Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
3063-ILPB1-1.4511.310.2016.2.AA
z 20 stycznia 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 4 listopada 2016 r. (data wpływu 14 listopada 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania przychodów z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 listopada 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania przychodów z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa w art. 14f § 1 i § 2 oraz art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, w związku z czym pismem z dnia 30 grudnia 2016 r. znak 3063-ILPB1-1.4511.310.2016.1.AA 3063-ILPP1-2.4512.161.2016.1.MR na podstawie art. 169 § 1 i § 2 tej ustawy wezwano Wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.

Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 4 stycznia 2017 r.

W wezwaniu poinformowano, że nieuzupełnienie wniosku w wyznaczonym terminie o wszystkie ww. elementy spowoduje pozostawienie podania bez rozpatrzenia w całości w części dotyczącej podatku od towarów i usług. Wniosek będzie natomiast rozpatrzony w części dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania przychodów z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą „A” opodatkowaną - dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych - ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Głównym przedmiotem działalności jest produkcja wyrobów dla budownictwa z tworzyw sztucznych. Wnioskodawca jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT. Planuje rozszerzyć swoją działalność o czynności, których poszczególne etapy można opisać następująco:

  1. Dokonał zakupu maszyny (środka trwałego) przeznaczonego do fermentacji czosnku;
  2. Czosnek planuje nabywać od rolników (z gospodarstw ekologicznych); będzie też uprawiał i zbierał czosnek na ziemi dzierżawionej w działalności gospodarczej oraz ziemi stanowiącej własność Wnioskodawcy i małżonki;
  3. Wnioskodawca będzie sprzedawał (detalicznie i hurtowo) zarówno na rzecz osób fizycznych jak i podmiotów gospodarczych w kraju i za granicą następujące (poniżej wyszczególnione) produkty:
    1. 100% proszku czarnego czosnku (czarny czosnek powstanie w wyniku fermentacji z użyciem maszyny) w kapsułkach z powłoki żelatynowej; kapsułki żelatynowe Wnioskodawca będzie nabywał, natomiast we własnym zakresie będzie mielił (proszkował) sfermentowany czarny czosnek, napełniał tym proszkiem kapsułki żelatynowe i je zamykał. Następnie określoną ilość kapsułek będzie umieszczał w opakowaniu plastikowym z atestem, które gotowe będzie nabywał. Produkt ten będzie sprzedawał jako suplement diety;
    2. 100 % ząbków czarnego czosnku (czarny czosnek powstanie w wyniku fermentacji z użyciem maszyny) w pojemnikach szklanych; pojemniki szklane Wnioskodawca będzie nabywał, natomiast we własnym zakresie będzie dzielił sfermentowany czarny czosnek na ząbki i napełniał nimi pojemniki szklane;
    3. 100% proszku czarnego czosnku (czarny czosnek powstanie w wyniku fermentacji z użyciem maszyny) w opakowaniach (torebkach) aluminiowych z nadrukiem, biodegradowalnych (system doypack) - sfermentowany czarny czosnek będzie suszył i mielił (proszkował) we własnym zakresie, napełniał nim torebki aluminiowe, które będzie nabywał gotowe, a następnie będzie zamykał (zgrzewał) torebki;
    4. 100% proszku białego czosnku (niepoddanego procesowi fermentacji) w opakowaniach (torebkach) aluminiowych z nadrukiem, biodegradowalnych (system doypack) - biały czosnek będzie mielił (proszkował) we własnym zakresie, napełniał nim torebki aluminiowe, które będzie nabywał gotowe a następnie będzie zamykał (zgrzewał) torebki;
    5. 100% białego czosnku (niepoddanego procesowi fermentacji) pokrojonego w plastry, wysuszonego, w opakowaniach (torebkach) aluminiowych z nadrukiem, biodegradowalnych (system doypack) - biały czosnek Wnioskodawca będzie kroił w plastry i suszył we własnym zakresie, napełniał nimi torebki aluminiowe, które będzie nabywał gotowe, a następnie będzie zamykał (zgrzewał) torebki.

Wnioskodawca zwrócił się do Urzędu Statystycznego o kwalifikację czynności według:

Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 ze zm.) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) z 4 września 2015 r. (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676).

Urząd Statystyczny sklasyfikował ww. produkty jako (kopia klasyfikacji w załączeniu - Załącznik nr 1):

  • w zakresie produktu opisanego w pkt 3 lit. a),
    • pozostałych różnych artykułów spożywczych gdzie indziej niesklasyfikowanych oznaczonych symbolem PKWiU 10.89.19.0 w klasyfikacji obowiązującej dla celów podatkowych do końca 2017 r.,
    • suplementów diety nadających się do spożycia przez ludzi oznaczonych symbolem PKWiU 10.89.17.0 w klasyfikacji obowiązującej dla celów podatkowych od początku 2018 r.;
  • w zakresie produktów opisanych w pkt 3 lit. b) oraz w pkt 3 lit. c) - pozostałych warzyw (z wyłączeniem ziemniaków) zakonserwowanych w inny sposób niż octem lub kwasem octowym, z wyłączeniem gotowych dań z warzyw oznaczonych symbolem PKWiU 10.39.17.0 zarówno w klasyfikacji obowiązującej dla celów podatkowych do końca 2017 r. jak i w klasyfikacji obowiązującej od 2018 r.;
    • w zakresie produktów opisanych w pkt 3 lit. d) oraz w pkt 3 lit. e) warzyw suszonych, włączając grzyby oznaczonych symbolem PKWiU 10.39.13.0 zarówno w klasyfikacji obowiązującej dla celów podatkowych do końca 2017 r. jak i w klasyfikacji obowiązującej od początku 2018 r.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania w części dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.


  1. Czy planowane przez Wnioskodawcę czynności opisane w stanie faktycznym sprawy stanowią działalność usługową w zakresie handlu zdefiniowaną w art. 4 ust. 1 pkt 3) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne czy też są działalnością wytwórczą, o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 4) tej ustawy?
  2. Czy planowane przez Wnioskodawcę czynności opisane w stanie faktycznym sprawy nie są wyłączone z opodatkowania w formie ryczałtu na podstawie art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?
  3. Czy w stosunku do planowanych przez Wnioskodawcę czynności opisanych w stanie faktycznym sprawy – stosować należy stawkę zryczałtowanego podatku dochodowego w wysokości 5,5% (dla działalności wytwórczej) zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, czy też 3% (dla działalności usługowej w zakresie handlu) zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5) tej ustawy?

Zdaniem Wnioskodawcy, w zakresie pytania nr 1, planowane czynności opisane w stanie faktycznym sprawy stanowią działalność wytwórczą, o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 4) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Zgodnie z dyspozycją tego przepisu działalność wytwórcza to działalność, w wyniku której powstają nowe wyroby, w tym również sprzedaż wyrobów własnej produkcji, prowadzoną przez podatnika. Zdaniem Wnioskodawcy, realizacja planowanych czynności wyczerpuje przesłanki uznania jej za działalność wytwórczą. Działalność usługowa w zakresie handlu zdefiniowana w art. 4 ust. 1 pkt 3) ww. ustawy to sprzedaż, w stanie nieprzetworzonym, nabytych uprzednio produktów (wyrobów) i towarów, w tym również takich, które zostały przez sprzedawcę zapakowane lub rozważone do mniejszych opakowań albo rozlane do butelek, puszek lub mniejszych pojemników. Według oceny Wnioskodawcy w stanie faktycznym sprawy mamy do czynienia z przetworzeniem produktu (czosnku) w każdej z opisanych sytuacji, również w zakresie suszenia go.

Zdaniem Wnioskodawcy, w zakresie pytania nr 2, czynności, nie wyłączają możliwości opodatkowania przychodów z nich uzyskanych na zasadach ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Nie zostały one bowiem wyszczególnione w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zdaniem Wnioskodawcy, w zakresie pytania nr 3, w związku ze swoim stanowiskiem w zakresie pytania 1 i 2, Zainteresowany uważa, że w stosunku do planowanych czynności opisanych w stanie faktycznym sprawy stosować należy stawkę zryczałtowanego podatku dochodowego w wysokości 5,5% (dla działalności wytwórczej) zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zasady opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych uregulowane są w przepisach ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2016 r., poz. 2180, z późn. zm.).

Zgodnie z przepisem art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również, gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”.

Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest m.in. uzależniona od niewystąpienia przesłanek negatywnych, o których mowa w art. 8 cytowanej ustawy. Zgodnie z treścią art. 8 ust. 1 powołanej ustawy, opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

  1. opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
  2. korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
  3. osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
    1. prowadzenia aptek,
    2. działalności w zakresie udzielania pożyczek pod zastaw (prowadzenie lombardów),
    3. działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
    4. prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej w zakresie wolnych zawodów innych niż określone w art. 4 ust. 1 pkt 11,
    5. świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy,
    6. działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
  4. wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
  5. podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
    1. samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
    2. w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
    3. samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
    - jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach,
  6. rozpoczynających działalność samodzielnie lub w formie spółki, jeżeli podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników, przed rozpoczęciem działalności w roku podatkowym lub w roku poprzedzającym rok podatkowy, wykonywał w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w zakres działalności podatnika lub spółki.

Załącznik nr 2 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne stanowiący „Wykaz usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, oznaczonych według polskiej klasyfikacji wyrobów i usług” nie zawiera wyłączeń w zakresie wykonywania czynności opisanych w opisie stanu faktycznego.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a) ww. ustawy, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 5,5% przychodów z działalności wytwórczej, robót budowlanych lub w zakresie przewozów ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton. Natomiast stosownie do treści art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) i b) powołanej ustawy, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 3% z działalności gastronomicznej, z wyjątkiem przychodów ze sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, oraz z działalności usługowej w zakresie handlu.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne precyzuje, co należy rozumieć przez działalność usługową, działalność gastronomiczną, działalność usługową w zakresie handlu oraz działalność wytwórczą. I tak:

  • działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 i Nr 220, poz. 1435 oraz z 2009 r. Nr 33, poz. 256 i Nr 222, poz. 1753) wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. Nr 88, poz. 439, z późn. zm.), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3 (art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne);
  • działalność gastronomiczna to usługi związane z przygotowaniem posiłków oraz sprzedażą posiłków i towarów (art. 4 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy);
  • działalność usługowa w zakresie handlu to sprzedaż, w stanie nieprzetworzonym, nabytych uprzednio produktów (wyrobów) i towarów, w tym również takich, które zostały przez sprzedawcę zapakowane lub rozważone do mniejszych opakowań albo rozlane do butelek, puszek lub mniejszych pojemników (art. 4 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy);
  • działalność wytwórcza to działalność, w wyniku której powstają nowe wyroby, w tym również sprzedaż wyrobów własnej produkcji, prowadzoną przez podatnika (art. 4 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy).

Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU) pod pojęciem usług rozumie:

  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym nie tworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych – usługi na rzecz produkcji,
  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.


Natomiast wyroby w myśl PKWiU to: surowce, półfabrykaty, wyroby finalne oraz zespoły i ich części.

Podstawą zakwalifikowania osiąganych przychodów do odpowiedniej stawki podatku jest określenie dla danej działalności symbolu PKWiU wprowadzonego rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.).

Od dnia 1 stycznia 2016 r. weszło w życie rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r., poz. 1676).

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że Wnioskodawca zamierza rozszerzyć działalność gospodarczą o czynności, które Urząd Statystyczny sklasyfikował jako:

  • suplementy diety nadające się do spożycia przez ludzi oznaczone symbolem PKWiU 10.89.17.0 w klasyfikacji obowiązującej dla celów podatkowych od początku 2018 r.,
  • pozostałe różne artykuły spożywcze gdzie indziej niesklasyfikowane oznaczone symbolem PKWiU 10.89.19.0 w klasyfikacji obowiązującej dla celów podatkowych do końca 2017 r.,
  • warzyw suszonych, włączając grzyby oznaczone symbolem PKWiU 10.39.13.0, zarówno w klasyfikacji obowiązującej dla celów podatkowych do końca 2017 r. jak i w klasyfikacji obowiązującej od 2018 r.
  • pozostałych warzyw (z wyłączeniem ziemniaków) zakonserwowanych w inny sposób niż octem lub kwasem octowym, z wyłączeniem gotowych dań z warzyw oznaczonych symbolem PKWiU 10.39.17.0, zarówno w klasyfikacji obowiązującej dla celów podatkowych do końca 2017 r. jak i w klasyfikacji obowiązującej od 2018 r.

Ponieważ ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie zawiera definicji „wytwarzania”, należy posłużyć się definicją słownikową, zgodnie z którą „wytwarzać” to produkować coś, tworząc wydzielać coś, powodować powstanie czegoś (Słownik języka polskiego PWN, www.sjp.pl). Ponadto, użyte w treści art. 4 ust. 1 pkt 3 ustawy sformułowanie sprzedaży uprzednio nabytych towarów w stanie nieprzetworzonym oznacza sprzedaż produktów (towarów) bez zmiany ich substancji czy wyglądu, tj. bez ingerencji sprzedającego we właściwości fabryczne produktu, ponieważ zgodnie z definicją słownikową „przetwarzać” to „przerabiać, zmieniać coś nadając inny kształt, wygląd, inną postać, formę, przekształcać, przeobrażać”.

W konsekwencji uznać należy, że prowadzona przez Wnioskodawcę działalność gospodarcza spełnia przesłanki zawarte w definicji działalności wytwórczej, w wyniku której powstają nowe wyroby jak również jest prowadzona sprzedaż wyrobów wytworzonych przez Wnioskodawcę.

Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, że działalność polegającą na produkcji i sprzedaży wyrobów wskazanych we wniosku należy zakwalifikować jako działalność wytwórczą w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Przychody uzyskane z tytułu świadczenia opisanych w stanie faktycznym czynności należy opodatkować wg stawki 5,5%. Planowane przez Wnioskodawcę czynności opisane w stanie faktycznym sprawy nie są wyłączone z opodatkowania w formie ryczałtu na podstawie art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy uznano za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Jednocześnie tut. Organ wskazuje, że wniosek w części dotyczącej podatku od towarów i usług zostanie rozstrzygnięty w terminie późniejszym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj