Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB1/415-1564/12-2/JB
z 6 marca 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 12.12.2012 r. (data wpływu 17.12.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kwalifikacji przychodów z tytułu zawartej umowy o współpracy oraz możliwości opodatkowania 19% podatkiem liniowym – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 17.12.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kwalifikacji przychodów z tytułu zawartej umowy o współpracy oraz możliwości opodatkowania 19% podatkiem liniowym.


W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące zdarzenia przyszłe.


Wnioskodawca będący osobą fizyczną od sierpnia 2012 r. prowadzi zarejestrowaną w ewidencji działalność gospodarczą polegającą m.in. na współpracy i doradztwie dla firm w zakresie polityki handlowej, sprzedaży, marketingu i analiz rynku. Zakres świadczonych usług, o których mowa powyżej, wynika z posiadanych przez Wnioskodawcę kwalifikacji i zdobytego doświadczenia w ramach praktyki między innymi na rynku dystrybucji napojów.

Dotychczasowy kontrahent Wnioskodawcy będący spółką zagraniczną planuje założenie polskiej spółki kapitałowej, która ma prowadzić działalność w zakresie dystrybucji napojów na rynku polskim. Wnioskodawca ma objąć 5% udziałów we wskazanej polskiej spółce kapitałowej (dalej: „Spółka”) oraz zostać członkiem zarządu Spółki na podstawie powołania uchwałą zgromadzenia wspólników.

Niezależnie od pełnienia funkcji członka zarządu, Wnioskodawca ma podjąć współpracę ze Spółką w ramach prowadzonej przez niego pozarolniczej działalności gospodarczej. Spółka zamierza rozwijać działalność na rynku dystrybucji napojów poprzez opracowanie nowej strategii marketingowej, aktywizację sprzedaży i inne działania mające na celu poszerzenie rynku odbiorców swoich produktów. W tym celu Spółka ma zawrzeć z Wnioskodawcą umowę o współpracy, w której Wnioskodawca występować będzie jako przedsiębiorca prowadzący indywidualną działalność gospodarczą.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca ma świadczyć na rzecz Spółki czynności na podstawie zawartej umowy, zgodnie z którą będzie zobowiązany do:

  • współpracy przy budowaniu sieci sprzedaży i pozyskiwaniu klientów,
  • współpracy przy utrzymywaniu i rozwoju kontaktów z kluczowymi kontrahentami Spółki,
  • nawiązywania kontaktów z podmiotami prowadzącymi działalność w zakresie sprzedaży hurtowej i detalicznej napojów na terytorium Polski,
  • pozyskiwania informacji na temat założeń/modelu współpracy handlowej pomiędzy danym odbiorcą a dostawcami,
  • oceny potencjału handlowego danego odbiorcy dla zleceniodawcy przy zakładanych wielkościach realizowanej sprzedaży,
  • doradztwa w zakresie sposobu prowadzenia negocjacji z odbiorcami,
  • przygotowywania analiz rynku, ukierunkowanych na identyfikację nowych odbiorców i produktów,
  • przygotowywania analiz dotyczących decyzji promocyjnych i skuteczności kampanii marketingowych,
  • analizy kryteriów doboru partnerów wspomagających (finanse, marketing, kadry i logistyka).


Powyższe usługi wykonywane będą w formie przygotowywania raportów, ekspertyz, analiz i opracowań oraz przeprowadzania spotkań, konsultacji, itp.


Zgodnie z umową o współpracy, którą Wnioskodawca zawrze ze Spółką:

  • przy wykonywaniu zleceń na rzecz Spółki Wnioskodawca będzie działał w sposób niezależny, na podstawie własnej oceny co do sposobu i środków potrzebnych do realizacji danego zlecenia;
  • określenie miejsca oraz czasu wykonywania czynności przez Wnioskodawcę będzie zależało od charakteru danych czynności, a sposób wykonywania usług wyznaczany będzie przez standardy przyjęte przy realizacji tego rodzaju umów;
  • co do zasady Wnioskodawca świadczyć ma usługi w sposób samodzielny, jednakże dopuszczalna jest również, po powiadomieniu Spółki, możliwość realizacji przez Wnioskodawcę poszczególnych zleceń z udziałem podwykonawców;
  • w ramach świadczenia usług zgodnie z umową o współpracy, Wnioskodawca nie będzie działać jako pełnomocnik Spółki;
  • Wnioskodawca, w ramach świadczenia usług, nie będzie uprawniony do zaciągania jakichkolwiek zobowiązań w imieniu Spółki;
  • Wnioskodawca ponosić będzie pełne ryzyko gospodarcze prowadzonej działalności, w ramach której świadczyć będzie usługi na rzecz Spółki;
  • zaangażowanie w realizację usług będzie miało charakter projektowy;
  • w ramach swoich obowiązków Wnioskodawca zobowiązany będzie dokładać należytej staranności, zgodnie z postanowieniami prawa cywilnego;
  • Wnioskodawca ponosić będzie odpowiedzialność za bezpośrednie i pośrednie straty spowodowane winą umyślną, jak i rażącym zaniedbaniem;
  • Wnioskodawca ponosić będzie zupełną i wyłączną odpowiedzialność za działania zatrudnionych przez niego podwykonawców, którymi posługiwać się będzie przy świadczeniu usług na rzecz Spółki.


Wnioskodawca pragnie podkreślić, że umowa o współpracy, którą zamierza zawrzeć ze Spółką, nie ma charakteru kontraktu menedżerskiego, umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, ani też umowy o podobnym charakterze. Umowa nie przewiduje także, aby na jej podstawie Wnioskodawca mógł działać w imieniu i na rzecz Spółki, ani na jej rachunek, czy ryzyko.

Umowa będąca przedmiotem wniosku o udzielenie niniejszej pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych ma za swój przedmiot świadczenie przez Wnioskodawcę na rzecz Spółki usług w zakresie sprzedaży i marketingu oraz współpracy przy realizacji strategii handlowej Spółki i przy pozyskiwaniu nowych kontrahentów i klientów.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy przychody z tytułu określonych w umowie o współpracy usług wykonywanych przez Wnioskodawcę na rzecz Spółki, w której Wnioskodawca będzie równocześnie członkiem zarządu na podstawie powołania uchwałą zgromadzenia wspólników, stanowić będą przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej określone w art, 10 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, które mogą być opodatkowane 19% podatkiem liniowym na podstawie art. 30c tej ustawy?


Zdaniem Wnioskodawcy, przychody uzyskiwane w przyszłości z tytułu powyżej opisanej umowy o współpracy zawartej ze Spółką stanowić będą dla Wnioskodawcy przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej i jako takie mogą zostać rozliczone w oparciu o art. 30c ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. przy zastosowaniu 19% liniowej stawki podatku. Powyższej kwalifikacji przychodów nie zmienia fakt powołania Wnioskodawcy na członka zarządu Spółki.

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: „ustawa PIT’), opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21,52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do treści art. 9a ust. 1 ustawy PIT, dochody osiągnięte przez podatników z pozarolniczej działalności gospodarczej są opodatkowane na zasadach ogólnych określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowaniu form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Zgodnie z art. 9a ust. 2 ustawy PIT podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania. Jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, oświadczenie może złożyć na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, a jeżeli podatnik nie złożył oświadczenia na podstawie tych przepisów - pisemne oświadczenie składa właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego, nie później niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu.


Z powyższych przepisów wynika, iż możliwość opodatkowania dochodów 19% podatkiem liniowym dotyczy dochodów uzyskanych w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej.


W celu ustalenia, jaką stawką podatkową Wnioskodawca może opodatkować przychody z tytułu zawarcia umowy o współpracy, istotnym jest zatem ustalenie, czy czynności świadczone przez Wnioskodawcę w ramach wskazanej umowy można uznać za czynności wykonywane w ramach prowadzonej przez Wnioskodawcę pozarolniczej działalności gospodarczej, zgodnie z art. 5a pkt 6) ustawy PIT.


Według definicji zawartej w art. 5a pkt 6) ustawy PIT, pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.


Powołany powyżej art. 5a pkt 6 ustawy określa, że - poza pewnymi wyjątkami - za pozarolniczą działalność gospodarczą uznaje się między innymi usługową działalność zarobkową prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat w sposób zorganizowany i ciągły. Zdaniem Wnioskodawcy, z opisanego stanu faktycznego wynika jednoznacznie, iż planowane świadczenie usług na rzecz Spółki na podstawie umowy o współpracy spełnia przytoczony warunek.

Zdaniem Wnioskodawcy czynności na rzecz Spółki będą świadczone w ramach prowadzonej w sposób zorganizowany i wykonywanej w sposób ciągły (od czasu zarejestrowania) działalności gospodarczej. Czynności Wnioskodawcy będą świadczone regularnie oraz w sposób systematyczny i stały. Świadczenie usług odbywać się będzie przy wykorzystaniu środków i urządzeń wykorzystywanych dotychczas w zarejestrowanej działalności Wnioskodawcy. Przedmiotowe usługi, podobnie jak inne czynności wykonywane w ramach działalności Wnioskodawcy, będą świadczone w imieniu Wnioskodawcy, na jego wyłączną odpowiedzialność i ryzyko.

Wnioskodawca będzie wystawiał na Spółkę faktury za świadczone usługi w kwocie określonej w umowie pomiędzy stronami. Sposób wykonywania usług przez Wnioskodawcę będzie uzależniony od charakteru zleconych czynności. Metoda świadczenia usług wyznaczana będzie przez standardy przyjęte przy wykonywaniu tego rodzaju świadczeń, Na podstawie umowy o współpracy, przy realizacji zleceń na rzecz Spółki Wnioskodawca będzie działał w sposób niezależny, na podstawie własnej oceny dotyczącej sposobu i środków potrzebnych do wypełnienia danego zlecenia, Umowa o współpracy nie będzie zastrzegała miesięcznych limitów godzinowych pracy, a zlecenia będą wykonywane projektowo.

Analiza cech działalności świadczonej przez Wnioskodawcę powinna również uwzględniać postanowienia art. 5b ust. 1 ustawy PIT. Na podstawie powołanego przepisu: Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

  1. odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
  2. są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez zlecającego te czynności;
  3. wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Zdaniem Wnioskodawcy w ramach świadczenia usług na rzecz Spółki na podstawie umowy o współpracy ponosić on będzie pełne ryzyko gospodarcze prowadzonej działalności. Wnioskodawca ponosić będzie odpowiedzialność za bezpośrednie i pośrednie straty spowodowane winą umyślną, jak i rażącym zaniedbaniem, Wnioskodawca będzie także odpowiedzialny na powyższych zasadach za działania lub zaniechania osób, którymi posługiwać się będzie przy świadczeniu usług.

Jednocześnie, usługi Wnioskodawcy będą świadczone w miejscu i czasie, które uzna on za odpowiednie do realizacji zlecenia. Przy świadczeniu przedmiotowych usług Wnioskodawca będzie działał w sposób samodzielny, bez jakiegokolwiek wpływu zleceniodawcy na sposób realizacji umówionych świadczeń.

Zdaniem Wnioskodawcy, powyższe cechy świadczenia przez niego usług na rzecz Spółki wskazują, że usługi te będą wykonywane w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej. Wynika to zarówno z charakteru świadczonych usług, jak i ze sposobu ich wykonywania przez Wnioskodawcę, a także z uregulowań umowy pomiędzy Wnioskodawcą a Spółką.

Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że wynagrodzenie za usługi świadczone w ramach umowy o współpracy kwalifikuje się do źródła przychodów określonego w art. 10 ust. 1 pkt 3) ustawy PIT, czyli przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

Dodatkowo Wnioskodawca pragnie podkreślić, że świadczenia wykonywane przez Wnioskodawcę w ramach umowy o współpracy nie będą pokrywać się z pełnionymi na innej podstawie funkcjami członka zarządu. Z tego względu, zdaniem Wnioskodawcy, fakt jego powołania na członka zarządu nie zmienia kwalifikacji przychodów uzyskanych z tytułu zawarcia umowy o współpracy do źródła przychodów, jakim jest pozarolnicza działalność gospodarcza. Wynagrodzenie z tytułu zasiadania w zarządzie Spółki, opodatkowane jako przychody z działalności wykonywanej osobiście na podstawie art. 13 pkt 7) ustawy PIT Wnioskodawca uzyskiwać będzie na podstawie pełnionej funkcji członka zarządu, a nie w ramach zawartej umowy o współpracy.

Usługi z umowy o współpracy polegać będą na pomocy w budowaniu sieci sprzedaży i rozwoju kontaktów handlowych Spółki, określaniu jej strategii marketingowej i sprzedażowej oraz współpracy przy poszerzaniu rynku odbiorców na produkty Spółki. Usługi Wnioskodawcy opierać się będą na przeprowadzaniu analizy czynników zewnętrznych wpływających na funkcjonowanie Spółki na rynku. Usługi z umowy o współpracy będą miały charakter czynności zewnętrznych (czynności pomocniczych i eksperckich) i nie będą wiązać się z pełnieniem funkcji polegających na zarządzaniu i podejmowaniu decyzji w sprawach Spółki w ramach jej struktur wewnętrznych.

Jednocześnie, zakres usług będących przedmiotem umowy o współpracy w jasny sposób wskazywać będzie, iż umowa ta nie ma charakteru kontraktu menedżerskiego, umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem lub podobnej do nich umowy, o których mowa w art. 13 pkt 9) ustawy PIT. Z zakresu czynności (usług), które Wnioskodawca będzie wykonywał na rzecz Spółki w ramach umowy o współpracy, nie wynika, aby Spółka miała powierzyć mu jakiekolwiek czynności kierowania (zarządzania). Na rzecz Wnioskodawcy nie będzie zlecane zarządzanie przedsiębiorstwem Spółki, a więc umowa ta pozbawiona będzie podstawowego elementu charakterystycznego dla umów mających za przedmiot usługi zarządzania. Wnioskodawca, w ramach usług świadczonych na podstawie zawartej umowy o współpracy, będzie wykonywał czynności, których istotą jest realizacja projektów (zleceń) przedstawianych Spółce do analizy. Usługi te będą więc miały charakter zewnętrzny i ekspercki.

Jednocześnie, przedmiotowe usługi w żaden sposób nie będą związane z podejmowaniem decyzji co do gospodarowania majątkiem spółki. W związku z wykonywaniem usług objętych umową o współpracy Wnioskodawcy w żaden sposób nie będzie podlegał również personel Spółki, Wnioskodawca nie będzie także posiadał uprawnień do składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań w imieniu Spółki w związku z wykonywaniem postanowień umowy o współpracy. Zdaniem Wnioskodawcy, należy zatem uznać, iż wynagrodzenia z tytułu przedmiotowych usług nie należy kwalifikować jako uzyskiwanego w ramach kontraktu menadżerskiego, umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, czy też umowy o podobnym charakterze.

Mając na uwadze powyższe rozważania, zdaniem Wnioskodawcy dochody, które mają być przez niego otrzymywane na podstawie zawartej ze Spółką umowy o współpracy stanowią dochody z działalności gospodarczej.

Stanowisko przedstawione w niniejszym wniosku, zgodnie z którym przychody z tytułu usług świadczonych na rzecz Spółki przez członka jej zarządu stanowią przychody z działalności gospodarczej, znajduje potwierdzenie w licznych indywidualnych interpretacjach wydanych przez Dyrektorów Izb Skarbowych. Przykładowo są to:

  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 18 lipca 2012 r. (nr IPPB1/415-492/12-3/IF),
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 9 maja 2012 r. (nr IPPB1/415-202/12-4/ES),
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 29 lutego 2012 r. (nr IPPB1/415-1123/11-4/ES),
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 20 grudnia 2011 r. (nr IPPB1/415-885/11-2/IF),
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 18 listopada 2011 r. (nr IPPB1/415-176/11-2/ES),
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 4 listopada 2011 r. (nr ITPBI/415-848/11/ZK),
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 3 lutego 2011 r. (nr ITPB1/415-1050c/MR),
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 15 marca 2010 r. (nr IPPB1/415-983/09-2/AG),
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 12 maja 2010 r. (nr IPPB1/415-202/10-2/AG),
  • interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 3 września 2009 r. (nr ITPBI/415-524/09/MM).

Zdaniem Wnioskodawcy, biorąc zatem pod uwagę fakt, że przychody z tytułu usług, które Wnioskodawca świadczyć będzie na rzecz Spółki na podstawie umowy o współpracy mogą być, zakwalifikowane do źródła przychodów z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychody te mogą podlegać opodatkowaniu 19% podatkiem liniowym zgodnie z art. 30c ustawy PIT.


Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca wnosi jak na wstępie.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Zastrzec jednocześnie należy, iż tut. Organ podatkowy dokonał oceny prawnej stanowiska Wnioskodawcy w zakresie objętym zadanym przez niego pytaniem.


Krańcowo wyjaśnić również należy, że powoływane przez Wnioskodawcę rozstrzygnięcia organów podatkowych dotyczące przepisów prawa wydane zostały w indywidualnych sprawach i nie mogą być źródłem praw i obowiązków w innych sprawach.


Na mocy art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997 roku - Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 78, poz. 483 ze zm.) źródłami powszechnie obowiązującego prawa w Rzeczypospolitej Polskiej są: Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe oraz rozporządzenia.


Z uwagi na powyższe powołane rozstrzygnięcia organów podatkowych nie są wiążące dla tut. Organu podatkowego. Każdą sprawę Organ podatkowy jest zobowiązany traktować indywidualnie


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj