Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
3063-ILPB1-1.4511.10.2017.2.AMN
z 15 marca 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 grudnia 2016 r. (data wpływu 9 stycznia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowaniem promocji – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 stycznia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowaniem promocji.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, w związku z czym pismem z dnia 15 lutego 2016 r. znak 3063-ILPB1-1.4511.10.2017.1.AMN na podstawie art. 155 § 1 tej ustawy wezwano Wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.

Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 17 lutego 2017 r. Wniosek nie został uzupełniony. W związku z tym zgodnie z pouczeniem zawartym w ww. wezwaniu zastosowanie znajdzie przepis art. 144 § 3 Ordynacji podatkowej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka H. − Wnioskodawca (dalej również: Spółka) prowadzi działalność w zakresie hurtowej dystrybucji artykułów biurowych oraz szkolnych takich jak zeszyty, artykuły piśmienne, notatniki, plecaki itd.

W ramach przyjętej przez siebie strategii biznesowej Spółka będzie podejmować szereg działań, które będą wspierać bezpośrednio lub pośrednio sprzedaż produktów Spółki. Wnioskodawca zamierza stosować różne formy wspomagania sprzedaży w tym m.in. ma zamiar organizować programy bonusowe, motywacyjne oraz akcje promocyjnej sprzedaży premiowej (dalej łącznie: Promocje). Opisane wyżej Promocje mają one na celu zwiększyć sprzedaż Spółki i będą kierowane w szczególności do klientów Spółki − przedsiębiorców, w tym do osób fizycznych prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą i współpracujących ze Spółką (dalej: Uczestnicy).

Na potrzeby przeprowadzenia poszczególnych Promocji, Spółka ustali warunki i zasady uczestnictwa dla wszystkich Uczestników biorących udział w danych Promocjach. Zasady Promocji każdorazowo sformułowane będą w odpowiednich regulaminach danej Promocji, które w przypadku programów bonusowych, programów motywacyjnych czy sprzedaży premiowej określą m.in. organizatora Promocji czyli Spółkę, czas trwania Promocji, tego jakie towary i w jakim okresie będą objęte taką Promocją, jakie będą warunki uzyskania nagrody w ramach danej Promocji, itp. Uczestnictwo w Promocjach będzie dobrowolne i uzależnione od spełnienia odpowiednich warunków przewidzianych w ramach regulaminu danej Promocji.

Uczestnicy Promocji organizowanych przez Spółkę będą po spełnieniu warunków Promocji otrzymać zarówno nagrody rzeczowe jak i nagrody pieniężne o wartościach nieprzekraczających kwoty 760 zł, jak również o wartościach przewyższających wskazaną kwotę (dalej łącznie: Nagrody). Przy czym w przypadku otrzymania nagrody rzeczowej będą zdarzać się przypadki, gdzie oprócz nagrody rzeczowej Uczestnik Promocji otrzyma również nagrodę pieniężną.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy w związku z organizowaniem Promocji na rzecz Uczestników będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą i przekazywaniem przez Spółkę na rzecz tej kategorii Uczestników Nagród z tytułu uczestnictwa w Promocjach, na Wnioskodawcy nie będą ciążyć jakiekolwiek obowiązki płatnika wynikające z przepisów ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych Dz. U. 1991 nr 80 poz. 350, a w szczególności czy nie będzie na niej ciążył ani obowiązek poboru 10% zryczałtowanego podatku dochodowego, ani też obowiązek wystawienia informacji PIT-8C?

Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z organizowaniem Promocji na rzecz Uczestników będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą i przekazywaniem przez Spółkę na ich rzecz Nagród z tytułu udziału w takich Promocjach, na Wnioskodawcy nie będą ciążyć jakiekolwiek obowiązki płatnika wynikające z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w szczególności nie będzie ciążył ani obowiązek poboru 10% zryczałtowanego podatku dochodowego, ani też obowiązek wystawienia informacji PIT-8C.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych Dz. U. 1991 nr 80 poz. 350 (zwanej dalej ustawą PDOF), opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. Wśród poszczególnych źródeł przychodów ustawodawca wymienia w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o PDOF, pozarolniczą działalność gospodarczą. Jednocześnie, w przepisie art. 14 ust. 1 ustawy o PDOF ustawodawca wskazał, że za przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług. Uwzględniając fakt, że Promocje organizowane przez Wnioskodawcę będą kierowane do przedsiębiorców, w tym w szczególności do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, to zdaniem Wnioskodawcy należy dojść do wniosku, że Nagrody uzyskiwane przez Uczestników będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą z tytułu uczestnictwa w Promocjach stanowią dla nich źródło przychodów jakim jest prowadzona przez nich pozarolnicza działalność gospodarcza. Uzyskanie przez nich Nagrody wynika z charakteru stosunku łączącego Wnioskodawcę z danym Uczestnikiem, jakim jest działalność gospodarcza prowadzona przez obydwie jego strony. Konsekwencją przyjęcia powyższego twierdzenia jest, w opinii Wnioskodawcy, uznanie, że Nagrody otrzymane przez Uczestników podlegają opodatkowaniu na zasadach określonych dla tego źródła przychodów stosownie do wybranej przez Uczestnika będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą metody opodatkowania pozarolniczej działalności gospodarczej (tj. według skali podatkowej, liniowo lub ryczałtowo). Taki wniosek wynika z art. 14 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którymi Nagrody te będą stanowiły przychód z prowadzonej działalności gospodarczej. Uczestnik − osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą obowiązana będzie doliczyć wartość ww. Nagród do pozostałych przychodów uzyskiwanych z tej działalności gospodarczej i opodatkować według przyjętej przez siebie formy opodatkowania.

Dla wzmocnienia tego argumentu można dodatkowo podkreślić, że przyjęcie odmiennego stanowiska powodowałoby nierówne traktowanie podmiotów będących podatnikami na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w stosunku do których otrzymywane Nagrody zawsze traktowane byłyby jako przychód z działalności gospodarczej.

Tym samym, zdaniem Wnioskodawcy, brak jest możliwości uznania, że Nagrody otrzymywane w ramach Promocji przez Uczestników (a więc osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą) stanowią inne niż działalność gospodarcza źródło przychodów. Zdaniem Spółki, skoro Uczestnicy Promocji w związku z otrzymaniem Nagród uzyskują przychód ze źródła przychodów jakim jest pozarolnicza działalność gospodarcza, to będą oni zobowiązani do doliczenia wartości takiej Nagrody otrzymanej od Wnioskodawcy do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej wraz z innymi uzyskanymi z tego źródła przychodami, stosownie do wybranej formy opodatkowania. Tym samym w tej sytuacji nie będą w tych przypadkach stosowane przepisów ustawy o PDOF, dotyczące zasad opodatkowania Nagród zryczałtowanym podatkiem w wysokości 10% wynikających z art. 30 ust. 1 pkt 2. Jeśli więc wziąć pod uwagę, że zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 UPDOF, od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową w wysokości 10% wygranej lub nagrody, zaś świadczenia te stanowią przychód z innego źródła wyłącznie w przypadku, gdy nie stanowią przychodu z działalności gospodarczej, przepis ten nie ma, w ocenie Wnioskodawcy, zastosowania w odniesieniu do tych Nagród, które stanowią przychód z działalności gospodarczej osoby fizycznej, jak to ma miejsce w analizowanym zdarzeniu przyszłym.

W konsekwencji powyższego, Wnioskodawca nie będzie zobowiązany jako płatnik do pobrania podatku dochodowego od przekazywanych Nagród. Dodatkowo, na Wnioskodawcy nie będzie również ciążył obowiązek sporządzenia informacji podatkowej PIT-8C wynikający z treści art. 42a ustawy o PDOF, zgodnie z którym osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów (PIT-8C) i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych. Powyższy obowiązek dotyczyłby zatem sytuacji, gdzie przekazywane Nagrody uznane byłyby za przychód z innych źródeł co miałoby przykładowo miejsce w przypadku gdyby odbiorcami Nagród były osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, co nie ma miejsca w omawianym przypadku.

Powyższe stanowisko zostało potwierdzone m.in. w: interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 18 listopada 2014 r. (sygn. IBPBI/1/415-932/14/ESZ, interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 11 września 2015 r. sygn. IBPB-1-1/4511-342/15/BK oraz interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 5 września 2014 r. (sygn. ITPB2/415-579/14/MM), w której organ podatkowy stwierdził, że: „Odnosząc się natomiast do nagród, które Wnioskodawca zamierza wypłacać osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą w sytuacji gdy przekazywane nagrody będą związane z działalnością gospodarczą osoby fizycznej je otrzymującej, wówczas dla tej osoby − stosownie do art. 14 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych − będą one stanowiły przychód z prowadzonej działalności gospodarczej niekorzystający z ww. zwolnienia. Osoba prowadząca działalność gospodarczą obowiązana będzie doliczyć wartość ww. nagrody do pozostałych przychodów uzyskiwanych z tej działalności i opodatkować według przyjętej przez siebie formy opodatkowania. W tym przypadku na wnioskodawcy również nie będzie ciążył ani obowiązek poboru 10% zryczałtowanego podatku dochodowego, ani też obowiązek wystawienia informacji PIT-8C.” Podobny pogląd został potwierdzony w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 26 września 2014 r. (sygn. IPPB1/415-853/14-2/EC), w której organ Podatkowy stwierdził, że: „Wartość nagród uzyskiwanych przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki osobowe stanowić będzie dla tych osób przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, o którym mowa w zacytowanym powyżej art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychód ten podlegać będzie opodatkowaniu zgodnie z wybraną formą opodatkowania. Zatem Spółka w odniesieniu do tych osób nie będzie występowała w roli płatnika.” Co więcej na tle zarysowujących się w orzecznictwie kontrowersji w tym zakresie można zaakcentować stanowisko Ministra Finansów, który z urzędu zmienił interpretację Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 28 sierpnia 2014 r., (sygn. ILPB2/415-643/14-2/TR) wskazującą, że organizator sprzedaży premiowej jest zobowiązany do pobrania 10% podatku od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą. W zmienionej interpretacji przez Ministra Finansów z 11 stycznia 2016 r. (sygn. DD9.8220.2.129.2015.JQP) zostało wskazane, że jeżeli nagrodę w sprzedaży premiowej otrzymuje osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, to na organizatorze akcji promocyjnej nie ciążą żadne obowiązki płatnika PIT. Nagrody w takiej promocji podlegają samodzielnemu opodatkowaniu przez uczestnika według tych samych zasad jak dochód z prowadzonej przez niego działalności gospodarczej (art. 9a ust. 1 i 2 ustawy o PIT).

Reasumując, zdaniem Wnioskodawcy, w związku z organizowaniem Promocji na rzecz Uczestników (którymi będą osoby fizyczne prowadzące własną działalność gospodarczą), i przekazywaniem przez Wnioskodawcę na rzecz Uczestników Nagród otrzymanych w ramach prowadzonych przez Spółkę Promocji, na Wnioskodawcy nie będą ciążyły jakiekolwiek obowiązki płatnika wynikające z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w szczególności nie będzie ciążył ani obowiązek poboru 10% zryczałtowanego podatku dochodowego, ani też obowiązek wystawienia informacji PIT-8C.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy, jednym ze źródeł przychodów jest pozarolnicza działalność gospodarcza.

Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy, za pozarolniczą działalność gospodarczą uznaje się działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

− prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Z przepisu art. 14 ust. 1 ww. ustawy wynika, że za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

W myśl art. 14 ust. 2 pkt 8 ww. ustawy, przychodem z działalności gospodarczej jest również wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń, obliczonych zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 125.

Przepis art. 44 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy stanowi, że podatnicy osiągający dochody z działalności gospodarczej, o której mowa w art. 14 – są obowiązani bez wezwania wpłacać w ciągu roku podatkowego zaliczki na podatek dochodowy według zasad określonych w ust. 3, z zastrzeżeniem ust. 3f-3h.

Zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Stosownie natomiast do art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca będzie podejmować szereg działań, które będą wspierać bezpośrednio lub pośrednio sprzedaż produktów Spółki. W tym celu ma zamiar organizować programy bonusowe, motywacyjne oraz akcje promocyjnej sprzedaży premiowej (Promocje) kierowane w szczególności do klientów Spółki − przedsiębiorców, w tym do osób fizycznych prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą i współpracujących ze Spółką (Uczestnicy). Na potrzeby przeprowadzenia poszczególnych Promocji, Spółka ustali warunki i zasady uczestnictwa dla wszystkich Uczestników biorących udział w danych Promocjach, które będą sformułowane w odpowiednich regulaminach danej Promocji. Uczestnictwo w Promocjach będzie dobrowolne i uzależnione od spełnienia odpowiednich warunków przewidzianych w ramach regulaminu danej Promocji. Uczestnicy Promocji organizowanych przez Spółkę będą po spełnieniu warunków Promocji otrzymać zarówno nagrody rzeczowe jak i nagrody pieniężne o wartościach nieprzekraczających kwoty 760 zł, jak również o wartościach przewyższających wskazaną kwotę. W przypadku otrzymania nagrody rzeczowej będą zdarzać się przypadki, gdzie oprócz nagrody rzeczowej Uczestnik Promocji otrzyma również nagrodę pieniężną.

Mając na uwadze przedstawiony opis zdarzenia przyszłego oraz powołane powyżej przepisy należy stwierdzić, że skoro organizowane przez Wnioskodawcę Promocje będą kierowane do klientów Spółki – przedsiębiorców w tym osób fizycznych prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą, to wartość otrzymanych przez te osoby nagród z tytułu uczestnictwa w ww. Promocjach, związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, będą stanowiły przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, stosownie do treści art. 14 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychód ten podlegać będzie opodatkowaniu zgodnie z wybraną przez ww. przedsiębiorców formą opodatkowania. Zatem Wnioskodawca w odniesieniu do tych osób nie będzie pełnił roli płatnika.

Wobec powyższego w związku z organizowaniem Promocji na rzecz Uczestników będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą i przekazywaniem przez Spółkę na rzecz tej kategorii Uczestników Nagród z tytułu uczestnictwa w Promocjach, na Wnioskodawcy nie będą ciążyć jakiekolwiek obowiązki płatnika wynikające z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w szczególności nie będzie na Wnioskodawcy ciążył ani obowiązek poboru 10% zryczałtowanego podatku dochodowego, ani też obowiązek wystawienia informacji PIT-8C.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Końcowo należy wskazać, że ocenie podlegało stanowisko Wnioskodawcy w zakresie zadanego pytania i przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego, tj. dotyczące obowiązków płatnika w związku z organizowaniem przez Spółkę Promocji na rzecz Uczestników będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą i przekazywaniem Nagród z tytułu uczestnictwa w Promocjach na rzecz tej kategorii Uczestników.

Odnosząc się do powołanych przez Wnioskodawcę pism urzędowych co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, tut. Organ informuje, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj