Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP4/4513-67/15/PK
z 24 września 2015 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 7 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z 6 lipca 2015 r. (data wpływu 13 lipca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego, w przedmiocie zwolnienia alkoholu etylowego, częściowo skażonego, wykorzystywanego do prób i analiz – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 lipca 2015 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie zwolnienia alkoholu etylowego, częściowo skażonego, wykorzystywanego do prób i analiz.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji szerokiej gamy kosmetyków, dezodorantów, pianek do golenia, odświeżaczy powietrza itp. Spółka produkuje kosmetyki na zlecenie największych producentów kosmetyków i artykułów chemii gospodarczej na świecie.

Produkcja wyżej wymienionych wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi odbywa się w składzie podatkowym Spółki. W toku produkcji Spółka wykorzystuje alkohol etylowy częściowo skażony, który na gruncie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008 r., (Dz.U. 2009 Nr 3, poz. 11 ze zm., dalej: ustawa akcyzowa) podlega zwolnieniu od podatku akcyzowego. Spółka nabywa alkohol etylowy częściowo skażony zarówno w kraju jak i za granicą. Nabycie ww. alkoholu etylowego następuje w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

Skład podatkowy Spółki wyposażony jest w wewnętrzne laboratorium, w którym poddawane są badaniu wyroby gotowe oraz półprodukty zawierające alkohol. Ponadto Spółka posiada dział techniczny, który odpowiedzialny jest za przeprowadzanie produkcji testowej kosmetyków, czyli tzw. prób produkcyjnych.

(i)

Alkohol etylowy częściowo skażony wykorzystywany jest przez pracowników laboratorium do dokonywania niezbędnych analiz oraz prób laboratoryjnych.

W laboratorium Wnioskodawcy przeprowadzane są dwa rodzaje analiz. Są to analizy jakościowe, które potwierdzają obecność danych substancji chemicznych w produkcie oraz analizy ilościowe, polegające na oznaczeniu zawartości jednego, kilku, bądź wszystkich składników badanej próbki.

W powyższych analizach skażony alkohol etylowy jest używany jako rozpuszczalnik do rozcieńczania próbek (próbek surowców oraz produktów aktywnych - głównie produktów APD tj. antyperspirantów), przy czym używany jest tylko wtedy gdy w danej metodzie badania wskazane jest użycie etanolu. Ponadto skażony alkohol etylowy jest wykorzystywany do przygotowania odczynników chemicznych jako rozpuszczalnik, niezbędnych do przeprowadzenia niektórych analiz.

Natomiast próby laboratoryjne mają na celu stworzenie próbki produktów gotowych (kosmetyków) przygotowywanych w skali laboratoryjnej i w ograniczonej ilości, na życzenie klienta. Przygotowanie próbek polega na sporządzeniu tzw. bulku (tj. masy kosmetycznej) zgodnie z instrukcją jego wytwarzania oraz napełnieniu opakowań (np. puszek, butelek) wyprodukowaną masą kosmetyczną. Ilość zużytego alkoholu zależy od ilości próbek i od składu kosmetyku. Część próbek kosmetyków przeznaczona jest także na testy stabilizacyjne.

Alkohol etylowy częściowo skażony zużywany jest również w laboratorium do mycia bądź odkażania szkła laboratoryjnego oraz sprzętu laboratoryjnego. Stosowany jest tutaj 70% roztwór alkoholu, który posiada właściwości antyseptyczne i działa silnie bakteriobójczo. Proces ten jest niezbędnym elementem przeprowadzanych analiz oraz prób laboratoryjnych, gdyż analogicznie jak podczas właściwej produkcji wyrobów kosmetycznych, zmiana produkowanej próbki wyrobu gotowego wymaga dokładnego usunięcia z instalacji zapachu poprzedniego wyrobu.

(ii)

W dziale technicznym Spółki, alkohol zużywany jest do przeprowadzenia niezbędnych prób produkcyjnych, w wyniku których powstaje gotowy kosmetyk. Testy służą sprawdzeniu poprawności funkcjonowania linii produkcyjnej (np. przy wprowadzaniu nowych komponentów czy też nowych rozwiązań technicznych na etapie przygotowania bulku lub napełniania na linii).

Próby produkcyjne polegają na wytwarzaniu wyrobów, na podstawie wcześniej stworzonych receptur w warunkach właściwej produkcji. W związku z tym przypominają one produkcję właściwą, jednakże przeprowadzaną na małą skalę.

Przeprowadzenie testów produkcyjnych jest nadzorowane przez osoby z działu technicznego. Próbki z testów nie są produktem przeznaczonym na rynek.

Wszystkie procesy, o których mowa w niniejszym wniosku, tj. analizy i próby laboratoryjne oraz niezbędne próby produkcyjne, są przeprowadzane na terenie składu podatkowego Spółki.

Spółka chciałaby potwierdzić, czy alkohol etylowy częściowo skażony, zużywany w powyżej opisanych procesach, przez laboratorium oraz przez dział techniczny, na gruncie przepisów akcyzowych podlega zwolnieniu od podatku akcyzowego, a zatem czy Spółka spełnia warunek materialny zwolnienia, wskazany w § 9 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego.

Spółka nie ma wątpliwości co do spełnienia warunków formalnych zwolnienia od akcyzy, o których mowa w art. 32 ust. 5-11 ustawy o podatku akcyzowym, w związku z tym nie są one przedmiotem pytania Spółki.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy alkohol etylowy częściowo skażony wykorzystywany w procesach opisanych w stanie faktycznym wniosku, przez laboratorium i dział techniczny Spółki, do analiz i prób laboratoryjnych oraz do niezbędnych prób produkcyjnych, podlega zwolnieniu od podatku akcyzowego, a zatem czy Spółka spełnia warunek materialny zwolnienia, wskazany w § 9 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 8 lutego 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 212)?

Zdaniem Wnioskodawcy, całość alkoholu etylowego częściowo skażonego używanego przez laboratorium oraz dział techniczny do analiz i prób laboratoryjnych oraz do niezbędnych prób produkcyjnych, podlega zwolnieniu akcyzy na gruncie § 9 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego [Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (t. j. z dnia 16 stycznia 2015 r. Dz.U. z 2015 r. poz. 195)]

Uzasadnienie:

(i)

W świetle § 9 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, zwalnia się od akcyzy napoje alkoholowe używane jako:

  • próbki do analiz,
  • do niezbędnych prób produkcyjnych oraz
  • do celów naukowych.

Z cytowanego powyżej przepisu wynika, że możliwość stosowania zwolnienia od akcyzy dla alkoholu etylowego wykorzystywanego do celów laboratoryjnych i przez dział techniczny wymaga użycia wyrobów akcyzowych do celów zwolnionych.

Aby ocenić jakie procesy związane z wykorzystywaniem alkoholu etylowego skażonego do celów laboratoryjnych i działu technicznego mogą zostać uznane jako spełniające warunek materialny zwolnienia od akcyzy, należy dokonać analizy sformułowania zawartego w omawianym przepisie, tj. „użycie” jako próbki do analiz oraz do niezbędnych prób produkcyjnych.

W opinii Spółki, „użycie” napojów alkoholowych jako próbki do analiz, do niezbędnych prób produkcyjnych lub do celów naukowych, należy interpretować w ten sposób, że obejmuje ono nie tylko te wyroby, które stają się składnikami produktu przeznaczonego do badań w laboratorium i dziale technicznym, ale także wyroby wykorzystywane w różnego rodzaju procesach niezbędnych dla prowadzenia tych badań bądź prób produkcyjnych. Dlatego też, każdy alkohol, który przeznaczony jest do wyprodukowania próbki do analiz, a także do niezbędnych prób produkcyjnych, podlega zwolnieniu od akcyzy, jeżeli spełnione są warunki formalne tego zwolnienia.

(ii)

Dokonując wykładni § 9 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego należy odnieść się do innego, analogicznego przepisu ustawy akcyzowej, dotyczącego zużycia wyrobów akcyzowych do celów uprawniających do stosowania zwolnienia. Obecnie wykładnia tego przepisu nie budzi bowiem wątpliwości, natomiast ma on porównywalną treść jak § 9 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia. Na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy akcyzowej podatnik ma uprawnienie do zwolnienia od akcyzy alkoholu wykorzystywanego do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi. Cytowany przepis rozumiany jest przez ustawodawcę w ten sposób, że obejmuje nie tylko sytuacje, w których alkohol stanowi składnik wyrobu końcowego, ale także takie, w których alkohol zużywany jest do mycia linii produkcyjnych.

Zgodnie bowiem z interpretacją tego przepisu dokonywaną przez podatników, sądy administracyjne jak również organy podatkowe, pojęcie „wykorzystanie wyrobów do produkcji” obejmuje również ich zużycie we wszelkich procesach technologicznych związanych z produkcją. Użycie alkoholu skażonego jest niezbędne ze względów technologicznych do tego, aby w sposób racjonalny i skuteczny przeprowadzić produkcję wyrobu nieprzeznaczonego do spożycia przez ludzi. Podobne stanowisko prezentuje również Komisja Europejska, jak i inne państwa członkowskie Unii Europejskiej. Co więcej, takie rozumienie cytowanego przepisu potwierdził też Minister Finansów w interpretacji ogólnej z dnia 8 kwietnia 2014 r. AG3/033/26/2013/FLL/6, w której wskazał, iż:

„Mając na uwadze, że częściowo skażony alkohol jest zużywany do czyszczenia linii produkcyjnych ze względów technologicznych po to, aby wyprodukowany produkt nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi spełniał normy czystości składu oraz kierując się celem art. 27 ust 1 b dyrektywy Rady 92/83/EWG uznać należy, że na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym zwolnieniu od akcyzy podlega częściowo skażony alkohol wykorzystywany również do czyszczenia linii produkcyjnych”.

Jak wynika z powyższego, prawidłowe rozumienie pojęcia wykorzystanie do produkcji na gruncie art. 32 ust. 4 pkt 2 obejmuje wszelkie procesy technologiczne związane w sposób bezpośredni z produkcją. W przypadku Spółki za taki proces należy uznać także mycie i odkażanie urządzeń oraz sprzętu używanego przez laboratorium oraz dział techniczny Spółki w odniesieniu do produkcji próbek do analiz oraz do niezbędnych prób produkcyjnych.

Bowiem podobnie jak ma to miejsce na linii produkcyjnej w trakcie właściwej produkcji wyrobów, także podczas przeprowadzania badań i analiz, proces mycia jest niezbędnym elementem, gdyż po dokonaniu analizy każdego wyrobu konieczne jest oczyszczenie i odkażenie sprzętu, a przede wszystkim, zneutralizowanie zapachu poprzednio badanego produktu (w laboratorium i dziale technicznym Spółki bada się kilkaset próbek dezodorantów, odświeżaczy powietrza, pianek do golenia itp.).

Ponadto oczywistym jest, iż skoro ustawodawca zezwala na zwolnienie od akcyzy alkoholu etylowego skażonego użytego do mycia linii produkcyjnych podczas właściwej produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, to tym bardziej powinien zezwolić na zwolnienie od akcyzy alkoholu etylowego wykorzystywanego do czyszczenia i odkażania sprzętu na wcześniejszych etapach powstawania produktów (także nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi) - w laboratorium oraz dziale technicznym Spółki. Tym bardziej, że proces właściwej produkcji odbywa się analogicznie jak proces wytwarzania próbek czy też dokonywania prób produkcyjnych, a ich jedyną różnicą jest skala ich realizacji.

Odnosząc się do treści analizowanego § 9 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego Spółka pragnie podkreślić, że jeżeli ustawodawca zamierzałby zawęzić sformułowanie „napoje alkoholowe używane jako próbki do analiz, niezbędnych prób produkcyjnych lub celów naukowych” jedynie do takich wyrobów, które finalnie staną się składnikiem badanego wyrobu gotowego, wtedy wskazałby wprost takie rozwiązanie poprzez użycie odpowiedniego sformułowania w tekście rozporządzenia. W ocenie Spółki, należy przyjąć generalną zasadę, że w sytuacji gdy nie dochodzi do wyraźnego zawężenia zakresu danego pojęcia, należy je rozumieć zgodnie z jego ustalonym znaczeniem na gruncie pozostałych przepisów akcyzowych.

(iii)

Niezależnie od powyższych argumentów, Spółka pragnie podkreślić, iż fundamentalną zasadą prawa podatkowego jest to, że zakres przedmiotu opodatkowania musi być precyzyjnie określony w ustawie podatkowej. Należy bardzo wyraźnie wskazać, że wykładnia językowa ma podstawowe znaczenie w procesie dokonywania wykładni przepisów prawa podatkowego. Natomiast zgodnie z powszechnie przyjętymi zasadami, założeniem wykładni językowej jest domniemanie języka powszechnego. Tak więc wykładnia językowa jest nie tylko punktem wyjścia prawa, ale zakreśla jej granice w ramach możliwego sensu słów zawartych w tekście prawnym (por. Adam Mariański, Rozstrzyganie wątpliwości na korzyść podatnika, cz. II, artykuł PP 2009/10/37-43). W przedmiotowym przypadku sformułowanie „napoje alkoholowe używane do niezbędnych prób produkcyjnych lub jako próbki do analiz” niewątpliwie wskazuje, iż niezależnie od sposobu używania tego alkoholu, o ile jest on wykorzystywany do prób produkcyjnych, analizy i prób laboratoryjnych, podlega on zwolnieniu od akcyzy. Bowiem niemożliwym byłoby przeprowadzenie analizy próbki produktu, bez uprzedniego odkażenia szkła laboratoryjnego. Alkohol stosowany w celu mycia sprzętu laboratoryjnego posiada właściwości antyseptyczne oraz bakteriobójcze, zatem odpowiednie przetestowanie wyrobu kosmetycznego byłoby niewykonalne gdyby Spółka miała posługiwać się niezdezynfekowanymi narzędziami. Przykładowo, trudno sobie wyobrazić testowanie i przeprowadzanie analiz jakościowych i ilościowych kilkudziesięciu rodzajów perfum, bez uprzedniego zneutralizowania ich zapachu.

Podobne stanowisko w odniesieniu do sposobu wykładni § 13 ust. 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego z dnia 24 lutego 2009 r., Dz.U. Nr 32, poz. 228, (jego treść jest i identyczna jak treść § 9 obowiązującego rozporządzenia) zajął w swym wyroku Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu (wyrok z dnia 14 lipca 2010 r., sygn. akt: I SA/Wr 602/10), który orzekł, iż:

„Wykładnia językowa przepisu § 13 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia MF wskazuje wyraźnie, że zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy przeznaczony, mający zastosowanie w badaniach naukowych czyli używany do badań naukowych. Z braku zawężenia zakresu badania naukowego co do określonego rodzaju badania należy przyjąć, że termin ten obejmuje wszelkie badania naukowe a nie tylko te, których - jak to udowadnia organ wydający interpretację podatkowe - przedmiotem badawczym jest alkohol etylowy. Gdyby zamiarem ustawodawcy był taki - jak wskazywany przez organ podatkowy - zakres zwolnienia to ustawodawca użyłby sformułowania „zwalnia się od akcyzy napoje alkoholowe będące przedmiotem badań naukowych”, tego zaś nie uczynił. Co więcej taka interpretacja wskazanego przepisu znajduje swoje oparcie również w treści art. 27 ust. 2 dyrektywy Rady 92/83/EWG z dnia 19 października 1992r. w sprawie harmonizacji struktury podatków akcyzowych od alkoholu i napojów alkoholowych”.

Co prawda wyżej cytowany wyrok odnosi się do lit. b) ust. 1 § 13 rozporządzenia, a nie do lit. a), jednakże należy zauważyć, iż treść tych przepisów jest analogiczna. Sąd we wskazanym wyroku, wyjaśnił bowiem kwestię braku możliwości dokonywania zawężającej wykładni zakresu zwolnienia z akcyzy alkoholu etylowego używanego do celów przeprowadzania analiz i oraz celów badawczo-naukowych.

WSA we Wrocławiu potwierdził także wyżej opisane stanowisko Spółki dotyczące celu i funkcji przedmiotowego zwolnienia. Wskazał bowiem, iż: „(...) patrząc z punktu widzenia celowości wspomnianego zwolnienia należy przypomnieć, że podatek akcyzowy jest podatkiem od konsumpcji a zatem co do zasady jako podatek pośredni obciąża wyrób w momencie przekazania go do konsumpcji. Wspomniane zwolnienie dotyczy specyficznej sytuacji, gdy doszło do nabycia alkoholu z przeznaczeniem jego wykorzystania do badań naukowych”.

W związku z powyższym, należy wskazać, iż ustawodawca w sposób spójny i logiczny posługuje się pojęciem użycie napojów alkoholowych jako próbki do analiz, do niezbędnych prób produkcyjnych lub do celów naukowych. Pojęcie to obejmuje swoim zakresem również wykorzystanie lub zużycie alkoholu skażonego do mycia urządzeń i sprzętu laboratoryjnego, a także do przygotowania odczynników chemicznych (jako rozpuszczalnik), czyli substancji, za pomocą których jest badany wyrób. Nie można więc przyjąć, iż ustawodawca w jakikolwiek sposób zawęził jego znaczenie. Jeżeli taki byłby cel ustawodawcy zawężenie zakresu zastosowania zwolnienia od akcyzy alkoholu etylowego skażonego znalazłoby swoje odzwierciedlenie w treści przepisów.

(iv)

Stanowisko Wnioskodawcy znajduje potwierdzenie także w odpowiednich regulacjach unijnych, tj. w art. 27 ust. 2 lit. a) Dyrektywy Strukturalnej (Dyrektywa Rady 92/83/EWG z dnia 19 października 1992 r. w sprawie harmonizacji struktury podatków akcyzowych od alkoholu i napojów alkoholowych, : Dz. Urz. UE. L 1992 Nr 316, str. 21, dalej: Dyrektywa Strukturalna). Przepis ten, podobnie jak polskie rozporządzenie, nie wskazuje, iż warunkiem zwolnienia alkoholu etylowego użytego jako próbki do analiz, do niezbędnych prób produkcyjnych lub do celów naukowych jest wymóg wejścia skażonego alkoholu etylowego w skład takiego wyrobu.

Art. 27 ust. 2 lit. a) Dyrektywy Strukturalnej posługuje się analogicznym sformułowaniem jak zawarte: w § 9 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, stanowiąc, iż: „Państwa Członkowskie zwalniają produkty objęte niniejszą dyrektywą z ujednoliconego podatku akcyzowego na warunkach, które zostaną przez nie określone w celu zapewnienia prawidłowego i uczciwego stosowania tych zwolnień oraz zapobiegania wszelkim ewentualnym przypadkom uchylania się od tych przepisów oraz ich omijania lub naruszania, gdy produkty te są używane jako próbki do analiz, do niezbędnych prób produkcyjnych lub do celów naukowych”. Zatem należy zauważyć, że cytowana dyrektywa również nie zawęża wspomnianego zwolnienia z akcyzy.

Mając na uwadze powyżej cytowany przepis Dyrektywy Strukturalnej, zdaniem Spółki, przy stosowaniu przedmiotowego zwolnienia istotny jest cel jego wprowadzenia do systemu prawnego.

Intencją ustawodawcy unijnego, który opodatkował akcyzą alkohol etylowy przeznaczony do konsumpcji, było wprowadzenie do przepisów prawnych odpowiednich zwolnień z akcyzy, które pozwolą uniknąć opodatkowania alkoholu, który zużyty jest do celów innych niż do spożycia przez ludzi. Bowiem podatek akcyzowy jest podatkiem od konsumpcji, a zatem jako podatek pośredni, co do zasady obciąża wyrób w momencie przekazania go do konsumpcji (por. ww. wyrok WSA we Wrocławiu). Natomiast przepisy akcyzowe, które przewidują różnego rodzaju zwolnienia z obowiązku zapłaty akcyzy z uwagi na przeznaczenie, winny być skonstruowane przez ustawodawców oraz stosowane przez podmioty w taki sposób, aby nie przyczyniały się do uchylania, omijania lub naruszania przepisów prawa.

Zastosowanie alkoholu etylowego przykładowo do czyszczenia linii produkcyjnej, na której zostanie wyprodukowana próbka wyrobu lub jako rozpuszczalnika nie jest ani naruszeniem przepisów ani tym bardziej uchylaniem się od opodatkowania akcyzą alkoholu. Nie zostanie on bowiem nigdy przeznaczony do spożycia przez ludzi, zatem cel ustawodawcy zostanie osiągnięty.

Co więcej intencją zarówno ustawodawcy unijnego jak i krajowego jest umożliwienie producentom wyrobów, przeprowadzanie, bez dodatkowych kosztów, testów jakościowych nowych produktów oraz rozwój poprzez wytwarzanie innowacyjnych wyrobów, zapobiegając jednocześnie wszelkim ewentualnym przypadkom uchylania się od przepisów oraz ich naruszania. Zatem cel dyrektywy zostaje osiągnięty, gdyż użycie alkoholu skażonego, o ile służy przeprowadzaniu prób produkcyjnych oraz analiz nowych wyrobów, nie stanowi naruszenia ani uchylania się od przepisów. Co ważne, skażony alkohol etylowy jest poddawany procesowi technologicznemu, po zakończeniu którego staje się odpadem, który - zarówno ze względów prawnych jak i praktycznych - nie może zostać spożyty przez ludzi, w związku z czym nie nadaje się do konsumpcji. Ponadto próbki z testów nie są produktami przeznaczonymi na rynek, służą jedynie sprawdzeniu poprawności funkcjonowania linii produkcyjnej np. przy wprowadzeniu nowych komponentów czy rozwiązań technicznych.

Podsumowując, alkohol skażony, wykorzystywany do analiz, prób laboratoryjnych oraz produkcyjnych podlega zwolnieniu od akcyzy nie tylko wtedy, gdy stanowi składnik wyrobu końcowego, ale także we wszystkich innych procesach, w których jest on użyty. Pojęcie wykorzystania wyrobów obejmuje również ich zużycie we wszelkich procesach technologicznych związanych z produkcją testową.

Zatem, wszystkie sposoby wykorzystania alkoholu etylowego opisane w stanie faktycznym wniosku, mieszczą się w pojęciu „użycie” jako próbki do analiz, niezbędnych prób produkcyjnych, spełniając tym samym wskazane w § 9 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego warunki materialne.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z dnia 14 marca 2012r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj