Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/4512-97/16-3/IG
z 6 maja 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 1 lutego 2016 r. (data wpływu 8 lutego 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku w wysokości 5% dla importu surowego oleju sojowego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 8 lutego 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku w wysokości 5% dla importu surowego oleju sojowego.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie:

  1. przedmiot przeważającej działalności (wg kodów PKD):

    46.21.Z, Sprzedaż hurtowa zboża, nieprzetworzonego tytoniu, nasion i pasz dla zwierząt,
  2. przedmiot pozostałej działalności gospodarczej (wg kodów PKD):
    01.62.Z, Działalność usługowa wspomagająca chów i hodowlę zwierząt gospodarskich,
    10.92.Z, produkcja gotowej karmy dla zwierząt domowych,
    46.38.Z, Sprzedaż hurtowa pozostałej żywności, włączając ryby, skorupiaki i mięczaki,
    46.46.Z, Sprzedaż hurtowa wyrobów farmaceutycznych i medycznych,
    46.75.Z, Sprzedaż hurtowa wyrobów chemicznych,
    52.70.B, Magazynowanie i przechowywanie pozostałych towarów,
    96.09.Z, Pozostała działalność usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana,
    46.23.Z, Sprzedaż hurtowa żywych zwierząt,
    82.30.Z, Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów.

Spółka zamierza rozszerzyć przedmiot działalności o PKD 46.33.Z Sprzedaż hurtowa mleka, wyrobów mleczarskich, jaj, olejów i tłuszczów jadalnych.


Spółka zamierza dokonywać importów na terytorium kraju surowego oleju sojowego jadalnego, posiadającego kod PKWiU 10.41.21.0 oraz kod CN 1507 10 90.


Następnie Spółka zamierza dokonywać odpłatnych dostaw na terytorium kraju tego oleju na rzecz m.in. rolników ryczałtowych, w rozumieniu art. 2 pkt 19 u.p.t.u., z przeznaczeniem tego oleju do karmienia zwierząt.


Zgodnie z art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2015 r. poz 594 z późn. zm.) — dalej jako u.bżiż. „Graniczne kontrole sanitarne obejmują żywność pochodzenia niezwierzęcego oraz materiały lub wyroby przeznaczone do kontaktu z żywnością, przywożone z państw trzecich”.


Zgodnie z art. 82 ust. 1 oraz ust. 3 u.bżiż.


„1. W wyniku przeprowadzonej, kontroli właściwy organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej wydaje Świadectwo stwierdzające spełnianie przez towary objęte graniczną kontrolą sanitarną wymagań zdrowotnych.
3. Organy, celne nadają dopuszczalne przeznaczenie celne, zgodnie z warunkami określonymi w świadectwie stwierdzającym spełnianie przez towary objęte graniczną kontrolą sanitarną wymagań zdrowotnych albo zgodnie z działaniami, o których mowa w ust. 2”.

Zgodnie z § 1 w zw. z poz. 39 tabeli Załącznika do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 grudnia 2011 r. w sprawie wykazu towarów; które podlegają granicznej kontroli sanitarnej (Dz.U.2011.272.1612 z późn. zm.), granicznej kontroli sanitarnej podlegają „Olej sojowy i jego frakcje, nawet rafinowane, ale niemodyfikowane chemicznie, z wyłączeniem kodów: 1507 10 10 i 1507 90 10 - Do zastosowań technicznych lub przemysłowych, innych niż produkcja artykułów spożywanych przez ludziª” posiadające kod CN „ex 1507”, przeznaczone „Wyłącznie do celów spożywczych” (zgodnie z przypisem a) Objaśnień do tabeli).

W celu ustalenia, czy surowy olej sojowy jest jadalny, Spółka zamierza - przed dokonaniem jego importów na terytorium kraju - złożyć właściwemu państwowemu granicznemu inspektorowi sanitarnemu wniosek o dokonanie granicznej kontroli sanitarnej, w rozumieniu art. 83 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2015 r. poz. 594 z późn. zm.) - dalej jako u.bżiż.

W związku ze złożeniem powyższego wniosku Spółka zamierza pozyskać świadectwo spełniania wymagań zdrowotnych, w rozumieniu art. 82 ust. 1 u.bżiż. oraz art. 83 ust. 1 pkt 2 u.bżiż którego wzór określony jest w załączniku nr 3 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 14 lutego 2007 r. w sprawie wzorów wniosku o dokonanie granicznej kontroli sanitarnej oraz świadectwa spełniania wymagań zdrowotnych (Dz. U. z 2007 r. Nr 44 poz. 286 z późn. zm.) w którym to świadectwie właściwy organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej stwierdzi, że importowany przez Spółkę surowy olej sojowy jest „środkiem spożywczym, który spełnia wymagania w zakresie wymagań zdrowotnych i może być przeznaczony do spożycia przez ludzi”.

Na podstawie ww. świadectwa spełniania wymagań zdrowotnych zaimportowany przez Spółkę surowy olej sojowy zostanie wprowadzony do obrotu na terytorium kraju, jako środek spożywczy, w rozumieniu art. 3 ust. 1 u.bżiż. w zw. z art. 2 Rozporządzenia (WE) Nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 stycznia 2002 r. ustanawiającego ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołującego Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności oraz ustanawiającego procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (Dz. U. UE.L. z 2002 r. Nr 31 poz. 1 z późn. zm.) - dalej jako: rozp. 178/2002.


Przepisy te brzmią następująco:


Art. 3 ust. 1 u.bżiż. „Żywnością (środkiem spożywczym) jest każda substancja lub produkt w rozumieniu art. 2 rozporządzenia nr 178/2002”;


Art. 2 rozp. 178/2002 „Do celów niniejszego rozporządzenia „żywność” (lub „środek spożywczy”) oznacza jakiekolwiek substancje lub produkty, przetworzone, częściowo przetworzone lub nieprzetworzone, przeznaczone do spożycia przez ludzi lub, których spożycia przez ludzi można się spodziewać.


„Środek spożywczy” obejmuje napoje, gumę do żucia i wszelkie substancje, łącznie z wodą, świadomie dodane do żywności podczas jej wytwarzania, przygotowania lub obróbki. Definicja ta obejmuje wodę zgodną z normami określonymi zgodnie z art. 6 dyrektywy 98/83/WE i bez uszczerbku dla wymogów dyrektyw 80/778/EWG i 98/83/WE.


„Środek spożywczy” nie obejmuje:

  1. pasz;
  2. zwierząt żywych, chyba że mają być one wprowadzone na rynek do spożycia przez ludzi;
  3. roślin przed dokonaniem zbiorów;
  4. produktów leczniczych w rozumieniu dyrektyw Rady 65/65/EWG (22) i 92/73/EWG (23);
  5. kosmetyków w rozumieniu dyrektywy Rady 76/768/EWG (24);
  6. tytoniu i wyrobów tytoniowych w rozumieniu dyrektywy Rady 89/622/EWG (25);
  7. narkotyków lub substancji psychotropowych w rozumieniu Jedynej konwencji o środkach odurzających z 1961 r. oraz Konwencji o substancjach psychotropowych z 1971 r.;
  8. pozostałości i zanieczyszczeń”.

Następnie na etapie odpłatnych dostaw surowego oleju sojowego na terytorium kraju na rzecz m.in. rolników ryczałtowych, Spółka zmieni jego przeznaczenie i dokona jego sprzedaży jako składnik paszy, przeznaczony do karmienia zwierząt.


Obraz stron 2914 oraz 2915 Dziennika Ustaw z 2007 r. Nr 44 poz. 286, w którym opublikowano załącznik nr 3 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 14 lutego 2007 r. w sprawie wzorów wniosku o dokonanie granicznej kontroli sanitarnej oraz świadectwa spełniania wymagań zdrowotnych stanowi element zdarzenia przyszłego niniejszego wniosku.


Patrz Wniosek ORD-IN


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie oznaczone we wniosku nr 3:


Jaką stawką podatku od towarów i usług opodatkowane będą importy surowego oleju sojowego na terytorium kraju, których Spółka dokona w okolicznościach zdarzenia przyszłego?


Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 2 pkt 1, pkt 3, pkt 4, pkt 5, pkt 7, pkt 30 u.p.t.u. „ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:

  1. terytorium kraju – rozumie się przez to terytorium Rzeczpospolitej Polskiej z zastrzeżeniem art. 2a;
  2. terytorium Unii Europejskiej - rozumie się przez to terytoria państw członkowskich Unii Europejskiej (...);
  3. terytorium państwa członkowskiego - rozumie się przez to terytorium państwa wchodzące w skład terytorium Unii Europejskiej, z zastrzeżeniem art. 2a;
  4. terytorium państwa trzeciego - rozumie się przez to terytorium państwa niewchodzące w skład terytorium Unii Europejskiej, z zastrzeżeniem art. 2a ust. 1 i 3;
  5. imporcie towarów - rozumie się przez to przywóz towarów z terytorium państwa trzeciego na terytorium Unii Europejskiej;
  6. PKWiU ex - rozumie się przez to zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług”.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 3 u.p.t.u. „Opodatkowaniu, podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają m.in. import towarów na terytorium kraju”.


Zgodnie z art. 41 ust. 2a u.p.t.u. „Dla towarów wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy stawka podatku wynosi 5%”.


Zgodnie z poz. 20 Załącznika Nr 10 do u.p.t.u. „Oleje i tłuszcze zwierzęce i roślinne – wyłącznie jadalne” o symbolu PKWiU ex 10.4 wymieniono w wykazie towarów opodatkowanych stawką podatku w wysokości 5%.


Surowy olej sojowy został sklasyfikowany pod kodem 10.41.21.0 PKWiU 2008 oraz zgrupowany w grupie 10.4 „oleje i tłuszcze zwierzęce i roślinne”.


W okolicznościach zdarzenia przyszłego, Spółka dokona importów surowego oleju sojowego posiadającego kod PKWiU 10.41.21.0 oraz kod CN 1507 10 90, który będzie mógł być przeznaczony do spożycia przez ludzi - inaczej mówiąc będzie się nadawał do spożycia przez ludzi. Taki surowy olej sojowy, będzie zatem - w ocenie Wnioskodawcy - „olejem roślinnym - jadalnym”, w rozumieniu poz. 20 Załącznika Nr 10 do u.p.t.u.


W konsekwencji, w ocenie Wnioskodawcy, importy surowego oleju sojowego na terytorium kraju, których Spółka dokona w okolicznościach zdarzenia przyszłego, opodatkowane będą 5% stawką podatku od towarów i usług.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.) – zwanej dalej ustawą – opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów na terytorium kraju;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Przepis art. 2 pkt 6 ustawy stanowi, że przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.


Przez import towarów – art. 2 pkt 7 ustawy – rozumie się przywóz towarów z terytorium państwa trzeciego na terytorium Unii Europejskiej.


W myśl art. 5a ustawy – towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy – podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, na których ciąży obowiązek uiszczenia cła, również w przypadku, gdy na podstawie przepisów celnych importowany towar jest zwolniony od cła albo cło na towar zostało zawieszone, w części lub w całości, albo zastosowano preferencyjną, obniżoną, lub zerową stawkę celną.


Stawka podatku – stosownie do treści art. 41 ust. 1 ustawy – wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.


Art. 146a pkt 1 ustawy stanowi, że w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110 wynosi 23%.


Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi.


I tak, art. 41 ust. 2 ustawy określa, że dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.


Art. 146a pkt 2 ustawy stanowi, że w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.


Natomiast art. 41 ust. 2a ustawy określa, że dla towarów wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy stawka podatku wynosi 5%.


W załączniku nr 3 do ustawy, zawierającym wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, pod poz. 27 wskazano „Oleje i tłuszcze zwierzęce i roślinne – wyłącznie jadalne” o PKWiU ex 10.4.


Natomiast załącznik nr 10 do ustawy zawiera wykaz towarów opodatkowanych stawką podatku VAT w wysokości 5%. W poz. 20 tego załącznika do ustawy znajdują się towary sklasyfikowane pod symbolem PKWiU ex 10.4. „Oleje i tłuszcze zwierzęce i roślinne – wyłącznie jadalne”.


Jak wynika z powyższego, symbol PKWiU ex 10.4 został wymieniony w załączniku nr 3 oraz w załączniku nr 10 do ustawy. Zgodnie z pkt 1 Objaśnień do załącznika nr 3, wykaz ten nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i usług zwolnionych od podatku od towarów i usług lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy załącznik. Oznacza to, że jeżeli dany towar lub usługa wymieniony w załączniku nr 3, na podstawie innych regulacji podlega opodatkowaniu niższą stawką podatku VAT lub zwolnieniu – zastosowanie ma niższa stawka podatku lub zwolnienie.


W myśl art. 2 pkt 30 ustawy przez PKWiU ex – rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.


Umieszczenie ww. oznaczenia przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania danej stawki preferencyjnej tylko do towarów/usług należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniających określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce „nazwa towaru lub usługi (grupy towarów lub usług)”.


Zatem, wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT dotyczy wyłącznie danego wyrobu lub usługi z danego grupowania.


Klasyfikacją, do której odwołują się przepisy ustawy, jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.), którą dla celów podatku od towarów i usług stosuje się od dnia 1 stycznia 2011 r.

Zaznaczyć należy, że jak wynika z Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów.

W PKWiU nie ma definicji określenia ,,jadalne”. Grupowania, w tytułach których występuje takie wyrażenie, są określone przez odpowiednie podpozycje CN. Nomenklatura scalona (CN), w odniesieniu do produktów przeznaczonych do spasania dla zwierząt stosuje określenia ,,paszowe”, ,,pastewne”. Natomiast określenia ,,jadalne”, ,,niejadalne” są używane do określenia produktów przeznaczonych dla ludzi.


Zatem przyjąć należy, że określenie danego wyrobu (np. oleju) jako jadalny, oznacza produkt, który może zostać spożyty przez ludzi.


Uwzględniając powyższe, jak również przywołane przepisy prawa należy stwierdzić, że preferencyjną stawką podatku mogą zostać opodatkowane tylko te wyroby (oleje i tłuszcze) sklasyfikowane do symbolu PKWiU 10.4, które spełniają określone warunki, tj. mają pochodzenie zwierzęce lub roślinne oraz są wyrobami jadalnymi.

Należy zauważyć, że stosownie do art. 41 ust. 15 ustawy – minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, do celów poboru podatku w imporcie, wykaz towarów wymienionych w załącznikach nr 3 i 10 do ustawy w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN).

Na podstawie powyższej delegacji ustawowej, Minister Finansów wydał rozporządzenie z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie wykazów towarów do celów poboru podatku od towarów i usług w imporcie (Dz. U. z 2014 r., poz. 743), w którym określił wykazy towarów wymienionych w załącznikach nr 3 i 10 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN), stanowiące odpowiednio załączniki nr 1 i 2 do tego rozporządzenia.

W załączniku nr 1 do ww. rozporządzenia „wykaz towarów, których import objęty jest stawką podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług”, w poz. 124 pod symbolem CN * 1507 wymieniono „Olej sojowy i jego frakcje, nawet rafinowane, ale niemodyfikowane chemicznie (z odnośnikiem 9)”. W punkcie 9 objaśnień do podpozycji oznaczonych symbolem * umieszczonym w kolumnie Kod CN wskazano, że wyłącznie jadalne.


Zgodnie z objaśnieniami zawartymi pod załącznikiem nr 1 – wykaz nie ma zastosowania dla zakresu importu towarów zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy załącznik.


Natomiast w załączniku nr 2 do ww. rozporządzenia „wykaz towarów, których import objęty jest stawką podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2a ustawy o podatku od towarów i usług”, w poz. 95 pod symbolem CN * 1507 wymieniono „Olej sojowy i jego frakcje, nawet rafinowane, ale niemodyfikowane chemicznie (z odnośnikiem 6)”. W punkcie 6 objaśnień do podpozycji oznaczonych symbolem * umieszczonym w kolumnie Kod CN wskazano, że wyłącznie jadalne.


Zgodnie z objaśnieniami zawartymi pod załącznikiem nr 2 – wykaz nie ma zastosowania dla zakresu importu towarów zwolnionych od podatku.


Spółka zamierza dokonywać importów na terytorium kraju surowego oleju sojowego jadalnego, posiadającego kod PKWiU 10.41.21.0 oraz kod CN 1507 10 90.


W celu ustalenia, czy surowy olej sojowy jest jadalny, Spółka zamierza - przed dokonaniem jego importów na terytorium kraju - złożyć właściwemu państwowemu granicznemu inspektorowi sanitarnemu wniosek o dokonanie granicznej kontroli sanitarnej, w rozumieniu art. 83 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia - dalej jako u.bżiż.


Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą stawki podatku od towarów i usług jaką powinny być opodatkowane importy surowego oleju sojowego jadalnego posiadającego symbol PKWiU 10.41.21.0 oraz kod CN 1507 10 90.


W sytuacji, gdy importowany towar klasyfikowany kodem CN 1507 10 90 jako olej jadalny wymieniony jest w obu załącznikach do rozporządzenia, to w konsekwencji, do importu ww. towaru ma zastosowanie niższa stawka podatku VAT w wysokości 5%, o której mowa w art. 41 ust. 2a ustawy w zw. z poz. 95 załącznika nr 2 do ww. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie wykazu towarów do celów poboru podatku od towarów i usług w imporcie.


Zatem import surowego oleju sojowego jadalnego posiadającego symbol PKWiU 10.41.21.0 oraz kod CN 1507 10 90 będzie opodatkowany stawką VAT w wysokości 5%.


Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 3 należy uznać za prawidłowe.


Należy podkreślić, że stosownie do przepisu art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Niniejsza interpretacja została wydana wyłącznie w oparciu o przedstawiony we wniosku opis zdarzenia przyszłego, którego elementem jest wskazana przez Spółkę, klasyfikacja produktów będących przedmiotem zapytania.

Wydana interpretacja nie rozstrzyga zatem kwestii poprawności przedstawionej we wniosku klasyfikacji opisanych wyrobów według PKWiU oraz nomenklatury CN. Analiza prawidłowości zaklasyfikowania przez Wnioskodawcę opisanego towaru do właściwego grupowania statystycznego, nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W konsekwencji, minister finansów nie jest uprawniony do oceny stanowiska odnośnie przyporządkowania formalnego towarów i usług do klasyfikacji statystycznej, a niniejszej interpretacji dokonano w oparciu o klasyfikację podaną przez Wnioskodawcę.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


W zakresie pytań oznaczonych we wniosku Nr 1, 2 i 4 zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj