Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
2461-IBPP2.4512.4.2017.2.WN
z 8 marca 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 21 grudnia 2016 r. (data wpływu 3 stycznia 2017 r.), uzupełnionym pismem z 23 lutego 2017r. (data wpływu 28 lutego 2017r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla dostawy produktu „prażynki ziemniaczane solone” - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 stycznia 2017r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie w zakresie stawki podatku VAT dla dostawy produktu „prażynki ziemniaczane solone”.

Wniosek został uzupełniony pismem z 23 lutego 2017r. (data wpływu 28 lutego 2017r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 21 lutego 2017 r. znak: 2461-IBPP2.4512.4.2017.1.WN.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej: Spółka) jest częścią grupy kapitałowej produkującej na rynek europejski wiele różnego rodzaju produktów o charakterze przekąsek. Spółka jest czynnym podatnikiem VAT.

Spółka w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej produkuje i dystrybuuje m.in. prażynki ziemniaczane solone.

Prażynki ziemniaczane solone mają następujący skład: susz ziemniaczany (31%), olej słonecznikowy, skrobia ziemniaczana, skrobia modyfikowana (z tapioki, ziemniaczana), sól, cukier, ekstrakt z drożdży, emulgator lecytyny sojowe, przyprawy. Łącznie surowców ziemniaczanych (susz, skrobia) w wyrobie jest ok. 65%.

Technologia produkcji: pellety (uformowane płatki z surowców ziemniaczanych) poddane są procesowi smażenia w oleju słonecznikowym, doprawione solą, pakowane.

Głównym składnikiem produkowanych przez Spółkę prażynek, a tym samym decydującym o ich walorach smakowych oraz charakterze produktu są składniki ziemniaczane (susz ziemniaczany, skrobia ziemniaczana), których zawartość w gotowym produkcie wynosi prawie 2/3 całości składu.

Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. z dnia 29 lipca 2011 r. Dz. U. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm., dalej: ustawa o VAT) nakazuje identyfikowanie towarów lub usług wymienionych w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej za pomocą tych klasyfikacji (jeśli dla danego towaru klasyfikację stosuje sama ustawa).

Do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług do dnia 31 grudnia 2017 r. stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (dalej: PKWiU) wprowadzoną Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.).

Stosownie do Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11; dalej: unikat GUS), zaliczenie określonego produktu do właściwego grupowania PKWiU należy zasadniczo do obowiązków producenta, bowiem posiada on wszystkie niezbędne informacje, tj. informacje dotyczące rodzaju użytego surowca, technologii wytwarzania, konstrukcji i przeznaczenia wyrobu lub charakteru usługi.

Biorąc pod uwagę powyższe oraz zaprezentowany powyżej skład produktu, jaki będzie produkowany przez Spółkę i wiedzę Spółki o produkcie, Spółka dokonała klasyfikacji prażynek do grupowania PKWiU 10.31.14.0 „Ziemniaki przetworzone lub zakonserwowane, gdzie indziej niesklasyfikowane". Jest to poparte analizą m.in. praktyki organów statystycznych, o czym Spółka pisze szerzej w uzasadnieniu stanowiska w sprawie. Taka klasyfikacja pociąga za sobą możliwość stosowania stawki 8% VAT przy sprzedaży produktu.

Spółka zauważa również ponadto, że produkty konkurencyjne względem prażynek (np. chipsy ziemniaczane) są opodatkowane, zgodnie z ustawą o VAT, stawką 8% VAT. Choćby z tego powodu dla produktów konkurencyjnych względem produktów Spółki nie może znaleźć zastosowania inna stawka VAT.

Dodatkowo Wnioskodawca uzupełnił opis sprawy informując, że produkt „prażynki ziemniaczane solone” będące przedmiotem wniosku, nie zawierają alkoholu.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy w związku z powyższym Spółka przy dostawach krajowych prażynek powinna stosować stawkę VAT obniżoną (obecnie 8% VAT)?

Stanowisko Wnioskodawcy:

W myśl art. 41 ust. 1 (w powiązaniu z art. 146a pkt 1) ustawy o VAT stawka podatku wynosi zasadniczo 23%, przy czym zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o VAT (powiązaniu z art. 146a pkt 2), dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 8%. Ustawodawca objął zakresem obniżonych stawek VAT m.in. dostawę określonych artykułów spożywczych, precyzując zakres stosowania preferencyjnych stawek poprzez odwołanie do PKWiU.

Zgodnie z art. 5a ustawy o VAT, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne. Od 1 stycznia 2011 r. dla celów VAT zastosowanie znajduje Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług z 2008 r. wprowadzona Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. z dnia 26 listopada 2008 r.).

Opodatkowaniu 8% stawką podlegają towary, które sklasyfikowane zostały do 10.3 PKWiU z 2008 r. (poz. 26 zał. 3 do ustawy o VAT).

Przy zaliczaniu produktów do określonego grupowania PKWiU należy posługiwać się: zasadami metodycznymi PKWiU, nazwami grupowań końcowych PKWiU, wyjaśnieniami i wskazówkami zawartymi w osobnych wydawnictwach: „Wyjaśnienia do Taryfy Celnej” wydanymi rozporządzeniem Ministra Finansów oraz „Noty wyjaśniające do Nomenklatury Scalonej Wspólnot Europejskich” publikowanymi w Dzienniku Urzędowym UE seria C, ogólnymi regułami interpretacji Nomenklatury Scalonej (CN) - przy czym wszystkie wymienione wyżej elementy mają dla ustalenia zakresu rzeczowego grupowań PKWiU jednakową moc stanowiącą.

Spółka dokonała klasyfikacji statystycznej prażynek kierując się powyższymi regułami, tj. zasadami metodycznymi PKWiU.

Na ich podstawie, przy zaliczaniu danego produktu do określonego grupowania należy posługiwać się m. in. Ogólnymi regułami interpretacji Polskiej Scalonej Nomenklatury Towarowej Handlu Zagranicznego stanowiącymi załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie Polskiej Scalonej Nomenklatury Towarowej Handlu Zagranicznego (PCN). Na podstawie reguły 2(b) „klasyfikowanie towarów stanowiących mieszaniny lub składających się z więcej niż jednego materiału lub substancji należy przeprowadzać według zasad określonych w regule 3”. Zatem jeżeli przez zastosowanie reguły 2(b) lub z innego powodu, towary według wstępnej oceny mogą być zaklasyfikowane do dwu lub więcej pozycji, klasyfikowanie winno być dokonane tak, aby pozycja, która zawiera najbardziej szczegółowy opis winna być uprzywilejowana w stosunku do pozycji dysponującej opisem bardziej ogólnym. Jeśli mamy dwie lub więcej pozycji, z których każda odnosi się tylko do części materiałów czy substancji zawartych w towarach mieszanych lub złożonych albo tylko do części tych przedmiotów w zestawie pakowanym do sprzedaży detalicznej, to takie pozycje winny być uważane za równie szczegółowe w odniesieniu do tych towarów, nawet gdy jedna z nich daje bardziej pełny czy dokładny opis towarów, mieszaniny, towary złożone składające się z różnych materiałów lub zrobione z różnych komponentów, oraz towary w zestawach do sprzedaży detalicznej, które nie mogą być zaklasyfikowane z powołaniem się na punkt 3(a), winny być klasyfikowane tak, jakby się składały z materiału czy komponentu, który nadaje im ich istotną cechę, w granicach możliwości zastosowania tego kryterium, jeżeli towary nie mogą być zaklasyfikowane z powołaniem się na punkt 3(a) lub (b), winny być zaklasyfikowane do pozycji ostatniej IV porządku numerycznym spośród tych, które jednakowo zasługują na uwagę.

Gdy nie istnieje jedna pozycja, która odnosiłaby się do wszystkich składników produktu, to należy uznać za równorzędne te pozycje, które odnoszą się jedynie do części substancji zawartych w przekąskach (reguła 3a). Wobec czego, produkty winny być zaklasyfikowane tak, jakby składały się z substancji, która daje im istotną cechę (reguła 3b).

Zgodnie z przedstawionym składem, składniki ziemniaczane stanowią prawie 2/3 całości składu produktu. Są one zatem głównym składnikiem produktu finalnego i zdecydują o jego charakterze.

Podejście Spółki potwierdza praktyka organów statystycznych.

Jak wynika ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego, do grupowania PKWiU 10.31.14.0 „Ziemniaki przetworzone lub zakonserwowane, gdzie indziej niesklasyfikowane”, należą w szczególności „ziemniaki w postaci cienkich plasterków, smażone lub pieczone, nawet solone lub z przyprawami, w hermetycznych opakowaniach, nadające się do bezpośredniego spożycia, ziemniaki przetworzone lub zakonserwowane w formie mąki, mączki lub płatków”. Stwierdzenie to także potwierdza prawidłowość klasyfikacji dokonanej przez Spółkę. Grupowanie to zawiera też produkty o zbliżonym charakterze tj. chipsy ziemniaczane. W sekcji „Interpretacje klasyfikacji” na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego może również odnaleźć informację o opinia klasyfikacyjnych wydanych dla towarów z kodu PKWiU 10.31.14.0. Klasyfikacji w tym kodzie, zgodnie z jedną z opinii, podlegają „pellety ziemniaczane, w postaci suszu ziemniaczanego w formie płatków, formowanych z mieszaniny wysuszonych ziemniaków/skrobi z dodatkiem soli kuchennej, stanowiące półprodukt do wytwarzania prażynek ziemniaczanych.” Opinie zawarte w „Interpretacjach klasyfikacji” mają stanowić wskazówkę dla podmiotów dokonujących samodzielnej klasyfikacji swoich wyrobów lub usług. Ten element zatem dodatkowo potwierdza prawidłowość przyjętej klasyfikacji produktu finalnego do kodu PKWiU 10.31.14.0.

Zatem na podstawie art. 41 ustawy o VAT dla kategorii produktów, wymienionych w treści zał. nr 3 do ustawy o VAT, zastosowanie znajduje obniżona 8% stawka VAT. Zgodnie z poz. 26 załącznika opodatkowaniu tą stawką podlegają towary mieszczące się w grupowaniu PKWiU 2008 10.3 - „Owoce i warzywa przetworzone i zakonserwowane, z wyłączeniem produktów o zawartości alkoholu powyżej 1,2%”. Zatem klasyfikacja oferowanych przez Spółkę produktów do PKWiU 10.31.14.0 zawiera się w powyższym grupowaniu, co w konsekwencji wskazuje na prawidłowość opodatkowania sprzedaży przedmiotowych produktów obniżoną 8% stawką VAT.

Stanowisko takie potwierdził ponadto Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej wydanej 15 września 2016 r. o sygn.: IPPP3/4512-470/16-8/ISK.

Ponadto, Spółka wskazuje, że choćby ze względu na fakt, że produkt taki, jaki chipsy ziemniaczane jest opodatkowany stawką 8% VAT, na bazie zasady neutralności, zgodnie z którą wszystkie konkurencyjne względem siebie produkty powinny być objęte jednolitą stawką VAT, w przypadku produktów Spółki (konkurujących z chipsami ziemniaczanymi i innymi przekąskami opodatkowanymi 8% VAT), należy również zastosować stawkę 8% VAT. Opodatkowanie jednego rodzaju produktów inną stawką VAT, niż podobnych lub konkurencyjnych do nich produktów byłoby w sposób rażący sprzeczne z zasadą neutralności podatkowej oraz zasadą równego traktowania towarów.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2016r. poz. 710 ze zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Zgodnie z art. 2 pkt 6 ustawy – przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postaci energii.

Stosownie do art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Zauważyć należy, iż przepisy ustawy oraz wydane na jej podstawie rozporządzenia odwołują się do grupowań PKWiU przy ustalaniu preferencyjnych stawek podatkowych i zwolnień przedmiotowych. Prawidłowa pod względem klasyfikacji statystycznych identyfikacja towarów i usług stanowi warunek niezbędny do określenia wysokości opodatkowania podatkiem VAT w stosunku do towarów i usług, dla których przepisy VAT powołują stosowną klasyfikację statystyczną.

Klasyfikacją statystyczną dotyczącą towarów i usług, która ma zastosowanie dla celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług, od dnia 1 stycznia 2011 r. jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) – (Dz.U. Nr 207, poz. 1293 ze zm.).

Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2‑12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Przy czym, na podstawie art. 146a pkt 1 cyt. ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednakże zarówno w treści ustawy o VAT, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział obniżone stawki podatku oraz zwolnienia od podatku dla dostaw niektórych towarów lub świadczenia niektórych usług, a także określił warunki stosowania tych obniżonych stawek i zwolnień.

Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o VAT, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1. Natomiast na podstawie art. 146a pkt 2 ustawy o VAT, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W załączniku nr 3 stanowiącym wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką 8%, umieszczono w poz. 26 – PKWiU ex 10.3 – Owoce i warzywa przetworzone i zakonserowowane, z wyłączeniem produktów o zawartości alkoholu powyżej 1,2%.

Ponadto zgodnie z pkt 1) objaśnień do załącznika nr 3, wykaz nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i usług zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy załącznik.

Natomiast w załączniku nr 10 do ustawy, stanowiącym wykaz towarów opodatkowanych stawką podatku w wysokości 5%, zostały wymienione w pozycji 19 - PKWiU ex 10.3 - „Owoce i warzywa przetworzone i zakonserwowane – wyłącznie:

  1. ziemniaki zamrożone (PKWiU 10.31.11.0),
  2. soki z owoców i warzyw (PKWiU 10.32)
  3. warzywa zamrożone (PKWiU 10.39.11.0),
  4. owoce i orzechy zamrożone, gotowane lub nie, z wyłączeniem orzechów (ex 10.39.21.0)”

Należy wskazać, że w myśl art. 2 pkt 30 ustawy o podatku od towarów i usług, przez PKWiU ex – rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania zwolnienia, obniżonej stawki podatku lub wyłączenia tylko do towarów lub usług należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniających określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce – nazwa towaru lub usługi. Wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT, zwolnienie bądź wyłączenie dotyczy wyłącznie danego towaru lub danej usługi z danego grupowania – konkretnego towaru lub konkretnej usługi wymienionej obok symbolu PKWiU.

W związku z powyższym, istotnym w przedmiotowej sprawie jest właściwe zaklasyfikowanie według PKWiU sprzedawanych przez Wnioskodawcę wyrobów.

Stosownie do Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby, usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Wynika to z faktu, że właśnie m.in. producent, bądź usługodawca posiada wszystkie informacje niezbędne do właściwego zaliczenia produktu, czy usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU, tj. informacje dotyczące rodzaju użytego surowca, technologii wytwarzania lub przeznaczenia wyrobu, bądź zakresu świadczonych usług.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej produkuje i dystrybuuje m.in. prażynki ziemniaczane solone.

Prażynki ziemniaczane solone mają następujący skład: susz ziemniaczany (31%), olej słonecznikowy, skrobia ziemniaczana, skrobia modyfikowana (z tapioki, ziemniaczana), sól, cukier, ekstrakt z drożdży, emulgator lecytyny sojowe, przyprawy. Łącznie surowców ziemniaczanych (susz, skrobia) w wyrobie jest ok. 65%.

Technologia produkcji: pellety (uformowane płatki z surowców ziemniaczanych) poddane są procesowi smażenia w oleju słonecznikowym, doprawione solą, pakowane.

Głównym składnikiem produkowanych przez Spółkę prażynek, a tym samym decydującym o ich walorach smakowych oraz charakterze produktu są składniki ziemniaczane (susz ziemniaczany, skrobia ziemniaczana), których zawartość w gotowym produkcie wynosi prawie 2/3 całości składu. Spółka dokonała klasyfikacji prażynek do grupowania PKWiU 10.31.14.0 „Ziemniaki przetworzone lub zakonserwowane, gdzie indziej niesklasyfikowane".

Produkt „prażynki ziemniaczane solone” będące przedmiotem wniosku, nie zawierają alkoholu.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą zastosowania właściwej stawki podatku dla sprzedaży opisanych we wniosku prażynek ziemniaczanych solonych.

Mając na uwadze opis stanu faktycznego oraz powołane w tym przedmiocie przepisy prawa należy stwierdzić, iż skoro, jak wskazano we wniosku, produkowane przez Wnioskodawcę „prażynki ziemniaczane solone” mieszczą się w grupowaniu PKWiU 10.31.14.0 „Ziemniaki przetworzone lub zakonserwowane, gdzie indziej niesklasyfikowane” i jednocześnie nie zawierają one alkoholu, to sprzedaż tych produktów będzie korzystać z obniżonej stawki 8%, określonej w art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146a pkt 2 i poz. 26 załącznika nr 3 do ustawy.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Podkreślić należy, że oceny prawidłowości stanowiska Wnioskodawcy w niniejszej interpretacji dokonano w odniesieniu do wskazanych przez Wnioskodawcę w opisie stanu faktycznego klasyfikacji statystycznej sprzedawanych „prażynek ziemniaczanych solonych” i przy założeniu, że jest ona prawidłowa.

Zmiana któregokolwiek z elementów przedstawionego opisu stanu faktycznego, w szczególności nieprawidłowego zaklasyfikowania przez Wnioskodawcę będących przedmiotem pytania produktów do grupowania PKWiU, powoduje, że interpretacja traci ważność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 718 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj