Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP1/443-507/14/BS
z 30 lipca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 7 maja 2014 r. (data wpływu 9 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki VAT obowiązującej dla robót budowlanych – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 9 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki VAT obowiązującej dla robót budowlanych.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, prowadzi działalność gospodarczą od dnia 4 stycznia 2010 roku świadcząc przede wszystkim usługi w zakresie wykonywania instalacji wodno-kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych, klimatycznych – PKD 43.22.

W dniu 26 lipca 2012 roku Wnioskodawca zawarł umowę ze Wspólnotą Mieszkaniową Nieruchomości w S. reprezentowaną przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Towarzystwo Budownictwa Społecznego sp. z o. o. w S. jako Zarządca na wykonanie zadania „Wymiana odcinka rur instalacji kanalizacji sanitarnej z klatki do studni rewizyjnej przed budynkiem, wykonanie odwodnienia dodatkowo wykonanych rur deszczowych (4szt.) oraz wykonanie wpustu ulicznego (1 szt.) do kanalizacji deszczowej w budynku przy ulicy …”.

Za wykonanie zadania określono wynagrodzenie ofertowe w wysokości 17.871,05 zł. (nie wyodrębniono kwoty netto, stawki podatku VAT).

W dniu 12 grudnia 2012 roku sporządzono protokół odbioru robót, w którym stwierdzono wykonanie zadań określonych w umowie oraz ustalono, że wynagrodzenie ofertowe po sprawdzeniu do wypłaty brutto wynosi 19.069,22 zł.

W dniu 14 grudnia 2012 roku Wnioskodawca wystawił fakturę VAT nr … na kwotę brutto 19.069,22 zł, z tego: „Wymiana odcinka przyłącza instalacji kanalizacji sanitarnej w klatce …” kwota brutto 1.392,45 zł (w tym 8% stawka VAT)

„Wykonanie odwodnienia kanalizacji deszczowej …” kwota brutto 17.676,77 zł ( w tym 23 % stawka VAT)

Należność w wysokości 19.069,20 zł wynikającą z w/wym faktury VAT Wnioskodawca otrzymał od zlecającego. Podatek VAT został rozliczony z Urzędem Skarbowym w deklaracji VAT-7.

W okresie od maja 2013 roku do marca 2014 roku Wnioskodawca otrzymywał kopie pism skierowanych przez Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej Nieruchomości do Zarządcy (ZGM TBS) oraz ich odpowiedzi w sprawie, że Wnioskodawca nieprawidłowo opodatkowywał wykonane usługi objęte wskazaną fakturą VAT z dnia 14 grudnia 2012 roku. W pismach tych podkreślano, że Wnioskodawca winien zastosować od całości usługi stawkę 8 % .

Zarządca Nieruchomości w pismach stwierdzał, że faktura została wystawiona w sposób prawidłowy.

Pismem z dnia 18 marca 2014 roku - skierowanym do Wnioskodawcy (data wpływu 24.03.2014r) Zarządca Nieruchomości przedłożył opinię prawną dotyczącą wysokości stawek podatku VAT na roboty budowlane w 2012 roku oraz złożył wniosek o dokonanie korekty wymienionej faktury nr … poprzez opodatkowanie całości robót obniżoną tj. 8% stawką podatku VAT.

Mając na względzie posiadaną wiedzę na temat opodatkowania usług budowlanych w 2012 r. – w piśmie z dnia 28 marca 2014 r. Wnioskodawca poinformował Zarządcę Wspólnoty Mieszkaniowej, że wniosek o dokonanie korekty w/wym faktury i zwrot nadpłaty podatku nie znajduje uzasadnienia. Wykonana usługa opodatkowana została prawidłowo, a gdyby zastosował niewłaściwą stawkę opodatkowania to i tak nadpłata nie wchodziłaby w rachubę, ponieważ kwota ofertowa za usługę ustalona była w wysokości brutto. Rozliczenie VAT nastąpiłoby wyłącznie z Urzędem Skarbowym.

W dniu 25 kwietnia 2014 roku Wnioskodawca otrzymał kolejne pismo od Zarządcy Nieruchomości dotyczące bezwzględnego dokonania korekty w/wym faktury VAT i zwrotu nadpłaconego podatku pod groźbą skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


  1. Czy w świetle obowiązujących w 2012 r. przepisów dotyczących podatku od towarów i usług dla wykonywanych robót budowlanych Wnioskodawca prawidłowo opodatkował 8% podatkiem VAT usługę wykonaną w bryle budynku mieszkalnego oraz 23% podatkiem VAT usługę poza bryłą budynku mieszkalnego ?
  2. Czy w przypadku nieprawidłowego opodatkowania tej opisanej usługi (23% zamiast 8%) Wnioskodawca byłaby zobowiązany do zwrotu różnicy podatku na konto Wspólnoty Mieszkaniowej Nieruchomości?


Stanowisko Wnioskodawcy w odniesieniu do postawionych pytań:


  1. W świetle obowiązujących przepisów dot. podatku VAT w 2012 roku prace budowlane wykonywane w bryle budynku mieszkalnego opodatkowane są podatkiem VAT wg stawki 8%, natomiast wykonywane poza bryłą budynku podatkiem VAT w wysokości 23%, stąd też zdaniem Wnioskodawcy wykonane usługi opodatkowane zostały w sposób prawidłowy.
  2. W przypadku nieprawidłowego opodatkowania usługi (23% zamiast 8%) w opisanym zdarzeniu, Wnioskodawca uważa, że nie musiałaby zwracać podatku na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej Nieruchomości, a zobowiązany byłaby do dokonania korekty w deklaracji VAT-7 i rozliczenia z Urzędem Skarbowym (powstałaby nadpłata podatku).


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w odniesieniu do pytania 1. w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Zgodnie z dyspozycją art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W oparciu art. 5a ww. ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 rozumie się - w myśl dyspozycji art. 7 ust. 1 ww. ustawy - przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W myśl art. 8 ust. 1 ww. ustawy, przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.


Zgodnie natomiast z art. 146a ww. ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f:


  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23 %;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8 %.


Należy zaznaczyć, że zarówno w przepisach ustawy o podatku od towarów i usług, jak i w rozporządzeniach wykonawczych do niej przewidziano możliwość zastosowania obniżonych stawek podatku, a nawet zwolnień od podatku.

Stawkę podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, stosuje się – w myśl art. 41 ust. 12 ww. ustawy o podatku od towarów i usług – do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym, w myśl ust. 12a tegoż artykułu, rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.


Zgodnie z art. 41 ust. 12b ustawy, do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:


  1. budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2;
  2. lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.


Przez obiekty budownictwa mieszkaniowego - w myśl art. 2 pkt 12 ustawy o podatku od towarów i usług - rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w PKOB w dziale 11. Do budynków tych zalicza się :


  1. budynki mieszkalne jednorodzinne (PKOB 111), czyli samodzielne budynki takie jak: pawilony, wille, domki wypoczynkowe, leśniczówki, domy mieszkalne w gospodarstwach rolnych (bez budynków gospodarstw rolnych), rezydencje wiejskie, domy letnie itp., a także domy bliźniacze lub szeregowe, w których każde mieszkanie ma swoje własne wejście z poziomu gruntu;
  2. budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe (PKOB 112);
  3. budynki zbiorowego zamieszkania (PKOB 113), czyli domy opieki społecznej, internaty i bursy szkolne, domy studenckie, domy dziecka, domy dla bezdomnych, budynki mieszkalne na terenie koszar, zakładów karnych i poprawczych, aresztów śledczych, budynki kościołów i innych związków wyznaniowych, klasztory, domy zakonne, plebanie, kurie, rezydencje biskupie oraz rezydencje Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.


Zgodnie z art. 41 ust. 12c ustawy, w przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie definiują pojęć budowa, remont modernizacja, termomodernizacja oraz przebudowa, dlatego też w tym zakresie należy odwołać się do przepisów prawa budowlanego.

Zgodnie z art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) przez budowę należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.

Dodatkowo należy wskazać, iż zgodnie z przepisami rozporządzenia w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 ze zm.) budynki to zadaszone obiekty budowlane wraz z wbudowanymi instalacjami i urządzeniami technicznymi, wykorzystywane dla potrzeb stałych. Natomiast z uregulowań zawartych w art. 3 pkt 1a i pkt 2 ustawy Prawo budowlane wynika, że pod pojęciem obiektu budowlanego rozumie budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi. Budynkiem zaś jest taki obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach.

Podkreślić należy, iż obniżone stawki podatku mają charakter wyjątkowy, zatem winny mieć zastosowanie do towarów i usług wskazanych wprost przez ustawodawcę w ustawie o podatku od towarów i usług lub w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Preferencyjna stawka podatku ma zastosowanie do wskazanych w przepisach czynności dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego. Decydujące znaczenie ma fakt, co jest przedmiotem sprzedaży, czy podatnik dokonuje dostawy towarów, czy świadczy usługę oraz czy czynność wykonywana przez podatnika mieści się w zakresie czynności wymienionych w art. 41 ust. 12 ustawy (dostawa, budowa, remont, modernizacja, termomodernizacja, przebudowa obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym).

W tym miejscu nadmienić należy, iż zgodnie z obowiązującym do dnia 31 grudnia 2007 r. art. 146 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług, stawkę w wysokości 7% VAT stosowało się m.in. w odniesieniu do robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych związanych z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą.

Ustawodawca nie zrezygnował z posługiwania się w przepisach dotyczących podatku od towarów i usług pojęciem infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu, gdyż art. 146 ustawy nie został uchylony, a zawarte w nim definicje stanowią nadal obowiązujący tekst ustawy. Jednakże przewidziana na jego podstawie możliwość stosowania obniżonej do 7% stawki dla tego typu robót, ustała z dniem 1 stycznia 2008 r.

W myśl art. 146 ust. 2 ustawy, przez roboty związane z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a, rozumie się roboty budowlane dotyczące inwestycji w zakresie obiektów budownictwa mieszkaniowego i infrastruktury towarzyszącej oraz remontów obiektów budownictwa mieszkaniowego.


Infrastruktura towarzysząca budownictwu mieszkaniowemu, stosownie do zapisu art. 146 ust. 3 ustawy obejmuje:


  1. sieci rozprowadzające, wraz z urządzeniami, obiektami i przyłączami do budynków mieszkalnych,
  2. urządzanie i zagospodarowanie terenu w ramach przedsięwzięć i zadań budownictwa mieszkaniowego, w szczególności drogi, dojścia, dojazdy, zieleń i małą architekturę,
  3. urządzenia i ujęcia wody, stacje uzdatniania wody, oczyszczalnie ścieków, kotłownie oraz sieci wodociągowe, kanalizacyjne, cieplne, elektroenergetyczne, gazowe i telekomunikacyjne


  • jeżeli były one związane z obiektami budownictwa mieszkaniowego.


Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, że od dnia 1 stycznia 2008 r. nastąpiła zmiana przepisów prawa w zakresie opodatkowania infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu. Zmieniono stan prawny wynikający z art. 146 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług, w ramach którego budownictwo mieszkaniowe wraz z infrastrukturą towarzyszącą podlegało opodatkowaniu obniżoną stawką w wysokości 7 % VAT. Aktualnie zaś do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym stosuje się stawkę obniżoną w wysokości 8% VAT, natomiast infrastruktura towarzysząca budownictwu mieszkaniowemu opodatkowana jest podstawową stawką podatku w wysokości 23% VAT.

Przy czym, warunkiem zastosowania 8% stawki, na podstawie art. 41 ust. 12 ustawy o podatku od towarów i usług, jest spełnienie dwóch przesłanek. Po pierwsze zakres wykonywanych czynności musi dotyczyć budowy, przebudowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji budynków lub ich dostawy. Po drugie, budynki lub ich części, których dotyczą ww. czynności, muszą być zaliczane do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Niespełnienie chociażby jednej z ww. przesłanek powoduje, że transakcja nie może korzystać z preferencyjnej, 8% stawki podatku.

Ponadto w przedmiotowej sprawie istotnym jest, że utrata mocy przepisu przejściowego, tj. art. 146 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dniem 31 grudnia 2007 r. spowodowała, iż do robót związanych z obiektami infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu zastosowanie ma podstawowa, 23% stawka podatku.

Powyższe stanowisko jest zgodne z uchwałą Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 3 czerwca 2013 r. sygn. akt I FPS 7/12, z której wynika, że obniżona stawka podatku od towarów i usług, o której mowa w art. 41 ust. 12 ustawy (…) nie może mieć zastosowania do robót dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego wykonywanych poza budynkiem.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca wykonał roboty budowlane w ramach zadania „Wymiana odcinka rur instalacji kanalizacji sanitarnej z klatki do studni rewizyjnej przed budynkiem, wykonanie odwodnienia dodatkowo wykonanych rur deszczowych (4 szt.) oraz wykonanie wpustu ulicznego (1szt) do kanalizacji deszczowej w budynku przy ul. ...”. Wykonane w ramach tego zadania roboty zostały przez Wnioskodawcę zafakturowane w następujący sposób:


  • w stawce 8% - „Wymiana odcinka przyłącza kanalizacji sanitarnej …”,
  • w stawce 23% - „Wykonanie odwodnienia kanalizacji deszczowej …”.


Przenosząc powołane regulacje prawne na grunt niniejszej sprawy stwierdzić należy, że jak słusznie wskazał Wnioskodawca, usługi wykonane w bryle budynku (wymiana odcinka przyłącza instalacji kanalizacji sanitarnej w klatce), podlegają opodatkowaniu stawką 8% jako czynności wskazane w art. 41 ust. 12 w związku z art. 41 ust. 12a. Natomiast pozostałe roboty wykonane poza bryłą budynku polegające na wykonaniu kanalizacji sanitarnej z klatki do studni rewizyjnej przed budynkiem, wykonaniu odwodnienia (dodatkowych rur deszczowych) oraz wykonaniu wpustu ulicznego do kanalizacji deszczowej dotyczyły podlegają opodatkowaniu według stawki 23% na podstawie art. 41 ust. 1 w związku z art. 146a pkt 1 oraz w związku z art. 146 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy.

Wobec istnienia zależności odpowiedzi na pytanie nr 2 od zajętego stanowiska w odpowiedzi na pytanie nr 1 stwierdzić należy, że w związku z uznaniem stanowiska Wnioskodawcy w odniesieniu do pytania nr 1 za prawidłowe, rozstrzygnięcie kwestii poruszonej w pytaniu nr 2 stało się bezprzedmiotowe. Zaznaczenia wymaga, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku stanu faktycznego, co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź skarbowej zostanie określony odmienny stan faktyczny, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Końcowo wskazać należy, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, wyczerpujący opis stanu faktycznego winien wynikać z wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, a nie z załączonych do niego dokumentów, w związku z czym załączone do wniosku dokumenty nie były przedmiotem merytorycznej analizy.


Interpretacja dotyczy stanu faktycznego i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska 10, 70-561 Szczecin, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj