Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-1602/11/MS
z 8 lutego 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP1/443-1602/11/MS
Data
2012.02.08



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Dostawa towarów


Słowa kluczowe
powiat
przekazanie nieodpłatne
przekazanie towarów


Istota interpretacji
nieodpłatne przekazanie nagród rzeczowych podczas organizowania imprez sportowych i kulturalnych w ramach realizacji zadań Wnioskodawcy określonych w przepisach ustawy o samorządzie powiatowym, z zakresu edukacji, kultury i sportu uznać można za czynności niepodlegające regulacji ustawy o podatku od towarów i usług.



Wniosek ORD-IN 3 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 października 2011r. (data wpływu 27 października 2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 stycznia 2012r. (data wpływu 25 stycznia 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stwierdzenia czy nieodpłatne przekazanie nagród rzeczowych podczas organizowania imprez sportowych i kulturalnych w ramach realizacji zadań Wnioskodawcy określonych w przepisach ustawy o samorządzie powiatowym, z zakresu edukacji, kultury i sportu uznać można za czynności niepodlegające regulacji ustawy o podatku od towarów i usług – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 października 2011r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek z dnia 21 października 2011r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stwierdzenia czy nieodpłatne przekazanie nagród rzeczowych podczas organizowania imprez sportowych i kulturalnych w ramach realizacji zadań Wnioskodawcy określonych w przepisach ustawy o samorządzie powiatowym, z zakresu edukacji, kultury i sportu uznać można za czynności niepodlegające regulacji ustawy o podatku od towarów i usług.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 20 stycznia 2012r. (data wpływu 25 stycznia 2012r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 12 stycznia 2012r. znak: IBPP1/443-1602/11/MS.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) Wnioskodawca (Powiat) wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

W ramach prowadzonej działalności określonej ustawami Wnioskodawca organizuje różnego rodzaju imprezy kulturalne, spotkania, konkursy o charakterze promocyjnym, oświatowym, kulturalnym i sportowym. Na tego typu okazjach zwycięzcom konkursów wręczane są nagrody rzeczowe w postaci pucharów, książek, dyplomów plecaków, akcesoriów sportowych czy pamiątkowych upominków najczęściej z logo Wnioskodawcy. Przy zakupie ww. towarów Wnioskodawca nie obniża kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na podstawie ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.) nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Wnioskodawca zgodnie przepisami ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2011r. Nr 142. poz. 1592 ze zm.) jest jednostką samorządu terytorialnego, posiadającą osobowość prawną i wykonującą określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Organizowanie różnego rodzaju imprez kulturalnych, spotkań, konkursów o charakterze promocyjnym, oświatowym, kulturalnym i sportowym odbywa się w ramach statutowych zadań Wnioskodawcy dlatego Wnioskodawca nie obniża podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących zakupy nagród rzeczowych.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 7, 8 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142. poz. 1592 ze zm.) Powiat realizuje zadania z zakresu kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami oraz kultury fizycznej i turystyki. Zgodnie z artykułem 7a ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i przeprowadzaniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2001r. Nr 13, poz. 123 ze zm.) oraz art. 31 ustawy z dnia 25 czerwca 2010r. o sporcie (Dz. U. z 2010r. Nr 127, poz. 857) jednostki samorządu terytorialnego mogą ustanawiać i przyznawać doroczne nagrody za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury oraz ustanawiać i finansować okresowe stypendia sportowe oraz nagrody i wyróżnienia dla osób fizycznych za osiągnięte wyniki sportowe. Organizowanie imprez kulturalnych ma na celu upowszechnienie wartości kulturowych i dziedzictwa kulturowego, rozwoju twórczości artystów profesjonalnych i amatorów, rozwoju młodzieżowego i amatorskiego ruchu artystycznego, promocji dorobku artystycznego artystów z terenu powiatu. Organizowanie imprez sportowych ma na celu wyłonić mistrzów Powiatu w zawodach szkolnych po to, aby mogli rywalizować w dalszych etapach współzawodnictwa - zawodach Rejonowych i Wojewódzkich, upowszechniać sport, rekreację, popularyzować ruch, wysiłek fizyczny i zdrowy tryb życia.

Nagrody rzeczowe wręcza się, aby uhonorować i docenić zwycięzców i zachęcić dzieci i młodzież ze szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych do udziału w zawodach. Zarząd Powiatu organizuje również uroczyste spotkanie w celu wręczenia nagród dla zawodników i trenerów osiągających wysokie wyniki we współzawodnictwie krajowym i międzynarodowym. Przekazywanie nagród rzeczowych, upominków dla laureatów powiatowych, ogólnopolskich bądź międzynarodowych konkursów, festiwali, przeglądów ma na celu podkreślenie roli tradycji regionu, promocji potencjału kulturalnego, edukacyjnego, sportowego, turystycznego, gospodarczego Powiatu.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy nieodpłatne przekazywanie nagród rzeczowych podczas organizowanych imprez sportowych i kulturalnych w ramach realizacji zadań Powiatu określonych w przepisach ustawy o samorządzie powiatowym, z zakresu edukacji, kultury i sportu uznać można za czynności nie podlegające regulacji ustawy o podatku od towarów i usług...

Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie ustawy z dnia 6 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1692 z późn. zm.) art. 2 ust. 1 - Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność oraz posiada osobowość prawną. Zgodnie z art. 8 powyższej ustawy organami powiatu są: rada powiatu oraz zarząd powiatu. W myśl art. 7 Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie m. in.: edukacji publicznej, promocji i ochrony zdrowia, wspierania osób niepełnosprawnych, kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, kultury fizycznej i turystyki, promocji powiatu. Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Przez działalność gospodarczą należy rozumieć wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają, odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Zgodnie zaś z art. 7 ust. 2 ww. ustawy przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

W związku z powyższym zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o VAT prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje podatnikom tylko wówczas, gdy zakupione towary i usługi są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Z kolei art. 15 ust. 6 ustawy stanowi, iż nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Oznacza to, że Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług tylko w zakresie czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych. Natomiast zadania z zakresu edukacji publicznej, promocji i ochrony zdrowia, kultury fizycznej i turystyki oraz promocji powiatu, wynikają z zadań nałożonych na jednostki samorządu terytorialnego jakimi są powiaty na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym.

Zdaniem Wnioskodawcy przekazane nagrody rzeczowe mieszczą się w ramach realizacji zadań określonych w przepisach ustawy o samorządzie powiatowym, z zakresu edukacji, kultury, sportu i promocji powiatu. Zatem uznać można to za czynności nie podlegające regulacji ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Z treści powołanego wyżej przepisu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, jednoznacznie wynika, że dostawa towarów i świadczenie usług, co do zasady podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jedynie wówczas, gdy czynności te są wykonywane odpłatnie.

Ustawodawca jednakże przewidział od powyższej reguły wyjątki, które zostały zawarte – w przypadku dostawy towarów w art. 7 ust. 2 ustawy o VAT oraz - w przypadku świadczenia usług w art. 8 ust. 2 ww. ustawy.

Do czynności traktowanych na równi z dostawą towarów, w myśl art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, ustawodawca zaliczył przekazanie nieodpłatne przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny

– jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Jak wynika z ww. art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT, czynnościami zrównanymi z odpłatną dostawą towarów jest m.in. zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, przy zakupie których przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części.

Z ww. art. 7 ust. 2 ustawy o VAT wynika zatem, iż opodatkowaniu podlega, zgodnie z pkt 1, przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste ściśle wymienionych osób, a zgodnie z pkt 2 tego przepisu, wszelkie inne darowizny. Skutkiem tak sformułowanych norm prawnych jest przyjęcie, iż opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w trybie art. 7 ust. 2 ustawy, podlega wszelkie przekazanie towarów, natomiast zużycie – tylko na rzecz podmiotów wymienionych w pkt 1 tego przepisu, tj. podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia.

Zwrócić przy tym należy uwagę, że przepisy ustawy nie definiują pojęcia „potrzeb osobistych”. Za Słownikiem Języka Polskiego PWN (Wydawnictwo Naukowe PWN S.A.) uznać należy, że potrzebami „osobistymi” są takie potrzeby, które „dotyczą danej osoby” i które są jej potrzebami „prywatnymi”, tj. potrzebami niezwiązanymi z prowadzoną przez tę osobę działalnością gospodarczą, statusem pracownika czy pełnioną funkcją.

Zatem można przyjąć, że potrzebami osobistymi są te, których realizacja nie jest związana ze stosunkiem pracy, a zatem potrzeby osobiste to te, których zaspokojenie wynika z dobrej woli pracodawcy. Natomiast potrzeby pracownicze to te, których spełnienie nie wynika z autonomii woli stron, ale do zaspokajania których pracodawca jest zobowiązany na podstawie przepisów prawa, np.: przepisów Kodeksu pracy, przepisów innych ustaw regulujących prawa i obowiązki pracowników i pracodawców, przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy itp.

Przepisu ust. 2 tego artykułu nie stosuje się do przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek (art. 7 ust. 3 ustawy o VAT).

Zauważyć jednocześnie należy, iż stosownie do przepisu art. 7 ust. 4 ustawy o VAT, przez prezenty o małej wartości, o których mowa w ust. 3, rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:

  1. łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;
  2. których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt 1, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 10 zł.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług nie podlega zatem przekazanie towarów, których jednostkowa cena nabycia towaru lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł. Nie jest również opodatkowane przekazanie prezentów, których wartość mieści się w przedziale od 10,01 zł do 100 zł, jednak pod warunkiem prowadzenia dodatkowej ewidencji osób obdarowanych. Jeżeli wartość przekazanego towaru przekracza 100 zł podatnik ma obowiązek opodatkować wartość nieodpłatnego świadczenia.

Z cytowanych wyżej przepisów (art. 7 ust. 2 i art. 7 ust. 3) wynika zatem, że opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega nie tylko nieodpłatne przekazanie towarów na cele niezwiązane z prowadzonym przedsiębiorstwem, ale także nieodpłatne przekazanie wszelkich towarów związanych bezpośrednio z prowadzonym przedsiębiorstwem, niestanowiących jednak próbek, prezentów o małej wartości, czy też drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych.

Jeżeli zatem wystąpią sytuacje, że nieodpłatnie przekazywane przez Wnioskodawcę nagrody rzeczowe, w postaci pucharów, książek, dyplomów plecaków, akcesoriów sportowych czy pamiątkowych upominków najczęściej z logo Wnioskodawcy stanowią prezenty małej wartości to w świetle powyższego nieodpłatne przekazywanie tych nagród, upominków stanowiących prezenty małej wartości nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy o VAT.

Odnośnie natomiast nieodpłatnego przekazywania nagród upominków niestanowiących prezentów małej wartości należy zauważyć, co następuje.

Dla opodatkowania danej czynności nieodpłatnego przekazania istotne jest jednak to, czy podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności w całości lub w części.

Z opisu sprawy wynika, iż na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) Wnioskodawca (Powiat) wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

W ramach prowadzonej działalności określonej ustawami Wnioskodawca organizuje różnego rodzaju imprezy kulturalne, spotkania, konkursy o charakterze promocyjnym, oświatowym, kulturalnym i sportowym. Na tego typu okazjach zwycięzcom konkursów wręczane są nagrody rzeczowe w postaci pucharów, książek, dyplomów plecaków, akcesoriów sportowych czy pamiątkowych upominków najczęściej z logo Wnioskodawcy. Wnioskodawca zgodnie przepisami ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym jest jednostką samorządu terytorialnego, posiadającą osobowość prawną i wykonującą określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Organizowanie różnego rodzaju imprez kulturalnych, spotkań, konkursów o charakterze promocyjnym, oświatowym, kulturalnym i sportowym odbywa się w ramach statutowych zadań Wnioskodawcy dlatego Wnioskodawca nie obniża podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących zakupy nagród rzeczowych.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 7, 8 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142. poz. 1592 ze zm.) Powiat realizuje zadania z zakresu kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami oraz kultury fizycznej i turystyki. Zgodnie z artykułem 7a ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i przeprowadzaniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2001r. Nr 13, poz. 123 ze zm.) oraz art. 31 ustawy z dnia 25 czerwca 2010r. o sporcie (Dz. U. z 2010r. Nr 127, poz. 857) jednostki samorządu terytorialnego mogą ustanawiać i przyznawać doroczne nagrody za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury oraz ustanawiać i finansować okresowe stypendia sportowe oraz nagrody i wyróżnienia dla osób fizycznych za osiągnięte wyniki sportowe. Organizowanie imprez kulturalnych ma na celu upowszechnienie wartości kulturowych i dziedzictwa kulturowego, rozwoju twórczości artystów profesjonalnych i amatorów, rozwoju młodzieżowego i amatorskiego ruchu artystycznego, promocji dorobku artystycznego artystów z terenu powiatu. Organizowanie imprez sportowych ma na celu wyłonić mistrzów Powiatu w zawodach szkolnych po to, aby mogli rywalizować w dalszych etapach współzawodnictwa - zawodach Rejonowych i Wojewódzkich, upowszechniać sport, rekreację, popularyzować ruch, wysiłek fizyczny i zdrowy tryb życia.

Nagrody rzeczowe wręcza się, aby uhonorować i docenić zwycięzców i zachęcić dzieci i młodzież ze szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych do udziału w zawodach. Zarząd Powiatu organizuje również uroczyste spotkanie w celu wręczenia nagród dla zawodników i trenerów osiągających wysokie wyniki we współzawodnictwie krajowym i międzynarodowym. Przekazywanie nagród rzeczowych, upominków dla laureatów powiatowych, ogólnopolskich bądź międzynarodowych konkursów, festiwali, przeglądów ma na celu podkreślenie roli tradycji regionu, promocji potencjału kulturalnego, edukacyjnego, sportowego, turystycznego, gospodarczego Powiatu.

Biorąc pod uwagę fakt, iż wyżej opisane przekazanie przez Wnioskodawcę nagród rzeczowych w postaci pucharów, książek, dyplomów plecaków, akcesoriów sportowych czy pamiątkowych upominków nie jest związane z działalnością opodatkowaną zatem Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z nieodpłatnym przekazaniem nagród i upominków tym samym nie ma podstaw do traktowania tego nieodpłatnego przekazania jako odpłatnej dostawy towarów.

Zatem mając powyższe na uwadze należy uznać, że nieodpłatne przekazanie nagród rzeczowych, upominków, o którym mowa we wniosku, nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, gdyż nie zostały spełnione przesłanki uznania tych czynności za odpłatną dostawę towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2 pkt 2 ustawy o VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, że przekazanie nagród i upominków nie podlega regulacjom ustawy o podatku od towarów i usług, należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Zaznaczyć należy, że niniejsza interpretacja indywidualna traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj