Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
1061-IPTPP3.4512.97.2017.1.BM
z 7 kwietnia 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) w związku z art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U., poz. 1948, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 lutego 2017 r. (data wpływu 22 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku od towarów i usług z tytułu zakupu Aktywów – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 lutego 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku od towarów i usług z tytułu zakupu Aktywów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością oraz czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Wnioskodawca zawarł z inną spółką prawa handlowego (dalej: Sprzedający) umowę, na mocy której w perspektywie najbliższych miesięcy dojdzie do finalizacji transakcji zakupu przez Wnioskodawcę od Sprzedającego aktywów materialnych w postaci różnego rodzaju środków trwałych (np. wtryskarki, maszyny montujące, linie montażowe, środki transportu) oraz elementów wyposażenia (aktywa nie spełniające warunków kwalifikowania ich jako środki trwałe w rozumieniu przepisów prawa bilansowego i/lub podatkowego), w tym części zamiennych do zakupionych środków trwałych (dalej: Aktywa).

Zakupione przez Wnioskodawcę Aktywa będą wykorzystywane do prowadzenia przez Wnioskodawcę działalności produkcyjnej, w szczególności w zakresie produkcji elementów plastikowych. Działalność prowadzona przez Wnioskodawcę po zakupie Aktywów będzie miała polegała na świadczeniu usług produkcji kontraktowej realizowanej na zlecenie podmiotu trzeciego (dalej: Zleceniodawca).

Prowadzona przez Wnioskodawcę działalność polegająca na świadczeniu usług produkcji będzie działalnością wchodzącą w zakres czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, o których mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2014 r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 710 ze zmianami, dalej: Ustawa VAT). W szczególności, Aktywa nie będą wykorzystywane do czynności zwolnionych z opodatkowania lub wyłączonych z opodatkowania podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 6 Ustawy VAT.

W związku z zakupem przez Wnioskodawcę Aktywów, w oparciu o które szereg pracowników Sprzedającego świadczy obecnie pracę, w imię wypełnienia ciążących na pracodawcach obowiązków nałożonych przepisami prawa pracy oraz zapewnienia wypełnienia korespondujących z tym praw pracowników, w związku z zakupem Aktywów dojdzie do przejścia części zakładu pracy Sprzedającego na rzecz Wnioskodawcy zgodnie z art. 231 Kodeksu pracy, tj. Wnioskodawca stanie się pracodawcą dla tej grupy pracowników Sprzedającego, którzy będą bezpośrednio związani z działalnością produkcyjną prowadzoną w oparciu o Aktywa będące przedmiotem transakcji.

Zakupione przez Wnioskodawcę Aktywa docelowo zostaną przeniesione do nowej lokalizacji. W porozumieniu z Wnioskodawcą, podmiot trzeci rozpoczął już prace przygotowawcze do realizacji nowej inwestycji polegającej na budowie nieruchomości produkcyjnej, która to zostanie przez Wnioskodawcę wydzierżawiona i będzie wykorzystywana do prowadzenia przez Wnioskodawcę wskazywanej kontraktowej działalności produkcyjnej. Do czasu zakończenia procesu inwestycyjnego, przez okres kilku lub kilkunastu miesięcy od zakupu Aktywów, Wnioskodawca w oparciu o krótkoterminową umowę dzierżawy będzie wykorzystywał do prowadzenia usługowej działalności produkcyjnej nieruchomość, będącą własnością Sprzedającego, w której to Sprzedający prowadzi obecnie produkcję.

Wnioskodawca w ramach umowy sprzedaży Aktywów ani też czynności towarzyszących zakupowi Aktywów:

  1. nie nabędzie od Sprzedającego surowców potrzebnych do produkcji,
  2. nie nabędzie zapasów wyrobów gotowych,
  3. nie nabędzie wartości niematerialnych i prawnych takich jak patenty czy znaki towarowe,
  4. nie nabędzie jakichkolwiek należności Sprzedającego, z wyjątkiem ewentualnych rozrachunków z przejmowanymi pracownikami,
  5. nie nabędzie nieruchomości, w której będą zlokalizowane Aktywa i w której Wnioskodawca będzie prowadził działalność,
  6. nie przejmie jakichkolwiek zobowiązań Sprzedającego, z wyjątkiem ewentualnych rozrachunków z przejmowanymi pracownikami,
  7. nie przejmie praw i obowiązków Sprzedającego wynikających z jakichkolwiek umów, których stroną będzie Sprzedający, w tym umów związanych z zaopatrzeniem w surowce potrzebne do produkcji, jak również umów z obecnymi odbiorcami wyrobów gotowych,
  8. nie przejmie praw i obowiązków Sprzedającego wynikających z jakichkolwiek umów, których stroną był Zleceniodawca w tym umów związanych z usługową działalnością produkcyjną.

W ramach niniejszego wniosku zakłada się przy tym, iż czynność zakupu Aktywów będzie czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Wnioskodawca wraz ze Sprzedającym złożyli wspólnie, działając na podstawie art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacji podatkowej, odrębny wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w przedmiocie kwalifikacji przedmiotu transakcji i potwierdzenia transakcji zakupu Aktywów jako czynności podlegającej opodatkowaniu

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawca będzie miał prawo do odliczenia podatku od towarów i usług od zakupu Aktywów?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Jak wynika z treści art. 86 ust. 1 Ustawy VAT, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług w zakresie, w jakim są one wykorzystywane do wykonywania przez podatnika czynności opodatkowanych. Jeżeli zatem dane towary lub usługi są wykorzystywane wyłącznie do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia całości podatku naliczonego przy ich nabyciu, przy założeniu, że pozostałe ograniczenia nie mają zastosowania (w szczególności ograniczenia wynikające z. art. 88 Ustawy VAT).

Zatem, zdaniem Wnioskodawcy, aby rozstrzygnąć o uprawnieniu Wnioskodawcy do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu Aktywów, niezbędne jest ustalenie, czy nabywane Aktywa będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu VAT.

Jak zostało wskazane w stanie przyszłym, prowadzona przez Wnioskodawcę działalność polegająca na świadczeniu usług produkcji będzie działalnością wchodzącą w zakres czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, o których mowa w art. 5 ust. 1 Ustawy VAT. W szczególności, Aktywa nie będą wykorzystywane do czynności zwolnionych z opodatkowania lub wyłączonych z opodatkowania podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 6 Ustawy VAT.

Przyjmując zatem zgodnie z przedstawionym stanem przyszłym, iż czynność zakupu Aktywów będzie czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług stanowiąc odpłatną dostawę towarów w rozumieniu przepisów art. 5 ust. 1 pkt 1 Ustawy VAT, po nabyciu Aktywów i otrzymaniu od Sprzedającego prawidłowo wystawionej faktury potwierdzającej nabycie Aktywów, Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu Aktywów, gdyż spełniony będzie warunek niezbędny do dokonania takiego obniżenia, określony w art. 86 ust. 1 Ustawy VAT. W myśl art. 86 ust. 10 i ust. 10b pkt 1 oraz ust. 11 Ustawy VAT, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstanie w rozliczeniu za okres, w którym powstanie obowiązek podatkowy w odniesieniu do nabywanych towarów i usług, jednak nie wcześniej niż w okresie rozliczeniowym, w którym Wnioskodawca otrzyma od Sprzedawcy fakturę dokumentującą faktyczne dokonanie transakcji zakupu Aktywów.

Podsumowując, z uwagi na fakt, że Aktywa będące przedmiotem planowanej transakcji zakupu będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności wchodzącą w zakres czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług innych niż czynności zwolnione z opodatkowania, Wnioskodawca będzie uprawniony do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu Aktywów.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r., poz. 710, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do treści art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z powyższego wynika, że związek zakupu z czynnością opodatkowaną jest jednym z podstawowych warunków, które musi spełnić podatnik, aby mógł skorzystać z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony. Powyższy przepis wyklucza możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Należy zauważyć, że formułując w art. 86 ust. 1 ustawy warunek związku ze sprzedażą opodatkowaną, ustawodawca nie uzależnia prawa do odliczenia od związku zakupu z obecnie wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Wystarczającym jest, że z okoliczności towarzyszących nabyciu towarów lub usług – przy uwzględnieniu rodzaju prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej – wynika, że zakupy te dokonane są w celu ich wykorzystania w ramach jego działalności opodatkowanej.

Zatem w podatku od towarów i usług obowiązuje zasada tzw. „niezwłocznego odliczenia podatku naliczonego”. Zasada ta wyraża się tym, że podatnik, aby skorzystać z prawa do odliczenia, nie musi czekać aż nabyty towar lub usługa zostaną odsprzedane lub efektywnie wykorzystane na potrzeby działalności opodatkowanej.

Na podstawie art. 86 ust. 10 ustawy, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego powstaje w rozliczeniu za okres, w którym w odniesieniu do nabytych lub importowanych przez podatnika towarów i usług powstał obowiązek podatkowy.

Zgodnie z art. 86 ust. 10b pkt 1 ustawy, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w przypadkach, o których mowa w ust. 2 pkt 1 oraz pkt 2 lit. a – powstaje nie wcześniej niż w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę lub dokument celny.

Jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego w terminach określonych w ust. 10, 10d i 10e, może obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych (art. 86 ust. 11 ustawy).

Natomiast – stosownie do art. 86 ust. 13 ustawy – jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w terminach, o których mowa w ust. 10, 10d, 10e i 11, może on obniżyć kwotę podatku należnego przez dokonanie korekty deklaracji podatkowej za okres, w którym powstało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, nie później jednak niż w ciągu 5 lat, licząc od początku roku, w którym powstało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 13a.

Podkreślić należy, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Natomiast, w myśl art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością oraz czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca zawarł z inną spółką prawa handlowego (dalej: Sprzedający) umowę, na mocy której w perspektywie najbliższych miesięcy dojdzie do finalizacji transakcji zakupu przez Wnioskodawcę od Sprzedającego aktywów materialnych w postaci różnego rodzaju środków trwałych (np. wtryskarki, maszyny montujące, linie montażowe, środki transportu) oraz elementów wyposażenia (aktywa nie spełniające warunków kwalifikowania ich jako środki trwałe w rozumieniu przepisów prawa bilansowego i/lub podatkowego), w tym części zamiennych do zakupionych środków trwałych (dalej: Aktywa). Zakupione przez Wnioskodawcę Aktywa będą wykorzystywane do prowadzenia przez Wnioskodawcę działalności produkcyjnej, w szczególności w zakresie produkcji elementów plastikowych. Prowadzona przez Wnioskodawcę działalność polegająca na świadczeniu usług produkcji będzie działalnością wchodzącą w zakres czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, o których mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2014 r. o podatku od towarów i usług. W szczególności, Aktywa nie będą wykorzystywane do czynności zwolnionych z opodatkowania lub wyłączonych z opodatkowania podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 6 Ustawy VAT.

Jak wskazano wyżej, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

W omawianej sprawie obydwa warunki, o których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy będą spełnione, ponieważ Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, a nabyte Aktywa będą wykorzystywane - jak wskazał Wnioskodawca - wyłącznie do wykonywania przez Wnioskodawcę czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Zatem, z uwagi na związek Aktywów wyłącznie z czynnościami opodatkowanymi Wnioskodawca będzie miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących ich zakup.

Prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony Wnioskodawca będzie mógł zrealizować za okres rozliczeniowy, w którym spełni wszystkie warunki do dokonania odliczenia, tj. w odniesieniu do nabytych Aktywów powstanie u Sprzedawcy obowiązek podatkowy i Wnioskodawca otrzyma fakturę, lub za dwa następne okresy rozliczeniowe. Natomiast, jeżeli Wnioskodawca nie dokona odliczenia podatku naliczonego w powyższych okresach, będzie mógł to prawo zrealizować poprzez złożenie korekt deklaracji podatkowych za okresy, w których wystąpiło prawo do odliczenia podatku, nie później jednak niż w ciągu 5 lat, licząc od początku roku, w którym wystąpiło prawo do obniżenia podatku należnego.

Mając na uwadze obowiązujące przepisy oraz opis sprawy należy wskazać, że Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia Aktywów, ponieważ Wnioskodawca będzie wykorzystywał Aktywa wyłącznie do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług i jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Powyższe prawo będzie przysługiwało Wnioskodawcy pod warunkiem niezaistnienia przesłanek negatywnych, wynikających z art. 88 ustawy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku, nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Podkreślić należy, iż tut. Organ wydając interpretację przepisów prawa podatkowego na podstawie art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej nie prowadzi postępowania podatkowego w rozumieniu tej ustawy. Niniejsza interpretacja indywidualna ogranicza się wyłącznie do udzielenia informacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w okolicznościach zdarzenia przyszłego podanego przez Wnioskodawcę. Tut. Organ informuje, iż nie jest właściwy do przeprowadzenia postępowania dowodowego, które w przedmiotowej sprawie umożliwiłoby weryfikację opisanego zdarzenia przyszłego.

Zaznacza się, że także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym/opisem zdarzenia przyszłego. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym i opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj