Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP3/4512-311/16-1/ASz
z 25 sierpnia 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 22 kwietnia 2015 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) – Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 10 maja 2016 r. (data wpływu 13 maja 2016 r.), uzupełnionym pismem z 26 lipca 2016 r. (data wpływu 29 lipca 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • opodatkowania wniesienia do spółki aportem dokumentacji na budowę kanalizacji sanitarnej, modernizacji oczyszczalni ścieków oraz budowę systemu zaopatrzenia w wodę;
  • odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z nabyciem dokumentacji

jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 maja 2016 r. wpłynął ww. wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • opodatkowania wniesienia do spółki aportem dokumentacji na budowę kanalizacji sanitarnej, modernizacji oczyszczalni ścieków oraz budowę systemu zaopatrzenia w wodę;
  • odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z nabyciem dokumentacji.

Wniosek został uzupełniony pismem z 26 lipca 2016 r. (data wpływu 29 lipca 2016 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie z 16 lipca 2016 r.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe uzupełnione pismem z 26 lipca 2016 r. (data wpływu 29 lipca 2016 r.):

Gmina Miejska M.(dalej Gmina) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Gmina jest podmiotem prawa publicznego o charakterze określonym przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

Gmina jest niewątpliwie podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą, która poza zadaniami właściwymi dla jednostki samorządu terytorialnego jako organu władzy publicznej, realizuje działalność na podstawie umów cywilnoprawnych.

Będąc czynnym podatnikiem VAT Gmina zleciła przygotowanie wielobranżowego projektu pn. „…”, dotyczącego modernizacji gospodarki wodno-ściekowej dla aglomeracji M. Dokumentacja obejmuje:

  1. Modernizację kanalizacji deszczowej;
  2. Budowę kanalizacji sanitarnej;
  3. Modernizacje oczyszczalni ścieków;
  4. Budowę systemu zaopatrzenia w wodę.

Zadanie jest realizowane w ramach programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Gmina jest na etapie odbioru ostatnich elementów dokumentacji.

Utrzymanie kanalizacji deszczowej, jej budowa bądź modernizacja jest zadaniem własnym Gminy. Z tego tytułu Gmina nie pobiera żadnych opłat. Tak więc działalność Gminy w tym obszarze jest poza sferą obowiązywania ustawy o podatku od towarów i usług.

Mimo, że dokumentację kompleksowo opracowuje Gmina, zadania wskazane w pkt 2, 3 i 4 tj. budowę kanalizacji sanitarnej, modernizację oczyszczalni ścieków oraz budowę systemu zaopatrzenia w wodę będzie realizować Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w M. (dalej MPGK).

MPGK jest spółką prawa handlowego ze 100% udziałem Gminy. MPGK prowadzi działalność w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na podstawie zezwolenia wydanego Decyzją prezydenta Miasta Mielca xxx z 12 grudnia 2002 r.

Zgodnie z zezwoleniem przedmiot działania spółki stanowi ujmowanie, uzdatnianie i dostarczanie wody oraz odprowadzanie ścieków za pomocą urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych, będących w posiadaniu Spółki. W związku z powyższym Gmina sama nie będzie świadczyła usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków i nie będzie wystawiała faktur i odprowadzała podatku VAT z tego tytułu.

Gmina zamierza wnieść w aporcie do MPGK dokumentację projektową dla przedmiotowej inwestycji w zakresie budowy kanalizacji sanitarnej, modernizacji oczyszczalni ścieków oraz budowy systemu zaopatrzenia w wodę. Ponieważ czynność powyższa będzie niewątpliwie czynnością cywilnoprawną, Gmina będzie występowała w charakterze podatnika podatku od towarów i usług.

Kwestią budzącą wątpliwości jest opodatkowanie czynności aportu oraz możliwość skorzystania z prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z nabyciem dokumentacji na budowę kanalizacji sanitarnej, modernizację oczyszczalni ścieków oraz budowę systemu zaopatrzenia w wodę.

Wynagrodzeniem za przekazanie dokumentacji projektowej powstałej w wyniku projektu pn. „…” (dalej projekt) do Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. (dalej Spółka) będą udziały w podwyższonym kapitale Spółki.

Zakupy towarów i usług związanych z projektem dokonywane były w okresie od czerwca 2015 r. do stycznia 2016 r.

Gmina przystępując do realizacji projektu miała zamiar wnieść ww. dokumentację projektową modernizacji gospodarki wodno-ściekowej aportem do Spółki, o czym świadczy zapis we wniosku o dofinansowanie projektu z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko z dnia 8 grudnia 2014 r.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

  1. Czy czynność wniesienia przez Gminę dokumentacji na budowę kanalizacji sanitarnej, modernizację oczyszczalni ścieków oraz budowę systemu zaopatrzenia w wodę w aporcie do MPGK podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
  2. Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z nabyciem dokumentacji na budowę kanalizacji sanitarnej, modernizację oczyszczalni ścieków oraz budowę systemu zaopatrzenia w wodę?
  3. Jeśli odpowiedź na pytanie 2 jest pozytywna, to czy Gmina może odliczyć podatek VAT naliczony od wydatków związanych z nabyciem dokumentacji na budowę kanalizacji sanitarnej, modernizację oczyszczalni ścieków oraz budowę systemu zaopatrzenia w wodę, poprzez korekty deklaracji VAT-7 za okresy, w których powstało prawo do obniżenia kwot podatku należnego?

Stanowisko Wnioskodawcy:

Ad. 1

Aport to czynność która odbywa się za wynagrodzeniem w postaci udziałów lub akcji w podwyższonym kapitale. Wniesienie aportem dokumentacji projektowej do spółki prawa handlowego stanowi czynność o charakterze odpłatnym w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług i podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, jako odpłatne świadczenie usług.

Zatem czynność wniesienia aportem do MPGK dokumentacji projektowej stanowi, zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług, odpłatne świadczenie usług, podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na zasadach ogólnych wg stawki 23%.

Ad.2

Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Wniesienie aportem dokumentacji do MPGK, jako czynność o charakterze odpłatnym w rozumieniu art. 2 pkt 22 ustawy o podatku od towarów i usług, uznawane jest za sprzedaż i będzie generowało podatek należny po stronie Gminy.

W związku z powyższym Gminie na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z nabyciem dokumentacji na budowę kanalizacji sanitarnej, modernizację oczyszczalni ścieków oraz budowę systemu zaopatrzenia w wodę.

Ad.3

Zgodnie z art. 86 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług podatnik może obniżyć kwotę podatku należnego o kwotę podatku naliczonego poprzez dokonanie korekty deklaracji podatkowej za okres, w. którym powstało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, nie później jednak niż w ciągu 5 lat, licząc od początku roku w którym powstało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 710 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W świetle art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Stosownie do treści art. 2 pkt 6 ustawy – przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Pojęcie „dostawa towarów” w ujęciu art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, obejmuje więc wszelkie czynności, w ramach których następuje przeniesienie prawa do rozporządzania towarem jak właściciel, np. sprzedaż, zamianę, darowiznę, przeniesienie własności w formie wkładu niepieniężnego, czyli aportu.

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ustawy (…).

Zarówno dostawa towarów jak i świadczenie usług mieszczą się w definicji sprzedaży, określonej w art. 2 pkt 22 ustawy, według którego sprzedaż to odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Należy wskazać, że aport to wkład na utworzenie lub powiększenie majątku spółki, który daje prawo do udziału w jej zyskach. Przedmiotem aportu mogą być pieniądze (aporty pieniężne), rzeczy lub prawa (aporty rzeczowe) oraz umiejętności, kompetencje techniczne czy zawodowe.

Wniesienie aportu rzeczowego do spółki prawa handlowego lub cywilnego – w zależności od tego co jest jego przedmiotem – spełnia definicję odpłatnej dostawy towarów lub odpłatnego świadczenia usług, a tym samym w rozumieniu art. 2 pkt 22 ustawy, uznawane jest za sprzedaż. W sytuacji zatem, gdy przedmiotem aportu są towary w rozumieniu powołanego wyżej przepisu i gdy czynność ta prowadzi do przeniesienia prawa do rozporządzania tymi towarami jak właściciel, mamy do czynienia z odpłatną dostawą w ujęciu art. 7 ust. 1 ustawy, podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Wyjaśnić również należy, że z odpłatnością za dostawę towarów mamy do czynienia w sytuacji, gdy pomiędzy świadczeniem (dostawą) a zapłatą istnieje adekwatny związek. Odpłatność może przybierać różne formy, przy czym nie jest warunkiem to, aby została ustalona lub dokonana w pieniądzu. Odpłatnością jest więc także np. świadczenie zwrotne otrzymane od drugiej strony.

Podkreślić trzeba, że z orzecznictwa TSUE wynika, że zapłata musi być wyrażalna w formie pieniężnej, choć niekoniecznie w jednostkach pieniężnych (może to być np. świadczenie usługi lub dostawa towarów). Podstawą opodatkowania jest zapłata faktycznie otrzymana (którą ma otrzymać podatnik), a nie wartość oszacowana według obiektywnych kryteriów (m.in. wyroki w sprawie C-33/93 czy C-154/80).

W przypadku wniesienia wkładu niepieniężnego (aportu) do MPGK nie powstanie kwota należna (cena) w zamian za przedmiot wkładu. Ekwiwalentem dla wnoszącego będzie w tym przypadku wartość udziałów otrzymanych w zamian za ten wkład. Z charakteru prawnego wniesienia wkładu do spółki handlowej wynika pewna dwoistość świadczeń dokonywanych w ramach takiej operacji. Za wniesienie dokumentacji projektowej, Wnioskodawca otrzymuje pewne uprawnienia (udziały lub akcje), które posiadają określoną wartość.

W świetle wskazanych wyżej przepisów, należy stwierdzić, że planowane wniesienie dokumentacji projektowej do spółki prawa handlowego jest odpłatnym świadczeniem usług, uznawanym jest za sprzedaż w rozumieniu art. 2 pkt 22 ustawy, gdyż czynność ta odbywa się za wynagrodzeniem (wniesienie aportu wiąże się z odpłatnością – udziały w podwyższonym kapitale MPGK Spółka z o.o.), istnieje bowiem bezpośredni związek pomiędzy dostawą mającą charakter rzeczowy, a otrzymanym wynagrodzeniem w formie udziałów lub akcji w podwyższonym kapitale.

Nie każda czynność świadczenia usług w rozumieniu art. 8 ustawy, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Aby dana czynność podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, musi być wykonana przez podatnika.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o VAT obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że w myśl art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 446), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz (art. 7 ust. 1 pkt 3 cyt. ustawy o samorządzie gminnym).

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Gmina zamierza wnieść w aporcie do MPGK dokumentację projektową dla przedmiotowej inwestycji w zakresie budowy kanalizacji sanitarnej, modernizacji oczyszczalni ścieków oraz budowy systemu zaopatrzenia w wodę. Wynagrodzeniem za przekazanie dokumentacji projektowej powstałej w wyniku projektu będą udziały w podwyższonym kapitale Spółki. Ponieważ czynność powyższa będzie niewątpliwie czynnością cywilnoprawną, Gmina będzie występowała w charakterze podatnika podatku od towarów i usług.

Odnosząc się do przedstawionego opisu sprawy, należy wskazać, że z treści powołanego art. 15 ust. 1 i 2 ustawy o VAT jednoznacznie wynika, że Gmina wykonując we własnym imieniu i na własny rachunek czynności spełniające definicję działalności gospodarczej, określonej w art. 15 ust. 2, działa w charakterze podatnika podatku VAT.

Z uwagi na powyższe, wniesienie przez Gminę aportu (wkładu niepieniężnego) w postaci dokumentacji projektowej spełnia definicję świadczenia usług w ujęciu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Art. 41 ust. 1 ustawy stanowi, że stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 213, art. 1221 art. 129 ust. 1.

Należy zaznaczyć, że prawodawca przewidział możliwość zastosowania obniżonych stawek podatku oraz z wolnień z podatku w stosunku do niektórych czynności.

Zgodnie z art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23% (…).

Ustawodawca nie przewidział żadnych preferencji dla czynności wniesienia aportem dokumentacji projektowej.

Uwzględniając przywołane regulacje prawne, wskazać należy, iż wniesienie aportem dokumentacji projektowej jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na zasadach ogólnych wg stawki 23%.

Zatem w zakresie pytania nr 1 stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Kolejną kwestią budzącą wątpliwości Wnioskodawcy jest prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z nabyciem dokumentacji projektowej na budowę kanalizacji sanitarnej, modernizację oczyszczalni ścieków oraz budowę systemu zaopatrzenia w wodę.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do treści art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego. Zasada ta wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Zgodnie z art. 86 ust. 10 ustawy o VAT prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego powstaje w rozliczeniu za okres, w którym w odniesieniu do nabytych lub importowanych przez podatnika towarów i usług powstał obowiązek podatkowy.

Stosownie do art. 86 ust. 11 ustawy o VAT, jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego w terminach określonych w ust. 10, 10d i 10e, może obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych.

Natomiast zgodnie z art. 86 ust. 13 ustawy o VAT, jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w terminach, o których mowa w ust. 10, 10d, 10e i 11, może on obniżyć kwotę podatku należnego przez dokonanie korekty deklaracji podatkowej za okres, w którym powstało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, nie później jednak niż w ciągu 5 lat, licząc od początku roku, w którym powstało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 13a.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jak już wskazano, analizując kwestie prawa do odliczenia podatku VAT, należy przede wszystkim mieć na uwadze , że aby podmiot miał prawo do odliczenia podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, musi on być podatnikiem w rozumieniu przepisów ustawy, a po drugie towary i usługi powinny być używane do celów transakcji podlegających opodatkowaniu.

Analiza przywołanych powyżej regulacji prawnych, prowadzi do stwierdzenia, że w sytuacji gdy Wnioskodawca przystąpił do realizacji czynności (dokonał nabycia towarów lub usług) z zamiarem wykorzystania jej do wykonywania czynności opodatkowanych w ramach działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy, to przysługiwało mu prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupów towarów i usług z nią związanych. Spełniona bowiem została podstawowa pozytywna przesłanka warunkująca prawo do odliczenia podatku naliczonego, wynikająca z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, jaką jest związek zakupów z wykonywaniem czynności opodatkowanych. Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup przedmiotowej dokumentacji przysługiwało Wnioskodawcy pod warunkiem nieistnienia przesłanek negatywnych, wskazanych w art. 88 ustawy.

Z opisu sprawy wynika, Gmina przystępując do realizacji projektu miała zamiar wnieść ww. dokumentację projektową na budowę kanalizacji sanitarnej, modernizację oczyszczalni ścieków oraz na budowę systemu zaopatrzenia w wodę aportem do Spółki, o czym świadczy zapis we wniosku o dofinansowanie projektu z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W konsekwencji skoro w chwili dokonywania wydatków związanych z wyżej wskazaną dokumentacją projektową Gmina „działała jako podatnik VAT”, a (jak wykazano powyżej) nabycia mają służyć sprzedaży opodatkowanej, dokonywanej w ramach działalności gospodarczej, to Gminie będzie przysługiwało uprawnienie do odliczenia i korekty podatku naliczonego, w trybie art. 86 ust. 1 w związku z art. 86 ust. 10 i ust. 13 ustawy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytań nr 2 i nr 3 jest prawidłowe.

Niniejsza interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj