Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPB2/415-605c/13/IB
z 5 września 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 maja 2013 r. (data wpływu 12 czerwca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania przychodów ze sprzedaży mieszkania, które Wnioskodawca zamierza nabyć w Polsce - jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 12 czerwca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie m.in. zwolnienia z opodatkowania przychodów ze sprzedaży mieszkania, które Wnioskodawca zamierza nabyć w Polsce.

Wezwaniem z dnia 9 sierpnia 2013 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy zwrócił się o wyczerpujące przedstawienie zdarzenia przyszłego.

Pismem z dnia 22 sierpnia 2013 r. (data wpływu 26 sierpnia 2013 r.) uzupełniono wniosek w ww. zakresie.



W przedmiotowym wniosku oraz w jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca jest obywatelem Rosji, jednakże zamieszkuje w Polsce oraz w Rosji. Jest Rezydentem Długoterminowym WE od 2006 r., wcześniej mieszkał na kartach czasowego pobytu i nie był Rezydentem WE. Jest jednocześnie właścicielem:


  • 2 mieszkań położonych w Rosji nabytych w 2008 r., z czego w jednym z nich ma zameldowanie od 2009 r.;
  • mieszkania położonego w G. (Polska), nabytego w 2005 r., w którym jest zameldowany. Miejscem stałego pobytu Wnioskodawcy i jego rodziny jest G.


Wszystkie 3 mieszkania Wnioskodawca zamierza sprzedać w 2013 lub 2014 r.


    W związku ze zmianami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w latach 2006-2008 oraz treścią umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania łączącej Polskę z Rosją, Wnioskodawca ma wątpliwości co do zasad korzystania ze zwolnień przedmiotowych w zakresie przychodu ze zbycia poszczególnych nieruchomości.


  1. opodatkowanie przychodu ze sprzedaży 2 mieszkań położonych w Rosji.

    Oba mieszkania nabyto w 2008 r., w jednym z nich Wnioskodawca ma zameldowanie od 2009 r.
    Całość przychodu uzyskanego ze sprzedaży 2 mieszkań położonych w Rosji, Wnioskodawca zamierza przeznaczyć na zaspokojenie swoich potrzeb mieszkaniowych, przy czym zakłada nabycie mieszkania w Polsce, ale nie wyklucza również nabycia oprócz tego 1 mieszkania w Rosji.


  2. opodatkowanie przychodu ze sprzedaży mieszkania położonego w G.
    Mieszkanie nabyto w 2005 r., od tego czasu do dnia dzisiejszego Wnioskodawca jest w nim zameldowany, adres ten widnieje na jego karcie Rezydenta Długoterminowego WE. Ze względu na upływ ponad 5 lat od daty nabycia do daty zakładanej sprzedaży, uzyskany przychód winien być zwolniony od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Jednakże ze względu na wspomniane zmiany w ustawie oraz treść umowy międzynarodowej, Wnioskodawca chce mieć całkowitą pewność w tej materii.


  3. opodatkowanie przychodu ze sprzedaży mieszkania położonego w G., które zamierza nabyć w 2013 r. lub 2014 r. i które być może ze względów osobistych, będzie musiał sprzedać przed upływem 5 lat od daty nabycia.


Wnioskodawca zamierza nabyć w 2013 r. lub 2014 r. mieszkanie w Polsce, za środki pochodzące ze sprzedaży 2 mieszkań w Rosji i następnie ewentualnie zbyć je przed upływem 5 lat od daty nabycia i uzyskany w ten sposób przychód przeznaczyć w całości na zakup kolejnego, większego mieszkania w Polsce, z przeznaczeniem na zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych, w związku ze wzrastającymi potrzebami rozwijającej się rodziny. Na przykład: ze sprzedaży 2 mieszkań w Rosji Wnioskodawca uzyskuje przychód w wysokości 700 tys. zł. Za całość tej kwoty kupuje w 2013/2014 roku jedno mieszkanie w Polsce. Następnie po zainwestowaniu w nie, sprzedaje je następnie za kwotę 1200 tys. zł. Uzyskany w ten sposób przychód Wnioskodawca następnie wydatkuje w następujący sposób: za 800 tys. zł kupuje jedno mieszkanie w Polsce z przeznaczeniem na zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych, zaś pozostałe 400 tys. zł, przeznacza na zakup jednego, mniejszego mieszkania w Rosji. Kupno małego mieszkania w Rosji Wnioskodawca traktuje również jako zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych swojej rodziny, której życie koncentruje się nie tylko w Polsce, ale również w Rosji. Oprócz żony i córki Wnioskodawcy, cała najbliższa rodzina Wnioskodawcy i jego żony mieszka na terenie Rosji, w związku z czym posiadanie tam własnego, niedużego mieszkania jest konieczne i niezbędne.

W przesłanym uzupełnieniu wskazano, że już po złożeniu wniosku, Wnioskodawcy przyznano polskie obywatelstwo, jednocześnie zachował obywatelstwo rosyjskie, ma więc w chwili obecnej podwójne obywatelstwo.

Wnioskodawca po otrzymaniu obywatelstwa polskiego ma miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w Polsce, czyli ma rezydencję podatkową i nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce.

Jednakże Wnioskodawca nadal jest właścicielem dwóch nieruchomości w Rosji, nabytych w 2008 r. (kiedy jeszcze nie był obywatelem polskim i Jego centrum interesów osobistych znajdowało się w Rosji). Środki na zakup tych nieruchomości uzyskał jeszcze zanim nawiązał jakiekolwiek związki z Polską.


W związku z powyższym zadano następujące pytania.


  1. Czy przychód ze sprzedaży w 2013 r. lub 2014 r. 2 mieszkań położonych w Rosji, a nabytych w 2008 r. będzie czy też nie będzie podlegał opodatkowaniu w Polsce, przy uwzględnieniu art. 4a tejże ustawy z zw. z art. 10 ust. 1-3 i art. 21 umowy między Rządem Rzeczpospolitej Polskiej a Rządem Federacji Rosyjskiej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku sporządzonej w Moskwie dnia 22 maja 1992 r., zakładając opodatkowanie lub zwolnienie z opodatkowania w Rosji na podstawie tamtejszych przepisów?
  2. Jeśli jednak wskazany wyżej przychód podlegać będzie opodatkowaniu Polsce, np. ze względu na zwolnienie od podobnego podatku w Rosji, to w jakiej części i którą wersję ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (w brzmieniu obowiązującym na jaki dzień) należy stosować do rozliczenia przychodu Wnioskodawcy, biorąc pod uwagę datę nabycia nieruchomości (2008 r.)? Podkreślić należy, że całość tego przychodu (ze sprzedaży 2 mieszkań w Rosji) Wnioskodawca planuje przeznaczyć na zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych i zakup mieszkania w Polsce.
  3. Jak będzie kształtować się obowiązek podatkowy w powyższej sytuacji jeśli Wnioskodawca sprzeda mieszkania w Rosji za kwotę np. 1 mln zł, a w Polsce kupi mieszkanie za np. 700 tys. zł?
  4. Czy przychód Wnioskodawcy, uzyskany ze sprzedaży mieszkania położonego w G., nabytego w 2005 r. i sprzedanego w 2013 r. lub 2014 r. będzie zwolniony od podatku dochodowego od osób fizycznych?
  5. Czy przychód Wnioskodawcy, uzyskany ze sprzedaży mieszkania położonego w Polsce, które Wnioskodawca zamierza nabyć w 2013 r. lub 2014 r. i następnie sprzedać (po zainwestowaniu w nie) za kwotę wyższą, a następnie uzyskany przychód wydać w całości na zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych, poprzez zakup jednego mieszkania w Polsce i drugiego mieszkania w Rosji, obejmuje zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o p.d.o.f.?
  6. Czy przychód Wnioskodawcy, uzyskany ze sprzedaży mieszkania położonego w Polsce, które Wnioskodawca zamierza nabyć w 2013 r. lub 2014 r. i następnie sprzedać (po zainwestowaniu w nie) za kwotę wyższą, a następnie uzyskany przychód wydać w części na zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych, poprzez zakup tylko jednego mieszkania w Polsce, będzie podlegał zwolnieniu i w jakim zakresie? (np. po zainwestowaniu w mieszkanie kupione za 700 tys. zł sprzedaje je następnie za kwotę 1200 tys. zł. Uzyskany w ten sposób przychód Wnioskodawca następnie wydatkuje w następujący sposób: za 800 tys. zł kupuje jedno mieszkanie w Polsce z przeznaczeniem na zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych, zaś jak kształtuje się kwestia opodatkowania pozostałych 400 tys. zł ?)


Przedmiot niniejszej interpretacji stanowi odpowiedź w zakresie dotyczącym sprzedaży mieszkania, które Wnioskodawca zamierza nabyć (pytania 5-6).

Zdaniem Wnioskodawcy przychód ze sprzedaży mieszkania położonego w Polsce, nabytego w 2013 lub 2014 r. i następnie zbytego przed upływem 5 lat od nabycia będzie zwolniony od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 131 u.p.d.o.f., pod warunkiem przeznaczenia przychodu w całości na zaspokojenie własnym potrzeb mieszkaniowych Wnioskodawcy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.


W myśl art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 361 ze zm.) źródłem przychodu jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:


  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,
  4. innych rzeczy,


  • jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a-c -przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany.


W świetle powyższego, sprzedaż nieruchomości lub ww. praw majątkowych, nie dokonywana w wykonaniu działalności gospodarczej jest źródłem przychodu podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, jeżeli następuje przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie tych nieruchomości lub praw.

Przepis art. 30e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, iż od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) podatek dochodowy wynosi 19 % podstawy obliczenia podatku.

Podstawą obliczenia podatku jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw (art. 30e ust. 2 ww. ustawy).

Art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, iż przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, jest ich wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości rynkowej. Zgodnie z art. 19 ust. 3 ww. ustawy wartość rynkową, o której mowa w ust. 1, rzeczy lub praw majątkowych określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca odpłatnego zbycia. Natomiast jeżeli wartość wyrażona w cenie określonej w umowie odpłatnego zbycia znacznie odbiega od wartości rynkowej nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej wezwie strony umowy do zmiany tej wartości lub wskazania przyczyn uzasadniających podanie ceny znacznie odbiegającej od wartości rynkowej. W razie nieudzielenia odpowiedzi, niedokonania zmiany wartości lub niewskazania przyczyn, które uzasadniają podanie ceny znacznie odbiegającej od wartości rynkowej, organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej określi wartość z uwzględnieniem opinii biegłego lub biegłych. Jeżeli wartość ustalona w ten sposób odbiega co najmniej o 33% od wartości wyrażonej w cenie, koszty opinii biegłego lub biegłych ponosi zbywający (art. 19 ust. 4 ustawy)

W myśl art. 22 ust. 6c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c, z zastrzeżeniem ust. 6d, stanowią udokumentowane koszty nabycia lub udokumentowane koszty wytworzenia, powiększone o udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania.

Za koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c, nabytych w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny sposób, uważa się udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania oraz kwotę zapłaconego podatku od spadków i darowizn w takiej części, w jakiej wartość zbywanej rzeczy lub prawa przyjęta do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn odpowiada łącznej wartości rzeczy i praw majątkowych przyjętej do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn (art. 22 ust. 6d ww. ustawy).

Wysokość nakładów o których mowa wyżej ustala się na podstawie faktur VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług oraz dokumentów stwierdzających poniesienie opłat administracyjnych (art. 22 ust. 6e ww. ustawy).


Zgodnie z art. 30e ust. 4 ww. ustawy po zakończeniu roku podatkowego podatnik jest obowiązany w zeznaniu podatkowym, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 3, wykazać:


  1. dochody uzyskane w roku podatkowym z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) i obliczyć należny podatek dochodowy od dochodu, do którego nie ma zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 131, lub
  2. dochody, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131.


Dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) nie łączy się z dochodami (przychodami) z innych źródeł (art. 30e ust. 5 cytowanej ustawy).

Zgodnie natomiast z art. 21 ust. 1 pkt 131 ww. ustawy wolne od podatku dochodowego są dochody z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, o których mowa w art. 30e, w wysokości, która odpowiada iloczynowi tego dochodu i udziału wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe w przychodzie z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, jeżeli począwszy od dnia odpłatnego zbycia, nie później niż w okresie dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, przychód uzyskany ze zbycia tej nieruchomości lub tego prawa majątkowego został wydatkowany na własne cele mieszkaniowe; udokumentowane wydatki poniesione na te cele uwzględnia się do wysokości przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych.


Stosownie do treści art. 21 ust. 25 ww. ustawy, za wydatki poniesione na cele, o których mowa w ust. 1 pkt 131, uważa się:


  1. wydatki poniesione na:

    1. nabycie budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu, a także na nabycie gruntu lub udziału w gruncie albo prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, związanych z tym budynkiem lub lokalem,
    2. nabycie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie, prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie,
    3. nabycie gruntu pod budowę budynku mieszkalnego lub udziału w takim gruncie, prawa użytkowania wieczystego takiego gruntu lub udziału w takim prawie, w tym również z rozpoczętą budową budynku mieszkalnego, oraz nabycie innego gruntu lub udziału w gruncie, prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, jeżeli w okresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 131, grunt ten zmieni przeznaczenie na grunt pod budowę budynku mieszkalnego,
    4. budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub remont własnego budynku mieszkalnego, jego części lub własnego lokalu mieszkalnego,
    5. rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub adaptację na cele mieszkalne własnego budynku niemieszkalnego, jego części, własnego lokalu niemieszkalnego lub własnego pomieszczenia niemieszkalnego

    1. położonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej,

  2. wydatki poniesione na:

    1. spłatę kredytu (pożyczki) oraz odsetek od tego kredytu (pożyczki) zaciągniętego przez podatnika przed dniem uzyskania przychodu z odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), na cele określone w pkt 1,
    2. spłatę kredytu (pożyczki) oraz odsetek od tego kredytu (pożyczki) zaciągniętego przez podatnika przed dniem uzyskania przychodu z odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), na spłatę kredytu (pożyczki), o którym mowa w lit. a),
    3. spłatę każdego kolejnego kredytu (pożyczki) oraz odsetek od tego kredytu (pożyczki) zaciągniętego przez podatnika przed dniem uzyskania przychodu z odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), na spłatę kredytu (pożyczki), o których mowa w lit. a) lub b)

    1. w banku lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, mających siedzibę w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem ust. 29 i 30,

  3. wartość otrzymanego w ramach odpłatnego zbycia w drodze zamiany znajdującego się w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej:

    1. budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu, lub
    2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej, lub udziału w tych prawach, lub
    3. gruntu lub udziału w gruncie, prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie przeznaczonych pod budowę budynku mieszkalnego, w tym również gruntu lub udziału w gruncie albo prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie z rozpoczętą budową budynku mieszkalnego, lub
    4. gruntu, udziału w gruncie albo prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, związanych z budynkiem lub lokalem wymienionym w lit. a).


Jednocześnie, wszelkiego rodzaju ulgi czy zwolnienia są odstępstwem od konstytucyjnej zasady równości i powszechności opodatkowania, w sposób szczegółowo uregulowanym w przepisach materialnego prawa podatkowego. Są one przywilejami, z których podatnik ma prawo, a nie obowiązek skorzystania. Zatem oceniając ciążące na nim obowiązki wynikające z zastosowania danej ulgi czy zwolnienia podatkowego należy dokonać ścisłej, literalnej wykładni przepisu regulującego daną ulgę czy zwolnienie.

Zwolnienie z opodatkowania określone w powołanym wyżej art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych uzależnione jest od spełnienia dwóch przesłanek: wydatkowania przychodu uzyskanego ze sprzedaży nieruchomości na cele określone w art. 21 ust. 25 ww. ustawy i dokonania tej czynności przed upływem dwóch lat licząc od końca roku podatkowego, w których nastąpiło odpłatne zbycie.

Za wydatki na własne cele mieszkaniowe określone w art. 21 ust. 25 ww. ustawy mogą więc zostać uznane jedynie wydatki na zakup mieszkania położonego w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej.

Do zastosowania zwolnienia z opodatkowania określonego w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie będzie zatem uprawniało wydatkowanie przez Wnioskodawcę przychodu ze sprzedaży na nabycie mieszkania w Rosji.

W konsekwencji, zwolniony z opodatkowania może być wyłącznie dochód w wysokości, która odpowiada iloczynowi tego dochodu i udziału wydatków poniesionych (nie później niż w okresie dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpi sprzedaż) na nabycie mieszkania w Polsce w przychodzie uzyskanym z tej sprzedaży. Natomiast w pozostałej części dochód ten obliczony na zasadach określonych w art. 30e ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym.



Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, 80-219 Gdańsk Al. Zwycięstwa 16/17 po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj