Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP3/443A-61/13-5/BJ
z 23 stycznia 2014 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn.zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn.zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 4 listopada 2013r. (data wpływu 8 listopada 2013r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 grudnia 2013 r. (data wpływu 9 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia wyrobów gazowych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 listopada 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia wyrobów gazowych.
W związku z faktem, iż wniosek zawierał braki formalne, tut. Organ wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 5 grudnia 2013 r. poprzez uzupełnienie opisu stanu faktycznego oraz własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca wykorzystuje zakupywany gaz w 100% na cele opałowe do wytworzenia pary wodnej o wysokich parametrach technicznych (temperatura, ciśnienie), w procesie produkcyjnym ciągłej wulkanizacji gumy przy produkcji przewodów i kabli w izolacji i w powłoce gumowej. Wytwarzanie pary wodnej do technologicznego procesu ciągłej wulkanizacji gumy wymaga stałości parametrów technicznych otrzymywanej pary wodnej, nadzorowane przez automatykę kotła sterowanego komputerowo, nieosiągalne w klasycznych kotłach parowych opalanych np. węglem.
Technologia ciągłej wulkanizacji gumy przy produkcji przewodów i kabli została wprowadzona w Fabryce Wnioskodawcy, w latach 2007-2008, w oparciu o dofinansowanie unijnego projektu: „Uruchomienie produkcji przewodów i kabli w izolacji i powłoce gumowej”, realizowanego w ramach sektorowego Programu Operacyjnego - Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004 - 2006 Priorytet 2 Bezpośrednie wsparcie przedsiębiorstw, Działanie 2.2 Wsparcie konkurencyjności produktowej i technologicznej przedsiębiorstw, Poddziałanie 2.2.1 Wsparcie dla przedsiębiorstw dokonujących nowych inwestycji - umowa Nr SPOWKP/ 2.2.1/1/06/232. Projekt ten został zrealizowany w 100%, zapewniając trwałość osiągania zamierzonych efektów, między innymi minimalne koszty bezpośredniej produkcji (energia elektryczna, cieplna, woda), będące jednym z głównych celów ww. Projektu.
Istotnym innowacyjnym elementem wdrożonej technologii było wdrożenie ciągłej wulkanizacji gumy, na etapie nakładania izolacji i powłoki gumowej na żyły przewodów i kabli. W starej technologii produkcji przewodów i kabli gumowych, po nałożeniu izolacji lub powłoki, przewód lub kabel był przetrzymywany w kadzi parowej przez 24 godziny, co skutkowało długim czasem uzyskania gotowego produktu, a tym samym znacznymi kosztami produkcji. Zastosowanie technologii ciągłej wulkanizacji gumy, pozwoliło na uzyskanie gotowego wyrobu już w momencie zejścia go z linii produkcyjnej. Efektem zastosowania tej nowej technologii, było podwyższenie efektywności energetycznej procesu produkcyjnego przewodów i kabli gumowych.
Od 1 listopada 2013 r., na mocy ustawy z 27 września 2013 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym (Dz. U. poz. 1231), wprowadzonych zostało szereg zwolnień od akcyzy. Polska musi implementować postanowienia Dyrektywy Energetycznej w zakresie opodatkowania akcyzą gazu ziemnego, dlatego też przedsiębiorstwa, których dotyczy nowe prawo powinny ustalić, jaka będzie ich sytuacja akcyzowa. Wnioskodawca, w związku z koniecznością podpisania aneksu do umowy z dostawcą, z którym ma zawartą umowę na dostawy gazu, złożyła deklarację nabywcy, określając swoją pozycję, iż sprzedaż gazu na potrzeby Fabryki następuje w 100% do celów zwolnionych od podatku akcyzowego, zgodnie z art. 31b ust.1 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym, tj. do celów opałowych przez zakład energochłonny, wykorzystujący wyroby gazowe, w którym wprowadzony został w życie system prowadzący do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej.
W uzupełnieniu wniosku wskazano, że:
- Wnioskodawca nabywany gaz wykorzystuje w 100% do celów opałowych. Zgodnie z Nomenklaturą Scaloną, nabywany gaz należy do kodu CN 2711 21 00, co potwierdza pismo informacyjne otrzymane od dostawcy.
- Wnioskodawca przedmiotowy gaz nabywa od dostawcy krajowego.
- Wnioskodawca nie posiada statusu pośredniczącego podmiotu gazowego w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 23d ustawy.
- Zgodnie z art. 31b ust. 10 ustawy, udział zakupu wyrobów gazowych w wartości produkcji sprzedanej w roku 2012 dotyczący całości przedsiębiorstwa wynosi mniej niż 5%.
- Wnioskodawca nie jest objęty systemami, o których mowa w wezwaniu.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:
- Czy Wnioskodawca, wykorzystując nabywane wyroby gazowe w 100% przeznaczone na cele opałowe do wytworzenia pary wodnej o wysokich parametrach technicznych (temperatura, ciśnienie), w procesie produkcyjnym ciągłej wulkanizacji gumy przy produkcji przewodów i kabli w izolacji i w powłoce gumowej, będzie od 01 listopada 2013 r. uprawniona do zastosowania zwolnienia od akcyzy, zgodnie z art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626, z późn. zmianami w brzmieniu obowiązującym na dzień 01.11.2013) tj. do celów opałowych przez zakład energochłonny wykorzystujący wyroby gazowe, w którym wprowadzony został w życie system prowadzący do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej?
- Czy zgodnie z art. 31b ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626, z późn. zmianami, w brzmieniu obowiązującym na dzień 01.11.2013), w przypadku sprzedaży wyrobów gazowych w ramach zwolnień, o których mowa w art. 31b ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, konieczny jest zapis w umowie lub aneksie do umowy zawartej między sprzedawcą a Wnioskodawcą, mówiący o tym, że:
- wyroby gazowe będą zużywanego w 100% na cele opałowe do wytwarzania pary wodnej o wysokich parametrach technicznych, w procesie produkcyjnym ciągłej wulkanizacji gumy przy produkcji przewodów i kabli w izolacji i w powłoce gumowej podwyższając efektywność energetyczną procesu produkcyjnego,
- czy też, wystarczający będzie zapis - zgodnie z art. 31b ust.1 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym, tj. do celów opałowych przez zakład energochłonny wykorzystujący wyroby gazowe, w którym wprowadzony został w życie system prowadzący do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej?
Zdaniem Wnioskodawcy – ostatecznie sprecyzowanym w uzupełnieniu wniosku:
- Spółka, zgodnie z art. 31b ust. 10 ustawy, nie jest w chwili obecnej zakładem energochłonnym wykorzystującym wyroby gazowe, ponieważ udział zakupu wyrobów gazowych w wartości produkcji sprzedanej za rok 2012 wynosi mniej niż 5%. Wnioskodawca wykorzystuje zakupywany gaz w 100% na cele opałowe do wytworzenia pary wodnej, użytej w procesie technologicznym ciągłej wulkanizacji gumy przy produkcji przewodów i kabli w izolacji i powłoce gumowej. Uruchomienie produkcji przewodów i kabli w izolacji i powłoce gumowej, w oparciu o dofinansowanie unijne, w swoim zamierzeniu zostało oparte o nową technologię, mającą na celu osiągnięcie dużych oszczędności energetycznych (energia elektryczna, cieplna, woda). Gdyby produkcja tych wyrobów zrealizowana była w starej technologii, Wnioskodawca przekroczyłby ten wskaźnik, stając się podmiotem energochłonnym wykorzystującym wyroby gazowe, w którym udział zakupów wyrobów gazowych w wartości produkcji sprzedanej wynosiłby więcej niż 5 % (niestety jest to zdarzenie hipotetyczne, którego Wnioskodawca nie jest w stanie przedstawić w postaci wskaźnika). Uzyskany zatem udział zakupu wyrobów gazowych w wartości produkcji sprzedanej w roku 2012 dotyczący całości przedsiębiorstwa w wysokości mniejszej niż 5% nie daje Wnioskodawcy prawa do zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31b ust. l pkt 5.
- W związku z faktem, iż Wnioskodawca nie może korzystać ze zwolnienia od akcyzy w przypadku zakupu wyrobów gazowych zgodnie z art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2011 r. Nr 108; poz. 626, z późn. zmianami, w brzmieniu obowiązującym na dzień 01.11.2013), nie musi więc określać tego w umowie lub aneksie do umowy, zawartej między sprzedawcą a Wnioskodawcą.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.
Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, zwaną dalej „ustawą” (Dz. U. z 2011 r., nr 108, poz. 626 z późn. zm.), ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.
W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, użyte w ustawie określenie „wyroby akcyzowe” oznacza - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.
Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy, określenie „wyroby gazowe” oznacza - wyroby energetyczne o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00, 2711 29 00 i pozostałe paliwa opałowe, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b, z wyłączeniem wyrobów energetycznych o kodzie CN 2901 10 00.
Zakres opodatkowania akcyzą wyrobów energetycznych, w tym również wyrobów gazowych, został określony w rozdziale 1 działu IV ustawy.
Stosownie do art. 86 ust.1 ustawy, do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby:
- objęte pozycjami CN od 1507 do 1518 00, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
- objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715;
- objęte pozycjami CN 2901 i 2902;
- oznaczone kodem CN 2905 11 00, niebędące pochodzenia syntetycznego, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
- objęte pozycją CN 3403;
- objęte pozycją CN 3811;
- objęte pozycją CN 3817;
- oznaczone kodami CN 3824 90 91 i 3824 90 97, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
- pozostałe wyroby, z wyłączeniem substancji stosowanych do znakowania i barwienia, o którym mowa w art. 90 ust. 1, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych - bez względu na kod CN;
- pozostałe wyroby będące węglowodorami, z wyłączeniem torfu, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa opałowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych - bez względu na kod CN.
Zgodnie z art. 86 ust. 3 ustawy, paliwami opałowymi w rozumieniu ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do celów opałowych, z wyłączeniem wyrobów, o których mowa w ust. 2, a zatem z wyłączeniem paliw silnikowych.
W ww. załączniku nr 1, stanowiącym Wykaz wyrobów akcyzowych, umieszczono:
- pod pozycją 22, z kodem CN 2705 00 00 - gaz węglowy, gaz wodny, gaz generatorowy i podobne gazy, inne niż gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe;
- pod pozycją 28, z kodem CN 2711 - gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe;
- pod pozycją 34, z kodem CN 2901 - węglowodory alifatyczne;
- pod pozycją 35, z kodem CN 2902 - węglowodory cykliczne.
W myśl art. 9c ust. 1 ustawy, w przypadku wyrobów gazowych przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:
- nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
- sprzedaż wyrobów gazowych finalnemu nabywcy gazowemu;
- import wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
- użycie wyrobów gazowych przez pośredniczący podmiot gazowy;
- użycie wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego:
- uzyskanych w sposób inny niż w drodze nabycia,
- jeżeli nie można ustalić podmiotu, który dokonał sprzedaży tych wyrobów finalnemu nabywcy gazowemu, a w wyniku kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego albo postępowania podatkowego nie ustalono, że akcyza została zapłacona w należnej wysokości,
- nabytych w ramach zwolnienia, o którym mowa w art. 31b ust. 1-4, do innych celów niż zwolnione na podstawie tych przepisów, przy czym za takie użycie uważa się również naruszenie warunku, o którym mowa w art. 31b ust. 5-7 lub 9, a także sprzedaż, eksport lub dostawę wewnątrzwspólnotową wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego zamiast użycia ich do celów, o których mowa w art. 31b ust. 1-4.
Zgodnie z art. 9c ust. 2 ustawy, za sprzedaż finalnemu nabywcy gazowemu wyrobów gazowych uznaje się czynności, o których mowa w art. 9a ust. 2 pkt 1-8, a zatem:
- sprzedaż, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny;
- zamianę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny;
- wydanie w zamian za wierzytelności;
- wydanie w miejsce świadczenia pieniężnego;
- darowiznę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny;
- wydanie w zamian za dokonanie określonej czynności;
- przekazanie lub wykorzystanie na potrzeby reprezentacji albo reklamy;
- przekazanie przez podatnika na potrzeby osobiste podatnika, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, a także zatrudnionych przez niego pracowników oraz byłych pracowników.
Stosownie do art. 9c ust. 3 ustawy, jeżeli w stosunku do wyrobów gazowych powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o której mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została określona lub zadeklarowana w należnej wysokości.
W przypadku sprzedaży wyrobów gazowych, zgodnie z art. 9c ust. 4 i 5 ustawy, sprzedawca jest obowiązany ustalić, czy sprzedaje te wyroby pośredniczącemu podmiotowi gazowemu czy finalnemu nabywcy gazowemu oraz może zażądać od nabywcy przedstawienia potwierdzenia przyjęcia powiadomienia o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot gazowy, a w razie odmowy jego przedstawienia przez nabywcę - może odmówić sprzedaży wyrobów gazowych po cenie nieuwzględniającej akcyzy.
Stosownie do art. 88 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania wyrobów energetycznych jest ich ilość, wyrażona, w zależności od rodzaju wyrobów, w litrach gotowego wyrobu w temperaturze 15°C lub w kilogramach gotowego wyrobu, albo wartość opałowa, wyrażona w gigadżulach (GJ).
Stawki akcyzy na wyroby energetyczne, w tym na wyroby gazowe zostały określone w art. 89 ust. 1 i 2 ustawy i wynoszą:
- dla gazu ziemnego (mokrego) i pozostałych węglowodorów gazowych objętych pozycją CN 2711, przeznaczonych do celów opałowych - 1,28 zł/1 gigadżul (GJ) (art. 89 ust. 1 pkt 13 ustawy);
- dla pozostałych paliw silnikowych - 1.822,00 zł/1000 litrów (art. 89 ust. 1 pkt 14 ustawy);
- dla pozostałych paliw opałowych:
- w przypadku gdy ich gęstość w temperaturze 15°C jest:
- niższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny - 232,00 zł/1000 litrów,
- równa lub wyższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny - 64,00 zł/1000 kilogramów,
- w przypadku gdy ich gęstość w temperaturze 15°C jest:
Zasadą jest opodatkowanie obrotu wyrobami gazowymi, tym niemniej ustawodawca przewidział również określone wyłączenia od zasady opodatkowania obrotu tymi wyrobami.
Zgodnie z art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy, zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe przeznaczone do celów opałowych przez zakład energochłonny wykorzystujący wyroby gazowe, w którym wprowadzony został w życie system prowadzący do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej.
Zatem podmiot ubiegający się o prawo do skorzystania ze zwolnienia przewidzianego w art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy, powinien spełniać kumulatywnie obie przesłanki wynikające z ww. przepisu, to jest:
- winien to być podmiot, który jest zakładem energochłonnym w rozumieniu definicji ustawowej zawartej w art. 31b ust. 10 ustawy oraz
- w tym zakładzie energochłonnym powinien być wprowadzony w życie co najmniej jeden z następujących systemów:
- system prowadzący do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub
- do podwyższenia efektywności energetycznej.
Stosownie do art. 31b ust. 5 ustawy, w przypadku sprzedaży wyrobów gazowych w ramach zwolnień, o których mowa w ust. 1, ust. 2 pkt 2-8, ust. 3 pkt 2 i 3 oraz ust. 4, podmiotom, które użyją tych wyrobów do celów określonych w tych przepisach, warunkiem zwolnienia jest określenie w umowie zawartej między sprzedawcą a nabywcą, że wyroby te będą użyte do tych celów.
W myśl art. 31b ust. 10 ustawy, przez zakład energochłonny wykorzystujący wyroby gazowe rozumie się podmiot, u którego udział zakupu wyrobów gazowych w wartości produkcji sprzedanej wynosi nie mniej niż 5% w roku poprzedzającym rok, w odniesieniu do którego jest ustalany procentowy udział. Zakład energochłonny wykorzystujący wyroby gazowe nie może być mniejszy niż zorganizowana część przedsiębiorstwa rozumiana jako organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.
Z opisu sprawy przedstawionego we wniosku wynika, że Wnioskodawca wykorzystuje kupowany gaz w całości na cele opałowe do wytworzenia pary wodnej w procesie produkcyjnym ciągłej wulkanizacji gumy przy produkcji przewodów i kabli w izolacji oraz w powłoce gumowej. Zgodnie z Nomenklaturą Scaloną, nabywany gaz należy do kodu CN 2711 21 00 i jest nabywany przez Wnioskodawcę od dostawcy krajowego. Wnioskodawca nie posiada statusu pośredniczącego podmiotu gazowego w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 23d ustawy.
Zgodnie z art. 31b ust. 10 ustawy, udział zakupu wyrobów gazowych w wartości produkcji sprzedanej w roku 2012 dotyczący całości przedsiębiorstwa wynosi mniej niż 5%. Wnioskodawca nie jest objęty żadnym z poniższych systemów:
- Europejskim Systemem Handlu Emisjami zgodnie z ustawą z dnia 28 kwietnia 2011r. o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych (Dz. U. nr 122, poz. 695);
- systemem EMAS (System Ekozarządzania i Audytu), o którym mowa w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o krajowym systemie ekozarządzania i audytu (EMAS) - (Dz. U. Nr 178, poz. 1060);
- systemem utworzonym przez Międzynarodową Organizację do spraw Standaryzacji ISO, zgodnym z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 z późn.zm.).
Mając na uwadze powyższe przepisy prawa oraz okoliczności sprawy przedstawione we wniosku, należy stwierdzić, że Spółka nie jest zakładem energochłonnym w rozumieniu art. 31b ust. 10 ustawy i nie może korzystać ze zwolnienia od akcyzy, o którym mowa w art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy, a zatem nie musi wypełniać warunku zwolnienia w postaci odpowiedniego zapisu w umowie ze sprzedawcą wyrobów gazowych, o którym mowa w art. 31b ust. 5 ustawy.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Inne kwestie przedstawione w opisanym zaistniałym stanie faktycznym, które nie zostały objęte pytaniem oraz własnym stanowiskiem w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego – nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.
Należy podkreślić, iż w postępowaniu w przedmiocie wydania interpretacji, Organ dokonał oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego, natomiast nie dokonuje jakichkolwiek własnych ustaleń faktycznych związanych z postępowaniem podatkowym, o którym mowa w Dziale IV Ordynacji podatkowej. Bowiem wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej wyznacza granice rozpoznawania danej sprawy i jest rozpatrywany zgodnie z Rozdziałem 1a Działu II Ordynacji podatkowej, który nie przewiduje w tym trybie prowadzenia postępowania podatkowego zmierzającego do ustalenia stanu faktycznego.
Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie sprawy. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego zdarzenia przyszłego, jak również w przypadku ustalenia w toku prowadzonego postępowania podatkowego odmiennego stanu sprawy niż przedstawiony we wniosku, udzielona interpretacja traci swą aktualność.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.