Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB1/415-109/14-4/IF
z 16 kwietnia 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa(Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm. ) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 12 stycznia 2014 r. (data wpływu 15 stycznia 2014 r.) uzupełnionym pismem z dnia 31 marca 2014 r. (data nadania 31 marca 2014 r., data wpływu 3 kwietnia 2014 r.) złożonym na wezwanie Nr IPPB1/415-109/14-2/IF z dnia 20 marca 2014 r. (data nadania 20 marca 2014 r., data doręczenia 27 marca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia od podatku dochodowego przychodu uzyskanego ze sprzedaży spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego w części dotyczącej wydatkowania uzyskanego przychodu na:


  • blaty ceramiczne robione na miarę oraz szafki wykonane i montowane na miarę - jest nieprawidłowe,
  • pozostałe wydatki – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 15 stycznia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.(sformułowany ostatecznie w dniu 3 kwietnia 2014 r.)

W dniu 21.12.1974 r. Wnioskodawca odziedziczył po swoim ojcu 3/32 mieszkania. W dniu 21.09.2011 r. Wnioskodawca odziedziczył po swojej matce 5/32 tego samego mieszkania. Fakt dziedziczenia potwierdzony został orzeczeniem sądowym. Dokumenty poświadczające dziedziczenie złożone zostały w Urzędzie Skarbowym, który to urząd wydał dokument poświadczający uregulowanie podatku od spadków.


Mieszkanie to zostało sprzedane w dniu 20.11.2013 r., a więc 3/32 udziału zostało sprzedane po upływie 5 lat od jego nabycia , natomiast 5/32 udziału tego mieszkania zostało sprzedane przed upływem 5 lat od jego nabycia. Mieszkanie zostało sprzedane za kwotę 600 000 zł za pośrednictwem agencji, która pobrała prowizję 1,5% wystawiając na nazwisko Wnioskodawcy fakturę VAT w części odpowiadającej Jego udziałowi. Oznacza to, że kwota wynosząca 5/32 kwoty 600 000 zł (tj. 93 750 zł) pomniejszona o 1,5% tj. kwota 92 343,75 zł jest przedmiotem opodatkowania w wysokości 19% co daje kwotę 17 545,31 zł. Podatek ten może być pomniejszony o 19% rachunków VAT zapłaconych przez Wnioskodawcę do końca 2015 r. na jego potrzeby mieszkaniowe. Wnioskodawca wraz z żoną są właścicielami segmentu w zabudowie szeregowej, w którym to segmencie zamierzają wykonać szereg robót remontowych.


W tym celu w 2014 r.


  • W dniu 12.02.2014 r. Wnioskodawca zawarł wraz z małżonką „Umowę o wykonanie prac projektowych i aranżacji wnętrz domu jednorodzinnego z nadzorem autorskim”. Umowa ta obejmuje opracowanie koncepcji funkcjonalnej pomieszczeń, koncepcji wizualnej pomieszczeń, projekt wykonawczy a ponadto nadzór projektancki nad wykonawstwem.
  • W dniu 15.02.2014 r. Wnioskodawca wraz z małżonką zawarł z firmą remontową „Umowę na wykonanie remontu domu. Umowa ta obejmuje wykonanie wymiany rur ciepłej i zimnej wody, rur centralnego ogrzewania zainstalowania skrzynek rozdzielczych CO dla każdego poziomu domu, zainstalowanie skrzynki bezpiecznikowej, naprawa domofonu, naprawa punktów oświetleniowych i kontaktów elektrycznych tam , gdzie wystąpi taka potrzeba, dwukrotne pomalowanie farbą białą ścian na wszystkich poziomach domu, pomalowanie futryn drzwi.
  • W dniu 15.02.2014 r. Wnioskodawca wraz z małżonką zawarli „umowę na wykonanie remontu podłóg i schodów w domu.
  • Po wykonaniu i zatwierdzeniu przez Wnioskodawcę i małżonkę projektu remontu kuchni oraz dwóch łazienek zamierzają zawrzeć z firmą remontową umowę na wykonanie w całkowicie nowej aranżacji w pełni zabudowanej kuchni oraz dwóch łazienek. Wyposażenie łazienek będzie całkowicie nowe, natomiast ze starego wyposażenia kuchni pozostaną jedynie zmywarka do naczyń, kuchenka elektryczno-gazowa, lodówka i zamrażarka. Cała reszta, tj. zlew, wyciąg podłoga ceramiczna, blaty ceramiczne robione na miarę oraz szafki wykonane i montowane na miarę – będą nowe.

Wnioskodawca wraz z żoną zamierzają ponadto w 2015 r.:


  1. zakupić i zamontować na dachu ich segmentu baterie słoneczne służące do podgrzewania wody,
  2. zakupić i zamontować przy ich segmencie pompę ciepła połączoną z ich systemem grzewczym zainstalowanym w domu,
  3. zakupić i zainstalować drzwi garażowe (garaż mieści się w bryle budynku) z elektronicznym zdalnym sterowaniem otwierania i zamykania garażu,
  4. zlecić antykorozyjne malowanie dachu ich segmentu,
  5. pomalować farbą zewnętrzne ściany budynku,
  6. zainstalować elektryczne podgrzewanie zjazdu do garażu (długość zjazdu ok. 7 metrów),
  7. zakupić i zainstalować urządzenia (siłowniki) służące do zdalnego otwierania bramy zlokalizowanej ok. 7 metrów od wjazdu do garażu.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

(sformułowane ostatecznie w dniu 3 kwietnia 2014 r.)


Czy wszystkie pozycje kosztowe objęte w stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym mogą stanowić podstawę odliczenia podatku od sprzedaży mieszkania?


Zdaniem Wnioskodawcy,


(sformułowane ostatecznie w dniu 3 kwietnia 2014 r.)


Koszty wszystkich pozycji wymienionych do zrealizowania w 2014 r. powinny pomniejszyć podstawę opodatkowania tj. kwotę 92.343,75 PLN. W odniesieniu do kosztów planowanych do poniesienia w 2015 r. obniżenie podstawy opodatkowania powinno mieć miejsce w przypadku wszystkich pozycji z wyjątkiem dwóch ostatnich, to znaczy: zainstalowania elektrycznego podgrzewania zjazdu do garażu oraz zakupu i zainstalowania urządzenia służącego do zdalnego otwierania bramy zlokalizowanej ok. 7 metrów od wjazdu do garażu.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w zakresie możliwości zwolnienia od podatku dochodowego przychodu uzyskanego ze sprzedaży spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego w części dotyczącej wydatkowania uzyskanego przychodu na:

  • blaty ceramiczne robione na miarę oraz szafki wykonane i montowane na miarę - jest nieprawidłowe,
  • pozostałe wydatki – jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) – c) ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.) źródłem przychodu jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2 m. in.:


  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,

- jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.

W świetle powyższego, każda czynność prawna, której przedmiotem jest odpłatne zbycie nieruchomości lub praw wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy stanowi źródło przychodów w rozumieniu tego przepisu, jeżeli zostanie dokonana w określonym czasie tj. przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie i nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej.


Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca w 1974 r. odziedziczył po ojcu 3/32 mieszkania, natomiast w 2011 r. odziedziczył po swojej matce 5/32 tego samego mieszkania. Fakt dziedziczenia potwierdzony został orzeczeniem sądowym. Mieszkanie to zostało sprzedane w 2013 r. Pieniądze uzyskane ze sprzedaży zamierzają wydatkować na szereg robót remontowych segmentu w zabudowie szeregowej w Warszawie, którego to Wnioskodawca wraz z żoną są właścicielami.

W konsekwencji, sprzedaż 3/32 części nieruchomości nabytej w 1974 r., nie będzie stanowiła dla Wnioskodawcy źródła przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy, a co za tym idzie nie będzie skutkowała obowiązkiem uiszczenia podatku dochodowego, ponieważ pięcioletni termin, o którym mowa w tym przepisie upłynął z końcem 1979 r., natomiast 5/32 udziału tego mieszkania zostało sprzedane przed upływem 5 lat od jego nabycia.


Analizując skutki podatkowe sprzedaży 5/32 udziału w nieruchomości nabytego w 2011 r. należy odnieść się do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od 01 stycznia 2009 r.


Ustawą z dnia 06 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 209, poz. 1316 z późn. zm.) zmieniono m.in. zasady opodatkowania przychodów z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z art. 8 ust. 1 ww. ustawy zmieniającej, do przychodu (dochodu) z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nabytych lub wybudowanych (oddanych do użytkowania) w okresie od dnia 01 stycznia 2007r. do dnia 31 grudnia 2008r., stosuje się zasady określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008 r. Nowe zasady opodatkowania, zgodnie z art. 14 ustawy zmieniającej, mają zastosowanie do uzyskanych dochodów (poniesionej straty) od dnia 01 stycznia 2009 r.


Zgodnie z art. 30e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.


W myśl art. 30e ust. 4 ww. ustawy, po zakończeniu roku podatkowego podatnik jest obowiązany w zeznaniu podatkowym, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 3 (PIT-39), wykazać:


  1. dochody uzyskane w roku podatkowym z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) i obliczyć należny podatek dochodowy od dochodu, do którego nie ma zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 131, lub
  2. dochody, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131.

Stosownie do ust. 2 artykułu 30e ww. ustawy, podstawą obliczenia podatku, o której mowa w ust. 1, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.


Zgodnie z art. 19 ww. ustawy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, jest ich wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości rynkowej, którą zgodnie z ust. 3 tegoż artykułu określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca odpłatnego zbycia.

Natomiast w myśl art. 22 ust. 6d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), nabytych w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny sposób, uważa się udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania oraz kwotę zapłaconego podatku od spadków i darowizn w takiej części, w jakiej wartość zbywanej rzeczy lub prawa przyjęta do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn odpowiada łącznej wartości rzeczy i praw majątkowych przyjętej do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn.


Wysokość ww. nakładów, ustala się na podstawie faktur VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług oraz dokumentów stwierdzających poniesienie opłat administracyjnych (art. 22 ust. 6e).


Jednakże zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 131 ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych są dochody z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, o których mowa w art. 30e, w wysokości, która odpowiada iloczynowi tego dochodu i udziału wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe w przychodzie z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, jeżeli począwszy od dnia odpłatnego zbycia, nie później niż w okresie dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, przychód uzyskany ze zbycia tej nieruchomości lub tego prawa majątkowego został wydatkowany na własne cele mieszkaniowe. Udokumentowane wydatki poniesione na te cele uwzględnia się do wysokości przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych.


Zgodnie z art. 21 ust. 25 ww. ustawy, za wydatki poniesione na cele, o których mowa w powołanym wyżej ust. 1 pkt 131, uważa się m.in.:


  1. wydatki poniesione na:

    1. nabycie budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu, a także na nabycie gruntu lub udziału w gruncie albo prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, związanych z tym budynkiem lub lokalem,
    2. nabycie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie, prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie,
    3. nabycie gruntu pod budowę budynku mieszkalnego lub udziału w takim gruncie, prawa użytkowania wieczystego takiego gruntu lub udziału w takim prawie, w tym również z rozpoczętą budową budynku mieszkalnego, oraz nabycie innego gruntu lub udziału w gruncie, prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, jeżeli w okresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 131, grunt ten zmieni przeznaczenie na grunt pod budowę budynku mieszkalnego,
    4. budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub remont własnego budynku mieszkalnego, jego części lub własnego lokalu mieszkalnego,
    5. rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub adaptację na cele mieszkalne własnego budynku niemieszkalnego, jego części, własnego lokalu niemieszkalnego lub własnego pomieszczenia niemieszkalnego


- położonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej.

Jednocześnie, należy wskazać, iż zgodnie z art. 21 ust. 26 ww. ustawy, przez własny budynek, lokal lub pomieszczenie, o których mowa w ust. 25 pkt 1 lit. d) i e), rozumie się budynek, lokal lub pomieszczenie stanowiące własność lub współwłasność podatnika lub do którego podatnikowi przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, prawo do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udział w takich prawach.


Natomiast stosownie do art. 21 ust. 28 ww. ustawy za wydatki, o których mowa w ust. 25, nie uważa się wydatków poniesionych na:


  • nabycie gruntu lub udziału w gruncie, prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie, budynku, jego części lub udziału w budynku, lub
  • budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, adaptację lub remont budynku albo jego części

- przeznaczonych na cele rekreacyjne.


Ustosunkowując się do podanych przez Wnioskodawcę wydatków odnośnie możliwości zaliczenia ich do wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe jako poniesionych na remont domu, należy zauważyć, że przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiują pojęcia „remont”, zatem właściwym jest odwołanie się w tej kwestii do ustawy z dnia z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.). Przepis art. 3 pkt 7 ww. ustawy stanowi, iż przez sformułowanie „roboty budowlane” należy rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego, zaś w myśl art. 3 pkt 8 poprzez „remont” należy rozumieć wykonanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.


Pojęcie remontu wyczerpująco wyjaśnił również Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 04 marca 1998 r., I SA/Gd 886/96 stwierdzając: „za remont budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego w znaczeniu powszechnie stosowanym w zakresie inwestycji uważa się prace budowlane mające na celu utrzymanie lokalu mieszkalnego lub budynku mieszkalnego we właściwym stanie, przywrócenie jego pierwotnej zdolności użytkowej, którą utracił w wyniku upływu czasu i eksploatacji wraz z wymianą dotychczas użytkowanych zużytych składników ich wyposażenia technicznego takich jak: dotychczasowej instalacji wodnej, kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, ciepłej wody, gazu przewodowego lub tylko określonych elementów tych instalacji.”

Natomiast rodzaje wydatków mieszczących się w zakresie ulgi na remont i modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego zawiera rozporządzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 grudnia 1996 roku w sprawie określenia rodzajów wydatków na remont i modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego, o które zmniejsza się podatek dochodowy (Dz. U. Nr 156, poz. 788).


Należy jednak zaznaczyć, iż powyższe rozporządzenie zawiera katalog wydatków zaliczanych do remontu i modernizacji w ramach obowiązującej do końca 2003 r. ulgi remontowo -budowlanej.


W myśl postanowień § 1 tego rozporządzenia, za wydatki na remont i modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego, uważa się wydatki poniesione na:


  1. zakup materiałów i urządzeń,
  2. zakup usług obejmujących:

    1. wykonanie ekspertyzy, opinii, projektu,
    2. transport materiałów i urządzeń,
    3. wykonawstwo robót,

  3. najem sprzętu budowlanego,
  4. opłaty administracyjne i inne opłaty wynikające z odrębnych przepisów,

w związku z robotami określonymi w załącznikach do rozporządzenia.


Załącznik nr 2 wskazanego rozporządzenia w wykazie robót zaliczanych do remontu i modernizacji lokalu mieszkalnego wymienia:


  1. remont i modernizację lub wykonanie nowych elementów w lokalu mieszkalnym:
    1. ścianek działowych, sufitów, tynków i okładzin wewnętrznych,
    2. podłóg i posadzek,
    3. okien i świetlików i drzwi,
    4. powłok malarskich i tapet,
    5. elementów kowalsko - ślusarskich,
    6. izolacji przeciwwodnych, przeciwwilgociowych, dźwiękochłonnych i cieplnych,
    7. pozostałych elementów (np. pawlaczy, trwale umiejscowionych szaf wnękowych, obudowy wanien, zlewozmywaków, grzejników).
  2. Remont, modernizację, wymianę lub wykonanie nowych instalacji w lokalu mieszkalnym, obejmujące rozprowadzenie po lokalu instalacji oraz montaż trwale umiejscowionych: wyposażenia, armatury i urządzeń dotyczących:
    1. instalacji sanitarnych,
    2. instalacji elektrycznych,
    3. instalacji klimatyzacyjnych i wentylacyjnych,
    4. instalacji przyzywowych (domofony) i alarmowych,
    5. instalacji urządzeń grzewczych,
    6. przewodów wentylacyjnych, spalinowych i dymowych.


W związku z powyższym, stwierdzić należy, że wydatki poniesione na wyposażenie łazienki oraz kuchni tj. zakup i montaż blatów ceramicznych robionych na miarę oraz szafek wykonanych i montowanych na miarę nie będą stanowiły wydatków na cele mieszkaniowe w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 131 i ust. 25 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ponieważ wyposażenie nie jest wydatkiem związanym z remontem i modernizacją czy też budową lokalu mieszkalnego.


Ponadto odnosząc się do wydatków związanych: z zainstalowaniem elektrycznego podgrzewania zjazdu do garażu oraz z zakupem i zainstalowaniem urządzenia służącego do zdalnego otwierania bramy zlokalizowanej ok. 7 metrów od wjazdu do garażu, wskazać należy, że wydatki te również nie zostały wymienione w art. 21 ust. 25 pkt 1 ww. ustawy, w związku z czym ich poniesienie, jak słusznie zauważył Wnioskodawca, nie uprawnia do skorzystania ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy. Z literalnego brzmienia ww. przepisu wynika, że wydatki te muszą być ściśle związane z bryłą budynku mieszkalnego, natomiast wydatki, które Wnioskodawca zamierza ponieść na zainstalowanie elektrycznego podgrzewania zjazdu do garażu oraz zakup i zainstalowanie urządzenia służącego do zdalnego otwierania bramy zlokalizowanej ok. 7 metrów od wjazdu do garażu nie zostaną poniesione na budowę, modernizację czy też remont budynku mieszkalnego, lecz na zagospodarowanie terenu znajdującego się przy tym budynku.


Odnosząc się w dalszej części do pozostałych wydatków wymienionych w stanie faktycznym oraz w zdarzeniu przyszłym, wskazać należy, że mogą one być zaliczone do wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe określone w art. 31 ust. 1 pkt 131 i ust. 25 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wydatki te, Wnioskodawca może uwzględnić do wysokości przychodu z odpłatnego zbycia lokalu mieszkalnego.


Z uwagi na powyższe, stanowiska Wnioskodawcy nie można było uznać w całości za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj