Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/1/415-549/14/KB
z 3 lipca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112 poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni, przedstawione we wniosku z 25 kwietnia 2014 r. (data wpływu do tut. Biura 6 maja 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości zaliczenia wynagrodzenia otrzymywanego od organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej oraz opodatkowania ich tzw. podatkiem liniowym - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 maja 2014 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia wynagrodzenia otrzymywanego od organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej oraz opodatkowania ich tzw. podatkiem liniowym.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawczyni jest spadkobiercą twórcy oraz wykonawcy (dalej: „Twórca”) utworów muzycznych/słownych/słowno-muzycznych w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U. 2006 r., Nr 90, poz. 631 ze zm). Ponadto wykonuje autorskie prawa osobiste Twórcy. Wnioskodawczyni w celu zagwarantowania ochrony służących ww. prawom (w tym prawa do wynagrodzenia z tytułu korzystania przez podmioty trzecie z utworów autorstwa Twórcy i wykonań Twórcy) powierzyła ich zarząd odpowiednim organizacjom zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi, zawierając umowy o ich powierniczym przeniesieniu. Wnioskodawczyni wyjaśnia, że przeniesienie powiernicze praw nie może być utożsamiane z przeniesieniem prawa, gdyż polega jedynie na możności występowania powiernika (organizacji zbiorowego zarządu) na zewnątrz, wobec użytkowników, we własnym imieniu, jako zarządzającego prawami. W ramach stosunków wewnętrznych powiernictwo jest wykonywaniem czynności na rzecz Wnioskodawczyni w odniesieniu do jej praw. Organizacja zbiorowego zarządu nie działa jak właściciel praw, ale w ramach pośrednictwa zarządczego działa na rzecz Wnioskodawczyni, w jej interesie i na jej rachunek. Jest ona upoważniona na podstawie obowiązujących przepisów prawa między innymi do udzielania licencji na korzystanie z utworów oraz poboru wynagrodzeń z tytułu korzystania z praw autorskich. Od uzyskanego z tytułu prawa autorskiego i praw pokrewnych przychodu, organizacja zbiorowego zarządu potrąca tzw. koszty inkasa, a pozostałą część przekazuje Wnioskodawczyni w formie wynagrodzenia pobierając przy tym (jako płatnik na podstawie art. 41 ustawy o PIT) zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych.

Wnioskodawczyni prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, której przedmiotem jest „Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych” (PKD 59.20.Z) polegającą m.in. na wykonywaniu autorskich praw osobistych Twórcy oraz zarządzaniu autorskimi prawami majątkowymi Twórcy. Prowadząc taką działalność Wnioskodawczyni zamierza korzystać ze służących jej praw autorskich. Zamierza złożyć organizacji zbiorowego zarządu oświadczenie wskazujące, że jej wynagrodzenie wypłacane za pośrednictwem tejże organizacji winno być traktowane jako przychód z działalności gospodarczej bez pobierania przez wypłacającego zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w przypadku gdy Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą, której przedmiotem jest „Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych” (PKD 59.20.Z), a następnie oświadczy organizacji zbiorowego zarządu, że korzysta z praw autorskich do utworów Twórcy, którymi zarząd powierzyła tej organizacji, będzie mogła traktować wynagrodzenie wypłacane za pośrednictwem organizacji jako przychód z działalności gospodarczej i tym samym odprowadzać z tego tytułu podatek dochodowy na zasadach wynikających z art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Zdaniem Wnioskodawczyni, skoro prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, której przedmiotem jest „działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych” (PKD: 59.20.Z) i jeśli w ramach tej działalności korzysta z praw autorskich do utworów Twórcy nabytych w drodze spadkobrania zgłoszonych do organizacji zbiorowego zarządzania w związku z powierzeniem ich zarządu i zawiadomi o tym organizację zbiorowego zarządzania, to wynagrodzenie wypłacane przez organizację zbiorowego zarządzania stanowić będzie przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej (art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych). Tym samym Wnioskodawczyni, będzie uprawniona do rozliczenia podatku dochodowego z tego tytułu na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. 2010 r,. Nr 220 poz. 1447 ze zm.), działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin ze złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły. Tak więc, osoba uprawniona z tytułu majątkowych praw autorskich, w myśl ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej może prowadzić działalność gospodarczą, której przedmiotem jest działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych (PKD 59.20.Z), o ile spełni kryteria: ekonomicznej klasyfikacji działalności, zarobkowego celu działalności, zawodowego charakteru, zorganizowania i ciągłości.

Ekonomiczna klasyfikacja działalności dotyczy sklasyfikowania danej działalności zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności, która została wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (Dz.U 2007 r., Nr 251, poz. 1885). Zarobkowy cel działalności występuje wówczas, gdy dana działalność ma charakter odpłatny oraz jest nastawiona na zysk. Zawodowy charakter działalności oznacza, że dana działalność ma charakter trwały, profesjonalny, a nie amatorski, czy okazjonalny. Zorganizowanie wskazuje, że działalność gospodarcza związana jest z wyborem określonej formy organizacyjno - prawnej jej wykonywania. Ciągłe prowadzenie działalności oznacza wykonywanie szeregu czynności, które zmierzają do osiągnięcia zamierzonego celu. Cecha ciągłości pozwala na odróżnienie działalności gospodarczej od działalności okazjonalnej, która może być wykonywana jednorazowo.

Zdaniem Wnioskodawczyni - działalność jaką wykonuje - realizuje wyżej wymienione warunki, ponieważ:

  1. została sklasyfikowana w zgodzie z PKD jako: „Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych” - PKD 59.20.Z;
  2. ma cel zarobkowy i zawodowy charakter -Wnioskodawczyni przenosi powierniczo służące jej prawa autorskie w celu uzyskania przychodu wypłacanego za pośrednictwem organizacji zbiorowego zarządu, od podmiotów korzystających z utworów, jednocześnie w przypadkach przewidzianych przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wykluczających pośrednictwo organizacji zbiorowego zarządzania prawami, własnym staraniem udziela stosownych zgód i licencji uzyskując przychód;
  3. jest zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i zorganizowana w reżimie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej;
  4. jest prowadzona w sposób ciągły.

Z kolei ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm. – winno być t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 361 ze zm.), zawiera definicję działalności gospodarczej (pozarolniczej działalności gospodarczej) na potrzeby opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych. W art. 5a pkt 6) powyższej ustawy wskazano, że działalność gospodarcza albo pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych,

prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Natomiast w myśl art. 5b ust. 1 powyższej ustawy, za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

  1. odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności,
  2. są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności,
  3. wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Zgodnie z powyższym, jeżeli określona działalność polega m.in. na wykorzystywaniu praw autorskich i jest wykonywana zarobkowo, w sposób zorganizowany i ciągły, we własnym imieniu, na własny lub cudzy rachunek, to działalność taka będzie miała charakter pozarolniczej działalności gospodarczej.

Jeżeli więc Wnioskodawczyni w ramach prowadzonej działalności gospodarczej m.in. upoważnia organizację zbiorowego zarządzania prawami do zarządzania prawami autorskimi oraz poboru wynagrodzeń z tytułu korzystania z praw autorskich, to otrzymane przez nią wynagrodzenie z tego tytułu związane jest z prowadzoną przez nią pozarolniczą działalnością gospodarczą oraz stanowi przychód określony w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Na potwierdzenie swojego stanowiska Wnioskodawczyni powołała interpretację indywidualną z 24 marca 2014 r. Znak: IPPB1/4160-236/13/14-6/AM, dotyczącą obowiązków organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi jako płatnika zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń wypłacanych autorsko uprawnionym z tytułu korzystania przez nich z praw autorskich. Wnioskodawczyni wskazała, że z treści tej interpretacji wynika, że organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi nie ma obowiązku poboru zaliczki na podatek dochodowy w sytuacji, gdy otrzymujący wynagrodzenie za pośrednictwem tej organizacji złoży oświadczenie, że prowadzi działalność gospodarczą, w związku z którą to wynagrodzenie jest mu należne. Tym samym Wnioskodawczyni będzie uprawniona do rozliczenia podatku dochodowego z tytułu prowadzonej działalności w sposób określony w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 361 ze zm.), jednym ze źródeł przychodów jest pozarolnicza działalność gospodarcza.

Jednocześnie w art. 5a pkt 6 ww. ustawy, zawarto definicję legalną pozarolniczej działalności gospodarczej. W myśl tego przepisu, ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

-prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Stosownie natomiast do art. 5b ust. 1 ww. ustawy, za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

  1. odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
  2. są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
  3. wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.U. z 2006 r., Nr 90, poz. 631 ze zm.), przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).

Dla uzyskania przychodu z tytułu korzystania przez podmiot uprawniony z praw autorskich lub z praw pokrewnych albo z rozporządzania tymi prawami konieczne jest spełnienie dwóch przesłanek:

  1. wystąpienie przedmiotu praw majątkowych w postaci utworu lub artystycznego wykonania;
  2. osiągnięcie przychodu w postaci wynagrodzenia bezpośrednio powiązanego z korzystaniem z określonych praw autorskich lub pokrewnych albo rozporządzania tymi prawami.

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie wyklucza automatycznie możliwości osiągania przychodów z majątkowych praw autorskich i praw pokrewnych oraz z tytułu rozporządzania tymi prawami w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawczyni jest spadkobiercą twórcy oraz wykonawcy (dalej: „Twórca”) utworów muzycznych/słownych/słowno-muzycznych w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Ponadto wykonuje autorskie prawa osobiste Twórcy. Prowadzi także pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem jest „Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych” (PKD 59.20.Z). Działalność ta polega m.in. na wykonywaniu autorskich praw osobistych Twórcy oraz zarządzaniu autorskimi prawami majątkowymi Twórcy. Wnioskodawczyni powierzyła zarząd ww. prawami organizacjom zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi, na podstawie umów o powierniczym przeniesieniu tych praw. Na podstawie ww. umów, ww. organizacje reprezentują Wnioskodawczynię na zewnątrz, działając we własnym imieniu, jako zarządzający ww. prawami. W stosunkach wewnętrznych działają na rzecz Wnioskodawczyni, w jej interesie i na jej rachunek. Za pośrednictwem organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi, Wnioskodawczyni otrzymuje wynagrodzenie z tytułu udzielania licencji na korzystanie przez podmioty trzecie z ww. utworów (do których prawa nabyła w drodze spadku), pomniejszone o koszty inkasa. Wnioskodawczyni zamierza powierzyć ww. organizacjom sprawowanie zarządu nad posiadanymi przez nią prawami autorskimi w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej.

Biorąc pod uwagę cyt. wyżej przepisy stwierdzić należy, że jeżeli w istocie udzielanie przez Wnioskodawczynię licencji na posiadane prawa autorskie (pokrewne) za pośrednictwem organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi będzie odbywać się w warunkach określonych w art. 5a pkt 6 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w szczególności będzie miało charakter zorganizowany i ciągły, a jednocześnie nie będzie spełniało warunków wymienionych w cyt. art. 5b ust. 1 tej ustawy, to uzyskane z tytułu udostępniania tych praw wynagrodzenie, będzie mogło stanowić przychód z prowadzonej przez Wnioskodawczynię pozarolniczej działalności gospodarczej. W konsekwencji, jako część dochodu z tej działalności będzie mogło być opodatkowane tzw. podatkiem liniowym, o ile Wnioskodawczyni skutecznie wybierze tą formę opodatkowania dochodów i nie wystąpią u niej ustawowe przesłanki uniemożliwiające stosowanie tej formy opodatkowania. Zgodnie bowiem z art. 9a ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 (pozarolniczej działalności gospodarczej), są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym. Podatnicy podejmujący działalność gospodarczą wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym mogą złożyć na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej. Podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania. Jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, oświadczenie może złożyć na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, a jeżeli podatnik nie złożył oświadczenia na podstawie tych przepisów - pisemne oświadczenie składa właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego, nie później niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu (art. 9a ust. 2 ww. ustawy). W myśl art. 9a ust. 3 ww. ustawy, jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, uzyska z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie lub z tytułu prawa do udziału w zysku spółki niebędącej osobą prawną przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w art. 30c i jest obowiązany do wpłacenia zaliczek od dochodu osiągniętego od początku roku, obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek. Wybór sposobu opodatkowania dokonany w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 2, dotyczy również lat następnych, chyba że podatnik, w terminie do dnia 20 stycznia roku podatkowego, zawiadomi w formie pisemnej właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z tego sposobu opodatkowania lub złoży w tym terminie pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym (art. 9a ust. 4 ww. ustawy). Stosownie natomiast do art. 30c ust. 1 ww. ustawy, podatek dochodowy od dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej uzyskanych przez podatników, o których mowa w art. 9a ust. 2 lub 7, z zastrzeżeniem art. 29, 30 i 30d, wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nadmienić przy tym należy, że kwestia warunków, w jakich Wnioskodawczyni będzie udostępniać podmiotem trzecim posiadane prawa autorskie (prawa pokrewne) za pośrednictwem organizacji zbiorowego zarządzania, tj. ocena czy w istocie charakter prowadzonej w powyższym zakresie działalności rzeczywiście spełnia przesłanki wynikające z art. 5a pkt 6 oraz art. 5b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, może zostać zweryfikowana w toku ewentualnego postępowania kontrolnego lub podatkowego prowadzonego przez upoważnione organy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj