Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP4/443-361/12-5/BM
z 16 sierpnia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPTPP4/443-361/12-5/BM
Data
2012.08.16



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi


Temat
Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Faktury --> Wystawianie faktury


Słowa kluczowe
anulowanie faktury
faktura VAT


Istota interpretacji
Możliwość anulowania faktur.



Wniosek ORD-IN 341 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 maja 2012 r. (data wpływu do Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim 24 maja 2012 r.), uzupełnionym pismami z dnia 6 czerwca 2012 r. (data wpływu 8 czerwca 2012 r.) oraz z dnia 27 lipca 2012 r. (data wpływu 31 lipca 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości anulowania faktur i sporządzenia korekt deklaracji VAT-7K – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 maja 2012 r. do Izby Skarbowej w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości anulowania faktur i sporządzenia korekt deklaracji VAT-7K oraz podatku dochodowego od osób fizycznych. Pismem z dnia 22 maja 2012 r., Nr IBPP2/443-432/12/WN oraz IBPBI/1/415-533/12/AB, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach – działając na podstawie art. 170 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego, przekazał wniosek …do rozpatrzenia przez Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim (data wpływu 24 maja 2012 r.).

Wniosek został uzupełniony pismami z dnia 6 czerwca 2012 r. (data wpływu 8 czerwca 2012 r.) oraz z dnia 27 lipca 2012 r. (data wpływu 31 lipca 2012 r.) w zakresie doprecyzowania stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W dniu 05.10.2011 r. Wnioskodawczyni zawarła z firmą ….z siedzibą: ….umowy:

  • nr 01/10/2011 na wynajem koparko-ładowarki JCB 3 CX CONTRACTOR
  • nr 02/10/2011 na wynajem koparko-ładowarki JCB 3 CX SITEMASTER.

Obie koparko-ładowarki zostały przekazane do użytkowania Najemcy protokółem zdawczym w dniu 05.10.2011 r.

W dniu 31.10.2011 r. została wystawiona faktura VAT nr FV/1/10/2011 na kwotę 11.217,60 brutto i została opłacona w całości.

W dniu 30.11.2011 została wystawiona faktura VAT nr FV/4/11/2011 na kwotę 14.760,00 brutto z terminem płatności 14.12.2011 r. za okres wynajmu w miesiącu listopad 2011 r.

W dniu 27.12.2011 r. Wnioskodawczyni została powiadomiona przez Wydział do Zwalczania Zorganizowanej Przestępczości Ekonomicznej Zarządu w …Centralnego Biura Śledczego KGP o prowadzonym przeciwko firmie …postępowaniu o zabór mienia. W dniu 28.12.2011 r. upoważniony przedstawiciel Wnioskodawczyni złożył w Centralnym Biurze Śledczym KGP Zarząd w …zawiadomienie o przestępstwie dotyczącym przywłaszczenia przez firmę …. powierzonego mienia (potwierdzenie w załączeniu).

Po złożeniu zawiadomienia o przestępstwie w dniu 29.12.2011 r. Wnioskodawczyni wysłała za potwierdzeniem odbioru do siedziby firmy ….w …: wypowiedzenie umów, wezwanie do zapłaty oraz fakturę VAT nr FV/7/12/2011 na kwotę 13.330,74 brutto z terminem płatności 12.01.2012 r. za okres wynajmu w miesiącu grudniu 2011 r. (wszystkie dokumenty w załączeniu). Przedmiotowe dokumenty nie zostały odebrane i zwrócone Wnioskodawczyni przez Pocztę Polską.

Centralne Biuro Śledcze udzieliło Wnioskodawcy informacji, że właściciel firmy ….został zatrzymany do dyspozycji CBŚ i Prokuratury.

Faktury nie zostały opłacone a zgodnie z procedurą zaksięgowane i uwzględnione w KPiR oraz deklaracji VAT-7K za IV kwartał 2011 r..

W chwili obecnej z uwagi na zatrzymanie przez CBŚ właściciela firmy Wnioskodawczyni nie jest w stanie odzyskać utraconego dochodu. Ponadto z uwagi na to, że firma …wypożyczyła koparko-ładowarki z jednoznacznym zamiarem ich zawłaszczenia usługa nie została wykonana.

Wnioskodawczyni wskazała, że jest czynnym podatnikiem od towarów i usług.

Umowy najmu koparko-ładowarek JCB3CX CONTRACTOR oraz JCB3CX SITEMASTER zostały zawarte na okres 04.10.2011 r. do 04.08.2012 r. .

Wnioskodawczyni jest w posiadaniu oryginałów i kopii faktur VAT nr …z dnia 30.11.2011 r. i nr …z dnia 29.12.2011 r.

Wnioskodawczyni wskazała, iż rozliczenie w deklaracji VAT-7K za IV kwartał 2011 r. miało wpływ na rozliczenie w deklaracji VAT-7K za I kwartał 2012 r.

Przedmiotowe faktury zostały zaksięgowane w Książce Przychodów i Rozchodów oraz Ewidencji Sprzedaży VAT w miesiącach listopadzie i grudniu 2011 r. oraz uwzględnione w rozliczeniu deklaracji VAT-7K za IV kwartał 2011 (wystąpiła kwota do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy w wysokości 12 zł). Nadwyżka ta została uwzględniona w rozliczeniu deklaracji VAT-7K za I kwartał 2012 roku. Wynikająca z tej deklaracji kwota podatku podlegającego wpłacie do Urzędu Skarbowego w wysokości 1119 zł została wpłacona w dniu 16.04.2012 r. Zatem sporządzenie korekt deklaracji VAT-7K za IV kwartał 2011 r. i deklaracji VAT-7K za I kwartał 2012 r. jest uzależnione od możliwości anulowania faktur VAT nr …z dnia 30.11.2011 r. i nr FV/7/12/2011 z dnia 29.12.2011 r..

Także sporządzenie korekty zeznania PIT-36 za 2011 rok jest uzależnione od anulowania ww. faktur. Korekta dotyczy jedynie przychodów uzyskanych z pozarolniczej działalności gospodarczej wykazanych w zeznaniu PIT-36 za 2011 rok.

Wnioskodawczyni podała, że jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia okaże się, że anulowanie przedmiotowych faktur nie będzie możliwe, to oczekuję wydania interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości sporządzenia korekty zeznania PIT-36 za 2011 rok.

Faktury VAT nr …z dnia 30.11.2011 r. z terminem płatności 14 dni i nr … z dnia 29.12.2011 z terminem płatności 14 dni byty księgowane w dniu wstawienia faktury.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie (ostatecznie sprecyzowane w piśmie z dnia 27 lipca 2012 r.).

Czy jest zasadnym:

  • anulowanie faktury VAT nr …z dnia 30.11.2011 r. i nr …z dnia 29.12.2011 r.
  • sporządzenie korekty deklaracji VAT-7K za IV kwartał 2011 roku i w konsekwencji korekty deklaracji VAT-7K za I kwartał 2012...

Zdaniem Wnioskodawczyni (uzupełnionym w piśmie z dnia 27 lipca 2012 r.), z uwagi na wyjątkową sytuację spowodowaną zatrzymaniem osoby która jest odpowiedzialna za powstanie opisanego zdarzenia anulowanie przedmiotowych faktur jest zasadne i zgodne w świetle obowiązujących w tym zakresie przepisów podatkowych.

Faktury VAT nr …z dnia 30.11.2011 r. i nr …z dnia 29.12.2011 r. zostały po sporządzeniu przekazane za pośrednictwem Poczty Polskiej nabywcy. Oryginały faktur nie zostały odebrane przez nabywcę i zwrócone do adresata przez Pocztę Polską. Ponieważ nie nastąpiło faktyczne przekazanie faktur do ich nabywcy nie zostały one wprowadzone do obiegu prawnego. Nabywca nie będąc w posiadaniu oryginałów nie mógł wprowadzić faktur do ewidencji księgowej i odliczyć z tego tytułu podatku naliczonego. W rozumieniu art. 106 ustawy od podatku i usług faktura nie wprowadzona do obiegu prawnego nie jest fakturą i nie stanowi podstawy do zapłaty podatku od towarów i usług w niej wykazanego w trybie art. 108 ust. 1 tej ustawy.

W zaistniałej sytuacji anulowanie faktur choć przepisy podatkowe nie przewidują takiej możliwości, lecz wymuszone przez sytuacje gospodarcze jest zasadne. Zostało to potwierdzone i zaakceptowane przez Ministerstwo Finansów w piśmie z dnia 8 czerwca 1996 roku (nr PP1-7201-220/95/ER) oraz Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 19 grudnia 2000 roku (III SA 171/99).

W związku z powyższym Wnioskodawczyni uważa, że zasadne jest

  • anulowanie faktury VAT nr …z dnia 30.11.2011 r. poprzez trwałe przekreślenie oryginału i kopii oraz naniesienie adnotacji „anulowano” z podaniem przyczyny anulowania
  • anulowanie faktury VAT nr … z dnia 29.12.2011 r. poprzez trwałe przekreślenie oryginału i kopii oraz naniesienie adnotacji „anulowano” z podaniem przyczyny anulowania
  • trwałe przekreślenie oryginału i kopii faktur ma na celu zapobieżenie ich powtórnego wykorzystania. Dokumenty te będą przechowywane w aktach
  • dokonanie storno faktur w Podatkowej Książce Przychodów i Rozchodów oraz w Ewidencji Sprzedaży VAT w miesiącach listopad i grudzień 2011 rok
  • dokonanie korekty deklaracji VAT-7K za IV kwartał 2011 r. wynikającej z korekty Ewidencji Sprzedaży VAT
  • dokonanie korekty deklaracji VAT-7K za I kwartał 2012 r. będącej konsekwencją korekty deklaracji VAT-7K za IV kwartał 2011 r.
  • na podstawie art. 81 ustawy z dnia 29.08.1977 - Ordynacja podatkowa dokonanie korekty zeznania podatkowego PIT-36 w części dotyczącej przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej, gdyż anulowanie faktur pomniejsza przychód uzyskany z pozarolniczej działalności gospodarczej w 2011 roku. Ponieważ wykonywanie działalności gospodarczej Wnioskodawczyni rozpoczęła w dniu 27.09.2011 r. i w początkowym okresie jej prowadzenia poniosła koszty zakupu środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej i uzyskiwania z tego tytułu przychodów w roku 2011 z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej w zeznaniu PIT-36 za 2011 rok w części dotyczącej pozarolniczej działalności gospodarczej Wnioskodawczyni wykazała stratę w wysokości 5.519,14 zł. Dlatego korekta zeznania PIT-36 za 2011 rok nie spowoduje powstania nadwyżki należnych zaliczek za rok podatkowy nad podatkiem należnym i tym samym powstania nadpłaty. Korekta będzie skutkowała powstaniem wyższej straty w części dotyczącej przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej, którą można uwzględnić w zeznaniach rocznych w ciągu kolejnych pięciu lat.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2012 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Art. 7 ust. 1 ustawy stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumnie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…) – art. 8 ust. 1 ustawy.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16. Przepis ten stosuje się odpowiednio do części należności otrzymywanych przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi (art. 106 ust. 3 ustawy).

W myśl art. 108 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy osoba prawna, jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej lub osoba fizyczna wystawi fakturę, w której wykaże kwotę podatku, jest obowiązana do jego zapłaty.

Faktura VAT jest dokumentem sformalizowanym (potwierdzającym zaistnienie określonego zdarzenia gospodarczego), który powinien spełniać szereg wymogów przewidzianych przepisami prawa.

Zakres i sposób, w jaki czynności dokonywane przez podmioty winny być udokumentowane za pomocą faktur VAT, zawarty jest w ustawie o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeniu wydanym na jej podstawie. Katalog czynności dokumentowanych fakturami VAT, w myśl cyt. wyżej art. 106 obejmuje w szczególności dokonanie sprzedaży. Za sprzedaż zaś – stosownie do art. 2 pkt 22 ustawy o VAT - rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Prawidłowość materialno–prawna faktury VAT zachodzi wówczas, jeżeli odzwierciedla ona prawdziwe zdarzenie gospodarcze, czyli w istocie stwierdza fakt nabycia określonych towarów lub usług.

Na podstawie delegacji ustawowej zawartej w art. 106 ust. 8 ustawy o VAT, Minister Finansów wydał rozporządzenie z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68 poz. 360). Z przepisów tego rozporządzenia wynika, że podstawową formą korygowania faktury jest – w myśl § 13 i § 14 – wystawienie faktury korygującej, a w niektórych przypadkach zgodnie z § 15 ww. rozporządzenia – noty korygującej.

Faktura korygująca wystawiana jest w celu podania właściwych, prawidłowych i zgodnych z rzeczywistością kwot i innych danych, decydujących o rzetelności wystawionego dokumentu. Podkreślić należy, iż dokonanie korekty faktury jest możliwe jedynie w przypadku, gdy pierwotna faktura została wprowadzona do obrotu prawnego, tzn. została przyjęta (odebrana) przez nabywcę towaru lub usługi oraz ujęta w jego rozliczeniach. Natomiast nie ma możliwości dokonywania korekty faktury w sytuacji, gdy pierwotna faktura została wystawiona ale nie weszła do obrotu prawnego (z uwagi na to, iż nie została przekazana adresatowi), bowiem nie wywołuje wówczas żadnych skutków prawnych.

A zatem, co do zasady, korygowanie treści pierwotnie wystawionej faktury VAT powinno nastąpić przez wystawienie przez sprzedawcę faktury korygującej.

Jednakże w sytuacji, gdy wystawiona faktura nie została wprowadzona do obrotu prawnego poprzez jej przekazanie kontrahentowi – nie ma podstaw do poprawienia błędów poprzez wystawienie faktury korygującej – wówczas istnieje możliwość anulowania tej faktury.

Należy zauważyć, że ani przepisy ustawy o podatku od towarów i usług, ani przepisy rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, nie regulują kwestii dotyczącej anulowania wystawionych faktur. W praktyce jednak – w drodze wyjątku – jest dopuszczalne anulowanie faktury. Należy jednak w tym miejscu podkreślić, iż anulowanie faktur VAT jest możliwe pod warunkiem, że spełnione zostaną ściśle określone przesłanki. Otóż anulowanie faktury VAT dopuszczalne jest w sytuacji, gdy faktura wystawiona została w związku z transakcją, która faktycznie nie miała miejsca (czyli faktura taka nie dokumentuje sprzedaży) oraz faktury tej nie wprowadzono do obrotu (czyli nie wręczono jej skutecznie nabywcy).

Anulowanie faktury VAT powinno być traktowane w sposób wyjątkowy i wykorzystywane tylko w przypadku zaistnienia takich okoliczności. Ponadto, podatnik powinien dołożyć należytej staranności przy dokumentowaniu zaistniałych zdarzeń gospodarczych. W przypadku anulowania faktury VAT sprzedawca (wystawca faktury) winien posiadać w swojej dokumentacji zarówno kopię, jak i oryginał dokumentu sprzedaży z dokonaną na nich adnotacją unieważniającą fakturę, która uniemożliwi ich powtórne wydanie i wykorzystanie.

Zatem anulowanie faktury VAT dopuszczalne jest przy zachowaniu łącznie dwóch warunków:

  • anulować można jedynie fakturę wystawioną w związku z transakcją, która faktycznie nie miała miejsca (czyli faktura taka nie dokumentuje sprzedaży),
  • można anulować tylko taką fakturę, której nie wprowadzono do obrotu, czyli nie wręczono jej skutecznie nabywcy.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż w dniu 05.10.2011 r. Wnioskodawczyni, będąca zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, zawarła z firmą ……umowy:

  • nr 01/10/2011 na wynajem koparko-ładowarki JCB 3 CX CONTRACTOR
  • nr 02/10/2011 na wynajem koparko-ładowarki JCB 3 CX SITEMASTER.

Obie koparko-ładowarki zostały przekazane do użytkowania Najemcy protokółem zdawczym w dniu 05.10.2011 r.

Umowy najmu koparko-ładowarek JCB3CX CONTRACTOR oraz JCB3CX SITEMASTER zostały zawarte na okres 04.10.2011 r. do 04.08.2012 r. .

W dniu 30.11.2011 r. została wystawiona faktura VAT nr …za okres wynajmu w miesiącu listopadzie 2011 r.

W dniu 27.12.2011 r. Wnioskodawczyni została powiadomiona przez Wydział do Zwalczania Zorganizowanej Przestępczości Ekonomicznej Zarządu w …. Centralnego Biura Śledczego KGP o prowadzonym przeciwko firmie …..postępowaniu o zabór mienia. W dniu 28.12.2011 r. upoważniony przedstawiciel Wnioskodawczyni złożył w Centralnym Biurze Śledczym KGP Zarząd w ….zawiadomienie o przestępstwie dotyczącym przywłaszczenia przez firmę …….powierzonego mienia.

Po złożeniu zawiadomienia o przestępstwie w dniu 29.12.2011 r. Wnioskodawczyni wysłała za potwierdzeniem odbioru do siedziby firmy ….w….: wypowiedzenie umów, wezwanie do zapłaty oraz fakturę VAT nr …za okres wynajmu w miesiącu grudniu 2011 r.

Przedmiotowe dokumenty nie zostały odebrane i zwrócono je Wnioskodawczyni. Wnioskodawczyni jest w posiadaniu oryginałów i kopii faktur VAT nr … z dnia 30.11.2011 r. i nr … z dnia 29.12.2011 r.

Na tym tle Wnioskodawczyni ma wątpliwości, czy może anulować faktury VAT nr FV/4/11/2011 z dnia 30.11.2011 r. (najem za listopad 2011 r.) i nr FV/7/12/2011 z dnia 29.12.2011 r. (najem za grudzień 2011 r.) oraz czy w związku z tym ma możliwość korekty deklaracji VAT, w których rozliczyła podatek.

Biorąc pod uwagę powyższe należy stwierdzić, iż z przedstawionych we wniosku okoliczności wynika, że przedmiotowych faktur nie wprowadzono do obrotu prawnego – jak wskazała Wnioskodawczyni, jest Ona w posiadaniu zarówno oryginału jak i kopii przedmiotowych faktur VAT. Z wniosku nie wynika natomiast, aby nie doszło do zrealizowania transakcji. Stosownie do art. 659 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), przez umowę najmu wynajmujący zobowiązuje się oddać najemcy rzecz do używania przez czas oznaczony lub nieoznaczony, a najemca zobowiązuje się płacić wynajmującemu umówiony czynsz. Najem jest więc umową dwustronnie zobowiązującą i wzajemną, odpowiednikiem świadczenia wynajmującego, polegającego na oddaniu rzeczy do używania, jest świadczenie najemcy, polegające na płaceniu umówionego czynszu. Z powyższego wynika, że umówiony między stronami czynsz jest wynagrodzeniem za możliwość korzystania z cudzej rzeczy i stanowi świadczenie wzajemne należne za używanie - w tym przypadku - koparko-ładowarek przez najemcę. Z przedstawionych we wniosku okoliczności wynika, że usługi najmu zostały zrealizowane. Obie koparko-ładowarki zostały przekazane do użytkowania Najemcy protokółem zdawczym w dniu 05.10.2011 r. Wypowiedzenie umów natomiast Wnioskodawczyni wysłała, wraz z fakturą za grudzień 2011 r., w dniu 29.12.2011 r.. Zatem fakt ten pozostaje bez wpływu na transakcje – usługi najmu koparko-ładowarek za listopad i grudzień 2011 r.

W związku z powyższym, w sytuacji przedstawionej we wniosku nie zostały spełnione warunki umożliwiające anulowanie faktur. Jakkolwiek bowiem faktury nie zostały wprowadzone do obrotu prawnego, to jednak dokumentują one faktycznie zaistniałe transakcje – usługi najmu.

W świetle przedstawionego stanu faktycznego Wnioskodawczyni nie ma możliwości anulowania faktur nr … z dnia 30.11.2011 r. (najem za listopad 2011 r.) i nr … z dnia 29.12.2011 r. (najem za grudzień 2011 r.).

Zatem stanowisko Wnioskodawczyni, że zasadne jest anulowanie faktury VAT nr … z dnia 30.11.2011 r. i nr … z dnia 29.12.2011 r., należało uznać za nieprawidłowe.

Wobec stwierdzenia, że anulowanie ww. faktur nie jest możliwe, odpowiedź na pytanie dotyczące możliwości dokonania korekty deklaracji VAT-7K za IV kwartał 2011 r. i w konsekwencji korekty deklaracji VAT-7K za I kwartał 2012 r. jest bezprzedmiotowa, bowiem w rozpatrywanej sprawie sporządzenie korekt deklaracji uzależnione jest od możliwości anulowania ww. faktur VAT nr …z dnia 30.11.2011 r. i nr … z dnia 29.12.2011 r.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Ponadto należy wskazać, iż analiza załączników dołączonych do wniosku o wydanie interpretacji w indywidualnej sprawie nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Zatem tut. Organ w związku z § 2 i § 5a ww. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest uprawniony do oceny załączników dołączonych do wniosku, a niniejszą interpretację wydano jedynie w oparciu o stan faktyczny w nim przedstawiony.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Informuje się, że niniejsza interpretacja dotyczy wniosku w zakresie podatku od towarów i usług, w przedmiocie możliwości anulowania faktur VAT nr z dnia 30.11.2011 r. i nr … z dnia 29.12.2011 r. i sporządzenia korekt deklaracji VAT-7K. W zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj