Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB6/4510-184/15-2/TO
z 1 października 2015 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 31 lipca 2015 r. (data wpływu 10 sierpnia 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy dofinansowanie, które zostało już otrzymane w formie zaliczki oraz płatności pośredniej (refundacji), bądź będzie jeszcze otrzymane w przyszłości w formie płatności końcowej przez Spółkę od Płatnika, w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz od Instytucji Wdrażającej/Instytucji Pośredniczącej II stopnia w formie dotacji celowej w ramach środków przeznaczonych na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich korzysta ze zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym od osób prawnych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 10 sierpnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy dofinansowanie, które zostało już otrzymane w formie zaliczki oraz płatności pośredniej (refundacji), bądź będzie jeszcze otrzymane w przyszłości w formie płatności końcowej przez Spółkę od Płatnika, w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz od Instytucji Wdrażającej/Instytucji Pośredniczącej II stopnia w formie dotacji celowej w ramach środków przeznaczonych na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich korzysta ze zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym od osób prawnych.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


W Sp. z o.o. (dalej: Spółka, lub Wnioskodawca), na podstawie art. 1 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z dnia 15 lutego 1992 r. (Dz. U. z 2014 r., poz. 851 z późn. zm. - dalej: Ustawa), jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Na podstawie art. 3 Ustawy Spółka, jako mająca siedzibę oraz zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlega obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów. Ze względu na charakter dotychczas prowadzonej działalności nie występują wyłączenia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych przychodów na podstawie art. 2 Ustawy.

Spółka wykonuje też samodzielnie działalność gospodarczą w rozumieniu art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) i w związku z tym podlegała rejestracji jako „podatnik VAT czynny”.

W Sp. z o.o. jest też przedsiębiorcą w rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2015 r., poz. 584 z późn. zm.).


W Sp. z o.o. ma podpisaną umowę dealerską z firmą T Sp. z o.o. w oparciu o którą została ustanowiona autoryzowanym dealerem (sprzedawcą) w zakresie sprzedaży fabrycznie nowych pojazdów samochodowych marki Y., oryginalnych akcesoriów i części zamiennych do samochodów tej marki jak również w celu świadczenia usług serwisowych w pojazdach samochodowych marki Y.. Ponadto Spółka prowadzi sprzedaż części zamiennych do samochodów innych marek, dokonuje napraw i konserwacji w zakresie mechanicznym oraz blacharsko-lakierniczym pojazdów innych producentów oraz prowadzi działalność w zakresie sprzedaży samochodów używanych.


W Sp. z o.o. w celu poprawy efektywności swojego działania postanowiła usprawnić i zautomatyzować część procesów zachodzących w Spółce. W wyniku realizacji tego projektu ma nastąpić automatyzacja:

  • wymiany dokumentów pomiędzy Spółką a jej otoczeniem,
  • obsługi sprzedaży części,
  • obsługi sprzedaży samochodów używanych,
  • realizacji napraw blacharsko-lakierniczych.


W tym celu Spółka musiała pozyskać odpowiedni sprzęt komputerowy oraz licencje na oprogramowanie, które będą realizować te procesy. Ze względu na wysokie ceny takich komponentów, W Sp. z o.o. podjęła decyzję o pozyskaniu środków finansowych na tę inwestycję w formie dofinansowania z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

W celu realizacji powyższego zamierzenia Spółka zawarła w dniu 18.11.2013 r. z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości (dalej: Instytucja Wdrażająca/Instytucja Pośrednicząca II stopnia), działającą na podstawie ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) Umowę o dofinansowanie Nr w ramach działania 8.2 Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B 8 osi priorytetowej Społeczeństwo informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013 (dalej: Umowa).

Przedmiotem tej Umowy jest udzielenie Spółce, realizującej projekt finansowany ze środków publicznych na podstawie Umowy, przez Instytucję Wdrażającą/Instytucję Pośredniczącą II stopnia dofinansowania na realizacje przedsięwzięcia „Implementacja nowoczesnego systemu integrującego najważniejsze procesy biznesowe zachodzące pomiędzy firmą W i Partnerami (dalej: Projekt) w ramach programu: Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 oraz określenie praw i obowiązków Stron Umowy związanych z realizacją Projektu w zakresie zarządzania, rozliczania, monitorowania, sprawozdawczości i kontroli, a także w zakresie informacji i promocji. Dofinansowanie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, obejmuje wartość wsparcia udzielonego Spółce ze środków publicznych w formie dotacji celowej, o której mowa w art. 127 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.) oraz płatności, o których mowa w art. 186 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.).

Całkowity koszt realizacji Projektu zgodnie z Umową wynosi 1.098.250,00 PLN. Maksymalna kwota wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, związanych z realizacją Projektu wynosi 1.098.250,00 PLN i dotyczy ona wyłącznie wsparcia na inwestycje. Okres kwalifikalności wydatków rozpoczął się 1 grudnia 2013 r. i zakończył 31 maja 2015 r.

Po spełnieniu warunków wynikających z Umowy oraz Rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 21 marca 2013 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej na wspieranie tworzenia i rozwoju gospodarki elektronicznej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 (Dz. U. z 2013 r., poz. 412, z późn. zm.), Instytucja Wdrażająca/Instytucja Pośrednicząca II stopnia zobowiązała się udzielić Spółce dofinansowania na realizację Projektu do maksymalnej wysokości 768.775,00 PLN, w tym:

  • do 85% kwoty dofinansowania w formie płatności, o których mowa w art. 186 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.), w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, co stanowi 653.458,75 PLN oraz
  • do 15% kwoty dofinansowania w formie dotacji celowej, o której mowa w art. 127 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.), w ramach środków przeznaczonych na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich, co stanowi 115.316,25 PLN,

przy czym maksymalna wysokość dofinansowania w wysokości 768.775,00 PLN jest przeznaczona w całości na inwestycje i stanowi ona 70,00% kwoty wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.


Instytucja Wdrażająca/Instytucja Pośrednicząca II stopnia udzieliła Spółce dofinansowania w formie zaliczki i refundacji poniesionych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem w formie płatności pośredniej oraz ma dokonać refundacji poniesionych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem w formie płatności końcowej (na dzień składania niniejszego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, mimo zakończenia realizacji Projektu i terminowego złożenia wniosku o płatność końcową, płatność ta nie została jeszcze zrealizowana przez instytucję Wdrażającą/Instytucję Pośredniczącą II stopnia).


Płatności zaliczki zostały otrzymane przez Spółkę w dniach:

  1. 28.11.2013 r. w kwocie 57.658,13 PLN z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości jako wpłata w formie dotacji celowej w ramach środków przeznaczonych na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich,
  2. 03.12.2013 r. w kwocie 326.729,37 PLN od Płatnika, tj. Banku Gospodarstwa Krajowego, jako płatność w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

Obydwie transze płatności zaliczek wpłynęły na specjalnie w tym celu wyodrębniony rachunek bankowy.


Płatności dofinansowania w formie refundacji zostały otrzymane przez Spółkę w dniach:

  1. 28.05.2015 r. w kwocie 22.246,87 PLN z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości jako wpłata w formie dotacji celowej w ramach środków przeznaczonych na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich,
  2. 02.06.2015 r. w kwocie 126.065,63 PLN od Płatnika, tj. Banku Gospodarstwa Krajowego, jako płatność w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

Płatności te wpłynęły na rachunek bankowy Spółki.


Jak wcześniej zostało wspomniane na dzień składania niniejszego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej nie została jeszcze zrealizowana płatność końcowa zarówno przez Instytucję Wdrażającą/Instytucję Pośredniczącą II stopnia w ramach środków przeznaczonych na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz przez Płatnika, tj. Bank Gospodarstwa Krajowego, w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

Po podpisaniu w dniu 18.11.2013 r. Umowy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, w dniu 27.12.2013 r. Spółka podpisała „Umowę o wykonanie programu komputerowego, udzielenie licencji, dostawę środków trwałych” z firmą M - dalej również: Wykonawca. Umowa ta została zawarta przez Spółkę w celu realizacji Projektu „Implementacja nowoczesnego systemu integrującego najważniejsze procesy biznesowe zachodzące pomiędzy firmą W i Partnerami”, który był dofinansowany na podstawie Umowy. W ramach podpisanej z Wykonawcą umowy miał on dokonać dostawy:

  1. środków trwałych (serwer obsługujący środowisko systemu, sieciowy bank danych NFS oraz zasilacz awaryjny UPS),
  2. wartości niematerialnych i prawnych (licencji) w postaci modułu elektronicznej kopii dokumentów, modułu podpisu elektronicznego i wysyłki dokumentów, modułu zarządzania częściami samochodowymi, modułu obsługi napraw blacharsko-lakierniczych oraz modułu zarządzania samochodami używanymi a także stworzyć architekturę systemu oraz wykonać testy wydajnościowe i bezpieczeństwa, zwanymi dalej łącznie Programem.

Zgodnie z zawartą umową pomiędzy Wykonawcą a Spółką, Wykonawca udzielił Nabywcy licencji na wykonany i wdrożony Program. Licencja ta obejmuje prawo do zainstalowania tego Programu w pamięci masowej komputera, załadowanie pamięci RAM komputera i korzystanie zgodnie z przeznaczeniem Programu i jego dokumentacją. Licencja ta uprawnia do korzystania z Programu w siedzibie Nabywcy na czas nieokreślony, z tym że warunkiem udzielenia licencji jest zapłata przez Spółkę wszelkich kwot należnych Wykonawcy. Zapłata za udzieloną licencję została dokonana przez Spółkę w pełnej wysokości kwoty należnej Wykonawcy zgodnie z harmonogramem płatności, o którym mowa w dalszej części.

Wartość wynagrodzenia należnego firmie na podstawie ww. umowy strony umowy ustaliły na kwotę 1.111.000,00 PLN. Realizacja tej umowy została podzielona na 3 etapy, Na podstawie umowy w dniu 31.12.2013 r. firmie została przekazana na rachunek bankowy zaliczka na poczet realizacji pierwszego etapu w kwocie 384.387,50 PLN oraz 88.409,13 PLN - łącznie: 472.796,63 PLN, co Wykonawca udokumentował fakturą nr 4/K/1/2014 na kwotę 472.796,63 PLN brutto. Po wykonaniu poszczególnych etapów umowy, odbiorze sprzedanych środków trwałych oraz wykonanych prac Wykonawca wystawiał faktury dokumentujące te czynności, a następnie otrzymywał za te faktury od Spółki płatności. Harmonogram tych płatności przedstawiał się następująco:

  1. Faktura nr D./2014 dokumentująca wykonanie pierwszego etapu umowy została wystawiona przez Wykonawcę na kwotę 69.633,37 PLN brutto w dniu 30.05.2014 r., przy czym w wystawionej przez Wykonawcę fakturze została rozliczona przekazana Wykonawcy w dniu 31.12.2013 r. zaliczka w łącznej kwocie 472.796,63 PLN. Faktura D./2014 została zapłacona przez Spółkę w dniu 06.06.2014 r.
  2. Faktura nr A./2014 dokumentująca wykonanie drugiego etapu umowy została wystawiona przez Wykonawcę na kwotę 393.600,00 PLN brutto w dniu 28.11.2014 r. i została zapłacona przez Spółkę w dniach:
    • 08.12.2014 r. w kwocie 200.000,00 PLN,
    • 15.12.2014 r. w kwocie 93.600,00 PLN,
    • 16.12.2014 r. w kwocie 100.000,00 PLN,
  3. Faktura nr H./2015 dokumentująca wykonanie trzeciego etapu umowy została wystawiona przez Wykonawcę na kwotę 430.500,00 PLN brutto w dniu 26.05.2015 r. i została zapłacona przez Spółkę w dniu 27.05.2015 r.

Po zrealizowaniu przez Wykonawcę dostaw środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych Spółka przyjmowała te składniki majątkowe do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, a następnie rozpoczynała dokonywanie od nich odpisów amortyzacyjnych według zasad wynikających z art. 16a-16m Ustawy.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy dofinansowanie, które zostało już otrzymane w formie zaliczki oraz płatności pośredniej (refundacji), bądź będzie jeszcze otrzymane w przyszłości w formie płatności końcowej przez Spółkę od Płatnika, tj. Banku Gospodarstwa Krajowego, na realizację Projektu w łącznej wysokości 653.458,75 PLN w formie płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz od Instytucji Wdrażającej/Instytucji Pośredniczącej II stopnia w łącznej kwocie 115.316,25 PLN w formie dotacji celowej w ramach środków przeznaczonych na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich korzysta ze zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym od osób prawnych odpowiednio na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 52 oraz art. 17 ust. 1 pkt 48 Ustawy?


Zdaniem Wnioskodawcy, otrzymana dotacja, zarówno w formie płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich jak i w formie dotacji celowej w ramach środków przeznaczonych na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich, stanowi przychód osiągnięty w związku z prowadzoną przez Spółkę działalnością gospodarczą. Zgodnie art. 12 ust. 3 Ustawy za przychody związane z działalnością gospodarczą i z działami specjalnymi produkcji rolnej, osiągnięte w roku podatkowym, uważa się także należne przychody, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont.

Z kolei datę powstania przychodu reguluje art. 12 ust. od 3a do 3i Ustawy. W analizowanej sytuacji zastosowanie będzie miał art. 12 ust. 3e Ustawy, który stanowi, iż w przypadku otrzymania przychodu, o którym mowa w ust. 3, do którego nie stosuje się ust. 3a, 3c, 3d i 3f, za datę powstania przychodu uznaje się dzień otrzymania zapłaty. Tym samym po stronie Spółki powstał przychód z tytułu otrzymanego dofinansowania w następujących terminach i kwotach:

  1. w dniu 28.11.2013 r. w kwocie 57.658,13 PLN z tytułu otrzymanej wpłaty zaliczkowej w formie dotacji celowej w ramach środków przeznaczonych na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich,
  2. w dniu 03.12.2013 r. w kwocie 326.729,37 PLN z tytułu otrzymanej wpłaty zaliczkowej w formie płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich.
  3. w dniu 28.05.2015 r. w kwocie 22.246,87 PLN z tytułu otrzymanej wpłaty uznanej jako refundacja (płatność pośrednia) w formie dotacji celowej w ramach środków przeznaczonych na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich,
  4. w dniu 02.06.2015 r. w kwocie 126.065,63 PLN z tytułu otrzymanej wpłaty uznanej jako refundacja (płatność pośrednia) w formie płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

Jednocześnie Spółka oczekuje na otrzymanie płatności końcowej w formie dotacji celowej w ramach środków przeznaczonych na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich w kwocie 35.411,25 zł oraz w formie płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich w kwocie 200.663,75 zł, gdzie data wpływu na rachunek bankowy Spółki zdeterminuje dzień uzyskania przychodu przez Sp. z o.o.

Zgodnie jednak z brzmieniem art. 17 ust. 1 pkt 52 Ustawy, wolne od podatku dochodowego od osób prawnych są płatności na realizację projektów w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, otrzymane z Banku Gospodarstwa Krajowego, z wyłączeniem płatności otrzymanych przez wykonawców. Spółka w ramach podpisanej Umowy z Instytucją Wdrażającą/Instytucją Pośredniczącą II stopnia nie jest wykonawcą tylko beneficjentem realizującym projekt finansowany ze środków publicznych. Z powyższego powodu nie dotyczy jej wyłączenie, o którym mowa w tym przepisie. A zatem dofinansowanie w łącznej kwocie 653.458,75 PLN w formie płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, o których mowa w art. 186 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.), już otrzymane bądź w tej części, która zostanie dopiero otrzymana przez Spółkę w przyszłości z Banku Gospodarstwa Krajowego, będzie wolne od podatku dochodowego.

Z kolei w przypadku otrzymanej dotacji celowej w ramach środków przeznaczonych na Współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich w zakresie zwolnienia jej od podatku dochodowego od osób prawnych zastosowanie znajdzie art. 17 ust. 1 pkt 48 Ustawy. Zgodnie z brzmieniem tego przepisu wolne od podatku dochodowego od osób prawnych są kwoty otrzymane od agencji rządowych lub agencji wykonawczych, jeżeli agencje otrzymały środki na ten cel z budżetu państwa, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, od której Spółka otrzymała dotychczas dotację celową w łącznej kwocie 79.905,00 PLN w ramach środków przeznaczonych na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich, działa na podstawie ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) - dalej Ustawa o PARP. Zgodnie z Ustawą o PARP Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości jest państwową osobą prawną. Jej siedzibą jest miasto stołeczne Warszawa. Na podstawie art. 2 Ustawy o PARP Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości podlega ministrowi właściwemu do spraw gospodarki. Jak wskazuje art. 4 Ustawy o PARP Agencja realizuje zadania z zakresu administracji rządowej, które zostały określone dla niej w programach rozwoju gospodarki.

Biorąc pod uwagę powyższe należy stwierdzić, iż Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości jest agencją rządową, co znajduje również potwierdzenie na stronie internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości pod adresem: http://www.parp.gov.pl/o-agencji.

Jak wskazuje art. 15 ust. 1 Ustawy o PARP Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości prowadzi samodzielną gospodarkę finansową. Zgodnie z art. 15 ust. 2 pkt 1 lit a) Ustawy o PARP przychodami Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości są dotacje celowe z budżetu państwa przeznaczone na realizację zadań Agencji, w tym na współfinansowanie programów i projektów finansowanych z udziałem środków europejskich. Środki te są następnie przeznaczane w formie dotacji celowej, o której mowa w art. 127 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.), na rzecz podmiotów realizujących projekty finansowane ze środków publicznych. Właśnie odbiorcą takich środków finansowych była Spółka. Biorąc pod uwagę fakt, iż otrzymane z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości środki finansowe nie były (i nie będą) dopłatami do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach, otrzymana dotacja celowa w ramach środków przeznaczonych na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich jest wolna od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 48 Ustawy.

Również na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 48 Ustawy dotacja celowa w ramach środków przeznaczonych na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich, która będzie otrzymana przez Spółkę w przyszłości w ramach płatności końcowej w kwocie 35.411,25 PLN będzie wolna od podatku dochodowego od osób prawnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego w zakresie ustalenia czy dofinansowanie, które zostało już otrzymane w formie zaliczki oraz płatności pośredniej (refundacji), bądź będzie jeszcze otrzymane w przyszłości w formie płatności końcowej przez Spółkę od Płatnika, w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz od Instytucji Wdrażającej/Instytucji Pośredniczącej II stopnia w formie dotacji celowej w ramach środków przeznaczonych na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich korzysta ze zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia przedstawionego w stanie faktycznym.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj