Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPB4/4511-755/15/AS
z 14 kwietnia 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 29 grudnia 2015 r. (data wpływu 31 grudnia 2015 r.), uzupełnionym w dniu 7 marca 2016 r. (pismem z dnia 4 marca 2016 r.) oraz w dniu 21 marca 2016 r. (pismem z dnia 17 marca 2016 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych odpłatnego zbycia nieruchomości jest:


  • nieprawidłowe w odniesieniu do części nieruchomości przypadającej na drogę,
  • prawidłowe w pozostałym zakresie.


UZASADNIENIE


W dniu 31 grudnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych odpłatnego zbycia nieruchomości. Wniosek został następnie uzupełniony w dniach: 7 marca 2016 r. i 21 marca 2016 r. (pismami z dni: 4 marca 2016 r. i 17 marca 2016 r.)


We wniosku tym oraz jego uzupełnieniach przedstawiono następujący stan faktyczny.


Wnioskodawca zakupił nieruchomość rolną, którą sprzedał w całości na mocy aktu notarialnego z dnia 30 września 2015 r., Całość nieruchomości o powierzchni 25,76 ha nabyła spółka z o.o. W związku ze sprzedażą nieruchomość nie utraciła charakteru rolnego i nadal stanowi część gospodarstwa rolnego będącego własnością Sp. z o.o. Od momentu nabycia nieruchomość była, jak również jest wykorzystywana do działalności rolniczej.

Przyczyną sprzedaży działki nr 58 był wiek Wnioskodawcy i odległość od miejsca zamieszkania powodująca trudności w bezpośrednim nadzorze właścicielskim. Wnioskodawca wcześniej dokonał zakupu innych nieruchomości rolnych, które w przeszłości stanowiły razem z działką nr 58 gospodarstwo rolne prowadzone przez rodzinę do 1939 roku. Dokonał sprzedaży nieruchomości, które stanowią wraz z działką nr 58 zwarty kompleks rolny. W przyszłości nie planuje zbywać innych nieruchomości.

Wnioskodawca kupił nieruchomość jako spadkobierca byłych właścicieli. Celem było prowadzenie gospodarstwa rolnego poprzez odpowiedniego zarządcę oraz zachowanie jego historycznej wartości, ważnej dla całej rodziny. W chwili obecnej Wnioskodawca nie posiada gospodarstwa rolnego i nie posiada statusu rolnika, obecnie nie utrzymuje się z rolnictwa. W momencie zakupu stan zdrowia Wnioskodawcy był o wiele lepszy, dopiero choroba w 2013 roku i pobyt w szpitalu spowodował brak możliwości samodzielnego gospodarowania, a bezpośredni nadzór produkcji rolnej i poczynań pełnomocnika zaczął powodować trudności.

Nieruchomość rolna oznaczona w ewidencji gruntów numerem 58 stanowi część zwartego kompleksu rolnego - gospodarstwa rolnego, które Wnioskodawca nabył korzystając z prawa pierwszeństwa nabycia jako spadkobierca byłego właściciela na podstawie art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa, dnia 4 kwietnia 2012 r. na mocy aktu notarialnego XXXXX/XXXX. Przeniesienie prawa własności działki nr 58 nastąpiło 28 września 2015 r. na mocy aktu notarialnego w związku z toczącym się w sprawie przedmiotowej nieruchomości z powództwa Wnioskodawcy postępowaniem o zwrot przed Wojewodą, WSA i NSA. Od momentu nabycia nieruchomość była i nadal jest wykorzystywana w działalności rolniczej. W gospodarstwie rolnym prowadzone były prace dotyczące przede wszystkim produkcji roślinnej (orki, siew, opryski, zbiory zbóż). Nieruchomość rolna zawierająca powierzchni 25,7600 ha, oznaczona w ewidencji gruntów numerem 58, jest opisana jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych Lzr-PsIV-3,77 ha, LzrPsV-21,58 ha, pastwiska trwałe PsV-0,20 ha i drogi 0,21 ha. Jedyną nieruchomością, którą Wnioskodawca zakupił i później sprzedał jest nieruchomość rolna (gospodarstwo rolne wraz z zespołem pałacowo-parkowym, stanowiącym część tego gospodarstwa - majątku ziemskiego). Przeniesienie prawa własności (zakup) przeważającej części majątku nastąpiło 4 kwietnia 2012 r. na mocy aktu notarialnego. Przeniesienie prawa własności pozostałej części nieruchomości nastąpiło po zakończeniu postępowania sądowego o jego zwrot, tj. w 2014 i 2015 roku. Powodem sprzedaży było pogorszenie się stanu zdrowia Wnioskodawcy. Całość nieruchomości rolnej została sprzedana jednemu, temu samemu nabywcy - dzierżawcy tej nieruchomości, który wykorzystuje ją na prowadzenie działalności rolniczej. Przeniesienie prawa własności przeważającej części majątku nastąpiło w 2014 roku, etapami po uzyskaniu oświadczeń z Agencji Nieruchomości Rolnych o nie skorzystaniu z prawa pierwokupu nieruchomości oraz możliwości finansowych dzierżawcy. Przeniesienie prawa własności działki nr 58, jako części składowej sprzedanej nieruchomości rolnej nastąpiło 28 października 2015 r. na mocy aktu notarialnego, tj. niezwłocznie po uregulowaniu jej stanu prawnego. Nabywca dokonał zakupu opisanej we wniosku nieruchomości w celu jej włączenia do prowadzonego gospodarstwa rolnego, co zostało zaznaczone w umowie sprzedaży. Po sprzedaży nie nastąpiło wyłączenie przedmiotowego gruntu z produkcji rolnej ani zmiana sposobu jego użytkowania, nieruchomość nadal jest wykorzystywana w działalności rolniczej.

Działka nr 58 jest niezabudowaną nieruchomością rolną, która zawiera łącznie powierzchni 25,76 ha. Zgodnie z definicją gospodarstwa rolnego zawartą w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1381 z późn. zm.) może stanowić odrębne gospodarstwo rolne, ale jest częścią większej nieruchomości - gospodarstwa rolnego, które Wnioskodawca nabył korzystając z prawa pierwszeństwa nabycia jako spadkobierca byłego właściciela na podstawie art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa, dnia 4 kwietnia 2012 r. na mocy aktu notarialnego XXXXX/XXXX. Nieruchomość rolna opisana we wniosku (oznaczona w ewidencji gruntów numerem 58) stanowi część zwartego kompleksu rolnego - gospodarstwa rolnego, tj. stanowi część gospodarstwa rolnego, które było prowadzone przez rodzinę Wnioskodawcy do 1939 r. i które zostało jej później odebrane i upaństwowione w wyniku reformy rolnej. Postępowanie dotyczyło zwrotu majątku rolnego upaństwowionego spadkobiercom w wyniku reformy rolnej w skład którego wchodziła również działka nr 58. Postępowanie w sprawie działki 58 nie zostało zakończone, Wnioskodawca nie wykorzystał trybu odwoławczego do końca z uwagi na jego przewlekłość i zrezygnował z dochodzenia zwrotu działki, a w zamian za to skorzystał z prawa pierwokupu na podstawie art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa.


Wobec powyższego zadano następujące pytanie:


Czy przychód uzyskany ze sprzedaży nieruchomości rolnej korzysta ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?


Zdaniem Wnioskodawcy:

Zgodnie z art. 21 ust 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z tytułu sprzedaży całości lub części nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego.

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiuje pojęcia „gospodarstwo rolne”. W celu wyjaśnienia tej kwestii odsyła zgodnie z dyspozycją art. 2 ust. 4 ww. ustawy do przepisów ustawy z dnia 15 listopada 1984 r o podatku rolnym (Dz. U. z 2013 r, poz. 1381 z późn. zm.)

Stosownie do art. 2 ust. 1 ustawy o podatku rolnym, za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów, sklasyfikowanych w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.

Szczegółowe określenie, jakie rodzaje gruntów wchodzą w skład gospodarstwa rolnego, co decyduje o zakresie zwolnienia od podatku dochodowego przychodu ze sprzedaży takich gruntów, wymaga odniesienia się do klasyfikacji zawartej w rozporządzeniu Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. Nr 38, poz. 454. z późn. zm.) oraz Załącznika Nr 6 do tego rozporządzenia.

Zgodnie z § 67 ww. rozporządzenia, użytki gruntowe wykazywane w ewidencji dzielą się na następujące grupy:


  1. grunty rolne,
  2. grunty leśne,
  3. grunty zabudowane i zurbanizowane,
  4. użytki ekologiczne, oznaczone symbolem złożonym z litery "E" oraz symbolu odpowiedniego użytku gruntowego określającego sposób zagospodarowania lub użytkowania terenu, np E-Ws, E-Wp, E-Ls, E-Lz, E-N, E-Ps, E-R.
  5. (uchylony),
  6. grunty pod wodami,
  7. tereny różne oznaczone symbolem – Tr.


Stosownie natomiast do treści § 68 ust 1 ww. rozporządzenia, grunty rolne dzielą się na:


  1. użytki rolne, do których zalicza się.

    1. grunty orne, oznaczone symbolem – R,
    2. sady, oznaczone symbolem - S.
    3. łąki trwałe, oznaczone symbolem -Ł,
    4. pastwiska trwałe, oznaczone symbolem – Ps,
    5. grunty rolne zabudowane, oznaczone symbolem – Br,
    6. grunty pod stawami, oznaczone symbolem - Wsr,
    7. grunty pod rowami, oznaczone symbolem – W,
    8. grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, oznaczone symbolem -Lzr,

  2. nieużytki, oznaczone symbolem –N.


Z powyższego jednoznacznie wynika, ze zwolnienie od podatku dochodowego przychodów ze sprzedaży gruntów rolnych uwarunkowane jest następującymi przesłankami:


  1. zbywane grunty muszą być zakwalifikowane jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych,
  2. muszą stanowić gospodarstwo rolne (tj. będący własnością osoby fizycznej obszar gruntów o łącznej powierzchni, co najmniej 1 ha) lub jego część składową,
  3. grunty nie mogą utracić wskutek sprzedaży rolnego charakteru.


W świetle obowiązującego stanu prawnego, stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe w odniesieniu do części nieruchomości przypadającej na drogę oraz prawidłowe w pozostałym zakresie.


Zgodnie z treścią art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy źródłem przychodów jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:


  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,
  4. innych rzeczy,


  • jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a)-c) - przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany.


W świetle powyższego, jeżeli odpłatne zbycie nieruchomości lub ww. praw majątkowych następuje przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie i nie zostaje dokonane w wykonaniu działalności gospodarczej stanowi źródło przychodu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Jednakże na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zwolnione od podatku dochodowego są przychody uzyskane z tytułu sprzedaży całości lub części nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego; zwolnienie nie dotyczy przychodu uzyskanego ze sprzedaży gruntów, które w związku z tą sprzedażą utraciły charakter rolny.

Ustawa o podatku dochodowym nie zawiera definicji pojęcia „gospodarstwo rolne”. W celu wyjaśnienia tej kwestii odsyła, zgodnie z dyspozycją art. 2 ust. 4 ww. ustawy, do przepisów ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1381). Stosownie do art. 2 ust. 1 ustawy o podatku rolnym za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów, sklasyfikowanych w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.

Zgodnie z postanowieniami § 67 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2015 r., poz. 542), użytki gruntowe wykazywane w ewidencji dzielą się na następujące grupy:


  1. grunty rolne,
  2. grunty leśne,
  3. grunty zabudowane i zurbanizowane,
  4. użytki ekologiczne, oznaczone symbolem złożonym z litery "E" oraz symbolu odpowiedniego użytku gruntowego określającego sposób zagospodarowania lub użytkowania terenu, np. E-Ws, E-Wp, E-Ls, E-Lz, E-N, E-Ps, E-R,
  5. (uchylony),
  6. grunty pod wodami,
  7. tereny różne oznaczone symbolem - Tr.


Stosownie do treści § 68 ust. 1 ww. rozporządzenia grunty rolne dzielą się na:


  1. użytki rolne, do których zalicza się.

    1. grunty orne, oznaczone symbolem – R,
    2. sady, oznaczone symbolem - S.
    3. łąki trwałe, oznaczone symbolem -Ł,
    4. pastwiska trwałe, oznaczone symbolem – Ps,
    5. grunty rolne zabudowane, oznaczone symbolem – Br,
    6. grunty pod stawami, oznaczone symbolem - Wsr,
    7. grunty pod rowami, oznaczone symbolem – W,
    8. grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, oznaczone symbolem -Lzr,

  2. nieużytki, oznaczone symbolem –N.


Natomiast w świetle § 68 ust. 3 pkt 7 lit. a) drogi zaliczane są do terenów komunikacyjnych i stanowią grunty zabudowane i zurbanizowane.

Z powyższego wynika, że zastosowanie zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy uzależnione zostało od wystąpienia następujących przesłanek:


  • zbywane grunty muszą być zakwalifikowane jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych,
  • muszą stanowić gospodarstwo rolne (tj. będący własnością osoby fizycznej obszar gruntów o łącznej powierzchni co najmniej 1 ha) lub jego część składową,
  • grunty nie mogą utracić wskutek sprzedaży rolnego charakteru.


Niewątpliwie analizowane zwolnienie – przy spełnieniu pozostałych warunków do niego uprawniających – obejmuje tylko przychody ze sprzedaży gruntów wchodzących w skład gospodarstwa rolnego, a więc sklasyfikowanych jako użytki rolne, w tym grunty orne, sady, łąki trwałe, pastwiska trwałe, grunty rolne zabudowane, rowy oraz grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych.

Dla skorzystania z przedmiotowego zwolnienia koniecznym jest również, aby zbywane grunty zachowały charakter rolny. Oceniając spełnienie przesłanki dotyczącej charakteru rolnego gruntu należy zwrócić uwagę przede wszystkim na faktyczny zamiar nabywcy co do dalszego przeznaczenia nieruchomości. Cel nabycia gruntów może wynikać z charakteru nabywcy, jak również z innych okoliczności związanych z daną transakcją. Należy ponadto wskazać, iż utrata charakteru rolnego w związku ze sprzedażą może wystąpić bezpośrednio po sprzedaży, ale może nastąpić dopiero w przyszłości, jednakże w momencie sprzedaży strony umowy winny być świadome celu zakupu i przeznaczenia gruntów.

O utracie charakteru rolnego gruntów świadczy wyłączenie tych gruntów z produkcji rolnej, polegające na faktycznym przekształceniu sposobu ich użytkowania, niezależnie od statusu prawnego tych gruntów i zmian w stosownych ewidencjach i dokumentach. Przy ocenie utraty charakteru rolnego nie jest zatem podważany czy kwestionowany status prawny gruntów, lecz ocenie podlega całokształt okoliczności faktycznych, które mogą świadczyć o utracie ich rolnego sposobu użytkowania. Jednocześnie utraty charakteru rolnego, do której w swej dyspozycji odwołuje się art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie należy utożsamiać bezpośrednio oraz wyłącznie z utratą tego charakteru w sensie prawnym, ale jak wykazano powyżej – przede wszystkim w sensie faktycznym.

Mając na uwadze przedstawione uregulowania prawne, wskazać należy, że tylko przychód uzyskany ze sprzedaży gruntów wchodzących w skład gospodarstwa rolnego może, przy zachowaniu rolnego charakteru tych gruntów, korzystać ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wnioskodawca może więc w oparciu o niniejszy przepis skorzystać ze zwolnienia przy sprzedaży nieruchomości obejmującej grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych oraz pastwiska trwałe. Przychód uzyskany z tego tytułu w sytuacji gdy, jak wykazano we wniosku, w związku z tą sprzedażą grunty nie utraciły rolnego charakteru, nie podlega opodatkowaniu z uwagi na objęcie dyspozycją art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Analizowanemu zwolnieniu nie podlega natomiast przychód ze sprzedaży w części dotyczącej drogi, bowiem nie wchodzi ona w skład gospodarstwa rolnego w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy o podatku rolnym.

W związku z tym dochód ze zbycia nieruchomości przypadający na drogę podlega opodatkowaniu 19% podatkiem dochodowym, zgodnie z art. 30e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zaznaczyć jednak należy, iż zastosowanie zwolnienia z opodatkowania leży w interesie podatnika, więc to po jego stronie spoczywa obowiązek wykazania, iż spełnia przesłanki do zwolnienia.

Ponadto, okoliczność, czy dana nieruchomość w wyniku sprzedaży utraciła charakter rolny może podlegać szczegółowej weryfikacji przez organ podatkowy w toku ewentualnego postępowania podatkowego. Zatem obowiązek udowodnienia ich zaistnienia ciąży na podatniku, tj. osobie, która skorzystała ze zwolnienia. Zaś indywidualna interpretacja przepisów prawa jest jedynie przedstawieniem poglądu organu dotyczącego rozumienia treści przepisów prawa podatkowego i sposobu ich zastosowania w odniesieniu do określonej sprawy indywidualnej.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj