Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/443-337/13-2/KB
z 18 lipca 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 12.04.2013 r. (data wpływu 22.04.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie stawki podatku na wyrób o kodzie CN 2205 10 10 – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 22.04.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie stawki podatku na wyrób o kodzie CN 2205 10 10.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:


Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest spółką zajmującą się importem i dystrybucją napojów alkoholowych, znanych pod handlową nazwą M.


Spółka zamierza nabywać z Włoch napój alkoholowy – M., produkowany w oparciu o nową formułę (dalej: wyrób). Wyrób charakteryzuje się niższą rzeczywistą objętościową mocą alkoholu w gotowym produkcie niż dostępne obecnie na rynku wermuty M. oraz wyższą jakością wina. Ponadto, do wyrobu nie jest dodawany alkohol etylowy, gdyż w produkcji wykorzystywany jest wyłącznie alkohol pochodzący z procesu fermentacji.


Wyrób, produkowany na bazie wina ze świeżych winogron z dodatkiem substancji aromatyzujących jest definiowany jako aromatyzowany napój winopochodny, zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. b Rozporządzenia nr 1601/91 (Rozporządzenie Rady (EWG) nr 1601/91 z dnia 10 czerwca 1991 r., ustanawiające ogólne zasady definicji, opisu i prezentacji win aromatyzowanych, aromatyzowanych napojów winopochodnych i aromatyzowanych koktajli winopochodnych, Dz. Urz. UE L Nr 149, str. 1, ze zm., dalej: Rozporządzenie nr 1601/91). Wyrób ten został zaklasyfikowany przez producenta do kodu CN 2205 10 10 – wermut i pozostałe wina ze świeżych winogron aromatyzowane roślinami lub substancjami aromatycznymi. Prawidłowość takiej klasyfikacji została potwierdzona dla tego produktu m.in. w Wiążącej Informacji Taryfowej wydanej przez Urząd Celny w Niemczech.


W toku produkcji wyrobu wykorzystywana jest jedna z praktyk enologicznych - kriokoncentracja, polegająca na częściowym usunięciu wody z wina w postaci czystych kryształów lodu. Oddzielenie czystych kryształów lodu uzyskiwane jest poprzez zamrożenie wina. Zastosowanie tej praktyki umożliwia wytrącenie danej ilości wody z wina, co wpływa na uzyskanie wyższego poziomu stężenia alkoholu w produkcie gotowym.


Procesowi kriokoncentracji poddawana jest tylko część wina wykorzystywana do produkcji gotowego wyrobu, która następnie dodawana jest do wina bazowego. Zgodnie z Rozporządzeniem nr 1601/91 wino bazowe stanowi zawsze więcej niż 50 % gotowego wyrobu.


W wyniku zastosowania tego procesu, jeden litr wina stanowiącego podstawę wyrobu gotowego zawiera 60 % standardowego wina bazowego o zawartości alkoholu 12,5 % objętości oraz niewielką ilość koncentratu wina, dlatego też rzeczywista objętościowa moc alkoholu w gotowym produkcie nie przekracza 14,5 % (wynosi około 14,4 %) objętości wyrobu gotowego, a cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji.


W wyrobie gotowym mniej niż 0,5 % objętości stanowi alkohol pochodzący z procesu destylacji, który wykorzystywany jest do rozpuszczania substancji aromatyzujących. Powyższa praktyka jest powszechnie wykorzystywana przez Państwa Członkowskie Unii Europejskiej w produkcji aromatyzowanych napojów winopochodnych (tj. cydr, wina owocowe, sangria itp.) Substancje aromatyzowane zawarte w wyrobie gotowym otrzymuje się w procesie ekstrakcji związków aromatyzowanych z wykorzystaniem alkoholu etylowego z procesu destylacji pochodzenia rolniczego. Alkohol etylowy służy jedynie do rozpuszczania substancji aromatyzujących, co zostało uregulowane w Rozporządzeniu nr 1601/91, a jego objętość nie przekracza 0,5 % objętości gotowego wyrobu. Podkreślenia wymaga fakt, że czysty alkohol etylowy używany w procesie produkcji nie ma na celu zwiększenia rzeczywistego stężenia alkoholu w wyrobie gotowym, gdyż taka praktyka została zakazana w Rozporządzeniu nr 1601/91 w stosunku do aromatyzowanych napojów winopochodnych. Stosowany jest on ze względu na jego szczególne właściwości umożliwiające rozpuszczenie lub rozcieńczanie aromatów i wszelkich innych dopuszczalnych dodatków stosowanych w produkcji aromatyzowanych napojów winopochodnych. Alkohol etylowy jest podstawowym nośnikiem aromatu dopuszczonego do aromatyzacji wyrobów winiarskich.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie:


Czy aromatyzowany napój winopochodny, przedstawiony w powyższym stanie faktycznym będzie kwalifikowany do kategorii wina niemusującego, zgodnie z brzmieniem art. 95 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o podatku akcyzowym, a w związku z tym stawka podatku akcyzowego od tego wyrobu będzie wynosić 158,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyrobu?

Stanowisko Wnioskodawcy:


Zdaniem Wnioskodawcy, wyrób, oparty na nowej formule M. należy klasyfikować do kategorii wina niemusującego, zgodnie z przepisem art. 95 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o podatku akcyzowym, a w konsekwencji stawka podatku akcyzowego na przedmiotowy wyrób wynosi 158,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyrobu.


Zgodnie z powyższym przepisem, by uznać dany napój za wino niemusujące muszą być spełnione następujące warunki:


  • klasyfikacja do właściwego kodu CN 2204 i 2205;
  • rzeczywista objętościowa moc alkoholu przekraczająca 1,2 % objętości, lecz nieprzekraczająca 15 % objętości,
  • cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji.


W opinii Spółki, wyrób spełnia wszystkie powyższe warunki określone dla kategorii wina niemusującego. Zdaniem Spółki klasyfikacja wyrobu do kodu CN 2205 10 10 dokonana przez producenta, a następnie potwierdzona w Wiążącej Informacji Taryfowej wydanej przez Urząd Celny w Niemczech jest prawidłowa, ponieważ wyrób oparty jest na winie ze świeżych winogron aromatyzowanym substancjami aromatycznymi. Potwierdzeniem powyższego stanowiska jest praktyka innych państw członkowskich Unii Europejskiej, m.in. Włochy, Niemcy, Francja czy Rumunia, w których Spółki z Grupy M. stosują wobec wyrobu stawkę akcyzy właściwą dla wina niemusującego.


Rzeczywista objętościowa moc alkoholu wyrobu wynosi 14,5 % (około 14,4 %) objętości gotowego wyrobu. Oznacza to, że wyrób spełnia kolejny warunek niezbędny dla zaklasyfikowania go do kategorii wina niemusującego.


W produkcji wyrobu wykorzystywana jest jedna z praktyk enologicznych - kriokoncentracja, polegająca na odjęciu części wody z wina w postaci czystych kryształów lodu. Dzięki zastosowaniu tej praktyki, wyrób gotowy charakteryzuje się wyższym poziomem stężenia alkoholu. Jednakże podkreślenia wymaga fakt, iż cały alkohol, również ten wykorzystywany w procesie kriokoncentracji pochodzi z fermentacji. Stosowanie metody kriokoncentracji nie wpływa w żadnym stopniu na pochodzenie alkoholu, stanowiące jedną z przesłanek warunkujących zaklasyfikowanie danego napoju do kategorii wina niemusującego. Proces kriokoncentracji stanowi jedynie proste wytrącanie wody z wina i został uznany przez Międzynarodową Organizację Wina za jedną z praktyk enologicznych dla win aromatyzowanych oraz napojów winopochodnych.


Jak już powyżej wskazano, w produkcji wyrobu wykorzystywany jest alkohol pochodzący wyłącznie z procesu fermentacji. Wprawdzie do rozpuszczania substancji aromatyzowanych zawartych w wyrobie gotowym wykorzystywany jest alkohol etylowy pochodzący z procesu destylacji, jednak alkohol etylowy służący do rozpuszczenia aromatów wykorzystywany jest w ściśle określonej dawce nieprzekraczającej 0,5 % objętości wyrobu gotowego.


Wykorzystanie alkoholu etylowego nie ma na celu zwiększenia stężenia alkoholu w wyrobie gotowym. Alkohol etylowy zastosowany do przygotowania substancji aromatyzowanych w wyrobie gotowym nie może bowiem być uznany za jego składnik. Stanowisko to znajduje uzasadnienie w art. 8 ust. 4 Rozporządzenia nr 1601/91. Zgodnie z tym przepisem, alkohol etylowy stosowany w produkcji napojów wskazanych w Rozporządzeniu nr 1601/91 w celu rozpuszczenia lub rozcieńczenia barwników, aromatów lub jakichkolwiek innych dodatków, nie może być uważany za składnik.


Ponadto, w art. 4 ust. 3 Rozporządzenia nr 1601/91 dodatkowo zostały określone warunki, jakie musi spełniać alkohol etylowy używany jako rozcieńczalnik substancji aromatyzowanych. W świetle powyższego przepisu alkohol etylowy używany do rozcieńczania lub rozpuszczenia barwników, aromatów lub wszelkich innych dopuszczalnych dodatków stosowanych w przygotowaniu produktów aromatyzowanych wskazanych w tym rozporządzeniu, musi być pochodzenia rolniczego oraz musi występować w ściśle określonych dawkach niezbędnych do rozcieńczania lub rozpuszczania wyżej wskazanych substancji.


Ponadto, zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. b, tiret 5 Rozporządzenia nr 1601/91 do aromatyzowanych napojów winopochodnych nie dodaje się alkoholu z zastrzeżeniem wyjątku omówionego powyżej.


W związku z tym, iż unijne rozporządzenia obowiązują bezpośrednio i nie wymagają transpozycji do prawa krajowego, zastosowanie alkoholu etylowego, jako rozcieńczalnika substancji aromatyzowanych nie stanowi składnika wyrobu gotowego, gdyż spełnia warunki określone w Rozporządzeniu nr 1601/91.


Powyższa interpretacja unijnych przepisów ustanawiających ogólne zasady prezentacji win aromatyzowanych, aromatyzowanych napojów winopochodnych i aromatyzowanych koktajli winopochodnych została uznana przez Ministerstwo Finansów za wiążącą i mającą zastosowanie w odniesieniu do opodatkowania napojów alkoholowych podatkiem akcyzowym. Potwierdzenie tego stanowiska znajduje odzwierciedlenie w piśmie Departamentu Podatku Akcyzowego Ministerstwa Finansów, nr PA.IV-816/139/2004/1600 z dnia 27 kwietnia 2004 r. Wynika z niego jednoznacznie, iż:


„(...) alkohol etylowy używany do rozcieńczania lub rozpuszczania aromatów stosowanych w przygotowaniu wyrobów winiarskich aromatyzowanych, nie może być uważany jako składnik, pod warunkiem, że jest on pochodzenia rolniczego i stosowany jest w ściśle określonych dawkach niezbędnych do rozcieńczenia lub rozpuszczenia aromatów. Jego dodatek nie spowoduje więc, że wina aromatyzowane i napoje fermentowane aromatyzowane będą zaliczone do produktów pośrednich”.


Wprawdzie powyższe pismo zostało sformułowane w oparciu o przepisy poprzednio obowiązującej ustawy o podatku akcyzowym (Ustawa o podatku akcyzowym z dnia 23 stycznia 2004 r., Dz. U. 2004, nr 29, poz. 257, ze zm.), to jednak należy je uznać za aktualne również na tle obowiązujących przepisów. Zarówno w poprzednim, jak i obowiązującym stanie prawnym jednym z warunków zaklasyfikowania danego napoju do kategorii wina jest bowiem pochodzenie całego alkoholu zawartego w wyrobie gotowym z procesu fermentacji. Jednak jak wynika ze stanowiska MF aromat na bazie alkoholu nie stanowi składnika wyrobu gotowego.


Przedstawione stanowisko zostało również potwierdzone w interpretacji z dnia 17 lutego 2011 r., sygn. IPPP3/443-1151/10-4/KB wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie na rzecz Spółki. Organ podatkowy stwierdził, iż: „alkohol etylowy używany do rozcieńczenia lub rozpuszczenia aromatów stosowanych w przygotowaniu wyrobów winiarskich aromatyzowanych, nie może być traktowany jako ich składnik, pod warunkiem, że jest on pochodzenia rolniczego i stosowany jest w ściśle określonych dawkach niezbędnych do rozcieńczenia lub rozpuszczenia aromatów. (...) pomimo stosowania w procesie produkcji alkoholu innego rodzaju niż pochodzący z procesu fermentacji należy uznać, że cały alkohol zawarty w gotowym wyrobie pochodzi z fermentacji alkoholowej”.


Powyższa interpretacja potwierdza, iż wykorzystanie alkoholu etylowego w procesie aromatyzacji wyrobu nie wywołuje wpływu na jego klasyfikację do kategorii wina niemusującego.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 ze zm.), zwanej dalej ustawą, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy określone w załączniku nr 1 do ustawy.


W załączniku nr 1 do ustawy (Wykaz wyrobów akcyzowych) w poz. 15 mieszczą się „Wermut i pozostałe wina ze świeżych winogron aromatyzowane roślinami lub substancjami aromatycznymi” (kod CN 2205).


W myśl art. 3 ust. 1 ustawy, do celów poboru akcyzy i oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy stosuje się klasyfikację w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN) zgodną z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, z późn. zm.).


Stosownie do art. 92 ustawy, do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie.

Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy winem w rozumieniu ustawy jest:

  1. wino niemusujące - wszelkie wyroby objęte pozycjami CN 2204 i 2205, z wyjątkiem wina musującego określonego w pkt 2:
    1. o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, lecz nieprzekraczającej 15% objętości, pod warunkiem że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji, albo
    2. o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 15% objętości, lecz nieprzekraczającej 18% objętości, pod warunkiem że nie zawierają żadnych dodatków wzbogacających oraz że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji;
  2. wino musujące - wszelkie wyroby oznaczone kodami CN 2204 10, 2204 21 10, 2204 29 10 oraz objęte pozycją 2205, które łącznie spełniają następujące warunki:
    1. znajdują się w butelkach zaopatrzonych w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek, albo cechują się ciśnieniem wynoszącym co najmniej 3 bary, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze,
    2. mają rzeczywistą objętościową moc alkoholu przekraczającą 1,2% objętości, lecz nieprzekraczającą 15% objętości,
    3. cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji.


Stosownie do art. 95 ust. 2 ustawy produkcją wina w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie lub przetwarzanie wina, a także jego rozlew.


W myśl art. 95 ust. 3 i 4 ustawy podstawą opodatkowania wina jest liczba hektolitrów gotowego wyrobu, a stawka akcyzy na wino wynosi 158,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyrobu.


Zgodnie z art. 3 pkt 2 lit. a) ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o wyrobie i rozlewie wyrobów winiarskich, obrocie tymi wyrobami i organizacji rynku wina (Dz. U. Nr 171, poz. 1016 ze zm.) - wyrobami winiarskimi w rozumieniu ustawy są wyroby określone w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 1601/91 z dnia 10 czerwca 1991 r. ustanawiającym ogólne zasady definicji, opisu i prezentacji win aromatyzowanych, aromatyzowanych napojów winopochodnych i aromatyzowanych koktajli winopodobnych (Dz. Urz. WE L 149 z 14.06.1991, str. 1; z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 3, t. 11, str. 286, z późn. zm.), zwanym dalej "rozporządzeniem nr 1601/91".


Stosownie do art. 4 ust. 3 ww. rozporządzenia Nr 1601/91 alkohol etylowy używany do rozcieńczenia lub rozpuszczenia barwników, aromatów lub wszelkich innych dopuszczalnych dodatków stosowanych w przygotowywaniu omawianych produktów aromatyzowanych musi być pochodzenia rolnego i musi być stosowany w ściśle określonych dawkach niezbędnych do rozcieńczenia lub rozpuszczenia barwników, aromatów lub wszelkich innych dopuszczalnych dodatków.


Jak stanowi art. 8 ust. 4 zdanie trzecie ww. rozporządzenia Nr 1601/91 alkohol etylowy używany w przygotowywaniu napojów objętych niniejszym rozporządzeniem w celu rozcieńczenia lub rozpuszczenia barwników, aromatów czy jakichkolwiek innych dodatków, nie może być uważany za składnik.


Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka zajmuje się importem i dystrybucją napojów alkoholowych, znanych pod handlową nazwą M. Spółka zamierza nabywać z Włoch napój alkoholowy – M., produkowany w oparciu o nową formułę. Wyrób charakteryzuje się niższą rzeczywistą objętościową mocą alkoholu w gotowym produkcie niż dostępne obecnie na rynku wermuty M. oraz wyższą jakością wina. Ponadto, do wyrobu nie jest dodawany alkohol etylowy, gdyż w produkcji wykorzystywany jest wyłącznie alkohol pochodzący z procesu fermentacji. Wyrób, produkowany na bazie wina ze świeżych winogron z dodatkiem substancji aromatyzujących jest definiowany jako aromatyzowany napój winopochodny, zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. b Rozporządzenia nr 1601/91. Wyrób ten został zaklasyfikowany przez producenta do kodu CN 2205 10 10. W toku produkcji wyrobu wykorzystywana jest jedna z praktyk enologicznych - kriokoncentracja, polegająca na częściowym usunięciu wody z wina w postaci czystych kryształów lodu. Oddzielenie czystych kryształów lodu uzyskiwane jest poprzez zamrożenie wina. Zastosowanie tej praktyki umożliwia wytrącenie danej ilości wody z wina, co wpływa na uzyskanie wyższego poziomu stężenia alkoholu w produkcie gotowym. Procesowi kriokoncentracji poddawana jest tylko część wina wykorzystywana do produkcji gotowego wyrobu, która następnie dodawana jest do wina bazowego. Zgodnie z Rozporządzeniem nr 1601/91 wino bazowe stanowi zawsze więcej niż 50 % gotowego wyrobu. W wyniku zastosowania tego procesu, jeden litr wina stanowiącego podstawę wyrobu gotowego zawiera 60 % standardowego wina bazowego o zawartości alkoholu 12,5 % objętości oraz niewielką ilość koncentratu wina, dlatego też rzeczywista objętościowa moc alkoholu w gotowym produkcie nie przekracza 14,5 % (wynosi około 14,4 %) objętości wyrobu gotowego, a cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji. W wyrobie gotowym mniej niż 0,5 % objętości stanowi alkohol pochodzący z procesu destylacji, który wykorzystywany jest do rozpuszczania substancji aromatyzujących. Alkohol etylowy służy jedynie do rozpuszczania substancji aromatyzujących, co zostało uregulowane w Rozporządzeniu nr 1601/91, a jego objętość nie przekracza 0,5 % objętości gotowego wyrobu. Czysty alkohol etylowy używany w procesie produkcji nie ma na celu zwiększenia rzeczywistego stężenia alkoholu w wyrobie gotowym, a stosowany jest on ze względu na jego szczególne właściwości umożliwiające rozpuszczenie lub rozcieńczanie aromatów i wszelkich innych dopuszczalnych dodatków stosowanych w produkcji aromatyzowanych napojów winopochodnych. Alkohol etylowy jest podstawowym nośnikiem aromatu dopuszczonego do aromatyzacji wyrobów winiarskich.


Wątpliwości Spółki sprowadzają się do ustalenia czy przedmiotowy wyrób jest winem niemusującym oraz do określenia właściwej stawki.


Mając na uwadze przedstawione wyżej przepisy zauważyć należy, iż aby uznać dany wyrób za wino niemusujące musi on być wyrobem o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, lecz nieprzekraczającej 15% objętości, albo o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 15% objętości, lecz nieprzekraczającej 18% objętości, objętym pozycją CN 2205 oraz cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie musi pochodzić wyłącznie z procesu fermentacji.


A zatem, przedmiotowy wyrób spełnia powyższe wymogi, ponieważ jest on wyrobem o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu w wysokości 14,5%, jest sklasyfikowany do kodu CN 2205 10 10, a cały alkohol etylowy w nim zawarty pochodzi z procesu fermentacji.


W tym miejscu należy zaznaczyć, że alkohol etylowy używany do rozcieńczania lub rozpuszczenia aromatów stosowanych w przygotowaniu wyrobów winiarskich aromatyzowanych, nie może być traktowany jako ich składnik, pod warunkiem, że jest on pochodzenia rolniczego i stosowany jest w ściśle określonych dawkach niezbędnych do rozcieńczenia lub rozpuszczenia aromatów. Zatem pomimo stosowania w procesie produkcji alkoholu innego rodzaju niż pochodzący z procesu fermentacji należy uznać, że cały alkohol zawarty w gotowym wyrobie pochodzi z fermentacji alkoholowej.

Reasumując, wyrób będący przedmiotem wniosku należy uznać za wino niemusujące, o którym mowa w art. 95 ust. 1 pkt 1 lit a) ustawy, opodatkowane akcyzą według stawki 158,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyrobu, zgodnie z art. 95 ust. 4 ustawy.


Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj