria. Równie ważnym jak element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu konkursu, w którym określona zostanie nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.

Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że organizowany konkurs jest konkursem z dziedziny sztuki (wykonanie pracy plastycznej, tj. własnoręcznego naszkicowania lub narysowania dowolną techniką ulubionego bohatera związanego z produktem promocyjnym; (ii) sporządzenie własnoręcznie opowiadania, historii związanej z bohaterem z produktu promocyjnego; (iii) wykonania artystycznej fotografii przedstawiającej dowolny krajobraz, zdarzenie lub sytuację związaną z bohaterem z produktu promocyjnego).


Zgodnie z definicją zawartą w ww. Słowniku Języka Polskiego PWN „sztuka” – to dziedzina działalności artystycznej wyróżniana ze względu na reprezentowane przez nią wartości estetyczne; też: wytwór lub wytwory takiej działalności.


Reguła reguła opodatkowania przychodów uzyskiwanych z tytułu udziału w konkursach zawarta została w treści art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z której wynika, że od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 – w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy wynika, że wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów i usług – jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł.

W świetle powołanej treści art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych warunkiem zastosowania przedmiotowego zwolnienia w stosunku do wygranych w konkursach, których jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 760 zł, jest rodzaj konkursu. Mianowicie musi to być konkurs z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa lub sportu, a w przypadku konkursów z innych dziedzin wyłącznie taki, którego organizatorem i emitentem (ogłaszającym) są środki masowego przekazu.

Z wniosku wynika, że uczestnikiem konkursu może być każda osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych oraz zgodę przedstawicieli ustawowych na wzięcie udziału w konkursie, zatem opodatkowania nagród w konkursie opisanym we wniosku należy dokonać stosownie do art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 ustawy.

Zgodnie z art. 41 ust. 4 ww. ustawy płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4–5a, 13–16 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5 oraz 10.

Płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. (…) (art. 42 ust. 1 ww. ustawy).

W terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru (PIT-8AR). (…) Przepis art. 38 ust. 1b stosuje się odpowiednio (art. 42 ust. 1a ww. ustawy).

W tym miejscu należy rozważyć, czy w tak przedstawionym zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca jako organizator konkursu jest płatnikiem w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.). Zgodnie bowiem z treścią tego artykułu płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Z wniosku oraz jego uzupełnienia wynika, że organizatorem przedmiotowego konkursu będzie Wnioskodawca. Wszelkie roszczenia uczestnicy będą zgłaszać do Organizatora. Legitymowanym biernie do wytoczenia powództwa do sądu powszechnego w przedmiocie roszczeń będzie Organizator. Procedura reklamacji opisana będzie w regulaminie konkursu. Każda reklamacja będzie rozstrzygana indywidualnie przez Organizatora. Nagrody zostaną wybrane i kupione przez Organizatora. Nagrody nie będą nabywane od żadnego z klientów Organizatora. Sprzedaż nagród stwierdzona będzie umową oraz fakturą VAT. Ciężar ekonomiczny konkursu, w tym zakup nagród, reklamę konkursu, ponosić będzie w całości organizator konkursu. Organizator według własnego uznania dokonuje wyboru nagród i ich wartości, określa pulę nagród, oraz mechanizm ich wydania uczestnikom - zwycięzcom konkursu. Organizator ustala także mechanizm wzięcia udziału w konkursie, krąg osób uprawnionych do wzięcia udziału w konkursie, zasięg terytorialny, a także katalog produktów promocyjnych objętych akcją promocyjną. Przedmiotowe nagrody będą przyznawane za zwycięstwo w konkursie.

Mając na uwadze wyżej cytowane przepisy prawa podatkowego oraz przedstawiony stan faktyczny i zdarzenie przyszłe stwierdzić należy, że nagrody wypłacane w konkursie z dziedziny kultury i sztuki (wykonania pracy plastycznej, sporządzenia własnoręcznie opowiadania lub historii związanej z bohaterem produktu promocyjnego lub wykonania artystycznej fotografii), których wartość nie przekroczy kwoty 760 zł będą zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym, jeżeli jednorazowa wartość nagrody nie przekraczy kwoty 760 zł.


W konsekwencji na Wnioskodawcy nie będą ciążyły obowiązki płatnika.


Ponadto tut. Organ informuje, że zgodnie z art. 14na pkt 2 ustawy Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n dotyczących ochrony prawnej wynikającej z zastosowania się Wnioskodawcy do otrzymanej interpretacji nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe przedstawione we wniosku stanowią element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej z zastosowaniem art. 119a ustawy Ordynacja podatkowa.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia przedstawionego w stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Z 2016, poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Administracji Skarbowej w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj