Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
IPPB2/4511-3-48/15/17-7/S/LS
z 17 maja 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej po ponownym rozpatrzeniu sprawy w związku z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 21 września 2016 r., sygn. akt III SA/Wa 2151/15 (data wpływu prawomocnego orzeczenia 15 marca 2017 r.), stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 stycznia 2015 r. (data wpływu 22 stycznia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą nagród w ramach organizowanych przez Spółkę konkursów – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 22 stycznia 2015 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą nagród w ramach organizowanych przez Spółkę konkursów.


W dniu 20 kwietnia 2015 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów wydał dla Wnioskodawcy indywidualną interpretację znak: IPPB2/4511-65/15-4/MK1, w której uznał za nieprawidłowe stanowisko Wnioskodawcy, że: wartość ww. nagrody stanowi na gruncie przepisów ustawy przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust, 1 ustawy. Przychód ten podlega opodatkowaniu na ogólnych zasadach przy zastosowaniu skali podatkowej, a nie opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. Na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek płatnika wynikający z art. 41 ust. 4, art. 41 ust. 7 pkt 1, art. 42 ust. 1 i art. 42 ust. la ustawy oraz obowiązek sporządzenia deklaracji P1T-8AR. Wnioskodawca będzie jedynie zobowiązany wystawić i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika informację PIT-8C, zgodnie z art. 42a ustawy.


Wnioskodawca na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego z 20 kwietnia 2015 r. znak: IPPB2/4511-65/15-4/MK1 wniósł pismem z 6 maja 2015 r. wezwanie do usunięcia naruszenia prawa.


W odpowiedzi na powyższe wezwanie do usunięcia naruszenia prawa Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów pismem z 16 czerwca 2015 r. znak: IPPB2/4511-1-39/15-2/MK1 stwierdził brak podstaw do zmiany ww. indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego.


Wnioskodawca na interpretację przepisów prawa podatkowego z 20 kwietnia 2015 r. znak: IPPB2/4511-65/15-4/MK1 złożył skargę z 15 lipca 2015 r. (data wpływu 20 lipca 2015 r.).


Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 21 września 2016 r. sygn. akt III SA/Wa 2151/15 uchylił zaskarżoną interpretację indywidualną z 20 kwietnia 2015 r. znak: IPPB2/4511-65/15-4/MK1.


W dniu 15 marca 2017 r. do Krajowej Informacji Skarbowej wpłynęło prawomocne orzeczenie wyroku z dnia 21 września 2016 r. sygn. akt III SA/Wa 2151/15.


W ocenie Sądu, wbrew stanowisku Ministra Finansów uznać należy, iż organizowane przez Skarżącą dla osób będących pracownikami Klientów lub współpracujących z Klientami, które nie są związane stosunkiem pracy ani i żadnym stosunkiem cywilnoprawnym ze Skarżącą, oraz osób fizycznych prowadzących samodzielną działalność gospodarczą, przedsięwzięcie zawierające elementy motywacyjne stanowi rodzaj konkursu.


Reasumując Sąd stwierdził, iż nagrody z tytułu przedsięwzięć o charakterze konkursu, zawierające elementy motywacyjne, adresowane do określonej grupy osób - pracowników kontrahentów Spółki (dystrybutorów towarów Spółki), niezwiązanych stosunkiem pracy, ani żadnym stosunkiem cywilnoprawnym z samą Spółką, jak i osób fizycznych prowadzących samodzielną działalność gospodarczą powinny być opodatkowane zryczałtowanym 10% podatkiem dochodowym na podstawie przepisu art. 30 ust. 1 pkt 2. Stan taki będzie istniał bez względu na to czy przyjmie się, że dana osoba fizyczna w wyniku otrzymania wygranej (nagrody), uzyska przychód bądź z pozarolniczej działalności gospodarczej (art. 10 ust. 1 pkt 3 w związku z art. 14 ust. 2 pkt 8 u.p.d.o.f.), bądź przychód z innego źródła (art. 10 ust. 1 pkt 9 w związku z art. 20 ust. 1 u.p.d.o.f.). Wówczas od wartości nagrody (wygranej) należy - stosownie do art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f. pobrać zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10%.


W ocenie Sądu, prawidłowo Skarżąca przyjęła, że w stanie faktycznym opisanym we wniosku o wydanie interpretacji możliwe jest zastosowanie art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f., a tym samym Skarżąca, będąca osobą prawną, zobowiązana jest jako płatnik, na podstawie art. 41 ust. 4 u.p.d.o.f., pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od wydawanych nagród w konkursach.

Sąd biorąc pod uwagę powyższe rozważania i wnioski podzielając tezę i argumentację Skarżącej co do kwestii wysokości stawki podatkowej od wartości nagród przekazywanych w przedmiotowym konkursie - na podstawie przepisów art. 146 § 1, art. 152 i art. 200 p.p.s.a. orzekł jak w sentencji.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Spółka jest podmiotem prowadzącym działalność w zakresie świadczenia usług marketingowych. Odbiorcami usług świadczonych przez Spółkę są zarówno podmioty z Grupy , jak i podmioty zewnętrzne (dalej łącznie: „Klienci”). Zakres usług marketingowych świadczonych przez Spółkę obejmuje m.in. organizowanie promocji, programów lojalnościowych, eventów, konferencji, a także organizację konkursów.

Jak zostało wskazane powyżej, Spółka na zlecenie Klientów organizuje i przeprowadza konkursy. Spółka przy organizowaniu konkursów działa w imieniu i na rzecz Klientów wykonując wszystkie czynności materialno-techniczne oraz prawne związane z konkursami, w tym wręcza nagrody. Wynagrodzenie Spółki z tytułu przedmiotowych usług kalkulowane jest przeważnie w oparciu o metodę „koszt plus”, tj. wynagrodzenie otrzymywane od Klientów obejmuje koszty poniesione w związku ze świadczeniem ww. usług oraz określoną w umowie marżę zysku.

Uczestnikami konkursów mogą być osoby fizyczne - pracownicy i przedstawiciele partnerów handlowych Klientów odpowiedzialnych za dystrybucję towarów Klientów. W tym miejscu należy wyraźnie podkreślić, że konkursy stanowiące przedmiot niniejszego wniosku są skierowane do osób (w tym prowadzących samodzielną działalność gospodarczą), które nie są pracownikami Spółki ani nie łączą taką osobę ze Spółką żadne stosunki umowne. Uczestnikami konkursów są osoby związane z partnerami handlowymi Klientów umową o pracę, umowami cywilnoprawnymi, w tym osoby współpracujące z partnerami handlowymi Klientów w oparciu o umowy o współpracy (tj. osoby prowadzące samodzielną działalność gospodarczą).

Zasady konkursów każdorazowo są określone w regulaminach konkursów, które określają zasady rywalizacji, warunki uczestnictwa, sposób wyłaniania zwycięzców oraz nagrody dla zwycięzców i sposób ich wydawania, a także osoby odpowiedzialne za prawidłowy, zgodny z regulaminem przebieg akcji. Konkursy polegają na rywalizacji osób zaangażowanych w dystrybucję towarów Klientów, tj.: polegają na współzawodnictwie uczestników w zakresie nabywania określonego asortymentu towarów Klientów w określonym przedziale czasu. Zwycięzcami konkursów są osoby dokonujące zakupów o najwyższych volumenach określonych towarów Klientów w określonych okresach czasu.

Regulaminy konkursów przewidują jednolite zasady rywalizacji dla wszystkich uczestników. Wzięcie udziału w konkursach nie wynika z umów, na podstawie których uczestnicy dokonują zakupów towarów Klientów, lecz z odrębnych regulaminów konkursów opublikowanych przez Spółkę. Nagrody wydawane w konkursach stanowiących przedmiot niniejszego wniosku mogą mieć w szczególności charakter nagród rzeczowych, wyjazdów, jak i wypłat gotówkowych.


Pismem z dnia 2 kwietnia 2015 r. Nr 1PPB2/4511-65/15-2/MK1, IPPB1/4511-137/15-2/EC wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia braków wniosku poprzez:

  1. uiszczenie opłaty odpowiadającej ilości stanów faktycznych na rachunek bankowy Izby Skarbowej w Warszawie Nr 31 1010 1010 0166 4922 3100 0000 i doręczenie kserokopii dowodu uiszczenia opłaty do tut. Organu.
  2. wyczerpujące przedstawienie opisanego stanu faktycznego poprzez przedstawienie postanowień pisemnych regulaminu konkursu.

Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 7 kwietnia 2015 r.


Pismem z dnia 13 kwietnia 2015 r. (data nadania 14 kwietnia 2015 r.) Wnioskodawca uzupełnił wniosek w wyznaczonym terminie i dokonał stosownej opłaty. Wnioskodawca uzupełnił, że regulaminy konkursów wskazują organizatora konkursu, a także nazwę klienta, na rzecz którego organizator działa. Ponadto w ramach regulaminów wskazany jest asortyment objęty konkursem (przykładowo nazwy produktów), a także okres, w którym dany konkurs trwa. W ramach regulaminu może być wskazane, że z tytułu zakupu danego asortymentu dodawane są punkty w z góry określonej wartości (np. 1 punkt za nabycie notebooki określonego typu, 2 punkty za nabycie notebook’a innego typu lub też, przykładowo, 1 pkt przyznawany jest za każdą złotówkę wydaną na określony w regulaminie asortyment). W regulaminie jest wówczas wskazane, że punkty promocyjne są przyznawane po wystawieniu faktur i gromadzone na indywidualnych kontach uczestników promocji (dodatkowym warunkiem uczestnictwa w konkursie może być zarejestrowanie się na stronie promocji). W ramach regulaminu określony jest krąg osób, które mogą brać udział w konkursie (przykładowo osoby fizyczne - pracownicy lub przedstawiciele partnerów handlowych klienta Spółki, którzy dokonali zakupu towarów objętych konkursem), a także wskazane są nagrody z tytułu zajęcia konkretnych miejsc w danym konkursie (np. poprzez zgromadzenie największej liczby punktów za zakupy danych towarów).


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.


  1. Czy po stronie Spółki jako płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych wystąpi obowiązek pobrania i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych będących pracownikami partnerów handlowych Klientów lub osobami współpracującymi z nimi w oparciu o umowę cywilnoprawną (tj, osób nieprowadzących samodzielnej działalności gospodarczej) z tytułu wygranych w konkursach na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2) ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: „ustawa o PIT”)?
  2. Czy po stronie Spółki jako płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych wystąpi obowiązek pobrania i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych będących przedstawicielami partnerów handlowych Klientów (tj. osób prowadzących samodzielną działalność gospodarczą) z tytułu wygranych w konkursach na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2) ustawy o PIT?

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytanie nr 1.


Zdaniem Wnioskodawcy, po stronie Spółki istnieją obowiązki płatnika z tytuł nagród wręczanych osobom fizycznym uczestniczącym w konkursach, zarówno w przypadku osób będących pracownikami partnerów handlowych Klientów, osób współpracujących z nimi w oparciu o umowę cywilnoprawną, jak i w przypadku przedstawicieli partnerów handlowych Klientów (tj. osób prowadzących samodzielną działalność gospodarczą).


Spółka uznaje, że zobowiązana jest do pobrania i rozliczenia podatku w wysokości określonej w art. 30 ust. 1 pkt 2 zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy o PIT, tj. 10% wygranej lub nagrody, zaś do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym Spółka zobowiązana będzie zgodnie z art. 42 ust. la ustawy o PIT do złożenia w urzędzie skarbowym właściwym dla płatnika (tj. Spółki) deklaracji PIT-8AR.


Uznanie, że po stronie Spółki powstaje obowiązek płatnika oznacza przyjęcie stanowiska, że kwoty otrzymane przez uczestnika w konkursie organizowanym przez Spółkę traktowane są na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT jako inne źródła przychodu. Zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o PIT, zawierającym otwarte wyliczenie kwot, które mogą być kwalifikowane jako „inne źródła przychodów”, za takie należy uznać m.in. „(.,.) nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 (...)”.


Jak stanowi art, 30 ust. 3 ustawy o PIT, zryczałtowany podatek, o którym mowa w ust. ł pkt 2 pobiera się bez pomniejszania przychodu o koszty uzyskania.


Natomiast zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy o PIT, dochodów (przychodów), o których mowa w ust. 1, nie łączy się z dochodami opodatkowanymi na zasadach określonych w art. 27 czyli według skali podatkowej.


W myśl z kolei art. 41 ust. 4 ww. ustawy osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej są obowiązane pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych m.in. w art. 30 ust. 1 pkt 2 (wygrane w konkursach).


Natomiast w myśl art. 41 ust. 7 pkt 1 cytowanej ustawy, jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 - nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.


Na podstawie art. 42 ust. 1 ustawy o PIT, płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku, w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, przesyłając roczną deklarację według ustalonego wzoru (PIT-8AR).

W opinii Spółki rozstrzygające w zakresie przedmiotowego wniosku jest kwalifikacja natury prawnej akcji organizowanych przez Spółkę na rzecz jego Klientów, tj. czy akcje te są konkursami w rozumieniu przepisów o PIT, czy należą też do nieokreślonej kategorii tzw. programów motywacyjnych.


W tym miejscu należy wskazać, że przepisy ustawy o PIT nie zawierają definicji pojęcia konkurs, wobec czego w celu ich określenia uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej. Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego PWN konkurs jest to przedsięwzięcie dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp., natomiast „nagroda” to dyplom, odznaczenie, pieniądze lub wartościowy przedmiot będące formą uznania lub wyróżnienia za osiągnięcia, zwycięstwa w konkursie, w zawodach, itp. Z definicji tej wynika, iż jakieś przedsięwzięcie można określić mianem konkursu, jeśli istnieje w nim element współzawodnictwa w celu osiągnięcia najlepszego rezultatu. Przykładowo natomiast w Uniwersalnym Słowniku Języka Polskiego pod redakcją S. Dubisza (PWN, Warszawa 2003 r., tom 2 str. 210) "konkurs", to przedsięwzięcie najczęściej o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac, itp. zwykle wyróżnianych nagrodami. Według natomiast, Domowego Popularnego Słownika Języka Polskiego (wyd. Cykada, str. 202), "konkurs", to zorganizowana impreza o określonym regulaminie, której celem jest wyłonienie w drodze eliminacji kogoś łub czegoś najlepszego w danej dziedzinie, zwykle połączona z przyznaniem nagród. Z kolei, w Słowniku Wyrazów Obcych (wyd. Europa, str. 396-397) wskazano, że "konkurs", to impreza, która ma na celu wyłonienie przez specjalistyczne jury osoby lub grupy najlepszej w danej dziedzinie, np. artystycznej, naukowej, przebiegająca często wieloetapowo; najczęściej wygrana lub zajęcie jednego z wyższych miejsc w konkursie jest związane z określoną w warunkach wstępnych nagrodą pieniężną, rzeczową lub przyznaniem prawa do realizacji czegoś.


Z powyższych definicji wynika, że głównym celem konkursu jest wyłonienie najlepszych osób w danej dziedzinie. Aby konkurs odpowiadał istocie tego przedsięwzięcia, to powinien w nim wystąpić element rywalizacji. W powszechnym rozumieniu konkurs to postępowanie mające na celu wyłonienie zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy uczestników spełniających określone kryteria.


Konkurs jest zatem przedsięwzięciem, podczas którego uczestnicy rywalizują między sobą i prowadzi do wyłonienia najlepszych wykonawców w danej dziedzinie. Wykonawcy ci wybierani są na podstawie określonych wcześniej kryteriów. W wyniku udziału w konkursie wyeliminowani zostają słabsi w określonej dziedzinie wykonawcy, natomiast ci najlepsi zostają nagrodzeni.

W ocenie Spółki akcje stanowiące przedmiot niniejszego wniosku wypełniają powyższe definicje i, w konsekwencji, powinny zostać uznane na podstawie przepisów o PIT za konkursy. Wynika to z faktu, że podczas przedmiotowych konkursów jego uczestnicy rywalizują ze sobą, zaś same konkursy prowadzą do wyłonienia najlepszych pracowników i przedstawicieli dystrybutorów Klientów, w oparciu o kryteria określone wcześniej w regulaminach konkursów.


W ramach przedmiotowych konkursów każdorazowo istnieją regulaminy określające nazwę organizatora i uczestników konkursu (konkursy adresowane są do zamkniętego grona odbiorców), nagrody oraz zasady wyboru zwycięzców, ograniczenie liczby zwycięzców (nagrody nie są przekazywane wszystkim uczestnikom akcji), wskazanie osób odpowiedzialnych za prawidłowy, zgodny z regulaminem, przebieg akcji wydanie nagród zwycięzcy/zwycięzcom.


W ocenie Spółki niezasadne byłoby przyjęcie, że nagrody przekazywane przez Spółkę w ramach akcji stanowiących przedmiot niniejszego wniosku stanowią elementy programu motywacyjnego dla pracowników oraz przedstawicieli partnerów handlowych Klientów.

Podnieść bowiem należy, że pomimo iż istotą organizowanych przez Spółkaę akcji jest nagradzanie postaw związanych z pracą wykonywaną przez laureatów konkursu, tym niemniej organizatorem akcji jest podmiot (Spółka), którego nie łączy z tymi osobami stosunek pracy ani żaden inny stosunek. Wzięcie udziału w konkursach nie wynika z łączącego Spółkę z uczestnikami stosunku pracy lub innej umowy lecz z regulaminu konkursu. W konsekwencji, nie sposób zgodzić się z poglądem, że nagrody stawiane do dyspozycji tych osób stanowią dodatkową gratyfikację (premię) za pracę laureatów. Jedynym podmiotem bowiem uprawnionym do wypłacania premii za wykonaną pracę jest pracodawca, którym w przedstawionym stanie faktycznym - nie jest Spółka.


Należy zauważyć, iż programy motywacyjne mające na celu integrację pracowników, poprawę atmosfery i wydajności pracy są elementem polityki zarządzania kapitałem ludzkim, prowadzonej w relacji pracodawca-pracownicy. Z oczywistych względów, relacja ta nie zachodzi pomiędzy Spółką a laureatami konkursu.


Konkursy stanowiące przedmiot wniosku nie stanowią akcji motywacyjnych w szczególności ze względu na fakt, że w przypadku akcji motywacyjnych celem ich realizacji jest określony wpływ na zachowania pracowników / zleceniobiorców poprzez stosowanie systemu nagród i kar. W przypadku przedmiotowych konkursów skierowanych do osób niezwiązanych ze Spółką stosunkiem pracy ani innym stosunkiem cywilnoprawnym, Spółka ma niewielki łub żaden wpływ na zachowania uczestników.

Ponadto przedsięwzięcia motywacyjne są tworzone dla konkretnego podmiotu, z uwzględnieniem m.in. kultury organizacji, środowiska pracy, itp. Nie można powyższego odnieść w żaden sposób do konkursów organizowanych przez Spółkę, która nie posiada informacji, co do otoczenia pracy pracowników i przedstawicieli kontrahentów Klientów ani nie tworzy zasad konkursów w oparciu o analizę wskazanych powyżej czynników.

Jednocześnie zdaniem Spółki, występowanie czynnika motywacyjnego nie stanowi wystarczającej przesłanki do odmawiania organizowanym przedsięwzięciom charakteru konkursu. Działania motywacyjne w postaci zachęcenia potencjalnych uczestników przedsięwzięcia mogą być bowiem także elementem organizowanych konkursów. Przykładem takich akcji mogą być konkursy na najlepszą pracę magisterską, projekt, opracowanie, najlepszy staż itp. (por. wyrok Warszawskiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 27 marca 2014 r., sygn. akt III SA/Wa 2536/13).


Dodatkowo programy motywacyjne z natury rzeczy ukierunkowane są na odniesienie korzyści u ich organizatora. Z oczywistych względów działania podejmowane przez uczestników konkursów stanowiących przedmiot niniejszego wniosku nie prowadzą do osiągnięcia jakichkolwiek korzyści przez organizatora akcji, tj. Spółki.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Należy zaznaczyć, że niniejszą interpretację oparto na przepisach prawa podatkowego obowiązujących w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym we wniosku stanie faktycznym, bowiem niniejsza interpretacja stanowi ponowne rozstrzygnięcie tej samej sprawy w wyniku orzeczenia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj