Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB5/423-1054/11-4/DG
z 29 listopada 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB5/423-1054/11-4/DG
Data
2011.11.29



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Przychody --> Przychody

Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie kosztów uzyskania przychodów

Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Wydatki nieuznawane za koszty uzyskania przychodów


Słowa kluczowe
akt
aport
faktura korygująca
jednostka organizacyjna
koszty uzyskania przychodów
przychód
zorganizowana część przedsiębiorstwa


Istota interpretacji
Konsekwencje podatkowe związane z wyodrębnieniem jednostek organizacyjnych i wniesieniem ich aportem do spółek prawa handlowego.



Wniosek ORD-IN 875 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 12.08.2011 r. (data wpływu 19.08.2011 r.) oraz piśmie z dnia 21.11.2011r. (data nadania 21.11.2011r., data wpływu 23.11.2011r.), uzupełniającym braki formalne na wezwanie z dnia 10.11.2011r. Nr IPPB5/423-1054/11-2/DG, IPPP2/443-993/11-2/IZ, (data nadania 10.11.2011r., data doręczenia 14.11.2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • konsekwencji podatkowych związanych z wyodrębnieniem dwóch jednostek organizacyjnych i wniesieniem ich aportem jako zorganizowanych części przedsiębiorstwa – jest prawidłowe,
  • rozliczenia faktur korygujących – jest prawidłowe,
  • kwalifikacji wydatków związanych z utworzeniem spółek – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 sierpnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie konsekwencji podatkowych związanych z wyodrębnieniem z Agencji jednostek organizacyjnych i wniesieniem ich aportem do spółek prawa handlowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca dalej Agencja lub W., będąca państwową osobą prawną podległą Ministrowi Obrony Narodowej działa na podstawie ustawy z dnia 22 czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej - dalej ustawa o zakwaterowaniu (Dz. U. Z 2010 r. nr 206. poz. 1367 ze zm.) oraz statutu (art. 9 ust. 1 ustawy o zakwaterowaniu).

Zgodnie z § 6 ust. 1 Statutu Agencji Mieszkaniowej, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 maja 2010 r. (Dz. U. z 2010 r. nr 108, poz. 705) Prezes Agencji kieruje jej działalnością i reprezentuje ją na zewnątrz, a także wykonuje inne zadania określone w szczególności w art. 12 ustawy o zakwaterowaniu. Stosownie do art. 17 ust. 2 ustawy o zakwaterowaniu oraz § 6 ust. 2 pkt 7 statutu, Agencja (Prezes Agencji) może nabywać nieruchomości, tworzyć i przejmować na podstawie przepisów odrębnych spółki i towarzystwa budownictwa społecznego, wnosić mienie, w tym także jako wkład niepieniężny do tych spółek i towarzystw budownictwa społecznego.

W myśl § 9 ust. 1 do 3 statutu Agencji, Prezes Agencji w drodze decyzji tworzy i znosi inne jednostki organizacyjne Agencji ( § 9 ust. 1 statutu). Właściwość rzeczową i miejscową jednostek organizacyjnych Agencji, o których mowa w ust. 1 określa Prezes Agencji w decyzji o utworzeniu tych jednostek. Organizację wewnętrzną jednostek organizacyjnych Agencji, o których mowa w ust. 1, określają regulaminy organizacyjne tych jednostek, ustalane przez ich dyrektorów i zatwierdzane przez Prezesa Agencji.

Decyzją z dnia 25 listopada 2010 r., zmienioną Decyzją nr z dnia 4 stycznia 2011 r., w wykonaniu decyzji Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 października 2010 r., w sprawie przekazania zadań oraz mienia likwidowanych Domów Wypoczynkowych i Zespołów Wypoczynkowych i przejścia tych zakładów pracy do Agencji Mieszkaniowej, Prezes W z dniem 25 listopada 2010 r. powołał jednostkę organizacyjną Agencji pod nazwą ”Ośrodek Szkoleniowo—Wypoczynkowy Agencji M”, zwaną dalej „W” z ośrodkami terenowymi. Jednostka ta została utworzona w celu realizacji zadań przejętych przez Wojskową Agencję Mieszkaniową na podstawie umowy o świadczenie usług z dnia 18 listopada 2010 r., polegających na prowadzeniu działalności gospodarczej w oparciu o przekazane mienie zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych, w szczególności odpłatnym świadczeniu przez W usług na rzecz jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej w zakresie szkoleń, programów osłonowych, wypoczynku krajowego i zagranicznego dla żołnierzy zawodowych, emerytów i rencistów wojskowych, pracowników wojska, emerytów i rencistów — byłych pracowników wojska oraz członków rodzin wyżej wymienionych osób, zawartej pomiędzy Ministrem Obrony Narodowej a Agencją Mieszkaniową, jak również realizacji ww. decyzji Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 października 2010 r.

Decyzją z dnia 30 listopada 2010 r., zmienioną Decyzjami z dnia 29 grudnia 2010 r. oraz z dnia 4 stycznia 2011 r., w wykonaniu Decyzji MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 października 2010 roku w sprawie przekazania zadań oraz mienia likwidowanych gospodarstw pomocniczych Zakładów Remontowo—Budowlanych i przejścia tych zakładów pracy do Agencji Mieszkaniowej, Prezes Agencji z dniem 30 listopada 2010 r. powołał jednostkę organizacyjną Agencji pod nazwą „Zakłady R—B Agencji M”, zwaną dalej „ZRB W” z zakładami terenowymi. Jednostka ta została utworzona w celu realizacji przez Agencję Mieszkaniową zadań w zakresie świadczenia usług określonych umową zawartą w dniu 29 listopada 2010 r., pomiędzy Ministrem Obrony Narodowej a Agencją Mieszkaniową, dotyczącą odpłatnego świadczenia przez W usług na rzecz jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej w szczególności w zakresie robót budowlanych, modernizacji i eksploatacji systemów ciepłowniczych, produkcji pomocniczej (warsztatowej), utrzymania czystości i porządku w kompleksach wojskowych oraz zadań transportowych i sprzętowych.

Zakłady Remontowo-Budowlane W (dalej ZRB W) oraz Ośrodek (dalej W) utworzone na bazie zlikwidowanych z dniem 31.12.2010 r. gospodarstw pomocniczych oraz zakładów budżetowych (Wojskowych Zakładów R-B i Domów i Z Wypoczynkowych) cechowały się w strukturze Agencji wyodrębnieniem organizacyjnym, funkcjonalnym i finansowym. Wyodrębnienie to miało charakter faktyczny i formalny. Jednostki te zostały powołane w celu realizacji zadań Agencji, określonych w umowach zawartych z Ministrem Obrony Narodowej, posiadały własne siedziby, regulaminy i strukturę organizacyjną, zespoły pracowników, środki trwałe i obrotowe, wyodrębnione rachunki bankowe, za pomocą których rozliczały zobowiązania i wierzytelności, ich działalnością kierowali pracownicy pełniący funkcje dyrektorów. Podmiotom tym, jako jednostkom lokalnym Agencji zostały nadane numery ewidencyjne REGON. W wykorzystywanym w Agencji do celów księgowych Zintegrowanym Systemie Informatycznym zapewniona była odpowiednia ewidencja zdarzeń gospodarczych, która umożliwiała przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz aktywów i pasywów do zorganizowanych części przedsiębiorstwa (ZRB W oraz W).

Przepis § 14 ust. 1 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 lutego 2005 r. w sprawie funduszy i gospodarki finansowej Agencji M (Dz. U. z 2005 r., Nr 30, poz. 255 ze zm.) nakłada na dyrektorów jednostek organizacyjnych Agencji, w tym ZRB W i W, obowiązek sporządzania za rok obrotowy jednostkowych sprawozdań finansowych, które łącznie ze sprawozdaniami pozostałych jednostek organizacyjnych Agencji (Oddziałów Regionalnych oraz Biura Prezesa) stanowią element łącznego sprawozdania finansowego Agencji.

Decyzjami z dnia 16 czerwca 2011 r. w sprawie zmian organizacyjnych w Agencji Mieszkaniowej Prezes Agencji postanowił, iż:

  1. z dniem 30 czerwca 2011 r. kończy się działalność i znosi jednostki organizacyjne Agencji pod nazwą „........” ze wszystkimi jej zakładami terenowymi oraz „Ośrodek S—W Agencji Mieszkaniowej” ze wszystkimi jej ośrodkami terenowymi,
  2. mienie użytkowane przez ZRB W oraz W, wykazane w bilansie na dzień zakończenia działalności tych jednostek, które wraz z nieruchomościami, o których mowa w załącznikach nr 1 do decyzji stanowi zorganizowaną całość przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 55 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny zostanie wniesione jako wkłady niepieniężne (aporty) do spółek prawa handlowego powołanych przez Agencję Mieszkaniową w dniu 30 czerwca 2011 r.,
  3. z dniem wniesienia nieruchomości oraz mienia ruchomego, jako wkładów niepieniężnych do nowo powołanych spółek następuje przejście części zakładu pracy jakie stanowią ZRB W oraz W na nowych pracodawców tj. nowo powołane spółki prawa handlowego,
  4. prawa i obowiązki wynikające z umów zawartych przez te jednostki lub którekolwiek ich zakładów / ośrodków terenowych oraz udzielonych przez nie zleceń, w szczególności zapewniających kontynuowanie działalności gospodarczej, dotychczas realizowane, z dniem wniesienia wkładów niepieniężnych (aportów), przechodzą na rzecz nowo powołanych spółek prawa handlowego.

W wymienionych wyżej decyzjach, w związku z zakończeniem działalności ZRB W oraz W Prezes Agencji polecił m.in.:

  1. przeprowadzić inwentaryzację na dzień zakończenia działalności tych jednostek,
  2. dokonać zamknięcia ksiąg rachunkowych tych jednostek na dzień zakończenia ich działalności,
  3. sporządzić sprawozdania finansowe za okres ich działalności,
  4. przekazać Zarządom nowo powołanych spółek prawa handlowego protokołami zdawczo—odbiorczymi aktywa oraz zobowiązania według stanu wykazanego w bilansach ZRB W oraz W, sporządzonych na dzień zakończenia działalności jednostek,
  5. przekazać Zarządom nowo powołanych spółek prawa handlowego protokołami zdawczo—odbiorczymi nieruchomości, o których mowa w ww. decyzjach wraz z dotyczącą ich dokumentacją.

Aktami założycielskimi z dnia 30.06.2011 r. Prezes Agencji Mieszkaniowej oraz działający na podstawie stosownego pełnomocnictwa Zastępca Prezesa Agencji Mieszkaniowej, korzystając z nadanych im ustawowo uprawnień, zawiązali dwie spółki prawa handlowego (D W W Sp. z oo. oraz Zakłady R W Sp. z o.o.) oraz wnieśli do nich zorganizowane części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 55 Kodeksu cywilnego, stanowiące zorganizowane zespoły składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej, obejmujące również zobowiązania, funkcjonujące do 30.06.2011 r. włącznie jako wyodrębnione jednostki organizacyjne Agencji (Zakłady W).

Nowo utworzone spółki prawa handlowego kontynuują działalność, którą prowadziły w strukturach Agencji jako ZRB W i W, tj. prowadzą od dnia 01.07.2011 r. sprzedaż opodatkowaną podatkiem od towarów i usług w zakresie, w jakim prowadziły ją jako wyodrębnione jednostki Agencji, z wyłączeniem czynności niepodlegających przepisom ustawy o VAT, dokonywanych do 30.06.2011 r. włącznie na rzecz innych jednostek organizacyjnych W, a stanowiących obrót wewnętrzny Agencji.

Po przeprowadzonych zmianach organizacyjnych zarówno majątek pozostający w Agencji, jak i majątek wydzielony z jej struktur i wniesiony aportem do nowo utworzonych spółek stanowią zorganizowane części przedsiębiorstwa. Wojskowa Agencja Mieszkaniowa po zniesieniu ww. dwóch jednostek organizacyjnych (ZRB W oraz W) powróciła do struktury organizacyjnej i zakresu działalności sprzed okresu, w którym przejęto mienie i pracowników zlikwidowanych zakładów budżetowych oraz gospodarstw pomocniczych. Agencja nie zamykała ksiąg rachunkowych w związku z wydzieleniem i wniesieniem zorganizowanych części przedsiębiorstwa, tj. W i ZRB W do spółek prawa handlowego. Agencja stosuje uproszczoną formę wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych, natomiast podatek od towarów i usług rozlicza w okresach kwartalnych.

Z nadesłanego w dniu 23.11.2011r. uzupełnienia do wniosku wynika, że zgodnie z aktami założycielskimi z dnia 30.06.2011 r. spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, tj. Z R B W Sp. z o.o. oraz D W W Sp. z o.o. wszystkie udziały w kapitałach zakładowych spółek zostały pokryte wkładami pieniężnymi oraz wkładami niepieniężnymi (aportami) w postaci zorganizowanych części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 55¹ kodeksu cywilnego, stanowiącymi zorganizowane zespoły składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej, w skład których wchodziły m.in.: nieruchomości, maszyny i urządzenia oraz wyposażenie, wartości niematerialne i prawne, środki trwałe stanowiące przedmiot umów leasingu, pozabilansowe środki trwałe oraz pozostałe wyposażenie, zapasy, należności, inwestycje krótkoterminowe (w tym środki pieniężne), rezerwy i zobowiązania oraz rozliczenia międzyokresowe.

Wyodrębnione jednostki organizacyjne Agencji, wniesione aportem do spółek prawa handlowego, spełniały przesłanki do uznania ich za zorganizowane części przedsiębiorstwa, zgodnie z definicją zawartą w art. 4a pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych. Jednostki te stanowiły organizacyjnie i finansowo wyodrębnione w Agencji zespoły składników materialnych, w tym zobowiązania, przeznaczone do realizacji określonych zadań gospodarczych, które mogłyby stanowić niezależne przedsiębiorstwa samodzielnie realizujące te zadania.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Jakie konsekwencje podatkowe w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług wiążą się ze zniesieniem w strukturach Agencji Mieszkaniowej dwóch wyodrębnionych jednostek organizacyjnych i wniesieniem ich aportem jako zorganizowanych części przedsiębiorstwa, do nowoutworzonych spółek prawa handlowego...
  2. Na kim, w myśl przepisów dotyczących podatku dochodowego od osób prawnych, będzie ciążył ewentualny obowiązek skorygowania przychodu oraz komu będzie przysługiwało prawo do uwzględnienia w kosztach podatkowych otrzymanych faktur kosztowych oraz faktur korygujących koszty w sytuacji, gdy zdarzenia te (wystawienie faktury korygującej przychód, wpływ faktur kosztowych, bądź faktur korygujących koszty) będą miały miejsce po 30.06.2011 r., a będą dotyczyły operacji gospodarczych dokonanych przez W lub ZRB W, obejmujących okres od 01.01.2011 r. do 30.06.2011 r....
  3. Czy Agencja postąpi prawidłowo wyłączając z kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione w związku z utworzeniem spółek prawa handlowego oraz objęciem w nich udziałów, udokumentowane fakturą VAT wystawioną przez kancelarię notarialną na Agencję, a następnie wyłączając z przychodów podatkowych zwrot tych wydatków dokonany przez spółki, na podstawie refaktur wystawionych przez Agencję...
  4. Czy Agencji przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach dotyczących działalności zorganizowanych części przedsiębiorstwa (ZRB W oraz W), w sytuacji gdy prawo to powstało po 30.06.2011 r....

Zdarzenie przyszłe:

  1. Czy przy ustalaniu wskaźnika proporcji sprzedaży za 2011 r. w rocznym obrocie stanowiącym podstawę ustalenia proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Agencja powinna uwzględnić obrót uzyskany przez zlikwidowane w trakcie roku 2011 r. W oraz ZRB W.

Przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej są zagadnienia dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych, tj. pytania nr 1, 2, 3.

W części dotyczącej podatku od towarów i usług wydana zostanie odrębna interpretacja indywidualna.

Zdaniem Wnioskodawcy, w sytuacji zniesienia w jej strukturach wyodrębnionych jednostek organizacyjnych, stanowiących zorganizowane części Agencji i wniesienia ich aportem do spółek prawa handlowego nie zachodzi sukcesja podatkowa, o której mowa w art. 93—93e ordynacji.

Podatek dochodowy od osób prawnych

Ad. 1)

Odnosząc się do przepisów ustawy o pdop Agencja uważa, że w związku z wniesieniem zorganizowanych części przedsiębiorstwa do nowo utworzonych spółek prawa handlowego, po stronie Agencji nie powstanie przychód podatkowy na moment objęcia udziałów, gdyż zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2011r. Nr 74, poz. 397 ze zm.) przychodem jest nominalna wartość udziałów (akcji) w spółce kapitałowej albo wkładów w spółdzielni objętych w zamian za wkład niepieniężny w innej postaci niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część. Dopiero ewentualne późniejsze odpłatne zbycie udziałów wygeneruje przychód podatkowy i będzie uprawniało do potrącenia kosztów uzyskania przychodów, ustalonych zgodnie z art. 15 ust. 1k pkt 2 ustawy o pdop.

W zakresie wykazania przez Agencję w rocznym zeznaniu podatkowym przychodów oraz potrącenia kosztów ich uzyskania Agencja stoi na stanowisku, iż przychody i koszty związane z działalnością W oraz ZRB W w strukturach Agencji do dnia ich zniesienia włącznie stanowią integralną część rozliczeń podatkowych Agencji. Stąd też, jeżeli obowiązek rozpoznania przychodu podatkowego powstał w okresie od 01.01.2011 r. do 30.06.2011 r. włącznie, zobowiązaną do uwzględnienia tego zdarzenia w rachunku podatkowym za 2011 r. będzie Agencja. Biorąc powyższe pod uwagę w sytuacji, gdy wykonanie usługi bądź wydanie towaru nastąpiło do dnia 30.06.2011 r. włącznie, wówczas uwzględniając brzmienie art. 12 ust. 3a, 3c, 3d ustawy o pdop, Agencja powinna rozpoznać przychód z tego tytułu, nawet w przypadku, gdyby faktura VAT dokumentująca takie zdarzenie została wystawiona po dniu 30.06.2011 r. Natomiast w sytuacji, gdy wykonanie usługi lub wydanie towarów, związanych z działalnością zorganizowanych części przedsiębiorstwa wniesionych aportem do spółek z o.o. miało miejsce po dniu 30.06.2011 r., wówczas przychód z tego tytułu rozpoznają nowo utworzone spółki.

Agencja uważa, że koszty W oraz ZRB W dotyczące okresu 01.01.2011 r. - 30.06.2011 r., zaksięgowane zgodnie z zasadą memoriału w księgach rachunkowych okresu którego dotyczą (za wyjątkiem ujętych jako koszty rezerw oraz biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów), których moment uwzględnienia w rachunku podatkowym określa data uregulowania zobowiązania, np. koszty wynagrodzeń za czerwiec wypłacone przez Agencję w lipcu, tj. po terminie wypłaty określonym w regulaminie wynagradzania, umowy zlecenia, umowy o dzieło oraz ewentualne składki na ubezpieczenia społeczne od tych należności dotyczące czerwca, a uregulowane przez Agencję po dniu 30.06.2011 r. będą stanowiły koszty uzyskania przychodów Agencji w miesiącu ich uregulowania.

Ad. 2)

W przypadku ewentualnej konieczności wystawienia faktur VAT korygujących przychody uzyskane przez W lub ZRB W w pierwszym półroczu 2011 r. zobowiązaną do ich wystawienia i ujęcia w księgach rachunkowych oraz rozliczeniach podatkowych będzie Agencja. Analogicznie należy postąpić w przypadku ewentualnego otrzymania faktur korygujących koszty poniesione przez W lub ZRB W w pierwszym półroczu 2011r., tzn. obowiązek ich ujęcia w księgach i rozliczeniach podatkowych będzie ciążył na Agencji.

Ad. 3)

Ze względu na fakt, iż nowo powstałe spółki w dniu ich utworzenia, tj. 30.06.2011 r. nie miały jeszcze możliwości dysponowania środkami pieniężnymi zgromadzonymi na rachunkach bankowych ZRB W oraz W, w aktach założycielskich spółek zawarto zapis, iż koszty aktów ponoszą spółki, zaś tymczasowo wykłada je założyciel, czyli Agencja. W związku z powyższym kancelaria notarialna sporządzająca akty założycielskie spółek wystawiła na Agencję fakturę VAT, w której wyszczególniono koszty związane ze sporządzeniem i wydaniem wypisów aktów założycielskich. Poniesione przez Agencję wydatki zostały następnie przeniesione na spółki (refakturowane), w związku ze wskazanym wyżej zapisem w aktach założycielskich.

W związku z brzmieniem art. 16 ust. 1 pkt 8 ustawy o pdop, który stanowi, iż nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków na objęcie lub nabycie udziałów, Agencja stoi na stanowisku, iż wydatki wskazane w ww. fakturach wystawionych przez kancelarię notarialną na Agencję nie będą stanowiły w Agencji kosztów uzyskania przychodów. A co za tym idzie, ich zwrot przez spółki, dokonany na podstawie refaktur nie powinien zostać zaliczony do przychodów podatkowych Agencji, zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 6a ustawy o pdop.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj