Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
1462-IPPB4.4511.1136.2016.1.JK3
z 8 listopada 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 28 września 2016 r. (data wpływu 3 października 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków Spółki jako płatnika podatku dochodowego z tytułu opodatkowania nagród przekazywanych pracownikom kontrahentów Spółki – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 3 października 2016 r. został złożony ww. wniosek o o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków Spółki jako płatnika podatku dochodowego z tytułu opodatkowania nagród przekazywanych pracownikom kontrahentów Spółki.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


  1. Wnioskodawca jest spółką kapitałową z siedzibą na terytorium Polski [dalej: Spółka].
  2. Spółka specjalizuje się w produkcji innowacyjnych dodatków żywieniowych dla zwierząt gospodarskich [dalej: Produkty] oraz w doradztwie żywieniowym świadczonym dla hodowców zwierząt gospodarskich.
  3. Wnioskodawca planuje organizację konkursu [dalej: Konkurs]. W Konkursie będą mogły uczestniczyć osoby zatrudnione przez kontrahentów Spółki na stanowiskach związanych z doradztwem żywieniowym i sprzedażą Produktów [dalej: Uczestnicy].
  4. Celem Konkursu będzie wyłonienie drogą rywalizacji najlepszego Uczestnika, który wypełni największą liczbę zadań konkursowych w najkrótszym czasie. Szczegółowe zasady przeprowadzenia Konkursu, w tym m.in. warunki uczestnictwa, zadania konkursowe, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców, zostaną określone w regulaminie Konkursu.
  5. Konkurs będzie składał się II etapów.
  6. W ramach I. etapu, Uczestnicy będą współzawodniczyć w zakresie zgromadzenia jak największej liczby punktów [dalej: Punkty] w określonym przedziale czasu. Punkty będą przyznawane Uczestnikom za realizację poszczególnych zadań konkursowych zgodnie z kryteriami wskazanymi przez Organizatora w regulaminach zadań konkursowych. Ocena wykonania zadania zostanie przeprowadzona przez komisję konkursową, powołaną przez Organizatora.
  7. Spośród Uczestników I etapu wyłonione zostaną osoby, które zdobyły określoną liczbę Punktów. Uczestnicy, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nabędą prawo do otrzymania nagród, określonych w Regulaminie. Wartość pieniężna nagród będzie zróżnicowana w zależności od ilości Punktów zdobytych przez Uczestnika.
  8. W ramach II. etapu Konkursu Organizator sporządzi ranking Uczestników w oparciu o liczbę Punktów uzyskanych w I. etapie Konkursu. Trójka Uczestników, którzy w ostatnim dniu danego kwartału trwania Konkursu będą zajmowali najwyższe lokaty w rankingu, zostanie wyróżniona specjalnymi nagrodami, których wartość zostanie zróżnicowana w zależności od miejsca w rankingu.
  9. Nagrodami w Konkursie będą nagrody rzeczowe, dostępne w katalogu nagród, środki pieniężne, przekazywane przelewem na rachunek kart przedpłaconych wydanych Uczestnikom, jak również dodatkowe środki pieniężne, w całości przeznaczone na pokrycie 10% zryczałtowanego podatku, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 updof.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy w związku z wydaniem nagród w Konkursie na rzecz Uczestników Spółka będzie zobowiązana do poboru 10% zryczałtowanego podatku, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 updof?


Zdaniem Wnioskodawcy:


W ocenie Spółki, w związku z wydaniem nagród w Konkursie na rzecz Uczestników Spółka będzie zobowiązana do poboru 10% zryczałtowanego podatku, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 updof.


Uzasadnienie


  1. Zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 updof od dochodów (przychodów) z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. l pkt 6, 6a i 68, pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10% wygranej lub nagrody.
  2. Zgodnie z art. 41 ust. 4 updof osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, są obowiązane pobierać zryczałtowany podatek od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych m.in. w art. 30 ust. 1 pkt 2 updof. Stosownie do art. 41 ust. 7 updof jeżeli przedmiotem wygranych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 updof, nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.
  3. W konsekwencji, płatnik, dokonujący świadczeń z tytułu wygranych w konkursach, jest zobowiązany do poboru 10% zryczałtowanego podatku, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 updof.
  4. Ustawa o pdof nie zawiera własnej definicji pojęcia „konkurs”. Tym samym, dla ustalenia zakresu zastosowania art. 30 ust. 1 pkt 2 updof właściwym jest odwołanie do definicji słownikowych.
  5. Zgodnie z Uniwersalnym słownikiem języka polskiego pod red. S. Dubisza (tom 2, Warszawa 2003), pojęcie konkurs oznacza zarówno „imprezę, przedsięwzięcie najczęściej o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, dające możność wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp., zwykle wyróżnianych nagrodami”, jak również „postępowanie mające na celu wybranie najlepszego kandydata na jakieś stanowisko.” Z kolei internetowy wielki słownik języka polskiego definiuje konkurs jako „przedsięwzięcie artystyczne, rozrywkowe, sportowe, edukacyjne lub biznesowe, którego uczestnicy rywalizują o pierwszeństwo wyróżniane nagrodami.”
  6. Zasadność interpretacji art. 30 ust. 1 pkt 2 updof w kontekście słownikowej definicji pojęcia konkurs znajduje potwierdzenie w bogatym orzecznictwie sądów administracyjnych.
  7. Przykładowo, w wyroku z 9 kwietnia 2014 r., sygn. II FSK 911/12, NSA wskazał, że „zasadniczo definicja pojęcia „konkurs” zawiera kilka elementów. W pierwszej kolejności powinno nastąpić ogłoszenie konkursu wraz ze stosownym regulaminem, po czym uczestnicy konkursu powinni podjąć stosowne działania, które z samej natury konkursu, winny zawierać w sobie element rywalizacji. Zakończeniem konkursu, który jest wynikiem współzawodnictwa uczestników konkursu, jest ogłoszenie wyników i nierzadko rozdanie nagród. Nie ulega też wątpliwości w ocenie Naczelnego Sądu Administracyjnego, że wynik konkursu ma ścisły związek z efektem bezpośredniego współzawodnictwa uczestników konkursu i ich rywalizacji. W wersji internetowej Wielkiego Słownika Języka Polskiego (projekt pod red. P. Żmigrodzkiego) pod hasłem „konkurs” czytamy, że jest to - „przedsięwzięcie artystyczne, rozrywkowe, sportowe, edukacyjne lub biznesowe, którego uczestnicy rywalizują o pierwszeństwo wyróżniane nagrodami.” W definicji tej jako kluczowy, statuujący definicję „konkursu” pojawia się element „rywalizacji.” Bez „rywalizacji” bowiem nie możemy dookreślić pojęcia „konkurs.” W Słowniku Języka Polskiego pod zwrotem „rywalizować” wskazuje się, że oznacza to: „ubiegać się o pierwszeństwo, o wygraną, o zdobycie czegoś; współzawodniczyć; konkurować z kimś” (zob. Słownik Języka Polskiego, M. Szymczak (red.), Warszawa 1989 r., tom III, s. 155.).”
  8. Mając na uwadze powyższe, na gruncie art. 30 ust. 1 pkt 2 updof za konkurs należy uznać takie przedsięwzięcie, które spełnia łącznie następujące warunki;
  • posiada regulamin, w którym określa się m.in. adresatów konkursu, zadanie konkursowe, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzcy/zwycięzców,
  • posiada elementy współzawodnictwa (rywalizacji) między uczestnikami, pozwalające na wyłonienie zwycięzcy/zwycięzców,
  • zasady wyłaniania zwycięzców są ściśle określone w związku z czym wygrana nie jest dziełem przypadku bądź losowania (loterii),
  • w wyniku rozstrzygnięcia konkursu następuje wydanie nagród zwycięzcom.
  1. Przedstawione we wniosku zasady przeprowadzenia Konkursu potwierdzają, że przedsięwzięcie organizowane przez Spółkę spełnia kryteria uznania go za konkurs, o którym mowa art. 30 ust. 1 pkt 2 updof. W szczególności:
  • Konkurs będzie posiadał regulamin, określający m.in. warunki uczestnictwa, zadania konkursowe, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców,
  • Uczestnicy, gromadząc Punkty za poprawnie zrealizowane zadanie, będą podejmować faktyczną rywalizację na zasadach określonych w regulaminie Konkursu oraz w regulaminach dedykowanych poszczególnym zadaniom konkursowym,
  • nad przebiegiem rywalizacji czuwać będzie powołana w tym celu komisja konkursowa,
  • prawo do nagród uzyskają wyłącznie Uczestnicy, którzy osiągną wymaganą liczbę Punktów za realizację zadań konkursowych oraz uczestnicy, którzy będą zajmować czołowe pozycje w rankingu punktowym, a zatem wyłącznie najlepsi Uczestnicy będą nagradzani przez Spółkę,
  • nagrody nie będą wynagrodzeniem bądź inną formą gratyfikacji, wynikającą ze stosunku zatrudnienia łączącego Uczestnika z kontrahentem Spółki.
  1. Fakt, że Konkurs jest adresowany do osób zaangażowanych po stronie kontrahentów w proces sprzedaży Produktów Spółki, nie zmienia kwalifikacji przedsięwzięcia jako konkursu. Jak wskazano wyżej, przedsięwzięcie mające na celu wyłonienie w drodze rywalizacji i nagrodzenie najlepszych Uczestników spełnia wszystkie kryteria konkursu. Wniosek ten znajduje potwierdzenie w wydanych indywidualnych interpretacjach prawa podatkowego.
  1. Przykładowo, w interpretacji z 5 maja 2016 r., Nr IPPB4/4511-297/16-7/JK2, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stwierdził, że „w przedsięwzięciu, które organizuje Wnioskodawca - nazywanym przez Niego konkursem - wystąpią elementy niezbędne do uznania go za konkurs. Uczestnicy konkursu będą pomiędzy sobą rywalizować w celu osiągnięcia najlepszych wyników sprzedażowych a konkurs będzie prowadził do wyłonienia laureatów, na podstawie określonych wcześniej kryteriów w regulaminie konkursu. W świetle powyższego wartość ww. nagród przyznanych pracownikom Odbiorców Spółki, stanowi dla tych osób na gruncie przepisów ustawy przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust 1 ustawy. Na Wnioskodawcy, jako na płatniku będzie ciążył obowiązek obliczenia i pobrania 10% zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy oraz odprowadzenia go na rachunek właściwego urzędu skarbowego.”
  1. Podobne stanowisko zostało zaprezentowane również w następujących interpretacjach podatkowych:
  • interpretacja Ministra Finansów z 9 grudnia 2015 r., Nr DD9.8220.2.128.2015 JQP,
  1. Reasumując, mając na względzie, że:
  • zgodnie z art. 41 ust. 4 w związku z art. 30 ust. 1 pkt 2 updof płatnik, dokonujący świadczeń z tytułu wygranych w konkursach, jest zobowiązany do poboru 10% zryczałtowanego podatku,
  • w świetle definicji słownikowych i stanowiska sądów administracyjnych konkursem jest przedsięwzięcie ukierunkowane na współzawodnictwo i nagradzanie zwycięzców wg kryteriów zdefiniowanych w regulaminie tego przedsięwzięcia,
  • Konkurs, o którym mowa w niniejszym wniosku, spełnia wszystkie przesłanki niezbędne do uznania go za konkurs w rozumieniu art. 30 ust. 1 pkt 2 updof,
    -wartość nagród w Konkursie będzie opodatkowania 10% zryczałtowanym podatkiem, a obowiązek poboru podatku będzie ciążył na Spółce.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania wyrażoną w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.


W myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy, źródłami przychodów są m.in. inne źródła.


Zgodnie z art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W myśl art. 20 ust. 1 ww. ustawy za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.


Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca planuje organizację konkursu, w którym będą uczestniczyć osoby zatrudnione przez kontrahentów Spółki.


Stosownie do art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.


Jak stanowi art. 30 ust. 3 ww. ustawy, zryczałtowany podatek, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, 4 -5a, 13 i 14 pobiera się bez pomniejszania przychodu o koszty uzyskania.


Zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13 i 14 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5 oraz 10.

Natomiast w myśl art. 41 ust. 7 pkt 1 cytowanej ustawy, jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 - nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.

Na podstawie art. 42 ust. 1 ww. ustawy, płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku, w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, przesyłając równocześnie roczną deklarację według ustalonego wzoru.

W myśl natomiast art. 42 ust. 1a ww. ustawy, w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru (PIT-8AR).

Odnosząc się do przedstawionego zdarzenia przyszłego, w pierwszej kolejności należy ustalić, czy przedsięwzięcie organizowane przez Wnioskodawcę stanowi konkurs w rozumieniu ustawy. W orzecznictwie sądów administracyjnych wskazuje się, że wobec braku w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych legalnej definicji określenia „konkurs”, dokonując wykładni tego pojęcia, należy posłużyć się potocznym (językowym) znaczeniem tego określenia (np. wyrok z dnia 9 kwietnia 2014 r., sygn. akt II FSK 911/12). Naczelny Sąd Administracyjny zauważył, że „(…) zasadniczo definicja pojęcia „konkurs” zawiera kilka elementów. W pierwszej kolejności powinno nastąpić ogłoszenie konkursu wraz ze stosownym regulaminem, po czym uczestnicy konkursu powinni podjąć stosowne działania, które z samej natury konkursu, winny zawierać w sobie element rywalizacji. Zakończeniem konkursu, który jest wynikiem współzawodnictwa uczestników konkursu, jest ogłoszenie wyników i nierzadko rozdanie nagród. Nie ulega też wątpliwości w ocenie Naczelnego Sądu Administracyjnego, że wynik konkursu ma ścisły związek z efektem bezpośredniego współzawodnictwa uczestników konkursu i ich rywalizacji. W wersji internetowej Wielkiego Słownika Języka Polskiego (projekt pod red. P. Żmigrodzkiego) pod hasłem „konkurs” czytamy, że jest to – „przedsięwzięcie artystyczne, rozrywkowe, sportowe, edukacyjne lub biznesowe, którego uczestnicy rywalizują o pierwszeństwo wyróżniane nagrodami.” W definicji tej jako kluczowy, statuujący definicję „konkursu” pojawia się element „rywalizacji.” Bez „rywalizacji” bowiem nie możemy dookreślić pojęcia „konkurs.” W Słowniku Języka Polskiego pod zwrotem „rywalizować” wskazuje się, że oznacza to: „ubiegać się o pierwszeństwo, o wygraną, o zdobycie czegoś; współzawodniczyć; konkurować z kimś” (zob. Słownik Języka Polskiego, M. Szymczak (red.), Warszawa 1989 r., tom III, s. 155.).”

Mając na uwadze przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe stwierdza się, że w przedsięwzięciu, które planuje organizować Wnioskodawca - nazywanym przez Niego konkursem - wystąpią elementy niezbędne do uznania go za konkurs. Uczestnicy konkursu będą pomiędzy sobą rywalizować w celu wypełnienia największej liczby zadań konkursowych w najkrótszym czasie, a konkurs będzie prowadził do wyłonienia laureatów, na podstawie określonych wcześniej kryteriów w regulaminie konkursu.

W świetle powyższego wartość ww. nagród przyznanych osobom zatrudnionym przez kontrahentów Spółki, stanowi dla tych osób na gruncie przepisów ustawy przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy. Na Wnioskodawcy, jako na płatniku będzie ciążył obowiązek obliczenia i pobrania 10% zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy oraz odprowadzenia go na rachunek właściwego urzędu skarbowego.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r. poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj