Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
2461-IBPP4.4513.405.2016.1.EK
z 26 stycznia 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 7 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z 20 grudnia 2016 r. (data wpływu 28 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie magazynowania i prowadzenia ewidencji odpadu poprodukcyjnego (alkoholu etylowego objętego kodem CN 2207 i CN 2208) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 grudnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie magazynowania i prowadzenia ewidencji odpadu poprodukcyjnego (alkoholu etylowego objętego kodem CN 2207 i CN 2208).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

„X” sp. z o.o. (dalej: „Spółka”) prowadzi skład podatkowy, w którym z użyciem alkoholu etylowego CN 2207 i 2208, magazynowanego w składzie w procedurze zawieszania poboru akcyzy, produkuje m.in.:

  1. wyroby akcyzowe o kodzie CN 2208 90,
  2. wyroby nieakcyzowe niezawierające w swoim składzie alkoholu etylowego.

Alkohol etylowy CN 2207 i 2208 wykorzystywany jest w składzie podatkowym do produkcji m.in. środków spożywczych (suplementów diety) na bazie ziół świeżych i suchych. Alkohol etylowy stanowi bowiem rozpuszczalnik niezbędny przy produkcji ekstraktów ziołowych. Alkohol etylowy nadaje też odpowiedni aromat, walory prozdrowotne, dietetyczne itp. produkowanym wyrobom gotowym.

W wyniku prowadzonego szeregu czynności produkcyjnych dochodzi do odparowania alkoholu etylowego, a wytworzony produkt końcowy nie stanowi wyrobu akcyzowego i nie zawiera w swoim składzie alkoholu etylowego. Natomiast zużyty alkohol etylowy do wytworzenia produktu końcowego niezawierającego alkoholu korzysta ze zwolnienia od akcyzy na podstawie § 9 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 8 lutego 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 195 z późn. zm.). W takiej sytuacji, zgodnie z otrzymaną przez Spółkę interpretacją indywidualną z dnia 16 listopada 2016 r., nr 2461-IBPP4.4513.352.2016.1.EK (dalej „Interpretacja”), w momencie zużycia alkoholu etylowego do produkcji produktu nieakcyzowego, na podstawie art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy akcyzowej, dochodzi do zakończenia procedury zawieszenia poboru akcyzy w odniesieniu do zużytego alkoholu.

Ze względu na stosowaną technologię układu zamkniętego odparowany alkohol etylowy skrapla się w instalacji produkcyjnej. W rezultacie powstaje odpad poprodukcyjny stanowiący zanieczyszczony aromatami ziołowymi alkohol etylowy o kodzie CN 2207 lub 2208. Z uwagi na fakt, że alkohol etylowy skrapla się wraz wodą, przeważnie stanowi on alkohol etylowy o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu mniejszej niż 80% objęty pozycją CN 2208. W konsekwencji przy okazji produkcji produktów gotowych (ekstraktów ziołowych) zdarza się, że dochodzi do przetworzenia alkoholu etylowego o kodzie CN 2207 pobranego do tej produkcji na alkohol etylowy o kodzie CN 2208.

Zatem obok procesów wytwarzania wyrobów gotowych na bazie ziół przeprowadzany jest proces przetwarzania alkoholu etylowego. Alkohol ten jest następnie magazynowany w składzie podatkowym.

Spółka nie wyklucza, iż odpad poprodukcyjny (alkohol etylowy objęty pozycjami CN 2207 i 2208) zanieczyszczony aromatami ziołowymi będzie mógł być ponownie wykorzystany w innym procesie produkcyjnym w składzie podatkowym.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy powstający po danym procesie produkcyjnym odpad poprodukcyjny w postaci alkoholu etylowego o kodzie CN 2207 lub 2208 zanieczyszczonego aromatami ziołowymi może być magazynowany w składzie podatkowym w procedurze zawieszonego poboru akcyzy?
  2. W przypadku udzielenia pozytywnej odpowiedzi na pytanie 1, czy zaewidencjonowanie powstałych odpadów produkcyjnych na ewidencji odpowiednio alkoholu etylowego o kodzie CN 2207 lub 2208 zanieczyszczonego aromatami może następować na podstawie protokołu produkcyjnego wyrobu głównego, w którym wskazana zostanie także ilość skroplonego alkoholu etylowego wraz z jego procentową zawartością alkoholu i produktem, którym został zanieczyszczony?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad 1)

W opinii Spółki, powstanie odpadu poprodukcyjnego, który jest przez Spółkę kwalifikowany jako alkohol etylowy CN 2207 lub 2208, jest objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy w składzie podatkowym.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy akcyzowej, wyrobami akcyzowymi są wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy. W załączniku nr 1 do ustawy akcyzowej w poz. 17 i 18 wskazano:

  1. pod kodem CN 2207 - alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 80% obj. lub większej; alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy, skażone;
  2. pod kodem 2208 - alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu mniejszej niż 80% obj.; wódki, likiery i pozostałe napoje spirytusowe.

Zgodnie natomiast z art. 93 ust. 1 ustawy akcyzowej, do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się:

  1. wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej;
  2. wyroby objęte pozycjami CN 2204, 2205 i 2206 00, o rzeczywistej objętości mocy alkoholu przekraczającej 22% objętości;
  3. napoje zawierające rozcieńczony lub nierozcieńczony alkohol etylowy.

Stosownie do art. 93 ust. 2 ustawy akcyzowej „produkcją alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie, przetwarzanie, oczyszczanie, skażanie lub odwadnianie alkoholu etylowego, a także jego rozlew”.

Jednocześnie w świetle art. 40 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy akcyzowej procedura zawieszenia poboru akcyzy ma zastosowanie, jeżeli wyroby akcyzowe są w składzie podatkowym, w tym również w wyniku zwrotu przez podmiot pośredniczący albo podmiot zużywający. Należy zaznaczyć, że zgodnie z art. 40 ust. 5 ustawy akcyzowej, procedurę zawieszenia poboru akcyzy stosuje się do wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy, w tym opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, z zastrzeżeniem art. 47 ust. 1. Przy tym, na podstawie art. 47 ust. 1 ustawy akcyzowej, produkcja wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy, w tym opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, oraz wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, może odbywać się co do zasady wyłącznie w składzie podatkowym.

W przedstawionym stanie faktycznym, w odniesieniu do alkoholu etylowego zużytego w procesie produkcyjnym, produkt końcowy nie zawiera alkoholu, procedura zawieszenia poboru akcyzy ulega zakończeniu, zgodnie z art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy akcyzowej, co potwierdza interpretacja otrzymana przez Spółkę. W świetle tej interpretacji, a przede wszystkim w świetle powyżej cytowanych przepisów nie ulega zatem wątpliwości, że alkohol etylowy o kodach CN 2207 lub 2208 stanowiący odpad (skroplony zanieczyszczony dodatkami ziołowymi alkohol etylowy) w procesie wytwarzania produktów końcowych niezwierających alkoholu etylowego w składzie podatkowym, pozostaje objęty procedurą zawieszenia poboru akcyzy w tym składzie.

W szczególności takie stanowisko jednoznacznie potwierdza brzmienie art. 40 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy akcyzowej, zgodnie z którym procedura zawieszenia poboru akcyzy ma zastosowanie, jeżeli wyroby akcyzowe są w składzie podatkowym, w tym również w wyniku zwrotu przez podmiot pośredniczący albo podmiot zużywający. Zatem procedura zawieszenia poboru akcyzy ma również zastosowanie w odniesieniu do wyrobów akcyzowych, które po opuszczeniu składu podatkowego wracają do składu w wyniku zwrotu wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy przez podmiot zużywający lub podmiot pośredniczący. Na co zwraca Szymon Parulski w „Akcyza. Komentarz” wyd. III. Wolters Kluwer, 2016, „w tym przypadku ustawodawca zdecydował się zastosować fikcję prawną polegającą na tym, że wyroby, które zostały wysłane ze składu podatkowego w systemie zwolnień od akcyzy, czyli poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, są traktowane tak, jakby nigdy tej procedury nie opuściły, jeżeli zostaną zwrócone do składu podatkowego”. A zatem tym bardziej alkohol etylowy stanowiący odpad poprodukcyjny, który w trakcie wytwarzania produktu końcowego niezawierającego alkoholu etylowego nie opuszcza składu podatkowego Spółki, pozostaje objęty procedurą zawieszenia poboru akcyzy na podstawie art. 40 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy akcyzowej.

Poza tym należy zwrócić uwagę, że mamy tutaj do czynienia z produkcją alkoholu etylowego - wprawdzie nie ona jest celem procesu produkcyjnego, ale ze względu na stosowaną technologię procesu zamkniętego dochodzi do jej ubocznego zrealizowania, to jest do przetworzenia (skroplenia) alkoholu etylowego o kodzie CN 2207 na alkohol etylowy o kodzie CN 2208. Zatem taka uboczna produkcja stanowi produkcję alkoholu etylowego w rozumieniu art. 93 ust. 2 ustawy akcyzowej i musi odbywać się w składzie podatkowym w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, zgodnie z art. 47 ust. 1 ustawy akcyzowej. Na marginesie należy zaznaczyć, że nie zawsze efektem przetwarzania (skraplania) alkoholu etylowego jest alkohol o kodzie CN 2208, gdyż czasami pozostaje alkohol o kodzie CN 2207 albo też przetwarzany jest alkohol o kodzie CN 2208, który w wyniku procesów produkcyjnych nie zmienia klasyfikacji.

Mając powyższe na uwadze, alkohol etylowy (odpad poprodukcyjny), który zostaje skroplony w wyniku procesów produkcyjnych w ramach wytwarzania w składzie podatkowym produktów końcowych niezawierających alkoholu, pozostaje objęty procedurą zawieszenia poboru akcyzy w składzie podatkowym i może być dalej w tym składzie magazynowany w procedurze zawieszenia poboru akcyzy i ewentualnie pobrany do dalszej produkcji.

Ad 2)

Ustawa akcyzowa nie przewiduje dla zaewidencjonowania wyrobów akcyzowych wyprodukowanych w składzie podatkowym i objętych procedurą zawieszonego poboru żadnego szczególnego dokumentu podatkowego. Stąd uznać należy, że wprowadzenie powstałych odpadów produkcyjnych na ewidencję zanieczyszczonego alkoholu etylowego magazynowanego w składzie podatkowym może nastąpić na podstawie protokołu produkcyjnego (poprzez podanie jego indywidulanego numeru).

Skoro jak powyżej zostało w pkt 1 wskazane, do skroplonego w procesie produkcyjnym odpadu poprodukcyjnego możliwe jest zastosowanie procedury zawieszonego poboru, to podobnie jak jest to w przypadku produkowanych w składzie podatkowym innych wyrobów akcyzowych, przepisy akcyzowe nie wymagają do ich zaewidencjonowania tworzenia żadnego szczególnego dokumentu akcyzowego. Fakt swoistego wyprodukowania - skroplenia odpadów poprodukcyjnych o kodzie CN 2207 lub 2208 może być przez Spółkę ewidencjonowany na stosowanej ewidencji wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym na podstawie raportu produkcyjnego, z którego będą wynikać nie tylko szczegółowe dane o wyprodukowanym wyrobie głównym, ale także o ilości powstałego odpadu produkcyjnego. Spółka ponadto w raporcie poprodukcyjnym będzie wskazywać dokładną ilość powstałego odpadu, zawartość alkoholu etylowego w tym produkcie oraz jakim dodatkiem został ona zanieczyszczony, aby w przyszłości potencjalnie mógł zostać jeszcze ponowie wykorzystany do innego procesu produkcyjnego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2017 r., poz. 43), zwanej dalej ustawą, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczną, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W poz. 17 ww. załącznika pod kodem ex CN 2207 wymieniono alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 80% obj. lub większej; alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy, skażone. Natomiast w poz. 18 pod kodem CN 2208 wymieniono alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu mniejszej niż 80% obj.; wódki, likiery i pozostałe napoje spirytusowe.

W myśl art. 2 ust.1 pkt 10 i 12 ustawy:

  • skład podatkowy to miejsce, w którym określone wyroby akcyzowe są: produkowane, magazynowane, przeładowywane lub do którego wyroby te są wprowadzane, lub z którego są wyprowadzane - z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; w przypadku składu podatkowego znajdującego się na terytorium kraju miejsce to jest określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu celnego;
  • procedura zawieszenia poboru akcyzy to procedurę stosowaną podczas produkcji, magazynowania, przeładowywania i przemieszczania wyrobów akcyzowych, w trakcie której, gdy są spełnione warunki określone w przepisach niniejszej ustawy i aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, z obowiązku podatkowego nie powstaje zobowiązanie podatkowe.

Przedmiotem opodatkowania akcyzą, wskazanym w art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy jest produkcja wyrobów akcyzowych.

Obowiązek podatkowy powstaje z dniem wykonania czynności lub zaistnienia stanu faktycznego podlegających opodatkowaniu akcyzą, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej (art. 10 ust. 1 ustawy).

Zgodnie z art. 93 ust. 1 ustawy do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się:

  1. wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej;
  2. wyroby objęte pozycjami CN 2204, 2205 i 2206 00, o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 22% objętości;
  3. napoje zawierające rozcieńczony lub nierozcieńczony alkohol etylowy.

Produkcją alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie, przetwarzanie, oczyszczanie, skażanie lub odwadnianie alkoholu etylowego, a także jego rozlew. (art. 93 ust. 2 ustawy).

Zgodnie zaś z art. 40 ust. 1 pkt 1 ustawy procedura zawieszenia poboru akcyzy ma zastosowanie, jeżeli:

  1. wyroby akcyzowe są:
    1. w składzie podatkowym, w tym również w wyniku zwrotu przez podmiot pośredniczący albo podmiot zużywający,
    2. przemieszczane między składami podatkowymi na terytorium kraju,
    3. przemieszczane, w celu dokonania eksportu, ze składu podatkowego na terytorium kraju do urzędu celnego na terytorium kraju, który nadzoruje faktyczne wyprowadzenie tych wyrobów poza terytorium Unii Europejskiej.


Zgodnie z art. 138a ust. 1 ustawy, podmiot prowadzący skład podatkowy prowadzi ewidencję wyrobów akcyzowych.

Ewidencja, o której mowa w ust. 1, powinna umożliwiać w szczególności:

1) ustalenie ilości, rodzajów oraz miejsca magazynowania w składzie podatkowym wyrobów akcyzowych:

  1. objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy,
  2. nieobjętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, w tym:
    • wyrobów zwolnionych od akcyzy, w tym zwolnionych ze względu na ich przeznaczenie,
    • wyrobów opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, o których mowa w art. 89;

2) ustalenie ilości i rodzajów wyrobów, od których została zapłacona akcyza;

3) ustalenie ilości i rodzajów magazynowanych w jednym zbiorniku wyrobów energetycznych:

  1. objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy,
  2. od których została zapłacona akcyza,
  3. zwolnionych od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie,
  4. opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, o których mowa w art. 89;

4) wyodrębnienie kwoty akcyzy, której pobór podlega zawieszeniu w związku z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, oraz kwoty akcyzy, która przypadałaby do zapłaty, gdyby wyroby nie były zwolnione od akcyzy;

5) ustalenie ilości wyrobów akcyzowych wprowadzonych do składu podatkowego i wyprodukowanych w składzie podatkowym;

6) ustalenie ilości wysłanych lub otrzymanych wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, daty wysłania lub odbioru tych wyrobów, a także miejsca odbioru w przypadku ich przemieszczania oraz informacje o dokumentach dostawy;

7) ustalenie właściciela wyrobów akcyzowych, innego niż podmiot prowadzący skład podatkowy, oraz posiadania przez tego właściciela wymaganej koncesji zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne.

Zgodne z opisem przedstawionym we wniosku prowadzi skład podatkowy, w którym z użyciem alkoholu etylowego CN 2207 i 2208, magazynowanego w składzie w procedurze zawieszania poboru akcyzy, produkuje m.in.:

  1. wyroby akcyzowe o kodzie CN 2208 90,
  2. wyroby nieakcyzowe niezawierające w swoim składzie alkoholu etylowego.

Alkohol etylowy CN 2207 i 2208 wykorzystywany jest w składzie podatkowym do produkcji m.in. środków spożywczych (suplementów diety) na bazie ziół świeżych i suchych. Alkohol etylowy stanowi bowiem rozpuszczalnik niezbędny przy produkcji ekstraktów ziołowych. Alkohol etylowy nadaje też odpowiedni aromat, walory prozdrowotne, dietetyczne itp. produkowanym wyrobom gotowym.

W wyniku prowadzonego szeregu czynności produkcyjnych dochodzi do odparowania alkoholu etylowego, a wytworzony produkt końcowy nie stanowi wyrobu akcyzowego i nie zawiera w swoim składzie alkoholu etylowego. Natomiast zużyty alkohol etylowy do wytworzenia produktu końcowego niezawierającego alkoholu korzysta ze zwolnienia od akcyzy na podstawie § 9 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 8 lutego 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 195 z późn. zm.).

Ze względu na stosowaną technologię układu zamkniętego odparowany alkohol etylowy skrapla się w instalacji produkcyjnej. W rezultacie powstaje odpad poprodukcyjny stanowiący zanieczyszczony aromatami ziołowymi alkohol etylowy o kodzie CN 2207 lub 2208. Z uwagi na fakt, że alkohol etylowy skrapla się wraz wodą, przeważnie stanowi on alkohol etylowy o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu mniejszej niż 80% objęty pozycją CN 2208. W konsekwencji przy okazji produkcji produktów gotowych (ekstraktów ziołowych) zdarza się, że dochodzi do przetworzenia alkoholu etylowego o kodzie CN 2207 pobranego do tej produkcji na alkohol etylowy o kodzie CN 2208.

Zatem obok procesów wytwarzania wyrobów gotowych na bazie ziół przeprowadzany jest proces przetwarzania alkoholu etylowego. Alkohol ten jest następnie magazynowany w składzie podatkowym.

Spółka nie wyklucza, iż odpad poprodukcyjny (alkohol etylowy objęty pozycjami CN 2207 i 2208) zanieczyszczony aromatami ziołowymi będzie mógł być ponownie wykorzystany w innym procesie produkcyjnym w składzie podatkowym.

Stosownie do powyższego, zgodnie z uregulowaniem ww. przepisu - art. 93 ust. 2 ustawy - czynności wykonywane przez Wnioskodawcę na gruncie ustawy kwalifikowane są jako produkcja wyrobów akcyzowych. Zatem należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że powstający po danym procesie produkcyjnym odpad poprodukcyjny w postaci alkoholu etylowego o kodzie CN 2207 lub 2208 zanieczyszczonego aromatami ziołowymi może być magazynowany w składzie podatkowym w procedurze zawieszonego poboru akcyzy. Należy również się zgodzić z Wnioskodawcą, że zaewidencjonowanie powstałych odpadów produkcyjnych na ewidencji może następować na podstawie protokołu produkcyjnego wyrobu głównego, w którym wskazana zostanie także ilość skroplonego alkoholu etylowego wraz z jego procentową zawartością alkoholu i produktem, którym został zanieczyszczony. Należy jednak wskazać, że odpowiednie wpisy do ewidencji powinny być dokonywane zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym, tj. z art. 138a ustawy oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie delegacji ustawowej zawartej w art. 138s ustawy.

Stosownie do powyższego stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Nadmienia się, że niniejsza interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 718). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Administracji Skarbowej w Katowicach w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj