Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB3/423-124/12-4/MS
z 6 czerwca 2012 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB3/423-124/12-4/MS
Data
2012.06.06
Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Stawki amortyzacyjne
Słowa kluczowe
amortyzacja
energia elektryczna
gaz
instalacja
stawka amortyzacyjna
Istota interpretacji
Czy cała instalacja biogazowni może być amortyzowana wg stawki 10% w skali rocznej?
Wniosek ORD-IN 587 kB
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 06.03.2012r. (data wpływu 19.03.2012 r.), uzupełnionym w dniu 04.06.2012r. (data wpływu do BKIP) na wezwanie z dnia 24.05.2012r. znak IPPB3/423-124/12-2/MS, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie potwierdzenia możliwości stosowania dla całej instalacji biogazowi stawki amortyzacyjnej w wysokości 10% – jest prawidłowe. UZASADNIENIE W dniu 19.03.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie potwierdzenia możliwości stosowania dla całej instalacji biogazowi stawki amortyzacyjnej w wysokości 10%. W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe. Spółka jest osoba prawną. W dniu 17 stycznia 2012 uzyskała pozwolenie na użytkowanie zakończonej inwestycji w postaci biogazowni rolniczej. Spółka będzie produkować i sprzedawać energię elektryczną uzyskana z biogazu rolniczego. Cała technologię -instalację biogazowni - dostarcza firma F. Umowa która została podpisana z wykonawcą jest umową ryczałtową i nie wyszczególnia elementów ani wartości tych elementów instalacji biogazowni. Pismem z dnia 04.06.2012r. (data wpływu do BKIP w Płocku) stanowiącym odpowiedź na wezwanie z dnia 24.05.2012r. znak IPPB3/423-124/12-2/MS Spółka uzupełniła wniosek o następujące informacje: Wnioskodawca prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą polegającą na produkcji energii elektrycznej z biogazu rolniczego w procesie beztlenowej fermentacji. W skład instalacji biogazowni wchodzą m. in.:
Ze względu na wytwarzanie biogazu zachodzące m. in. w wymienionych elementach, wymienione składniki majątku należy sklasyfikować jako linia technologiczna do produkcji gazu, czyli jako zespół - rodzaj 211 KŚT, dla którego roczna stawka amortyzacji wynosi 10%. Należy nadmienić, iż usystematyzowany zbiór obiektów majątku trwałego służący m. in. do celów ewidencyjnych, ustalania stawek odpisów amortyzacyjnych oraz badań statystycznych, od dnia 1 stycznia 2011 r. zawiera Klasyfikacja Środków Trwałych (KŚT) (Dz. U. Nr 242, poz. 1622), w której grupa 2 rodzaj 211 obejmuje rurociągi sieci rozdzielczej oraz linie telekomunikacyjne i elektroenergetyczne, rozdzielcze. W związku z powyższym zadano następujące pytanie. Czy cała instalacja biogazowni może być amortyzowana wg stawki 10% w skali rocznej... Zdaniem Wnioskodawcy, instalacja biogazowni składa się z wielu elementów o różnych stawkach amortyzacji. Jako, że umowa na dostawę instalacji została podpisana na całą instalację bez wyszczególnienia elementów składowych a przeważająca część jej elementów jest amortyzowana wg stawki 10%. Zdaniem Spółki, wg KŚT - całą instalację można przypisać do gr. 2 rodzaj 211 obejmującej rurociągi sieci rozdzielczej oraz linie telekomunikacyjne i elektroenergetyczne, rozdzielcze a jej amortyzacja –wg Wykazu rocznych stawek amortyzacyjnych- winna być dokonywana wg stawki 10%. W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe. Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy. Interpretacja dotyczy stanu faktycznego i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia. Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.