IPPB3/423-512/11-2/JG,

Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP2/443-789/11-4/IZ
z 29 września 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP2/443-789/11-4/IZ
Data
2011.09.29


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Miejsce świadczenia --> Miejsce świadczenia przy świadczeniu usług --> Miejsce świadczenia usług transportowych

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
odliczenie podatku od towarów i usług
terytorium
terytorium państwa
transport międzynarodowy


Istota interpretacji
Dotyczy uznania oświadczenia Zarządu Spółki za dokument potwierdzający związek odliczonego podatku z usługami wykonywanymi poza terytorium kraju



Wniosek ORD-IN 882 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 27.06.2011 r. (data wpływu 29.06.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania oświadczenia Zarządu Spółki za dokument potwierdzający związek odliczonego podatku z usługami wykonywanymi poza terytorium kraju - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29.06.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania oświadczenia Zarządu Spółki za dokument potwierdzający związek odliczonego podatku z usługami wykonywanymi poza terytorium kraju.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

  1. Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu komercyjnych usług międzymiastowego, ekspresowego transportu autobusowego na trasach krajowych i międzynarodowych (w obrębie Unii Europejskiej) nie krótszych niż 50 km (dalej: „Usługi” lub „Usługa”).
  2. Spółka jest uprawniona do świadczenia Usług zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  3. Autobusy wykorzystywane przez Spółkę są przeznaczone do przewozu co najmniej 10 osób łącznie z kierowcą i są co do zasady zarejestrowane w Polsce. Zarząd Spółki złoży oświadczenie, że wszystkie autobusy są wykorzystywane wyłącznie do działalności gospodarczej prowadzonej przez Spółkę.
  4. Spółka jest zarejestrowana dla celów podatku VAT w Polsce oraz będzie zarejestrowana dla celów podatku od wartości dodanej (lub podatku o podobnym charakterze) w innych państwach, w których będzie świadczyła Usługi.
  5. Spółka świadczy Usługi zarówno na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, jak i na rzecz osób i podmiotów prowadzących taką działalność („Klienci”).

    2. Proces sprzedaży

  6. Spółka sprzedaje bilety na swoje Usługi wyłącznie przed podróżą, której te bilety dotyczą, i wyłącznie poprzez jej stronę internetową i internetowy system sprzedaży („System”). W bardzo nielicznych przypadkach (dotyczących osób o specjalnych potrzebach lub osób niepełnosprawnych), bilety są sprzedawane telefonicznie, jednakże nadal bezpośrednio przez Spółkę i wyłącznie przy użyciu Systemu.
  7. Każda sprzedaż jest dokonana elektronicznie poprzez Internet i System. Bilety nie są dostępne w sprzedaży poprzez agentów, w biurach Spółki lub punktach sprzedaży podmiotów trzecich, na dworcach autobusowych, przystankach, czy w autobusach.
  8. Na żadnym etapie sprzedaży nie dochodzi do transakcji gotówkowych.
  9. Płatności są przyjmowane wyłącznie w formie elektronicznej poprzez System i systemy płatności dostarczane przez podmioty trzecie (np. eCard). Płatności będą mogły być dokonywane m.in. za pomocą: kart kredytowych, kart debetowych i elektronicznych przelewów bankowych.
  10. Co do zasady, sprzedaż biletów na Usługi jest prowadzona wyłącznie za pośrednictwem Systemu, zgodnie z następującą procedurą:
    1. W celu rezerwacji i zakupu biletu Klienci muszą skorzystać ze strony internetowej Spółki oraz Systemu. W każdym przypadku konieczne jest podanie pewnych danych, w tym:
      • imienia i nazwiska,
      • adresu poczty elektronicznej.
    2. Sprzedaż jest dokonana wyłącznie po spełnieniu pewnych warunków, w tym:
      • Klient wybrał prawidłową i dostępną trasę, datę i czas podróży, w tym również trasy powrotnej, jeżeli taka opcja została wybrana przez Klienta,
      • Klient zaakceptował Regulamin dotyczący przewozu osób i bagażu („Regulamin”) poprzez wybranie odpowiedniej opcji na ekranie,
      • Klient z powodzeniem zakończył proces płatności elektronicznej, dokonywanej za pośrednictwem podmiotu trzeciego będącego dostawcą usług płatniczych (w szczególności eCard).
    3. Po dokonaniu skutecznej sprzedaży System generuje automatyczne potwierdzenie rezerwacji („Potwierdzenie”) w formie strony internetowej wyświetlonej Klientowi na ekranie.
    4. Równocześnie na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta jest przesyłany bilet elektroniczny/faktura („Bilet”). Bilet zawiem wszystkie dane, o których mowa w par. 17 pkt 1 rozporządzenia w sprawie wystawiania faktur tj:
      • nazwę i numer identyfikacji podatkowej sprzedawcy,
      • numer i datę wystawienia biletu,
      • informacje pozwalające na identyfikację rodzaju usługi,
      • kwotę należności wraz z podatkiem oraz kwotę podatku.
    5. Bilet może zawierać również inne dane, niewymagane zgodnie z polskimi przepisami podatkowymi (np. ilość kilometrów w poszczególnych krajach, wartość podatku od wartości dodanej lub podatków o podobnym charakterze należnych w innych krajach).
    6. Wszystkie transakcje są rejestrowane w Systemie oraz w systemie dokumentacji finansowej Spółki. Uzgodnienia między tymi systemami są przeprowadzane regularnie. System pozwała na rozpoznawanie i identyfikację przychodów oraz podatku VAT związanych z każdą sprzedażą. Jest on również wyposażony w moduł raportujący, który pozwala na generowanie raportów dotyczących przychodów oraz podatku VAT, niezbędnych do sporządzenia informacji i deklaracji zarządczych, prawnych oraz podatkowych.
    7. Sprzedaż jest ewidencjonowana za pomocą kas rejestrujących współpracujących z Systemem (przy czym paragon nie jest dostarczany Klientowi - jest zatrzymywany w dokumentacji Spółki).
    8. Wystawiony paragon zawiera oznaczenie pozwalające na powiązanie z odpowiednim Biletem na podstawie danych zapisanych w Systemie.
  11. Każda sprzedaż, bez względu na liczbę zakupionych biletów, będzie podlegała jednej stałej opłacie za czynności administracyjne i płatność elektroniczną (opłata rezerwacyjna - tzw. „,booking fee”), która będzie pokrywała opłaty ponoszone na rzecz dostawcy płatności elektronicznych oraz koszty transakcji.
  12. Zgodnie z regulaminem (zakceptowanym przez Klienta w sposób wskazany w pkt 10)b):
    1. Bilet może być zwrócony (anulowany) nie później niż w dniu wyjazdu, 15 minut przed godziną podróży określoną na Bilecie, tj. godziną odprawy;
    2. Przy zwrocie (anulowaniu) Biletu pobiera się odstępne. Za zwrócony Bilet pasażer otrzymuje zwrot opłaty za Bilet, po potrąceniu odstępnego oraz kosztów zwrotu. Odstępne wynosi:
      1. 10% opłaty za Bilet, w przypadku zwrotu Biletu co najmniej 3 dni robocze przed datą podróży wskazaną na Bilecie;
      2. 95% opłaty za Bilet, w przypadku zwrotu Biletu w terminie późniejszym niż 3 dni robocze przed datą podróży wskazaną na Bilecie;
    3. Klient akceptuje, że Bilet zostanie wystawiony i przesłany elektronicznie na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta.
  13. Bilety nie są wystawiane wcześniej niż 30. dnia przed powstaniem obowiązku podatkowego i nie później niż z chwilą powstania obowiązku podatkowego, tj. Bilet jest wystawiany w dniu sprzedaży, której warunkiem jest uregulowanie płatności a Klienci nie mają możliwości nabycia Biletu z odroczonym terminem płatności.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w przypadku świadczenia Usług na trasach międzynarodowych opodatkowaniu podatkiem VAT w Polsce będzie podlegała część Usługi, która przypada proporcjonalnie na trasę przejazdu przebiegającą w Polsce (określona wg. klucza kilometrowego) natomiast część Usługi odpowiadająca przejazdowi zagranicą nie będzie opodatkowana VAT w Polsce...
  2. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w przypadku świadczenia Usług na trasach międzynarodowych, dla celów określenia podstawy opodatkowania VAT w Polsce, Spółka powinna przyjąć wynagrodzenie netto (pomniejszone o podatek VAT) za jeden kilometr trasy równe w każdym kraju, przez który przebiega trasa przejazdu...
  3. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że Spółka powinna zaewidencjonować sprzedaż Usług potwierdzoną wystawieniem Biletu na kasie rejestrującej z chwilą powstania obowiązku podatkowego w VAT, który będzie powstawał co do zasady w momencie otrzymania całości lub części zapłaty...
  4. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że opłata za czynności administracyjne i płatność elektroniczną (tzw. „booking fee”) stanowi wynagrodzenie za tzw. usługę pomocniczą, które jest częścią składową wynagrodzenia z tytułu świadczonych Usług i powinna podlegać opodatkowaniu VAT na zasadach właściwych dla świadczonych Usług i z zastosowaniem stawki VAT obowiązującej dla świadczonych Usług...
  5. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że oświadczenie Zarządu Spółki, że wszystkie autobusy są wykorzystywane wyłącznie do działalności gospodarczej prowadzonej przez Spółkę, będzie potwierdzało związek odliczonego podatku z Usługami wykonywanymi poza terytorium Polski a Spółka tym samym spełni wymóg dokumentacyjny określony w art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy o VAT...
  6. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w przypadku anulowania biletu przez Klienta Spółka powinna skorygować pierwotnie wystawiony Bilet (korekta „do zera”)...
  7. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w przypadku anulowania Biletu przez Klienta, odstępne, o którym mowa w pkt 12) opisu zdarzenia przyszłego, nie będzie podlegało opodatkowaniu VAT, w związku, z czym Spółka nie będzie zobowiązana do (i) wystawienia faktury VAT z tego tytułu ani (ii) zaewidencjonowania odstępnego na kasie rejestrującej...

Ad. 5).

  1. Stanowisko Spółki

Zdaniem Spółki, oświadczenie Zarządu Spółki, że wszystkie autobusy są wykorzystywane wyłącznie do działalności gospodarczej prowadzonej przez Spółkę, będzie potwierdzało związek odliczonego podatku z Usługami wykonywanymi poza terytorium Polski a Spółka tym samym spełni wymóg dokumentacyjny określony w art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy o VAT.

Zgodnie z ustawą o VAT:

  • W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, co do zasady, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (art. 86 ust. 1);
  • Podatnik ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, jeżeli importowane lub nabyte towary i usługi dotyczą dostawy towarów lub świadczenia usług przez podatnika poza terytorium kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynności te były wykonywane na terytorium kraju, a podatnik posiada dokumenty, z których wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami (art. 86 ust. 8 pkt 1).

Mając na uwadze powyższe, skoro:

(i) przepisy ustawy o VAT nie precyzują, jakie wymogi powinny spełniać dokumenty potwierdzające związek odliczonego podatku z czynnościami wykonywanymi poza terytorium kraju,

(ii) zgodnie z art. 180 OP, jako dowód należy dopuścić wszystko, co może przyczynić się do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem,

(iii) świadczenie usług poza terytorium będzie dokumentowane zgodnie z przepisami właściwymi dla kraju, w którym usługi będą świadczone,

(iv) oświadczenie Zarządu Spółki będzie potwierdzało, że wszystkie autobusy są wykorzystywane wyłącznie do działalności gospodarczej prowadzonej przez Spółkę a działalność ta będzie obejmowała świadczenie Usług również na terytorium innych państw Unii Europejskiej, które w przypadku ich świadczenia na terytorium Polski podlegałyby opodatkowaniu VAT w Polsce z prawem do odliczenia podatku VAT naliczonego

- to należy uznać, że oświadczenie Zarządu Spółki, że wszystkie autobusy są wykorzystywane wyłącznie do działalności gospodarczej prowadzonej przez Spółkę, będzie potwierdzało związek odliczonego podatku z Usługami wykonywanymi poza terytorium Polski a Spółka tym samym spełni wymóg dokumentacyjny określony w art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy o VAT.

Przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej są zagadnienia dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie pytania oznaczonego nr 5.

W części dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie pytań oznaczonych numerami od 1 do 4, 6 i 7 wydane zostanie odrębne rozstrzygnięcie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w zakresie pytania nr 5 uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Stosownie do zapisu art. 28f ust. 1 ww. ustawy, miejscem świadczenia usług transportu pasażerów jest miejsce, gdzie odbywa się transport, z uwzględnieniem pokonanych odległości.

W tym miejscu wskazać należy, iż w indywidualnej interpretacji prawa podatkowego wydanej dla Wnioskodawcy w dniu 29.09.2011 r. znak IPPP2-443-789/11-2/IZ tut. Organ dokonał określenia miejsca świadczenia, a w konsekwencji opodatkowania usług świadczonych przez Wnioskodawcę.

W myśl art. 86 ust. 1 ww. ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do zapisu ust. 2 pkt 1 lit. a ww. artykułu, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług

Zgodnie z art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy podatnik ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2, jeżeli importowane lub nabyte towary i usługi dotyczą dostawy towarów lub świadczenia usług przez podatnika poza terytorium kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynności te były wykonywane na terytorium kraju, a podatnik posiada dokumenty, z których wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami.

Z treści art. 86 ust. 1 ustawy wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Zatem, warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Ze złożonego wniosku wynika, iż Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu komercyjnych usług transportu międzymiastowego, ekspresowego transportu autobusowego na trasach krajowych i międzynarodowych (w obrębie Unii Europejskiej).

W przedmiotowej sprawie Zarząd Spółki złoży oświadczenie, że wszystkie autobusy są wykorzystywane wyłącznie do działalności gospodarczej prowadzonej przez Spółkę,

W ocenie Wnioskodawcy przedmiotowe oświadczenie jest dokumentem są wystarczającym do potwierdzenie związku nabytych towarów z usługami wykonywanymi poza terytorium kraju.

Tut. Organ zgadza się z Wnioskodawcą, iż przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie precyzują jakie dokumenty i jakie wymogi powinny spełniać dokumenty potwierdzające związek odliczonego podatku z czynnościami wykonywanymi poza terytorium kraju. Nie można zgodzić się jednak z poglądem, iż dokumentem, o którym mowa w art. 86 ust. 8 pkt 1 jest oświadczenie Zarządu, że wszystkie autobusy są wykorzystywane wyłącznie do prowadzonej działalności.

Z analizy wyżej powołanego art. 86 ust. 1 ustawy wynika, iż to podatnik decyduje o tym do jakich czynności będą wykorzystywane nabyte towary i usługi, tj. czy będą wykorzystane do czynności opodatkowanych, zwolnionych czy też niepodlegających opodatkowaniu.

Zatem oświadczenie Zarządu Spółki, który stanowi Jej organ wykonawczy, uznać należy za decyzję Spółki co do sposobu, zakresu wykorzystania nabytych autobusów, gdyż wynika z niego jedynie, że autobusy te będą wyłącznie wykorzystywane do działalności gospodarczej polegającej na świadczeniu komercyjnych usług międzynarodowego, ekspresowego transportu autobusowego na trasach krajowych i międzynarodowych (w obrębie Unii Europejskiej). Tym samym przedmiotowego oświadczenia nie można uznać za dokument, o którym mowa w art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy, gdyż nie potwierdza ono związku odliczonego podatku z czynnościami wykonywanymi poza terytorium kraju, lecz potwierdza on jedynie wykorzystanie autobusów w ramach prowadzonej działalności.

W tym miejscu wskazać ponadto należy, iż gdyby prawo podatnika do odliczenia podatku od nabytych towarów i usług wykorzystywanych do wykonywania czynności poza terytorium kraju uzależnione było wyłącznie od decyzji, oświadczenia podatnika o sposobie ich wykorzystania, to odwołanie się ustawodawcy w art. 86 ust. 8 pkt 1 do dokumentu potwierdzającego ten związek byłoby zbędne.

Skoro w art. 86 ust. 8 pkt 1 mowa jest o dokumencie potwierdzającym związek odliczonego podatku od nabytych towarów i usług z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi poza terytorium kraju, to z dokumentu musi wynikać, iż nabyte towary i usługi służyły do w świadczenia przez Wnioskodawcę usług poza terytorium kraju.

Powyższe winno wynikać z dokumentów Spółki dotyczących prowadzonej działalności w zakresie świadczenia usług transportu osób.

W świetle powyższego stanowisko Strony uznać należy za nieprawidłowe.

Odnosząc się do powołanego przez Stronę na poparcie własnego stanowiska postanowienia Naczelnika Pomorskiego Urzędu Skarbowego z dnia 27.02.2006 r. znak PV/443-543/IV/2005/ID, stwierdzić należy, iż odwołano się w nim do treści art. 180 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym jako dowód należy dopuścić wszystko, co może przyczynić się do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem i uznano, że dowodem takim mogą być dokumenty wewnętrzne Podatnika. Wskazano jednak, iż dokumentami takimi mogą być np. umowy handlowe, rysunki techniczne, potwierdzenia na fakturach sprzedaży, specyfikacje, korespondencja handlowa, dokumenty magazynowe, inna dokumentacja techniczna, z której wynika, że nabyte towary i usługi zostały wykorzystane do wytworzenia przedmiotowych wyrobów ( sprawa dotyczyła usług na ruchomym majątku rzeczowym). Zatem z przedmiotowego postanowienia wynika, że za dokument wewnętrzny potwierdzający, iż podatnik dokonał usług na ruchomym majątku rzeczowym można przyjąć dokumenty posiadane przez podatnika związane z prowadzoną działalnością, a nie wyłącznie jego oświadczenie o wykonaniu takich usług.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydawania interpretacji.



Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Biuro Krajowej Informacji Podatkowej, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj