Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB5/423-1054/11-4/DG
Data
2011.11.29
Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Przychody --> Przychody
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie kosztów uzyskania przychodów
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Wydatki nieuznawane za koszty uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
akt
aport
faktura korygująca
jednostka organizacyjna
koszty uzyskania przychodów
przychód
zorganizowana część przedsiębiorstwa
Istota interpretacji
Konsekwencje podatkowe związane z wyodrębnieniem jednostek organizacyjnych i wniesieniem ich aportem do spółek prawa handlowego.
Wniosek ORD-IN 875 kB
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 12.08.2011 r. (data wpływu 19.08.2011 r.) oraz piśmie z dnia 21.11.2011r. (data nadania 21.11.2011r., data wpływu 23.11.2011r.), uzupełniającym braki formalne na wezwanie z dnia 10.11.2011r. Nr IPPB5/423-1054/11-2/DG, IPPP2/443-993/11-2/IZ, (data nadania 10.11.2011r., data doręczenia 14.11.2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie: - konsekwencji podatkowych związanych z wyodrębnieniem dwóch jednostek organizacyjnych i wniesieniem ich aportem jako zorganizowanych części przedsiębiorstwa – jest prawidłowe,
- rozliczenia faktur korygujących – jest prawidłowe,
- kwalifikacji wydatków związanych z utworzeniem spółek – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 sierpnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie konsekwencji podatkowych związanych z wyodrębnieniem z Agencji jednostek organizacyjnych i wniesieniem ich aportem do spółek prawa handlowego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca dalej Agencja lub W., będąca państwową osobą prawną podległą Ministrowi Obrony Narodowej działa na podstawie ustawy z dnia 22 czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej - dalej ustawa o zakwaterowaniu (Dz. U. Z 2010 r. nr 206. poz. 1367 ze zm.) oraz statutu (art. 9 ust. 1 ustawy o zakwaterowaniu). Zgodnie z § 6 ust. 1 Statutu Agencji Mieszkaniowej, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 maja 2010 r. (Dz. U. z 2010 r. nr 108, poz. 705) Prezes Agencji kieruje jej działalnością i reprezentuje ją na zewnątrz, a także wykonuje inne zadania określone w szczególności w art. 12 ustawy o zakwaterowaniu. Stosownie do art. 17 ust. 2 ustawy o zakwaterowaniu oraz § 6 ust. 2 pkt 7 statutu, Agencja (Prezes Agencji) może nabywać nieruchomości, tworzyć i przejmować na podstawie przepisów odrębnych spółki i towarzystwa budownictwa społecznego, wnosić mienie, w tym także jako wkład niepieniężny do tych spółek i towarzystw budownictwa społecznego. W myśl § 9 ust. 1 do 3 statutu Agencji, Prezes Agencji w drodze decyzji tworzy i znosi inne jednostki organizacyjne Agencji ( § 9 ust. 1 statutu). Właściwość rzeczową i miejscową jednostek organizacyjnych Agencji, o których mowa w ust. 1 określa Prezes Agencji w decyzji o utworzeniu tych jednostek. Organizację wewnętrzną jednostek organizacyjnych Agencji, o których mowa w ust. 1, określają regulaminy organizacyjne tych jednostek, ustalane przez ich dyrektorów i zatwierdzane przez Prezesa Agencji. Decyzją z dnia 25 listopada 2010 r., zmienioną Decyzją nr z dnia 4 stycznia 2011 r., w wykonaniu decyzji Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 października 2010 r., w sprawie przekazania zadań oraz mienia likwidowanych Domów Wypoczynkowych i Zespołów Wypoczynkowych i przejścia tych zakładów pracy do Agencji Mieszkaniowej, Prezes W z dniem 25 listopada 2010 r. powołał jednostkę organizacyjną Agencji pod nazwą ”Ośrodek Szkoleniowo—Wypoczynkowy Agencji M”, zwaną dalej „W” z ośrodkami terenowymi. Jednostka ta została utworzona w celu realizacji zadań przejętych przez Wojskową Agencję Mieszkaniową na podstawie umowy o świadczenie usług z dnia 18 listopada 2010 r., polegających na prowadzeniu działalności gospodarczej w oparciu o przekazane mienie zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych, w szczególności odpłatnym świadczeniu przez W usług na rzecz jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej w zakresie szkoleń, programów osłonowych, wypoczynku krajowego i zagranicznego dla żołnierzy zawodowych, emerytów i rencistów wojskowych, pracowników wojska, emerytów i rencistów — byłych pracowników wojska oraz członków rodzin wyżej wymienionych osób, zawartej pomiędzy Ministrem Obrony Narodowej a Agencją Mieszkaniową, jak również realizacji ww. decyzji Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 października 2010 r. Decyzją z dnia 30 listopada 2010 r., zmienioną Decyzjami z dnia 29 grudnia 2010 r. oraz z dnia 4 stycznia 2011 r., w wykonaniu Decyzji MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 października 2010 roku w sprawie przekazania zadań oraz mienia likwidowanych gospodarstw pomocniczych Zakładów Remontowo—Budowlanych i przejścia tych zakładów pracy do Agencji Mieszkaniowej, Prezes Agencji z dniem 30 listopada 2010 r. powołał jednostkę organizacyjną Agencji pod nazwą „Zakłady R—B Agencji M”, zwaną dalej „ZRB W” z zakładami terenowymi. Jednostka ta została utworzona w celu realizacji przez Agencję Mieszkaniową zadań w zakresie świadczenia usług określonych umową zawartą w dniu 29 listopada 2010 r., pomiędzy Ministrem Obrony Narodowej a Agencją Mieszkaniową, dotyczącą odpłatnego świadczenia przez W usług na rzecz jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej w szczególności w zakresie robót budowlanych, modernizacji i eksploatacji systemów ciepłowniczych, produkcji pomocniczej (warsztatowej), utrzymania czystości i porządku w kompleksach wojskowych oraz zadań transportowych i sprzętowych. Zakłady Remontowo-Budowlane W (dalej ZRB W) oraz Ośrodek (dalej W) utworzone na bazie zlikwidowanych z dniem 31.12.2010 r. gospodarstw pomocniczych oraz zakładów budżetowych (Wojskowych Zakładów R-B i Domów i Z Wypoczynkowych) cechowały się w strukturze Agencji wyodrębnieniem organizacyjnym, funkcjonalnym i finansowym. Wyodrębnienie to miało charakter faktyczny i formalny. Jednostki te zostały powołane w celu realizacji zadań Agencji, określonych w umowach zawartych z Ministrem Obrony Narodowej, posiadały własne siedziby, regulaminy i strukturę organizacyjną, zespoły pracowników, środki trwałe i obrotowe, wyodrębnione rachunki bankowe, za pomocą których rozliczały zobowiązania i wierzytelności, ich działalnością kierowali pracownicy pełniący funkcje dyrektorów. Podmiotom tym, jako jednostkom lokalnym Agencji zostały nadane numery ewidencyjne REGON. W wykorzystywanym w Agencji do celów księgowych Zintegrowanym Systemie Informatycznym zapewniona była odpowiednia ewidencja zdarzeń gospodarczych, która umożliwiała przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz aktywów i pasywów do zorganizowanych części przedsiębiorstwa (ZRB W oraz W). Przepis § 14 ust. 1 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 lutego 2005 r. w sprawie funduszy i gospodarki finansowej Agencji M (Dz. U. z 2005 r., Nr 30, poz. 255 ze zm.) nakłada na dyrektorów jednostek organizacyjnych Agencji, w tym ZRB W i W, obowiązek sporządzania za rok obrotowy jednostkowych sprawozdań finansowych, które łącznie ze sprawozdaniami pozostałych jednostek organizacyjnych Agencji (Oddziałów Regionalnych oraz Biura Prezesa) stanowią element łącznego sprawozdania finansowego Agencji.
Decyzjami z dnia 16 czerwca 2011 r. w sprawie zmian organizacyjnych w Agencji Mieszkaniowej Prezes Agencji postanowił, iż: - z dniem 30 czerwca 2011 r. kończy się działalność i znosi jednostki organizacyjne Agencji pod nazwą „........” ze wszystkimi jej zakładami terenowymi oraz „Ośrodek S—W Agencji Mieszkaniowej” ze wszystkimi jej ośrodkami terenowymi,
- mienie użytkowane przez ZRB W oraz W, wykazane w bilansie na dzień zakończenia działalności tych jednostek, które wraz z nieruchomościami, o których mowa w załącznikach nr 1 do decyzji stanowi zorganizowaną całość przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 55 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny zostanie wniesione jako wkłady niepieniężne (aporty) do spółek prawa handlowego powołanych przez Agencję Mieszkaniową w dniu 30 czerwca 2011 r.,
- z dniem wniesienia nieruchomości oraz mienia ruchomego, jako wkładów niepieniężnych do nowo powołanych spółek następuje przejście części zakładu pracy jakie stanowią ZRB W oraz W na nowych pracodawców tj. nowo powołane spółki prawa handlowego,
- prawa i obowiązki wynikające z umów zawartych przez te jednostki lub którekolwiek ich zakładów / ośrodków terenowych oraz udzielonych przez nie zleceń, w szczególności zapewniających kontynuowanie działalności gospodarczej, dotychczas realizowane, z dniem wniesienia wkładów niepieniężnych (aportów), przechodzą na rzecz nowo powołanych spółek prawa handlowego.
W wymienionych wyżej decyzjach, w związku z zakończeniem działalności ZRB W oraz W Prezes Agencji polecił m.in.: - przeprowadzić inwentaryzację na dzień zakończenia działalności tych jednostek,
- dokonać zamknięcia ksiąg rachunkowych tych jednostek na dzień zakończenia ich działalności,
- sporządzić sprawozdania finansowe za okres ich działalności,
- przekazać Zarządom nowo powołanych spółek prawa handlowego protokołami zdawczo—odbiorczymi aktywa oraz zobowiązania według stanu wykazanego w bilansach ZRB W oraz W, sporządzonych na dzień zakończenia działalności jednostek,
- przekazać Zarządom nowo powołanych spółek prawa handlowego protokołami zdawczo—odbiorczymi nieruchomości, o których mowa w ww. decyzjach wraz z dotyczącą ich dokumentacją.
Aktami założycielskimi z dnia 30.06.2011 r. Prezes Agencji Mieszkaniowej oraz działający na podstawie stosownego pełnomocnictwa Zastępca Prezesa Agencji Mieszkaniowej, korzystając z nadanych im ustawowo uprawnień, zawiązali dwie spółki prawa handlowego (D W W Sp. z oo. oraz Zakłady R W Sp. z o.o.) oraz wnieśli do nich zorganizowane części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 55 Kodeksu cywilnego, stanowiące zorganizowane zespoły składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej, obejmujące również zobowiązania, funkcjonujące do 30.06.2011 r. włącznie jako wyodrębnione jednostki organizacyjne Agencji (Zakłady W). Nowo utworzone spółki prawa handlowego kontynuują działalność, którą prowadziły w strukturach Agencji jako ZRB W i W, tj. prowadzą od dnia 01.07.2011 r. sprzedaż opodatkowaną podatkiem od towarów i usług w zakresie, w jakim prowadziły ją jako wyodrębnione jednostki Agencji, z wyłączeniem czynności niepodlegających przepisom ustawy o VAT, dokonywanych do 30.06.2011 r. włącznie na rzecz innych jednostek organizacyjnych W, a stanowiących obrót wewnętrzny Agencji. Po przeprowadzonych zmianach organizacyjnych zarówno majątek pozostający w Agencji, jak i majątek wydzielony z jej struktur i wniesiony aportem do nowo utworzonych spółek stanowią zorganizowane części przedsiębiorstwa. Wojskowa Agencja Mieszkaniowa po zniesieniu ww. dwóch jednostek organizacyjnych (ZRB W oraz W) powróciła do struktury organizacyjnej i zakresu działalności sprzed okresu, w którym przejęto mienie i pracowników zlikwidowanych zakładów budżetowych oraz gospodarstw pomocniczych. Agencja nie zamykała ksiąg rachunkowych w związku z wydzieleniem i wniesieniem zorganizowanych części przedsiębiorstwa, tj. W i ZRB W do spółek prawa handlowego. Agencja stosuje uproszczoną formę wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych, natomiast podatek od towarów i usług rozlicza w okresach kwartalnych. Z nadesłanego w dniu 23.11.2011r. uzupełnienia do wniosku wynika, że zgodnie z aktami założycielskimi z dnia 30.06.2011 r. spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, tj. Z R B W Sp. z o.o. oraz D W W Sp. z o.o. wszystkie udziały w kapitałach zakładowych spółek zostały pokryte wkładami pieniężnymi oraz wkładami niepieniężnymi (aportami) w postaci zorganizowanych części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 55¹ kodeksu cywilnego, stanowiącymi zorganizowane zespoły składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej, w skład których wchodziły m.in.: nieruchomości, maszyny i urządzenia oraz wyposażenie, wartości niematerialne i prawne, środki trwałe stanowiące przedmiot umów leasingu, pozabilansowe środki trwałe oraz pozostałe wyposażenie, zapasy, należności, inwestycje krótkoterminowe (w tym środki pieniężne), rezerwy i zobowiązania oraz rozliczenia międzyokresowe. Wyodrębnione jednostki organizacyjne Agencji, wniesione aportem do spółek prawa handlowego, spełniały przesłanki do uznania ich za zorganizowane części przedsiębiorstwa, zgodnie z definicją zawartą w art. 4a pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych. Jednostki te stanowiły organizacyjnie i finansowo wyodrębnione w Agencji zespoły składników materialnych, w tym zobowiązania, przeznaczone do realizacji określonych zadań gospodarczych, które mogłyby stanowić niezależne przedsiębiorstwa samodzielnie realizujące te zadania.
W związku z powyższym zadano następujące pytania:
- Jakie konsekwencje podatkowe w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług wiążą się ze zniesieniem w strukturach Agencji Mieszkaniowej dwóch wyodrębnionych jednostek organizacyjnych i wniesieniem ich aportem jako zorganizowanych części przedsiębiorstwa, do nowoutworzonych spółek prawa handlowego...
- Na kim, w myśl przepisów dotyczących podatku dochodowego od osób prawnych, będzie ciążył ewentualny obowiązek skorygowania przychodu oraz komu będzie przysługiwało prawo do uwzględnienia w kosztach podatkowych otrzymanych faktur kosztowych oraz faktur korygujących koszty w sytuacji, gdy zdarzenia te (wystawienie faktury korygującej przychód, wpływ faktur kosztowych, bądź faktur korygujących koszty) będą miały miejsce po 30.06.2011 r., a będą dotyczyły operacji gospodarczych dokonanych przez W lub ZRB W, obejmujących okres od 01.01.2011 r. do 30.06.2011 r....
- Czy Agencja postąpi prawidłowo wyłączając z kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione w związku z utworzeniem spółek prawa handlowego oraz objęciem w nich udziałów, udokumentowane fakturą VAT wystawioną przez kancelarię notarialną na Agencję, a następnie wyłączając z przychodów podatkowych zwrot tych wydatków dokonany przez spółki, na podstawie refaktur wystawionych przez Agencję...
- Czy Agencji przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach dotyczących działalności zorganizowanych części przedsiębiorstwa (ZRB W oraz W), w sytuacji gdy prawo to powstało po 30.06.2011 r....
Zdarzenie przyszłe:
- Czy przy ustalaniu wskaźnika proporcji sprzedaży za 2011 r. w rocznym obrocie stanowiącym podstawę ustalenia proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Agencja powinna uwzględnić obrót uzyskany przez zlikwidowane w trakcie roku 2011 r. W oraz ZRB W.
Przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej są zagadnienia dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych, tj. pytania nr 1, 2, 3.
W części dotyczącej podatku od towarów i usług wydana zostanie odrębna interpretacja indywidualna.
Zdaniem Wnioskodawcy, w sytuacji zniesienia w jej strukturach wyodrębnionych jednostek organizacyjnych, stanowiących zorganizowane części Agencji i wniesienia ich aportem do spółek prawa handlowego nie zachodzi sukcesja podatkowa, o której mowa w art. 93—93e ordynacji.
Podatek dochodowy od osób prawnych
Ad. 1)
Odnosząc się do przepisów ustawy o pdop Agencja uważa, że w związku z wniesieniem zorganizowanych części przedsiębiorstwa do nowo utworzonych spółek prawa handlowego, po stronie Agencji nie powstanie przychód podatkowy na moment objęcia udziałów, gdyż zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2011r. Nr 74, poz. 397 ze zm.) przychodem jest nominalna wartość udziałów (akcji) w spółce kapitałowej albo wkładów w spółdzielni objętych w zamian za wkład niepieniężny w innej postaci niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część. Dopiero ewentualne późniejsze odpłatne zbycie udziałów wygeneruje przychód podatkowy i będzie uprawniało do potrącenia kosztów uzyskania przychodów, ustalonych zgodnie z art. 15 ust. 1k pkt 2 ustawy o pdop. W zakresie wykazania przez Agencję w rocznym zeznaniu podatkowym przychodów oraz potrącenia kosztów ich uzyskania Agencja stoi na stanowisku, iż przychody i koszty związane z działalnością W oraz ZRB W w strukturach Agencji do dnia ich zniesienia włącznie stanowią integralną część rozliczeń podatkowych Agencji. Stąd też, jeżeli obowiązek rozpoznania przychodu podatkowego powstał w okresie od 01.01.2011 r. do 30.06.2011 r. włącznie, zobowiązaną do uwzględnienia tego zdarzenia w rachunku podatkowym za 2011 r. będzie Agencja. Biorąc powyższe pod uwagę w sytuacji, gdy wykonanie usługi bądź wydanie towaru nastąpiło do dnia 30.06.2011 r. włącznie, wówczas uwzględniając brzmienie art. 12 ust. 3a, 3c, 3d ustawy o pdop, Agencja powinna rozpoznać przychód z tego tytułu, nawet w przypadku, gdyby faktura VAT dokumentująca takie zdarzenie została wystawiona po dniu 30.06.2011 r. Natomiast w sytuacji, gdy wykonanie usługi lub wydanie towarów, związanych z działalnością zorganizowanych części przedsiębiorstwa wniesionych aportem do spółek z o.o. miało miejsce po dniu 30.06.2011 r., wówczas przychód z tego tytułu rozpoznają nowo utworzone spółki. Agencja uważa, że koszty W oraz ZRB W dotyczące okresu 01.01.2011 r. - 30.06.2011 r., zaksięgowane zgodnie z zasadą memoriału w księgach rachunkowych okresu którego dotyczą (za wyjątkiem ujętych jako koszty rezerw oraz biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów), których moment uwzględnienia w rachunku podatkowym określa data uregulowania zobowiązania, np. koszty wynagrodzeń za czerwiec wypłacone przez Agencję w lipcu, tj. po terminie wypłaty określonym w regulaminie wynagradzania, umowy zlecenia, umowy o dzieło oraz ewentualne składki na ubezpieczenia społeczne od tych należności dotyczące czerwca, a uregulowane przez Agencję po dniu 30.06.2011 r. będą stanowiły koszty uzyskania przychodów Agencji w miesiącu ich uregulowania.
Ad. 2)
W przypadku ewentualnej konieczności wystawienia faktur VAT korygujących przychody uzyskane przez W lub ZRB W w pierwszym półroczu 2011 r. zobowiązaną do ich wystawienia i ujęcia w księgach rachunkowych oraz rozliczeniach podatkowych będzie Agencja. Analogicznie należy postąpić w przypadku ewentualnego otrzymania faktur korygujących koszty poniesione przez W lub ZRB W w pierwszym półroczu 2011r., tzn. obowiązek ich ujęcia w księgach i rozliczeniach podatkowych będzie ciążył na Agencji.
Ad. 3)
Ze względu na fakt, iż nowo powstałe spółki w dniu ich utworzenia, tj. 30.06.2011 r. nie miały jeszcze możliwości dysponowania środkami pieniężnymi zgromadzonymi na rachunkach bankowych ZRB W oraz W, w aktach założycielskich spółek zawarto zapis, iż koszty aktów ponoszą spółki, zaś tymczasowo wykłada je założyciel, czyli Agencja. W związku z powyższym kancelaria notarialna sporządzająca akty założycielskie spółek wystawiła na Agencję fakturę VAT, w której wyszczególniono koszty związane ze sporządzeniem i wydaniem wypisów aktów założycielskich. Poniesione przez Agencję wydatki zostały następnie przeniesione na spółki (refakturowane), w związku ze wskazanym wyżej zapisem w aktach założycielskich. W związku z brzmieniem art. 16 ust. 1 pkt 8 ustawy o pdop, który stanowi, iż nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków na objęcie lub nabycie udziałów, Agencja stoi na stanowisku, iż wydatki wskazane w ww. fakturach wystawionych przez kancelarię notarialną na Agencję nie będą stanowiły w Agencji kosztów uzyskania przychodów. A co za tym idzie, ich zwrot przez spółki, dokonany na podstawie refaktur nie powinien zostać zaliczony do przychodów podatkowych Agencji, zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 6a ustawy o pdop.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.
|