Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP1/443-242/12-2/JL
z 6 czerwca 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP1/443-242/12-2/JL
Data
2012.06.06



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
banki
usługi przetwarzania danych


Istota interpretacji
Usługi przetwarzania danych, o których mowa we wniosku nie mieszczą się w zakresie zwolnień ani w zakresie stawek preferencyjnych przewidzianych przepisami dotyczącymi podatku VAT. W konsekwencji usługi te podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT według stawki podstawowej w wysokości 23%.



Wniosek ORD-IN 422 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 05.03.2012 r. (data wpływu 16.03.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia właściwej stawki podatku dla świadczonych usług – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16.03.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia właściwej stawki podatku dla świadczonych usług.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (zwany dalej Wnioskodawcą) świadczy następujące usługi:

  1. Weryfikowanie poprawności wyliczenia NAV (Net Asset Value), tj. wartości netto aktywów funduszy (dzienne lub/i okresowo) w celu ustalenia i aktualizacji rzeczywistej wartości składników funduszy metodą wartości godziwej, a także będące wynikiem takiej weryfikacji badanie wykrytych różnic, błędnych informacji lub innych problemów w celu ich wyjaśnienia i rozwiązania.
  2. Codzienne lub okresowe sporządzanie i dostarczanie sprawozdań finansowych dotyczących aktualnej wartości księgowej obsługiwanych funduszy.
  3. Codzienna lub okresowa publikacja aktualnej wyceny jednostek uczestnictwa funduszy,
  4. Dokonywanie codziennych oraz okresowych księgowań wynikających z bieżącej działalności obsługiwanych funduszy; weryfikacja księgowań dokonanych przez inne jednostki organizacyjne działające w ramach grupy Usługobiorcy (tzw. shadow accounting),
  5. Informowanie Usługobiorcy o nietypowych sytuacjach w procesie ustalania wartości NAV oraz o potrzebie zmiany klasyfikacji rejestrów, weryfikowanie uzyskanych instrukcji z aktualną sytuacją na rynku.
  6. Codzienne weryfikowanie i uzgadnianie tzw. cash break tj. alokacji wpływów i wypływów pieniężnych do poszczególnych grup ze względu na rodzaj źródła np. odsetki, dywidendy, zwroty podatku itp., kontrola zgodności między księgowością funduszu a stanem kont bankowych, okresowa weryfikacja bieżącej zawartości portfolio funduszy z wewnętrzną dokumentacją.
  7. Kontrola zgodności dokonanych transakcji kupna/sprzedaży jednostek uczestnictwa funduszy z aktualną wyceną jego aktywów.
  8. Kontrola limitów inwestycyjnych wynikających z prawnego statusu funduszu i informowanie o możliwych naruszeniach tych limitów.
  9. Weryfikacja zobowiązań podatkowych wynikających z lokalnego prawodawstwa oraz konwencji międzynarodowych.
  10. Sporządzanie i przesyłanie dziennych i okresowych raportów o zaistniałych zdarzeniach, wpływach i wypływach pieniężnych, dokonanych czynnościach, sporządzanie list czynności, raportów, informacji na temat dat księgowania dotyczących przetwarzanych transakcji na potrzeby audytów.
  11. Zagwarantowanie bezpieczeństwa przetwarzania przechowywanych danych poprzez weryfikację prawidłowości dokumentacji procesów kontrolnych i ocenę ich efektywności, a w przypadku wykrycia wad — informowanie o tym Usługobiorcy, ustalanie planu rozwiązania problemów i zastosowanie odpowiedniej kontroli zastępczej.
  12. Przechowywanie archiwalnych danych dotyczących księgowej wyceny funduszy przez wymagany prawnie okres.
  13. Dokonywanie/obsługa przelewów z rachunków obsługiwanych funduszy zgodnie z zadanym algorytmem lub na podstawie instrukcji Usługobiorcy.
  14. Wprowadzanie transakcji i/lub parametryzację wewnętrznych systemów Usługobiorcy na potrzeby ustalania wartości aktywów netto funduszy inwestycyjnych obsługiwanych przez Usługobiorcę,
  15. Uzgadnianie rachunków pieniężnych i papierów wartościowych funduszy inwestycyjnych obsługiwanych przez Usługobiorcę, polegające m.in. na:
    • uzgadnianiu stanu środków pieniężnych i papierów wartościowych na rachunkach wraz z analizą pozycji,
    • przetwarzaniu/procesowaniu transakcji (na podstawie instrukcji/poleceń uzyskiwanych od Usługobiorcy),
    • przetwarzaniu/procesowaniu danych w systemach do wyliczania wartości aktywów funduszy w celu odzwierciedlenia transferów między funduszami, jak i transferów środków pieniężnych między menedżerami funduszy,
    • raportowaniu na temat stanu środków pieniężnych i papierów wartościowych oraz aktualizacji modelów wydajności zarządzania funduszami,
    • zapewnieniu bezpieczeństwa przechowywanych danych poprzez identyfikację nowych zabezpieczeń, wprowadzanie ulepszeń do stosowanych systemów zabezpieczeń,
    • aktualizacji modelu wydajności w celu oszacowania wpływu tzw. Full Time Equivalent na nowe przedsięwzięcia,
    • implementacji aktualizacji systemu oraz testowaniu aktualizacji i napraw systemu,
    • udzielaniu odpowiedzi na pytania kierowane do głównego zespołu zajmującego się procesowaniem danych,
    • udzielaniu odpowiedzi na pytania dotyczące przetwarzanych transakcji podczas audytów,
  16. Przetwarzanie/procesowanie instrukcji rozliczeniowych przesłanych drogą elektroniczną do wybranego systemu, przekazywaniu ich pomiędzy systemami oraz dalszym ich przetwarzaniu w ramach tych systemów.
  17. Monitorowanie i procesowanie instrukcji rozliczeniowych przesyłanych przez klientów na potrzeby rozliczeń w systemach powierniczych.
  18. Parametryzacja wewnętrznych systemów C na potrzeby rozliczania transakcji powierniczych.
  19. Uzgadnianie stanu papierów wartościowych i rachunków pieniężnych związanych z obsługiwanym procesem rozliczeń powierniczych.
  20. Implementacja aktualizacji systemu oraz testowanie aktualizacji i napraw systemu.
  21. Monitorowanie przebiegu pobierania zabezpieczeń z tytułu transakcji zawieranych przez klientów Usługobiorcy na rynkach kapitałowych,
  22. Księgowanie i rozliczanie operacji/transakcji zawartych przez klientów Usługobiorcy na produktach takich jak: depozyty, wymiana walutowa, instrumenty pochodne na walutach, stopy procentowe, kredyty, akcje, obligacje, opcje, instrumenty strukturyzowane.
  23. Monitorowanie pozycji jednostki skarbu w różnych walutach
  24. Prowadzenie bazy danych instrumentów finansowych i papierów wartościowych.
  25. Przekazywanie zleceń na nabycie i umorzenie jednostek funduszy inwestycyjnych oraz księgowanie i rozliczanie tych transakcji.
  26. Wykonywanie operacji na prawach wynikających z posiadania papierów wartościowych i funduszy inwestycyjnych.
  27. Aktualizacja danych statycznych; systemowych i klientowskich, w różnych aplikacjach i dla wielu produktów, w tym parametryzacja platform aplikacji w zakresie profili użytkowników i ich uprawnień, kont klientów, kursów walutowych, stawek procentowych.
  28. Wykonywanie czynności technicznych związanych z otwieraniem, zamykaniem i utrzymywanie rachunków klientów Usługobiorcy, otwieranie kont typu Safekeeping, depozytów wiadomości swift obsługa dyspozycji księgowych związanych z rachunkami
  29. Gromadzenie i weryfikacja dokumentacji w celu umożliwienia Usługobiorcy autoryzacji zleceń w systemie płatniczym.
  30. Rejestrowanie, aktualizacja i archiwizacja dokumentacji dotyczącej rachunków klientów Usługobiorcy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług wykonywane usługi podlegają opodatkowaniu według stawki podstawowej 23%...

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22%. Stawka ta w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r., do dnia 31 grudnia 2013 r., na postawie przepisów przejściowych wynosi 23% (art. 146a pkt 1 ustawy o VAT).

W przepisach ustawy o VAT jak i przepisach wykonawczych do ustawy zostały określone preferencyjne stawki podatku jak i zwolnienia od podatku, jednak dotyczą one innych czynności niż wykonywane przez wnioskodawcę. Jak wynika z art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146a pkt 2, 2a ustawy o VAT stawki obniżone (5%, 8%) mają zastosowanie do czynności określonych w załącznikach do ustawy nr 3 i nr 10. W przedmiotowych załącznikach nie występują usługi polegające na przetwarzaniu danych. Natomiast usługi zwolnione od podatku zostały określone w art. 43 ustawy o VAT. W katalogu czynności zwolnionych brak jest usług polegających na przetwarzaniu danych. Odwołując się do przepisów rozporządzenia w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o VAT z dnia 4 kwietnia 2011 r. (Dz. U. Nr 73, poz. 392 z pózn. zm.), które dodatkowo określa czynności podlegające obniżonym stawkom podatku i zwolnieniu od podatku brak jest regulacji, która obejmowałaby usługi przetwarzania danych jako korzystające z takich preferencji podatkowych.

Przedstawione stanowisko potwierdza wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie Indywidualna interpretacja przepisów prawa podatkowego znak: IPPP2/443-26/11-3/MM z dnia 22 kwietnia 2011 roku, w której stwierdzono, iż „(...) usługi przetwarzania danych, usługi informatyczne lub usługi w zakresie oprogramowania związane z techniczną obsługą kart płatniczych nie będą korzystały po 1 stycznia 2011 r. ze zwolnienia z podatku VAT, z uwagi na fakt niewypełnienia dyspozycji przepisów będących podstawą tego zwolnienia. W konsekwencji usługi te będą opodatkowane według stawki podstawowej w wysokości 23%”.

W związku z powyższym świadczenie przedmiotowych usług zdaniem Spółki podlega opodatkowaniu według podstawowej stawki podatku VAT wynoszącej 23%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na mocy art. 5a ustawy o VAT, obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r., towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Natomiast w myśl art. 8 ust. 1 ww. ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Stawka podatku, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże zgodnie z art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, przewidują dla niektórych towarów i usług stawki obniżone lub zwolnienie od podatku.

W myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1. Zgodnie z brzmieniem art. 146a pkt 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Jednocześnie, w myśl art. 41 ust. 2a, dla towarów wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy stawka podatku wynosi 5%.

Mając powyższe na względzie wskazać należy, że z uwagi na to, iż obniżone stawki podatku mają charakter wyjątkowy, winny mieć zastosowanie do towarów i usług wskazanych wprost przez ustawodawcę w ustawie o podatku od towarów i usług lub w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Zatem, aby możliwe było zastosowanie 8% bądź 5% stawki podatku VAT dany towar bądź dana usługa powinny być wymienione w odpowiednim załączniku do ustawy lub w rozporządzeniu wykonawczym.

Będące przedmiotem zapytania usługi, świadczone przez Wnioskodawcę nie stanowią żadnych z usług wymienionych w ww. przepisach, w związku z czym nie korzystają z opodatkowania preferencyjnymi stawkami podatku VAT.

Analizując kwestię zwolnienia z podatku VAT pod uwagę należy wziąć art. 43 ustawy o VAT.

I tak, na podstawie przepisu art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy, zwalnia się od podatku transakcje, łącznie z pośrednictwem, dotyczące walut, banknotów i monet używanych jako prawny środek płatniczy, z wyłączeniem banknotów i monet będących przedmiotami kolekcjonerskimi, za które uważa się monety ze złota, srebra lub innego metalu oraz banknoty, które nie są zwykle używane jako prawny środek płatniczy, lub które mają wartość numizmatyczną.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy, zwalnia się od podatku usługi zarządzania:

  1. funduszami inwestycyjnymi i zbiorczymi portfelami papierów wartościowych - w rozumieniu przepisów o funduszach inwestycyjnych,
  2. portfelami inwestycyjnymi funduszy inwestycyjnych, o których mowa w lit. a, lub ich częścią,
  3. ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi w rozumieniu przepisów o działalności ubezpieczeniowej,
  4. otwartymi funduszami emerytalnymi w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, a także Funduszem Gwarancyjnym utworzonym na podstawie tych przepisów,
  5. pracowniczymi programami emerytalnymi w rozumieniu przepisów o pracowniczych programach emerytalnych,
  6. obowiązkowym systemem rekompensat oraz funduszem rozliczeniowym utworzonymi na podstawie przepisów prawa o publicznym obrocie papierami wartościowymi, a także innymi środkami i funduszami, które są gromadzone lub tworzone w celu zabezpieczenia prawidłowego rozliczenia transakcji zawartych w obrocie na rynku regulowanym w rozumieniu tych przepisów albo w obrocie na giełdach towarowych w rozumieniu przepisów o giełdach towarowych, przez partnera centralnego, agenta rozrachunkowego lub izbę rozliczeniową w rozumieniu przepisów o ostateczności rozrachunku w systemach płatności i systemach rozrachunku papierów wartościowych oraz zasadach nadzoru nad tymi systemami.

W art. 43 ust. 8 cyt. ustawy ustawodawca wyjaśnił, że przez zarządzanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 12, rozumie się:

  1. zarządzanie aktywami;
  2. dystrybucję tytułów uczestnictwa;
  3. tworzenie rejestrów uczestników administrowanie nimi;
  4. prowadzenie rachunków i rejestrów aktywów;
  5. przechowywanie aktywów.

Natomiast stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 37 ustawy, zwolnieniu z podatku podlegają usługi ubezpieczeniowe, usługi reasekuracyjne i usługi pośrednictwa w świadczeniu usług ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych, a także usługi świadczone przez ubezpieczającego w zakresie zawieranych przez niego umów ubezpieczenia na cudzy rachunek, z wyłączeniem zbywania praw nabytych w związku z wykonywaniem umów ubezpieczenia i umów reasekuracji.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 38, zwalnia się od podatku usługi udzielania kredytów lub pożyczek pieniężnych oraz usługi pośrednictwa w świadczeniu usług udzielania kredytów lub pożyczek pieniężnych, a także zarządzanie kredytami lub pożyczkami pieniężnymi przez kredytodawcę lub pożyczkodawcę. Ponadto na mocy art. 43 ust. 1 pkt 39 ustawy, zwolnieniu podlegają usługi w zakresie udzielania poręczeń, gwarancji i wszelkich innych zabezpieczeń transakcji finansowych i ubezpieczeniowych oraz usługi pośrednictwa w świadczeniu tych usług, a także zarządzanie gwarancjami kredytowymi przez kredytodawcę lub pożyczkodawcę.

Stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy, zwalnia się od podatku usługi w zakresie depozytów środków pieniężnych, prowadzenia rachunków pieniężnych, wszelkiego rodzaju transakcji płatniczych, przekazów i transferów pieniężnych, długów, czeków i weksli oraz usługi pośrednictwa w świadczeniu tych usług.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy, zwolnieniu podlegają usługi, których przedmiotem są instrumenty finansowe, o których mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz. U. z 2010 r. Nr 211, poz. 1384), z wyłączeniem przechowywania tych instrumentów i zarządzania nimi, oraz usługi pośrednictwa w tym zakresie. Natomiast w myśl art. 43 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług, zwolnienie od podatku stosuje się również do świadczenia usługi stanowiącej element usługi wymienionej w ust. 1 pkt 7 i 37-41, który sam w sobie stanowi odrębną całość i jest właściwy oraz niezbędny do świadczenia usługi zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 7 i 37-41.

Zgodnie z art. 43 ust. 14, przepisu ust. 13 nie stosuje się do świadczenia usług stanowiących element usług pośrednictwa, o których mowa w ust. 1 pkt 7 i 37-41. Dokonując analizy pojęć użytych do opisania zwolnień, o których mowa wyżej należy podkreślić, że winny one być interpretowane w sposób ścisły, gdyż zwolnienia te stanowią odstępstwa od ogólnej zasady. Zwolnienia stanowią pojęcia autonomiczne prawa wspólnotowego, które mają na celu uniknięcie rozbieżności pomiędzy państwami członkowskimi w stosowaniu systemu podatku VAT i które należy sytuować w ogólnym kontekście wspólnego systemu podatku VAT.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca świadczy szereg usług. Usługi te kwalifikowane są przez Wnioskodawcę jako usługi przetwarzania danych. Według Wnioskodawcy przedmiotowe usługi nie korzystają z preferencji podatkowych.

Biorąc pod uwagę opisaną we wniosku treść stanu faktycznego oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego tut. Organ podatkowy stwierdza, iż stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe. Kluczową rolę w rozwiązaniu problemu stosowania zwolnienia dla przedmiotowych usług odgrywają przepisy art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy o VAT, zgodnie z którym zwolnione od podatku są usługi zarządzania m.in. funduszami, takimi jak fundusze inwestycyjne, kapitałowe, emerytalne. Zatem w przedmiotowej sprawie należy wyjaśnić, czy przedmiotowe usługi stanowią usługi, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy o VAT. Przede wszystkim, aby mówić o wskazanym zwolnieniu, dane usługi muszą być uznane za usługi zarządzania, gdzie na potrzeby omawianej regulacji ustawodawca sformułował w art. 43 ust. 8 legalną definicję, co należy rozmieć pod pojęciem usług zarządzania. Konfrontując przedstawiony we wniosku stan faktyczny z powyższymi regulacjami prawnymi należy stwierdzić, iż nie mamy w analizowanej sprawie do czynienia z usługami zarządzania, w rozumieniu art. 43 ust. 8 ustawy, w szczególności zarządzania funduszami. Z opisu usług wymienionych w stanie faktycznym nie wynika bowiem aby polegały one na wykonywaniu czynności, o których mowa w tym przepisie, a więc na zarządzaniu aktywami, dystrybucji tytułów uczestnictwa, tworzeniu rejestrów uczestników i administrowaniu nimi, prowadzeniu rachunków i rejestrów aktywów oraz przechowywaniu aktywów. Przedmiotowe usługi nie korzystają zatem ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy o VAT.

Należy ponadto stwierdzić, iż analizowanych usług nie można zaliczyć także do usług finansowych, o których mowa w przepisach art. 43 ust. 1 pkt 7, 38, 39, 40 i 41 ustawy o VAT, jak również nie spełniają one przesłanek do uznania ich za usługi pomocnicze, o których mowa w art. 43 ust. 13 ustawy. W cytowanych przepisach art. 43 ust. 1 pkt 7, 38, 39, 40 i 41 ustawy o VAT ustawodawca nie wymienił usług, o których mowa we wniosku Spółki. Usługi te nie stanowią również elementu usług finansowych, obejmującego funkcje charakterystyczne dla usługi finansowej oraz niezbędnego do świadczenia usługi finansowej. Wnioskodawca świadcząc opisane usługi na rzecz klientów nie spełnia zatem żadnej z przesłanek opisanych w ww. przepisach dotyczących zwolnień od podatku VAT dla usług finansowych. Opis przedmiotowych usług wskazuje natomiast, że świadczone przez Spółkę usługi stanowią czynności wyłącznie techniczno-administracyjne związane – jak wskazuje Spółka z przetwarzaniem danych, co uniemożliwia zastosowanie zwolnienia dla tych usług.

Konkludując należy stwierdzić, iż usługi przetwarzania danych, o których mowa we wniosku nie mieszczą się w zakresie zwolnień ani w zakresie stawek preferencyjnych przewidzianych przepisami dotyczącymi podatku VAT. W konsekwencji usługi te podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT według stawki podstawowej w wysokości 23%.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj