Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP1/443-845/14/DM
z 15 października 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 lipca 2014 r. (data wpływu 21 lipca 2014 r.), uzupełnionym w dniu 3 października 2014 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • braku opodatkowania czynności przekazania Publikacji uczestnikom konferencji/kongresów – jest prawidłowe,
  • braku opodatkowania czynności przekazania Publikacji interesariuszom niebędącym uczestnikami konferencji/kongresów – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 lipca 2014 r. został złożony wniosek uzupełniony w dniu 3 października 2014 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności przekazania Publikacji uczestnikom konferencji/kongresów oraz interesariuszom niebędącym uczestnikami konferencji/kongresów.

W złożonym wniosku, jak i jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

G, wydzielona finansowo i organizacyjnie niepubliczna placówka oświatowa fundacji I realizując swoje cele statutowe tzn. działalność naukowa i oświatowa służąca rozwojowi społeczno-gospodarczemu i budowie społeczeństwa obywatelskiego, realizuje otwarty projekt „E” (projekt E), na który składają się specjalistyczne konferencje i kongresy dotyczące szeroko rozumianej problematyki gospodarczej, działania R, K, grup eksperckich oraz organizowany raz w roku E, międzynarodowy kongres stanowiący podsumowania całorocznych działań w projekcie E oraz inspirację merytoryczną przyszłych działań projektowych (Kongres). Od 2014 r. w ramach projektu E, realizując konsekwentnie cele statutowe Fundacji, Wnioskodawca wydaje cykl wydawniczy pod wspólną nazwą „P”.

Celem P jest merytoryczne uzasadnienie Rekomendacji E, upowszechnienie dorobku intelektualnego Rad, K, grup eksperckich oraz debat i dyskusji odbywających się podczas specjalistycznych konferencji/kongresów organizowanych przez G oraz dorocznego E. Rekomendacje E są rezultatem pracy R, Komitetów i spotkań eksperckich oraz wynikiem debat i dyskusji odbywających się podczas Kongresu, a także wypracowywanych podczas specjalistycznych konferencji organizowanych przez G. Rekomendacje te są przedstawiane na zakończenie obrad Kongresu oraz upowszechniane po zakończeniu Kongresu wśród uczestników i innych interesariuszy, którymi są przede wszystkim przedstawiciele rządu, parlamentarzyści, eurodeputowani, przedstawiciele instytucji regulacyjnych i nadzorczych, samorządowcy, przedstawiciele nauki, studenci oraz media. Rekomendacje Kongresu proponują praktyczne rozwiązania w obszarach kluczowych dla rozwoju gospodarki Unii Europejskiej i Polski. Są tworzone pro publico bono, dla dobrze i profesjonalnie pojętego dobra Polski i Europy. Celem Rekomendacji jest m.in. wspieranie wzrostu bezpieczeństwa finansowego oraz doskonalenie mechanizmów finansowania procesów inwestycyjnych w obszarach kluczowych dla rozwoju gospodarki Unii Europejskiej i Polski.

W ramach Publikacji planowane jest wydawanie maksymalnie pięciu książek rocznie.

W roku 2014 ukazały się:

    #61485;
  • Wyzwania informatyki bankowej, pr. zb. pod red. A. Kawińskiego i A. Sieradza,
  • Dylematy rozwoju infrastruktury, pr. zb. pod red. J. Gajewskiego i prof. W. Paprockiego,
  • Energetyka prosumencka, autor: prof. Jan Popczyk.

Publikacje oprócz treści merytorycznych tj.:

    #61485;
  • opracowań autorskich,
  • zapisów dyskusji,
  • ekspertyz i opinii,
  • komunikatów merytorycznych,

zawierają także:

    #61485;
  • notki biograficzne autorów,
  • opinię recenzenta,
  • informację o E,
  • opcjonalnie informacje o partnerach publikacji zgodnie z zawartymi umowami z partnerami.

Publikacje posiadają numer ISBN (International Standard Book Number - Międzynarodowy Znormalizowany Numer Książki), przyznany wydawcy: I – G przez Krajowe Biuro ISBN Biblioteki Narodowej.

Publikacje stanowią rozszerzenie, upowszechnienie oraz utrwalenie dorobku merytorycznego i rezultatów projektu „E”.

Publikacje finansowane są z wynagrodzeń od partnerów na podstawie umów sponsorskich lub/i z odpłatności uczestników za udział w konferencjach/kongresach.

Publikacje są nieodpłatnie przekazywane:

    #61485;
  • zgodnie z wymogami stosownych przepisów jako egzemplarze obowiązkowe do osiemnastu krajowych bibliotek ustawa z dnia 7 listopada 1996 r. o obowiązkowych egzemplarzach bibliotecznych (Dz. U. 1996, nr 152, poz. 722), rozporządzenie Ministra Kultury i Sztuki z dnia 6 marca 1997 r. w sprawie wykazu bibliotek uprawnionych do otrzymywania egzemplarzy obowiązkowych poszczególnych rodzajów publikacji oraz zasad ich przekazywania (Dz. U. 1997, nr 29, poz. 161) i rozporządzenie Ministra Kultury i Sztuki z dnia 24 maja 1999 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wykazu bibliotek uprawnionych do otrzymywania egzemplarzy obowiązkowych poszczególnych rodzajów publikacji oraz zasad ich przekazywania (Dz. U. 1999, nr 50, poz. 513),
  • uczestnikom E, jako materiał kongresowy,
  • uczestnikom specjalistycznych konferencji/kongresów w ramach projektu E, jako materiał konferencyjny/kongresowy (pod warunkiem zgodności specyfiki tematycznej przedsięwzięcia i publikacji),
  • współorganizatorom i partnerom konferencji/kongresów,

W opinii Wnioskodawcy jest to realizacja celów statutowych Wnioskodawcy oraz wsparcie działań interesariuszy w obszarach stanowiących zakresy ich odpowiedzialności. Interesariuszami są przede wszystkim przedstawiciele rządu, parlamentarzyści, eurodeputowani, przedstawiciele instytucji regulacyjnych i nadzorczych, samorządowcy, przedstawiciele nauki, studenci oraz media.

Publikacje przekazywane nieodpłatnie interesariuszom niebędącym uczestnikami konferencji/kongresów nie stanowią obdarowania osoby reprezentującej daną instytucję ani instytucji, którą reprezentuje konkretna osoba. Interesariusze otrzymują Publikacje jako potencjalne źródło wsparcia merytorycznego w zakresie ich obowiązków i odpowiedzialności. Skorzystanie z tego wsparcia jest indywidualną decyzją interesariusza. Publikacje nie stanowią odpowiedzi na zgłaszane przez interesariuszy potrzeby ani nie stanowią prezentu odzwierciedlającego uznanie czy zasługi, nie są też darowane z jakiejś okazji. Interesariuszami nieuczestniczącymi w konferencjach/kongresach, otrzymującymi nieodpłatnie Publikacje są m.in. następujące organy:

    #61485;
  • Prezes Rady Ministrów,
  • sekretarze i podsekretarze stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
  • kierownictwa ministerstw (minister, sekretarze i podsekretarze stanu) adekwatnie do tematyki publikacji,
  • przewodniczący i zastępcy przewodniczących sejmowych i senackich komisji adekwatnie do tematyki publikacji,
  • przewodniczący i zastępcy przewodniczących komisji Parlamentu Europejskiego adekwatnie do tematyki publikacji,
  • kierownictwo branżowych instytucji regulacyjnych adekwatnie do tematyki publikacji,
  • redakcje mediów adekwatnie do tematyki publikacji.

Publikacje przekazywane są również do bibliotek państwowych uczelni wyższych (poza egzemplarzami obowiązkowym) w celu umożliwienia zainteresowanym pracownikom naukowym oraz studentom dostępu do praktycystycznej wiedzy eksperckiej.

Intencją Wnioskodawcy nie jest użycie Publikacji ze skutkiem zaspokojenia jakichkolwiek potrzeb odbiorców. Publikacje stanowią zachętę do zapoznania się z dorobkiem merytorycznym projektu E. Zatem nie posiadają one, w opinii Wnioskodawcy, wartości użytkowej dla odbiorcy.

Intencją Wnioskodawcy nie jest również obdarowanie konkretnej osoby, ale umożliwienie skorzystania z dorobku merytorycznego E przez organy powołane do realizowania określonych zadań w państwie lub strukturach europejskich, a także potencjalne wsparcie praktycystyczną wiedzą ekspercką środowiska akademickiego i mediów.

W przypadku odpłatnego świadczenia usługi „konferencja/kongres” koszt wyżej opisanych Publikacji jako materiału konferencyjnego/kongresowego jest wkalkulowany w cenę usługi „konferencja/ kongres”, gdyż jest to element (część składowa) świadczonej usługi, a materiały i usługi nabyte do wytworzenia materiałów konferencyjnych i kongresowych należy uznać za materiały i usługi nabyte w celu świadczenia tych usług.

W przypadku bezpłatnego udziału w konferencjach/kongresach źródłem finansowania są środki od Partnerów na podstawie umów sponsorskich.

Publikacje finansowane są z wynagrodzeń od partnerów na podstawie umów sponsorskich lub/i z odpłatności uczestników za udział w konferencjach/kongresach.

Wynagrodzenie otrzymane od sponsora oraz zapłaty uczestników za udział w konferencjach/kongresach potwierdzane są fakturami, z zastosowaniem podstawowej stawki VAT.

Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczania podatku od wydatków poniesionych na przygotowanie Publikacji.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

  1. Czy przekazanie Publikacji uczestnikom konferencji/kongresów organizowanych przez Wnioskodawcę, bez dodatkowej opłaty wnoszonej przez uczestników, w stanie faktycznym opisanym w dziale G punkt 68 niniejszego wniosku, stanowi dostawę towarów w rozumieniu art. 7 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług wg stanu od 1 kwietnia 2013 r.... I w związku z tym czy czynność przekazania publikacji, bez dodatkowej opłaty, w opisanym stanie faktycznym będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług...
  2. Czy przekazanie Publikacji interesariuszom nie będącym bezpośrednimi uczestnikami E oraz specjalistycznych konferencji/kongresów organizowanych przez Wnioskodawcę, bez dodatkowej opłaty, stanowi dostawę towarów w rozumieniu art. 7 ust. 2 pkt 2 ustawy wg stanu od 1 kwietnia 2013 r.... I w związku z tym czy czynność przekazania publikacji, bez dodatkowej opłaty, w opisanym stanie faktycznym będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług...

Zdaniem Wnioskodawcy, przekazanie przez niepubliczną placówkę oświatową G działającą w ramach fundacji I - uczestnikom E oraz specjalistycznych konferencji/kongresów organizowanych przez Wnioskodawcę drukowanych P bez dodatkowej opłaty, nie będzie stanowiło dostawy towarów w myśl art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i wg stanu od 1 kwietnia 2013 r. Wnioskodawca uważa, że wydanie Publikacji stanowi element usługi świadczonej przez Wnioskodawcę na rzecz uczestników jaką jest konferencja/kongres. Publikacje zostały sfinansowane ze środków od partnerów na podstawie umów sponsorskich lub/i z odpłatności uczestników za udział w konferencji/kongresie. Koszt materiałów konferencyjnych i kongresowych jakim są Publikacje w opisanym wyżej stanie faktycznym jest wkalkulowany w cenę usługi „konferencja lub kongres”, gdyż jest to element (część składowa) świadczonej na rzecz uczestników konferencji/ kongresu.

W związku z tym, w ocenie Wnioskodawcy, przekazanie Publikacji w opisanym stanie faktycznym nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Odnosząc się do pytania 2, Wnioskodawca wskazał, że nieodpłatne przekazanie przez niepubliczną placówkę oświatową G działającą w ramach fundacji I osobom niebędącym uczestnikami konferencji/kongresów – interesariuszom Publikacji, przede wszystkim przedstawicielom rządu, parlamentarzystom, eurodeputowanym, przedstawicielom krajowych instytucji regulacyjnych i nadzorczych, samorządowcom, przedstawicielom nauki, studentom i przedstawicielom mediów, drukowanych Publikacji, nie będzie stanowiło dostawy towarów w myśl art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług z późniejszymi zmianami wg stanu od 01 kwietnia 2013 roku. Wnioskodawca uważa, że wydanie Publikacji zgodne z powyższym opisem stanu faktycznego jest aktywnością wynikającą bezpośrednio z celu statutowego Fundacji, jakim jest działalność naukowa i oświatowa służąca rozwojowi gospodarki rynkowej oraz stanowi wsparcie działań interesariuszy w obszarach stanowiących zakresy ich odpowiedzialności. Publikacje zgodne z powyższym opisem stanu faktycznego stanowią zachętę do zapoznania się z dorobkiem merytorycznym E. Ponieważ intencją Wnioskodawcy nie jest użycie ww. publikacji ze skutkiem zaspokojenia jakiejkolwiek potrzeby odbiorcy, w opinii Wnioskodawcy, nie posiadają one zatem wartości użytkowej dla odbiorcy bowiem nie skutkują zaspokojeniem jakiejkolwiek jego potrzeby.

Wnioskodawca wskazał, że nieodpłatne przekazanie przez niepubliczną placówkę oświatową G działającą w ramach fundacji I osobom niebędącym uczestnikami konferencji/kongresów – interesariuszom Publikacji E nie jest również obdarowaniem osoby, ale wyłącznie umożliwieniem skorzystania z dorobku merytorycznego E przez organy powołane do realizowania określonych zadań w państwie lub strukturach europejskich, a także potencjalne wsparcie praktycystyczną wiedzą ekspercką środowiska akademickiego i mediów.

W związku z tym, w ocenie Wnioskodawcy, przekazanie publikacji E w opisanym stanie faktycznym nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Wnioskodawca wskazał, że przekazanie publikacji E w opisanym stanie faktycznym nie będzie stanowiło również prezentu o małej wartości w rozumieniu art. 7 ust 4 ustawy o podatku od towarów i usług.#8195;

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

    #61485;
  • prawidłowe – w zakresie braku opodatkowania czynności przekazania Publikacji uczestnikom konferencji/kongresów,
  • nieprawidłowe – w zakresie braku opodatkowania czynności przekazania Publikacji interesariuszom niebędącym uczestnikami konferencji/kongresów.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Z art. 7 ust. 1 ww. ustawy wynika, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Stosownie do zapisu art. 7 ust. 2 ww. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących

  • jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych.

Jak stanowi art. 7 ust. 3 ww. ustawy, przepisu ust. 2 nie stosuje się do przekazywanych prezentów o małej wartości i próbek, jeżeli przekazanie to następuje na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika.

Na podstawie ust. 4 powołanego artykułu, przez prezenty o małej wartości, o których mowa w ust. 3, rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:

  1. łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;
  2. których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt 1, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 10 zł.

Jak wynika z powyższych uregulowań, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega generalnie każde nieodpłatne przekazanie towaru należącego do przedsiębiorstwa, z którym wiąże się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, o ile podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu, imporcie lub wytworzeniu tego towaru lub ich części składowych, z wyjątkiem przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości lub próbki. Jeżeli natomiast podatnik nie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego, to nieodpłatne przekazanie tych towarów pozostaje neutralne podatkowo (podatnik nie musi dokonywać ich opodatkowania).

W myśl art. 8 ust. 1 powołanej ustawy przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

W tym miejscu wskazać należy, że dla celów podatkowych – co do zasady – złożone działania podatnika traktowane są jako jednolita całość. Oznacza to, że jeżeli podatnik dokonuje kilku świadczeń na rzecz klienta i są one ze sobą powiązane tak, że obiektywnie rzecz biorąc tworzą z ekonomicznego punktu widzenia jedną całość, którą jedynie sztucznie można byłoby podzielić, to te elementy lub świadczenia – dla celów podatku od towarów i usług – stanowią jedną całość. Wniosek taki wypływa m.in. z wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie pomiędzy Card Protection Plan Ltd (CPP) a Commissioners of Customs and Excise (sygn. C-349/96). Natomiast zgodnie z orzeczeniem Trybunału w sprawie C-321/94 pomiędzy Faaborg-Gelting Linien A/S a Finanzamt Flensburg, o tym, czy dana transakcja stanowi dostawę towarów czy świadczenie usług powinny decydować wszystkie okoliczności zawarcia tejże transakcji.

Mając na uwadze przedstawione okoliczności sprawy oraz powołane przepisy prawa, odnosząc się do pyt. 1, należy stwierdzić, że czynność przekazania Publikacji uczestnikom konferencji/kongresów organizowanych przez Wnioskodawcę, bez dodatkowej opłaty wnoszonej przez uczestników, z uwagi na to, że jak wynika z wniosku nie stanowi odrębnego świadczenia lecz jest elementem usług świadczonych na rzecz uczestników, nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług. W związku z tym przekazanie Publikacji nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, jako samodzielna dostawa.

Ustosunkowując się natomiast do pyt. 2 należy wskazać, że z powołanych przepisów wynika, że opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega generalnie każde nieodpłatne przekazanie towarów należących do przedsiębiorstwa, o ile podatnikowi przysługiwało prawo (w całości lub w części) do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu, imporcie lub wytworzeniu tych towarów.

Ponadto za odpłatną dostawę towarów nie jest uznawane wykorzystanie na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem towarów stanowiących prezenty o niskiej wartości i próbki (pomimo, że podatnikowi przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego od tych towarów).

Analizując kwestię opodatkowania nieodpłatnego przekazania należy określić, czy przekazywany towar ma wartość użytkową (konsumpcyjną) z punktu widzenia nabywcy. Jeżeli przekazywany nieodpłatnie towar nie miałby dla nabywcy żadnej wartości użytkowej (konsumpcyjnej) to wówczas przekazanie takiego towaru nie podlegałoby opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W niniejszej sprawie Wnioskodawca wskazał, że intencją Wnioskodawcy nie jest użycie Publikacji ze skutkiem zaspokojenia jakichkolwiek potrzeb odbiorców. Publikacje stanowią zachętę do zapoznania się z dorobkiem merytorycznym projektu E. Zatem nie posiadają one, w opinii Wnioskodawcy, wartości użytkowej dla odbiorcy. Nieodpłatne przekazanie Publikacji „nie jest również obdarowaniem osoby, ale wyłącznie umożliwieniem skorzystania z dorobku merytorycznego E przez organy powołane do realizowania określonych zadań w państwie lub strukturach europejskich, a także potencjalne wsparcie praktycystyczną wiedzą ekspercką środowiska akademickiego i mediów”. Ponadto jak wynika z wniosku, Publikacje stanowią również „wsparcie działań interesariuszy w obszarach stanowiących zakresy ich odpowiedzialności”.

Skoro Publikacje stanowią wsparcie działań interesariuszy w obszarach stanowiących zakresy ich odpowiedzialności, „wsparcie praktycystyczną wiedzą ekspercką środowiska akademickiego i mediów”, analizując przedstawiony w sprawie opis stanu faktycznego, nie sposób podzielić poglądu Wnioskodawcy, że Publikacje nie posiadają wartości użytkowej dla odbiorcy. O wartości użytkowej Publikacji świadczyć może także obowiązek przekazania określonej ilości egzemplarzy na rzecz bibliotek.

Uwzględniając powyższe, jak również biorąc pod uwagę, że przekazywane nieodpłatnie Publikacje, z tytułu których Wnioskodawcy przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego, nie stanowią prezentów o małej wartości w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, a ponadto z wniosku nie wynika aby stanowiły one próbkę w rozumieniu ww. ustawy, wskazać należy, że nieodpłatne przekazanie Publikacji (książek posiadających numer ISBN) osobom niebędącym uczestnikami konferencji/kongresów stanowi świadczenie w postaci dostawy towarów, a zatem podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w oparciu o art. 5 ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w części dotyczącej braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania Publikacji na rzecz osób niebędących uczestnikami konferencji/kongresów uznać należy za nieprawidłowe.

Końcowo należy wskazać, że niniejsza interpretacja dotyczy jedynie sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione we wniosku (w tym dotyczące prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych na Publikacje), które nie zostały objęte pytaniem – nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – w niniejszej interpretacji rozpatrzone.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w G., po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Św. Jakuba 20.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj