Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/415-44/14-4/MG
z 16 kwietnia 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 27 stycznia 2014 r. (data wpływu 29 stycznia 2014 r.) oraz w uzupełnieniu wniosku z dnia 17 marca 2014 r. (data nadania 17 marca 2014 r., data wpływu 19 marca 2014 r.) na wezwanie tut. organu z dnia 12 marca 2014 r. Nr IPPB2/415-44/14-2/MG (data nadania 12 marca 2014 r., data doręczenia 17 marca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych powstałych po stronie członków zarządu związanych z powierzeniem aktywów Spółki na podstawie zawartej umowy o zarządzanie i związanych z tym obowiązkach płatnika – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 29 stycznia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych powstałych po stronie członków zarządu związanych z powierzeniem aktywów Spółki na podstawie zawartej umowy o zarządzanie i związanych z tym obowiązkach płatnika.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Spółka planuje zawrzeć cywilnoprawne umowy o zarządzanie z dwiema osobami fizycznymi, aktualnie będącymi zarazem jedynymi członkami jej Zarządu, figurującymi w KRS - odpowiednio w randze Prezesa i Wiceprezesa. Na podstawie tych umów, zleceniobiorcy będą mieli możliwość wykonywania obowiązków w siedzibie Spółki lub w jej Oddziałach oraz zostanie im udostępnione - wyłącznie do celów realizacji zleconych czynności - mienie Spółki, będące jej własnością (w tym sprzęt komputerowy i telefony komórkowe), a także dwa spośród leasingowanych przez Spółkę samochodów. Jednocześnie, Spółka będzie pokrywać koszty eksploatacji wymienionych przedmiotów (np. koszty paliwa, ubezpieczenia samochodów, opłaty serwisowe, koszty rozmów telefonicznych, łącza internetowego), koszty opłat leasingowych, a także związane z niezbędnymi podróżami koszty przejazdów (przelotów) krajowych i zagranicznych oraz koszty noclegów, każdorazowo poniesione wyłącznie w związku z realizacją umów o zarządzanie. Spółka posiada strukturę wielooddziałową, obejmującą kilka wewnętrznych „centrów roboczych” oraz realizuje szereg długoterminowych umów o usługi projektowe, praktycznie na terenie całego kraju, co wiąże się z koniecznością ciągłego utrzymywania łączności telefonicznej oraz internetowej z pracownikami i kontrahentami, a także potrzebą częstego podróżowania, celem osobistego uczestnictwa przedstawicieli Zarządu m.in. w wewnętrznych i zewnętrznych naradach koordynacyjnych, negocjacjach biznesowych oraz przetargach.

Przedmiotowy wniosek obarczony był brakami formalnymi, w związku z tym pismem z dnia 12 marca 2014 r. Nr IPPB2/415-44/14-2/MG (data nadania 12 marca 2014 r., data doręczenia 17 marca 2014 r.), na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ustawy Ordynacja podatkowa, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku poprzez:

  • przeformułowanie zadanego przez Spółkę pytania mającego być przedmiotem interpretacji indywidualnej z uwagi na to, że pytanie to dotyczy skutków podatkowych powstałych po stronie zleceniobiorców a nie odnosi się bezpośrednio do spoczywających na Spółce obowiązkach płatnika związanych z udostępnieniem zleceniobiorcom aktywów Spółki.
  • Stanowisko Spółki do sformułowanego pytania jest natomiast szczegółowe i odnosi się zarówno do skutków podatkowych po stronie zleceniobiorców, jak i obowiązków Spółki jako płatnika związanych z powierzeniem członkom zarządu aktywów Spółki.


Wnioskodawca uzupełnił braki formalne wniosku w ustawowym terminie, pismem z dnia 17 marca 2014 r. (data nadania 17 marca 2014 r., data wpływu 19 marca 2014 r.).


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy w związku z powierzeniem zleceniobiorcom (członkom zarządu) przedmiotowych aktywów Spółki na potrzeby wykonywania zleconych czynności oraz pokrywaniem przez Spółkę kosztów, związanych z ich eksploatacją, a także kosztów krajowych i zagranicznych podróży członków zarządu, wynikających z realizacji powierzonych im przez Spółkę obowiązków, po stronie zleceniobiorców powstanie przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (zwanej dalej „ustawą”), w związku z którym Spółka - jako płatnik - będzie zobowiązana do poboru zaliczek na podatek dochodowy?


Zdaniem Wnioskodawcy, udostępnienie zarządzającym firmą osobom fizycznym mienia Spółki w postaci samochodów służbowych, sprzętu komputerowego, czy telefonów komórkowych, wyłącznie w celu wykonywania zleconych zadań, w żadnym razie nie implikuje przysporzenia majątkowego osób zarządzających. Są to wszak podstawowe narzędzia pracy (środki techniczne), umożliwiające zleceniobiorcom prawidłowe wykonywanie umów i powierzonych obowiązków, niezbędne zwłaszcza w realiach działalności Spółki, w przypadku której stała łączność telefoniczna oraz internetowa oraz swobodna mobilność osób zarządzających są elementarnymi warunkami, w znacznej mierze decydującymi o jej sukcesie na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

W konsekwencji, w związku z powierzeniem przedmiotowych aktywów celem realizacji umów o zarządzanie, zleceniobiorcy (członkowie Zarządu) nie będą uzyskiwać przychodu, podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Analogicznie, nie będzie rodzić podatkowego przychodu dla zleceniobiorców okoliczność bezpośredniego opłacania przez Spółkę lub zwrot kosztów eksploatacyjnych, związanych z udostępnionymi przez Spółkę aktywami.

O przychodzie dla celów podatkowych w związku z nieodpłatnym świadczeniem można bowiem mówić jedynie w aspekcie takich zdarzeń prawnych i gospodarczych, których skutkiem jest nieodpłatne przysporzenie na rzecz prywatnego majątku danej osoby, mające dlań konkretny wymiar finansowy. Skoro zaś udostępnione osobom fizycznym składniki majątku Spółki nie będą wykorzystywane do celów prywatnych, a jedynie w celu wykonania powierzonych zleceniobiorcom zadań, to osoby te nie będą uzyskiwały z tego tytułu przychodów z nieodpłatnych świadczeń.


W takiej sytuacji przychodem nie będą również wydatki, ponoszone na eksploatację wykorzystywanego sprzętu (np. paliwo, czy rozmowy telefoniczne).


O przychodzie na gruncie ustawy podatkowej (w tym przypadku przychodzie z tzw. działalności wykonywanej osobiście, o której jest mowa w art. 13 pkt 9 ustawy), można by mówić jedynie w kontekście zwracanych lub płaconych bezpośrednio przez Spółkę kosztów noclegów, przejazdów (przelotów) krajowych i zagranicznych, ponoszonych w związku z podróżami osób, realizujących umowy o zarządzanie. Niemniej, w oparciu o treść art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b), z zastrzeżeniem ust. 13 ustawy, przychód ten będzie korzystać ze zwolnienia od opodatkowania, oczywiście w ramach limitów, określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167).


Reasumując, Spółka nie będzie zobowiązana, jako płatnik - stosownie do treści art. 41 ust. 1 ustawy - do obliczania, poboru i wpłaty zaliczek na podatek dochodowy z powyższych tytułów.


Niekwestionowany przychód, podlegający opodatkowaniu, będzie natomiast stanowić miesięczne ryczałtowe wynagrodzenie zleceniobiorców, faktycznie im wypłacone lub postawione do dyspozycji na podstawie umów cywilnoprawnych, zawartych w związku ze świadczeniem usług zarządzania (art. 13 pkt 9 ustawy).

Wprawdzie interpretacje indywidualne wydawane są w konkretnych sprawach podatników i jako takie nie stanowią materialnego prawa podatkowego, jednakże warto nadmienić, iż analogiczny tok rozumowania w podobnej sprawie został zaprezentowany w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 2 lipca 2013 r. (sygn. akt IPPB2/415-353/13-2/MG).


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Z treści powołanego przepisu wynika, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę w katalogu zwolnień przedmiotowych ustawy bądź, od których Minister Finansów zaniechał poboru podatku, w drodze rozporządzenia.

Przepis art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, że źródłem przychodów jest działalność wykonywana osobiście.


Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy, w myśl art. 13 pkt 9 cytowanej ustawy, uważa się przychody uzyskane na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menadżerskich lub umów o podobnym charakterze, w tym przychodu z tego rodzaju umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej – z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 7.

Z treści art. 11 ust. 1 ww. ustawy wynika, że przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.


W świetle powyższego, za przychody należy uznać każdą formę przysporzenia majątkowego, zarówno formę pieniężną jak i niepieniężną, w tym nieodpłatne świadczenia otrzymane przez podatnika.


W myśl art. 41 ust. 1 ww. ustawy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b), najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka planuje zawrzeć cywilnoprawne umowy o zarządzanie z dwiema osobami fizycznymi, będącymi aktualnie członkami Zarządu, tj. Prezesem i Wiceprezesem. Na podstawie tych umów, zleceniobiorcy będą mieli możliwość wykonywania obowiązków w siedzibie Spółki lub w jej Oddziałach oraz zostanie im udostępnione - wyłącznie do celów realizacji zleconych czynności - mienie Spółki, będące jej własnością (w tym sprzęt komputerowy i telefony komórkowe), a także dwa leasingowane przez Spółkę samochody. Spółka będzie pokrywać koszty eksploatacji wymienionych przedmiotów (np. koszty paliwa, ubezpieczenia samochodów, opłaty serwisowe, koszty rozmów telefonicznych, łącza internetowego), koszty opłat leasingowych, a także związane z niezbędnymi podróżami koszty przejazdów (przelotów) krajowych i zagranicznych oraz koszty noclegów, każdorazowo poniesione wyłącznie w związku z realizacją umów o zarządzanie. Spółka posiada strukturę wielooddziałową, obejmującą kilka wewnętrznych „centrów roboczych” oraz realizuje szereg długoterminowych umów o usługi projektowe na terenie całego kraju, co wiąże się z koniecznością ciągłego utrzymywania łączności telefonicznej oraz internetowej z pracownikami i kontrahentami, a także potrzebą częstego podróżowania, celem osobistego uczestnictwa przedstawicieli Zarządu m.in. w wewnętrznych i zewnętrznych naradach koordynacyjnych, negocjacjach biznesowych oraz przetargach.

Przychodem osoby fizycznej świadczącej usługi zarządzania, w oparciu o zawartą pomiędzy stronami umowę jest każde świadczenie - nie tylko ewentualne wynagrodzenie za świadczone usługi, ale także nieodpłatne świadczenia otrzymywane w związku ze świadczeniem przedmiotowych usług.

Dla celów podatkowych przez nieodpłatne świadczenie należy natomiast rozumieć te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze, których skutkiem jest nieodpłatne przysporzenie majątku, mające konkretny wymiar finansowy. Innymi słowy, pod pojęciem tym należy rozumieć każde działanie lub zaniechanie na rzecz innej osoby oraz wszystkie zjawiska gospodarcze i zdarzenia prawne, których następstwem jest uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu, lub te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze, których skutkiem jest nieodpłatne przysporzenie majątku innej osobie, mające konkretny wymiar finansowy.

Wobec powyższego, ustosunkowując się do stanowiska Spółki odnośnie skutków podatkowych powstałych po stronie zarządzających związanych z udostępnieniem, wyłącznie do realizacji zleconych czynności, aktywów Spółki, tj. sprzętu komputerowego, telefonów komórkowych, a także dwóch leasingowanych przez Spółkę samochodów, oraz pokrywaniem przez Spółkę kosztów związanych z ich eksploatacją (bezpośrednio przez Spółkę lub zwrot kosztów), przykładowo koszty paliwa, ubezpieczenia samochodów, opłaty serwisowe, koszty rozmów telefonicznych, łącza internetowego, należy zgodzić się ze Spółką, że po stronie osób zarządzających nie powstanie przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Fakt korzystania przez te osoby z powierzonego mienia wyłącznie na potrzeby wykonywania zleconych zadań, a nie do celów prywatnych przesądza o braku powstania przychodu z tytułu nieodpłatnych świadczeń. W przypadku takiego udostępniania i wykorzystywania składników majątku Spółki zarządzający nie uzyskają przychodu, a tym samym Spółka jako płatnik nie będzie obowiązana do obliczania, poboru i wpłaty zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, stosownie do treści art. 41 ust. 1 cytowanej ustawy.

Potwierdzić należy także prawidłowość stanowiska Spółki odnośnie pokrywania przez Spółkę kosztów krajowych i zagranicznych podróży członków zarządu, wynikających z realizacji powierzonych im przez Spółkę obowiązków. Zawracane lub płacone bezpośrednio przez Spółkę koszty noclegów, przejazdów (przelotów) krajowych i zagranicznych, ponoszone w związku z podróżami osób realizujących umowy o zarządzanie stanowić będą przychód zleceniobiorców w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Należy jednak zauważyć, że przychód ten przy spełnieniu określonych przepisami prawa warunków korzystać może ze zwolnienia z opodatkowania.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są diety i inne należności za czas podróży osoby niebędącej pracownikiem - do wysokości określonej w odrębnych ustawach lub w przepisach wydanych przez ministra właściwego do spraw pracy w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej, z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju oraz poza granicami kraju, z zastrzeżeniem ust. 13.

Z treści art. 21 ust. 13 ww. ustawy, wynika, że przepis ust. 1 pkt 16 lit. b) stosuje się, jeżeli otrzymane świadczenia nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów i zostały poniesione:

  1. w celu osiągnięcia przychodów, lub
  2. w celu realizacji zadań organizacji i jednostek organizacyjnych działających na podstawie przepisów odrębnych ustaw, lub
  3. przez organy (urzędy) władzy lub administracji państwowej albo samorządowej oraz jednostki organizacyjne im podległe lub przez nie nadzorowane, lub
  4. przez osoby pełniące funkcje obywatelskie, o których mowa w art. 13 pkt 5, w związku z wykonywaniem tych funkcji.

Przy czym odrębnymi przepisami, o których mowa w cytowanym przepisie jest obowiązujące od dnia 1 marca 2013 r. rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju oraz poza granicami kraju (Dz. U. z 2013 r., poz. 167).

W związku z powyższym członkowie zarządu, którym w oparciu o zawarte umowy o zarządzanie zwracane będą lub pokrywane bezpośrednio przez Spółkę koszty podróży krajowych i zagranicznych uzyskają przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który w oparciu o przepis powołanego powyżej art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) ww. ustawy, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 13 ustawy korzystać będzie ze zwolnienia z opodatkowania do wysokości określonych w stosownym rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej.

Wymaga podkreślenia, że jeżeli nabywane lub zwracane przez Spółkę ww. koszty będą wyższe od limitów określonych w przedmiotowym rozporządzeniu, to nadwyżka ponad te limity podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.


Reasumując:

  • po stronie osób zarządzających w związku z udostępnieniem, wyłącznie do realizacji zleconych czynności, aktywów Spółki, tj. sprzętu komputerowego, telefonów komórkowych, a także dwóch leasingowanych przez Spółkę samochodów, oraz pokrywaniem przez Spółkę kosztów związanych z ich eksploatacją (bezpośrednio przez Spółkę lub zwrot kosztów) nie powstanie przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W przypadku udostępniania i wykorzystywania składników majątku Spółki wyłącznie na potrzeby wykonywania zleconych zadań, a nie do celów prywatnych zarządzający nie uzyskają przychodu, a tym samym Spółka jako płatnik nie będzie obowiązana do obliczania, poboru i wpłaty zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, stosownie do treści art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych;
  • członkowie zarządu, którym w oparciu o zawarte umowy o zarządzanie zwracane będą lub pokrywane bezpośrednio przez Spółkę koszty podróży krajowych i zagranicznych uzyskają przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który w oparciu o przepis art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) ww. ustawy, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 13 ustawy korzystać będzie ze zwolnienia z opodatkowania do wysokości określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej. Jeżeli nabywane lub zwracane przez Spółkę ww. koszty będą wyższe od limitów określonych w przedmiotowym rozporządzeniu, to nadwyżka ponad te limity podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.


Odnośnie do powołanej przez Wnioskodawcę interpretacji organu podatkowego - należy wskazać, że orzeczenie to nie jest wiążące dla tutejszego organu. Interpretacje organów podatkowych dotyczą tylko konkretnej, indywidualnej sprawy, osadzonej w określonym stanie faktycznym i tylko w tej sprawie rozstrzygnięcie w każdej z nich zawarte jest wiążące. W związku z tym, organy podatkowe mimo, że w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkują się wydanymi rozstrzygnięciami – nie tylko innych organów podatkowych, jednak nie stosują wprost tych rozstrzygnięć także i z tego zwykłego powodu, że nie stanowią one materialnego prawa podatkowego.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52  §  3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54  §  1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj