Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB5/423-744/13-2/IŚ
z 3 grudnia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Funduszu przedstawione we wniosku z dnia 13.09.2013 r. (data wpływu 19.09.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie braku obowiązków płatnika z tytułu poboru zryczałtowanego podatku „u źródła” od wypłat dokonywanych przez Fundusz na rzecz luksemburskiego Inwestora bez wykupu certyfikatów inwestycyjnych - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 19.09.2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie braku obowiązków płatnika z tytułu poboru zryczałtowanego podatku „u źródła” od wypłat dokonywanych przez Fundusz na rzecz luksemburskiego Inwestora bez wykupu certyfikatów inwestycyjnych.


We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.


„Wnioskodawca” (lub „Fundusz”), zarejestrowany w rejestrze funduszy inwestycyjnych, prowadzonym przez Sąd Okręgowy, pod numerem x jest funduszem inwestycyjnym zamkniętym, utworzonym na podstawie ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych (Dz.U. z 2004 r. Nr 146, poz. 1546, ze zm.; dalej: „ustawa o FI”). Zgodnie ze statutem Funduszu oraz ustawą o FI, organem upoważnionym do reprezentacji Funduszu w stosunkach z osobami trzecimi jest spółka zarządzająca funduszem inwestycyjnym - Y.S.A.

Fundusz zamierza prowadzić działalność inwestycyjną na polskim rynku w ramach określonych ustawą o FI. W szczególności, Fundusz planuje nabywać udziały i akcje w spółkach posiadających nieruchomości położone w Polsce oraz inne aktywa wymienione w ustawie o FI.

Obecnie, jedynym inwestorem w Funduszu jest X S.á.r.l., będąca spółką z siedzibą w Luksemburgu, utworzoną i działającą na podstawie prawa luksemburskiego (dalej: „Inwestor”).

Inwestor jest rezydentem podatkowym Luksemburga i fakt ten może zostać potwierdzony poprzez certyfikat luksemburskiej rezydencji podatkowej, wystawiony przez właściwe władze w Luksemburgu.

Działalność Inwestora nie jest i nie będzie prowadzona poprzez położony w Polsce zakład w rozumieniu ustawy o CIT oraz UPO Polska-Luksemburg.

Zgodnie ze statutem Funduszu i ustawą o FI, podczas prowadzonej przez Fundusz działalności, możliwe jest, że Fundusz będzie wypłacał dochód osiągnięty w ramach prowadzonej przez Fundusz działalności na rzecz Inwestora bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy na Funduszu będzie ciążył obowiązek poboru podatku u źródła z tytułu wypłat dochodów Funduszu dokonywanych na rzecz Inwestora bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych Funduszu?


Stanowisko Wnioskodawcy:


Zdaniem Wnioskodawcy, na Funduszu nie będzie ciążył obowiązek poboru podatku u źródła z tytułu wypłat dochodów dokonywanych na rzecz Inwestora bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych Funduszu.


Uwagi wstępne


Zgodnie z art. 3 ust. i ustawy o FI, fundusz inwestycyjny jest osobą prawną, której wyłącznym przedmiotem działalności jest inwestowanie środków pieniężnych zebranych w drodze publicznego (a w przypadkach określonych w ustawie o FI, również niepublicznego) proponowania nabycia jednostek uczestnictwa albo certyfikatów inwestycyjnych. Ponadto, wyłącznym przedmiotem działalności funduszu inwestycyjnego zamkniętego jest inwestowanie zebranych środków w papiery wartościowe, instrumenty rynku pieniężnego i inne prawa majątkowe określone w ustawie o FI.

Zgodnie z art. 26 ust. 1 w związku z art. 22 ust. 1 oraz art. 22a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm.; dalej: „ustawa o CIT”), osoby prawne dokonujące wypłat należności z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, obowiązane są do poboru i odprowadzenia podatku n źródła na rachunek właściwego urzędu skarbowego. W świetle powyższego, gdyby przychody Inwestora z tytułu wypłaty na jego rzecz dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych stanowiły dochody z tytułu dywidendy lub inne dochody (przychody) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, Fundusz byłby jako płatnik zobowiązany do poboru podatku u źródła z tytułu tych wypłat.

Zatem, w celu rozstrzygnięcia, czy Fundusz będzie zobowiązany do poboru podatku u źródła z tytułu przedmiotowych płatności dokonywanych na rzecz Inwestora, wymagana jest analiza, czy wypłaty na rzecz Inwestora stanowią dywidendy lub inne dochody (przychody) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, w świetle przepisów ustawy o CIT, a także postanowień Konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Wielkim Księstwem Luksemburga w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu majątku, sporządzona w Luksemburgu dnia 14 czerwca 1995 r. (Dz.U. z 1996 r. Nr 110, poz.527 ze zm.; dalej: „UPO Polska-Luksemburg”).

Klasyfikacja przychodów Inwestora w związku z wypłatami dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych w świetle ustawy o CIT

W celu określenia skutków podatkowych powstających w związku z wypłatami zysków funduszu inwestycyjnego zamkniętego bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych, należy w pierwszej kolejności rozstrzygnąć, czy takie wypłaty należy klasyfikować w świetle ustawy o CIT jako przychody opodatkowane na zasadach ogólnych, czy też jako dochody (przychody) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych (zasadniczo podlegające zryczałtowanemu podatkowi CIT pobieranemu u źródła).

W tym miejscu należy zauważyć, że zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o CIT, dochodem (przychodem) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 1 pkt 4a i pkt 4b ustawy o CIT, jest dochód (przychód) faktycznie uzyskany z tego udziału (akcji).

Natomiast, wzmiankowany wyżej art. 12 ust. 1 pkt 4a ustawy o CIT stanowi, że przychodami podlegającymi opodatkowaniu są otrzymane przez uczestników funduszy inwestycyjnych dochody funduszu, w przypadku gdy statut przewiduje wypłacanie tych dochodów bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych.

Zdaniem Wnioskodawcy, z analizy przytoczonych powyżej przepisów ustawy o CIT wynika, że otrzymane przez uczestnika funduszu inwestycyjnego (w tym, Inwestora) wypłaty z tytułu dochodów funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych nie stanowią dochodów (przychodów) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy o CIT, lecz przychody opodatkowane na zasadach ogólnych.

Mianowicie, należy zauważyć, że art. 10 ust. 1 ustawy o CIT stwierdza, że dochodami (przychodami) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych jest dochód (przychód) faktycznie uzyskany z tego udziału, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 1 pkt 4a ustawy o CIT, który reguluje opodatkowanie dochodów otrzymanych przez uczestnika funduszu inwestycyjnego bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych. Takie sformułowanie przepisu art. 10 ust. 1 ustawy o CIT wskazuje, zdaniem Wnioskodawcy, że przychody wymienione w art. 12 ust. 1 pkt 4a ustawy o CIT zostały wyłączone przez ustawodawcę z kategorii dochodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych. Konsekwentnie, przedmiotowe wypłaty dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych będą stanowiły przychody Inwestora wymienione w art. 12 ust. 1 pkt 4a ustawy o CIT i nie będą stanowiły dochodów (przychodów) Inwestora z tytułu udziału w zyskach osób prawnych.

Zdaniem Wnioskodawcy, zaprezentowane powyżej argumenty przemawiają za uznaniem, że przychody Inwestora uczestniczącego w Funduszu (związane z wypłatami dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych) powinny być kwalifikowane jako przychody opodatkowane na zasadach ogólnych, a nie jako dochody (przychody) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych.

Powyższa konkluzja znajduje również oparcie w interpretacjach indywidualnych wydanych przez organy podatkowe w zbliżonych stanach faktycznych - por. interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB5/423-1215/12-2/AS z dnia 6 marca 2013 r., interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB5/423-727/12-4/AS z dnia 23 listopada 2012 r., interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB5/423- 692/12-3/AS z dnia 19 października 2012 r. oraz interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPn5/423-388/12-2/AS z dnia 3 sierpnia 2012 r.

Podobne konkluzje wynikają także z innych interpretacji indywidualnych wydanych przez organy podatkowe, np. interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB5/423-877/10-2/AJ z dnia 7 lutego 2011 r., interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB5/423-876/l0-2/AJ z dnia 7 lutego 2011 r., interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB5/423-761/10-2/AJ z dnia 14 stycznia 2011 r., interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPP1I5/423-482/10-2/AJ z dnia 12 października 2010 r., interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB5/423-490/10-4/AJ z dnia 13 września 2010 r., interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB5/423-11/09- 2/PS z dnia 10 grudnia 2009 r., interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB3/423-563/09-2/PD z dnia 19 listopada 2009 r.

Opodatkowanie przychodów Inwestora w związku z wypłatami dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych w świetle UPO Polska-Luksemburg

Zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy o CIT, podatnicy niemąjący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej siedziby lub zarządu, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów, które osiągają na terytorium Polski. Jednakże, na zakres dochodów podlegających opodatkowaniu w Polsce mają wpływ zawarte przez Polskę umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania.

Konsekwentnie, w celu określenia, czy Polsce przysługuje prawo do opodatkowania danego dochodu, należy ocenić jak dany dochód powinien być klasyfikowany w świetle umów o unikaniu podwójnego opodatkowania.

W szczególności, należy rozważyć kwestię, czy wypłacone Inwestorowi dochody Funduszu będą w świetle UPO Polska-Luksemburg klasyfikowane jako dywidendy, czy też jako inna kategoria dochodów, o których mowa w tej umowie.

W tym miejscu, Wnioskodawca chciałby zwrócić uwagę na charakter certyfikatów inwestycyjnych. Mianowicie, zgodnie z polskim prawem, certyfikaty inwestycyjne to papiery wartościowe emitowane przez fundusze inwestycyjne zamknięte, czyli osoby prawne, których wyłącznym przedmiotem działalności jest lokowanie środków pieniężnych zebranych publicznie lub niepublicznie od uczestników funduszu w papiery wartościowe i inne prawa majątkowe, zgodnie z regulacjami zawartymi w ustawie o FI.

Certyfikaty inwestycyjne nie są ani udziałami ani akcjami. Natomiast, reprezentują one określone prawa majątkowe inwestorów przewidziane ustawą o FI oraz statutem danego funduszu, mające odmienny charakter niż prawa z akcji lub udziałów, co wynika z innej funkcji ekonomicznej, jaką te certyfikaty inwestycyjne pełnią. W odróżnieniu od udziałów czy akcji, certyfikaty inwestycyjne uprawniają uczestnika funduszu inwestycyjnego zamkniętego do otrzymania określonej kwoty będącej przypadającą na niego częścią wartości majątku funduszu inwestycyjnego. Z perspektywy uczestnika, fundusz inwestycyjny jest, bowiem, formą zbiorowego lokowania środków pieniężnych, a nie formą prowadzenia działalności gospodarczej.

Zgodnie z art. 10 ust. 3 UPO Polska-Luksemburg, określenie dywidendy oznacza dochód z akcji, akcji gratisowych lub prawa do pobierania korzyści, akcji w kopalnictwie, akcji członków założycieli lub innych praw, z wyjątkiem wierzytelności, do udziału w zyskach, jak również dochód z innych praw spółki, które według prawa podatkowego państwa, w którym spółka wydzielająca dywidendy ma siedzibę zrównane są z wpływami z akcji.

Zdaniem Wnioskodawcy, przychody Inwestora z tytułu wypłaty na jego rzecz dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych przez Fundusz nie mieszczą się w zakresie żadnej z wymienionych we wzmiankowanym przepisie kategorii dochodów traktowanych jako dywidendy, Ponadto, skoro w świetle przepisów ustawy o CIT przychody te nie są traktowane jako dochody (przychody) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, to nie stanowią również innych dochodów, które według polskiego prawa podatkowego są zrównane z wpływami z akcji.

Konsekwentnie, przychody Inwestora z tytułu wypłaty na jego rzecz dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych nie stanowią dywidend w rozumieniu powyższych postanowień UPO Polska-Luksemburg.

Natomiast, zdaniem Wnioskodawcy, w świetle UPO Polska-Luksemburg powyższe wypłaty powinny być klasyfikowane albo jako zyski przedsiębiorstw, o których mowa w art. 7 UPO Polska-Luksemburg, albo jako inne dochody, o których mowa w art. 22 UPO Polska-Luksemburg.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 UPO Polska-Luksemburg, zyski przedsiębiorstwa umawiającego się państwa podlegają opodatkowaniu tylko w tym państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi działalność w drugim umawiającym się państwie przez położony tam zakład. Zatem, zyski przedsiębiorstwa luksemburskiego są opodatkowane wyłącznie w Luksemburgu, o ile o przedsiębiorstwo nie prowadzi w Polsce działalności poprzez położony w Polsce zakład. Ponieważ Inwestor nie prowadzi i nie będzie prowadził działalności poprzez położony w Polsce zakład, w przypadku kwalifikacji wypłat dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych jako zysków przedsiębiorstw - wypłaty te nie będą podlegały opodatkowaniu w Polsce.

Natomiast, zgodnie z art. 22 ust. 1 UPO Polska-Luksemburg, części dochodu osoby mającej miejsce zamieszkania w umawiającym się państwie, bez względu na to skąd one pochodzą, które nie są objęte postanowieniami poprzednich artykułów UPO Polska-Luksemburg, podlegają opodatkowaniu tylko w tym państwie. Dochody takie mogłyby ewentualnie być opodatkowane w państwie źródła dochodu (w tym przypadku, w Polsce), gdyby osoba osiągająca takie dochody prowadziła w tym państwie działalność gospodarczą poprzez zakład w nim położony. Ponieważ - jak wspomniano wyżej - Inwestor nie prowadzi i nie będzie prowadził działalności poprzez zakład położony w Polsce, również w przypadku klasyfikacji wypłat dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych jako innych dochodów, nie będą one podlegały opodatkowaniu w Polsce.

Stanowisko, że powyższe dochody nie podlegają opodatkowaniu w Polsce zostało również wyrażone w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB5/423-603/12-3/AS w dniu 10 października 2012 r., interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB5/423-388/12-2/AS w dniu 3 sierpnia 2012 r., interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB3/423-563/09-2/PD w dniu 19 listopada 2009 r. oraz w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn.IPPB5/423-490/10-4/AJ w dniu 13 września 2010 r., a także w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB5/423- 877/10-2AJ w dniu 7 lutego 2011 r., interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB5/423-876/10-2/AJ w dniu 7 lutego 2011 r., interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB5/423-761/10-2/AJ w dniu 14 stycznia 2011 r., interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB5/423-482/10-2/AJ w dniu 12 października 2010 r., interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB5/423-611/09-2/PS w dniu 10 grudnia 2009 r.

Mając na uwadze fakt, że z dniem 25 lipca 2013 r. wszedł w życie Protokół zmieniający UPO Polska-Luksemburg - w ocenie Wnioskodawcy - należy również rozstrzygnąć, czy kwoty otrzymane przez Inwestora począwszy od dnia 1 stycznia 2014 r. (Protokół zmieniający UPO Polska-Luksemburg wszedł w życie 25 lipca 2013 r. Protokół, co do zasady, będzie miał zastosowanie od 1 stycznia 2014 r., jednakże w przypadku podatków potrącanych u źródła, Protokół ma zastosowanie w odniesieniu do dochodu osiąganego od 1 września 2013 r.) z tytułu wypłaty na jego rzecz dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych będą podlegały opodatkowaniu w Polsce.

Zdaniem Wnioskodawcy, Protokół nie wprowadza do UPO Polska-Luksemburg żadnych zmian, które mogłyby wpłynąć na opodatkowanie dochodów Inwestora w związku z wypłatami na jego rzecz dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych od dnia 1 stycznia 2014 r. W szczególności, Protokół nie zmienia brzmienia art. 10 ust. 3 („Dywidendy”), art. 7 („Zyski przedsiębiorstw”) oraz art. 22 („Inne dochody”) UPO Polska-Luksemburg.

Konsekwentnie, w ocenie Wnioskodawcy, przedmiotowe dochody uzyskiwane przez Inwestora począwszy od dnia 1 stycznia 2014 r. będą nadal objęte zakresem art. 7 albo art. 22 UPO Polska-Luksemburg, w brzmieniu mającym zastosowanie od dnia 1 stycznia 2014 r. A zatem, nie powinny one podlegać opodatkowaniu w Polsce.


Podsumowanie


Jak wskazano powyżej, zdaniem Wnioskodawcy, przychody - o których mowa we wniosku - nie stanowią dywidend ani innych dochodów (przychodów) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, w świetle ustawy o CIT, jak i postanowień UPO Polska-Luksemburg. Ponadto, zgodnie z UPO Polska-Luksemburg, stanowią one dochody niepodlegające opodatkowaniu w Polsce. W świetle powyższego, w przypadku wypłat przez Wnioskodawcę na rzecz Inwestora dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych, na Funduszu nie będzie ciążył obowiązek poboru podatku u źródła z tytułu tych płatności.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej w tym zakresie oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Ponadto tytułem wyjaśnienia należy wskazać, że interpretacje prawa podatkowego wydawane są w indywidualnej sprawie zainteresowanego, co wynika z art. 14b § 1 Ordynacja podatkowa, a zatem wywierają skutki prawne w stosunku do tego podmiotu, do którego są skierowane. Z uwagi na powyższe niniejsza interpretacja jest wiążąca dla Funduszu, jako występującego z wnioskiem, nie chroni natomiast Inwestora uzyskującego przychód z tytułu omawianych wypłat dokonywanych przez Fundusz.


Interpretacja dotyczy zaistniałego zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52  §  3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54  §  1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj