Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP2/4512-136/16/ICz
z 30 maja 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2015r. poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 11 lutego 2016r. (data wpływu 16 lutego 2016r.), uzupełnionym pismem z 4 maja 2016r. (data wpływu 9 maja 2016r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług transportu importowanych towarów świadczonych przez podwykonawcę dla firmy spedycyjnej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 lutego 2016r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług transportu importowanych towarów świadczonych przez podwykonawcę dla firmy spedycyjnej.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 4 maja 2016r. (data wpływu 9 maja 2016r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 26 kwietnia 2016r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Podatnik jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem od towarów i usług. Podstawowym przedmiotem działalności jest wykonywanie przewozów towarowych w komunikacji krajowej i międzynarodowej.

Podatnik będzie świadczył jako podwykonawca na rzecz krajowych odbiorców, m.in. usługi przewozu towarów w transporcie międzynarodowym z krajów trzecich na teren Unii Europejskiej (m. in. ze Szwajcarii, Norwegii). W stosunku do ww. usług Kontrahenci wymagają aby po wykonaniu usługi została wystawiona faktura z zastosowaniem stawki podatku VAT 0%. Podatnik do wykonywanych usług będzie posiadał list przewozowy potwierdzający przejazd towarów z krajów trzecich na teren Unii Europejskiej oraz w niektórych przypadkach dokument SAD potwierdzający, iż koszt transportu został wliczony do postawy opodatkowania towarów importowanych, z zastrzeżeniem, iż kosztem transportu wykazanym w dokumencie celnym będzie wartość faktury wystawionej przez Zleceniodawcę, a nie Podatnika, na rzecz Właściciela towarów importowanych.

W piśmie uzupełniającym z 4 maja 2016r. Wnioskodawca doprecyzował opis zdarzenia przyszłego i wyjaśnił co następuje:

1. Usługi których dotyczy wniosek będą świadczone na rzecz podatników o których mowa w art. 28a ustawy z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług.

2. Usługobiorcy to krajowe podmioty będące czynnymi płatnikami podatku od towarów i usług w Polsce i mające siedzibę prowadzenia działalności na terenie RP.

3. Przewóz towarów będzie dokonywany na trasach:
Szwajcaria-Niemcy,
Szwajcaria-Wielka Brytania.

4. Usługi, które będą wykonywane przez podatnika nie są ujęte w art. 83 ust. 3 pkt 1. Wykazane są one w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 23.12.2013 r. w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku od towarów i usług, oraz warunków stosowania stawek obniżonych par. 6 3b.

§ 6. 1. Obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku stosuje się również do:

  1. usług transportu towarów, jeżeli transport ten wykonywany jest w całości na terytorium kraju i stanowi część usługi transportu międzynarodowego;
  2. wewnątrzwspólnotowych usług transportu towarów, jeżeli transport ten stanowi część usługi transportu międzynarodowego;
  3. usług transportu towarów świadczonych na rzecz podatnika w rozumieniu art. 28a ustawy będącego usługobiorcą tych usług, posiadającego na terytorium kraju siedzibę działalności gospodarczej, stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, dla którego są świadczone te usługi, a w przypadku braku takiej siedziby działalności gospodarczej lub stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej - posiadającego na terytorium kraju stałe miejsce zamieszkania albo zwykłe miejsce pobytu, jeżeli transport ten wykonywany jest w całości poza terytorium kraju:
    1. z miejsca wyjazdu (nadania) na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju do miejsca przyjazdu (przeznaczenia) poza terytorium Unii Europejskiej lub
    2. z miejsca wyjazdu (nadania) poza terytorium Unii Europejskiej do miejsca -przyjazdu (przeznaczenia) na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju (pogrubienie Wnioskodawcy).

5. Podatnik będzie posiadał następujące dokumenty:
W odniesieniu do pytania pierwszego :
List przewozowy dokumentujący iż nastąpiło przekroczenie granicy z państwem trzecim. W odniesieniu do drugiego pytania:
List przewozowy dokumentujący iż nastąpiło przekroczenie granicy z państwem trzecim.
Dokument celny potwierdzający, iż do podstawy opodatkowania wliczono wartość transportu. Wartość ta będzie określona na podstawie faktury wystawionej przez usługobiorcę na rzecz właściciela towaru i to ten dokument będzie widniał w odprawie celnej.
Jak już wykazano podatnik będzie świadczył usługi transportowe jako podwykonawca, wartość jego usługi powiększona o marżę usługobiorcy (firma spedytorska) na podstawie faktury wystawionej przez tą firmę spedytorską na rzecz ostatecznego odbiorcy będzie wliczona do podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów, a nie wartości usługi świadczonej przez podatnika wynikająca z wystawionej przez niego faktury.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:


  1. Czy Podatnik ma prawo zastosować stawkę podatku VAT 0% dla usług transportu międzynarodowego towarów importowanych na rzecz polskiego kontrahenta, gdy posiada wyłącznie dokument CMR potwierdzający wykonanie transportu międzynarodowego?
  2. Czy możliwe jest zastosowanie stawki podatku VAT 0% dla usług transportu międzynarodowego towarów importowanych na rzecz polskiego kontrahenta posiadając dokument CMR oraz dokument celny, z którego wynika iż wartość usługi transportowej została wliczona do podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów z zastrzeżeniem że będzie to wartość faktury zleceniodawcy, a nie podatnika który będzie jedynie podwykonawcą?

Stanowisko Wnioskodawcy:

W odniesieniu do pytania pierwszego, Podatnik uważa, iż prawidłowym postępowaniem będzie zastosowanie stawki podatku VAT 23%, gdyż pomimo, iż na podstawie § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę VAT oraz warunków stosowania stawek obniżonych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1719) możliwe byłoby zastosowanie stawki 0% to jednak nie będą spełnione wszystkie przesłanki zawarte w art. 83 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług dotyczące wymaganej dokumentacji umożliwiającej zastosowanie stawki 0%. Precyzując wymogi zawarte w paragrafie 2 ww. przepisu stanowią, iż w przypadku transportu towarów importowanych, potrzebne są jeszcze dodatkowe dokumenty tj. dokumenty celne, potwierdzające zaliczenie wartości usługi transportowej do podstawy opodatkowania towarów importowanych.

W stosunku do drugiego pytania w opinii Podatnika prawidłową wysokością podatku będzie stawka VAT 23%. Ponieważ pomimo, iż na podstawie § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę VAT oraz warunków stosowania stawek obniżonych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1719) możliwe byłoby zastosowanie stawki 0% to jednak z literalnego brzmienia art. 83 ust. 1 pkt 5. 2 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług wynika, iż aby móc zastosować stawkę preferencyjną 0% potrzebne są dokumenty potwierdzające, iż do podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów powinna być wliczona wartość konkretnie tej usługi wykonanej przez Podatnika (podwykonawcę) na podstawie wystawionej przez niego faktury, a nie jak miałoby to miejsce wartość faktury wystawionej przez jego Zleceniodawcę głównemu odbiorcy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z unormowaniem zawartym w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów na terytorium kraju;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Powyższy przepis wprowadza powszechność opodatkowania podatkiem VAT ww. czynności.

Z powyższego przepisu wynika tzw. zasada terytorialności, zgodnie z którą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów oraz odpłatne świadczenie usług, ale tylko w sytuacji, gdy miejscem ich świadczenia (określanym na podstawie przepisów ustawy) jest terytorium kraju, przez które - w myśl definicji zawartej w art. 2 pkt 1 ustawy - rozumie się terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 2a.

Przez terytorium państwa trzeciego – zgodnie z art. 2 pkt 5 ustawy - rozumie się terytorium państwa niewchodzące w skład terytorium Unii Europejskiej, z zastrzeżeniem art. 2a ust. 1 i 3.

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary należy rozumieć rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Natomiast przez import towarów – zgodnie z art. 2 pkt 7 ustawy – rozumie się przywóz towarów z terytorium państwa trzeciego na terytorium Unii Europejskiej.

Przepis art. 7 ust. 1 ustawy, stanowi, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Dla określenia sposobu opodatkowania świadczonych usług, niezbędne jest ustalenie miejsca ich świadczenia, bowiem od niego uzależnione jest miejsce ich opodatkowania.

Kwestie dotyczące miejsca świadczenia przy świadczeniu usług uregulowane zostały w rozdziale 3 działu V ustawy. Stosownie do art. 28a ustawy, na potrzeby stosowania ww. rozdziału:

  1. ilekroć jest mowa o podatniku - rozumie się przez to:
    1. podmioty, które wykonują samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2, lub działalność gospodarczą odpowiadającą tej działalności, bez względu na cel czy rezultat takiej działalności, z uwzględnieniem art. 15 ust. 6,
    2. osobę prawną niebędącą podatnikiem na podstawie lit. a, która jest zidentyfikowana lub obowiązana do identyfikacji do celów podatku lub podatku od wartości dodanej;
  2. podatnika, który prowadzi również działalność lub dokonuje transakcji nieuznawanych za podlegające opodatkowaniu dostawy towarów lub świadczenia usług zgodnie z art. 5 ust. 1, uznaje się za podatnika w odniesieniu do wszystkich świadczonych na jego rzecz usług.

Wskazany powyżej art. 28a ustawy, wprowadza drugą definicję podatnika do ustawy. Definicja ta ma zastosowanie tylko w przypadku ustalenia miejsca świadczenia usług. Podatnikiem według tej regulacji jest osoba wykonująca samodzielnie działalność gospodarczą. Ustawodawca odwołuje się w tym celu do definicji działalności gospodarczej ustalonej w art. 15 ust. 2 ustawy. Za podatników są uznawane również podmioty wykonujące działalność gospodarczą zgodnie z regulacjami innych państw członkowskich oraz państw trzecich.

Zgodnie z ogólną zasadą wyrażoną w art. 28b ust. 1 ustawy, miejscem świadczenia usług w przypadku świadczenia usług na rzecz podatnika jest miejsce, w którym podatnik będący usługobiorcą posiada siedzibę działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem ust. 2-4 oraz art. 28e, art. 28f ust. 1 i 1a, art. 28g ust. 1, art. 28i, art. 28j ust. 1 i 2 oraz art. 28n.

W przypadku, gdy usługi są świadczone dla stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej podatnika, które znajduje się w innym miejscu niż jego siedziba działalności gospodarczej, miejscem świadczenia tych usług jest to stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej – art. 28b ust. 2 ustawy.

Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Na mocy art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 art. 110, wynosi 23%.

Jednakże zarówno w ustawie, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zwolnienie od podatku.

W myśl art. 83 ust. 1 pkt 23 ustawy, stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do usług transportu międzynarodowego.

Natomiast przez usługi transportu międzynarodowego, na mocy art. 83 ust. 3 ustawy, o których mowa w ust. 1 pkt 23, rozumie się:

1.przewóz lub inny sposób przemieszczania towarów:

  1. z miejsca wyjazdu (nadania) na terytorium kraju do miejsca przyjazdu (przeznaczenia) poza terytorium Unii Europejskiej,
  2. z miejsca wyjazdu (nadania) poza terytorium Unii Europejskiej do miejsca przyjazdu (przeznaczenia) na terytorium kraju,
  3. z miejsca wyjazdu (nadania) poza terytorium Unii Europejskiej do miejsca przyjazdu (przeznaczenia) poza terytorium Unii Europejskiej, jeżeli trasa przebiega na pewnym odcinku przez terytorium kraju (tranzyt),
  4. z miejsca wyjazdu (nadania) na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju do miejsca przyjazdu (przeznaczenia) poza terytorium Unii Europejskiej lub z miejsca wyjazdu (nadania) poza terytorium Unii Europejskiej do miejsca przyjazdu (przeznaczenia) na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, jeżeli trasa przebiega na pewnym odcinku przez terytorium kraju.

Stosownie do art. 83 ust. 5 ustawy, dokumentami stanowiącymi dowód świadczenia usług, o których mowa w ust. 1 pkt 23, są w przypadku transportu:

  1. towarów przez przewoźnika lub spedytora – list przewozowy lub dokument spedytorski (kolejowy, lotniczy, samochodowy, konosament morski, konosament żeglugi śródlądowej), stosowany wyłącznie w komunikacji międzynarodowej, lub inny dokument, z którego jednoznacznie wynika, że w wyniku przewozu z miejsca nadania do miejsca przeznaczenia nastąpiło przekroczenie granicy z państwem trzecim, oraz faktura wystawiona przez przewoźnika (spedytora), z zastrzeżeniem pkt 2;
  2. towarów importowanych – oprócz dokumentów, o których mowa w pkt 1, dokument potwierdzony przez urząd celny, z którego jednoznacznie wynika fakt wliczenia wartości usługi do podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów;
  3. towarów przez eksportera – dowód wywozu towarów;
  4. osób – międzynarodowy bilet lotniczy, promowy, okrętowy lub kolejowy, wystawiony przez przewoźnika na określoną trasę przewozu dla konkretnego pasażera.

Z kolei § 6 ust. 1 pkt 3 lit. b rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku od towarów i usług, oraz warunków stosowania stawek obniżonych (Dz. U. z 2013 r., poz. 1719) stanowi, że obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku stosuje się również do usług transportu towarów świadczonych na rzecz podatnika w rozumieniu art. 28a ustawy będącego usługobiorcą tych usług, posiadającego na terytorium kraju siedzibę działalności gospodarczej, stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, dla którego są świadczone te usługi, a w przypadku braku takiej siedziby działalności gospodarczej lub stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej - posiadającego na terytorium kraju stałe miejsce zamieszkania albo zwykłe miejsce pobytu, jeżeli transport ten wykonywany jest w całości poza terytorium kraju z miejsca wyjazdu (nadania) poza terytorium Unii Europejskiej do miejsca przyjazdu (przeznaczenia) na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju.

Stosownie do treści § 6 ust. 2 ww. rozporządzenia przepisy ust. 1 pkt 1-3 stosuje się pod warunkiem posiadania przez podatnika odpowiednich dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 5 pkt 1 ustawy.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem od towarów i usług. Podstawowym przedmiotem działalności jest wykonywanie przewozów towarowych w komunikacji krajowej i międzynarodowej. Podatnik będzie świadczył jako podwykonawca na rzecz krajowych odbiorców, m.in. usługi przewozu towarów w transporcie międzynarodowym z krajów trzecich na teren Unii Europejskiej (m. in. ze Szwajcarii, Norwegii). Usługi których dotyczy wniosek będą świadczone na rzecz podatników, o których mowa w art. 28a ustawy z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług. Usługobiorcy to krajowe podmioty będące czynnymi płatnikami podatku od towarów i usług w Polsce i mające siedzibę prowadzenia działalności na terenie RP.

Mając na uwadze opis sprawy oraz przedstawiony stan prawny w pierwszej kolejności wskazać należy, że w przypadku świadczonej usługi transportu towarów na rzecz polskiego kontrahenta, który jest czynnym podatnikiem VAT, miejscem świadczenia i opodatkowania ww. usługi jest zgodnie z art. 28b ust. 1 ustawy o VAT terytorium Polski.

Ponadto do świadczonej przez Wnioskodawcę usługi transportu towarów na trasie Szwajcaria - Niemcy, Szwajcaria – Wielka Brytania, gdy trasa ta nie przebiegała przez terytorium Polski, nie mają zastosowania przepisy art. 83 ust. 1 pkt 23 i ust. 3 ustawy, bowiem przedmiotowe usługi nie stanowią usług transportu międzynarodowego w rozumieniu tego przepisu.

Do opisanych usług transportu importowanych towarów będzie miał zastosowanie przepis § 6 ust. 1 pkt 3 lit. b oraz ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku od towarów i usług, oraz warunków stosowania stawek obniżonych.

Przedmiotem wątpliwości Wnioskodawcy jest prawo do zastosowania dla świadczonych dla polskiej firmy spedycyjnej, usług transportu importowanych towarów (odpowiednio ze Szwajcarii do Niemiec oraz ze Szwajcarii do Wielkiej Brytanii) stawki podatku 0%. Wnioskodawca będzie w posiadaniu odpowiednio wyłącznie dokumentu CMR potwierdzającego wykonanie transportu międzynarodowego (pytanie nr 1) lub w posiadaniu ww. dokumentu CMR oraz dokumentu celnego, z którego wynika, że wartość usługi transportowej została wliczona do podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów, z zastrzeżeniem, że będzie to wartość faktury zleceniodawcy, a nie podatnika (Wnioskodawcy), który będzie jedynie podwykonawcą (pytanie nr 2).

W odniesieniu do powyższego wskazać należy, że prawo do zastosowania obniżonej stawki podatku VAT w wysokości 0% dla świadczonej przez Wnioskodawcę ww. usługi transportowej ma wyłącznie podmiot, posiadający dokumenty, o których mowa w art. 83 ust. 5 pkt 1 ustawy oraz potwierdzony przez urząd celny dokument, z którego jednoznacznie wynika fakt wliczenia wartości usługi do podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów.

Zgodzić się zatem należy z Wnioskodawcą, że warunkiem zastosowania obniżonej stawki podatku VAT dla wykonywanej usługi transportowej w opisanym zdarzeniu przyszłym jest posiadanie, poza dokumentami wymienianymi w art. 83 ust. 5 pkt 1 ustawy, również dokumentu potwierdzonego przez urząd celny, z którego jednoznacznie wynika fakt wliczenia wartości usługi do podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów, o którym mowa w art. 83 ust. 5 pkt 2 ustawy.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca nie będzie posiadać łącznie dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 5 pkt 1 ustawy oraz potwierdzonego przez urząd celny dokumentu, z którego jednoznacznie będzie wynikać fakt wliczenia wartości usługi do podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów. Jak wyjaśnia Wnioskodawca na dokumencie celnym, który będzie posiadać, do podstawy opodatkowania będzie wliczona wartość transportu określona na podstawie faktury wystawionej przez usługobiorcę (firmę spedycyjną) na rzecz właściciela towaru i to ten dokument będzie widniał w odprawie celnej. Tym samym, skoro prawo do zastosowania stawki 0% ma wyłącznie podmiot, posiadający dokumenty, o których mowa w art. 83 ust. 5 pkt 1 ustawy oraz potwierdzony przez urząd celny dokument, z którego jednoznacznie wynika fakt wliczenia wartości usługi do podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów, to w przypadku braku dokumentu celnego, z którego jednoznacznie będzie wynikać fakt wliczenia wartości usługi do podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów, przedmiotowa usługa będzie podlegać opodatkowaniu stawką podatku 23%, na podstawie art. 41 ust. 1 w związku z art. 146a pkt 1 ustawy o VAT.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy, że zarówno w zakresie pytania pierwszego oraz pytania drugiego będzie mieć zastosowanie stawka 23% jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zauważyć przy tym należy, że interpretacja indywidualna wydawana jest w oparciu o konkretny przedstawiony we wniosku opis zdarzenia i wiąże Organ uprawniony do wydawania interpretacji indywidualnej wyłącznie w zakresie przedstawionym we wniosku. Zmiana któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiana stanu prawnego powoduje, że niniejsza interpretacja traci swoją ważność, a Wnioskodawca nie może korzystać z ochrony wynikającej z tej interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 270 ze zm.).
Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj