Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP4/443-226/13/EK
z 21 sierpnia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 16 maja (data wpływu 21 maja) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zmiany nazwy Spółki - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 maja 2013r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zmiany nazwy Spółki.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą pod firmą: „X” S.A. Obszarem jego działalności jest m. innymi produkcja, magazynowanie oraz wysyłanie i przyjmowanie wyrobów akcyzowych takich jak: alkohol etylowy oraz wyroby energetyczne. W związku z powyższym Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem podatku akcyzowego (nr akcyzowy …) oraz posiada zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego (nr składu …). Jednocześnie Wnioskodawca posiada decyzję w sprawie zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego na produkcję i magazynowanie wyrobów akcyzowych oraz posiada zabezpieczenie akcyzowe ryczałtowe na wysyłkę wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego w procedurze zawieszenia poboru podatku akcyzowego. Ze względu na wymogi prawne podatnik posiada akta weryfikacyjne składu podatkowego, decyzję dotyczące dopuszczalnych norm zużycia oraz ubytków wyrobów akcyzowych, jak również posiada i prowadzi stosowne ewidencję potwierdzające jego czynności z wyrobami akcyzowymi na terenie składu podatkowego. Wnioskodawca będąc producentem alkoholu etylowego posiada również zaświadczenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi potwierdzające wpis w rejestrze podmiotów wykonujących działalność w zakresie wyrobu i przetwarzania alkoholu etylowego, jak również posiada decyzję dotyczące wydania znaków akcyzy oraz sposobu ich nanoszenia na opakowania jednostkowe. W bieżącym roku podatkowym Wnioskodawca wystąpił do Ministra Finansów ze wstępnym zapotrzebowaniem na banderole podatkowe na wyroby spirytusowe.

Wnioskodawca mając na względzie uwarunkowania handlowo - biznesowe zamierza w najbliższym czasie dokonać zmiany nazwy firmy z X S.A. (marka rozpoznawana na rynku krajowym) na „Y” S.A. (marka, która będzie rozpoznawana na rynkach światowych). Wnioskodawca pragnie zaznaczyć, iż zmiana nazwy firmy nie pociągnie za sobą zmianę w zakresie akcjonariusza, kapitału spółki, miejsca oraz zakresu działalności gospodarczej składu podatkowego. Po dokonanych zmianach nazwy firmy i ich uwidocznieniu w KRS, skład podatkowy będzie prowadzony przez tego samego właściciela (akcjonariusza), w tym samym miejscu o tej samej specyfice produkcyjno - magazynowej w zakresie wyrobów akcyzowych.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy po dokonanej zmianie nazwy firmy na „Y” S.A. będą przysługiwały wszelkie prawa i obowiązki Wnioskodawcy w zakresie podatku akcyzowego, w szczególności zmiana nazwy firmy nie spowoduje konieczności:

  1. wystąpienia o wydanie nowego zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego;
  2. wystąpienia o wydanie nowych norm dopuszczalnych ubytków oraz o ponowne określenie w drodze decyzji przez Naczelnika UC norm zużycia alkoholu etylowego (czystego i skażonego) do produkcji innych wyrobów nieakcyzowych;
  3. ponownego złożenia zabezpieczenia akcyzowego na przemieszczanie między składami podatkowymi w procedurze zawieszenia poboru akcyzy;
  4. ponownego wnioskowania o uzyskanie zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy dla wyrobów produkowanych i magazynowanych w składzie podatkowym;
  5. ponownego wprowadzenia wymaganych przepisami prawa ewidencji;
  6. ponownego wystąpienia o uzyskanie nowego numeru akcyzowego;
  7. zwrotu posiadanych przez podatnika znaków akcyzy, czy też będzie możliwość pozostawienia znaków akcyzy;
  8. ponownego wystąpienia do Ministra Finansów z wnioskiem o wstępne zapotrzebowanie na znaki akcyzy;
  9. ponownego wnioskowania o wydanie decyzji w zakresie sposobu nanoszenia znaków akcyzy na opakowania jednostkowe?

Zdaniem Wnioskodawcy zmiana nazwy firmy z „X” S.A. na „Y” S. A. nie spowoduje istotnych zmian z punktu przepisów akcyzowych. W wyniku powyższych zmian spółce będą przysługiwały wszelkie prawa i obowiązki w zakresie podatku akcyzowego. W szczególności zmiana nazwy podmiotu nie spowoduje konieczności:

  1. wystąpienia o wydanie nowego zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego;
  2. wystąpienia o wydanie nowych norm dopuszczalnych ubytków oraz o ponowne określenie w drodze decyzji przez Naczelnika UC norm zużycia alkoholu etylowego (czystego i skażonego) do produkcji innych wyrobów nieakcyzowych ;
  3. ponownego złożenie zabezpieczenia akcyzowego na przemieszczanie między składami podatkowymi w procedurze zawieszenia poboru akcyzy;
  4. ponownego wnioskowania o uzyskanie zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy dla wyrobów produkowanych i magazynowanych w składzie podatkowym;
  5. ponownego wprowadzenia wymaganych przepisami prawa ewidencji;
  6. ponownego wystąpienia o uzyskanie nowego numeru akcyzowego;
  7. zwrotu posiadanych przez podatnika znaków akcyzy, czy też będzie możliwość pozostawienia znaków akcyzy;
  8. ponownego wystąpienia do Ministra Finansów z wnioskiem o wstępne zapotrzebowanie na znaki akcyzy;
  9. ponownego wnioskowania o wydanie decyzji w zakresie sposobu nanoszenia znaków akcyzy na opakowania jednostkowe.

Zdaniem Wnioskodawcy, w wyniku zmiany nazwy podmiotu nie powstaje nowy podmiot, zmianie ulega tylko nazwa firmy. W konsekwencji tych zmian firma o nowej nazwie będzie kontynuacją praw i obowiązków przysługujących przedsiębiorcy. Podatnik po dokonanych zmianach w rejestrze KRS w zakresie nazwy spółki powinien wykonać następujące czynności prawne:

  1. złożyć do Naczelnika UC w … Zgłoszenie Rejestracyjne w Zakresie Podatku Akcyzowego (aktualizację danych) druk AKC - R;
  2. pisemnie powiadomić o zaistniałych zmianach Naczelnika UC w … który jest właściwy dla podatnika ze względu na czynności związane ze znakami akcyzy oraz wydanych decyzji w zakresie sposobu nanoszenia banderol podatkowy na opakowania jednostkowe (nietypowe);
  3. pisemnie powiadomić o zmianie nazwy podatnika Ministra Finansów właściwego ze względu na przyjmowanie wniosków o wstępne zapotrzebowanie na znaki akcyzy.

Po dokonaniu powyższych czynności, podatnik o nazwie „Y” S .A. wstępuje we wszelkie przewidziane przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 435 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r Kodeks cywilny (Dz. U. z 16, poz. 93 ze zm.) firmą osoby prawnej jest jej nazwa. Natomiast w myśl 437 § 1 ww. ustawy zmiana firmy wymaga ujawnienia w rejestrze. (…).

Jednocześnie podkreślić należy, że zmiana brzmienia firmy jako nazwy, pod którą przedsiębiorca prowadzi swoje przedsiębiorstwo nie powoduje zmiany samego podmiotu prawa, który zachowuje swój dotychczasowy byt i tożsamość, zmienia się tylko jego oznaczenie. Zmiana samej nazwy przedsiębiorcy nie powoduje, że staje się on innym podmiotem. Zmianie ulega tylko oznaczenie podmiotu jako adresata określonych praw wynikających z decyzji administracyjnych. W przypadku Wnioskodawcy nie ma mowy o zmianie dalej idącej, niż tylko zmiana jego oznaczenia. Nie ma tu zatem mowy o zmianach, które powodowałyby przejście praw i obowiązków podatkowych na inny podmiot. Tym samym w sytuacji zmiany jedynie oznaczenia (nazwy) firmy (bez zmiany formy prawnej działalności) nie mamy do czynienia z nowym podmiotem.

Powyższe nie oznacza zarazem, że zmiana nazwy firmy nie pociąga za sobą obowiązku wykonania przez Wnioskodawcę określonych czynności zawartych w przepisach dotyczących podatku akcyzowego.

Zgodnie z art. 16 ust. 1, 2 i 4 ustawy z 6 grudnia 2008r o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2011 r., Nr 108, poz. 626 ze zm.) Podmiot prowadzący działalność gospodarczą jest obowiązany, przed dniem wykonania pierwszej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą lub pierwszej czynności z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, złożyć zgłoszenie rejestracyjne właściwemu naczelnikowi urzędu celnego.

Zgłoszenie rejestracyjne powinno zawierać dane dotyczące tego podmiotu i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, w szczególności imię i nazwisko lub nazwę podmiotu, adres jego siedziby lub zamieszkania oraz określenie rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej, a w przypadku działalności gospodarczej z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy - również adresy miejsc wykonywania działalności oraz określenie rodzaju i przewidywanej średniej miesięcznej ilości zużywanego wyrobu akcyzowego.

Natomiast jeżeli dane zawarte w zgłoszeniu rejestracyjnym lub pisemnym powiadomieniu o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot węglowy lub pośredniczący podmiot tytoniowy ulegną zmianie, podmiot jest obowiązany zgłosić zmianę właściwemu naczelnikowi urzędu celnego w terminie 7 dni, licząc od dnia, w którym nastąpiła zmiana.

Zgodnie z art. 50 ust. 1-4 ww. ustawy właściwy naczelnik urzędu celnego, wydając zezwolenie na prowadzenie pierwszego składu podatkowego, nadaje podmiotowi odrębną decyzją numer akcyzowy podmiotu prowadzącego skład podatkowy.

Dla każdego składu podatkowego wydaje się odrębne zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego oraz określa się odrębny numer akcyzowy składu podatkowego.

Zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego określa w szczególności:

  1. numer akcyzowy składu podatkowego;
  2. adres, pod którym zlokalizowany jest skład podatkowy
  3. rodzaj prowadzonej działalności w składzie podatkowym;
  4. rodzaj wyrobów akcyzowych będących przedmiotem działalności w składzie podatkowym;
  5. formę i termin obowiązywania zabezpieczenia akcyzowego, a w przypadku zwolnienia podmiotu występującego z wnioskiem o zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego z obowiązku złożenia zabezpieczenia - przewidywaną maksymalną kwotę zobowiązania podatkowego podlegającego zabezpieczeniu akcyzowemu oraz termin ważności zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego.

Właściwy naczelnik urzędu celnego, który wydał zezwolenie, wskazuje w nim numer akcyzowy podmiotu prowadzącego skład podatkowy, nadany na podstawie ust. 1.

Jednocześnie zgodnie z art. 49 ust. 1, 3, 5, 7-10 ww. ustawy zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego wydaje właściwy naczelnik urzędu celnego na pisemny wniosek podmiotu.

Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego powinien zawierać dane dotyczące podmiotu oraz prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, w szczególności imię i nazwisko lub nazwę podmiotu, adres jego siedziby lub zamieszkania, numer w Krajowym Rejestrze Sądowym lub ewidencji działalności gospodarczej, numer identyfikacyjny REGON, numer identyfikacji podatkowej (NIP), adres poczty elektronicznej oraz określenie rodzaju i zakresu działalności, która będzie prowadzona w składzie podatkowym, jak również wskazanie planowanej lokalizacji składu podatkowego, proponowanego zabezpieczenia akcyzowego oraz liczby już prowadzonych przez podmiot składów podatkowych.

Wniosek o zezwolenie na prowadzenie pierwszego składu podatkowego stanowi również wniosek o nadanie podmiotowi numeru akcyzowego podmiotu prowadzącego skład podatkowy.

Podmiot prowadzący skład podatkowy jest obowiązany do powiadamiania właściwego naczelnika urzędu celnego o zmianach danych zawartych we wniosku, o którym mowa w ust. 1, w terminie 7 dni, licząc od dnia, w którym nastąpiła zmiana, z zastrzeżeniem ust. 8, 10 i 11.

Powiadomienia o planowanej zmianie danych objętych treścią zezwolenia należy dokonywać przed dokonaniem tej zmiany, z zastrzeżeniem ust. 10 i 11.

Powiadomienie, o którym mowa w ust. 8, stanowi jednocześnie wniosek o zmianę zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego w zakresie dotyczącym zgłoszonej zmiany.

Zmiana miejsca prowadzenia składu podatkowego lub podmiotu prowadzącego skład podatkowy wymaga uzyskania nowego zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, z wyłączeniem następców prawnych lub podmiotów przekształconych w przypadkach wstąpienia przez nich w przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa lub prawa i obowiązki, określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.

Powyższe przepisy zobowiązują zatem podmiot prowadzący skład podatkowy do powiadomienia właściwego naczelnika urzędu celnego o zmianach danych zawartych we wniosku. Informacja o zmianach takich jak zmiana nazwy wnioskodawcy powinna być zakomunikowana naczelnikowi urzędu celnego w ciągu 7 dni od dnia wpisu zmiany do rejestru przedsiębiorców. Jednoczeń należy zauważyć, ze jeżeli planowane zmiany dotyczą danych objętych treścią zezwolenia – powiadomienie właściwego naczelnika urzędu celnego należy dokonać przed dniem tej zmiany. Wtedy też powiadomienie takie będzie traktowane jako wniosek o zmianę zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego w zakresie dotyczącym zgłoszonej zmiany.

Zgodnie z art. 64 ust. 1, 3-5 i 8 właściwy naczelnik urzędu celnego zwalnia podmiot prowadzący skład podatkowy z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego, jeżeli podmiot ten spełnia następujące warunki:

  1. ma swoją siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium kraju;
  2. stosuje procedurę zawieszenia poboru akcyzy co najmniej od roku;
  3. jego sytuacja finansowa i posiadany majątek zapewniają wywiązywanie się z zobowiązań podatkowych;
  4. nie posiada zaległości z tytułu cła i podatków stanowiących dochód budżetu państwa, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz nie jest wobec niego prowadzone postępowanie egzekucyjne, likwidacyjne lub upadłościowe, z wyjątkiem postępowania upadłościowego z możliwością zawarcia układu;
  5. zobowiązał się do zapłacenia, na pierwsze pisemne żądanie właściwego naczelnika urzędu celnego, kwoty akcyzy przypadającej do zapłaty z tytułu powstania zobowiązania podatkowego.

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 i 1a, jest udzielane na czas oznaczony, nie dłuższy niż 2 lata, w drodze decyzji, na pisemny wniosek podmiotu. Na pisemny wniosek zwolnionego podmiotu zwolnienie może być przedłużone, w drodze decyzji, na kolejne okresy nie dłuższe niż 2 lata.

Wnioski, o których mowa w ust. 3, powinny zawierać dane dotyczące podmiotu i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, w szczególności imię i nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania lub siedziby podmiotu, a także określenie przewidywanej maksymalnej kwoty zobowiązań podatkowych podlegających zabezpieczeniu akcyzowemu oraz terminu, na jaki zwolnienie ma być udzielone lub przedłużone. Wniosek o udzielenie zwolnienia, składany przez podmiot prowadzący skład podatkowy, powinien zawierać ponadto określenie rodzaju działalności prowadzonej przez podmiot w składzie podatkowym.

Do wniosków, o których mowa w ust. 3, załącza się dokumenty potwierdzające spełnienie warunków określonych w ust. 1.

Podmiot zwolniony z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego jest obowiązany do powiadamiania właściwego naczelnika urzędu celnego o zmianach danych zawartych we wniosku o zwolnienie z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego lub we wniosku o przedłużenie zwolnienia, w terminie 7 dni, licząc od dnia, w którym nastąpiła zmiana.

Mając zatem na uwadze, iż sprawa objęta wnioskiem dotyczy zmiany jedynie oznaczenia (nazwy) firmy bez jej zmiany formy prawnej co oznacza, że taka zmiana nie powoduje zmiany samego podmiotu prawa, zmiana ta nie powoduje konieczności:

  1. wystąpienia o wydanie nowego zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego. Jednakże należy mieć na uwadze, że Wnioskodawca ma obowiązek powiadomienia właściwego naczelnika o zmianie danych zawartych we wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, które stanowi jednocześnie wniosek o zmianę zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego w zakresie dotyczącym zgłoszonej zmiany;
  2. wystąpienia o wydanie nowych norm dopuszczalnych ubytków oraz o ponowne określenie w drodze decyzji przez Naczelnika UC norm zużycia alkoholu etylowego (czystego i skażonego) do produkcji innych wyrobów nieakcyzowych ;
  3. ponownego złożenie zabezpieczenia akcyzowego na przemieszczanie między składami podatkowymi w procedurze zawieszenia poboru akcyzy;
  4. ponownego wnioskowania o uzyskanie zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy dla wyrobów produkowanych i magazynowanych w składzie podatkowym;
  5. ponownego wprowadzenia wymaganych przepisami prawa ewidencji;
  6. ponownego wystąpienia o uzyskanie nowego numeru akcyzowego (z uwzględnieniem zastrzeżeń zawartych w pkt 1);
  7. zwrotu posiadanych przez podatnika znaków akcyzy, czy też będzie możliwość pozostawienia znaków akcyzy;
  8. ponownego wystąpienia do Ministra Finansów z wnioskiem o wstępne zapotrzebowanie na znaki akcyzy;
    vponownego wnioskowania o wydanie decyzji w zakresie sposobu nanoszenia znaków akcyzy na opakowania jednostkowe.

Równocześnie także w związku ze zmianą nazwy przedsiębiorstwa Wnioskodawca winien, zgodnie z art. 16 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym, zgłosić taką zmianę właściwemu naczelnikowi urzędu celnego. Zgłoszenie to powinno być złożone na druku AKC-R w formie aktualizacji danych.

Natomiast jeśli chodzi o stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pisemnego powiadamiania o zaistniałej zmianie właściwego w zakresie spraw dotyczących znaków akcyzy naczelnika urzędu celnego do którego również, zgodnie z § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 2013r. w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz. U. poz. 56) Wnioskodawca składa wstępne zapotrzebowanie na banderole to zauważyć należy, że w sprawie objętej wnioskiem, tj. w sytuacji gdy w wyniku jedynie zmiany nazwy nie mamy do czynienia z nowym (innym) podmiotem, przepisy zawarte w ustawie o podatku akcyzowym nie wprowadzają wprost takiego obowiązku. Jednocześnie złożenie takiego powiadomienia nie stoi w sprzeczności z przepisami dotyczącymi podatku akcyzowego i pozwala właściwie wykorzystać uzyskaną informację przez ten organ.

Tym samym oceniając całościowo stanowisko Wnioskodawcy w zakresie obowiązków podatkowych wynikających z ustawy o podatku akcyzowych związanych ze zmianą nazwy firmy, stanowisko to uznano za prawidłowe.

Należy zaznaczyć, że niniejsza interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej rozpatrzone.

Ponadto informuje się, iż w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie pkt 1-6 i 8-10 pytania zawartego we wniosku ORD-IN.

Natomiast w pozostałej części dotyczącej braku konieczności ponownego wystąpienia o zatwierdzanie akt weryfikacyjnych składu podatkowego (pkt 7 pytania zawartego we wniosku), braku konieczności ponownego wnioskowania do Dyrektora Izby Celnej w Warszawie o wydanie WIT (pkt 11 pytania zawartego we wniosku) oraz stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego pisemnego powiadomienia Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi o zaistniałych zmianach w zakresie nazwy firmy, zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z dnia 14 marca 2012r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj