Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP2/4513-1/16-2/JO
z 16 września 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 7 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony - przedstawione we wniosku z dnia 24 czerwca 2016 r. (data wpływu 27 czerwca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od gier hazardowych w zakresie podstawy opodatkowania podatkiem od gier – jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 27 czerwca 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od gier hazardowych w zakresie podstawy opodatkowania podatkiem od gier.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest spółką kapitałową prawa polskiego, która podlega (i na moment opisanego zdarzenia przyszłego będzie podlegać) nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych w Polsce.

Wnioskodawca rozważa w przyszłości zorganizowanie loterii audioteksowej („Loteria”). Loteria zostanie zorganizowana na podstawie zezwolenia wydanego przez dyrektora właściwej izby celnej. W tym celu Spółka złoży stosowny wniosek o wydanie zezwolenia na urządzenie przedmiotowej loterii, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych („ustawa o grach hazardowych”).


Spółka planuje zlecić podmiotowi powiązanemu („Spółka A”) realizację części aktywności wspierających organizację Loterii. Spółka A będzie odpowiedzialna za:

  • Opracowanie koncepcji i regulaminu, zgodnie z którymi będzie przebiegać Loteria,
  • Stworzenie oraz wdrożenie strategii marketingowej,
  • Pozyskiwanie sponsorów,
  • Rozliczenia z podmiotami trzecimi odpowiedzialnymi za świadczenie usług zewnętrznych (np. operatorami telefonii komórkowej) w związku z organizacją Loterii.


Organizując Loterię, Wnioskodawca, ze względu na ograniczone możliwości techniczne, nie będzie w stanie samodzielnie koordynować ruchu telekomunikacyjnego pochodzącego od różnych operatorów telekomunikacyjnych w związku z Loterią. Ponadto ze względu na skalę przedsięwzięcia - generowanie zbyt małego ruchu na liniach telefonicznych - operatorzy nie będą skłonni kontaktować się bezpośrednio ze Spółkami. W konsekwencji, Spółki będą musiały korzystać z pomocy podmiotów pełniących funkcję tzw. Integratorów.

Spółka A będzie otrzymywać od integratorów wpływy z tytułu ruchu telekomunikacyjnego. Wszystkie wpływy Spółki A z tego tytułu będą stanowiły jej przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Z tyt. realizacji ww. czynności Spółka A będzie zatrzymywać % łącznych wpływów uzyskanych z tytułu organizowanej Loterii. Procent ten zostanie obliczony poprzez analizę funkcji pełnionych przez Spółkę oraz Spółkę A na zasadach rynkowych. Pozostała część wpływów od operatorów będzie przekazywana Spółce na podstawie faktury za świadczenia realizowane przez Spółkę w związku z organizacją Loterii (m.in. posiadaniem zezwolenia, reklamą Loterii etc.).

Integratorzy będą świadczyć na rzecz Spółki A usługi w zakresie obsługi ruchu smsów i połączeń telefonicznych w loteriach (zapewniać numery do wysyłki smsów/realizacji połączeń telefonicznych na potrzeby loterii, przyjmować masowy ruch telekomunikacyjny i kierować go do Spółki A która będzie przekazywać go do Wnioskodawcy jako organizatora loterii, pośredniczyć pomiędzy Spółką A a operatorami telekomunikacyjnymi itd.).


Spółka rozważa następujące modele rozliczeń z integratorami:

  1. Model usługowy - w którym integratorzy będą przekazywać Spółce A całość wpływów od operatorów z tytułu ruchu telekomunikacyjnego, następnie integrator będzie wystawiał fakturę za usługi świadczone na rzecz Spółki A.
  2. Model prowizyjny - w którym integratorzy przekazując Spółce A wpływy od operatorów z tytułu ruchu telekomunikacyjnego zatrzymują należną prowizje (np. określoną jako % wpływów od operatorów telekomunikacyjnych) za świadczone usługi na rzecz Spółki A.
  3. Model mieszany - w przypadku konieczności zaangażowania więcej niż jednego integratora niektórzy mogą być rozliczani usługowo a inni prowizyjnie.

Spółka A będzie zarządzać rozliczeniami z integratorami i przekazywać wpływy z Loterii, w wysokości przypadającej na Spółkę Wnioskodawcy.


Dla potrzeb podatku dochodowego od osób prawnych przychodem Spółki z tyt. Loterii będą wartości środków otrzymanych od Spółki A.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy prawidłowe jest stanowisko zgodnie z którym podstawą opodatkowania podatkiem od gier będzie przychód z tytułu Loterii w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych tj. wpływy otrzymane przez Spółkę od Spółki A?


Zdaniem Wnioskodawcy, podstawą opodatkowania podatkiem od gier będzie przychód z tytułu Loterii w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. wpływy otrzymane przez Spółkę od Spółki A.


Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy


W rozumieniu art. 2 ustawy o grach hazardowych loterie audioteksowe stanowią gry hazardowe. Zgodnie z art. 7 oraz art. 32 ustawy o grach hazardowych loterie audioteksowe mogą być organizowane na podstawie zezwolenia wydanego przez dyrektora izby celnej przez spółkę akcyjną lub spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.

Zgodnie z art. 71 ustawy o grach hazardowych, podatnikiem podatku od gier jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która prowadzi działalność w zakresie gier hazardowych na podstawie udzielonego zezwolenia.


W opisanym zdarzeniu przyszłym Spółka będzie organizatorem Loterii oraz uzyska stosowne zezwolenie, a w konsekwencji, będzie ona podatnikiem podatku od gier w rozumieniu ustawy o grach hazardowych.


Podstawę opodatkowania podatkiem od gier w loterii audioteksowej, zgodnie z art. 73 ust. 1 pkt 2 ustawy o grach hazardowych, stanowi przychód w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych, uzyskany przez organizatora loterii audioteksowej z tej loterii. Do 3 września 2016 r. zgodnie z poprzednim brzmieniem tego przepisu przychód w loterii audioteksowej stanowił przychód organizatora loterii audioteksowej uzyskany z tej loterii. Ustawa o grach hazardowych nie zawiera własnej definicji pojęcia „przychodu”. Tym niemniej, po nowelizacji wprowadzonej ustawą z dnia 12 czerwca 2015 r. odsyła ona w tym zakresie wprost do przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W uzasadnieniu do projektu ustawy jako powód nowelizacji została wskazana potrzeba doprecyzowania i dostosowania przepisów regulujących kwestie podatkowe w celu zapewnienia prawidłowości funkcjonowania rynku gier i dokonywanych rozliczeń w związku z brakiem definicji pojęcia przychodu, którym posługuje się w odniesieniu do podstawy opodatkowania podatkiem od gier w loterii audioteksowej.


Celem ustawodawcy było aby przychód będący podstawą opodatkowania podatkiem od gier obejmował przychód z loterii audioteksowej w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.


Powyższe znajduje potwierdzenie w interpretacji indywidualnej z dnia 13 listopada 2015 r. wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4513-12/15-2/MJ: „(...) podstawę opodatkowania podatkiem od gier stanowi w loterii audioteksowej – przychód, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych, organizatora loterii audioteksowej uzyskany z tej loterii.

Ustawa o grach hazardowych nie definiuje pojęcia przychodu lecz w związku z nowelizacją art. 73 ust. 1 pkt 2 odsyła wprost do przepisów podatkowych, na gruncie których stosowane jest pojęcie przychodu.

(...)Przepisy prawa podatkowego wprowadzają więc, jako zasadę, kasowy charakter przychodu (fizycznie uzyskany przez podatnika), natomiast w odniesieniu do przychodów z działalności gospodarczej, zasadę tę ogranicza memoriałowy charakter przychodu (kwota należna, choćby nie została jeszcze faktycznie otrzymana). Objęte powyższą regulacją ustawową przychody muszą być zatem następstwem prowadzonej działalności gospodarczej. Między przychodem a działalnością gospodarczą musi istnieć związek skutkujący powstaniem przychodu.

Powyższe znajduje również potwierdzenie w obecnej praktyce organów zgodnie z którą wskazuje się na konieczność odniesienia się do przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zakresie definicji pojęcia przychodu.


Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe. Stosownie natomiast do treści art. 12 ust. 3 ww. ustawy za przychody związane z działalnością gospodarczą i z działami specjalnymi produkcji rolnej, osiągnięte w roku podatkowym, uważa się także należne przychody, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont.

Zdaniem Wnioskodawcy przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z organizacją Loterii po stronie Spółki stanowić będą wpływy otrzymane od Spółki A. W szczególności zdaniem Wnioskodawcy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w przedstawionym stanie faktycznym nie dają podstaw do uznania, że przychodem Spółki jest całość wpływów otrzymanych przez Spółkę A od operatorów telekomunikacyjnych. Zatem nie ma również podstaw, aby wartość tych wpływów w części, w której nie będzie stanowić przychodu Spółki dla celów podatku dochodowego od osób prawnych, stanowiła podstawę opodatkowania podatkiem od gier dla Wnioskodawcy.


Zdaniem Spółki na ww. konkluzje nie ma również wpływu model rozliczeń Spółki A z integratorami, tj. przychód Spółki dla potrzeb CIT będzie taki sam niezależnie jak wpływy z Loterii będą rozliczane z integratorami (model usługowy lub prowizyjny) przez Spółkę A.


Zgodnie z powyższym zdaniem Wnioskodawcy w celu ustalenie przychodu dla potrzeb podatku od gier organizatora Loterii należy odnieść się do przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, który dla Spółki stanowią wpływy otrzymane od Spółki A. W konsekwencji skoro przychodem Wnioskodawcy z tyt. organizowania Loterii jest przychód z tytułu rozliczeń ze Spółką A, tj. wpływy otrzymane od Spółki A, przychód ten powinien stanowić podstawę opodatkowania podatkiem od gier.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.


Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 471), dalej zwaną „ustawą o grach”, grami losowymi są gry o wygrane pieniężne lub rzeczowe, których wynik w szczególności zależy od przypadku, a warunki gry określa regulamin. Są to m.in. loterie audioteksowe, w których uczestniczy się przez:

  1. odpłatne połączenie telefoniczne lub
  2. wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych (SMS) z użyciem publicznej sieci telekomunikacyjnej

- a podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe.


W myśl art. 71 ust. 1 i ust. 2 ustawy o grach, podatnikiem podatku od gier jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która prowadzi działalność w zakresie gier hazardowych na podstawie udzielonej koncesji lub zezwolenia, z wyłączeniem loterii promocyjnych, podmiot urządzający gry objęte monopolem państwa oraz uczestnik turnieju gry pokera. Przedmiotem opodatkowania podatkiem od gier jest:

  1. urządzanie gier hazardowych, z wyłączeniem loterii promocyjnych, loterii fantowych i gry bingo fantowe, o których mowa w art. 7 ust. 1a, oraz urządzania pokera rozgrywanego w formie turnieju gry pokera;
  2. udział w pokerze rozgrywanym w formie turnieju gry pokera.

Stosownie do treści art. 73 pkt 2 ustawy o grach, podstawę opodatkowania podatkiem od gier stanowi w loterii audioteksowej – przychód, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych, organizatora loterii audioteksowej uzyskany z tej loterii.


Ustawa o grach hazardowych nie definiuje pojęcia przychodu, lecz odsyła wprost do przepisów podatkowych, na gruncie których stosowane jest pojęcie przychodu.


W myśl art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2014 r., poz. 851 z późn. zm.), przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe. Natomiast stosownie do treści art. 12 ust. 3 tej ustawy - za przychody związane z działalnością gospodarczą i działami specjalnymi produkcji rolnej, osiągnięte w roku podatkowym, uważa się także należne przychody, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca rozważa w przyszłości zorganizowanie loterii audioteksowej, która zostanie zorganizowana na podstawie zezwolenia wydanego przez dyrektora właściwej izby celnej. W tym celu Spółka złoży stosowny wniosek o wydanie zezwolenia na urządzenie przedmiotowej loterii, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych. Spółka planuje zlecić podmiotowi powiązanemu („Spółka A”) realizację części aktywności wspierających organizację Loterii. Spółka A będzie odpowiedzialna za: opracowanie koncepcji i regulaminu, zgodnie z którymi będzie przebiegać Loteria, stworzenie oraz wdrożenie strategii marketingowej, pozyskiwanie sponsorów, rozliczenia z podmiotami trzecimi odpowiedzialnymi za świadczenie usług zewnętrznych (np. operatorami telefonii komórkowej) w związku z organizacją Loterii.

Organizując Loterię, Wnioskodawca, ze względu na ograniczone możliwości techniczne, nie będzie w stanie samodzielnie koordynować ruchu telekomunikacyjnego pochodzącego od różnych operatorów telekomunikacyjnych w związku z Loterią. Ponadto ze względu na skalę przedsięwzięcia - generowanie zbyt małego ruchu na liniach telefonicznych - operatorzy nie będą skłonni kontaktować się bezpośrednio ze Spółkami i Spółki będą musiały korzystać z pomocy podmiotów pełniących funkcję tzw. Integratorów.

Spółka A będzie otrzymywać od integratorów wpływy z tytułu ruchu telekomunikacyjnego. Wszystkie wpływy Spółki A z tego tytułu będą stanowiły jej przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Z tyt. realizacji ww. czynności Spółka A będzie zatrzymywać % łącznych wpływów uzyskanych z tytułu organizowanej Loterii. Procent ten zostanie obliczony poprzez analizę funkcji pełnionych przez Spółkę oraz Spółkę A na zasadach rynkowych. Pozostała część wpływów od operatorów będzie przekazywana Spółce na podstawie faktury za świadczenia realizowane przez Spółkę w związku z organizacją Loterii (m.in. posiadaniem zezwolenia, reklamą Loterii etc.).

Integratorzy będą świadczyć na rzecz Spółki A usługi w zakresie obsługi ruchu smsów i połączeń telefonicznych w loteriach (zapewniać numery do wysyłki smsów/realizacji połączeń telefonicznych na potrzeby loterii, przyjmować masowy ruch telekomunikacyjny i kierować go do Spółki A która będzie przekazywać go do Wnioskodawcy jako organizatora loterii, pośredniczyć pomiędzy Spółką A a operatorami telekomunikacyjnymi itd.).

Spółka rozważa następujące modele rozliczeń z integratorami:

  1. Model usługowy - w którym integratorzy będą przekazywać Spółce A całość wpływów od operatorów z tytułu ruchu telekomunikacyjnego, następnie integrator będzie wystawiał fakturę za usługi świadczone na rzecz Spółki A.
  2. Model prowizyjny - w którym integratorzy przekazując Spółce A wpływy od operatorów z tytułu ruchu telekomunikacyjnego zatrzymują należną prowizje (np. określoną jako % wpływów od operatorów telekomunikacyjnych) za świadczone usługi na rzecz Spółki A.
  3. Model mieszany - w przypadku konieczności zaangażowania więcej niż jednego integratora niektórzy mogą być rozliczani usługowo a inni prowizyjnie.

Spółka A będzie zarządzać rozliczeniami z integratorami i przekazywać wpływy z Loterii, w wysokości przypadającej na Spółkę Wnioskodawcy.


Dla potrzeb podatku dochodowego od osób prawnych przychodem Spółki z tyt. Loterii będą wartości środków otrzymanych od Spółki A.


Wątpliwości Spółki dotyczą kwestii, czy podstawą opodatkowania podatkiem od gier będzie przychód z tytułu Loterii w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. wpływy otrzymane przez Spółkę od Spółki A.


W kontekście rozpatrywanej sprawy należy zwrócić uwagę na dwa aspekty. Mianowicie, co jest przychodem podlegającym opodatkowaniu podatkiem od gier, a w konsekwencji, co stanowi podstawę opodatkowania tym podatkiem.


Należy stwierdzić, że w analizowanym przypadku opodatkowaniu podatkiem od gier podlega działalność Wnioskodawcy w zakresie urządzania loterii, gdzie podstawą opodatkowania jest przychód uzyskany z tej loterii, czyli wartości pieniężne otrzymane lub należne Wnioskodawcy, a wygenerowane przez graczy biorących udział w tej loterii poprzez odpłatne połączenia telefoniczne lub SMS. Przy czym bez znaczenia jest tutaj ewentualny koszt, jaki ponosi organizator w celu przeprowadzenia gry, np. zatrudnienie pośrednika, którego wynagrodzenie będzie stanowiło część kwoty uzyskanej z organizacji gry, i która nie będzie przekazana organizatorowi gry, lecz zostanie zatrzymana przez pośrednika w ramach wzajemnych rozliczeń.

Podsumowując, podstawą opodatkowania podatkiem od gier w loterii audioteksowej, będzie przychód uzyskany z tej loterii, czyli wartości pieniężne lub należne Wnioskodawcy, a wygenerowane przez graczy biorących udział w loterii (tj. całkowite wpływy Spółki A z tytułu ruchu telekomunikacyjnego, które wpłyną do Spółki A) nie pomniejszone o kwoty pobrane przez Spółkę A (tj. ustalona procentowo kwota zatrzymanych wpływów od integratorów), które de facto stanowić będzie koszt uzyskania przychodu Wnioskodawcy. Przy czym kwoty należne Spółce od Spółki A będą odpowiadały kwotom należnym Spółce A od Integratorów (nie pomniejszone o prowizję należną Integratorom od Spółki A z tytułu wykonania przez nich usług na rzecz Spółki A). Przyjęcie zasady proponowanej przez Wnioskodawcę, aby podstawą opodatkowania była kwota wpływów otrzymanych przez Spółkę od Spółki A, tj. kwota stanowiąca część wpływów od operatorów telekomunikacyjnych, które wpływają do Spółki A, doprowadziłoby do sytuacji, gdzie wbrew woli ustawodawcy podstawą opodatkowania stałby się dochód.


Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w tak przedstawionym zdarzeniu przyszłym należało uznać za nieprawidłowe.


Odnosząc się do powołanej przez Stronę interpretacji nr IPPP2/4513-12/15-2/MJ należy wskazać, że dotyczy ona podstawy opodatkowania podatkiem od gier przychodu uzyskiwanego z loterii audiotekstowej przez Agencję (pośrednika) działającego na rzecz organizatora loterii, w której stwierdzono, że „(...) opodatkowaniu podatkiem od gier podlega działalność Wnioskodawcy w zakresie urządzania loterii, gdzie podstawą opodatkowania jest przychód uzyskany z tej loterii, czyli wartości pieniężne otrzymane lub należne Wnioskodawcy, a wygenerowane przez graczy biorących udział w tej loterii. Natomiast wynagrodzenie uzyskane przez Wnioskodawcę za zorganizowanie loterii nie jest przychodem wygenerowanym przez loterię, lecz przez działalność usługową na rzecz zleceniodawcy i czynność ta jako taka nie jest grą hazardową, a tym samym nie podlega opodatkowaniu podatkiem od gier.” Wskazana interpretacja nie potwierdza zatem stanowiska Wnioskodawcy w analizowanej sprawie, a przeciwnie – potwierdza ona opinię Organu przedstawioną w niniejszej interpretacji.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skarga powinna czynić zadość wymaganiom pisma w postępowaniu sądowym, a ponadto zawierać: wskazanie zaskarżonej decyzji, postanowienia innego aktu lub czynności, oznaczenie organu, którego działania, bezczynności lub przewlekłego prowadzenia postępowania skarga dotyczy, określenie naruszenia prawa lub interesu prawnego, w przypadkach, o których mowa w art. 52 § 3 i 4, dowód, że skarżący wezwał właściwy organ do usunięcia naruszenia prawa (art. 57 § 1 pkt 1-4 ww. ustawy). Skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydana w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj