Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPB3/423-268/14/KK
z 29 sierpnia 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 16 czerwca 2014 r. (data wpływu 24 czerwca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 24 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.


We wniosku tym przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca oraz I.B. Sp. z o.o. są spółkami operacyjnymi prowadzącymi działalność gospodarczą w zakresie produkcji materiałów dla budownictwa mieszkaniowego, przemysłowego oraz rolniczego. Obie spółki należą do Grupy kapitałowej B. Udziałowcami Wnioskodawcy są dwie osoby fizyczne posiadające po 50% udziałów.


I.B. Sp. z o.o. powstała 2 czerwca 2014 r. w wyniku przekształcenia I.B. Sp. z o.o. Sp.k. („I.B. Sp.k.”). W związku z przekształceniem komplementariusz oraz komandytariusze I.B. Sp.k. objęli udziały w I.B. Sp. z o.o. w takiej proporcji, w jakiej posiadali udziały w I.B. Sp.k. przed przekształceniem. W konsekwencji, właścicielami I.B. Sp. z o.o. zostały:


  • dwie osoby fizyczne posiadające po 49% udziałów (do dnia przekształcenia będące komandytariuszami I.B. Sp.k.) oraz
  • osoba prawna posiadająca 2% udziałów (do dnia przekształcenia będąca komplementariuszem I.B. Sp.k.).


Następnie, 6 czerwca 2014 r., osoba prawna będąca udziałowcem I.B. Sp. z o.o. (były komplementariusz I.B. Sp.k.) dokonał sprzedaży udziałów w I.B. Sp. z o.o., na rzecz pozostałych udziałowców I.B. Sp. z o.o. W konsekwencji, obecnie właścicielami I.B. Sp. z o.o. są dwie osoby fizyczne posiadające po 50% udziałów, będące jednocześnie udziałowcami Wnioskodawcy w takich samych proporcjach.

Grupa kapitałowa B. podjęła decyzję biznesową o integracji działalności gospodarczej spółek operacyjnych, w związku z czym planowana jest dalsza restrukturyzacja, w ramach której planowane jest połączenie Wnioskodawcy oraz I.B. Sp. z o.o. przez przejęcie. Spółką przejmującą będzie Wnioskodawca. W konsekwencji, majątek I.B. Sp. z o.o. zostanie przeniesiony do Spółki w zamian za jej udziały.

I.B. Sp.k. uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej („SSE”) w zakresie wytwarzania pozostałych płyt, arkuszy, folii, taśm i pasów z tworzyw sztucznych oraz paneli wielowarstwowych z cienkiej blachy stalowej, wydane 23 grudnia 2011 r. przez SSE („Zezwolenie”). Do momentu przekształcenia w I.B. Sp. z o.o. wspólnicy I.B. Sp.k. nie korzystali z przysługującego im zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych ponieważ nie uzyskali dochodów z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE w ramach Zezwolenia.

Wnioskodawca oraz I.B. Sp. z o.o. stoją na stanowisku, że na skutek przekształcenia I.B. Sp.k. w I.B. Sp. z o.o. doszło do sukcesji generalnej praw i obowiązków I.B. Sp.k. przez I.B. Sp. z o.o., a tym samym na I.B. Sp. z o.o. przeszło Zezwolenie oraz wynikające z niego prawo do korzystania ze zwolnienia w podatku dochodowym. W celu potwierdzenia swojego stanowiska, I.B. Sp. z o.o. zwróciła się z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej w powyższym zakresie


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy Wnioskodawca (spółka przejmująca), w przypadku połączenia przez przejęcie z I.B. Sp. z o.o. (spółką przejmowaną, powstałą w wyniku przekształcenia I.B. Sp.k.), jako sukcesor generalny praw i obowiązków spółki przejmowanej, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ma prawo korzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych dochodu uzyskiwanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwolenia przysługującego I.B. Sp. z o.o.?


W ocenie Wnioskodawcy, w przypadku połączenia Wnioskodawcy z I.B. Sp. z o.o. -spółką powstałą w wyniku przekształcenia I.B. Sp.k. - w trybie art. 492 § 1 pkt 1 Kodeksu spółek handlowych, poprzez przeniesienie całego majątku I.B. Sp. z o.o. na Wnioskodawcę, nastąpi sukcesja generalna Zezwolenia na prowadzenie działalności w SSE wydanego dla I.B. Sp.k., z którego prawa i obowiązki przeszły w drodze sukcesji generalnej na I.B. Sp. z o.o. W konsekwencji, Wnioskodawca będzie sukcesorem prawno-podatkowym zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwolenia, przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Wnioskodawca pragnie przy tym wskazać, że sukcesja prawa do zwolnienia od podatku dochodowego dochodów uzyskiwanych z działalności w SSE w zakresie Zezwolenia, związana z przekształceniem I.B. Sp.k. w I.B. Sp. z o.o. jest przedmiotem odrębnego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej.

Zasady łączenia spółek kapitałowych zostały określone w ustawie z 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych. Zgodnie z art. 491 § 1 Kodeksu spółki kapitałowe mogą się łączyć między sobą oraz ze spółkami osobowymi. Zgodnie z art. 492 Kodeksu połączenie może być dokonane m.in. przez przejęcie, polegające na przeniesieniu całego majątku spółki przejmowanej na spółkę przejmującą za udziały lub akcje, które spółka przejmująca wydaje wspólnikom spółki przejmowanej.

Dodatkowo, ustawodawca w art. 494 § 1 Kodeksu spółek handlowych wskazał, że spółka przejmująca albo spółka nowo zawiązana wstępuje z dniem połączenia we wszystkie prawa i obowiązki spółki przejmowanej albo spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki. Ponadto, jak wynika z art. 494 § 2 Kodeksu, na spółkę przejmującą albo spółkę nowo zawiązaną przechodzą z dniem połączenia w szczególności zezwolenia, koncesje oraz ulgi, które zostały przyznane spółce przejmowanej albo którejkolwiek ze spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki, chyba że ustawa lub decyzja o udzieleniu zezwolenia, koncesji lub ulgi stanowi inaczej.

Jednocześnie, należy wskazać, że kwestia sukcesji będącej następstwem połączenia spółek na powyższych zasadach została określona w Ordynacji podatkowej. Zgodnie z art. 93 § 1 i 2 Ordynacji podatkowej, osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku łączenia się osób prawnych wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki każdej z łączących się osób lub spółek. Powyższe zasady stosuje się odpowiednio do osoby prawnej łączącej się przez przejęcie innej osoby prawnej (osób prawnych).

Na podstawie przytoczonych przepisów należy rozumieć, że w przypadku połączenia spółek kapitałowych przez przejęcie, na spółkę przejmującą, w drodze sukcesji uniwersalnej przechodzą, wszelkie prawa i obowiązki, w tym wynikające z prawa podatkowego, które przysługiwały spółce przejmowanej na dzień wykreślenia jej z rejestru sądowego. Przepisy prawa materialnego nie zawierają wyłączeń ograniczających sukcesję praw posiadanych przez spółkę przejmowaną na dzień wykreślenia jej z rejestru sądowego.

Tryb ustanawiania specjalnych stref ekonomicznych (dalej również: „SSE”), zarządzanie takimi strefami oraz zasady i warunki prowadzenia działalności gospodarczej na ich terenie reguluje ustawa z 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (dalej: „ustawa o SSE”). Zgodnie z art. 2 ustawy o SSE, specjalną strefą ekonomiczną jest wyodrębniona zgodnie z przepisami tej ustawy, niezamieszkała część terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na której terenie może być prowadzona działalność gospodarcza na zasadach określonych tą ustawą. Dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE w ramach zezwolenia, przez osoby prawne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych.

W art. 17 ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych wymienia rodzaje przychodów, które są zwolnione od podatku dochodowego od osób prawnych. W katalogu zwolnień, w art. 17 ust. 1 pkt 34, ustawodawca wskazuje dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie otrzymanego zezwolenia, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Ponadto przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych precyzują, że zwolnienie to przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE (art. 17 ust. 4 ustawy). Natomiast w przypadku cofnięcia zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, podatnik traci prawo do zwolnienia i jest zobowiązany do zapłaty podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia podatkowego (art. 17 ust. 5 ustawy) według zasad, które zostały wyszczególnione w art. 17 ust. 6 ustawy.

Należy wskazać, że zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy o SSE zezwolenie wygasa z upływem okresu, na jaki została ustanowiona strefa


Ponadto, w art. 19 ust. 3 ustawy o SSE zostały enumeratywnie wymienione warunki utraty zwolnienia:


  • zaprzestanie na terenie strefy prowadzenia działalności gospodarczej, na którą podmiot posiadał zezwolenie,
  • rażące uchybienie warunkom określonym w zezwoleniu,
  • nie usunięcie uchybień stwierdzonych w toku kontroli przeprowadzonej na podstawie
    art. 18 ustawy o SSE, w terminie do ich usunięcia wyznaczonym w wezwaniu ministra właściwego do spraw gospodarki.


Wskazane warunki, na podstawie których może dojść do uchylenia zezwolenia, stanowią katalog zamknięty. Wśród nich ustawodawca nie wymienił zdarzenia takiego jak połączenie spółek kapitałowych oraz wynikającej z niego sukcesji prawnej i podatkowej jako czynników powodujących utratę zwolnienia. W szczególności, należy podkreślić, że połączenie spółek nie stanowi zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej, na którą podmiot posiadał zezwolenie na terenie strefy, ani w żadnym razie nie stanowi uchybienia warunkom określonym w zezwoleniu.

Zdaniem Wnioskodawcy kwestię sukcesji praw wynikających z zezwolenia na prowadzenie działalności w SSE należy rozpatrywać uwzględniając również przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych („rozporządzenie").


Zgodnie z § 5 ust. 1 rozporządzenia zwolnienie od podatku dochodowego z tytułu kosztów nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł wydatki inwestycyjne w okresie od dnia uzyskania zezwolenia, aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej. Warunkiem korzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego jest:


  1. utrzymanie własności składników majątku, z którymi były związane wydatki inwestycyjne - przez okres 5 lat od dnia wprowadzenia do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - przez okres 3 lat, przy czym nie wyklucza się wymiany przestarzałych instalacji lub sprzętu w związku z szybkim rozwojem technologicznym;
  2. utrzymanie inwestycji w regionie, w którym udzielono pomocy, przez okres nie krótszy niż 5 lat od momentu, gdy cała inwestycja zostanie zakończona, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - przez okres nie krótszy niż 3 lata.


Przepis § 5 rozporządzenia przewiduje wprawdzie utratę prawa do zwolnienia w razie przeniesienia w jakiejkolwiek formie własności składników majątku, z którymi związane były wydatki inwestycyjne w określonym czasie, tym niemniej regulacja ta nie dotyczy przeniesienia własności w wyniku m.in. połączenia spółek. W przypadku połączenia spółek mamy do czynienia z sukcesją uniwersalną ogółu praw i obowiązków spółki przejmowanej na spółkę przejmującą, tak więc również z przeniesieniem wszelkich praw do składników majątku, co powoduje że zachowana zostaje ciągłość własności (posiadania) składników majątku.

Zarówno przesłanki warunkujące prawo do zwolnienia wynikające z rozporządzenia, jak i przesłanki wygaśnięcia i utraty prawa do zwolnienia określone w ustawie o SSE stanowią katalog zamknięty. W ocenie Wnioskodawcy połączenie spółek w trybie art. 492 KSH nie wypełnia żadnej z wymienionych przesłanek. W konsekwencji, planowane połączenie przez przejęcie nie będzie skutkowało wygaśnięciem zezwolenia ani utratą prawa do zwolnienia. Jednocześnie, Wnioskodawca pragnie zwrócić uwagę na fakt, że w odniesieniu do małych i średnich przedsiębiorców, którzy uzyskali zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE przed 1 stycznia 2001 r., ustawodawca w przepisach ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych wskazuje wprost, iż w przypadku połączenia z inną spółką przedsiębiorca taki traci prawo do zwolnień od podatku dochodowego dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia. Wnioskodawca pragnie podkreślić, że powołane przepisy nie mają zastosowania do Zezwolenia wydanego dla I.B. Sp.k. w 2011 r.

Wnioskodawca wnioskuje zatem, a contrario, że w przypadku pozostałych procesów restrukturyzacyjnych, w tym w szczególności w przypadku łączenia spółek przez przejęcie, jeżeli ustawodawca nie wskazał wprost iż w wyniku tych procesów następuje utrata prawa do korzystania ze zwolnienia z opodatkowania dochodów uzyskanych w strefie to utrata taka nie nastąpi a prawo do korzystania ze zwolnienia zostanie zachowane.

Biorąc pod uwagę powyższe, zdaniem Wnioskodawcy, w przypadku dokonania połączenia z I.B. Sp. z o.o. , na podstawie sukcesji uniwersalnej Wnioskodawca zachowa prawo do zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE przez spółkę przejmowaną na podstawie Zezwolenia.

Stanowisko zaprezentowane powyżej przez Wnioskodawcę znajduje potwierdzenie w szeregu interpretacji podatkowych wydanych przez organy podatkowe w interpretacjach indywidualnych. Jak wskazał Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z 4 czerwca 2013 r., sygn. IBPBI/2/423-304/13/SD: przejęcie Spółki A w wyniku którego Spółka nabędzie cały majątek oraz prawa i obowiązki spółki przejmowanej, będzie również skutkowało przejęciem praw i obowiązków wynikających z zezwolenia na prowadzenie działalności w specjalnej strefie ekonomicznej, w tym również obowiązku kontynuacji działalności gospodarczej oraz utrzymania inwestycji objętych zwolnieniem przez okres wskazany w ww. przepisie.

Podobne wnioski przedstawił Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, który w interpretacji indywidualnej z 25 października 2013 r., sygn. IPTPB3/4231-10/13-2/IR wskazał, że: w przypadku gdy Wnioskodawca (spółka przejmująca) dokona połączenia ze spółką przejmowaną stanie się podmiotem praw i obowiązków wynikających z zezwoleń spółki przejmowanej na skutek sukcesji prawnej. Sukcesja ta odnosić się będzie do obydwu zezwoleń spółki przejmowanej na podstawie wskazanych wyżej przepisów. Zatem, Wnioskodawca będzie mógł korzystać ze zwolnienia podatkowego przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w oparciu o zezwolenia posiadane przez spółkę przejmowaną jeśli spełni warunki zapisane w zezwoleniach oraz wymogi określone właściwymi przepisami.

Analogiczne stanowisko zostało potwierdzone przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z 20 grudnia 2012 r., sygn. ILPB3/423-390/12-2/AO, w której organ potwierdził stanowisko wnioskodawcy, zgodnie z którym: a) Wnioskodawca zachowa przysługujące mu uprawnienia wynikające z Zezwoleń M, a w szczególności prawo do zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych dochodów pochodzących z działalności prowadzonej przez Niego na podstawie Zezwoleń M na terenie (...) SSE, ponieważ nie istnieją, ani nie istniały żadne regulacje, według których przejęcie innego podmiotu mogłoby skutkować dla dużego przedsiębiorcy utratą praw wynikających z zezwolenia strefowego; b) w związku z sukcesją generalną (wejściem we wszystkie prawa i obowiązki - także podatkowe - Spółki przejmowanej), zgodnie z właściwymi przepisami Ordynacji podatkowej oraz Kodeksu spółek handlowych, przejdą na Wnioskodawcę prawa i obowiązki Spółki przejmowanej wynikające z Zezwolenia C a w szczególności Wnioskodawca będzie miał (na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych) prawo do korzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych dochodów pochodzących z działalności, którą obecnie na podstawie Zezwolenia C prowadzi Spółka przejmowana na terenie (...) SSE, a której prowadzenie będzie kontynuował Wnioskodawca w wyniku planowanego przejęcia Spółki C.

Reasumując - w świetle zaprezentowanych przepisów prawa, w tym w szczególności przepisów Kodeksu spółek handlowych oraz Ordynacji podatkowej - w ocenie Wnioskodawcy, w wyniku połączenia Wnioskodawcy z I.B. Sp. z o.o., Wnioskodawca, jako spółka przejmująca, będzie sukcesorem wszystkich praw i obowiązków, również podatkowych, I.B. Sp. z o.o. Tym samym Wnioskodawca będzie sukcesorem praw i obowiązków wynikających z Zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej w SSE, w tym w szczególności prawa do korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych dochodów uzyskanych z działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie tego Zezwolenia, przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie prawidłowości przedstawionego stanowiska.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej w tym zakresie oceny stanowiska Spółki.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012, poz. 270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj