Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/2/423-334/14/AK
z 23 czerwca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 3 lipca 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 18 marca 2014 r. (data wpływu do tut. BKIP 21 marca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalania, czy w przypadku zbycia przez Wnioskodawcę udziałów lub akcji innowacyjnej spółki kapitałowej, w jaką Wnioskodawca dokonał wejścia inwestycyjnego zgodnie z zasadami Działania 3.1 - Inicjowanie Działalności Innowacyjnej Osi Priorytetowej 3 - Kapitał dla Innowacji Programu Operacyjnego, powstaje przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i czy wpływy ze zbycia udziałów w innowacyjnej spółce korzystają ze zwolnienia przedmiotowego tak jak dotacja przeznaczona na działalność innowacyjną - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 marca 2014 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalania, czy w przypadku zbycia przez Wnioskodawcę udziałów lub akcji innowacyjnej spółki kapitałowej, w jaką Wnioskodawca dokonał wejścia inwestycyjnego zgodnie z zasadami Działania 3.1 - Inicjowanie Działalności Innowacyjnej Osi Priorytetowej 3 - Kapitał dla Innowacji Programu Operacyjnego, powstaje przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i czy wpływy ze zbycia udziałów w innowacyjnej spółce korzystają ze zwolnienia przedmiotowego tak jak dotacja przeznaczona na działalność innowacyjną.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Sp. z o. o. (dalej: „Wnioskodawca”) jest inkubatorem przedsiębiorczości działającym jako spółka non-profit dokonująca inwestycji w nowo powstające, innowacyjne spółki kapitałowe poprzez obejmowanie ich akcji lub udziałów. Celem utworzenia Spółki była realizacja projektu finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Działanie 3.1 „Inicjowanie działalności innowacyjnej”. Wnioskodawca zawarł stosowaną umowę z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości o dofinansowanie w ramach Działania 3.1 - Inicjowanie Działalności Innowacyjnej Osi Priorytetowej 3 - Kapitał dla Innowacji Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

Dofinansowanie stanowiło zgodnie z treścią umowy wsparcie ze środków publicznych w formie dotacji rozwojowej, o której mowa w art. 106 ust. 2 pkt 3a ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.) i na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm, dalej „updop”) korzystało ze zwolnienia z podatku dochodowego.

Wyżej wymieniona dotacja została przyznana na wejście kapitałowe, tj.: dokonanie inwestycji w spółkę powstałą w wyniku preinkubacji przez nabywanie lub obejmowanie akcji lub udziałów w tej spółce. Zgodnie z przyjętą strategią inwestycyjną okres zaangażowania kapitałowego Wnioskodawcy w innowacyjną spółkę nie powinien przekraczać 10 lat, a po jego upływie Wnioskodawca musi dokonać wyjścia z inwestycji poprzez zbycie (przez które rozumie się m.in.: odsprzedaż udziałów w inkubowanej spółce pomysłodawcy, zbycie udziałów osobie trzeciej, wykup menadżerski lub umorzenie udziałów za wynagrodzeniem w spółce) udziałów lub akcji.

Celem inwestycji dokonywanych przez Wnioskodawcę jest rozwój innowacyjnych spółek oraz zbycie posiadanych akcji lub udziałów w spółce innowacyjnej. Po dokonaniu zbycia Wnioskodawca zobowiązany jest do przeznaczenia wszystkich wpływów pochodzących ze zbycia akcji lub udziałów nabytych uprzednio ze środków wsparcia oraz z udziału w zyskach tej spółki na dalsze inicjowanie działalności innowacyjnej zgodnie z umową o udzielenie wsparcia. Wnioskodawca nie może więc przeznaczać takich wpływów na jakiekolwiek inne cele niż zgodne z zadaniami, na które udzielono mu wsparcia. Tym samym Wnioskodawca uzyskane wpływy może wykorzystać jedynie na dalsze inicjowanie działalności innowacyjnej (tj.: m.in.: kolejne wejścia kapitałowe w nowo tworzone spółki prawa handlowego.)

Wnioskodawca w najbliższej przyszłości przewiduje możliwość zbycia udziałów w innowacyjnej spółce (poprzez które rozumie się m.in.: odsprzedaż udziałów w inkubowanej spółce pomysłodawcy, zbycie udziałów osobie trzeciej, wykup menadżerski lub umorzenie udziałów za wynagrodzeniem w spółce), do której zgodnie z umową o udzielenie wsparcia dokonał wejścia inwestycyjnego, a następnie ma zamiar przeznaczyć wszystkie wpływy pochodzące z tego zbycia na dalsze inicjowanie działalności innowacyjnej zgodnie z umową o udzielenie wsparcia.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  • Czy w przypadku zbycia przez Wnioskodawcę udziałów lub akcji innowacyjnej spółki kapitałowej, w jaką Wnioskodawca dokonał wejścia inwestycyjnego zgodnie z zasadami Działania 3.1 - Inicjowanie Działalności Innowacyjnej Osi Priorytetowej 3 - Kapitał dla Innowacji Programu Operacyjnego, powstaje przychód w rozumieniu updop?
  • Czy wpływy ze zbycia udziałów w innowacyjnej spółce, w jaką dokonał wejścia inwestycyjnego Wnioskodawca zgodnie z zasadami Działania 3.1 - Inicjowanie Działalności Innowacyjnej Osi Priorytetowej 3 - Kapitał dla Innowacji Programu Operacyjnego korzystają ze zwolnienia przedmiotowego tak jak dotacja przeznaczona na działalność innowacyjną?

Otrzymane przez Wnioskodawcę środki pomocowe z P.O. Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 w postaci dotacji rozwojowej na wejście kapitałowe, tj. dokonanie inwestycji w spółkę powstałą w wyniku preinkubacji przez nabywanie lub obejmowanie akcji lub udziałów w tej spółce na mocy przepisów podatkowych podlegają na podstawie art. 17 ust. 1 updop zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, z kolei wydatki na nabycie udziałów sfinansowanych z tej dotacji podlegają na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58 updop wyłączeniu z kategorii kosztów podatków. Tym samym skoro wydatki na nabycie udziałów z uwagi na zwolnienie przedmiotowe środków z P.O. Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 w postaci dotacji rozwojowej na wejściu nie stanowią kosztów uzyskania przychodów - to przez sam fakt zbycia nie zmieniają swego charakteru „niekosztownego”.

Zdaniem Wnioskodawcy oznacza, to że poprzez zbycie udziałów nie powstanie żaden „przychód”, a jedynie jak to określa Rozporządzenie (Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego z 2 kwietnia 2012 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013) wpływ ze zbycia udziałów lub akcji, który Wnioskodawca jest zobligowany do ponownego przeznaczenia na inicjowanie działalności innowacyjnej. Co istotne przedmiotowe Rozporządzenie posługuje się wyraźnie pojęciem wpływu, co wskazuje na odróżnienie tego pojęcia od przychodu czy dochodu. Przeciwne stanowisko prowadzące do opodatkowania wpływów pochodzących ze zbycia akcji lub udziałów, doprowadziłoby do pomniejszenia środków przeznaczonych na prowadzenie działalności innowacyjnej przez Wnioskodawcę, które to środki mają w istocie nadal ten sam charakter co pierwotna dotacja i brak podstawy do ich rozróżniania. Tym samym w konsekwencji opodatkowanie wpływów ze zbycia udziałów lub akcji doprowadziłoby w takim wypadku do działania całkowicie sprzecznego z celami Programu Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 jakimi m.in.: jest mechanizm wspierania działalności innowacyjnej.

Wnioskodawca po dokonaniu zbycia udziałów lub akcji i przeznaczeniu wszystkich wpływów pochodzących z tego zbycia na dalsze inicjowanie działalności innowacyjnej zgodnie z umową o udzielenie wsparcia dokonuje bowiem w istocie dalszego/wtórnego finansowania z budżetu państwa (dotacji), które korzysta ze zwolnienia przedmiotowego. Wnioskodawca jest więc tylko wehikułem, który przenosi te same środki pochodzące z dotacji z jednej spółki innowacyjnej do drugiej, i nie ma powodów aby rozróżniać pierwotne wejście inwestycyjne od wejście wtórnego do jakiego wykorzystuje się wpływy uzyskane po wyjściu inwestycyjnym z innej spółki. W istocie są to bowiem te same środki przenoszone jedynie po pewnym czasie na kolejne spółki innowacyjne.

W związku z powyższym uzyskane wpływy ze zbycia udziałów lub akcji nie różnią się w żadnej mierze od uzyskanych środków pomocowych w postaci dotacji. Są to bowiem te same środki tyle, że „odzyskane” ze spółki innowacyjnej, i jako takie zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych. Wobec powyższego nie powstaje obowiązek podatkowy dla Wnioskodawcy z tytułu zbycia przez Wnioskodawcę udziałów lub akcji. Z uwagi na fakt, że Wnioskodawca prowadzi działalność non-profit nie ma również możliwości rozliczania takich wpływów z prowadzoną działalnością gospodarczą przez Wnioskodawcę, ponieważ jedyną działalnością jaką zajmuje się taka Spółka celowa jest realizowanie działania 3.1 POIG.

Jako, że Wnioskodawca nie dokonał nabycia udziałów ze środków obrotowych nie podlegających wyłączeniu z ogólnej kategorii kosztów, a ze środków pomocowych, które expressis verbis z takich kosztów zostały wyłączone, dla Wnioskodawcy po dokonaniu zbycia udziałów nie powstanie przychód, tym samym uzyskane ze zbycia wpływy mające w istocie charakter odzyskanej dotacji stanowią w dalszym ciągu dotację korzystającą ze zwolnienia przedmiotowego z updop.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam co następuje:

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca jest inkubatorem przedsiębiorczości działającym jako spółka non-profit dokonująca inwestycji w nowo powstające, innowacyjne spółki kapitałowe poprzez obejmowanie ich akcji lub udziałów. Celem utworzenia Spółki była realizacja projektu finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Działanie 3.1 „Inicjowanie działalności innowacyjnej”. Wnioskodawca zawarł stosowaną umowę z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości o dofinansowanie w ramach Działania 3.1 - Inicjowanie Działalności Innowacyjnej Osi Priorytetowej 3 - Kapitał dla Innowacji Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Dofinansowanie stanowiło zgodnie z treścią umowy wsparcie ze środków publicznych w formie dotacji rozwojowej, o której mowa w art. 106 ust. 2 pkt 3a ustawy o finansach publicznych i na podstawie art. 17 ust. 1 updop korzystało ze zwolnienia z podatku dochodowego. Wyżej wymieniona dotacja została przyznana na wejście kapitałowe, tj.: dokonanie inwestycji w spółkę powstałą w wyniku preinkubacji przez nabywanie lub obejmowanie akcji lub udziałów w tej spółce. Zgodnie z przyjętą strategią inwestycyjną okres zaangażowania kapitałowego Wnioskodawcy w innowacyjną spółkę nie powinien przekraczać 10 lat, a po jego upływie Wnioskodawca musi dokonać wyjścia z inwestycji poprzez zbycie (przez które rozumie się m.in.: odsprzedaż udziałów w inkubowanej spółce pomysłodawcy, zbycie udziałów osobie trzeciej, wykup menadżerski lub umorzenie udziałów za wynagrodzeniem w spółce) udziałów lub akcji. Celem inwestycji dokonywanych przez Wnioskodawcę jest rozwój innowacyjnych spółek oraz zbycie posiadanych akcji lub udziałów w spółce innowacyjnej. Po dokonaniu zbycia Wnioskodawca zobowiązany jest do przeznaczenia wszystkich wpływów pochodzących ze zbycia akcji lub udziałów nabytych uprzednio ze środków wsparcia oraz z udziału w zyskach tej spółki na dalsze inicjowanie działalności innowacyjnej zgodnie z umową o udzielenie wsparcia. Wnioskodawca nie może więc przeznaczać takich wpływów na jakiekolwiek inne cele niż zgodne z zadaniami, na które udzielono mu wsparcia. Tym samym Wnioskodawca uzyskane wpływy może wykorzystać jedynie na dalsze inicjowanie działalności innowacyjnej (tj.: m.in.: kolejne wejścia kapitałowe w nowo tworzone spółki prawa handlowego). Wnioskodawca w najbliższej przyszłości przewiduje możliwość zbycia udziałów w innowacyjnej spółce (poprzez które rozumie się m.in.: odsprzedaż udziałów w inkubowanej spółce pomysłodawcy, zbycie udziałów osobie trzeciej, wykup menadżerski lub umorzenie udziałów za wynagrodzeniem w spółce), do której zgodnie z umową o udzielenie wsparcia dokonał wejścia inwestycyjnego, a następnie ma zamiar przeznaczyć wszystkie wpływy pochodzące z tego zbycia na dalsze inicjowanie działalności innowacyjnej zgodnie z umową o udzielenie wsparcia.

W tak przedstawionym zdarzeniu przyszłym wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą ustalania, czy w przypadku zbycia przez Wnioskodawcę udziałów lub akcji innowacyjnej spółki kapitałowej, w jaką Wnioskodawca dokonał wejścia inwestycyjnego zgodnie z zasadami Działania 3.1 - Inicjowanie Działalności Innowacyjnej Osi Priorytetowej 3 - Kapitał dla Innowacji Programu Operacyjnego, powstaje przychód w rozumieniu updop i czy wpływy ze zbycia udziałów w innowacyjnej spółce korzystają ze zwolnienia przedmiotowego tak jak dotacja przeznaczona na działalność innowacyjną.

W myśl art. 7 ust. 1 updop, przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód bez względu na rodzaj źródeł przychodów, z jakich dochód ten został osiągnięty; w wypadkach, o których mowa w art. 21 i 22, przedmiotem opodatkowania jest przychód. Dochodem jest, z zastrzeżeniem art. 10 i 11, nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym; jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą. (art. 7 ust. 2 updop)

Updop nie zawiera definicji przychodu podatkowego. Ustawodawca ograniczył się w tym zakresie jedynie do wskazania w art. 12 ust. 1 przykładowych przysporzeń, zaliczanych do tej kategorii, a także enumeratywnie wyliczył, jakiego rodzaju wpływy pieniężne podmiotu gospodarczego nie są zaliczane do przychodów.

Zgodnie z brzmieniem art. 12 ust. 1 pkt 1 updop, przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe. Na podstawie art. 12 ust. 1 updop, można więc stwierdzić, że - co do zasady - przychodem jest każda wartość wchodząca do majątku podatnika, powiększającą jego aktywa, mającą definitywny charakter, którą może on rozporządzać jak własną, o ile nie została wyłączona z przychodów podatkowych mocą art. 12 ust. 4 updop. Co do zasady więc, o zaliczeniu danego przysporzenia majątkowego do przychodów danej osoby prawnej decyduje definitywny charakter tego przysporzenia w tym sensie, że w sposób ostateczny faktycznie powiększa ono aktywa podatnika, którymi może on rozporządzać.

W myśl art. 14 ust. 1 updop, przychodem z odpłatnego zbycia rzeczy lub praw majątkowych, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, jest ich wartość wyrażona w cenie określonej w umowie. Jeżeli jednak cena bez uzasadnionej przyczyny znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy w wysokości wartości rynkowej.

W związku z powyższym stwierdzić należy, że środki otrzymane ze zbycia udziałów lub akcji innowacyjnych spółek kapitałowych stanowią przychód w rozumieniu przepisów updop.

Jak wynika z art. 15 ust. 1 updop, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. Koszty poniesione w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia kosztu.

Natomiast zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 8 updop, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków na objęcie lub nabycie udziałów albo wkładów w spółdzielni, udziałów (akcji) oraz papierów wartościowych, a także wydatków na nabycie tytułów uczestnictwa w funduszach kapitałowych; wydatki takie są jednak kosztem uzyskania przychodu z odpłatnego zbycia tych udziałów (akcji) oraz papierów wartościowych, w tym z tytułu wykupu przez emitenta papierów wartościowych, a także z odkupienia albo umorzenia tytułów uczestnictwa w funduszach kapitałowych, z zastrzeżeniem ust. 7e.

W myśl art. 16 ust. 1 pkt 58 updop, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków i kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dochodów (przychodów), o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 14a, 23, 24, 42, 47, 48, 52 i 53, lub ze środków, o których mowa w art. 33 ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Mając na uwadze fakt, że wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości zwolnienia z opodatkowania dochodu uzyskanego ze zbycia udziałów w spółce innowacyjnej tut. Organ nie odniósł się merytorycznie do kwestii zwolnienia środków z otrzymanej dotacji. Tym niemniej zauważyć należy, że w stosunku do środków uzyskanych z dotacji (w zależności od źródła pochodzenia) mogły mieć zastosowanie przepisy art. 17 ust. 1 pkt 47, pkt 48, pkt 52, pkt 53 updop.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 47 updop, wolne od podatku są dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 48 updop, wolne od podatku są kwoty otrzymane od agencji rządowych lub agencji wykonawczych, jeżeli agencje otrzymały środki na ten cel z budżetu państwa, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 52 updop, wolne od podatku są płatności na realizację projektów w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, otrzymane z Banku Gospodarstwa Krajowego, z wyłączeniem płatności otrzymanych przez wykonawców;

Stosownie natomiast do art. 17 ust. 1 pkt 53 updop, w brzmieniu obowiązującym od 01 stycznia 2010 r., wolne od podatku są środki otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Mając na uwadze powołane wyżej przepisy oraz zdarzenie przyszłe przedstawione we wniosku stwierdzić należy, że dochody uzyskane przez Wnioskodawcę ze zbycia akcji lub udziałów w spółkach nabytych uprzednio ze środków wsparcia przeznaczone na dalsze inicjowanie działalności innowacyjnej nie podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47, 48, 52, 53 updop, ponieważ jak wynika z literalnego brzmienia tych przepisów ze zwolnienia z opodatkowania korzystają wyłącznie środki w nich wymienione tj.: otrzymane dotacje z budżetu państwa lub jednostek samorządu terytorialnego, kwoty otrzymane od agencji rządowych lub wykonawczych, płatności na realizację projektów w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, środki finansowe otrzymane przez uczestników projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich.

Zauważyć należy, że środki otrzymane z dofinansowania skorzystały ze zwolnienia w momencie ich otrzymania, natomiast kolejne operacje związane z gospodarowaniem tymi środkami stanowią dochody z innego zdarzenia prawnego niż otrzymanie dofinansowania, a w szczególności z tytułu zbycia akcji lub udziałów nabytych uprzednio ze środków powstałych z dofinansowania oraz z udziału w zyskach spółek powstałych w wyniku preinkubacji. Ustawodawca w analizowanych przepisach wyraźnie ograniczył się do zwolnienia jedynie „środków otrzymanych”, co wprost oznacza, że jedynie to konkretne zdarzenie podlega zwolnieniu. Zbycie udziałów bądź akcji innowacyjnych spółek kapitałowych nie jest bezpośrednio związane z otrzymaniem środków w formie pomocy udzielonej w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich. Oczywiście istnieje pośredni związek pomiędzy tymi zdarzeniami, gdyż bez uzyskania środków w ramach wsparcia, nie zostałyby utworzone spółki i w konsekwencji Wnioskodawca nie otrzymałaby zysków z innych zdarzeń, lecz podkreślić należy, że z literalnego brzmienia analizowanych przepisów wynika, że ustawodawca ograniczył zwolnienie jedynie do otrzymania środków w ramach programu wsparcia. Zarówno w orzecznictwie, jak i w nauce prawa podatkowego dominuje pogląd, że ulg i zwolnień nie można interpretować rozszerzająco. Stanowią one bowiem odstępstwo od powszechności opodatkowania, co z kolei stanowi podstawę do interpretowania przepisów wprowadzających ulgi i zwolnienia w sposób ścisły. Skoro zatem ustawodawca wprowadził jedynie zwolnienie w postaci „otrzymania środków” z funduszu wsparcia, nie można tego zwolnienia rozszerzyć na „dysponowanie” tymi środkami.

Stanowisko Wnioskodawcy jest zatem nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 14 marca 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj