Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPB3/423-202/14-4/GG
z 18 września 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 2 czerwca 2014 r. (data wpływu 6 czerwca 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 15 września 2014 r. (data wpływu 17 września 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.

Z uwagi na braki wniosku, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów, na podstawie art. 169 § 1 w związku z art. 14h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), pismem z dnia 3 września 2014 r., nr IPTPB3/423-202/14-2/GG (doręczonym w dniu 8 września 2014 r.), wezwał Wnioskodawcę do jego uzupełnienia, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

W odpowiedzi na ww. wezwanie dnia 17 września 2014 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku (nadane w dniu 15 września 2014 r.)

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Wnioskodawca – Wyższa Szkoła w L (zwana dalej Uczelnią) jest zawodową uczelnią niepubliczną utworzoną na podstawie zezwolenia Ministra Edukacji Narodowej (nr decyzji DNS-1-0145-677/Eko/2000 z dnia 24 października 2000 r.).

Uczelnia działa na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.). Statutową działalnością Uczelni są objęte m.in. usługi w zakresie kształcenia na poziomie wyższym oraz dostawa towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane oraz niezbędne do wykonania usługi podstawowej, które są zwolnione od podatku od towarów i usług. Uczelnia jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług oraz oświadcza, że prowadzi działalność statutową w zakresie kształcenia studentów w celu zdobywania i uzupełniania wiedzy oraz umiejętności niezbędnych w pracy zawodowej, prowadzenia badań naukowych i prac rozwojowych oraz kształcenia: promowania kadr naukowych – przedmiotowo zwolnioną z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r., Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.).

Wnioskodawca rozpoczął budowę budynku mieszkalnego, który po zakończeniu budowy planuje przeznaczyć na wynajem pomieszczeń dla studentów własnych i studentów innych uczelni. Środki na realizację inwestycji pochodzą ze środków własnych Uczelni i stanowią Jej dochód, który w części przeznaczonej na cele statutowe, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397, z późn. zm.) – dalej „Ustawa o CIT” – jest zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Realizacja zadań zarządzania i najmu budynku zostanie przekazana spółce celowej powołanej w tym celu. Do zadań ww. spółki należeć będzie:

  1. realizacja celów Właściciela określonych w stosunku do nieruchomości, poprzez zagwarantowanie efektywnego i profesjonalnego zarządzania nieruchomością,
  2. efektywne wykorzystanie nieruchomości pod względem ekonomiczno-finansowym,
  3. zapewnienie racjonalnej gospodarki technicznej oraz finansowej w odniesieniu do zarządzanej Nieruchomości.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca stwierdził, że:

  1. przeznacza uzyskane dochody na cele statutowe związane z działalnością naukową, naukowo-techniczną, oświatową, w tym również polegającą na kształceniu studentów,
  2. uzyskuje przychody z tytułu opłat pobieranych przez Uczelnię w związku z kształceniem studentów,
  3. na budowę domu studenckiego przeznacza dochody przeznaczone, a niewydatkowane na cele statutowe, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wykazane w zeznaniach CIT-8 za lata poprzednie oraz dochody bieżące.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy podatnik powinien zapłacić podatek dochodowy od wydatków przeznaczonych na budowę domu studenckiego sfinansowanego ze środków własnych przekazanego do zarządzania spółce celowej?

W uzupełnieniu Wnioskodawca doprecyzowując pytanie stwierdził, że pyta o zwolnienie przedmiotowe w związku z przeznaczeniem dochodów na cele statutowe.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397, z późn. zm.), wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego – w części przeznaczonej na te cele.

W myśl art. 17 ust. 1b ww. ustawy zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 5a. Zwolnienie zawarte w ww. art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest więc zwolnieniem warunkowym i zależy od łącznego spełnienia następujących przesłanek: celem statutowym podatnika musi być działalność wymieniona w tym przepisie, uzyskane przez niego dochody muszą być przeznaczone i bez względu na termin wydatkowane na ten cel. Powyższe oznacza, że zastosowanie przedmiotowego zwolnienia zależy nie tylko od przeznaczenia osiągniętego dochodu na określone ustawą cele statutowe, ale także od faktycznego wydatkowania go na te cele. Zwrócić należy również uwagę na różnicę pojęciową, jaka występuje między „celami działania”, a „sposobem jego realizacji”. Określenie „cel statutowy” oznacza cel, który został wyraźnie sprecyzowany w statucie danej osoby prawnej. Działania faktyczne osoby prawnej polegające na realizacji tych celów to sposoby jego osiągnięcia.


Zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), system oświaty zapewnia w szczególności:

  1. realizację prawa każdego obywatela Rzeczypospolitej Polskiej do kształcenia się oraz prawa dzieci i młodzieży do wychowania i opieki, odpowiednich do wieku i osiągniętego rozwoju;
  2. wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny;
  3. możliwość zakładania i prowadzenia szkół i placówek przez różne podmioty, dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów, a także możliwość korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej i specjalnych form pracy dydaktycznej;
  4. możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół przez dzieci i młodzież niepełnosprawną oraz niedostosowaną społecznie, zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami; opiekę nad uczniami niepełnosprawnymi przez umożliwianie realizowania zindywidualizowanego procesu kształcenia, form i programów nauczania oraz zajęć rewalidacyjnych;
  5. opiekę nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez umożliwianie realizowania indywidualnych programów nauczania oraz ukończenia szkoły każdego typu w skróconym czasie;
  6. upowszechnianie dostępu do szkół, których ukończenie umożliwia dalsze kształcenie w szkołach wyższych;
  7. możliwość uzupełniania przez osoby dorosłe wykształcenia ogólnego, zdobywania lub zmiany kwalifikacji zawodowych i specjalistycznych;
  8. zmniejszanie różnic w warunkach kształcenia, wychowania i opieki między poszczególnymi regionami kraju, a zwłaszcza ośrodkami wielkomiejskimi i wiejskimi;
  9. utrzymywanie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach i placówkach;
  10. upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy o zasadach zrównoważonego rozwoju oraz kształtowanie postaw sprzyjających jego wdrażaniu w skali lokalnej, krajowej i globalnej,
  11. opiekę uczniom pozostającym w trudnej sytuacji materialnej i życiowej;
  12. dostosowywanie kierunków i treści kształcenia do wymogów rynku pracy; kształtowanie u uczniów postaw przedsiębiorczości sprzyjających aktywnemu uczestnictwu w życiu gospodarczym;
  13. przygotowywanie uczniów do wyboru zawodu i kierunku kształcenia;
  14. warunki do rozwoju zainteresowań i uzdolnień uczniów przez organizowanie zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych oraz kształtowanie aktywności społecznej i umiejętności spędzania czasu wolnego;
  15. upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy o bezpieczeństwie oraz kształtowanie właściwych postaw wobec zagrożeń i sytuacji nadzwyczajnych.

W art. 5 ust. 7 ww. ustawy o systemie oświaty ustanowiono bowiem, że organ prowadzący szkołę lub placówkę odpowiada za jej działalność. Do zadań organu prowadzącego szkołę lub placówkę należy w szczególności:

  • zapewnienie warunków działania szkoły lub placówki, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki;
  • wykonywanie remontów obiektów szkolnych oraz zadań inwestycyjnych w tym zakresie;
  • zapewnienie obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej szkoły lub placówki;
  • wyposażenie szkoły lub placówki w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do pełnej realizacji programów nauczania, programów wychowawczych, przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów oraz wykonywania innych zadań statutowych.


Zdaniem Uczelni, budynek mieszkalny przeznaczony na pobyt studentów jest działaniem faktycznym, który należy uznać za cel oświatowy, gdyż wpisuje się w podstawowe zadania stawiane przed systemem oświaty. Będzie bowiem bezpośrednio służyć realizacji celów statutowych – działalności w zakresie kształcenia studentów w celu zdobywania i uzupełniania wiedzy oraz umiejętności niezbędnych w pracy zawodowej, prowadzenia badań naukowych i prac rozwojowych oraz kształcenia i promowania kadr naukowych. Warunkiem niezbędnym dla kształcenia studentów spoza jest zapewnienie im możliwości zakwaterowania w okresie trwania nauki. Budowa i funkcjonowanie domów studenckich jest standardowym działaniem większości uczelni wyższych – usprawnia podobnie jak biblioteka Uczelni proces nauczania studentów.

Reasumując, według Wnioskodawcy należy zauważyć, że z przedstawionych we wniosku okoliczności wynika, że celem statutowym Wnioskodawcy jest działalność oświatowa, a cel ten jest tożsamy z preferowanym przez ustawodawcę w art. 17 ust. 1 pkt 4, to dochody przeznaczone na ten cel i na niego wydatkowane korzystać będą ze zwolnienia przedmiotowego określonego w tym przepisie.

Mając powyższe na uwadze, wydatki inwestycyjne związane z budową przez Wnioskodawcę budynku mieszkalnego z przeznaczeniem na zakwaterowanie studentów ze środków własnych, przekazanego do zarządzania spółce celowej, podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca potwierdził ww. własne stanowisko stwierdzając, że dom studencki będzie bowiem bezpośrednio służyć realizacji celów statutowych – działalności, w zakresie kształcenia studentów w celu zdobywania i uzupełniania wiedzy oraz umiejętności niezbędnych w pracy zawodowej, prowadzenia badań naukowych i prac rozwojowych oraz kształcenia i promowania kadr naukowych.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2012 r., poz. 572, z późn. zm.), którą stosuje się do publicznych i niepublicznych szkół wyższych, uczelnia ma osobowość prawną.

Powyższy przepis skutkuje objęciem dochodów uzyskiwanych przez uczelnie regulacjami zawartymi w ustawie z dnia 15 lutego1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 851, z późn. zm.). Jednocześnie uczelnie nie zostały wymienione przez ustawodawcę w treści art. 6 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako zwolnione od podatku. Zatem, uczelnie podlegają ogólnym regułom podatkowym przewidzianym w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych. Oznacza to, że uczelnie ustalają dochód bez względu na rodzaje źródeł przychodów, z jakich dochód ten został osiągnięty. Bez znaczenia pozostaje zatem, czy dochód osiągnięty jest przez uczelnie z działalności statutowej, czy też z działalności gospodarczej i czy przychody osiągane z tych źródeł mają charakter trwały czy sporadyczny.

Z przedstawionego przez Wnioskodawcę opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Uczelnia rozpoczęła budowę budynku mieszkalnego, który po zakończeniu budowy planuje przeznaczyć na wynajem pomieszczeń dla studentów własnych i studentów innych uczelni. Środki na realizację inwestycji pochodzą ze środków własnych Uczelni.

Uczelnia wskazała, że: przeznacza uzyskane dochody na cele statutowe związane z działalnością naukową, naukowo-techniczną, oświatową, w tym również polegającą na kształceniu studentów, uzyskuje przychody z tytułu opłat pobieranych przez Uczelnię w związku z kształceniem studentów, na budowę domu studenckiego przeznacza dochody przeznaczone, a niewydatkowane na cele statutowe, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wykazane w zeznaniach CIT-8 za lata poprzednie oraz dochody bieżące.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenie wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego – w części przeznaczonej na te cele.

Stosownie do w art. 17 ust. 1b ustawy zwolnienie , o którym mowa w przepisie art. 17 ust. 1 pkt 4, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe , ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i – bez względu na termin – wydatkowany na cele określone w tym przepisie , w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów.

Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych zwalnia od opodatkowania również dochód wydatkowany w późniejszym terminie uzależniając to zwolnienie od wydatkowania dochodu w określony sposób.

W przedmiotowej sprawie Uczelnia przeznaczając budynek mieszkalny na wynajem pomieszczeń dla studentów uzyska przychód podlegający opodatkowaniu zgodnie z art. 12 ust. ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Jednocześnie dochód uzyskany w związku z tą nieruchomością przeznaczony i wydatkowany na działalność statutową – naukową polegającą na kształceniu studentów skorzystałby ze zwolnienia od podatku dochodowego. Wnioskodawca należy bowiem do grupy podatników wymienionych w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Do rozważenia pozostaje kwestia, czy dochód przeznaczony i wydatkowany na wybudowanie budynku mieszkalnego z przeznaczeniem na wynajem dla studentów będzie służyć bezpośrednio realizacji celów statutowych w zakresie działalności naukowej i kształcenia studentów i czy dochód ten będzie korzystał ze zwolnienia od podatku dochodowego.


Zgodnie z wymienionymi w przepisie art. 13 ust. 1 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym podstawowymi zadaniami uczelni są :

  1. kształcenie studentów w celu ich przygotowania do pracy zawodowej;
  2. wychowywanie studentów w poczuciu odpowiedzialności za państwo polskie, za umacnianie zasad demokracji i poszanowanie praw człowieka;
  3. prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych oraz świadczenie usług badawczych,
  4. kształcenie i promowanie kadr naukowych;
  5. upowszechnianie i pomnażanie osiągnięć nauki, kultury narodowej i techniki, w tym poprzez gromadzenie i udostępnianie zbiorów bibliotecznych i informacyjnych;
  6. kształcenie w celu zdobywania i uzupełniania wiedzy;
  7. stwarzanie warunków do rozwoju kultury fizycznej studentów;
  8. działanie na rzecz społeczności lokalnych i regionalnych.

Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie definiuje takich pojęć jak: oświata, nauka, kształcenie. Uzasadnione jest zatem posługiwanie się w tym przypadku definicją występującą w słowniku języka polskiego. Powołując się na językowe znaczenie ww. wyrazów przez:

  • oświatę należy rozumieć proces upowszechniania wykształcenia i kultury, który ma na celu podnoszenie poziomu umysłowego i wiedzy społeczeństwa,
  • naukę należy rozumieć ogół wiedzy ludzkiej ułożonej w system zagadnień, a także dyscyplinę badawczą odnoszącą się do pewnej dziedziny rzeczywistości,
  • kształcenie należy rozumieć zarówno proces nauczania jak i uczenia się. Pojęcie kształcenie często utożsamia się z formalnym kształceniem w instytucjach systemu szkolnictwa.

Ulgi podatkowe stanowią odstępstwo od konstytucyjnej zasady powszechności opodatkowania i ustawodawca wprowadzając je jako rozwiązania wyjątkowe, wspomaga pożądane społecznie cele, wymienione m.in. w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Wśród tych celów wymieniono działalności naukową, oświatową w tym kształcenie studentów, w której to sferze działa Uczelnia. W pojęciu działalność naukowa, oświatowa, w tym kształcenie studentów, nie mieści się natomiast wybudowanie domu studenckiego.

W ocenie tutejszego Organu, dochód przeznaczony i wydatkowany na wybudowanie domu studenckiego nie będzie bezpośrednio służył realizacji celów szkoły wyższej w zakresie oświaty, nauki i kształcenia studentów.

W świetle powyższego, stanowisko Wnioskodawcy, że dochód uzyskany przez Uczelnię i przeznaczony na wybudowanie domu mieszkalnego z przeznaczeniem na wynajem dla studentów własnych i innych uczelni służy realizacji celów statutowych w zakresie działalności naukowej i kształcenia studentów i tym samym korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 w związku z art. 17 ust. 1b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jest nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w , po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj