Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPB-1-2/4510-741/16-1/MM
z 7 września 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z 22 lipca 2016 r., który wpłynął do tut. Biura 29 lipca 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych nieodpłatnego przekazania składników majątkowych na rzecz Fundacji – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 lipca 2016 r. wpłynął do tut. Biura wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych nieodpłatnego przekazania składników majątkowych na rzecz Fundacji.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest osobą prawną, niepubliczną uczelnią wyższą wpisaną do Rejestru Uczelni Niepublicznych i Związków Uczelni Niepublicznych prowadzonego przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (dalej: „Uczelnia”).

Zgodnie ze Statutem Uczelni, jej podstawowymi zadaniami są:

  1. kształcenie studentów w celu ich przygotowania do pracy zawodowej;
  2. wychowanie studentów w poczuciu odpowiedzialności za państwo polskie, za umacnianie zasad demokracji i poszanowanie praw człowieka;
  3. prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych oraz świadczenia usług badawczych;
  4. kształcenie i promowanie kadr naukowych;
  5. upowszechnianie i pomnażanie osiągnięć nauki, kultury narodowej i techniki, w tym poprzez gromadzenie i udostępnianie zbiorów bibliotecznych i informacyjnych;
  6. kształcenie w celu zdobywania i uzupełniania wiedzy;
  7. stwarzanie warunków do rozwoju kultury fizycznej studentów;
  8. działanie na rzecz społeczności lokalnych i regionalnych;
  9. kształcenie w celu przekwalifikowania w zakresie danej specjalności zawodowej;
  10. prowadzenie studiów podyplomowych, kursów i szkoleń w celu kształtowania nowych umiejętności niezbędnych na rynku pracy.

Ponadto, oprócz zadań podstawowych w Statucie Uczelni przewidziano, że Uczelnia:

  1. może prowadzić licea, gimnazja, szkoły podstawowe, tworzone zgodnie z odrębnymi przepisami;
  2. prowadzi działalność wydawczą, w zakresie naukowym, dydaktycznym i popularyzatorskim;
  3. współpracuje z organizacjami i instytucjami gospodarczymi, szczególnie w zakresie, promocyjno-organizacyjnym, imprez naukowych, kulturalnych czy sportowych;
  4. prowadzi działalność wychowawczą, społeczną, kulturalną oraz sportową.

Warto zwrócić uwagę, że opisane wyżej cele są zbieżne z postanowieniami Ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 572 ze zm.; dalej: „p.o.s.w.”). Art. 13 p.o.s.w. stanowi bowiem, że podstawowymi zadaniami uczelni są:

  1. kształcenie studentów w celu zdobywania i uzupełniania wiedzy oraz umiejętności niezbędnych w pracy zawodowej;
  2. wychowywanie studentów w poczuciu odpowiedzialności za państwo polskie, za umacnianie zasad demokracji i poszanowanie praw człowieka;
  3. prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych, świadczenie usług badawczych oraz transfer technologii do gospodarki;
  4. kształcenie i promowanie kadr naukowych;
  5. upowszechnianie i pomnażanie osiągnięć nauki, kultury narodowej i techniki, w tym poprzez gromadzenie i udostępnianie zbiorów bibliotecznych i informacyjnych;
  6. prowadzenie studiów podyplomowych, kursów i szkoleń w celu kształcenia nowych umiejętności niezbędnych na rynku pracy w systemie uczenia się przez całe życie;
  7. stwarzanie warunków do rozwoju kultury fizycznej studentów;
  8. działanie na rzecz społeczności lokalnych i regionalnych;
  9. stwarzanie osobom niepełnosprawnym warunków do pełnego udziału w:
    1. procesie kształcenia,
    2. badaniach naukowych.

Jak wynika z powyższego, cele Uczelni określone w jej Statucie są tożsame z celami, jakie przed uczelniami stawiają przepisy p.o.s.w.

Zauważyć należy, że zgodnie z art. 4 ust. 1 p.o.s.w. (także § 6 ust. 1 Statutu) uczelnia jest autonomiczna w swojej działalności. Oznacza to, że może realizować wskazane wyżej cele w każdy sposób, który nie jest przez prawo zabroniony. W świetle wskazanej autonomii nie ma potrzeby ani żadnego uzasadnienia do enumeratywnego wyliczania w statucie sposobów realizacji celów (zadań) uczelni.

Uczelnia w latach 2000-2006 stała się właścicielem kilku nieruchomości zabudowanych. Nieruchomości te nabyła w drodze zakupu bądź w drodze darowizny. Były one przeznaczone i służyły Uczelni do realizacji celów statutowych, a mianowicie w celu kształcenia studentów. W nieruchomościach tych znajdowały się sale wykładowe, sale seminaryjne, biblioteka, czytelnia, pracownie informatyczne, sale sportowe, laboratoria specjalistyczne oraz dziekanat i rektorat.

Uczelnia na nabycie nieruchomości wydatkowała środki, które na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 851 ze zm.; dalej: „u.p.d.o.p.”) korzystały ze zwolnienia z podatku dochodowego. Dochód z tytułu darowizny nieruchomości podlegał zwolnieniu na tej samej podstawie.

Uczelnia w latach poprzednich i obecnie oferowała studentom w szczególności studia I stopnia oraz studia podyplomowe na kierunkach związanych z szeroko pojętą turystyką, rekreacją, hotelarstwem oraz technologią żywności i żywienia człowieka. W tym zakresie współpracowała również z innymi uczelniami.

Ze względu na zmniejszające się zainteresowanie tymi kierunkami Władze Uczelni podjęły decyzję o rozszerzeniu oferty edukacyjnej Uczelni. Uchwałą z 15 listopada 2014 r. Kolegium Rektorskie postanowiło, aby część istniejących budynków Uczelni dostosować do kształcenia w naturalnych warunkach we własnej bazie dydaktycznej oraz odbywania praktyk studenckich dla kierunków związanych z opieką socjalną, andragogiką i gerontologią. Ponadto nowe kierunki obejmować mogą również dziedziny pielęgniarstwa, ratownictwa medycznego, opieki nad osobami chorymi oraz starszymi itp. Uczelnia planuje również współpracę z innymi szkołami wyższymi i/lub średnimi w celu włączenia się w ich proces kształcenia.

W celu zagwarantowania kompleksowego procesu kształcenia oraz ze względu na to, że po spadku ilości dotychczasowych studentów część posiadanych nieruchomości nie była w pełni wykorzystywana, a konieczne było ponoszenie kosztów związanych z ich utrzymaniem, Uczelnia część posiadanych nieruchomości zgodnie z przywołaną wyżej uchwałą przeznaczyła na utworzenie centrum praktyk dla przyszłych studentów nowych kierunków. W tym celu dostosowano część pomieszczeń zajmowanych przez Uczelnię na stworzenie ośrodka opieki nad osobami starszymi i schorowanymi (dalej: „Ośrodek”) oraz zakupione zostało wyposażenie. Ośrodek powstał w celu umożliwienia przyszłym studentom własnym oraz studentom z uczelni współpracujących odbywania praktyk zawodowych polegających na czynnym udziale w opiece nad osobami starszymi i schorowanymi. Ośrodek praktyk studenckich jest, zdaniem Uczelni, elementem niezbędnym w celu prowadzenia studiów na wspomnianych kierunkach. Taki sposób kształcenia jest taki sam jak kształcenie kadry lekarskiej, które odbywa się w szpitalach klinicznych, w której studenci medycyny mają bieżący kontakt z chorymi i jednostkami chorobowymi, z którymi w swojej pracy zawodowej będą się spotykać.

W związku z tym, że Uczelnia nie jest zainteresowana ponoszeniem odpowiedzialności cywilnoprawnej związanej z prowadzeniem Ośrodka, bieżących kosztów utrzymania nieruchomości i bieżących kosztów działalności, w tym obsługą kadrową i innymi obowiązkami związanymi z prowadzeniem ośrodka, rozważa, aby własność Ośrodka składającego się z nieruchomości wraz z wyposażeniem przekazać nieodpłatnie organizacji, która będzie się zajmowała prowadzeniem ośrodka pomocy społecznej o specjalizacji: opieka nad osobami starszymi i schorowanymi. Decyzję tę uzasadnia ogromny nakład pracy jaki konieczny jest, aby utrzymywać Ośrodek i go na bieżąco prowadzić. Podkreślenia wymaga, że nieruchomości, które mają być przekazane stanowią część nieruchomości, które Uczelnia nabyła na podstawie umowy kupna-sprzedaży - przedmiotem przekazania nie mają być nieruchomości otrzymane przez Uczelnię w drodze darowizny.

Organizacją prowadzącą Ośrodek miałaby być fundacja z siedzibą w X. (dalej: „Fundacja”), której cele statutowe będą obejmowały:

  • pomoc osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym, w tym starszym i niepełnosprawnym, w przezwyciężaniu trudnych sytuacji życiowych;
  • opieka nad osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym, w tym starszymi i niepełnosprawnymi;
  • poprawa świadomości społecznej w zakresie opieki nad osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym, w tym opieki domowej i pomocy środowiskowej dla osób starszych i niepełnosprawnych;
  • tworzenie systemu pomocy osobom potrzebującym, w szczególności starszym i niepełnosprawnym;
  • upowszechnianie wszechstronnego rozwoju osobowości oraz sprawności fizycznej;
  • propagowanie zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej;
  • działalność informacyjna i edukacyjna poszerzająca w społeczeństwie wiedzę na temat integracji społecznej, w tym wśród osób starszych i niepełnosprawnych;
  • promowanie działalności charytatywnej na rzecz osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym osób starszych i niepełnosprawnych;
  • promowanie kształcenia ustawicznego przez całe życie;
  • działalność edukacyjna, szkoleniowa, badawczo-rozwojowa i opiniotwórcza;
  • współpraca ze środowiskami naukowymi, uczelniami wyższymi i innymi ośrodkami oświaty w zakresie kształcenia młodzieży oraz podnoszenia świadomości społecznej w zakresie potrzeb roztaczania opieki nad osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym, w szczególności starszymi i niepełnosprawnymi;
  • propagowanie polityki ochrony zdrowia i opieki nad osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym, w szczególności nad osobami starszymi i niepełnosprawnymi.

Przekazanie przedmiotowych nieruchomości i wyposażenia w celu prowadzenia Ośrodka nastąpi wyłącznie w sytuacji, w której Fundacja zobowiąże się do przyjmowania na praktyki i kształcenia w Ośrodku studentów Uczelni oraz studentów szkół wyższych i uczniów szkół średnich współpracujących z Uczelnią lub współpracujących bezpośrednio z Fundacją. Dzięki realizacji tych warunków Uczelnia będzie miała zagwarantowaną możliwość kompleksowego kształcenia studentów na kierunkach, które planuje otworzyć. Ośrodek będzie realizował cele kształcenia i edukacji. Ponadto Ośrodek przysłuży się, w ocenie Uczelni, społeczności lokalnej. Na ośrodki tego rodzaju, ze względu na stale rosnącą średnią wieku społeczeństwa, rośnie zapotrzebowanie. Stąd też plany Uczelni dotyczące otwierania nowych kierunków kształcących studentów, którzy będą mogli w przyszłości tworzyć kadrę w takich ośrodkach.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w przedstawionym w opisie zdarzeniu przyszłym po stronie Uczelni wystąpi obowiązek zapłaty podatku dochodowego w związku z przekazaniem opisanych tam składników majątkowych (Ośrodka) na rzecz Fundacji?

Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z przekazaniem składników majątkowych (Ośrodka) na rzecz Fundacji po stronie Uczelni nie wystąpi obowiązek zapłaty podatku dochodowego.

Zdaniem Wnioskodawcy, stosownie do postanowień art. 17 ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.p., wolne od podatku są m.in. dochody podatników, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów w części przeznaczonej na te cele. Zwolnienie to na podstawie art. 17 ust. 1b u.p.d.o.p. ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów.

Zatem, w świetle przywołanych przepisów wskazać należy, iż omawiane zwolnienie jest zwolnieniem warunkowym. Aby skorzystać z tego zwolnienia konieczne jest łączne spełnienie następujących przesłanek:

  1. podatnik korzystający ze zwolnienia musi prowadzić działalność statutową (niekoniecznie wyłącznie) w zakresie określonym w art. 17 ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.p.;
  2. dochody muszą być przeznaczone na cele działalności statutowej, wymienione w tym przepisie;
  3. dochody muszą być bez względu na termin - wydatkowane na te cele, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodu;
  4. podatnik nie został ujęty w katalogu zawartym w art. 17 ust. 1c u.p.d.o.p.;
  5. dochód przeznaczony na cele statutowe nie pochodzi ze źródeł wskazanych w art. 17 ust. 1a u.p.d.o.p.

Nie budzi żadnych wątpliwości, w opinii Wnioskodawcy, że jest on jednostką, której celem statutowym jest działalność naukowa i oświatowa. Wynika to wprost z art. 6 ust. 1 p.o.s.w., zgodnie z którym uczelnia ma między innymi prawo do prowadzenia badań naukowych i prac rozwojowych oraz prowadzenia kształcenia na studiach pierwszego stopnia, studiach drugiego stopnia oraz jednolitych studiach magisterskich. Potwierdza to również Statut Uczelni, w którym określono, że jednym z jej zadań jest kształcenie studentów w celu ich przygotowania do pracy zawodowej czy chociażby wychowanie studentów w poczuciu odpowiedzialności za państwo polskie, za umacnianie zasad demokracji i poszanowanie praw człowieka. W Statucie Uczelni wskazano również, że jej celem jest prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych oraz świadczenia usług badawczych.

Uczelnia czerpie przychody w szczególności z opłat studentów. Część tych przychodów została przeznaczona na sfinansowanie majątku trwałego oraz wyposażenia, w tym również na zakup składników majątkowych, które mają zostać przeniesione na własność Fundacji. Część składników, co wynika z opisu zdarzenia przyszłego, została przez Wnioskodawcę nabyta w formie darowizny. Wszystkie te składniki były w Uczelni wykorzystywane na cele statutowe związane z kształceniem studentów.

W związku z powyższym, w ocenie Wnioskodawcy, spełniony został warunek wydatkowania dochodu na wskazane w ustawie cele statutowe poprzez wykorzystanie otrzymanych w darowiźnie oraz nabytych składników majątkowych na cele kształcenia studentów oraz wykorzystanie osiągniętych z tytułu opłat przychodów na sfinansowanie zakupu środków trwałych i wyposażenia oraz wszelkich usług związanych z remontami i adaptacją środków trwałych wykorzystywanych bezpośrednio do realizacji tych celów.

Ustawa nie wymaga bowiem, aby wykorzystywanie przychodu do celów statutowych trwało przez jakikolwiek minimalny okres czasu dla zachowania prawa do zwolnienia. Znaczenie dla skorzystania ze zwolnienia ma warunek, aby nabyte środki trwałe służyły do realizacji określonych w przepisach celów statutowych, a w przedmiotowym zdarzeniu przyszłym warunek ten został spełniony i będzie spełniany w przyszłości poprzez wykorzystywanie Ośrodka jako centrum praktyk dla studentów, co będzie warunkiem przekazania Ośrodka Fundacji.

W konsekwencji już tylko powyższego, planowane przez Uczelnię rozporządzenie majątkiem nie powinno wiązać się dla niej z opodatkowaniem podatkiem dochodowym.

Stanowisko takie potwierdził m.in. Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 18 stycznia 2012 r. sygn. akt II FSK 1369/10, w którym uznał, że: „przepis art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wyraźnie wskazuje, iż wolne od podatku są dochody przeznaczone przez podatników na realizacje preferowanych przez ustawodawcę celów. Spełnienie tego kryterium jest zatem niezbędnym i jednocześnie wystarczającym warunkiem zastosowania zwolnienia. Jeżeli zatem podatnik otrzymane w drodze darowizny środki trwałe i nieruchomości wykorzysta dla realizacji celów wskazanych w ustawie, a następnie środki te przeniesie na inny podmiot, nie utraci zwolnienia, o którym mowa. Do zastosowania tego zwolnienia wystarcza bowiem przeznaczenie uzyskanego dochodu na wskazane cele. Nie ma natomiast znaczenia to, co następnie stanie się z użytymi przez podatnika środkami, w szczególności w sytuacji, gdy cel statutowy zostanie już zrealizowany, czy też podatnik przestanie go już realizować.

Nie bez znaczenia pozostaje również cel, na jaki składniki majątkowe Uczelni mają zostać przekazane. W Ośrodku mają się bowiem odbywać praktyki dla studentów Uczelni oraz uczelni współpracujących oraz prowadzona będzie działalność użyteczna społecznie, wspierająca lokalną społeczność.

Przekazany majątek ma służyć kształceniu studentów, umożliwiając im odbywanie praktyk studenckich i rozwijanie umiejętności praktycznych niezbędnych do prawidłowego przygotowania do zawodu. Cel ten jest jednym z podstawowych celów Uczelni wynikających z jej Statutu i przepisów p.o.s.w. oraz został przewidziany w art. 17 ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.p. jako umożliwiający skorzystanie ze zwolnienia. W tym zakresie warto zauważyć również, że nie zmieniło się przeznaczenie tego majątku Uczelni. Nadal będzie on służył celom, którym służył uprzednio - celom kształcenia studentów (przeznaczenie tego majątku jest tożsame z celami Uczelni, na które majątek ten przeznaczyła).

Ponadto, samo prowadzenie Ośrodka będzie realizowało jeszcze dodatkowe cele - również uprawniające do skorzystania ze zwolnienia. Zgodnie z przepisami p.o.s.w. Ośrodek stanowi przejaw działań na rzecz społeczności lokalnych i regionalnych, które na podstawie art. 13 ust. 1 pkt 8 są jednym z podstawowych zadań uczelni w Polsce. Ponadto, cele te przewiduje Statut Uczelni, który uprawnia Uczelnię do podejmowania zarówno działań na rzecz społeczności lokalnych i regionalnych jak i prowadzenia działalności społecznej. Wreszcie działania Ośrodka wpisują się w cele, z jakimi u.p.d.o.p., pomijając już cele związane z kształceniem studentów, wiąże możliwość korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego, a mianowicie ochronę zdrowia i pomoc społeczną.

Oznacza to, że utworzenie i przekazanie Ośrodka, które obwarowane jest wspomnianymi w opisie zdarzenia przyszłego warunkami stanowiło będzie czynności, które na gruncie przepisów u.p.d.o.p. są uznane za uprawniające do zwolnienia.

Stanowisko takie potwierdzały w przeszłości organy podatkowe. Dla przykładu w interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 23 lutego 2012 r. Znak: IPTPB3/423-288/11-6/PM w sprawie niemal analogicznej do omawianej organ podatkowy stwierdził, że „Wnioskodawca przeznaczając darowiznę na realizacje swoich celów statutowych spełnia przesłanki umożliwiające zastosowanie zwolnienia przedmiotowego. Zatem, dochód uzyskany przez Wnioskodawcę w związku z zamiarem przekazania darowizny przeznaczony, a następnie wydatkowany na realizację celów statutowych Wnioskodawcy będzie wolny od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowego od osób prawnych”.

W interpretacji z 22 listopada 2010 r. Znak: IBPBI/2/423-1028/10/MO Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach potwierdzając rozumienie zasad ogólnych korzystania ze zwolnienia stwierdził, że „zwolnienie przewidziane w ww. art. 17 ust. 1 pkt 4 dotyczy tylko tej części uzyskanych dochodów, która jest przeznaczona na cele wymienione w tym przepisie. Zgodnie bowiem z cyt. art. 17 ust. 1a pkt 2 tejże ustawy, zwolnienie, o którym mowa w art. 17 ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach”. Na zakończenie własnego stanowiska potwierdzającego prawidłowość stanowiska wnioskodawcy w omawianej interpretacji organ stwierdził ponadto, że „nieodpłatne przekazanie majątku Stowarzyszenia w formie darowizny, na rzecz Gminy, która zadeklaruje, że będzie on nadal wykorzystywany na cele kultury fizycznej i sportu, nie spowoduje utraty przez Wnioskodawcę prawa do skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania dochodu, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, gdyż przekazany majątek w dalszym ciągu będzie służył działalności w zakresie kultury fizycznej i sportu”.

Podkreślenia wymaga, że sytuacja omawiana przez organy w przywołanych interpretacjach jest analogiczna do okoliczności w jakich Uczelnia zamierza przekazać część swojego majątku w postaci Ośrodka Fundacji. Fundacja bowiem zgodnie ze swoimi celami statutowymi ma zajmować się między innymi działalnością edukacyjną, szkoleniową, badawczo-rozwojową i opiniotwórczą, która jest tożsama z celami Uczelni, na jakie przeznaczyła ten majątek, a ponadto realizuje również inne cele uprawniające do skorzystania ze zwolnienia przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.p., którym środki majątkowe, które otrzyma mają służyć.

Biorąc pod uwagę opis zdarzenia przyszłego oraz uzasadnienie stanowiska przedstawione wyżej, Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie własnego stanowiska, że w związku z przekazaniem składników majątkowych na rzecz Fundacji składających się na Ośrodek, po stronie Uczelni nie wystąpi obowiązek zapłaty podatku dochodowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2016 r., poz. 718 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną. Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj