Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/443-297/14-4/LK
z 26 czerwca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 marca 2014 r. (data wpływu 31 marca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania otrzymanych zaliczek stawką 0% w związku z eksportem pieców do produkcji kryształów szafiru – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 31 marca 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania otrzymanych zaliczek stawką 0% w związku z eksportem pieców do produkcji kryształów szafiru.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:


J. Sp. z o.o. zawiera z zagranicznymi Kontrahentowi (podmiotami spoza Unii Europejskiej) umowy na dostawę (tj. wyprodukowanie i dostarczenie) wyspecjalizowanych urządzeń (pieców) do produkcji kryształów szafiru. Na mocy zawieranych umów Podatnik otrzymuje od kontrahentów kwotę zaliczki na poczet wykonania umowy (stanowiącej jednocześnie rodzaj depozytu zabezpieczającego wykonanie umowy).

Realizacja dostawy zamówionych pieców następuje partiami, a proces produkcyjny każdej partii pieców trwa w przedziale od 3 do 6 miesięcy. W każdej umowie zawartej przez Podatnika z kontrahentami zagranicznymi określone są terminy dostaw (wywozu) każdej partii pieców.

Na mocy zawieranych umów J. Sp. z o.o. zobowiązuje się po wyprodukowaniu określonej ilości pieców, których etapy produkcji są podzielone na tzw. Fazy. Zgodnie z treścią umowy poprzez Fazę strony rozumieją uzgodnioną w Umowie liczbę pieców, jakie mają zostać dostarczone przez J. Sp. z o.o, w poszczególnych partiach dostawy. Warunki płatności ustalone na mocy zawieranych umów wymagają uiszczenia przez zamawiającego płatności określonej części należności po podpisaniu umowy (np. 30% wartości kontraktu), następnie rozliczenia kolejnych części należności po przeprowadzeniu stosownych testów. Zwykle umowy przewidują, że kolejne 60% ceny zostanie rozliczone po przeprowadzeniu tzw. testu początkowego i podpisaniu protokołu odbioru początkowego, a pozostałe 10% ceny zostanie uiszczone po przeprowadzeniu testu odbioru końcowego danego pieca w każdej partii dostawy i będą należne w określonym terminie od daty sporządzenia protokołu uruchomienia takiego pieca. Procentowy podział rozliczeń z kontrahentem może się różnić w zależności od umowy i ilości zamówionych pieców, niemniej jednak w każdym przypadku Podatnik przed dokonaniem dostawy pieców jest zobowiązany do przeprowadzeniu określonych testów potwierdzających sprawność urządzenia i okoliczność spełnienia przez nie określonych rygorów produkcyjnych.

Zgodnie z postanowieniami zawieranych umów Strony ustalają, że dostawa każdego pieca do kupującego będzie uważana za dokonaną po zakończeniu testu początkowego pieca potwierdzonego protokołem odbioru początkowego. Czas niezbędny dla przeprowadzenia początkowego testu produkcyjnego określony treścią umów wynosi 30 dni, ale w sytuacji, gdy wynik testu nie będzie pozytywny, Podatnik jest zobowiązany do wprowadzenia niezbędnych zmian lub poprawek w konstrukcji pieca, lub dostarczyć nowy piec i następnie przeprowadzić po raz kolejny początkowy test produkcyjny.

Podobnie w sytuacji stwierdzenia w ramach testu początkowego jakichkolwiek istotnych niezgodności danego pieca ze specyfikacją określoną treścią załącznika do umowy - kupujący ma prawo odmówić odbioru danego pieca, a sprzedający jest zobowiązany do usunięcia niezgodności lub wymiany pieca na nowy i przeprowadzenia powtórnego testu początkowego w terminie najbliższych 30 dni.

W terminie 14 dni od podpisania protokołu odbioru początkowego Podatnik jest zobowiązany do postawienia pieca do dyspozycji kupującego oraz umożliwić odbiór spod wskazanego adresu (dostawa na warunkach INCOTERMS: EXW - Ex Works) lub przekazać piece przewoźnikowi jeżeli (dostawa na warunkach INCOTERMS: CIF adres wskazany przez klienta). Z tą chwilą kupujący jest zobowiązany do uiszczenia kolejnej części ceny. Równocześnie kupujący zobowiązuje się niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni doręczyć Podatnikowi dokumenty potwierdzające wywóz pieców z terytorium RP poza terytorium UE.

Wymaga wskazania, że całkowity termin realizacji dostawy zamówionych pieców i ich wywozu przez Zamawiającego poza terytorium UE może wynosić od 6 do 9 miesięcy, w zależności od ilości zamówionych pieców (przy większej ilości zamówionych pieców okres produkcyjny może ulec wydłużeniu ze względu na moce przerobowe linii produkcyjnej), z tego też powodu w niektórych przypadkach Podatnik ma możliwość rozliczenia zaliczki z Zamawiającym i uzyskania dowodów potwierdzających wywóz zamówionych pieców poza terytorium UE dopiero po upływie wskazanego okresu. Ponadto z postanowień zawieranych umów wynika, że wpłacona przy lub po zawarciu danej umowy zaliczka ma zabezpieczać wykonanie całej umowy przez kupującego, a więc jest rozliczana dopiero wraz z odbiorem przez kupującego ostatniej partii pieców.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy w przedstawionym stanie faktycznym Podatnik jest uprawniony do zastosowania dyspozycji przepisu art. 41 ust. 9b ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług w stosunku do zaliczek otrzymanych od zagranicznych kontrahentów na poczet dostawy pieców do produkcji kryształów szafiru, tj. do opodatkowania otrzymanych zaliczek stawką podatku 0%?


Zdaniem Wnioskodawcy:


W ocenie Podatnika w zaistniałym stanie faktycznym uzasadnione jest zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% w eksporcie towarów na mocy art. 41 ust. 9b ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.


Jak wynika z treści art. 41 ust. 9a powołanej ustawy, jeżeli podatnik otrzymał całość lub część zapłaty przed dokonaniem dostawy towarów, stawkę podatku 0% w eksporcie towarów stosuje się w odniesieniu do otrzymanej zapłaty, pod warunkiem, że wywóz towarów nastąpi w terminie 2 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym podatnik otrzymał tę zapłatę oraz podatnik otrzymał w tym terminie dokument, o którym mowa w art. 41 ust. 6 (tj. dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej).

Specyfika działalności prowadzonej przez Podatnika (produkcja specjalistycznych pieców do produkcji kryształów szafiru) implikuje konieczność dochowania rygorystycznych procedur produkcyjnych, których zachowanie warunkuje wytworzenie produktu sprawnego, zgodnego z treścią złożonego zamówienia oraz zdatnego do produkcji kryształów.

Na mocy umów zawieranych przez Podatnika podmiot składający zamówienie (odbiorca spoza UE) ma obowiązek dokonać przedpłaty zaliczki stanowiącej określoną część całkowitej wartości zamówienia. Zaliczka jest uiszczana tytułem depozytu zabezpieczającego całość dostawy (nawet w sytuacji, gdy dostawy piecy następują partiami) i jest rozliczana z ostatnią częścią należności za dostawę.

Zgodnie z treścią przepisu art. 41 ust. 9b przepis ust. 9a stosuje się również, jeżeli wywóz towarów nastąpi w terminie późniejszym niż określony w ust. 9a (czyli po upływie dwóch miesięcy licząc od końca miesiąca, w którym podatnik otrzymał zapłatę całości lub części należności), pod warunkiem, że wywóz towarów w tym późniejszym terminie jest uzasadniony specyfiką realizacji tego rodzaju dostaw potwierdzoną warunkami dostawy, w których określono termin wywozu towarów.

Jak wskazano w opisie stanu faktycznego, umowy zawierane przez Podatnika z zagranicznymi kontrahentami zawierają szczegółowe określenie terminu wywozu zamówionych towarów (pieców), z zastrzeżeniem, że terminy te nie są terminami określonymi datą dzienną, lecz zawierają wskazanie, że np. dostawa zamówionych pieców będzie uważana za dokonaną po zakończeniu testu początkowego pieca przeprowadzonego na warunkach określonych umową i w terminach w niej wskazanych.

Jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego, etap produkcji pieców oraz późniejsze przeprowadzenie testów początkowych, które warunkują odbiór i wywóz pieców przez zamawiającego, może trwać od 6 do 9 miesięcy. Mając na uwadze, że późniejszy termin wywozu zamawianych towarów jest spowodowany specyfiką procesu wytworzenia piecy do produkcji kryształów szafiru oraz wymogu przeprowadzenia stosownych testów potwierdzających sprawność wytworzonych urządzeń, jak również fakt, że umowy zawierane przez Podatnika wskazują terminy wywozu zamówionych towarów, zdaniem Strony uzasadnione jest zastosowanie stawki podatku 0% w eksporcie towarów na podstawie art. 41 ust. 9b ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów na terytorium kraju;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.


Zgodnie z art. 2 pkt 8 ustawy, przez eksport towarów rozumie się dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych z terytorium kraju poza terytorium Unii Europejskiej przez:

  1. dostawcę lub na jego rzecz, lub
  2. nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju lub na jego rzecz, z wyłączeniem towarów wywożonych przez samego nabywcę do celów wyposażenia lub zaopatrzenia statków rekreacyjnych oraz turystycznych statków powietrznych lub innych środków transportu służących do celów prywatnych

-jeżeli wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej jest potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych.


W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Zgodnie zaś z art. 19a ust. 1 ustawy, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą dokonania dostawy towarów lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 5 i 7-11, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.


Natomiast stosownie do art. 19a ust. 8 ustawy, jeżeli przed dokonaniem dostawy towaru lub wykonaniem usługi otrzymano całość lub część zapłaty, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, wkład budowlany lub mieszkaniowy przed ustanowieniem spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego lub lokalu o innym przeznaczeniu, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w odniesieniu do otrzymanej kwoty, z zastrzeżeniem ust. 5 pkt 4.

Zgodnie natomiast z art. 99 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10 i art. 133.

Ponadto stawka podatku, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Na mocy art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%. Zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku.

Zgodnie zaś z art. 41 ust. 4 ustawy, w eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a, stawka podatku wynosi 0%.

Stawkę podatku 0% stosuje się w eksporcie towarów, o którym mowa w ust. 4 i 5, pod warunkiem że podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej (art. 41 ust. 6 ustawy).


Zgodnie z art. 41 ust. 6a ustawy, dokumentem, o którym mowa w ust. 6, jest w szczególności:

  1. dokument w formie elektronicznej otrzymany z systemu teleinformatycznego służącego do obsługi zgłoszeń wywozowych albo potwierdzony przez urząd celny wydruk tego dokumentu;
  2. dokument w formie elektronicznej pochodzący z systemu teleinformatycznego służącego do obsługi zgłoszeń wywozowych, otrzymany poza tym systemem, jeżeli zapewniona jest jego autentyczność;
  3. zgłoszenie wywozowe w formie papierowej złożone poza systemem teleinformatycznym służącym do obsługi zgłoszeń wywozowych albo jego kopia potwierdzona przez urząd celny.


Jeżeli warunek, o którym mowa w ust. 6, nie został spełniony, podatnik nie wykazuje tej dostawy w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za dany okres rozliczeniowy, lecz w okresie następnym, stosując stawkę podatku 0%, pod warunkiem otrzymania dokumentu wymienionego w ust. 6 przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za ten następny okres. W przypadku nieotrzymania tego dokumentu w terminie określonym w zdaniu poprzednim mają zastosowanie stawki właściwe dla dostawy tego towaru na terytorium kraju (art. 41 ust. 7 ustawy).

Stosownie do art. 41 ust. 8 ustawy, przepis ust. 7 stosuje się w przypadku, gdy podatnik posiada dokument celny potwierdzający procedurę wywozu.


Natomiast, na podstawie art. 41 ust. 9 ustawy, otrzymanie przez podatnika dokumentu potwierdzającego wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej w terminie późniejszym niż określony w ust. 6 i 7 upoważnia podatnika do dokonania korekty podatku należnego w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym podatnik otrzymał ten dokument.

Zgodnie zaś z art. 41 ust. 9a ustawy, jeżeli podatnik otrzymał całość lub część zapłaty przed dokonaniem dostawy towarów, stawkę podatku 0% w eksporcie towarów stosuje się w odniesieniu do otrzymanej zapłaty, pod warunkiem że wywóz towarów nastąpi w terminie 2 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym podatnik otrzymał tę zapłatę, oraz podatnik w tym terminie otrzymał dokument, o którym mowa w ust. 6. Przepisy ust. 7, 9 i 11 stosuje się odpowiednio.

Przepis ust. 9a stosuje się również, jeżeli wywóz towarów nastąpi w terminie późniejszym niż określony w ust. 9a, pod warunkiem że wywóz towarów w tym późniejszym terminie jest uzasadniony specyfiką realizacji tego rodzaju dostaw potwierdzoną warunkami dostawy, w których określono termin wywozu towarów (art. 41 ust. 9b ustawy).

Powyższe oznacza, że w przypadku otrzymania zaliczki zastosowanie dla czynności eksportu towarów 0% stawki podatku będzie możliwe, jeśli wywóz towarów nastąpi w terminie 2 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym podatnik otrzymał taką zapłatę. Warunek wywozu będzie spełniony, jeśli podatnik otrzyma dokument potwierdzający wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej w terminie określonym w art. 41 ust. 6 i 7 ustawy, tj. co do zasady przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym upłynął termin, w jakim miał nastąpić wywóz towarów. Niespełnienie tego warunku spowoduje obowiązek zastosowania stawki właściwej dla danego towaru w kraju. Po otrzymaniu dokumentu potwierdzającego wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej w terminie późniejszym podatnik będzie mógł dokonać korekty podatku należnego w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym otrzymał ten dokument.

Wyjątkiem od powyższego jest norma wynikająca z art. 41 ust. 9b ustawy, która przewiduje możliwość przedłużenia okresu zastosowania stawki podatku w wysokości 0% do otrzymanych zaliczek. Mianowicie w sytuacji gdy wywóz towarów następuje w okresie dłuższym niż dwa miesiące od otrzymania zaliczki, a jest to uzasadnione specyfiką realizacji tego rodzaju dostaw potwierdzoną warunkami dostawy, w których określono termin wywozu towarów, brak jest konieczności korekty deklaracji w której wykazano zaliczkę ze stawką w wysokości 0% aż do momentu złożenia deklaracji podatkowej za okres w którym nastąpi wywóz towarów poza Wspólnotę.

W kontekście powyższego zauważyć należy, że o możliwości zastosowania normy art. 41 ust. 9b ustawy decydować będą każdorazowo obiektywne przesłanki. O faktycznym przedmiocie czynności przesądzać będzie zakres oraz specyfika tych czynności oraz treść umów (warunków dostawy) zawartych każdorazowo przez podatnika i jego kontrahenta (kontrahentów).

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika że Spółka zawiera z zagranicznymi Kontrahentowi (podmiotami spoza Unii Europejskiej) umowy na dostawę (tj. wyprodukowanie i dostarczenie) wyspecjalizowanych urządzeń (pieców) do produkcji kryształów szafiru. Na mocy zawieranych umów Podatnik otrzymuje od kontrahentów kwotę zaliczki na poczet wykonania umowy. Realizacja dostawy zamówionych pieców następuje partiami, a proces produkcyjny każdej partii pieców trwa w przedziale od 3 do 6 miesięcy. W każdej umowie zawartej przez Podatnika z kontrahentami zagranicznymi określone są terminy dostaw (wywozu) każdej partii pieców. Warunki płatności ustalone na mocy zawieranych umów wymagają uiszczenia przez zamawiającego płatności określonej części należności po podpisaniu umowy (np. 30% wartości kontraktu), następnie rozliczenia kolejnych części należności po przeprowadzeniu stosownych testów.

Zgodnie z postanowieniami zawieranych umów Strony ustalają, że dostawa każdego pieca do kupującego będzie uważana za dokonaną po zakończeniu testu początkowego pieca potwierdzonego protokołem odbioru początkowego. Czas niezbędny dla przeprowadzenia początkowego testu produkcyjnego określony treścią umów wynosi 30 dni, ale w sytuacji, gdy wynik testu nie będzie pozytywny, Podatnik jest zobowiązany do wprowadzenia niezbędnych zmian lub poprawek w konstrukcji pieca, lub dostarczyć nowy piec i następnie przeprowadzić po raz kolejny początkowy test produkcyjny.

Całkowity termin realizacji dostawy zamówionych pieców i ich wywozu przez Zamawiającego poza terytorium UE może wynosić od 6 do 9 miesięcy, w zależności od ilości zamówionych pieców (przy większej ilości zamówionych pieców okres produkcyjny może ulec wydłużeniu ze względu na moce przerobowe linii produkcyjnej), z tego też powodu w niektórych przypadkach Podatnik ma możliwość rozliczenia zaliczki z Zamawiającym i uzyskania dowodów potwierdzających wywóz zamówionych pieców poza terytorium UE dopiero po upływie wskazanego okresu. Ponadto z postanowień zawieranych umów wynika, że wpłacona przy lub po zawarciu danej umowy zaliczka ma zabezpieczać wykonanie całej umowy przez kupującego, a więc jest rozliczana dopiero wraz z odbiorem przez kupującego ostatniej partii pieców.


Wątpliwości Wnioskodawcy w związku z tak przedstawionym opisem sprawy dotyczą opodatkowania otrzymanych zaliczek stawką 0% w związku z eksportem pieców do produkcji kryształów szafiru.


Po analizie przedstawionych okoliczności sprawy w kontekście powołanych przepisów prawa podatkowego należy stwierdzić, że możliwe jest zastosowanie stawki 0% w eksporcie towarów w przypadku otrzymania przez Wnioskodawcę zaliczki, pod warunkiem że wywóz towarów, co do zasady, nastąpi w terminie 2 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym Wnioskodawca otrzyma taką zapłatę. Warunek wywozu będzie spełniony, jeżeli Wnioskodawca otrzyma dokument potwierdzający wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej w terminie określonym w art. 41 ust. 6 i 7 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. co do zasady przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym upłynął termin, w jakim miał nastąpić wywóz towarów. Natomiast w sytuacji, gdy wywóz nastąpi w terminie późniejszym, ale – na co wskazują okoliczności sprawy – uzasadnione to będzie specyfiką realizacji tego rodzaju dostaw potwierdzoną warunkami dostawy, w których zawarty będzie termin wywozu towarów, zastosowanie znajdzie norma art. 41 ust. 9b ustawy. W tej sytuacji Wnioskodawca winien posiadać wskazywany we wniosku dokument, o którym mowa w art. 41 ust. 6a ustawy, potwierdzający wywóz towarów poza terytorium UE przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym nastąpi wywóz towarów (zgodnie z warunkami dostawy) – art. 41 ust. 9b w powiązaniu z art. 41 ust. 9a oraz art. 41 ust. 6 w zw. z art. 41 ust. 6a ustawy. Należy przy tym uwzględnić ewentualność zastosowania art. 41 ust. 7, 9 i 11 ustawy. W konsekwencji w niniejszej sprawie Wnioskodawca ma prawo do zastosowania 0% podatku dla otrzymanej zaliczki w związku z eksportem towarów po upływie 2 miesięcy od chwili otrzymanej zaliczki z uwagi na specyfikę realizacji dostawy, w sytuacji gdy Spółka otrzyma dokument potwierdzający wywóz towarów z terytorium Polski poza terytorium UE. Tym samym w przypadku eksportu towarów zastosowanie stawki w wysokości 0% dla otrzymanej zaliczki jest możliwe w przypadku spełnienia wskazanych wyżej warunków.


W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia przedstawionego w stanie faktycznym.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. 2012, poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj