Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPB2/415-191/14-4/JR
z 30 czerwca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 18 marca 2014 r. (data wpływu 21 marca 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 29 maja 2014 r. (data wpływu uzupełnienia 2 czerwca 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania wartości rynkowej lokalu po wygaśnięciu spółdzielczego własnościowego praw do lokalu mieszkalnego i zwolnienia przedmiotowego – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania wartości rynkowej lokalu po wygaśnięciu spółdzielczego własnościowego praw do lokalu mieszkalnego i zwolnienia przedmiotowego.

Wniosek nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 19 maja 2014 r., Nr IPTPB2/415-191/14-2/JR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów, na podstawie art. 169 § 1 i § 2 w związku z art. 14h ww. ustawy, wystąpił do Wnioskodawczyni o usunięcie braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 26 maja 2014 r., natomiast w dniu 2 czerwca 2014 r. uzupełniono ww. wniosek (data nadania 30 maja 2014 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny, ostatecznie doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku.

W dniu …grudnia 2009 r. przed notariuszem zawarta została umowa darowizny, na mocy której darczyńcy A. T. i D. D. darowali na rzecz swoich dzieci: K. B., K. B., K. D. i Wnioskodawczyni, na współwłasność spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego, wchodzące w skład C. Spółdzielni Mieszkaniowej.

Z chwilą nabycia spółdzielczego własnościowego prawa do przedmiotowego lokalu mieszkalnego darczyniobiorcy przyjęci zostali w poczet członków C. Spółdzielni Mieszkaniowej. Wobec trudności materialnych i problemów z utrzymaniem płynności finansowej, przedmiotowe mieszkanie zostało zadłużone. W konsekwencji, wobec braku możliwości jego dalszego utrzymywania - jego współwłaściciele zrzekli się prawa do przedmiotowego lokalu mieszkalnego, czego efektem było wygaśnięcie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego i opróżnienie przedmiotowego lokalu mieszkalnego.

W związku ze zrzeczeniem się ww. prawa do przedmiotowego lokalu mieszkalnego na rzecz C. Spółdzielni Mieszkaniowej i wygaśnięciem własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, w dniu …listopada 2012 r. C. Spółdzielnia Mieszkaniowa w drodze przetargu sprzedała przedmiotowe mieszkanie na rzecz osób trzecich za cenę 110 000 zł (słownie: sto dziesięć tysięcy złotych).

W dniu …kwietnia 2013 r. C. Spółdzielnia Mieszkaniowa wpłaciła na rzecz każdego ze współwłaścicieli ww. lokalu mieszkalnego po 27 500 zł (słownie: dwadzieścia siedem tysięcy pięćset złotych 00/100 gr). W dniu ..kwietnia 2013 r. C. Spółdzielnia Mieszkaniowa wystawiła na rzecz K. B., K. B., K. D. i Wnioskodawczyni informacje PIT-8C.

…czerwca 2013 r. przed notariuszem zawarta została umowa sprzedaży lokalu mieszkalnego, na mocy której K. B., K. B., K. D. i Wnioskodawczyni nabyli na współwłasność lokal mieszkalny przy ul. W. w C. za cenę 110 000 zł (słownie: sto dziesięć tysięcy złotych 00/100 gr), przeznaczając całą pozyskaną sumę ze sprzedaży ww. lokalu mieszkalnego położonego przy ul. W…, na zakup nieruchomości - dla celów mieszkaniowych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania, ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku.

  1. Czy w toku przedmiotowej sprawy zastosowanie mają przepisy art. 21 ust. 1 pkt 131 w zw. z art. 21 ust. 25 pkt 1 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
  2. Czy w związku z zaistniałym stanem faktycznym sprawy, na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, po stronie Wnioskodawczyni powstało zobowiązanie podatkowe w związku z wystawieniem na rzecz Wnioskodawczyni przez C. Spółdzielnię Mieszkaniową w C. formularza PIT-8C?

Zdaniem Wnioskodawczyni (ostatecznie przedstawionym w uzupełnieniu wniosku), prawo do spółdzielczego własnościowego lokalu mieszkalnego przy ulicy W. w C. zbyła wraz z pozostałymi współwłaścicielami w dniu …listopada 2012 r., za łączną cenę 110 000 zł. Następnie w dniu …czerwca 2013 r. ww. osoby nabyły na współwłasność lokal mieszkalny przy ul. W. w C. za cenę 110 000 zł, dla własnych celów mieszkaniowych. Udział Wnioskodawczyni z zysku ze sprzedaży lokalu mieszkalnego przy ul. W. wyniósł 27 500 zł; taką też kwotę Wnioskodawczyni wpłaciła, tytułem części ceny za nowo zakupione mieszkanie przy ul. W., stając się jego współwłaścicielem.

W opinii Wnioskodawczyni w przedmiotowej sprawie zastosowanie powinien mieć przepis art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z treścią, którego wolne od podatku dochodowego są dochody z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, o których mowa w art. 30e, w wysokości, która odpowiada iloczynowi tego dochodu i udziału wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe w przychodzie z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, jeżeli począwszy od dnia odpłatnego zbycia, nie później niż w okresie dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, przychód uzyskany ze zbycia tej nieruchomości lub tego prawa majątkowego został wydatkowany na własne cele mieszkaniowe, udokumentowane wydatki poniesione na te cele uwzględnia się do wysokości przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych. W związku z powyższym uwzględniając fakt, że od daty odpłatnego zbycia nieruchomości do daty nabycia kolejnej nieruchomości dla własnych celów mieszkaniowych nie minęły 2 lata, w przedmiotowej sprawie winny mieć zastosowanie przepisy dotyczące tzw. ulgi mieszkaniowej.

Cele mieszkaniowe, na które zdaniem Wnioskodawczyni można wydatkować uzyskane ze sprzedaży pieniądze, tak aby skorzystać z tzw. ulgi mieszkaniowej, to przede wszystkim wydatki poniesione na:

  1. nabycie budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu, a także na nabycie gruntu lub udziału w gruncie albo prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, związanych z tym budynkiem lub lokalem,
  2. nabycie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie, prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie,
  3. nabycie gruntu pod budowę budynku mieszkalnego lub udziału w takim gruncie, prawa użytkowania wieczystego takiego gruntu lub udziału w takim prawie, w tym również z rozpoczętą budową budynku mieszkalnego, oraz nabycie innego gruntu lub udziału w gruncie, prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, jeżeli w okresie 2 lat, licząc od końca roku, w którym zbyto nieruchomość, w stosunku do której podatnik chce skorzystać z ulgi mieszkaniowej, grunt ten zmieni przeznaczenie na grunt pod budowę budynku mieszkalnego,
  4. budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub remont własnego budynku mieszkalnego, jego części lub własnego lokalu mieszkalnego,
  5. rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub adaptację na cele mieszkalne własnego budynku niemieszkalnego, jego części, własnego lokalu niemieszkalnego lub własnego pomieszczenia niemieszkalnego

- położonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej (czyli m.in. w Polsce) lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej.

Wnioskodawczyni uważa, że wobec wypełnienia wszystkich przesłanek, w toku przedmiotowej sprawy zastosowanie winna mieć tzw. ulga mieszkaniowa.

W opinii Wnioskodawczyni zupełnie bezzasadnym pozostaje zastosowanie przez Spółdzielnię Mieszkaniową w C. w toku przedmiotowej sprawy przepisów art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w konsekwencji uznanie kwoty 27 500 zł pozyskanej przez Wnioskodawczynię z tytułu sprzedaży mieszkania za „przychód z innych źródeł”, czego efektem było powstanie zobowiązania podatkowego po stronie Wnioskodawczyni. Zgodnie z dyspozycją art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ,,za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach”.

W opinii Wnioskodawczyni przyjęta za podstawę rozstrzygnięcia przez Spółdzielnię Mieszkaniową podstawa prawna w przedmiotowej sprawie nie ma zastosowania.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego w zakresie skutków podatkowych otrzymania wartości rynkowej lokalu po wygaśnięciu spółdzielczego własnościowego praw do lokalu mieszkalnego i zwolnienia przedmiotowego - jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Z przepisu art. 11 ust. 1 ww. ustawy wynika, że przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Przepis art. 10 ust. 1 ww. ustawy zawiera katalog przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy, źródłem przychodów są „inne źródła”.

W myśl art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Jak dowodzi użycie sformułowania „w szczególności”, definicja przychodów z innych źródeł ma charakter przykładowy i otwarty, zatem do tej kategorii można zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ww. ustawy.

Z treści powyższego wynika, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlega dochód, uzyskiwany w wyniku określonych czynności faktycznych i prawnych, w następstwie których mamy do czynienia z przyrostem mienia. Tak więc podstawą uzyskania przychodów z innych źródeł mogą być tylko takie czynności, w wyniku których następuje po stronie osoby fizycznej przysporzenie majątkowe.

Na podstawie powołanych wyżej przepisów opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlega uzyskany w roku podatkowym dochód stanowiący dla osób fizycznych (podatników) przysporzenie majątkowe.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawczyni w dniu …grudnia 2009 r. na podstawie umowa darowizny otrzymała na współwłasność spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego. Z chwilą nabycia tego prawa do przedmiotowego lokalu mieszkalnego darczyniobiorcy przyjęci zostali w poczet członków Spółdzielni Mieszkaniowej. Wobec trudności materialnych i problemów z utrzymaniem płynności finansowej, przedmiotowe mieszkanie zostało zadłużone. W konsekwencji, wobec braku możliwości jego dalszego utrzymywania - jego współwłaściciele zrzekli się prawa do przedmiotowego lokalu mieszkalnego, czego efektem było wygaśnięcie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego i opróżnienie przedmiotowego lokalu mieszkalnego.

W związku ze zrzeczeniem się ww. prawa do przedmiotowego lokalu mieszkalnego na rzecz Spółdzielni Mieszkaniowej i wygaśnięciem własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, w dniu …listopada 2012 r. C. Spółdzielnia Mieszkaniowa w drodze przetargu sprzedała przedmiotowe mieszkanie na rzecz osób trzecich.

W dniu …kwietnia 2013 r. Spółdzielnia Mieszkaniowa wpłaciła na rzecz każdego ze współwłaścicieli ww. lokalu mieszkalnego po 27 500 zł, a w dniu …kwietnia 2013 r. wystawiła min. na rzecz Wnioskodawczyni PIT-8C.

Kwestię wniesienia wkładu mieszkaniowego oraz jego zwrotu regulują przepisy ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2003 r., Nr 119, poz. 1116, z późn. zm.).

W przypadku zrzeczenia się przez członka (członków) spółdzielni na jej rzecz spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego następuje wygaśnięcie tego prawa. W tej sytuacji spółdzielnia zobowiązana jest dokonać z członkiem rozliczenia wkładu budowlanego stosownie do postanowień art. 1711 cyt. ustawy.

Z powyższego przepisu wynika, że w wypadku wygaśnięcia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu spółdzielnia wypłaca osobie uprawnionej wartość rynkową lokalu. Przysługująca osobie uprawnionej wartość rynkowa, ustalona w sposób przewidziany w ust. 2, nie może być wyższa od kwoty, jaką spółdzielnia uzyska od osoby obejmującej lokal w wyniku przetargu przeprowadzonego przez spółdzielnię, zgodnie z postanowieniami statutu.

Przy czym z wartości rynkowej lokalu potrąca się niewniesioną przez osobę, której przysługiwało spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, część wkładu budowlanego, a w wypadku gdy nie został spłacony kredyt zaciągnięty przez spółdzielnię na sfinansowanie kosztów budowy danego lokalu - potrąca się kwotę niespłaconego kredytu wraz z odsetkami (art. 1711 ust. 2 ww. ustawy).

Warunkiem wypłaty wartości spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu jest opróżnienie lokalu, o którym mowa w art. 7 ust. 1 (art. 1711 ust. 3 ww. ustawy).

Zatem w przypadku wygaśnięcia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu i rozliczenia się z członkiem spółdzielni w sposób przewidziany ustawą o spółdzielniach mieszkaniowych, po stronie członka spółdzielni powstaje przychód w rozumieniu art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Należy przy tym podkreślić, że z treści cytowanego przepisu art. 11 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że przychodem są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku podatkowym środki pieniężne. Przy czym postawione do dyspozycji są takie pieniądze i wartości pieniężne, które podatnik wykazując określoną aktywność, ma możliwość włączyć do swojego władztwa. Innymi słowy ma możliwość skorzystania z tych pieniędzy.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz powołane wyżej przepisy prawa należy stwierdzić, że kwota wypłacona Wnioskodawczyni w związku z zrzeczeniem się prawa do przedmiotowego lokalu (czego efektem było wygaśnięcie spółdzielczego własnościowego prawa do przedmiotowego lokalu) i postawienie go do dyspozycji Spółdzielni Mieszkaniowej, stanowi przychód z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dochody z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, o których mowa w art. 30e, w wysokości, która odpowiada iloczynowi tego dochodu i udziału wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe w przychodzie z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, jeżeli począwszy od dnia odpłatnego zbycia, nie później niż w okresie dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, przychód uzyskany ze zbycia tej nieruchomości lub tego prawa majątkowego został wydatkowany na własne cele mieszkaniowe, udokumentowane wydatki poniesione na te cele uwzględnia się do wysokości przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych. Uszczegółowieniem tego przepisu jest art. 21 ust. 25 pkt 1 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Jak z powyższego przepisu wynika, zwolnienie to dotyczy przychodów uzyskanych z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)–c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, natomiast Wnioskodawczyni w związku z zrzeczeniem się prawa do przedmiotowego lokalu uzyskała wypłatę wkładu mieszkaniowego, który jest przychodem z innych źródeł (art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) A zatem, w przedmiotowej sprawie nie będzie miało zastosowania zwolnienie wynikające z art. 21 ust 1 pkt 131 w związku z art. 21 ust. 25 pkt 1 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Oczywistym jest, że czym innym jest wygaśnięcie prawa, a czym innym jego zbycie. Wygaśnięcie prawa powoduje bowiem utratę tego prawa. Jednocześnie nie jest możliwym zbycie czegoś, czego się nie posiada, gdyż jednym z głównych elementów zbycia jest przeniesienie własności przedmiotu zbycia (np. prawa). Zatem w niniejszej sprawie nie mamy do czynienia ze zbyciem spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu czy też zbyciem tegoż lokalu, gdyż Wnioskodawczyni jako osoba uprawniona do powyższego świadczenia nie posiadała w momencie wypłaty świadczenia przez spółdzielnię ani spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu ani prawa własności tego lokalu, które mogłaby zbyć na rzecz spółdzielni.

Uwzględniając powyższe należy stwierdzić, że kwota wypłacona Wnioskodawczyni stanowi przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ww. ustawy, podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych łącznie z innymi przychodami uzyskanymi w tym samym roku, w którym nastąpiła wypłata. W związku z powyższym w przedmiotowej sprawie nie ma zastosowania przepis art. 21 ust. 1 pkt 131 w związku z art. 21 ust. 25 pkt 1 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Jednakże w myśl art. 21 ust. 1 pkt 50 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wolne od podatku są przychody otrzymane w związku ze zwrotem udziałów lub wkładów w spółdzielni, do wysokości wniesionych udziałów lub wkładów do spółdzielni.

Nadmienia się, że dokumenty dołączone do wniosku nie podlegają analizie i weryfikacji w ramach postępowania o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego. Zgodnie bowiem z przepisem art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.), składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego. Przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy Organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku.

Jeżeli zatem przedstawiony we wniosku stan faktyczny będzie różnił się od występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawczyni w zakresie rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego.

Ponadto należy wskazać, że interpretacje prawa podatkowego wydawane są w indywidualnej sprawie zainteresowanego, co wynika z treści art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, a zatem wywierają skutki prawne w stosunku do tego podmiotu, do którego są skierowane. Niniejsza interpretacja jest wiążąca dla Wnioskodawczyni, jako osoby występującej z wnioskiem, natomiast nie chroni innych współwłaścicieli przedmiotowej nieruchomości.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj