Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
0461-ITPB3.4510.506.2016.3.JG
z 22 grudnia 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy – przedstawione we wniosku z dnia 28 września 2016 r. (data wpływu 28 września 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 24 listopada 2016 r. (data wpływu 24 listopada 2016 r.) oraz pismem z dnia 8 grudnia 2016 r. (data wpływu 8 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku pobrania podatku od nagrody przyznanej sołectwu – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 28 września 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku pobrania podatku od nagrody przyznanej sołectwu.


Z uwagi na stwierdzone we wniosku braki formalne, pismem z dnia 18 listopada 2016 r. nr 0461-ITPB3.4510.506.2016.1.JG wezwano Wnioskodawcę do ich usunięcia. Wniosek uzupełniony został pismem w dniu 24 listopada 2016 r. Następnie w dniu 1 grudnia 2016 r. ponownie wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku pismem znak 0461-ITPB3.4510.506.2016.2.JG. Wniosek został uzupełniony pismem w dniu 8 grudnia 2016 r.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Sołectwo będące jednostką pomocniczą gminy, może otrzymać nagrodę konkursową w formie rzeczowej z tytułu udziału w konkursie, ogłoszonym przez powiat. Nagroda taka byłaby udokumentowana fakturą wystawioną na organizatora konkursu (powiat) i rozliczona w księgach rachunkowych powiatu, stanowiąc jego wydatek budżetowy.

Gmina nie posiada faktury stanowiącej potwierdzenie zakupu nagrody rzeczowej ani innego dokumentu potwierdzającego rodzaj przekazanej nagrody konkursowej.

W dniu 2 listopada 2016 r. do Gminy wpłynęła informacja ze Starostwa Powiatowego z której wynika jedynie, że sołectwo otrzymało w przedmiotowym konkursie nagrodę rzeczową w wysokości zł. Skan powyższej informacji stanowi załącznik do niniejszego uzupełnienia wniosku.

Jednocześnie Wnioskodawca wskazał, że wymieniona w zawiadomieniu kwota nie wpłynęła na rachunek bankowy Gminy.

Według regulaminu Konkursu, celem konkursu było wyłonienie spośród uczestników, sołectw wykazujących szczególną aktywność w zakresie ochrony środowiska. Szczegółowe cele konkursu zawarte zostały w załączonym do niniejszego uzupełnienia wniosku, regulaminie konkursu.

Przedmiotową nagrodę w konkursie zgodnie z informacją Powiatu, sfinansowano ze środków budżetu Powiatu, z wpływów za gospodarcze korzystanie ze środowiska w ramach działu 900 – Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska, rozdziału 90019 - Wpływy związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska, paragrafu 0690 - wpływy z różnych opłat.

Gmina jednocześnie informuje że nie widzi podstaw do ujęcia przedmiotu operacji dokumentowanych w księgach Powiatu, nazwanego nagrodą.

Nie wystąpił bowiem i nie wystąpi wpływ środków na rachunek budżetu Gminy.


Natomiast w związku z powzięciem informacji o składnikach majątkowych, przekazanych Sołectwu Wnioskodawca poprosi Powiat o wystawienie dokumentu „Protokołu zdawczo-odbiorczego”, który będzie podpisany przez Powiat jako Przekazujący i Gminę jako Przyjmujący zawierający między innymi takie pozycje jak:


  • numer dokumentu PT,
  • datę wystawienia dokumentu PT,
  • nazwy poszczególnych składników majątkowych z ich wartościami,
  • dane odbiorcy składnika majątkowego lub lokalizację ( sołectwo),
  • podpisy i pieczęci osób upoważnionych ze strony przekazującej i przejmującej.


W chwili otrzymania tego dokumentu, tj. „Protokołu zdawczo-odbiorczego” z którego wynikać będzie, że przekazane składniki majątkowe stanowią równowartość wydatków (w kwocie łącznej) odpowiadających wartości przyznanej nagrody, dokument ten będzie podstawą do ujęcia przedmiotów stanowiących nagrodę w ewidencji analitycznej pozostałych środków trwałych.


Ujęcie przedmiotów stanowiących nagrodę do składników majątkowych następuje według następujących kryteriów:


  • składniki majątkowe o wartości wyższej niż 1.000,00 zł, ale nie przekraczającej 3.500,00 zł, a których okres ich używania wyniesie co najmniej jeden rok,
  • składniki majątkowe o wartości, których cena nabycia będzie wyższa niż 300,00 zł, ale nie przekroczy 1.000,00 zł, a okres używania wyniesie co najmniej jeden rok (składniki spełniające te kryteria zostaną ujęte w ewidencji ilościowej pozabilansowej).


Jeżeli Powiat w ww. dokumencie dokona odpowiedniego zastrzeżenia, to składniki majątkowe zakupione w ramach nagrody również o niskiej wartości zostaną ujęte w wyodrębnionej ewidencji analitycznej.

Przedmiotowa nagroda została przez Powiat zgodnie z zamieszczonym opisem formalno-rachunkowym na dokumentach ujęta klasyfikacyjne w dziale 900, w rozdziale 90019, w paragrafie 4190 klasyfikacji budżetowej.


Są to następujące kserokopie dokumentów:


  1. Protokołu odbioru nagród sołectwa z terenu naszej gminy z dnia 22 listopada 2016 r. o treści: „Potwierdzam odbiór nagród w Powiatowym Konkursie: 2 zamki dmuchane z dmuchawą oraz wyposażenie do świetlicy z terenu Gminy: podgrzewacze, kieliszki, czajniki elektryczne, mikrofalówka”. Protokół odbioru podpisany został wyłącznie przez jedną osobę w imieniu Sołectwa z terenu Gminy, bez podpisu osoby upoważnionej przez Powiat, czyli dokumentu bez znamion protokołu zdawczo-odbiorczego, świadczący natomiast o potwierdzeniu odbioru wyposażenia dla świetlicy wiejskiej na terenie naszej Gminy na cele publiczne, kulturalne, oświatowe, sportowo-rekreacyjne;
  2. faktury Nr z dnia 14 listopada 2016 r., wystawionej na Powiat z przeznaczeniem na zakup: podgrzewacza szt. 1 o wartości brutto zł, podgrzewacza szt. 2 o wartości zł, kieliszków kpl 4 o wartości brutto zł, tj. o łącznej wartości zł, zatwierdzonej przez Powiat do wypłaty w kwocie zł;
  3. faktury VAT nr z dnia 14 listopada 2016 r., wystawionej na Powiat, z przeznaczeniem na zakup kuchni mikrofalowej szt. 1 o wartości brutto zł, czajnika Zelmer szt. 1 o wartości brutto zł, czajnika elektrolux szt. 1 o wartości brutto zł, tj. o łącznej wartości zł, zatwierdzonej przez Powiat do wypłaty w tej samej wysokości;
  4. faktury nr z dnia 20 listopada 2016 r., wystawionej na Powiat z przeznaczeniem na zakup zamku dmuchanego z dmuchawą kpl. 1 o wartości zł, zatwierdzonej w tej samej wysokości;
  5. faktury VAT nr z dnia 17 listopada 2016r., wystawionej na Powiat, z przeznaczeniem na zakup dużego dmuchanego zamku szt. 1 o wartości brutto zł, zatwierdzonej przez Powiat do wypłaty w tej samej wysokości.


W świetle powyższego suma zatwierdzonych do wypłaty faktur wystawionych na Powiat wynosi zł i odpowiada równowartości nagrody. Jednocześnie Wnioskodawca informuje, że osoba dokonująca odbioru w imieniu Sołectwa z terenu Gminy otrzymała możliwość wyboru przedmiotów, które Powiat ma zakupić w ramach nagrody.


W kontekście przedstawionego zdarzenia przyszłego postawiono następujące pytanie.


Czy Gmina, której sołectwo jest jednostką pomocniczą w momencie powiadomienia jej przez powiat o przyznaniu sołectwu nagrody konkursowej, powinna naliczyć podatek dochodowy od tej nagrody i odprowadzić od niej podatek (której równowartość stanowi wydatek organizatora konkursu-powiatu)?


Stanowisko Wnioskodawcy.

Zdaniem Wnioskodawcy nie wystąpi w tym przypadku obowiązek podatkowy w podatku dochodowym od osób prawnych, naliczenia i poboru podatku od nagród konkursowych jakie otrzymuje dane sołectwo. Bowiem na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U z 2014r. poz. 851, z późn. zm.), gminy są podmiotowo zwolnione od podatku w zakresie dochodów określonych w przepisach ustaw) o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego – jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, gmina może tworzyć jednostki pomocnicze: sołectwa oraz dzielnice, osiedla i inne. Jak z powyższego wynika sołectwo jest jednostką pomocniczą tworzoną przez radę gminy w drodze uchwały. Rada gminy powołuje sołectwo albo z własnej inicjatywy, po konsultacjach z mieszkańcami, albo na ich prośbę (art. 5 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym). Obszar, zakres działania sołectwa i jego organów określa rada gminy w statucie sołectwa (art. 35 ust. 1 i 2 ustawy o samorządzie gminnym).


W myśl art. 35 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym, statut sołectwa określa w szczególności:


  1. nazwę i obszar jednostki pomocniczej,
  2. zasady i tryb wyborów organów jednostki pomocniczej,
  3. organizację i zadania organów jednostki pomocniczej,
  4. zakres zadań przekazywanych jednostce przez gminę oraz sposób ich realizacji,
  5. zakres i formy kontroli oraz nadzoru organów gminy nad działalnością organów jednostki pomocniczej.


Zadania, które powinny być realizowane przez sołectwo są określone w jego statucie. Podkreślić jednak należy, że głównym zadaniem sołectwa jest wspieranie działalności gminy.


Sołectwo może zajmować się również:


  1. organizowaniem, finansowaniem i realizowaniem inwestycji komunalnych na terenie sołectwa,
  2. inicjowaniem i współudziałem w realizowaniu przedsięwzięć sportowych, rekreacyjnych, kulturalnych, oświatowych i edukacyjnych, a także związanych z integracją europejską,
  3. prowadzeniem gospodarki finansowej sołectwa w ramach budżetu gminy,
  4. występowaniem do rady gminy i wójta z wnioskami inwestycyjnymi, porządkowymi i finansowymi,
  5. występowaniem do rady gminy z wnioskami o przyznanie zasiłków socjalnych, rzeczowych i finansowych dla mieszkańców potrzebujących pomocy i opiniowanie wniosków.


Jako jednostka pomocnicza gminy sołectwo posiada i realizuje zadania własne na warunkach określonych w swoim statucie. Z kolei statut sołectwa określa kompetencje, zadania i zakres działania sołectwa jak i jego organów oraz sposób wewnętrznego zorganizowania.

Realizując zadania własne sołectwo działa samodzielnie zgodnie z ustaleniami statutu. W świetle przepisów prawa sołectwo współdziała z organami gminy w wykonaniu zadań własnych i zleconych gminie. Opinia sołectwa stanowi podstawę analizy rozporządzeń organów gminy dotyczących spraw sołectwa. Sołectwo posiada prawo sprzeciwu określone niniejszym statutem do organów gminy w przypadku uznania, że naruszone są istotne interesy mieszkańców sołectwa. Jak każdy organ administracji publicznej sołectwo posiada zdolność sądową w sprawach należących do jego właściwości z mocy ustawy i przyjętego statutu. Sołectwo i jego organy dbają o zbiorowe potrzeby wspólnoty mieszkańców sołectwa.

Sołectwo może prowadzić gospodarkę finansową w ramach budżetu gminy.


Dochodami sołectwa mogą być:


  • dotacje budżetu gminy;
  • przychody własne, które mogą pochodzić z wpływów określonej działalności, w tym:


    1. dochody uzyskane z tytułu zarządu mieniem gminnym;
    2. dochody z najmu lub dzierżawy obiektów będących w gestii sołectwa;
    3. dochody z imprez, wystaw, koncertów, konkursów organizowanych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
    4. dobrowolne wpłaty osób fizycznych i prawnych,


Natomiast środki finansowe z budżetu sołectwa mogą być przeznaczone w szczególności na:


  • dofinansowanie komunalnych czynów społecznych,
  • wyposażenie, remont i utrzymanie dróg dojazdowych,
  • utrzymanie i konserwację mienia gminnego oraz komunalnego przekazanego w zarząd sołectwa;
  • pokrycie kosztów związanych z działalnością techniczno-organizacyjna organów sołectwa;


Środki finansowe sołectwa są przekazywane do budżetu gminy.

Jak wynika z powyższych regulacji prawnych sołectwo jako organ pomocniczy gminy nie ma odrębnej podmiotowości prawnopodatkowej i czynności wykonywane przez te organy są czynnościami gminy i to właśnie gmina jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.

Zgodnie z przedstawionym opisem zdarzenia przyszłego sołectwo będące jednostką pomocniczą gminy otrzymało od powiatu nagrodę konkursową w formie rzeczowej za aktywność w dziedzinie ochrony środowiska. Odpowiednio do przytoczonych regulacji sołectwo prowadzi gospodarkę finansową w ramach budżetu gminy w związku z powyższym przedmiotowa nagroda konkursowa jest środkiem kształtującym dochody gminy.

W myśl art. 6 ust. 6 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2014 r. poz. 851 z późn. zm; dalej: ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych), zwalnia się od podatku jednostki samorządu terytorialnego w zakresie dochodów określonych w przepisach ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.

Natomiast w myśl postanowień art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności wartość otrzymanych rzeczy lub praw, a także wartość innych świadczeń w naturze, w tym wartość rzeczy i praw otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie, a także wartość innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, z wyjątkiem świadczeń związanych z używaniem środków trwałych otrzymanych przez samorządowe zakłady budżetowe w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz spółki użyteczności publicznej z wyłącznym udziałem jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków od Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków w nieodpłatny zarząd lub używanie;

Dochodem jest natomiast nadwyżka sumy przychodów nad kosztami uzyskania przychodów w myśl art. 7 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Natomiast stosownie do treści art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2015 r., poz. 513 z późn. zm.; dalej: ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego), ilekroć w ustawie jest mowa o jednostkach samorządu terytorialnego rozumie się przez to gminy, powiaty i województwa.


Stosownie do art. 3 ust. 1 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, dochodami jednostek samorządu terytorialnego są:


  1. dochody własne;
  2. subwencja ogólna;
  3. dotacje celowe z budżetu państwa.


W myśl art. 3 ust 2 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, w rozumieniu ustawy dochodami własnymi jednostek samorządu terytorialnego są również udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z podatku dochodowego od osób prawnych.


Zgodnie z ust. 3 powyższego artykułu, dochodami jednostek samorządu terytorialnego mogą być:


  1. środki pochodzące ze źródeł zagranicznych niepodlegające zwrotowi;
  2. środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej;
  3. inne środki określone w odrębnych przepisach.


W myśl art. 4 ust. 1 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, źródłami dochodów własnych gminy są:


  1. wpływy z podatków:


    1. od nieruchomości,
    2. rolnego,
    3. leśnego,
    4. od środków transportowych,
    5. dochodowego od osób fizycznych, opłacanego w formie karty podatkowej,
    6. (uchylona)
    7. od spadków i darowizn,
    8. od czynności cywilnoprawnych;


  2. wpływy z opłat:


    1. skarbowej,
    2. targowej,
    3. miejscowej, uzdrowiskowej i od posiadania psów,

      ca. reklamowej,
    4. (uchylona)
    5. eksploatacyjnej - w części określonej w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz.U. z 2015 r. poz. 196, 1272 i 1505),
    6. innych stanowiących dochody gminy, uiszczanych na podstawie odrębnych przepisów;


  3. dochody uzyskiwane przez gminne jednostki budżetowe oraz wpłaty od gminnych zakładów budżetowych;
  4. dochody z majątku gminy;
  5. spadki, zapisy i darowizny na rzecz gminy;
  6. dochody z kar pieniężnych i grzywien określonych w odrębnych przepisach;
  7. 5,0% dochodów uzyskiwanych na rzecz budżetu państwa w związku z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej;
  8. odsetki od pożyczek udzielanych przez gminę, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej;
  9. odsetki od nieterminowo przekazywanych należności stanowiących dochody gminy;
  10. odsetki od środków finansowych gromadzonych na rachunkach bankowych gminy, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej;
  11. dotacje z budżetów innych jednostek samorządu terytorialnego;
  12. inne dochody należne gminie na podstawie odrębnych przepisów.


Zgodnie z art. 403 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2016 r. poz. 672; dalej: Prawo ochrony środowiska), do zadań własnych gmin należy finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 400a ust. 1 pkt 2, 5, 8, 9, 15, 16, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42 w wysokości nie mniejszej niż kwota wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4, 5 i 6, stanowiących dochody budżetów gmin, pomniejszona o nadwyżkę z tytułu tych dochodów przekazywaną do wojewódzkich funduszy.

W myśl ust. 3 art. 403 Prawa ochrony środowiska, finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, odbywa się w trybie określonym w przepisach odrębnych, z zastrzeżeniem ust. 4-6.

Jak wynika z opisanego zdarzenia przyszłego sołectwo należące do Wnioskodawcy otrzymało od powiatu nagrodę rzeczową w konkursie z zakresu ochrony środowiska. Otrzymana nagroda mieści się w dochodach należnych gminie z tytułu ochrony środowiska czyli wskazanych w art. 4 ust. 12 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, tj. zawiera się w katalogu innych dochodów należnych gminie na podstawie odrębnych przepisów. Kwota równoważna przedmiotowej nagrodzie rzeczowej, jako dochód określony w ustawie o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, mieści się w zakresie dochodów określonych w ustawie o dochodach jednostek samorządu terytorialnego i w konsekwencji korzysta ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Końcowo należy również wskazać, że wydając interpretacje w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów nie przeprowadza postępowania dowodowego w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do oceny załączonych przez Wnioskodawcę dokumentów, jest związany wyłącznie opisem zdarzenia przyszłego przedstawionym przez Wnioskodawcę i jego stanowiskiem.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną. Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj