Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP2/443-1164/12/WN
z 7 marca 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 listopada 2012r. (data wpływu 14 listopada 2012r.), uzupełnionym pismem dnia 11 lutego 2013r. (data wpływu 14 lutego 2013r.) oraz pismem z dnia 11 lutego 2013r. (data wpływu 4 marca 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:

  • jest nieprawidłowe – w zakresie usług serwisowych polegających wyłącznie na nastawieniu anteny lub zmianie parametrów stacji czołowych, do których to czynności nie są zużywane materiały,
  • jest prawidłowe - w zakresie pozostałych czynności wymienionych we wniosku.

UZASADNIENIE

W dniu 14 listopada 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT na usługi budowy, montażu i wykonania instalacji antenowych, domofonowych, alarmowych, monitoringowych oraz video domofonów.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 11 lutego 2013r. (data wpływu 14 lutego 2013r.) oraz pismem z dnia 11 lutego 2013r. (data wpływu 4 marca 2013r.), będącym odpowiedzią na wezwania tut. organu odpowiednio z dnia 1 lutego 2013r. znak: IBPP2/443-1164/12/WN oraz z dnia 22 lutego 2013r. znak: IBPP2/443-1164/12/WN.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny/ zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej również Spółka) jest firmą handlowo-usługową, zajmuje się dystrybucją urządzeń służących do odbioru telewizji jak i również prowadzi działalność usługową polegającą na wykonywaniu instalacji teletechnicznych, zwłaszcza różnego rodzaju instalacji antenowych.

Usługa polega na budowie instalacji na terenie budynków mieszkalnych przez wyspecjalizowanego pracownika wraz z elementami instalacyjnymi niezbędnymi do wykonywania tejże instalacji. Zapłata za całość materiałów wykorzystywanych w trakcie budowy wraz z usługą następuje po wykonaniu usługi.

Znacząca część tych prac wykonywana jest w budynkach mieszkalnych o symbolach PKOB:

1110 – budynki mieszkalne jednorodzinne

1121 – budynki o dwóch mieszkaniach

1122 – budynki o trzech i więcej mieszkaniach

1130 – budynki zbiorowego zamieszkania.

Natomiast usługi wykonania instalacji antenowych, instalacji domofonowych, instalacji alarmowych, inne instalacje teletechniczne, które Wnioskodawca wykonuje zaliczane są do usług wymienionych w art. 41 ust. 12-12c ustawy o VAT.

Dodatkowo w piśmie uzupełniającym z dnia 11 lutego 2013r. Wnioskodawca dodał:

1.

  • w skład wykonywanych przez Wnioskodawcę instalacji teletechnicznych, antenowych, domofonowych, alarmowych i innych instalacji teletechnicznych wchodzi dostawa niezbędnych materiałów.
  • pod pojęciem „inne" instalacje teletechniczne Wnioskodawca rozumie instalacje monitoringowe oraz video domofony.
  • w ramach czynności określonych w art. 41 ust. 12a o VAT dotyczącej budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym Wnioskodawca świadczy usługi w ramach budowania instalacji zbiorczych przeznaczonych do odbioru telewizji cyfrowej oraz naziemnej, polegającej na umieszczeniu jednej zbiorczej anteny na dachu budynku oraz doprowadzeniu przewodów do mieszkań wraz z wszelkimi niezbędnymi elementami takimi jak: stacje czołowe, multiprzełączniku, gniazda, rozdzielacze sygnału oraz montaż instalacji domofonowych.
  • budowa instalacji zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 listopada 2012r., to szereg czynności polegających na zaprojektowaniu a następnie zbudowaniu kanalizacji telekomunikacyjnej budynku, rozumianej jako ciąg elementów osłonowych umożliwiających wprowadzenie kabli do budynku oraz ich rozprowadzenie w budynku, w tym między innymi przepustów kablowych, rur instalacyjnych, szybów instalacyjnych, koryt, duktów i kanałów instalacyjnych wraz z elementami infrastruktury telekomunikacyjnej, w tym kable i przewody wraz z osprzętem instalacyjnym i urządzeniami telekomunikacyjnymi, począwszy od przełącznicy zlokalizowanej w punkcie połączenia z publiczną siecią telekomunikacyjną lub od urządzenia systemu radiowego do wyjścia gniazda abonenckiego. Telekomunikacyjne skrzynki mieszkaniowe, zlokalizowane w pobliżu drzwi wejściowych do mieszkania, służące w szczególności umieszczeniu doprowadzonych do nich zakończeń kabli, umieszczeniu urządzeń aktywnych lub pasywnych oraz, w razie potrzeby, z doprowadzeniem zasilania elektrycznego, a także umożliwiające dystrybucję sygnału w mieszkaniu, antenowa instalacja zbiorowa służąca do odbioru cyfrowych programów telewizyjnych i radiofonicznych rozpowszechnianych w sposób rozsiewczy naziemny, antenowa instalacja zbiorowa służąca do odbioru cyfrowych programów telewizyjnych i radiofonicznych rozpowszechnianych w sposób rozsiewczy satelitarny, okablowanie wykonane z parowych kabli symetrycznych wraz z osprzętem instalacyjnym i urządzeniami telekomunikacyjnymi, maszt usytuowany na dachu budynku, wraz z odpowiednim przepustem kablowym do budynku, lub w uzasadnionych przypadkach usytuowany poza budynkiem, przystosowany do umieszczenia anten przedsiębiorców telekomunikacyjnych świadczących usługi telekomunikacyjne drogą radiową oraz umieszczenia odpowiednich elementów instalacji.

2.Usługi serwisowe:

  • polegają na przeglądzie instalacji wykonanych przez Wnioskodawcę wraz z wymianie sprzętu wadliwego i mają na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku i są robotami konserwacyjnymi.
  • Wnioskodawca wykonuje również usługi serwisowe w ramach instalacji stanowiących część budynków objętych społecznym programem mieszkaniowych w rozumieniu art. 41 ust. 12a ustawy o VAT.
  • materiały zużywane podczas wykonywania usługi serwisowej to ewentualne uszkodzone części instalacji, w większości przypadków usługa ta polega na nastawieniu anteny lub zmiany parametrów stacji czołowych do których to czynności nie są zużywane materiały.
  • wartość zużytych materiałów bez podatku wchodzących w podstawę opodatkowania świadczenia tych robót konserwacyjnych nie przekracza 50% tej podstawy.

Natomiast pismo, które wpłynęło w dniu 4 marca 2013r. będące uwierzytelnioną kserokopią pisma z dnia 11 lutego 2012r. zostało uzupełnione o podpis osoby umocowanej do reprezentowania Wnioskodawcy zgodnie z KRS.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w przypadku budowy/montażu/wykonania instalacji na tychże budynkach, jak również w przypadku serwisu i konserwacji wykonanych wcześniej instalacji stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe?

Stanowisko Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 11 lutego 2013r.).

Wszystkie roboty są objęte preferencyjną stawką VAT 8%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego uznaje się za:

  • jest nieprawidłowe – w zakresie usług serwisowych polegających wyłącznie na nastawieniu anteny lub zmianie parametrów stacji czołowych, do których to czynności nie są zużywane materiały,
  • jest prawidłowe - w zakresie pozostałych czynności wymienionych we wniosku.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 tej ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Art. 8 ust. 1 ww. ustawy określa, iż przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Należy zaznaczyć, że w myśl art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Stosownie do zapisu art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże, zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku.

I tak, w myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Na mocy art. 146a pkt 1 i pkt 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2013r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Stawkę podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, stosuje się – w myśl art. 41 ust. 12 ww. ustawy o VAT – do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym rozumie się, w myśl art. 41 ust. 12a ww. ustawy – obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 – wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Natomiast w myśl ust. 12b ww. art. 41, do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, określonego w ust. 12a, nie zalicza się:

  1. budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2,
  2. lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.

W przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej ww. limity, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej (art. 41 ust. 12c ustawy).

Należy zwrócić uwagę na brzmienie art. 2 pkt 12 ustawy o VAT, zgodnie z którym przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11.

Dla celów podatku VAT stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 ze zm.), która to klasyfikacja stanowi usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych.

Zgodnie z ww. rozporządzeniem, w dziale 11 mieszczą się budynki mieszkalne. Dział ten obejmuje grupy budynków: 111 - mieszkalnych jednorodzinnych, 112 - o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe, 113 - zbiorowego zamieszkania.

Ponadto zgodnie z § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 ze zm.), stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 8% dla:

1.towarów i usług wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia;

2.robót konserwacyjnych dotyczących budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym;

3.robót konserwacyjnych dotyczących:

  1. obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych,
  2. lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12

-w zakresie, w jakim wymienione roboty nie są objęte tą stawką na podstawie pkt 2.

W myśl § 7 ust. 2 ww. rozporządzenia, przez roboty konserwacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, rozumie się roboty mające na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku lub jego części inne niż remont.

Zgodnie z § 7 ust. 3 ww. rozporządzenia Ministra Finansów, przepisu ust. 1 pkt 3 nie stosuje się, jeżeli wartość towarów bez podatku wchodzących w podstawę opodatkowania świadczenia robót konserwacyjnych przekracza 50% tej podstawy.

Zgodnie zatem z § 7 ust. 1 pkt 2 cyt wyżej rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 8% dla robót konserwacyjnych dotyczących budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Dla obiektów i lokali wymienionych w § 7 ust. 1 pkt 3 ww. rozporządzenia przewidziano możliwość zastosowania stawki obniżonej dla robót konserwacyjnych, pod warunkiem, że wartość towarów bez podatku wchodzących w podstawę opodatkowania świadczenia robót konserwacyjnych nie przekroczy 50% tej podstawy.

W przypadku, gdy wartość towarów wchodzących w podstawę opodatkowania przekroczy 50% tej podstawy, wówczas roboty konserwacyjne podlegają opodatkowaniu 23% stawką podatku. Stawkę tę stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania przekraczającej udział powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej. Pozostała część podstawy opodatkowania podlega opodatkowaniu stawką 8 %.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie definiują pojęć budowa, remont modernizacja, termomodernizacja oraz przebudowa, dlatego też w tym zakresie należy odwołać się do przepisów prawa budowlanego.

Zgodnie z art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.) przez remont rozumie się wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.

Modernizacja to „unowocześnienie i usprawnienie czegoś”- według internetowego słownika języka polskiego (Wydawnictwo Naukowe PWN S.A.).

Analiza powołanych wyżej przepisów prawa podatkowego prowadzi do wniosku, iż warunkiem zastosowania 8% stawki, na podstawie art. 41 ust. 12 ustawy o podatku od towarów i usług, jest spełnienie dwóch przesłanek. Po pierwsze zakres wykonywanych czynności musi dotyczyć budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji budynków lub ich dostawy. Po drugie, budynki lub ich części, których dotyczą ww. czynności, muszą być zaliczane do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Niespełnienie chociażby jednej z ww. przesłanek powoduje, że transakcja nie może korzystać z preferencyjnej, 8% stawki podatku.

Z treści wniosku wynika, iż Wnioskodawca jest firmą handlowo-usługową, zajmującą się dystrybucją urządzeń służących do odbioru telewizji jak i również prowadzi działalność usługową polegającą na wykonywaniu instalacji teletechnicznych, zwłaszcza różnego rodzaju instalacji antenowych. Usługa polega na budowie instalacji na terenie budynków mieszkalnych przez wyspecjalizowanego pracownika wraz z elementami instalacyjnymi niezbędnymi do wykonywania tejże instalacji.

Znacząca część tych prac wykonywana jest w budynkach mieszkalnych o symbolach PKOB:

1110 – budynki mieszkalne jednorodzinne

1121 – budynki o dwóch mieszkaniach

1122 – budynki o trzech i więcej mieszkaniach

1130 – budynki zbiorowego zamieszkania.

Natomiast usługi wykonania instalacji antenowych, instalacji domofonowych, instalacji alarmowych, innych instalacji teletechnicznych, które Wnioskodawca wykonuje, zaliczane są do usług wymienionych w art. 41 ust. 12-12c ustawy o VAT.

W skład wykonywanych przez Wnioskodawcę instalacji teletechnicznych, antenowych, domofonowych, alarmowych i innych instalacji teletechnicznych (instalacji monitoringowych oraz video domofony) wchodzi dostawa niezbędnych materiałów.

Usługi serwisowe polegają na przeglądzie instalacji wykonanych przez Wnioskodawcę wraz z wymianą sprzętu wadliwego i mają na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku i są robotami konserwacyjnymi. Materiały zużywane podczas wykonywania usługi serwisowej to uszkodzone części instalacji, w większości przypadków usługa ta polega na nastawieniu anteny lub zmiany parametrów stacji czołowych, do których to czynności nie są zużywane materiały.

Z uwagi na to, iż obniżone stawki podatku mają charakter wyjątkowy i nie podlegają ani wykładni rozszerzającej, ani zawężającej, zaś możliwość wychodzenia poza wykładnię literalną jest niedopuszczalna, uznać należy, iż stawki te winny mieć zastosowanie do towarów i usług wskazanych wprost przez ustawodawcę w ustawie o podatku od towarów i usług lub w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Skoro zatem preferencyjna, 8% stawka podatku od towarów i usług ma zastosowanie do budowy, remontów, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części oraz robót konserwacyjnych związanych z budownictwem mieszkaniowym, a nie do wszystkich czynności będących konsekwencją instalowania, montażu różnych towarów, m.in. nastawianiu anteny lub zmianie parametrów stacji czołowych uznać należy, iż czynności te nie korzystają z preferencji podatkowej.

W swej istocie czynności Wnioskodawcy polegające na nastawieniu anteny lub zmianie parametrów stacji czołowych, do których to czynności nie są zużywane materiały, nie mieszczą się w definicji budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji, przebudowy oraz nie są to roboty konserwacyjne. Nie dotyczą one bowiem substancji samego budynku, nie będą miały też na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku lub jego części, zatem nie nastąpi zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego budynku (lokalu). Czynności te mają charakter techniczny i odnoszą się do prawidłowego funkcjonowania wskazanych urządzeń (anteny, stacji czołowej) a nie instalacji jako elementu budynku. Tym samym, przedmiotowe usługi nie mogą korzystać z preferencyjnej 8% stawki podatku VAT. Byłoby to bowiem niedopuszczalne stosowanie wykładni rozszerzającej, która jest wyłączona w odniesieniu do przepisów mających charakter wyjątkowy, a takimi są właśnie normy statuujące możliwość skorzystania z preferencyjnej stawki podatkowej.

Zatem analiza przedstawionego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego na tle powołanych przepisów prowadzi do wniosku, iż wykonywanie usług:

  • instalacji antenowych,
  • instalacji domofonowych,
  • instalacji alarmowych,
  • instalacji monitoringowych oraz
  • video domofony

w obiektach zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, mieszczących się w definicji robót budowlanych, remontowych, modernizacyjnych, należy opodatkować według 8% stawki podatku VAT, o której mowa w art. 41 ust. 12 w zw. z art. 146a pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Natomiast usługi serwisowe:

  • polegające na przeglądzie instalacji wykonanych przez Wnioskodawcę wraz z wymianą sprzętu wadliwego i mające na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku, przeprowadzane w obiektach budowlanych lub ich częściach objętych społecznym programem mieszkaniowym albo w obiektach budownictwa mieszkaniowego lub ich częściach nie objętego społecznym programem mieszkaniowym, z wyłączeniem lokali użytkowych, mieszczące się w definicji robót konserwacyjnych, których celem jest utrzymanie sprawności technicznej budynku lub jego części, a wartość towarów zużytych do wykonania usług konserwacyjnych lecz tylko tych, które wykonywane są w obiektach budownictwa mieszkalnego lub ich częściach nie objętych społecznym programem mieszkaniowym, nie przekracza 50% ich wartości netto, należy opodatkować według 8% stawki podatku VAT, na podstawie § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.
  • polegające wyłącznie na nastawieniu anteny lub zmianie parametrów stacji czołowych, do których to czynności nie są zużywane materiały, nie mieszczą się w definicji budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji, przebudowy oraz nie są to roboty konserwacyjne a zatem do tego rodzaju usług należy zastosować stawkę podstawową, tj. 23%, niezależnie od tego, w jakich obiektach są wykonywane.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy uznaje się za:

  • jest nieprawidłowe – w zakresie usług serwisowych polegających wyłącznie na nastawieniu anteny lub zmianie parametrów stacji czołowych, do których to czynności nie są zużywane materiały,
  • jest prawidłowe - w zakresie pozostałych czynności wymienionych we wniosku.

Należy jednocześnie zauważyć, iż niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii poprawności dokonanego przez Wnioskodawcę zaklasyfikowania budynków według PKOB. Należy bowiem zauważyć, że tut. organ nie jest właściwy do weryfikacji poprawności dokonanej klasyfikacji budynków według PKOB, gdyż zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam dokonuje takiego zaklasyfikowania według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych zainteresowany podmiot może zwrócić się o udzielenie informacji w tym zakresie do Urzędu Statystycznego w Łodzi.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w części dotyczącej zdarzenia przyszłego – stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj