Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/443-1083/12-2/KB
z 18 stycznia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Powrót

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP3/443-1083/12-2/KB
Data
2013.01.18



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Opodatkowanie akcyzą wyrobów akcyzowych --> Zwolnienia --> Zwolnienie z akcyzy wybranych wyrobów akcyzowych

Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Opodatkowanie akcyzą wyrobów akcyzowych --> Zwolnienia --> Zwolnienie z akcyzy energii elektrycznej wytwarzanej z odnawialnych źródeł energii


Słowa kluczowe
alkohol
alkohol etylowy skażony
import (przywóz)
nabycie wewnątrzwspólnotowe
zwolnienie z poboru akcyzy
zwolnienie z podatku akcyzowego


Istota interpretacji
w zakresie zwolnienia od podatku wyrobów zawierających w swoim składzie alkohol etylowy



Wniosek ORD-IN 583 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 22.10.2012 r. (data wpływu 24.10.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od podatku wyrobów zawierających w swoim składzie alkohol etylowy – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24.10.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku wyrobów zawierających w swoim składzie alkohol etylowy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Sp. z o.o. (dalej: Spółka, Wnioskodawca) w ramach prowadzonej działalności importuje z Norwegii lub nabywa wewnątrzwspólnotowo ze Szwecji lub innych krajów Unii Europejskiej towary w postaci żelu, płynu i chusteczek, których przeznaczeniem jest używanie ich jako środka dezynfekującego do odkażania rąk lub powierzchni i sprzętu. Towary są sprzedawane w opakowaniach detalicznych. Towary te zawierają w swoim składzie:

  1. od 55% do 80% alkoholu etylowego skażonego substancjami uznanymi przez dowolny kraj Unii Europejskiej zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego, lub
  2. od 55% do 80% alkoholu etylowego i ponad 10% alkoholu izopropylowego.

Nabyte towary Wnioskodawca następnie sprzedaje w Polsce do współpracujących ze Spółką dystrybutorów. Klientami dystrybutorów są szpitale, apteki, gabinety lekarskie.

Sprzedaż została udokumentowana fakturą. Spółka nie prowadzi składu podatkowego, nie posiada również statusu zarejestrowanego, ani niezarejestrowanego odbiorcy. Produkty będą sprowadzane zarówno w opakowaniach jednostkowych, jak i w formie „bulk” i będą konfekcjonowane w Polsce.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

  1. Czy nabywany przez Spółkę wewnątrzwspólnotowo skażony według punktu a) wyrób akcyzowy będzie zwolniony od podatku akcyzowego...
  2. Czy importowany przez Spółkę skażony według punktu a) wyrób akcyzowy będzie zwolniony od podatku akcyzowego...
  3. 3, Czy nabywany przez Spółkę wewnątrzwspólnotowo skażony według punktu b) wyrób akcyzowy będzie zwolniony od podatku akcyzowego...
  4. Czy importowany przez Spółkę skażony według punktu b) wyrób akcyzowy będzie zwolniony od podatku akcyzowego...

Zdaniem Wnioskodawcy:

W ocenie Wnioskodawcy, Spółka może korzystać ze zwolnienia od podatku akcyzowego we wszystkich czterech sytuacjach.

Zgodnie z treścią art. 8 ust. 1 pkt 3 i 4 Ustawy o podatku akcyzowym, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  • import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów;
  • nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego.

Zgodnie z art. 2 pkt 1 Ustawy, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W myśl art. 92 Ustawy o podatku akcyzowym, do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie. Z kolei do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się m.in. wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej (art. 93 pkt 1 Ustawy).

W załączniku nr 1 do Ustawy („Wykaz wyrobów akcyzowych”), w pozycji 17 wymieniono alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 80% obj. lub większej oraz alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy, skażone. Wobec powyższego alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 80 % obj. lub większej oraz alkohol etylowy dowolnej mocy, skażony jest wyrobem akcyzowym. Natomiast w pozycji 43 załącznika nr 1 do Ustawy za wyrób akcyzowy, bez względu na kod CN, uznaje się alkohol etylowy zawarty w wyrobach niebędących wyrobami akcyzowymi o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% obj.

Ad 1 i 2

Odnosząc się do pytań Wnioskodawcy oznaczonych numerami 1 i 2 wskazać należy, iż zgodnie z przepisem art. 30 ust. 9 pkt 1 Ustawy o podatku akcyzowym zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy całkowicie skażony, importowany, nabywany wewnątrzwspólnotowo albo produkowany na terytorium kraju, wskazanymi przez dowolne państwo członkowskie Unii Europejskiej, środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego, w tym zawarty w wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi.

Z przedstawionego we wniosku opisu wynika, że przedmiotem importu i nabycia wewnątrzwspólnotowego będą m.in. wyroby zawierające w swoim składzie od 55% do 80% alkoholu etylowego skażonego substancjami uznanymi przez dowolny kraj Unii Europejskiej zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 3 199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego. Biorąc zatem pod uwagę art. 30 ust. 9 pkt 1 Ustawy o podatku akcyzowym, import oraz wewnątrzwspólnotowe nabycie alkoholu etylowego (zawartego w przedmiotowych produktach) będzie korzystać ze zwolnienia od podatku akcyzowego. Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy odnośnie do pytań nr 1 i 2 wniosku należy uznać za prawidłowe.

Ad 3

Zgodnie z treścią art. 30 ust. 9 pkt 2 Ustawy o podatku akcyzowym, zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy zawarty w nabywanych wewnątrzwspóinotowo wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, skażony środkami skażającymi dopuszczonymi przez państwo członkowskie Unii Europejskiej pochodzenia wyrobu.

Jednocześnie, stosownie do treści § 4 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z 23 sierpnia 2010 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 159, poz. 1070 ze zm.), dla celów stosowania zwolnienia określonego w art. 30 ust. 9 pkt 2 ustawy przyjmuje się, że alkohol etylowy zawarty w wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi nabywany wewnątrzwspólnotowo został skażony środkami skażającymi dopuszczonymi przez państwa członkowskie Unii Europejskiej pochodzenia wyrobu, o ile wyroby te były przedmiotem legalnego obrotu handlowego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej przed ich przywozem na terytorium kraju. Z kolei dokumentami potwierdzającymi dokonanie legalnego obrotu handlowego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej wyrobami, o których mowa w ust. 1, są faktury w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.) lub inne dokumenty księgowe o równoważnej wartości dowodowej (§ 4 ust. 2 ww. Rozporządzenia).

Mając powyższe na uwadze, w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia przez Spółkę wyrobów zawierających w swoim składzie od 55% do 80% alkoholu etylowego i ponad 10% alkoholu izopropylowego, dopuszczonych do legalnego obrotu w kraju pochodzenia z uwagi na fakt udokumentowania ich obrotu poprzez wystawienie faktury, alkohol zawarty w tych wyrobach będzie również korzystał ze zwolnienia od podatku akcyzowego (podstawa prawna: art. 30 ust. 9 pkt 2 Ustawy o podatku akcyzowym w związku z ww. § 4 rozporządzenia).

Ad 4

W odniesieniu do sytuacji, której dotyczy pytanie nr 4 wniosku (import przez Spółkę wyrobów zawierających w swoim składzie od 55% do 80% alkoholu etylowego i ponad 10% alkoholu izopropylowego) należy zauważyć, że w myśl art. 30 ust. 9 pkt 3 Ustawy o podatku akcyzowym, zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy zawarty w importowanych wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, skażony środkami skażającymi, o których mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2, Zgodnie z treścią tego ostatniego przepisu, zwalnia się od akcyzy (...) alkohol etylowy skażony środkami skażającymi, określonymi przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych spośród środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego na podstawie przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz. U. Nr 31, poz. 353, z późn. zm. (...).

W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 30 sierpnia 2010 r. w sprawie dokumentu dostawy, ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, warunków i sposobu ich zwrotu oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz. U. Nr 160, poz. 1075 ze zm.) w załączniku nr 2 zawierającym „Wykaz środków skażających alkohol etylowy wykorzystywany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, służący do stosowania zwolnień od akcyzy”, w poz. 3 zaznaczono, że minimalny dodatek do 1 hl alkoholu 100% vol. środka skażającego, tj. alkoholu 100% izopropylowego (propanu-2-ol) wynosi 10.000 ml.

Odnosząc powyższe regulacje do opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) przedstawionego we wniosku należy stwierdzić, iż z uwagi na zawartość w opisanych wyrobach ponad 10% alkoholu izopropylowego, wyroby te spełniają warunek, o którym mowa w art. 30 ust. 9 pkt 3 Ustawy. Uwzględniając powyższe, alkohol zawarty w ww. importowanych wyrobach także będzie korzystał ze zwolnienia od podatku akcyzowego.

Końcowo należy podkreślić, że we wszystkich opisanych we wniosku przypadkach skorzystanie ze zwolnienia od akcyz” nie jest obwarowano żadnymi dodatkowymi warunkami do wypełnienia. Stanowisko takie w odniesieniu do wyrobów nabywanych wewnątrzwspólnotowo prezentowane jest również w doktrynie: „Jednocześnie należy zwrócić uwagę na fakt, iż w zakresie wyrobów nabywanych wewnątrzwspólnotowo nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi zawierających alkohol etylowy skażony środkami skażającymi dopuszczonymi przez państwo członkowskie Wspólnot Europejskiej pochodzenia wyrobu § 4 ust. 1 rozporządzenia z dnia 24 lutego 2009 r., w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego wskazuje, iż za wyrób spełniający powyższe warunki uznaje się wszystkie wyroby, które były przedmiotem legalnego obrotu w jednym z państw członkowskich Wspólnoty Europejskiej przed ich przywozem na terytorium kraju. Jednocześnie ust. 2 § 4 wyżej wymienionego rozporządzenia wskazuje, iż dokumentami potwierdzającymi dokonanie legalnego obrotu handlowego w państwach członkowskich Wspólnoty Europejskiej są w szczególności faktury w rozumieniu ustawy VAT lub dokumenty przewozowe stosowane w transakcjach pomiędzy przedsiębiorcami dokonującymi obrotu tymi wyrobami. Mając na uwadze powyższe, należy uznać, że jeżeli dany towar zawierający swoim składzie alkohol etylowy został legalnie nabyty z innego państwa członkowskiego podlega on zwolnieniu od akcyzy również w Polsce. Zwolnienie to nie wymaga jednak spełnienia dodatkowych warunków formalnych” (S. Parulski, Akcyza. Komentarz, LEX, 2010, wyd. II).

Podsumowanie

Mając na uwadze treść zaprezentowanego uzasadnienia stanowisko Wnioskodawcy odnośnie do pytań nr 1-4 wniosku należy uznać za prawidłowe. Spółka wnosi o potwierdzenie tej prawidłowości w interpretacji indywidualnej, o którą występuje niniejszym wnioskiem. Na marginesie Spółka pragnie zwrócić uwagę, iż stanowisko Wnioskodawcy znajduje potwierdzenie w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie wydanej dla innego podatnika w analogicznym stanie faktycznym (interpretacja z 1 września 2011 r., sygn. IPPP3/443-781/11-2/SM).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 3-4 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  • import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów,
  • nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Natomiast w myśl art. 92 ustawy, do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie.

Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy, do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej.

Z opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka importuje z Norwegii lub nabywa wewnątrzwspólnotowo ze Szwecji lub innych krajów Unii Europejskiej towary w postaci żelu, płynu i chusteczek, których przeznaczeniem jest używanie ich jako środka dezynfekującego do odkażania rąk lub powierzchni i sprzętu. Towary są sprzedawane w opakowaniu detalicznym. Towary te zawierają w swoim składzie:

  1. od 55% do 80% alkoholu etylowego skażonego substancjami uznanymi przez dowolny kraj Unii Europejskiej zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego, lub
  2. od 55% do 80% alkoholu etylowego i ponad 10% alkoholu izopropylowego.

Nabyte towary Wnioskodawca następnie sprzedaje w Polsce do współpracujących ze Spółką dystrybutorów. Klientami dystrybutorów są szpitale, apteki, gabinety lekarskie.

Sprzedaż została udokumentowana fakturą. Spółka nie prowadzi składu podatkowego, nie posiada również statusu zarejestrowanego, ani niezarejestrowanego odbiorcy. Produkty będą sprowadzane zarówno w opakowaniach jednostkowych, jak i w formie „bulk” i będą konfekcjonowane w Polsce.

Odnosząc się zatem do ww. stanu, wyrobem akcyzowym w zaistniałej sytuacji będzie alkohol etylowy zawarty w ww. wyrobach, a przedmiotem opodatkowania będzie jego import i nabycie wewnątrzwspólnotowe.

Zgodnie z art. 30 ust. 9 ustawy, zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy:

  1. całkowicie skażony, importowany, nabywany wewnątrzwspólnotowo albo produkowany na terytorium kraju, wskazanymi przez dowolne państwo członkowskie Unii Europejskiej, środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie Rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego, w tym zawarty w wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi;
  2. zawarty w nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, skażony środkami skażającymi dopuszczonymi przez państwo członkowskie unii europejskiej pochodzenia wyrobu;
  3. zawarty w importowanych wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, skażony środkami skażającymi, o których mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2;(...).

Z przedstawionego we wniosku opisu wynika, że przedmiotem importu i nabycia wewnątrzwspólnotowego będą m.in. wyroby zawierające w swoim składzie od 55% do 80% alkoholu etylowego skażonego substancjami uznanymi przez dowolny kraj Unii Europejskiej zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego.

Biorąc zatem pod uwagę art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy, import oraz wewnątrzwspólnotowe nabycie alkoholu etylowego (zawartego w produktach wskazanych w punkcie a) będzie korzystać ze zwolnienia od podatku akcyzowego.

Stanowisko w zakresie pytania nr 1 i 2 jest zatem prawidłowe.

Odpowiadając na pytanie nr 3 należy zwrócić uwagę na § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 sierpnia 2010 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 159, poz. 1070 ze zm.), zgodnie z którym dla celów stosowania zwolnienia określonego w art. 30 ust. 9 pkt 2 ustawy przyjmuje się, że alkohol etylowy zawarty w wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi nabywany wewnątrzwspólnotowo został skażony środkami skażającymi dopuszczonymi przez państwa członkowskie Unii Europejskiej pochodzenia wyrobu, o ile wyroby te były przedmiotem legalnego obrotu handlowego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej przed ich przywozem na terytorium kraju.

Dokumentami potwierdzającymi dokonanie legalnego obrotu handlowego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej wyrobami, o których mowa w ust. 1, są faktury w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.) lub inne dokumenty księgowe o równoważnej wartości dowodowej (§ 4 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia).

Uwzględniając powyższe, w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia wyrobów zawierających w swoim składzie od 55% do 80% alkoholu etylowego i ponad 10% alkoholu izopropylowego, dopuszczonych do legalnego obrotu w kraju pochodzenia z uwagi na fakt udokumentowania ich obrotu poprzez wystawienie faktury, alkohol zawarty w tych wyrobach (biorąc pod uwagę uregulowania art. 30 ust. 9 pkt 2 ustawy w związku z ww. § 4 rozporządzenia) będzie także korzystał ze zwolnienia od podatku akcyzowego.

Tym samym stanowisko w zakresie pytania nr 3 należy uznać za prawidłowe.

Natomiast w zakresie importu wyrobów zawierających w swoim składzie od 55% do 80% alkoholu etylowego i ponad 10% alkoholu izopropylowego należy zauważyć, że w myśl art. 30 ust. 9 pkt 3 ustawy, zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy zawarty w importowanych wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, skażony środkami skażającymi, o których mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2.

W myśl art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy, zwalnia się od akcyzy (...) alkohol etylowy skażony środkami skażającymi, określonymi przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych spośród środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego na podstawie przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz. U. Nr 31, poz. 353, z późn. zm.) (...).

W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 30 sierpnia 2010 r. w sprawie dokumentu dostawy, ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, warunków i sposobu ich zwrotu oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz. U. Nr 160, poz. 1075 ze zm.) w załączniku nr 2 zawierającym „Wykaz środków skażających alkohol etylowy wykorzystywany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, służący do stosowania zwolnień od akcyzy” w poz. 3 zaznaczono, że minimalny dodatek do 1 hl alkoholu 100% vol. środka skażającego, tj. alkoholu izopropylowego (propanu-2-ol) wynosi 10.000 ml.

Z powyższego wynika (z uwagi na zawartość w opisanych wyrobach ponad 10% alkoholu izopropylowego) iż warunek, o którym mowa w art. 30 ust. 9 pkt 3 ustawy jest dla tych wyrobów spełniony.

Uwzględniając powyższe, alkohol zawarty w ww. importowanych wyrobach także będzie korzystał ze zwolnienia od podatku akcyzowego.

Zatem stanowisko w zakresie pytania nr 4 należy uznać za prawidłowe.

Ponadto zauważyć należy, że we wszystkich opisanych we wniosku przypadkach skorzystanie z ww. zwolnienia nie jest obwarowane żadnymi dodatkowymi warunkami do wypełnienia.

Zatem stanowisko Spółki jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


Powrót


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj