Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP1/443-678/13-4/MG
z 6 grudnia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku (data wpływu 5 września 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 27 listopada 2013 r. (data wpływu 29 listopada 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla odpłatnej usługi udostępniania obiektów sportowych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • stawki podatku dla odpłatnej usługi udostępniania obiektów sportowych;
  • stawki podatku dla odpłatnej usługi nauki gry w tenisa przez instruktora;
  • zwolnienia z podatku odpłatnych zajęć tanecznych prowadzonych przez instruktora;
  • braku obowiązku podatkowego dla czynności nieodpłatnych.

Pismem z dnia 27 listopada 2013 r. (data wpływu 29 listopada 2013 r.) uzupełniono wniosek o doprecyzowanie opisu zaistniałego stanu faktycznego oraz wskazanie przedmiotu wniosku.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Centrum jest samorządową instytucją kultury posiadającą osobowość prawną. Jest wpisana do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez organizatora, którym jest Gmina. Centrum realizuje swoje zadania na bazie biblioteki publicznej, domu kultury oraz świetlic wiejskich, gminnych obiektów zabytkowych oraz gminnych obiektów sportowo – rekreacyjnych w tym hali widowiskowo – sportowej. Hala widowiskowo – sportowa wraz z zewnętrznymi boiskami jest administrowana przez Centrum na mocy umowy użyczenia zawartej z Gminą.

Centrum realizuje zadania własne gminy w zakresie upowszechniania kultury, w tym prowadzenia biblioteki publicznej. Prowadzi także działalność obejmującą realizacje zadań w zakresie kultury fizycznej i sportu, promocji, turystyki i rekreacji.

Do zadań Centrum należy:

  • edukacja kulturalna i wychowanie poprzez sztukę, kultywowanie tradycji i folkloru;
  • tworzenie warunków dla rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego (koła, kluby, zespoły);
  • organizowanie koncertów, przeglądów, festiwali, wystaw, odczytów, imprez artystycznych i rozrywkowych;
  • zapewnienie dostępu do zasobów dorobku nauki i kultury polskiej oraz światowej w bibliotece publicznej;
  • gromadzenie, opracowywanie, przechowywanie i ochrona materiałów bibliotecznych oraz obsługa użytkowników tj. udostępnianie zbiorów oraz prowadzenie działalności informacyjnej;
  • organizowanie czasu wolnego dzieci, młodzieży i dorosłych;
  • upowszechnianie sportu i rekreacji, w tym organizowanie imprez sportowych i rekreacyjnych (umożliwiających podnoszenie sprawności fizycznej, rozwijanie i kształtowanie nawyków czynnego wypoczynku oraz prowadzenie zajęć sprzyjających rozwojowi fizycznemu uczestników);
  • upowszechnianie i promowanie dorobku gminy poza jej terenem, w tym prowadzenie działalności wydawniczej i promocyjnej;
  • realizacja wymiany kulturalnej, sportowej, w tym współpraca z gminami zagranicznymi;
  • zapewnienie właściwej eksploatacji i konserwacji administrowanych obiektów.

Centrum przy wykonywaniu zadań będących przedmiotem działania współpracuje m.in. z organami jednostek pomocniczych, organizacjami społecznymi, placówkami oświatowymi, bibliotekami, stowarzyszeniami, fundacjami, klubami sportowymi, organizacjami pozarządowymi i podmiotami pożytku publicznego.

Centrum gospodaruje samodzielnie przekazywanym we właściwym trybie i zgodnie z przepisami odrębnymi nieruchomościami, majątkiem komunalnym i majątkiem własnym.

Na źródła finansowania działalności Centrum składają się:

  • dotacje budżetowe;
  • dobrowolne wpłaty, darowizny, spadki i zapisy osób fizycznych i prawnych oraz środki przekazywane przez fundację;
  • dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz innych środków europejskich i pozabudżetowych;
  • wpływy w ramach realizacji wymienionych wyżej zadań, w tym zadań o charakterze komercyjnym (przychody z najmu i dzierżawy składników majątkowych, przychody z prowadzenia warsztatów, szkoleń, kursów, prowadzenia pracowni specjalistycznych, zajęć sportowych, przychody z organizacji wydarzeń kulturalnych i artystycznych, imprez rozrywkowych, sportowo – rekreacyjnych i turystycznych, przychody ze świadczenia usług gastronomicznych, przychody z prowadzenia działalności handlowej polegającej na sprzedaży np. wyrobów artystycznych, dekoracyjnych, spożywczych, fonograficznych, pamiątkowych, sprzedaży wydawnictw i produktów własnych, przychody z działalności promocyjnej, wydawniczej, reklamowej, poligraficznej, plastycznej, fotograficznej);
  • dozwolone prawem wpływy pochodzące z innych źródeł.

W ramach działalności Centrum świadczy usługi opodatkowane, czynności zwolnione z VAT oraz nieodpłatne czynności niepodlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Czynności opodatkowane podatkiem od towarów i usług to m. in.:

  1. udostępnianie obiektów sportowych (boisk, kortów tenisowych, hali sportowej) na zasadzie wykupienia biletu wstępu osobom fizycznym, podmiotom gospodarczym – stawka VAT 23%;
  2. prowadzenie nauki gry w tenisa w formie pozaszkolnych zajęć dla dzieci przez instruktora zatrudnionego na podstawie umowy o pracę posiadającego wykształcenie pedagogiczne – stawka VAT 23%;
  3. udostępnianie urządzeń siłowni, sauny suchej, prowadzenie zajęć fitness – stawka VAT 23%.

Czynności zwolnione z VAT to:

  1. prowadzenie zajęć tanecznych dla dzieci przez instruktora zatrudnionego na umowę o pracę/umowę zlecenie; przychody z tej działalności są przeznaczone na pokrycie kosztów wynagrodzenia instruktora oraz kosztów związanych z uczestniczeniem dzieci w przeglądach tanecznych – zwolnienie z VAT.

Czynności niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT:

  1. nieodpłatne korzystanie z hali sportowej oraz zewnętrznych boisk na prowadzenie zajęć sportowych przez jednostki organizacyjne Gminy (szkoły) na prowadzenie lekcji wychowania fizycznego;
  2. nieodpłatne korzystanie z obiektów sportowych przez kluby sportowe działające na terenie Gminy na prowadzenie treningów;
  3. nieodpłatne korzystanie z hali sportowej przez stowarzyszenia i organizacje na prowadzenie zajęć sportowych i rekreacyjnych;
  4. nieodpłatne użyczenie dwóch pomieszczeń (pokoju biurowego i sali konferencyjnej) pod działalność Ochotniczych Hufców Pracy na mocy trójstronnego porozumienia pomiędzy OHP, Gminą i Centrum. Celem działalności jest przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu poprzez aktywizację zawodową osób z terenu Gminy. Odpłatność ze strony OHP obejmuje jedynie częściową partycypację w kosztach mediów w ustalonej z góry kwocie w wysokości 320 zł brutto.

Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zgłoszenie zostało potwierdzone na formularzu VAT-5.

Użyczającym pomieszczeń dla OHP jest Centrum. Użyczenie następuje na mocy porozumienia o współpracy na rzecz poprawy startu zawodowego młodzieży w Gminie i Mieście, zawartego pomiędzy Centrum, Gminą a Komendą OHP. W celu realizacji wspólnych działań strony zadeklarowały utworzenie Ośrodka Szkolenia Zawodowego na terenie Gminy. Na funkcjonowanie ośrodka użyczono lokal administrowany przez Centrum.

Centrum wystawia co miesiąc fakturę dla OHP tytułem opłaty za media. Środki pieniężne z tytułu faktury wpływają na konto Centrum.

Wnioskodawca jako instytucja kultury świadczy usługi kulturalne. Jednostka powstała z przekształcenia Ośrodka Kultury i kontynuuje prowadzoną przez OK działalność kulturalną.

Centrum jest samorządową instytucją kultury posiadającą osobowość prawną. Jest wpisana do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez organizatora, którym jest Gmina. Centrum działa m. in. na podstawie ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

Klasyfikacja statystyczna dla czynności będących przedmiotem wniosku:

  • udostępnianie za odpłatnością osobom fizycznym, jednostkom gospodarczym, klubom sportowym obiektów sportowych (boisk, kortów tenisowych, hali sportowej) w celu uprawiania zajęć sportowych – PKWiU 2008: 93.11.10.0;
  • udostępnianie urządzeń siłowni, sauny suchej, prowadzenie zajęć fitness – PKWiU 2008: 93.13.10.0;
  • prowadzenie nauki gry w tenisa w formie pozaszkolnych zajęć przez instruktora zatrudnionego na podstawie umowy o pracę posiadającego wykształcenie pedagogiczne – PKWiU 2008: 85.51.10.0;
  • prowadzenie odpłatnych zajęć tanecznych dla dzieci przez instruktora zatrudnionego na podstawie umowy zlecenie – PKWiU 2008: 90.04.10.00.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w stosunku do udostępniania za odpłatnością obiektów sportowych (kortów tenisowych, boisk, hali sportowej) osobom fizycznym, jednostkom gospodarczym, klubom sportowym można zastosować obniżoną stawkę VAT w wysokości 8%...

Zdaniem Wnioskodawcy, udostępnianie za odpłatnością osobom fizycznym, jednostkom gospodarczym, klubom sportowym obiektów sportowych, w tym kortów tenisowych, hali sportowej będzie podlegało opodatkowaniu stawką VAT, w wysokości 8% z uwagi na fakt, iż tego typu działalność jest sklasyfikowana pod numerem PKWiU 2008: 93.11.10.0, dla której obowiązuje obniżona stawka podatku VAT w wysokości 8% – art. 41 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, pozycja 179 załącznika nr 3.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Świadczeniem usług, w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy, jest natomiast każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

W myśl art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Zauważyć należy, iż przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz wydane na jej podstawie rozporządzenia odwołują się do grupowań PKWiU przy ustalaniu preferencyjnych stawek podatkowych i zwolnień przedmiotowych. Prawidłowa pod względem klasyfikacji statystycznych identyfikacja towarów i usług stanowi warunek niezbędny do określenia wysokości opodatkowania podatkiem VAT w stosunku do towarów i usług dla których przepisy VAT powołują stosowną klasyfikację statystyczną.

Przy wyznaczaniu zakresu stosowania stawek obniżonych, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r., wykorzystywana jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.).

I tak w dziale 93 ww. klasyfikacji obejmującym „usługi związane ze sportem, rozrywką i rekreacją” mieszczącym się w Sekcji R wymienione zostały: 93.1 „usługi związane ze sportem” oraz 93.2 „usługi związane z rozrywką i rekreacją”.

W wyjaśnieniach do PKWiU (www.stat.gov.pl) wskazano, iż grupowanie 93.11.10.0 obejmuje:

  • usługi związane z działalnością obiektów sportowych na otwartym powietrzu lub halowych obiektów sportowych, takich jak: stadiony i areny sportowe, lodowiska, baseny, boiska sportowe, pola golfowe, tory do gry w kręgle, korty tenisowe itp.;
  • usługi związane z działalnością torów wyścigowych dla samochodów, psów i koni,
  • usługi związane z organizowaniem i przeprowadzaniem imprez sportowych dla sportowców zawodowych lub amatorów z wykorzystaniem własnych, otwartych lub zamkniętych obiektów sportowych.

Jednocześnie należy wskazać, iż to podatnik jest zobowiązany do prawidłowego określenia przedmiotu opodatkowania, co wiąże się z prawidłowym zdefiniowaniem i zaklasyfikowaniem wykonywanych czynności.

Stosownie bowiem do pkt 1 komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji, zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby, usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Wynika to z faktu, że właśnie m.in. producent, bądź usługodawca posiada wszystkie informacje niezbędne do właściwego zaliczenia produktu, czy usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU, tj. informacje dotyczące rodzaju użytego surowca, technologii wytwarzania lub przeznaczenia wyrobu, bądź zakresu świadczonych usług.

Podstawowa stawka podatku od towarów i usług dla dostawy towarów i świadczenia usług, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2–12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie do art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Jednakże na mocy art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W załączniku nr 3 do ustawy zawierającym wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, zawarto m.in.:

  • w poz. 179 – symbol PKWiU 93.11.10.0 „usługi związane z działalnością obiektów sportowych”;
  • w poz. 186 – bez względu na symbol PKWiU „pozostałe usługi związane z rekreacją – wyłącznie w zakresie wstępu”.

Zawarte w ww. załączniku objaśnienie 1) wskazuje, iż wykaz nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i usług zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy załącznik.

Wskazać zatem należy, iż ustawodawca przewidział obniżoną stawkę podatku VAT – 8% dla usług sklasyfikowanych w grupowaniu PKWiU – 93.11.10.0 „usługi związane z działalnością obiektów sportowych”, które umieścił w poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy.

Poprzez obiekt sportowy, rozumie się samodzielny zwarty zespół urządzeń terenowych oraz budynków przeznaczonych do celów sportowych. Grupowanie to obejmuje usługi związane z działalnością obiektów sportowych na otwartym powietrzu lub halowych obiektów sportowych, takich jak stadiony i areny sportowe, lodowiska, baseny, boiska sportowe, pola golfowe, tory do gry w kręgle, korty tenisowe itp. Zatem obniżoną stawką podatku VAT będą objęte usługi związane z udostępnianiem obiektu sportowego w celu korzystania zgodnie z charakterem obiektu, niezależnie od tego czy celem wstępu będzie rekreacja, czy uprawianie sportu.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca jako instytucja kultury świadczy usługi kulturalne. Centrum jest samorządową instytucją kultury posiadającą osobowość prawną. Jest wpisana do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez organizatora, którym jest Gmina. Centrum działa m. in. na podstawie ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Centrum realizuje swoje zadania na bazie biblioteki publicznej, domu kultury oraz świetlic wiejskich, gminnych obiektów zabytkowych oraz gminnych obiektów sportowo – rekreacyjnych w tym hali widowiskowo – sportowej. Hala widowiskowo – sportowa wraz z zewnętrznymi boiskami jest administrowana przez Centrum na mocy umowy użyczenia zawartej z Gminą. Wnioskodawca realizuje zadania własne gminy w zakresie upowszechniania kultury, w tym prowadzenia biblioteki publicznej. Prowadzi także działalność obejmującą realizacje zadań w zakresie kultury fizycznej i sportu, promocji, turystyki i rekreacji.

W ramach działalności Centrum świadczy usługi:

  1. czynności opodatkowane podatkiem od towarów i usług (m. in. udostępnianie obiektów sportowych (boisk, kortów tenisowych, hali sportowej) na zasadzie wykupienia biletu wstępu osobom fizycznym, podmiotom gospodarczym, prowadzenie nauki gry w tenisa w formie pozaszkolnych zajęć dla dzieci przez instruktora zatrudnionego na podstawie umowy o pracę posiadającego wykształcenie pedagogiczne, udostępnianie urządzeń siłowni, sauny suchej, prowadzenie zajęć fitness);
  2. czynności zwolnione z VAT (prowadzenie zajęć tanecznych dla dzieci przez instruktora zatrudnionego na umowę o pracę/umowę zlecenie; przychody z tej działalności są przeznaczone na pokrycie kosztów wynagrodzenia instruktora oraz kosztów związanych z uczestniczeniem dzieci w przeglądach tanecznych);
  3. czynności niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT (nieodpłatne korzystanie z hali sportowej oraz zewnętrznych boisk na prowadzenie zajęć sportowych przez jednostki organizacyjne Gminy (szkoły) na prowadzenie lekcji wychowania fizycznego; nieodpłatne korzystanie z obiektów sportowych przez kluby sportowe działające na terenie Gminy na prowadzenie treningów; nieodpłatne korzystanie z hali sportowej przez stowarzyszenia i organizacje na prowadzenie zajęć sportowych i rekreacyjnych; nieodpłatne użyczenie dwóch pomieszczeń (pokoju biurowego i sali konferencyjnej) pod działalność Ochotniczych Hufców Pracy. Odpłatność ze strony OHP obejmuje jedynie częściową partycypację w kosztach mediów w ustalonej z góry kwocie w wysokości 320 zł brutto).

Klasyfikacja statystyczna dla czynności będących przedmiotem wniosku:

  • udostępnianie za odpłatnością osobom fizycznym, jednostkom gospodarczym, klubom sportowym obiektów sportowych (boisk, kortów tenisowych, hali sportowej) w celu uprawiania zajęć sportowych – PKWiU 2008: 93.11.10.0;
  • udostępnianie urządzeń siłowni, sauny suchej, prowadzenie zajęć fitness – PKWiU 2008: 93.13.10.0;
  • prowadzenie nauki gry w tenisa w formie pozaszkolnych zajęć przez instruktora zatrudnionego na podstawie umowy o pracę posiadającego wykształcenie pedagogiczne – PKWiU 2008: 85.51.10.0;
  • prowadzenie odpłatnych zajęć tanecznych dla dzieci przez instruktora zatrudnionego na podstawie umowy zlecenie – PKWiU 2008: 90.04.10.00.

Biorąc pod uwagę powołane przepisy oraz przedstawione okoliczności sprawy, należy stwierdzić, że świadczone przez Wnioskodawcę usługi udostępniania za odpłatnością obiektów sportowych, sklasyfikowane zgodnie z PKWiU w grupowaniu 93.11.10.0, korzystają z preferencyjnej stawki podatku w wysokości 8% na podstawie art. 41 ust. 2 w związku z art. 146a pkt 2 oraz poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy.

Reasumując, do usługi udostępniania za odpłatnością obiektów sportowych (kortów tenisowych, boisk, hali sportowej), sklasyfikowanej zgodnie z PKWiU w grupowaniu 93.11.10.0, można stosować obniżoną stawkę podatku VAT 8% na podstawie art. 41 ust. 2 w związku z art. 146a pkt 2 oraz poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Należy wskazać, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie zaistniałego stanu faktycznego i własnym stanowisku w sprawie oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku – nie mogą być zgodnie z art. 14 b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone. Zgodnie z art. 14b § 1 Minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).

Tut. Organ zwraca uwagę, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Należy zatem zaznaczyć, iż niniejszą interpretację Organ wydał w oparciu o przedstawiony przez Wnioskodawcę symbol grupowania PKWiU 93.11.10.0. Powyższe zostało przyjęte jako element przedstawionego przez Wnioskodawcę opisu zaistniałego stanu faktycznego i nie było przedmiotem oceny. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zaistniałego stanu faktycznego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej stanu faktycznego w zakresie stawki podatku dla odpłatnej usługi udostępniania obiektów sportowych. Natomiast wniosek w pozostałym zakresie został załatwiony odrębnymi rozstrzygnięciami.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj