Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/4512-98/16-2/ISZ
z 22 kwietnia 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 4 lutego 2016 r. (data wpływu 8 lutego 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia okresu rozliczeniowego w którym przysługuje prawo do odliczenia podatku wynikającego z faktur korygujących - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 8 lutego 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia okresu rozliczeniowego w którym przysługuje prawo do odliczenia podatku wynikającego z faktur korygujących.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:


Spółka (UK) Limited (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest podmiotem prawa brytyjskiego, zarejestrowanym na potrzeby podatku od towarów i usług (dalej: VAT) w Polsce. Wnioskodawca nie ma stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium Polski.


W ramach prowadzonej działalności Spółka dokonuje transakcji handlowych również z przedsiębiorstwami z państw Unii Europejskiej, w tym polskimi, m.in.:

  1. kontrahentem polskim (dalej: M Poland),
  2. kontrahentem holenderskim (dalej: M Holdings).

M Poland jest spółką z siedzibą w Polsce będącą podatnikiem podatku od wartości dodanej w rozumieniu Ustawy, która w ramach analizowanej transakcji pełni funkcje producenta i dystrybutora zabawek.


M Holdings to holenderska spółka, która nie ma stałego miejsca prowadzenia działalności w Polsce, jednak jest zarejestrowana w Polsce na potrzeby VAT.


Wnioskodawca, M Poland i M Holdings to podmioty należące do tej samej grupy kapitałowej.


Począwszy od maja 2011 roku, Spółka dokonuje transakcji handlowych, których przedmiotem są towary w ramach tzw. „transakcji łańcuchowych” w rozumieniu art. 7 ust. 8 Ustawy, tj. według następującego schematu:


M Poland sprzedaje towary na rzecz M Holdings, która następnie odsprzedaje te same towary do Wnioskodawcy, a ten odsprzedaje do kontrahentów na terytorium Wielkiej Brytanii. Zamówienia na towary są składane przez kontrahentów do Wnioskodawcy. Towary są wysyłane bezpośrednio z Polski do kraju kontrahenta, przy czym M Poland wystawia fakturę na M Holdings, M Holdings wystawia fakturę na Wnioskodawcę, a Wnioskodawca fakturuje kontrahentów z Wielkiej Brytanii.


Dotychczas, Wnioskodawca rozpoznawał omawiane transakcje jako wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (pod brytyjskim numerem VAT) od M Holdings na terytorium Wielkiej Brytanii.


W ostatnim czasie kontrahent Wnioskodawcy - M Holdings - ustalił, że w świetle art. 22 ust. 3 Ustawy oraz zgodnie z opisanymi warunkami transakcji, w przypadku dostaw towarów dokonywanych na rzecz Wnioskodawcy, gdzie finalnymi odbiorcami byli kontrahenci w Wielkiej Brytanii, przeniesienie prawa do dysponowania towarami jak właściciel pomiędzy M Holdings a Spółką, miało miejsce na terytorium Polski. W konsekwencji, M Holdings dokonał korekty rozliczeń transakcji z Wnioskodawcą, wystawiając na jego rzecz faktury korygujące, ujawniające polski numer VAT Spółki i zmieniające status przedmiotowych dostaw z wewnątrzwspólnotowych, opodatkowanych stawką 0%, na krajowe, opodatkowane w Polsce stawką 23%. Korekta rozliczeń obejmowała okres od maja 2011 roku do grudnia 2014 roku.

Reklasyfikacja transakcji przez M Holdings wynikała także z ustaleń kontroli podatkowej przeprowadzonej za wybrane okresy rozliczeniowe. W toku kontroli, wykryte zostało błędne raportowanie opisanych transakcji jako wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów opodatkowanej stawką 0% VAT w Polsce. Tym samym, M Holdings zgodził się ze stanowiskiem organu podatkowego, wystawił faktury zawierające kwoty VAT i skorygował odpowiednio deklaracje VAT za okres kontrolowany, jak również za pozostałe okresy rozliczeniowe, w których przedmiotowe transakcje zostały błędnie zaraportowane jako wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów. Wystawienie faktur zawierających VAT i ich doręczenie Wnioskodawcy miało miejsce na bieżąco, po identyfikacji ww. nieprawidłowości.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy Wnioskodawca ma prawo obniżyć kwotę podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur korygujących, dokumentujących lokalne dostawy towarów, w okresie rozliczeniowym, w którym Wnioskodawca otrzymał przedmiotowe faktury korygujące zawierające kwoty VAT lub w dwóch kolejnych okresach rozliczeniowych?


Zdaniem Wnioskodawcy:


Wnioskodawca stoi na stanowisku, że ma prawo obniżyć kwotę podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur korygujących, dokumentujących lokalne dostawy towarów, w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym Wnioskodawca otrzymał fakturę korygującą, zmieniającą status dostawy z wewnątrzwspólnotowej na krajową, bądź w jednym z dwóch następnych okresów rozliczeniowych.


Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy.




Stosownie do art. 22 ust. 1 Ustawy, miejscem dostawy towarów jest w przypadku towarów wysyłanych lub transportowanych przez dokonującego ich dostawy, ich nabywcę lub przez osobę trzecią - miejsce, w którym towary znajdują się w momencie rozpoczęcia wysyłki lub transportu do nabywcy.


W przedstawionym stanie faktycznym M Poland sprzedaje towary na rzecz M Holdings, która następnie odsprzedaje te same towary do Wnioskodawcy, a ten do kontrahentów mających siedzibę na terytorium Wielkiej Brytanii. Prawo do dysponowania towarami jak właściciel przechodzi pomiędzy M Holdings a Wnioskodawcą na terytorium Polski.


W konsekwencji transakcje między M Holdings a Wnioskodawcą należy uznać za transakcje, które poprzedzają transport towarów i jako takie są w świetle art. 22 ust. 3 Ustawy dokonywane w miejscu rozpoczęcia transportu towarów, a więc na terytorium Polski, stanowiąc tym samym dostawy krajowe opodatkowane stawką podstawową 23%.




Zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 86 ust. 1 Ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W zaistniałym stanie faktycznym, każdy z podmiotów zawierających umowę z następnym dysponuje w sensie prawnym towarem jak właściciel. Należy więc przyjąć, że spełnione są cechy do uznania każdej transakcji za dostawę towaru w rozumieniu art. 7 ust. 1 Ustawy. W konsekwencji, każdy z dostawców jest zobowiązany do wystawienia faktury VAT i do rozliczenia należnego podatku VAT, a nabywca ma prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów. Tym samym, Wnioskodawca jest zobowiązany do wystawienia faktur VAT na kontrahentów z siedzibą w Wielkiej Brytanii i do rozliczenia należnego podatku VAT (tj. jak dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów).

Opis przedstawionego stanu faktycznego wyraźnie wskazuje, że Wnioskodawca nabywa towary, które są przez niego wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tj. dalszej odsprzedaży. Tym samym, przysługuje mu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia przedmiotowych towarów, na podstawie wystawionych przez M Holdings faktur korygujących zmieniających status przedmiotowych dostaw z wewnątrzwspólnotowych, opodatkowanych stawką 0%, na krajowe, opodatkowane stawką 23%.




Niezależnie od powyższego, w art. 88 Ustawy, zawarty został katalog wyłączeń od odliczenia lub zwrotu podatku. Ustęp 3a powołanego przepisu wskazuje w punktach 1-4, że nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego między innymi faktury, gdy:

  • zostały wystawione przez podmiot nieistniejący,
  • dokumentowana transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku,
  • wystawione faktury lub faktury korygujące stwierdzają czynności, które nie zostały dokonane.


Ponadto, ustęp 4 ww. przepisu stanowi, że obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.


W tym miejscu należy podkreślić, że przedmiotowe transakcje i potwierdzające je dokumenty nie znajdują się w katalogu wyłączeń określonym w art. 88 Ustawy. Faktury korygujące, o których mowa zostały bowiem wystawione przez podmiot istniejący (M Holdings) na Wnioskodawcę - podatnika zarejestrowanego jako podatnik VAT czynny zgodnie z art. 96 Ustawy. Ponadto, realizowane przez dostawcę transakcje stanowią czynności objęte VAT, tj. dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ust. 1 Ustawy.




Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a Ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.


Na podstawie art. 86 ust. 10 Ustawy, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego powstaje w rozliczeniu za okres, w którym w odniesieniu do nabytych lub importowanych przez podatnika towarów i usług powstał obowiązek podatkowy.


Zgodnie z art. 86 ust. 10b pkt 1 Ustawy, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w przypadku, o którym mowa w art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a, powstaje nie wcześniej niż w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę lub dokument celny.


Natomiast zgodnie z art. 86 ust. 11 Ustawy, jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego w terminach określonych w ust. 10, 10d i 10e, może obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych.


Należy wskazać, że w przedstawionym stanie faktycznym w momencie dokonywania nabycia towarów, Spółka nie dysponowała fakturami, z których wynikałaby kwota podatku VAT naliczonego, podlegającego odliczeniu. Wynika to z faktu, że M Holdings zaklasyfikował przedmiotowe dostawy jako wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów. Dopiero w okresie późniejszym wskazany kontrahent Wnioskodawcy dokonał zmiany klasyfikacji dostaw z wewnątrzwspólnotowych, opodatkowanych stawką 0%, na krajowe, wystawiając na rzecz Spółki faktury korygujące, ujawniające polski numer VAT Spółki i opodatkowane stawką 23%. Tym samym, w momencie nabycia towarów od M Holdings, Wnioskodawca nie spełniał wymogów formalnych do odliczenia podatku VAT naliczonego - nie był w posiadaniu faktur, które potwierdzałyby wysokość podatku naliczonego i stanowiły podstawę jego odliczenia.

Dopiero po zmianie klasyfikacji omawianych dostaw i wystawieniu faktur korygujących przez dostawcę Spółka otrzymała dokumenty stanowiące podstawę do odliczenia podatku naliczonego z tytułu dokonanego nabycia towarów, tj. faktury wystawione na polski numer VAT Spółki z prawidłową stawką podatku VAT - tj. 23%.

Podkreślić należy, że bez spełnienia warunku formalnego posiadania faktury lub dokumentu celnego podatnik nie może w ogóle skorzystać z przysługującego mu prawa do obniżenia kwot podatku należnego o kwoty podatku naliczonego (pomimo, że obowiązek podatkowy u dostawcy powstał), a które to prawo jest fundamentalnym uprawnieniem podatnika leżącym u podstaw zasady neutralności podatku VAT na każdym etapie obrotu i jest instytucją kluczową dla całego systemu VAT.

Jeśli nabywca nie jest w posiadaniu faktury lub dokumentu celnego w momencie, gdy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu czynności, które dokumentują, to moment powstania prawa do odliczenia u nabywcy przesuwa się na moment otrzymania faktury lub dokumentu celnego zawierającego podatek naliczony do odliczenia. Dopiero od tego momentu może zrealizować się fundamentalne prawo nabywcy do odliczenia podatku VAT wynikającego z otrzymanych faktur lub dokumentów celnych zawierających kwoty podatku VAT. Potwierdza to wyrok TSUE w sprawie C-152/02 Terra Baubedarf-Handel GmbH, w którym stwierdza, że prawo do odliczenia może być wykonane w odniesieniu do okresu, w którym są spełnione obie przesłanki, czyli że towar został dostarczony lub usługa wykonana i podatnik posiada fakturę lub równoważny dokument.

W związku z powyższym, norma wynikająca z art. 86 ust. 11 Ustawy, powinna się odnosić do najwcześniejszego momentu, w którym z mocy prawa nabywca towarów i usług nabywa prawo do realizacji odliczenia podatku VAT naliczonego. Jest to moment, w którym obowiązek podatkowy dla dostawcy już powstał i jednocześnie nabywca (podatnik) jest w posiadaniu faktury (lub dokumentu celnego) zawierającej kwoty podatku VAT.


Na mocy art. 106j ust. 1 pkt 5 Ustawy, w przypadku, gdy po wystawieniu faktury podwyższono cenę lub stwierdzono pomyłkę w cenie, stawce, kwocie podatku lub w jakiejkolwiek innej pozycji faktury, podatnik wystawia fakturę korygującą.


Z taką właśnie sytuacją mamy do czynienia w omawianym stanie faktycznym - faktury korygujące są wystawiane przez kontrahenta Wnioskodawcy w wyniku zmiany klasyfikacji podatkowej dokonanych transakcji, a tym samym zmianą stawki VAT z 0% do 23%.


Ustawa nie reguluje w sposób szczegółowy momentu, w którym nabywca otrzymujący faktury korygujące zwiększające podatek lub/i podstawę opodatkowania powinien dokonać odliczenia.


W ocenie Spółki, w przedmiotowej sprawie nie ulega wątpliwości, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur korygujących wystawionych przez M Holdings powinno przysługiwać Spółce na bieżąco, tj. w rozliczeniu za okres, w którym Wnioskodawca otrzyma faktury korygujące prezentujące kwoty podatku VAT, bądź względnie za okres, jednego z dwóch kolejnych okresów rozliczeniowych licząc od okresu, w którym Spółka te korekty otrzymała, zgodnie z art. 86 ust. 10 i 11 Ustawy. Do tego czasu Wnioskodawca nie dysponuje bowiem dokumentem, który potwierdzałby wysokość podatku naliczonego i stanowił podstawę odliczenia. Stanowisko to jest potwierdzane przez organy skarbowe w podobnych stanach faktycznych, m.in. przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji nr IPPP1/443-727/14-2/EK z dnia 15 września 2014 r.

Zdaniem Spółki nie jest możliwe przyjęcie przeciwnej interpretacji i określenie momentu powstania prawa do odliczenia u nabywcy wstecznie, tj. w momencie otrzymania faktury pierwotnej, dokumentującej wewnątrzwspólnotową dostawę towarów. W momencie dokonywania nabycia towarów, Spółka nie dysponowała bowiem fakturami, z których wynikałaby kwota podatku VAT naliczonego, podlegającego odliczeniu.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.


Zgodnie z ust. 2 pkt 1 lit. a) i b) powołanego artykułu, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług oraz dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.


Natomiast zgodnie z art. 86 ust. 10 ustawy, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego powstaje w rozliczeniu za okres, w którym w odniesieniu do nabytych lub importowanych przez podatnika towarów i usług powstał obowiązek podatkowy.


Stosownie art. 86 ust. 10b pkt 1 ustawy, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w przypadkach, o których mowa w ust. 2 pkt 1 oraz pkt 2 lit. a – powstaje nie wcześniej niż w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę lub dokument celny.


Przepis ust. 10 stosuje się odpowiednio do całości lub części zapłaty uiszczanej przed dokonaniem dostawy lub wykonaniem usługi. (art. 86 ust. 10c ustawy).


Natomiast, jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego w terminach określonych w ust. 10, 10d i 10e, może obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych (art. 86 ust. 11 ustawy).


Z kolei art. 86 ust. 13 ustawy stanowi, że jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w terminach, o których mowa w ust. 10, 10d, 10e i 11, może on obniżyć kwotę podatku należnego przez dokonanie korekty deklaracji podatkowej za okres, w którym powstało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, nie później jednak niż w ciągu 5 lat, licząc od początku roku, w którym powstało prawo do obniżenia podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 13a.

Zgodnie z art. 106b ust. 1 pkt 1 ustawy, podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą sprzedaż, a także dostawę towarów i świadczenie usług, o których mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika podatku, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem.


Na mocy art. 106j ust. 1 ustawy, w przypadku gdy po wystawieniu faktury:

  1. udzielono obniżki ceny w formie rabatu, o której mowa w art. 29a ust. 7 pkt 1,
  2. udzielono opustów i obniżek cen, o których mowa w art. 29a ust. 10 pkt 1;
  3. dokonano zwrotu podatnikowi towarów i opakowań,
  4. dokonano zwrotu nabywcy całości lub części zapłaty, o której mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4,
  5. podwyższono cenę lub stwierdzono pomyłkę w cenie, stawce, kwocie podatku lub w jakiejkolwiek innej pozycji faktury

– podatnik wystawia fakturę korygującą.


Wnioskodawca we wniosku wskazał, że jest podmiotem prawa brytyjskiego, zarejestrowanym na potrzeby podatku od towarów i usług (VAT) w Polsce. Wnioskodawca nie ma stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium Polski. W ramach prowadzonej działalności Spółka dokonuje transakcji handlowych z przedsiębiorstwami z państw Unii Europejskiej, w tym polskimi, m.in.: kontrahentem polskim (M Poland tj. spółką z siedzibą w Polsce będącą podatnikiem podatku od wartości dodanej w rozumieniu Ustawy) oraz z kontrahentem holenderskim (M Holdings tj. spółką holenderską, która nie ma stałego miejsca prowadzenia działalności w Polsce, jednak jest zarejestrowana w Polsce na potrzeby VAT).

Począwszy od maja 2011 roku, Spółka dokonuje transakcji handlowych w których M Poland sprzedaje towary na rzecz M Holdings, która następnie odsprzedaje te same towary do Wnioskodawcy, a ten odsprzedaje do kontrahentów na terytorium Wielkiej Brytanii. Zamówienia na towary są składane przez kontrahentów do Wnioskodawcy, a Towary są wysyłane bezpośrednio z Polski do kraju kontrahenta, przy czym M Poland wystawia fakturę na M Holdings, M Holdings wystawia fakturę na Wnioskodawcę, a Wnioskodawca fakturuje kontrahentów z Wielkiej Brytanii. Dotychczas, Wnioskodawca rozpoznawał omawiane transakcje jako wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (pod brytyjskim numerem VAT) od M Holdings na terytorium Wielkiej Brytanii. W ostatnim czasie kontrahnet Wnisokodawcy ustalił, że w przypadku dostaw towarów dokonywanych na rzecz Wnioskodawcy, przeniesienie prawa do dysponowania towarami jak właściciel pomiędzy M Holdings a Spółką, miało miejsce na terytorium Polski. W konsekwencji, M Holdings dokonał korekty rozliczeń transakcji z Wnioskodawcą, wystawiając na jego rzecz faktury korygujące, ujawniające polski numer VAT Spółki i zmieniające status przedmiotowych dostaw z wewnątrzwspólnotowych, opodatkowanych stawką 0%, na krajowe, opodatkowane w Polsce stawką 23%. Korekta rozliczeń obejmowała okres od maja 2011 roku do grudnia 2014 roku. Wystawienie faktur zawierających VAT i ich doręczenie Wnioskodawcy miało miejsce na bieżąco, po identyfikacji ww. nieprawidłowości.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą tego, czy ma on prawo obniżyć kwotę podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur korygujących, dokumentujących lokalne dostawy towarów, w okresie rozliczeniowym, w którym Wnioskodawca otrzymał przedmiotowe faktury korygujące zawierające kwoty VAT lub w dwóch kolejnych okresach rozliczeniowych.

W świetle przytoczonych przepisów, w analizowanym przypadku Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur korygujących w rozliczeniu za okres, w którym otrzymał fakturę korygującą, bądź względnie za okres jednego z dwóch kolejnych okresów rozliczeniowych licząc od okresu, w którym tę korektę otrzymał, zgodnie z art. 86 ust. 10 i ust. 11 ustawy.

Wobec tego, w przedstawionych we wniosku okolicznościach, Wnioskodawca ma prawo obniżyć kwotę podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur korygujących, dokumentujących lokalne dostawy towarów, w okresie rozliczeniowym, w którym Wnioskodawca otrzymał przedmiotowe faktury korygujące zawierające kwoty VAT lub w dwóch kolejnych okresach rozliczeniowych


Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj